رفتن به مطلب

تاپیک جامع مشکلات مربوط به فریم پایین، لگ در بازی و افت فریم FPS DROP و ...


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در 3 دقیقه قبل، arash_aria گفته است :

خوشا بحالت برات فنت بچرخه 

عزیز برادر وی رم من ۲ گیگه قبول ولی من تو تنظیمات lowest یا ultra کلا ۳ فریم تاثیر داره برام اولی ۲۲ فریم دومی ۱۹ فریم البته اونجاهایی که کند میشه 

بعدشم رو کمترین کمترین تنظیمات هم میزارم بازم نمیشه که نمیشه مصرف وی رم میره رو 1400 بازم فریم ریت ۲۲ میمونه یه جاهاییم حدودا 60 ٪ بازی تا اینجا فریم ریت روی ۴۵ بوده ولی مشکل افت فریم تو یه محیط از دوزاویه متفاوت نمیدونم دیگه خخخخ حتما گرافیکم کمه دیگه غیدشو بزنم راحتترم خخخخ

الان یه  ویدیو از یوتوب نگاه کردم برای اطمینان با rx 460  رو رزلوشن 900p هم افت فریم تا 18 رو نشون میداد وقتی محیط باز میشد به نظرم شما فکر ارتقا به rx470 مدل 4گیگ باش میدونم شرایط مالی همه سخته ولی سیستم خوبی داری فقط گرافیکت برای بعضی بازیا مثل همین مترو جوابگو نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 2.5k
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در 2 ساعت قبل، matrix.trixx گفته است :

الان یه  ویدیو از یوتوب نگاه کردم برای اطمینان با rx 460  رو رزلوشن 900p هم افت فریم تا 18 رو نشون میداد وقتی محیط باز میشد به نظرم شما فکر ارتقا به rx470 مدل 4گیگ باش میدونم شرایط مالی همه سخته ولی سیستم خوبی داری فقط گرافیکت برای بعضی بازیا مثل همین مترو جوابگو نیست

بله خودمم تماشا کردم ولی رو تنظیمات اولترا من رو تنظیمات کم کم کم میزارمم بازم همینه 

بهتره برم سراغ یه 480 یا 1060 یا کلا برم خط پلی استیشن بازم اونا برتری دارند با این هزینه برای این سیستم یه پلی پرو اک میدادن بهم خنگ شدم خخخخخ

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولی کلا یه سوال دارم 

گرافیک کنسولا \لی استیشن و ایکس باکس معمولی فکر نکنم از یه 760 انویدیا قویتر باشه رمشونم ۸ گیگه و \ردازندشونم ۸ هسته جگوار در حد یه گوشی موبایل فرضا نه در حد 4440 اینتلم نمیشه 

حالا یا سازندهها دارند خوب برای اونا بهینه میکنن و انودیا و ای ام دی دستی تو بازیا دارن و بهینه های اینا خیلی افتضاح میشه که این مشکلات میشه یا اینکه کنسولا جادو میشه داخلشون خخخخخ

فکر کنم یه رایزن 2400 با رم ۸ گیگ و 460 ای ام دی خیلی سرتر از \پلی ۴ یا ایک باکس وان باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، arash_aria گفته است :

ولی کلا یه سوال دارم 

گرافیک کنسولا \لی استیشن و ایکس باکس معمولی فکر نکنم از یه 760 انویدیا قویتر باشه رمشونم ۸ گیگه و \ردازندشونم ۸ هسته جگوار در حد یه گوشی موبایل فرضا نه در حد 4440 اینتلم نمیشه 

حالا یا سازندهها دارند خوب برای اونا بهینه میکنن و انودیا و ای ام دی دستی تو بازیا دارن و بهینه های اینا خیلی افتضاح میشه که این مشکلات میشه یا اینکه کنسولا جادو میشه داخلشون خخخخخ

فکر کنم یه رایزن 2400 با رم ۸ گیگ و 460 ای ام دی خیلی سرتر از \پلی ۴ یا ایک باکس وان باشه 

پهنای باندشون بالاست حدود 220 تا و اکثرا هم ۳۰ فریم هستن و پورت خوبی می شن ، قطع بعضی بازی ها هم از ۱۰۸۰ پایینتر هست برای رونتر اجرا شدن ، مثلا رایس روی  ایکس باک وان روی قطع ۹۰۰ اجرا می شه اگه اشتباه نکنم و گرافیک خوبی داره

کارت گرافیک در حد یه ۹۷۰ یا ۴۷۰ هستن پهنای باند شون و قدرت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه بنظرم در کل در حد اندازه مابین 970 و 1050 حدودای r9 380 x یا یه همچین قدرتایی 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، arash_aria گفته است :

ولی کلا یه سوال دارم 

گرافیک کنسولا \لی استیشن و ایکس باکس معمولی فکر نکنم از یه 760 انویدیا قویتر باشه رمشونم ۸ گیگه و \ردازندشونم ۸ هسته جگوار در حد یه گوشی موبایل فرضا نه در حد 4440 اینتلم نمیشه 

حالا یا سازندهها دارند خوب برای اونا بهینه میکنن و انودیا و ای ام دی دستی تو بازیا دارن و بهینه های اینا خیلی افتضاح میشه که این مشکلات میشه یا اینکه کنسولا جادو میشه داخلشون خخخخخ

فکر کنم یه رایزن 2400 با رم ۸ گیگ و 460 ای ام دی خیلی سرتر از \پلی ۴ یا ایک باکس وان باشه 

 Nvidia760 قدرتی معادل 2.3  ترافلاپس داره و PS4 PRO قدرت پردازنده گرافیکیش معادل 4.2 ترافلاپس..تقریبا 2 برابر 760 قدرت داره.با 1050ti هم بخوای مقایسه کنی بازم ps4 pro خیلی بهتره...XBOX ONE X قدرتی معادل 6 ترا فلاپس داره..تقریبا قدرت پردازنده ONE X برابر یه 1070 انویدیاست البته یه مقدار قدرت 1070 بالاتره( 1070 قدرتش 6.4 ترافلاپس}

اما مهمترینش همون بهینه کردن بازیهاس ولی سخت افزار خوبی هم دارن و اونقدرها هم که فکر میکنید ضعیف نیستن.

ویرایش شده توسط jvcj
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، jvcj گفته است :

 Nvidia760 قدرتی معادل 2.3  ترافلاپس داره و PS4 PRO قدرت پردازنده گرافیکیش معادل 4.2 ترافلاپس..تقریبا 2 برابر 760 قدرت داره.با 1050ti هم بخوای مقایسه کنی بازم ps4 pro خیلی بهتره...XBOX ONE X قدرتی معادل 6 ترا فلاپس داره..تقریبا قدرت پردازنده ONE X برابر یه 1070 انویدیاست البته یه مقدار قدرت 1070 بالاتره( 1070 قدرتش 6.4 ترافلاپس}

اما مهمترینش همون بهینه کردن بازیهاس ولی سخت افزار خوبی هم دارن و اونقدرها هم که فکر میکنید ضعیف نیستن.

حق باشماست بحث ما کنسول معمولیه که حدودا مابین 960 و 970 قدرت گرافیکیشه همین \لی \رو هم قدرت یه 470 میشه در حالی که پلی پرو رو 4 کی و 470 رو 1080 اجرا میکنن حتی گاها یه 1080 هم نمیتونه درست درمون رو 1080 اجرا گنه که همش به بهینه نشدن بازی برای کامپیوتر و سیاستهای سازنده سخت افزارا بر میگرده یه نگاه به وضعیت شوالیه ارخام و... مثلا یونیتی اساسینز و... مشخص میکنه که چه خبریه و... درسته فرمایشات شمام اما همون قدرت در کامپیوتر یه جورایی نصف میشه همون سخت افزار شایدم بهترش 

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام. بازی در هارد ssd نصبه یا هارد معمولی؟ اگر هارد معمولیه به احتمال زیاد مشکل افت فریم از هارد هستش و نمیتونه با سرعت کافی اطلاعات رو لوود کنه. این مشکل قبلا برای خودم به وجود اومده بود که اخرش فهمیدم از هارده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، arash_aria گفته است :

حق باشماست بحث ما کنسول معمولیه که حدودا مابین 960 و 970 قدرت گرافیکیشه همین \لی \رو هم قدرت یه 470 میشه در حالی که پلی پرو رو 4 کی و 470 رو 1080 اجرا میکنن حتی گاها یه 1080 هم نمیتونه درست درمون رو 1080 اجرا گنه که همش به بهینه نشدن بازی برای کامپیوتر و سیاستهای سازنده سخت افزارا بر میگرده یه نگاه به وضعیت شوالیه ارخام و... مثلا یونیتی اساسینز و... مشخص میکنه که چه خبریه و... درسته فرمایشات شمام اما همون قدرت در کامپیوتر یه جورایی نصف میشه همون سخت افزار شایدم بهترش 

سلام

مهمترین بخش رو شما ندید میگیری

کلا کنسولا بر اساس استریم دیتا کار میکنن مثلا همین پلی ۴ معمولی حدود ۲۰۰تا ۲۵۰ گیگابایت اطلاعات رو در ثانیه استریم میکنه(این پهنای باند بالا خیلی دست توسعه دهنده رو باز میذاره) و از اون ور هم بازیهاشون به شدت اپتیمایز شدن(چون فقط رو یک یا مثل این نسل حد اکثر دو نوع متفاوت سخت افزار اجرا میشن) اما تو PC شما هزاران نوع متفاوت سخت افزار با شخصیت خودشون داری(منظور از شخصیت همون رفتار سخت افزار بر اساس مدل ودر بعضی موارد دوتا مثلا گرافیک یکسان رفتارشون با هم فرق داره(دلیلی که مایکروسافت میاد هر برد و پاور ایکس باکسو به صورت انحصاری با پردازندش مچ میکنه)) حالا شما اینو به هزاران دلیل دیگه مثل ساخت بازی برا کنسول و بعد پورتش به پی سی یا اهمیت کمتر پلتفرم پی سی برای توسعه دهنده اضافه کن متوجه میشی چرا اینجوریه

+ اینم اضافه کنم که اگه دقت کنی هرچه بیشتر از عمر کنسول میگذره بازیهاش بهتر میشن(اینو خیلی واضح میشد رو پلی ۳ حس کرد که بازیهای آخر عمرش به شدت خوش گرافیک بودن) علتش اینه که توسعه دهنده ها ریز به ریز و تمام خازن ها و ترانزیستورای سیستم رو میشناسن:4_joy::14_relaxed:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام کلا نسخه PC خوب بهینه نیست روی سیستم بنده هم با افت فریم ناگهانی همراه هست برای بازی چندین آپدیت آمده ولی هنوز کرک نشده است.ویدیو بررسی نسخه PC که Digital Foundry هم ببین با سپاس.

https://www.aparat.com/v/C7jlc

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 5 فروردین 1398 در 19:10، arash_aria گفته است :

فکر کنم وی رم کم باشه کلا ولی نه برای این بازی 

vram کمه 

بازی 4گیگو راحت پر میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، memex گفته است :

vram کمه 

بازی 4گیگو راحت پر میکنه

بله با تنظیمات اولترا حق با شماهست ولی نه دیگه رو کمترین تنظیمات و رزولوشن 800.600خخخخدیگه این واقعا مسخره شدش با 800.600 در حد حداقلشم نمیشه بدتر از بتمن شدش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، MojArch گفته است :

سلام

مهمترین بخش رو شما ندید میگیری

کلا کنسولا بر اساس استریم دیتا کار میکنن مثلا همین پلی ۴ معمولی حدود ۲۰۰تا ۲۵۰ گیگابایت اطلاعات رو در ثانیه استریم میکنه(این پهنای باند بالا خیلی دست توسعه دهنده رو باز میذاره) و از اون ور هم بازیهاشون به شدت اپتیمایز شدن(چون فقط رو یک یا مثل این نسل حد اکثر دو نوع متفاوت سخت افزار اجرا میشن) اما تو PC شما هزاران نوع متفاوت سخت افزار با شخصیت خودشون داری(منظور از شخصیت همون رفتار سخت افزار بر اساس مدل ودر بعضی موارد دوتا مثلا گرافیک یکسان رفتارشون با هم فرق داره(دلیلی که مایکروسافت میاد هر برد و پاور ایکس باکسو به صورت انحصاری با پردازندش مچ میکنه)) حالا شما اینو به هزاران دلیل دیگه مثل ساخت بازی برا کنسول و بعد پورتش به پی سی یا اهمیت کمتر پلتفرم پی سی برای توسعه دهنده اضافه کن متوجه میشی چرا اینجوریه

+ اینم اضافه کنم که اگه دقت کنی هرچه بیشتر از عمر کنسول میگذره بازیهاش بهتر میشن(اینو خیلی واضح میشد رو پلی ۳ حس کرد که بازیهای آخر عمرش به شدت خوش گرافیک بودن) علتش اینه که توسعه دهنده ها ریز به ریز و تمام خازن ها و ترانزیستورای سیستم رو میشناسن:4_joy::14_relaxed:

این حرفه حساب. کاش یه پلی ۴ خریده بودم خخخ اونزمان ۳ میلیون ریختم شکم این پلی پرو صفر میدادن ۳ تومن خریت شدش یه پلی ۴ معمولی میخریدم با یه سیستم معمولی خخخخ 

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، MojArch گفته است :

اما تو PC شما هزاران نوع متفاوت سخت افزار با شخصیت خودشون داری

چرا اطلاعات غلط میدید

وظیفه ساخت بازی با موتور بازی سازی هست که با api  سر و کار داره

جدا از اون سیستم عامل نقش بسیار پر رنگی تو اجرای دستورات و رسوندن دستورات به cpu و gpu داره

سرویس های ویندوز و برنامه ها منابع زیادی از سیستم میگیرن تقریبا

جدا از اون هم ایراد صحبت شما اینه : بازی سازا معمولا فقط از موتور بازی سازی استفاده میکنن و وظیفه توسعه و بر طرف کردن  ایرادات موتور بازی سازی با اشخاص دیگه هست که هیچ ربطی به بازی سازا ندارن

پس یه موتور بازی سازی اگه به فرض قرار باشه با api opengl کار کنه و پردازش 64 بیتی داشته باشه دیگه کار به مدل پردازنده و مدل گرافیک و ... نداره چون این فقط یه سطح دسترسی هست که تمام کارت های گرافیکی ازین api پشتیبانی میکنن وتمام سیپیو هاهم معماری پردازشی یکسانی دارن (تقریبا دیگه پردازنده 32بیتی نداریم )

معماری سیپیو به کار رفته در ps4 یا xbox همون amd 64 هست پس هیچ فرقی بین نحوه پردازش سیپیو های دسکتاپ و کنسول نیست فقط قدرت مطرحه 

درضمن قدرت محاسبه خام گرافکی ps4 pro اندازه کارت 1060 بیشتر نیست یا معادلش کمی پایین تر از rx470 هست

در تمامی نقد ها هم اشاره شده بازی برای اجرا شدن تو 4k از جزیات بازی کم میکنه 

حالا چرا بازی در ps4 تقریبا روونتره؟

1-سیستم عامل و سرویس ها

2-api

3-قفل

4-کرک

5-جزییات کمتر

6-رم اشتراکی(پهنای باند)

قطعا علت اینکه بازی ساز تمایل بیشتری به ساخت بازی رو کنسول داره فقط پول بیشتره چون جامعه بیشتری کنسول دارن (نگران کرکی شدنش نیستن و پول هنگفتی خرج قفل و ... نمیکنن)

هرچند این بین هستن که فقط انحصاری pc تولید میکنن و یا برای هر3 پلتفرم عرضه میکنن

در اخر بد نیست لینک پایینم ببینید

 

http://rabimo.com/5873/what-pc-is-ps4-pro-equivalent-to/

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، arash_aria گفته است :

بله با تنظیمات اولترا حق با شماهست ولی نه دیگه رو کمترین تنظیمات و رزولوشن 800.600خخخخدیگه این واقعا مسخره شدش با 800.600 در حد حداقلشم نمیشه بدتر از بتمن شدش

نمیدونم والا من 460 نداشتم نظری نمیتونم بدم رو حداقل ترین تنظیمات vram چک کن چقد پر شده اگه 2گیگو رد کرده همون مموری هست اگه نه که باید مشکل چیز دیگه باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 دقیقه قبل، memex گفته است :

چرا اطلاعات غلط میدید

وظیفه ساخت بازی با موتور بازی سازی هست که با api  سر و کار داره

جدا از اون سیستم عامل نقش بسیار پر رنگی تو اجرای دستورات و رسوندن دستورات به cpu و gpu داره

سرویس های ویندوز و برنامه ها منابع زیادی از سیستم میگیرن تقریبا

جدا از اون هم ایراد صحبت شما اینه : بازی سازا معمولا فقط از موتور بازی سازی استفاده میکنن و وظیفه توسعه و بر طرف کردن  ایرادات موتور بازی سازی با اشخاص دیگه هست که هیچ ربطی به بازی سازا ندارن

پس یه موتور بازی سازی اگه به فرض قرار باشه با api opengl کار کنه و پردازش 64 بیتی داشته باشه دیگه کار به مدل پردازنده و مدل گرافیک و ... نداره چون این فقط یه سطح دسترسی هست که تمام کارت های گرافیکی ازین api پشتیبانی میکنن وتمام سیپیو هاهم معماری پردازشی یکسانی دارن (تقریبا دیگه پردازنده 32بیتی نداریم )

معماری سیپیو به کار رفته در ps4 یا xbox همون amd 64 هست پس هیچ فرقی بین نحوه پردازش سیپیو های دسکتاپ و کنسول نیست فقط قدرت مطرحه 

درضمن قدرت محاسبه خام گرافکی ps4 pro اندازه کارت 1060 بیشتر نیست یا معادلش کمی پایین تر از rx470 هست

در تمامی نقد ها هم اشاره شده بازی برای اجرا شدن تو 4k از جزیات بازی کم میکنه 

حالا چرا بازی در ps4 تقریبا روونتره؟

1-سیستم عامل و سرویس ها

2-api

3-قفل

4-کرک

5-جزییات کمتر

6-رم اشتراکی(پهنای باند)

قطعا علت اینکه بازی ساز تمایل بیشتری به ساخت بازی رو کنسول داره فقط پول بیشتره چون جامعه بیشتری کنسول دارن (نگران کرکی شدنش نیستن و پول هنگفتی خرج قفل و ... نمیکنن)

هرچند این بین هستن که فقط انحصاری pc تولید میکنن و یا برای هر3 پلتفرم عرضه میکنن

در اخر بد نیست لینک پایینم ببینید

 

http://rabimo.com/5873/what-pc-is-ps4-pro-equivalent-to/

 

 

دوست عزیز اطلاعات غلط از جانب شما در حال انتشار هست!
موتور بازی سازی بازی رو نمیسازه بلکه کدهایی که توسعه دهنده به اون داده رو رندر میکنه(در مورد فیزیک محاسبات مربوطه رو انجام میده و در باقی موارد هم همینطور) اگه کدتون بهینه باشه بهینه رندر میکنه و نباشه هم بهینه رندر نمیکنه(اتفاقی که تو فورتنایت افتاد)

حالا اینجا چند بحث هست پس بر اساس گفته شما من یه موتور بازی سازی بسازم باید بتونه تمامی سخت افزار های موجود رو ساپورت کنه یعنی عملا نیاز به اپدیت نخواهد داشت(با فرض بدون باگ بودن موتور) اما اینطور نیست شما اگه دقت کنید میبیند نسخه هایی از موتور های بازی سازی با بعضی پردازنده ها سازگار نیستند و حتما باید اپدیت(اعمال کانفیگ ها) انجام بشه تا کار کنن

مورد بعدی اینکه الان شما ۲ پردازنده از یه خانواده و یه نسل رو اگر تست کنید رفتار متفاوتی تو پردازش نشون میدن(دلیل تفاوت امتیاز پردازنده ها تو بنچمارک ها با سیستم های تقریبا یکسان) حتی این مورد تو اورکلاک پردازنده ها هم دیده میشه حالا من موندم چطور این مورد رو اصلا ندید میگیرید

من هم منکر این قضیه که سیستم عامل نقش پر رنگی تو اعمال دستورات داره نشدم(اگر متن من رو میخوندید متوجه این قضیه میشدید) باید این رو اضافه کنم مشابه این سرویس ها تو هردو کنسول مورد بحث هم هست منتها شیوه برخورد این دو کنسول با این سرویس ها متفاوت هست(خواستنید ریز توضیح میدم به صورت عمده پلی ۴ میاد این سرویس ها رو میسپره به پردازنده جانبی  و ایکس باکس اونها رو فشرده میکنه)

«پس یه موتور بازی سازی اگه به فرض قرار باشه با api opengl کار کنه و پردازش 64 بیتی داشته باشه دیگه کار به مدل پردازنده و مدل گرافیک و ... نداره چون این فقط یه سطح دسترسی هست که تمام کارت های گرافیکی ازین api پشتیبانی میکنن وتمام سیپیو هاهم معماری پردازشی یکسانی دارن (تقریبا دیگه پردازنده 32بیتی نداریم )»

خیلی کار داره عزیز بعضی پردازنده ها میتونن AVX اجرا کنن وبعضی دیگه نمیتونن باز این تفاوت ایجاد میکنه بعضی گرافیک ها میتونن ورتکس تعریف کنن وبعضی دیگه نمیتونن دوست عزیز شما اطلاعات کافی سخت افزاری در این حیطه ندارید(حد اقل دانش نرم‌افزاری درایور نویسی رو کسب کنید تا متوجه بشید بنده چی میگم)

فرق در نحوه پردازش ناشی از نوع اعمال نخ های پردازشی در پردزانده هست(مثلا ترید نیپر با برنامه ریز هر سیستم عامل رفطار متفاوتی داره واین اصلا ربطی به سرویس های سیستم عامل نداره ناشی از ساختار و شخصیت پردازنده هست)

PS4 pro قدرت پردازشش دقیقا برابر با 1060 6GB (GDDR5X) یا برابر با 470D و کمی پایینتر از 470 هست. بله در بازی ها برای رسیدن به 4K از جزئیات کم میکنه اما این مورد کاملا منطقی هست رسیدن به همون حد از جزئیات در پی سی مشابه اگر نگیم محال سخت خواهد بود

در مورد دلایل روانی کنسولتون، خودتون حرف خودتون رو نقض میکنید چون API استفاده شده در PS4 و PC کاملا یکسان هست(شاید کمی توئیک های مخصوص PS4 داشته باشه که اونقدر تاثیر نداره)

امید که تونسته باشم همه چیز رو روشن توضیح بدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آپدیت جدید اومده برا بازی ولی هنوز کرک نشده ، حالا کرک شه تست کنیم. ، انشاالله بهتر بشه اوضاعش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 43 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

موتور بازی سازی بازی رو نمیسازه بلکه کدهایی که توسعه دهنده به اون داده رو رندر میکنه(در مورد فیزیک محاسبات مربوطه رو انجام میده و در باقی موارد هم همینطور) اگه کدتون بهینه باشه بهینه رندر میکنه و نباشه هم بهینه رندر نمیکنه(اتفاقی که تو فورتنایت افتاد)

شما تو نوت پد نمیتونی بازی بسازی که باید تو محیط موتور توسعه داده شده مدل و متریال و هوش مصنوعی و.. رو پیاده سازی کنی حالا بعضیاش با کد زنی هست بعضیاش توسط اپشن هایی که خود موتور در اختیار میزاره و از پیش اماده شده هست استفاده کنی

اینکه موتور چجوری کار کنه چجوری پردازش کنه دست بازی ساز نیست مگه اینکه اوپن سورس باشه و شما بتونی تغیرش بدی

در 47 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

اما اینطور نیست شما اگه دقت کنید میبیند نسخه هایی از موتور های بازی سازی با بعضی پردازنده ها سازگار نیستند و حتما باید اپدیت(اعمال کانفیگ ها) انجام بشه تا کار کنن

علت چیز دیگست ولی در اون حدی که شما اقرار میکنید نیست 

یه سری ویژگی هایی هست که نام بردید avx و ممکنه هر پردازنده پشتیبانی نکنه یا ورژن پایین تری رو پشتیبانی کنه یه سری  حافظه کش هم هست جز اینا اگه روی مالتی ترد مانور خاصی ندن مشکلی با مدل پردازنده ها ندارن 

در ۱ ساعت قبل، MojArch گفته است :

رفتار متفاوتی تو پردازش نشون میدن

اگه منظورتون تفاوت ریخته گری و نهایت کیفیت سیلیکون هست بله ولی جز اینه هیچ تفاوتی ندارن اون تفاوت جزعی تو کنسول ها هم هست بله ممکنه برنامه های نصب شده و استفاده اونا تاثیر بزاره ولی سخت افزار در 1مدل قدرتش تغیر نمیکنه مثلا  2تا core i3 7100 هیچ تفاوت تو قدرت ندارن 

اون تفاوت که شما میگی بخاطر برنامه های اجرایی و سیستم عامل و کانفیگ های دیگه که تاثیر میزاره و یا گلوگاه میکنه هست توی کنسول کانفیگ 1مدل هست برا همین حتی گلوگاهم باشه یا نباشه کلا چون 1مدل بیشتر نیست دیده نمیشه تفاوت 

این دیگه عقل اون صاحب سیستم هست که باید جوری سیستم بیلد کنه که گلوگاه نباشه و مدیریت روی سیستم عاملش داشته باشه تا کندی پیش نیاد 

 

 

در ۱ ساعت قبل، MojArch گفته است :

بعضی گرافیک ها میتونن ورتکس تعریف کنن وبعضی دیگه نمیتونن دوست عزیز شما اطلاعات کافی سخت افزاری در این حیطه ندارید(

مبحث من گرافیک روز بود بله هر کارت گرافیکی نسبت به سخت افزارش تا یه ورژن از api رو پشتیبانی میکنن مثلا سری مکسول 2 از دایرکس 12 پشتیبانی میکنه ولی با توجه به سخت افزارش فقط از سطح لول0- 12 پشتیبانی میکنن

و یا async compute رو فقط با شبیه سازی پشتیبانی میکنن

ولی اگه بازی ای ویژگی خاصی بخواد استفاده کنه معمولا اینجور نیست فقط روی اون کارت بخصوص اجرا بشه 

من کارت های متروکس و یا غیر گیمینگ و غیره رو مثال نزدم 

در ۱ ساعت قبل، MojArch گفته است :

رسیدن به همون حد از جزئیات در پی سی مشابه اگر نگیم محال سخت خواهد بود

کاش به اون لینک سر میزدید

خیلی از مباحث هست پشت پرده پردازش کنسول ها ما بی اطلاعیم 

 

در ۱ ساعت قبل، MojArch گفته است :

چون API استفاده شده در PS4 و PC کاملا یکسان هست

عجب! دایرکت ایکس انحصاری ماکروسافت هست و فقط روی xbox و ویندوز موجوده

سیستم عامل Ps4 نمیدونم چه api پشتیبانی میکنه ولی فکرنمیکنم opengl باشه چون اگه بود صراحتاً اعلام میکردن

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 59 دقیقه قبل، memex گفته است :

شما تو نوت پد نمیتونی بازی بسازی که باید تو محیط موتور توسعه داده شده مدل و متریال و هوش مصنوعی و.. رو پیاده سازی کنی حالا بعضیاش با کد زنی هست بعضیاش توسط اپشن هایی که خود موتور در اختیار میزاره و از پیش اماده شده هست استفاده کنی

شدنش میشه ولی دستتون بسته است وباید همه چیز رو خودتون پیاده سازی کنید 

بازم موتور بازی سازی بازی رو نمیسازه(فقط اونچه کاربر میخواد رو براش فراهم میکنه) حالا یه سری توابع هست که به صورت پیش فرض وجود داره شما میتونید کد همون توابع رو از هرجایی که دوست داشتید تو کد بازیتون اعمال کنید و همون کاربرد رو داشته باشید(اونچه شما بحث میکنید مثل بحث IDE در نرم‌افزار نویسی هست همونطور که IDE نرم‌افزار رو نمینویسه موتور بازی سازی هم بازی رو نمیسازه)

اینکه موتور چجوری کار کنه چجوری پردازش کنه دست بازی ساز نیست مگه اینکه اوپن سورس باشه و شما بتونی تغیرش بدی

حرف شما تا حدی درسته(ببینید وقتی شما موتور بازی سازی رو خرید میکنید از شرکت پشتیبان اونها به شما امکان اعمال تغییراتی که میخواید رو میدن شما با بخش پشتیبانیشون در تماس باشید میتونید مستقیم کد خودتونو در اختیارشون بذارید اونها اون رو بر اساس موتورشون تغییرمیدن(اگه نیاز باشه) و بعد اعمالش میکنن در اینجا شما مستقیم تغییر نمیدی و در حالت اوپن سورس بودن میتونید مستقیم تغییر بدید)
علت چیز دیگست ولی در اون حدی که شما اقرار میکنید نیست 

یه سری ویژگی هایی هست که نام بردید avx و ممکنه هر پردازنده پشتیبانی نکنه یا ورژن پایین تری رو پشتیبانی کنه یه سری  حافظه کش هم هست جز اینا اگه روی مالتی ترد مانور خاصی ندن مشکلی با مدل پردازنده ها ندارن 

اونچه که من گفتم تنها مربوط به ساختار چند نخی نمیشه بلکه همه نوع ساختار حتی استریمر روی گرافیک رو هم در بر میگیره(همین هسته های کودا اگه با ورتکس با دایرکت ۱۲ همگام نشن قادر به ساخت پلی گون ها(به صورت ساده مثلث ها یا بهتره بگیم هرم هایی که تصویر و اجسام رو میسازن)نیستند)

اگه منظورتون تفاوت ریخته گری و نهایت کیفیت سیلیکون هست بله ولی جز اینه هیچ تفاوتی ندارن اون تفاوت جزعی تو کنسول ها هم هست بله ممکنه برنامه های نصب شده و استفاده اونا تاثیر بزاره ولی سخت افزار در 1مدل قدرتش تغیر نمیکنه مثلا  2تا core i3 7100 هیچ تفاوت تو قدرت ندارن 

این مورد هم درسته هم نیست ببینید وقتی پردازنده تحت فشار قرار بگیره ممکنه رفتار متفاوتی داشته باشه مثل وقتی که من میتونم با ۱٫۵ ولت تو مثلا  7700K به ۴٫۵ تا ۴٫۸ گیگاهرتز برسم ولی شخص دیگه نمیتونه همین خصوصیات پردازنده تو کیفیت اجرایی تاثیر میذاره(قبلا هم گفتم بازم تکرار میکنم برای رفع این موضوع مایکروسافت میاد پردازنده کنسول ایکس باکس وان ایکس رو تست میکنه و ساختار پاور و مدار تغذیه رو با پردازنده مچ میکنه) این مورد میتونه خیلی تاثیر گذار باشه

اون تفاوت که شما میگی بخاطر برنامه های اجرایی و سیستم عامل و کانفیگ های دیگه که تاثیر میزاره و یا گلوگاه میکنه هست توی کنسول کانفیگ 1مدل هست برا همین حتی گلوگاهم باشه یا نباشه کلا چون 1مدل بیشتر نیست دیده نمیشه تفاوت 

این دیگه عقل اون صاحب سیستم هست که باید جوری سیستم بیلد کنه که گلوگاه نباشه و مدیریت روی سیستم عاملش داشته باشه تا کندی پیش نیاد 

کلا من حرفی از گلوگاه شدن نزدم این دو مورد متفاوت هستن!

 

مبحث من گرافیک روز بود بله هر کارت گرافیکی نسبت به سخت افزارش تا یه ورژن از api رو پشتیبانی میکنن مثلا سری مکسول 2 از دایرکس 12 پشتیبانی میکنه ولی با توجه به سخت افزارش فقط از سطح لول0- 12 پشتیبانی میکنن

و یا async compute رو فقط با شبیه سازی پشتیبانی میکنن

ولی اگه بازی ای ویژگی خاصی بخواد استفاده کنه معمولا اینجور نیست فقط روی اون کارت بخصوص اجرا بشه 

من کارت های متروکس و یا غیر گیمینگ و غیره رو مثال نزدم 

منم کارت های غیر گیمینگ رو مثال نزدم دقت کنید همین سطح API باید هم توسط سیستم عامل پشتیبانی بشه و هم تمامی سخت افزار ها!

کاش به اون لینک سر میزدید

اتفاقا منبع اصلی به انگلیسی رو بررسی کردم

خیلی از مباحث هست پشت پرده پردازش کنسول ها ما بی اطلاعیم 

صد درصد مخصوصا که سیستم عامل اونها کاملا کد بسته هست و حتی با مهندسی معکوس هم نمیشه همه جزئیاتش رو متوجه شد(به عنوان مثال هنوز قسمتهایی از ساختار پلی استیشن ۲ ناشناخته هست که همین اواخر تونستیم براش شبیه ساز کنسول های نسل پایین تر رو ایجاد کینم به پروژه Retro Arch مراجعه کنید)

عجب! دایرکت ایکس انحصاری ماکروسافت هست و فقط روی xbox و ویندوز موجوده

کسی هم منکرش نیست!

سیستم عامل Ps4 نمیدونم چه api پشتیبانی میکنه ولی فکرنمیکنم opengl باشه چون اگه بود صراحتاً اعلام میکردن

اما میرسیم به سیستم عامل PS4، سیستم عامل این کنسول نسخه کاستومایز شده ای از FreeBSD هست که با توجه به ساختار BSD ها از قدرت فراونی برخوردار هست

مورد بعدی که فک میکنم بد نیست شما کمی در مورد اون تحقیق کنید API های استفاده شده در صنعت گیم هست علاوه بر Direct X و Open gl ما API های  Vulkan و Mantle و GNM مخصوص PS4 و GNMX سطح بالای API قبلی و NVN هم که برای کنسول سوییچ هست رو داریم

غیر از دو موردی که انحصاری PS4 هست API دیگه یعنی Vulkan هم بر روی پلتفرم پی سی و هم PS4 قابل استفاده هست بعلاوه Mantle هم بر روی هر ۳ پلتفرم قابل استفاده هست.

در کل اونطور که شما در نظر داشتید نیست تفاوت های این دو پلتفرم بسیار هست و تمامی ریز جزئیات در میزان پردازش تاثیر بسیار زیادی داره

 

 

ویرایش شده توسط MojArch
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

 

این مورد هم درسته هم نیست ببینید وقتی پردازنده تحت فشار قرار بگیره ممکنه رفتار متفاوتی داشته باشه مثل وقتی که من میتونم با ۱٫۵ ولت تو مثلا  7700K به ۴٫۵ تا ۴٫۸ گیگاهرتز برسم ولی شخص دیگه نمیتونه همین

این میشه همون سیلیکون بعد قرار نیست رکورد اورکلاک زد که حتی مگاهرتز ها هم مهم باشه اگه بازی هوش مصنوعی و پردازش فیزیک رو بهینه انجام بده یه i5 هم بسه برای fhd و 4k چون کارت های میان رده الان اصن برای مانیتور های 120 هرتز به بالا ساخته نشدن  مگه شما کارت قویتر بخری و بخوای روی 120 هرتز به بالا بازی کنی بعله اونجا نیاز به سیپیو i7 هست یا رایزن ولی واقعا اورکلاک کردن تا اون حدی که یکی 4.5 بزنه یکی 4.3 بزنه تفاوت نمیکنه 

تاثیر پردازنده زمانی روشن میشه که کارت از پس بازی بر بیاد و گلوگاه بیوفته رو پردازنده و توfhd هم که بین 60 تا 90 فریم رندر بگیره به نظرم کافیه چون نه همه مانیتور 120 هرتز دارن نه کسی رو 60هرتز دنبال فریم های بالای 120 هست 

توی 4k هم که 2080 هم به زور از پس 60 فریم برمیاد چه برسه بخوای 60 هرتز به بالا بزاری که با 60 فریم و تولید فریم تکراری عملا کار بیهوده ایه پس اینجام اگه بازی های یوبی باگ نباشه یه i5 هم کافیه

برای بازی های انلاین داستان یه ذره فرق داره و به i7 یا رایزن نیازه 

در 18 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

همین اواخر تونستیم براش شبیه ساز کنسول های نسل پایین تر رو ایجاد کینم به پروژه Retro Arch مراجعه کنید)

شما تونستید؟ 

 

در 19 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

منم کارت های غیر گیمینگ رو مثال نزدم دقت کنید همین سطح API باید هم توسط سیستم عامل پشتیبانی بشه و هم تمامی سخت افزار ها

بله درسته ولکان و opencl و opengl نمونه ای از کراس پلتفرم ها هستن  ولی خوب معمولا برای pc و ویندوز directx رو انتخاب میکنن حالا علتش شاید خواناتر بودن یا کامل تر بودن کتاب خونه ها باشه یا هرچی باشه ولی خیلی کم سراغ opengl یا vulkan میرن 

در 32 دقیقه قبل، MojArch گفته است :

علاوه بر Direct X و Open gl ما API های  Vulkan و Mantle و GNM مخصوص PS4 و GNMX سطح بالای API قبلی و NVN هم که برای کنسول سوییچ هست رو داریم

غیر از دو موردی که انحصاری PS4 هست API دیگه یعنی Vulkan هم بر روی پلتفرم پی سی و هم PS4 قابل استفاده هست بعلاوه Mantle هم بر روی هر ۳ پلتفرم قابل استفاده هست.

بله به جز انحصاری های ps4 از بقیه مطلع هستم

البته منتل دیگه منسوخ شده هست و ولکان ادامه راه و جایگزین اون هست

 علت اصلی تفاوت ها برمیگرده به اون 6مورد که گفتم که شما باز کردید و تشریح کردید 

به هر حال انتخابش سلیقه ای هستش  ولی pc کاربرد فراتر از گیمینگ داره و این نبود محدودیتش قیمتو بالاتر برده ولی برا کسی که حوصله چکو چونه زدن و ور رفتن و عشق بالا پایین کردن تنظیماتو نداره همون کنسول جواب گو تره

ولی اینکه قطعات رو pc راندمان خوبی روی ویندوز ندارن باید به ماکروسافت اعتراض کرد نه اینکه pc رو زیر سوال برد

دقیقا مثل عملکرد تراشه های اپل روی سیستم عامل خودش و قدرت زیاد اون نسبت به هم رده های رقبای اندرویدیش

که خوب قطعا قطعات ایراد ندارن و مشکل از ساختار سیستم عامل اندروید بوده و هست... 

من خوشحال شدم از تبادل اطلاعات با شما 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

MetroExodus_2019_03_27_01_02_26_841.thumb.jpg.f64d36891bfa553a1ed27d2a58ffccaf.jpgMetroExodus_2019_03_27_00_15_14_428.thumb.jpg.798d92acf7a88bb83f45fb0d43b988e5.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_57_54_220.thumb.jpg.d81c09bcec6d66d31f05d2b4311beb39.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_57_36_013.thumb.jpg.df914ef70655bfebfc052f170e4d0c86.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_53_07_134.thumb.jpg.05f9f7b35d4a3dd614dded041a578500.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_52_59_823.thumb.jpg.8026b537acc86cf8784b1fbb78fa3bb9.jpgسلام یه چند تا عکس گفته بودم می زارم

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، behnamalizade69 گفته است :

MetroExodus_2019_03_27_01_02_26_841.thumb.jpg.f64d36891bfa553a1ed27d2a58ffccaf.jpgMetroExodus_2019_03_27_00_15_14_428.thumb.jpg.798d92acf7a88bb83f45fb0d43b988e5.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_57_54_220.thumb.jpg.d81c09bcec6d66d31f05d2b4311beb39.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_57_36_013.thumb.jpg.df914ef70655bfebfc052f170e4d0c86.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_53_07_134.thumb.jpg.05f9f7b35d4a3dd614dded041a578500.jpgMetroExodus_2019_03_26_23_52_59_823.thumb.jpg.8026b537acc86cf8784b1fbb78fa3bb9.jpgسلام یه چند تا عکس گفته بودم می زارم

 

فکر کنم با این تنظیمات شما ما برسیم به فریم ریت جادویی 0.4 در ثانیه خخخخخ رو کمترین حالت 12 رو این دیگه فکر کنم از ۱ هم کمتر بشه خخخخ اونم با حداقل سیستمی که خودشون میگن 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، arash_aria گفته است :

فکر کنم با این تنظیمات شما ما برسیم به فریم ریت جادویی 0.4 در ثانیه خخخخخ رو کمترین حالت 12 رو این دیگه فکر کنم از ۱ هم کمتر بشه خخخخ اونم با حداقل سیستمی که خودشون میگن 

فدات

بزار این آپدیت هاش کرک بشه 

ببینیم چطور می شه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا عالیه این 580 ها کارتهای خوبین حدودا 300 درصد از 460 قدرتمند ترن واقعا عالیه خخخخخ

سیوهای مترو رو کسی داره تا دریای قزوین رفتم رزولوشن اوردم \رو 800.600 دیگه چیزی دیده نمیشد جالبه تو اون رزولوشنم خخخخ فریم ریت 

رو همون ۱۳ تا ۱۵ میمونه بعدش اشتباها زدم از اول اومدش بازی

یه چیز جالب از اول بری تو بازی تا یه مدت زمانی تنظیمات هرچی باشه فریم ریتش خوبه بعد یهوویی میوفته 

البته جایی هم که رم کلا زیر ۲ گیگ مصرف میشه متاسفانه بازم کاهش فریم شدید موجوده مثلا میچرخی سمت چ\ فریم رو ۴۵ میچرخی سمت راست فریم ۱۵ میشه 

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...