رفتن به مطلب

نکته های کاربردی که در فروشگاه ساز دیگر رعایت نمی شود


zohreabri
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

کاربران برای دستیابی به خواسته و نیازهایی که از سایت شما دارند وارد فضای طراحی سایت و فروشگاه ساز شما می شوند و انتظار دارند به آنچه که می خواهند در آنجا برسند و محصول و کالای خود را به آسانی تهیه نمایند و اگر خواسته آنها تامین نگردد مسلما بدون درنگ طراحی سایت شما را ترک خواهند کرد و در جای دیگری نیازشان را برطرف خواهند کرد. 
برخی از سایت ها به قدری طراحی سایت ضعیفی را دارند که مشتری ها و کاربران را از خودشان فرار می دهند اما این گونه سایت ها نیز می توانند برای طراحان در خود نکته های آموزنده ای را داشته باشند که آنها را در طراحی سایت قوی یاری رساند در واقع اشتباهات آنها را تکرار نکنند و با بررسی این گونه طراحی سایت ها بتوانند طراحی سایت خودشان را بهبود بخشند و در جهت تامین رضایت کاربران و مشترهیا خود قدم های خوب و مثبتی بردارند. در این متن سعی می کنیم به نکته هایی اشاره کنیم که اکثرا در طراحی سایت های ضعیف به چشم می خورد و با برطرف کردن آنها می توان طراحی سایت قوی ای را تدارک دید. 

اولین نکته: برای پایین آوردن کلیک ها در فروشگاه ساز هر چه به ذهن تان می رسید اعمال کنید

در بعضی از طراحی سایت ها به منظور دستیابی به صفحه های مورد نظر فروشگاه ساز لازم است کاربر چندین کلیک اضافی بکند تا به صفحه موردنظرش برسد. در صورتی که مخاطبان سایت قصد ایستادن در میان صفحه ها را ندارند و می خواهند بلافاصله به صفحه ای که محتوای موردنظرشان در آن است راهنمایی شوند پس برای تامین این خواسته کاربران بهترین و مناسبترین شیوه آن است که ارتباط آن ها را با پایین آوردن کلیک ها به صفحه موردنظرشان مستقیم تر کنید. که طراحی سایت های ضعیف اکثرا این نکته را مراعات نمی کنند و مشتری های خود را از دست می دهند. 



381.jpg


دومین نکته : سعی کنید لینک های طراحی سایت تولید شده معنادار باشند 

لینک های طراحی سایت شما بایست معرفی کننده دقیقی از محتوای شما باشند و همه متن و مطلب را در خودشان داشته باشند و کاربران را به صفحه های دیگر نکشانند پس سعی کنید لینک یک محتوا را در همان صفحه موردنظر به درستی تعبیه کنید و کاربران را با واژه های ادامه مطلب، کلیک کنید ، و یا بیشتر به جاهای دیگر نکشانید تا مجبور شوید لینک های غیرضروری در طراحی سایت تان داشته باشید. کاربران را دعوت کنید تا محتوای شما را در صفحه ای ثابت با لینکی دقیق داشته باشند. طراحی سایت سی اس اس نمونه ای از لینک توصیفی می باشد.

نکته سوم: سرفصل های طراحی سایت بایست کوتاه و دقیق نوشته شوند

سرفصل بایست از سایر مطلب متمایز و معین نوشته شود. سرفصلی مناسب نوشته می شود که مخاطبان با خواندن آن قادر باشند به خواسته شان برسند. همینطور می توان این داده ها را اندکی سرجمع تر نمود به صورتی که به مخاطبان مجال بدهد قبل از خواند مطلب دیدی کلی از آن داشته باشند و اشتیاق آنها برای خواندن بیشتر شود.

چهارمین نکته: این اصل را به خاطر بسپرید که "خیلی کم" نیز معمولا در اینترنت بسیار می باشد

انیمیشن های فلش و مطلب های متحرک خصوصیات های پراهمیت سایت را از مسیر اصلی شان دور می کنند پس سعی کنید تا می وانید از انیمیشن ها در محل هایی کمک بگیرید که در جهت خصوصیات اصلی سایت حرکت می کنند نه به منظور نشان دادن هر گونه محتوایی. 






پنجمین نکته: با به کارگیری یک فهرست دقیق دسترسی به داده های طراحی سایت را برای کاربر راحت کنید

فهرست ها به وسیله داده ها دسترسی به منابع را آسانتر می نمایند. تا می توانید فهرست تهیه شده را مختصر و مفید تا آخر حفظ کنید ولی اگر به کارگیری فهرستی دراز ضروری می باشد بوسیله فضاهای سفید فهرست را از حالت یکپارچه بودن خارج کنید و در بین فهرست فضاهای سفیدی را بگذارید تا چشم خسته و حوصله کاربر سر نرود. 
خوشحالیم که با ما همراه هستید در ادامه حالا برای اینکه بتوانید طراحی سایت موفقی را داشته باشید به پنج نکته زیر نیز توجه نمایید. این ها شیوه های متداولی هستند که باید سعی کنید از به کاربردن آنها صرف نظر کنید. شاید علت صرف نظر از آنها را با عبارت "آنها قدیمی شده اند" بتوان بیان کرد. 


پنج شیوه طراحی سایت که بایست آنها را کنار گذاشت

راه های مختلفی برای طراحی سایت هرساله می آیند و بعد از مدتی که آزمونشان را پس دادند یا می مانند و یا اینکه در صورت نارسایی از بین می روند بویژه با این سرعتی که طراحی سایت طی می کند لازم است که برخی راه ها و شیوه های قدیمی شده را کنار بگذاریم و از شیوه های جدید استفاده کنیم.
همچنانکه فن آوری روز به روز توسعه پیدا می کند، راحی سایت نیز به راه خود رو به جلو ادامه می دهد. به همین خاطر ایستادن در شیوه های قدیمی فقط باعث می گردد از رقیب های این عرصه فاصله بگیرید. اصلی ترین علت این فرایند نبود پیشرفت با توجه به فن آوری های روز طراحی سایت می باشد. بویژه در کشور ما این روند دشوارتر است. 
کمپانی های بزرگ و قدیمی در کشور ما انتظار دارند با یک سیستم مدیریت محتوای از کار افتاده در کسب و کارشان موفقیت حاصل کنند. سوالی که می توان از اینها کرد این است که آیا طراحی سایت، امکانات، فن آوری گوگل ده سال قبل با گوگل اکنون یکسان می باشد؟





اولین شیوه: ورژن موبایل سایت را کنار بگذارید

در حال حاضر کاربری نیست که طراحی ورژن تلفن همراهش را به یک طراح سایت سفارش بدهد، باز طراحی سایت واکنشگر مناسب تر است.

دومین شیوه: سایت های با محتوای سنگین را کنار بگذارید

در حال حاضر سایت دارای متن های دراز و ثقیل نیستند و سعی می کنند کالاها و خدماتشان را به طور خلاصه معرفی نمایند. سایت ها به طرف پاراگراف های شاخص و به کارگیری از پروسه های گرافیکی عرضه خدمات رو آورده اند.

سومین شیوه: از کپی کردن مطلب ها خودداری کنید.

دیگر زمان کپی کردن مطالب و رسیدن به بهینه سازی سایت بالا گذشته باید به فکر بهینه سازی سایت مناسب سایت تان باشید و آن را با تهیه و نوشتن مطالب بکر و دست اول به دست بیاورید. 

چهارمین شیوه: از تبلیغات کلیکی بی هدف دست بردارید

تبلیغات براساس پرداخت در مقابل هر کلیک به سرعت در حال تغییر می باشد. تکنولوژی های تازه یاری می نمایند تا به طور مناسب و هدفمندتر تبلیغات را به جانب مخاطبان و مشتری ها راهنمایی کنید و طراحی سایت فروشگاهی خودتان را با تبلیغ درست به مشتری ها بشناسانید.





پنجمین شیوه: طراحی اسکیومورفیسم را رها کنید

اسکیومورفیسم که بر اساس پدید آوردن بافت های واقعی در جهان دیجیتال می باشد. در برابر آن طراحی تخت ایجاد شده که موفقتر عمل می کند. البته آنطور که معلوم است طراحی تخت نیز هر روز در حال کسترش می باشد. 

طراحی اسکیومورفیسم دو سر باخت برای فروشگاه ساز است

طراحی اسکیومورفیسم به صورت غیر حرفه ای بدل به واژه بدی در طراحی سایت شده است. اسکیومورفیسم موضوعی است که علائم طراحی تزیینی را از آیتم اصلی اش که دیگر لازم نمی باشد نگه می دارد.
اسکیومورفیسم به کاربران نشانگر آن است که چگونه با یک وسیله رفتار کنید و پس میتواند برای کاربران مناسب باشد. لینکی که شبیه با دکمه باشد به آسانی معین می نماید که بایست بر روی آن کلیک نمود. آیکن فولدر نشانگر آن است که در این فولدر فایل هایی سیو شده اند. همینطور اسکیومورفیسم قادر است در به وجود آوردن تجربه ای بیشتر از تجربه کاربری سودمند باشد.
موضوع اصلی با این نوع از طراحی ها این است که معمولا زیاد از اندازه می باشند تا آنجا که المان های طراحی جذابیت خودشان را از دست می دهند، و در عین حال کارایی ​پرتال ساز یا اپلیکیشن را مسدود می کنند. به خصوص اگر سایت شما براساس المان های فروشگاه ساز باشد و در آنجا محصولات و خدماتی ارائه شود.

همگانی شدن طراحی سایت فلت

طراحی سایت فلت پدیده جدیدی نمی باشد، ولی این طراحی به مدد کمپانی هایی مانند ماکروسافت، و الان اپل مجددا زنده شده است و اینتر فیس آن را دوباره طراحی و تزیینات زایدش را حذف کرده اند. بسیاری از طراحان متمایل به این طراحی هستند. این قضیه قادر است امر خوبی باشد به شرط آنکه اصول آن به صورت استاندارد مراعات گردد، ولی با کمال تاسف میتواند سبب کم کاری طراحان فروشگاه ساز گردد. طرح فلتی که خوب طراحی شده باشد بایست به آسانی و استاندارد بودن آن طرح بپردازد، که معمولا عملی سخت تر از طراحی اسکیومورفیسم است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...