رفتن به مطلب

تبدیل پورت DVI-D به پورت DVI-I


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

در این قسمت قصد دارم تا نحوه تبدیل پورت DVI-D به پورت DVI-I رو براتون شرح بدم.خودم در این زمینه مشکلاتی داشتم و سوالاتی در ذهنم بود که گفتم با بچه های گل انجمن اطلاعات جدید کسب شده ام رو به اشتراک بذارم.
همانطوری که می دونید گرافیک های جدید سری 1000 انویدیا فقط دارای پورت های Display Port و DVI-D و HDMI هستند.البته فکر کنم گرافیک های سری RX ای ام دی هم به همین صورت باشند.

در اولین نکته لازم هست اینو بگم بهتون که اگه گرافیک های جدید سری 1000 انویدیا و RX ای ام دی رو گرفتید باید با پورت های VGA و البته مانیتور هایی که فقط پورت VGA دارند خداحافظی کنید.

یا . . . اگه خیلی سرسخت هستید که همچنان از VGA استفاده کنید باید آداپتور تبدیل DVI به VGA تهیه کنید که اگه مرغوبش رو گیر بیارید حدود 100 هزار تومن قیمت دارند ! حالا تصمیمش با خودتون هست.

بگذریم برسیم به بحث اصلیمون یعنی همون تبدیل پورت DVI-D به پورت DVI-I .
خب خودم قرار هست که به امید خدا اگه قیمت گرافیک 1070 بیاد پایین (که بعید می دونم بیاد Big Grin ) بخرمش.منتهی به پورت های این گرافیک نگاه کردم دیدم فقط پورت های Display Port و DVI-D و HDMI رو داره و مانیتور بنده DVI-I داره  که خب نمیشه به DVI-D وصلش کرد.
 

attachment.php?thumbnail=2   

خب  عکس پیوستی بالا  انواع پورت DVI رو براتون نشون میده.(می تونید روش کلیک کنید تا بزرگ شه براتون)
همونطوری که مشخص هست پورت DVI به انواع مختلف DUAL LINK و SINGLE LINK تقسیم بندی میشه که اون چیزی که رایج هست و ما دیدیم اکثر DVI ها DUAL LINK هستند.
همانطوری که گفتم پورت مانیتور بنده در واقع DVI-I DUAL LINK هست و پورت خروجی گرافیک DVI-D DUAL LINK ، پس باید یه تبدیلی بزنم این وسط که بتونم این دوتا رو بهم وصل کنم.
یه توضیح مختصرم بدم این که DVI-I هم سیگنال آنالوگ و هم سیگنال دیجیتال رو پوشش میده ولی DVI-D فقط سیگنال دیجیتال رو پوشش میده.همینطور DVI-A هم فقط سیگنال انالوگ میده که دور واقع همون کار VGA رو انجام میده.
پس عملا من مشکلی با تبدیل DVI-D به DVI-I از لحاظ فنی ندارم.

attachment.php?thumbnail=3   
همانطوری که در بالا می بینید برای تبدیل DVI-D به DVI-I فقط کافیه که چهارتا از پایه های کابل DVI-I رو از بین ببرم و به راحتی روی مانیتور تصویر بگیرم به همین راحتی  Big Grin .
ولی خب اگه دوباره به تصاویر پورت های DVI نگاه بندازید متوجه خواهید شد که هیچ تبدیلی از پورت های DVI-I و DVI-D نمی تونید به DVI-A انجام بدید و این بر می گرده به ماهیت و شکل پایه ها و البته سیگنال همیشه خسته و قدیمی آنالوگ.
attachment.php?thumbnail=4   

 

attachment.php?thumbnail=5   

 

دوستان هر سوالی داشتند می تونن اینجا بپرسن و در حد توان در خدمتتون خواهم بود.
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 ماه بعد...

درود

عکسها باز نمیشن، دوباره آپلود کن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.
عکس ها که کلا باز نمیشن.
ولی dvi i پورتی هست که 4 پین اطراف سوکت خطی داره و dvi d اون رو نداره.

dual-dvi.jpg

سیستم دانلود شبانه من فقط خروجی vga داره و مانیتور من 3 ورودی داره که hdmi و display port پر هستن و میمونه پرت سوم که dvi d هست. برای تبدیل رفتم و یه کابل پیدا کردم که یه سرش vga بود و سر دیگش dvi i تصمیم گرفتم با کندن 4 پین اطراف سوکت خطی اون رو به d تبدیل کنم که 2 مورد به وجود اومد! یکی اینکه سوکت خطی dvi i کلفت تر از ورودی مانیتور من بود! یعنی اصلا بهش نمیخورد! دوم اینکه بعد از بریدن و نارک کردنش داخل مانیتور شد و تصویر نداد.

حالا شما تست کنید شاید برای شما جواب داد.

موفق باشید.

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...