رفتن به مطلب

" مباحثه 3 " یک فروشگاه آنلاین چه مشخصه هایی باید داشته باشه تا شما ازش خرید کنید ؟


Recommended Posts

 

درود دوستان همیشه در صحنه ?

موضوع مباحثه 3 رو به پیشنهاد شما دوستان انتخاب کردیم

یک فروشگاه آنلاین چه مشخصه هایی باید داشته باشه تا شما ازش خرید کنید ؟ یعنی چه خدماتی رو به شما بده ازش خرید میکنید ؟

هر کسی برای انتخاب یه سری ملاکهایی رو در نظر میگیره و مطمئننا این ملاکها بسیار میتونه متفاوت باشه . ولی بحث و گفتگو در این مورد میتونه هم به مصرف کننده و خریدار کمک کنه و هم به فروشگاههای انلاین برای دادن خدمات بهتر و قویتر .

پس منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم دوستان عزیزم ?

----------------------------

به قید قرعه جوائزی رو به شرح زیر بین کسانیکه نظرات ارزشمند خودشون رو در این تاپیک ثبت میکنن تقدیم میکنیم .

جوائز مباحثه 3 : ?

برندگان مباحثه 3 به شرح زیر هستش : و تبریک میگیم بهشون و از اینکه وقت گذاشتن و اطلاعات ارزشمندشون رو در اختیار دیگران گذاشتن کمال تشکر رو داریم

دو نفر: چندراهی برق هانت کی SZK406

 

یک نفر : هدفون فیلیپس 3800

 

سه نفر : هدفون گیمینگ ماروو H8333

 

---------------------------------------

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک فروشگاه خوب باید مثل لیون باشه

?

قابل اعتماد

جوابگوی مشکلات سوالات و ....

قیمت مناسب نه جوری باشه که تو شهر مشتری قیمتش کمتر باشه دیگه چرا اینترنتی خرید کنه 

خیلی مهم سایت مورد نظر هست که به نظرم باید ساده باشه راحت بشه محصول مورد نظر رو پیدا کرد سبک هم باشه سریع لود بشه

طرف مشتری باشه نه جیبش 

با توجه به کارش محصولات کامل باشه 

فعلا همینا یادم هست 

ویرایش شده توسط chaning
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

بنظر بنده در درجه اول پاسخگویی با حوصله و فعال داشته باشه 

همیشه نماد اعتماد فعال داشته باشه

قالب کلی سایت تو روحیه بنده که خیلی برای خرید تاثیر داره و مثلا دیجی کالا منطقی باشیم این یکی دوسال اخیر عالی بوده

یکی دیگه موجودیت کالاهاشه که دوست دارم اکثر مدل های محصول مورد نظرو داشته باشه تا موقع خرید فقط یه مقایسه لازم باشه 

مورد بعد سیستم جستجو و محدود تر کردن جستجو با ملاک های بیشتر برای سرچ ها ( لیون بسیار عالیه تو این مورد )

مورد آخر بسته بندیه که با اولین خرید متوجه سطحش میشم و همچنین هزینه های ارسال و نحوه ی ارسال کالا

تشکر از خوانندگان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه فروشگاه خوب باید فروشگاه باشه فروشگاهی که فروشگاه نباشه فروشگاه نیست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسم الله الرحمن الرحیم

اول که مورد اعتماد باشه  حالا چجوری 

اوایل بهتره پرداخت درب منزل بزاره و تضمین اصالت و مهلت تست بده تا جا بیفته بعدش پرداخت انلاین مردم اعتماد میکنن 

دوم 

تنوع جنس و رنگبندی  

حداقل تو زمینه ای استارت میزنه همه چیز داشته باشه مثلا تو زمینه کامپیوتر سعی کنه قطعات کم یاب هم بیاره 

سوم 

قیمت 

درسته ملاک اصلی اینه ولی تا وقتی اعتماد نکنه مشتری فایده نداره پس اول باید اعتماد مشتری رو جلب کنیم در حین حال سعی بشه قیمت از بقیه جاها ارزون تر یا مثل بقیه باشه

چهارم 

پشتیبانی و پاسخ گویی 

مشتری میخره و روش استفاده بلد نیست مثلا شرکت باید تو این زمینه افراد با حوصله و مودب استخدام کنه

پنجم 

ایده پردازی و جشنواره 

ایده خیلی  مهمه مثلا  یادگاری بزاره مثلا یه هدیه بزاره یا ایده تو زمینه های دیگه تو تحویل جنس

مثلا من از بین این پنج تا یکی میخوام شرکت نو شهر هایی نمایندگی داره پنج تا رو بیاره من انتخاب کنم 

تو جشنواره ها مثلا یکی بخر چند تا ببر 

ششم

بن تخفیف  و قرعه کشی

تو خریدای سنگین تر تخفیف بزارن 

یا مثلا یکی رم مین پردازنده بخره یه کولر هدیه بدن تو جشنواره 

قرعه کشی خیلی تاثیر داره  مثلا امتیاز بیشتر داشته باشن تو خرید اول یا خریدای بیشتر امتیاز بیشتر 

هفتم 

ریویو معرفی و مشاوره اینا رو هم باید تقویت کرد 

ایده

بار چندم خیلی مهمه تو تمام موارد میشه استفاده کرد و الان مهمترین بعد جا افتادن اینه

مثلا از مراحل کالا عکس بزارن که الان داره بسته بندی میشه الان ارسال شد از این چیزا

ایده دیگه هر چیزی میتونه باشه

ببخشید سرتون رو درد اوردم

یا علی 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از نظر من اول از همه باید قابل اعتماد باشه.

بعد خدمات و پاسخگویی خوبی داشته باشه و قیمت هاش به قیمت بازار نزدیک باشه.

طراحی خوب سایت، موجود بودن کالا ها، دسته بندی مناسب و مرتب بودن مشخصات هر دسته از کالا و قابلیت جستوجوی پیشرفته بر اساس هر مشخصه(به نظر من لیون رو این قسمت باید بیشتر کار کنه!)، ارسال به موقع کالا و نمودار قیمت در آخر.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اول از همه قابل اعتماد باشه ، تنوع کالا ها زیاد باشه ، قیمت ها هر چی رقابتی تر بهتر ، نوع طراحی سایت جوری باشه که به همه قسمتها و کالاها براحتی دسترسی بده و هر کالا از همدیگه تفکیک کنه ، نوع مشخصات محصول به صورت فارسی ثبت کنه ، موجود یا ناموجود کالا مشخص باشه ، پشتیبانی بعد از خرید داشته باشه فعلا همیان به ذهنم رسید خلاصه همین لیون خودمون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام
به نظرم یکی از چیزایی که خیلی مهمه برای یک فروشگاه آنلاین ، داشتن نماد الکترونیکه ، 
بعد از نماد الکترونیک ، یک فروشگاه آنلاین باید اجناسی که شکستنی هستن رو همراه با بسته بندی مناسبی به خریدار تحویل بده ، مثل خود لیون یا دیجیکالا
به شخصه یکی از چیزایی که خوشم نمیاد ، اینه که برای خرید یک جنس ، فیلتر های مناسبی وجود نداشته باشه ، مثلا اگر شما بخواین از دیجیکالا یا حتی خود لیون یک هدفون بخرین ، نمی تونین بی سیم رو از سیم دار یا دارای بلندگو رو از بدون بلندگو جدا کنین ، که به نظرم زیاد برای یک مشتری که احتمالا هم بخواد خرید درست و حسابی انجام بده خوشایند نیست . برای یک فروشگاه آنلاین ، تبلیغات خیلی مهمه ، یادمه دو-سه سال پیش توی مشهد پر بود از تبلیغات دیجیکالا، یعنی به نظرم اگر دیجیکالا تبلیغ نمی کرد الآن به این صورت خوب کارش پیش نمیرفت . بعد از همه اینا ، داشتن یک مدیر خوب هم لازمه ، مدیری که بتونه با مشتری راه بیاد و کار مشتری رو راه بندازه و اگر اشتباهی از طرفش بوده ، با جدیت تمام غرورش رو کنار بزاره و مشتری مدار باشه ، مهم ترین .ویژگی هم باید این باشه ه مشتری مدار باشه ، چیزی که توی ایران خیلی کمه ولی به شدت لازمه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باید قیمتهاش نسبت به قیمت بازار پایین تر باشه یا همون مناسب باشه

پشتیبانی فوق العاده داشته باشه مخصوصا در پسخگویی به مشتری 

محصولاتش گارانتی معتبر داشته باشه 

و تنوع محصولاتش بیشتر باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من بحث قابل اعتماد بودن یک چیز کلی هست و تمام فروشگاه هایی که نماد الکترونیک رو می گیرن از دیدگاه یک خریدار ( حتی مبتدی ) قابل اعتماد هستند. یعنی طرف خیالش تقریبا راحت میشه و پیش خودش میگه خب این فروشگاه که نماد رو  داره پس قابل اعتماده و اگر خدای نکرده اشکالی پیش بیاد قابل پیگیری هست. 

من خودم اگر بخوام بین فروشگاه های معتبر فرق بزارم به ترتیب:  پشتیبانی ، سالم رسیدن کالا ،فرستادن کالا  در کمترین زمان ممکن، قیمت و تنوع محصول نگاه می کنم. اگر مثل اینجا فروم و کاربرای خوبم داشته باشه که دیگه جای ایراد گرفتن برای من نداره

خیلی هام هستند که وقتی کالایی رو می خوان به صورت اینترنتی بگیرند، مثلا موبایل ! به این صورت search می کنند ( خرید گوشی مثلا آیفون ) و سایت مشخصی رو پیش خودشون ندارن، برای همین به همون لیست یکی دو صفحه اول گوگل و یاهو و ... نگاه می کنند. توی این بحث به نظرم باید یک فروشگاه اینترنتی SEO قوی داشته باشه و حداقل جزو 2 صفحه اول سرچ بیاد. طراحی قالب مناسب و استفاده از عکس های متناسب و توضیح مختصر و مفید راجب کالا هم می تونه کمک زیادی کنه به مشتری

ویرایش شده توسط Arsham.1987
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

از بحث معتبر بودن و این موارد بگذریم ...

 

به نظر من یکی از موثر ترین مواردی که باعث میشه به صورت آنلاین خرید کنم 

1. اینه که خیالم راحت باشه جنس اصلی به دستم میرسه .

2. کاملا شفاف در موردش توضیح داده شده باشه .
3. عکس های واقعی ازش باشه . نه تبلیغاتی

4. نظرات خریدار های کالا باشه تا بشه کمی تجربه دیگران در مورد محصول رو چک کرد.

5.طراحی و منو های سایت User Friendly باشه .. توش گم نشی .. فیلتر های سرچش متنوع باشه .

 

بعد از همه این موارد میرسیم به بحث خدمات پس از فروش ...

صادق باشن - از علم روز  برخوردار باشن تا بتونن بهترین و سریع ترین راه حل رو ارائه کنند ..

اکثرا فروشنده ها و تیم پشتیبانی مجموعه ها فقط میفروشن .. و فقط و فقط به نوشته های روی جعبه یا کاتالوگ محصول بسنده میکنند ... که یه سوال تخصصی بپرسی یا جواب اشتباه میدن .. یا از سر باز میکنن و پاس میدن ..

به نظر من  اگر بخش فروش و تنوع کالا و استاندارهای فروش و سایت و ....... دیگر موارد رو بهش نمره بدیم 30% هست .. و خدمات پس از فروش برخورد ها پس از اخذ هزینه و ارائه خدمات 70% در مشتری مداری سهیم هست ! 

ویرایش شده توسط HolymighT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

فارغ از مسابقه ،برای من یه فروشگاه اینترنتی باید این مشخصات رو داشته باشه:
۱-اول از طرف اطرافیان و دوستان مورد تایید باشه.(نه فقط یکی دونفر باید یه هفت هشت نفری تاییدش کنن.
۲-نشان اینماد با دوستاره.(اگه خیلی معتبر بود و یه ستاره داشت هم اشکال نداره).
۳-به نظر مشتریا احترام بذاره.(خیلیا هستن که مثل کاسبا رفتار میکنن ، جنسشونو که فروختن انگار باباشونو کشته باشی.)
۴-جنسایی که ارایه میده بروز باشه و جدیدترین کالا هارو تو سریعترین زمان ارائه بده.
۵-اگه پرداخت هنگام تحویل داشته باشه که چه بهتر.
۶-قیمتای محصولاتش نسبت به بازار جهانی زیادی بالا و فضایی نباشه (ایفون۷رو نیومده هفت هشت میلیون میفروختن).
۷-محصولاتش اصل باشه و رفرش و تعمیری نباشه.
۸-فروم داشته باشه برای بحث و تبادل نظر کابرای سایت .
۹-نسبت به محصولاتی که میفروشن شناخت کافی داشته باشند.(بعضا خودم دیدم طرف حتی نمیدونه چی داره میفروشه ولی الکی ازش تعریف و تمجید میکنه.)

ببخشید اگه زیاد شدش. سرتونم درد آوردم.[emoji28] [emoji7] [emoji8]

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

معیارها متفاوته. و اینکه بیان خیلی از ویژگی ها ,توضیح واضحاته! مثلاً قابل اعتماد بودن,جور بودن اجناس,قیمت مناسب و ...

اما یه چیزایی هستش که به نظرم برای خاص بودن و بهترین بودن بد نیست در نظر گرفته بشه :

1-حداقل قیمت حتی نسبت به فروشگاه های غیر آنلاین واقع در بورس کامپیوتر ایران (حد فاصل چهاراره ولیعصر تا میدان ولیعصر)

2-پرداخت در محل (حداقل دیگه برای تهران این ویژگی وجود داشته باشه)

3-فروش ویژه ; هر روز چند کالا با تخفیف مناسب به عنوان پیشنهاد ویژه جهت فروش قرار بگیرند. نه این که صرفاً برچسب ویژه بخورند اما قیمتشون هیچ تغییری نکنه... 

4-تخفیفات پلکانی ; برای مثال کسی که در یک نوبت 1 میلیون خرید می کنه با کسی که 6 میلیون خرید می کنه شامل تخفیف یکسانی نباشند و هرچقدر مبلغ پرداختی در یک مرحله خرید افزایش پیدا کنه , درصد تخفیف بیشتری هم تعلق بگیره.

5-واسطه شدن بین شرکت های گارانتی و خریداران ; خریداری که قطعه ای رو از سایت خریداری کرده و مثلاً شهرستانه یا کارش طوریه که امکان چند بار مراجعه به شرکت گارانتی کننده و پیگیری براش وقت گیره. فروشگاه با دریافت اصل فاکتور خرید,تا پایان مهلت گارانتی, واسطه شخص با شرکت گارانتی کننده بشه. قطعاً برای فروشگاه طرف شدن با گارانتی ها راحت تر و موثر تر از تماس مستقیم خریدار هست.

پی نوشت : طرح های تشویقی هم می شه بکار برد البته شاید خیلی مربوط به بحث نباشه  . مثلاً :

-خریدارانی که این ماه مبلغ حداقل x تومن از فروشگاه خرید کرده اند در قرعه کشی مثلاً فلان قطعه یا جایزه ای که در نظر گرفته می شه شرکت کنند. 

-خریدارانی که مشتری ثابت فروشگاه هستند حق تقدم در اعلام تخفیفات فروشگاه داشته باشند. مثلاً قیمت یک قطعه امروز صبح کاهش داشته. این تخفیف پیش از اعمال شدن در قیمت های فروشگاه روی سایت, به صورت sms برای اون دسته از خریداران ارسال بشه

می دونم برخی از مواردی که ذکر شد شاید خیلی رویایی و غیر منطقی به نظر برسه و انجامشون برای فروشگاه آنلاین مقرون به صرفه نباشه. اما در هر صورت بیانشون فکر نمی کنم ضرری داشته باشه;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اول از همه قیمتش با انصاف باشه و خون مشتری رو تو شیشه نکنه !!!

فروشگاهی که محصول با قیمت معقول رو با فحش و لگد می ده بهتر از فروشگاهیه که با سلام و صلوات و مهربونی و اخلاق خوب گرون فروشی می کنه !

یعنی لگدمون بزن ولی جیبمون رو نه ! مخصوصا در مورد کارت گرافیک !

دوما این فروشگاه به زور ضمانت رو نکنه تو پاچه مردم. ضمانتی که به خاطرش کلی پول اضافه از آدم می گیرن و در 99% موارد هیچ پشتیبانی پس از فروشی نمی کنن !

این فروش به زور ضمانت نوع پیشرفته ی دادن آدامس به جای بقیه پوله

سوما تنوع محصولش مناسب باشه تا به خریدار حق انتخاب بده

در مورد فروشگاه های اینترنتی قالب سایت بی نهایت مهمه، سبک، سریع، هاست درجه یک و آژاکس بودن قالب. یعنی فروشگاهی که سایتش آژاکس نیست باید بره بمیره

همچنین اسلایدر مناسب داشته باشه (مثل سایت آمازون) که بشه تصاویر محصول رو با کیفیت خوب و سرعت بالا دید

مورد بعدی تاریخچه قیمت رو یکی در میون غیر فعال نکنه. نظرات مخالف رو هم سانسور نکنه !

و آخرین نکته: محصول رو در سریع ترین زمان به خریدار تحویل بده، محصولی که صبح خریده شده می تونه 24 ساعته به هر نقطه ای از کشور ارسال بشه ولی تو ایران زودتر از 2 تا 3 روز به شهرستان ارسال نمی شه. از تهران تا مشهد تجربه دریافت 23 ساعته داشتم. (بدون دادن هزینه اضافه واسه هواپیما)

--------------------------------------------------------------------------

یک مورد هم در مورد انجمن بگم، قابلیت مخفی کردن تاپیک های غیر دلخواه رو اضافه کنید. مثلا تاپیک فروش سریال بازی و فروش باندل 1151 دائما بالاست که به درد من نمی خوره )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه فروشگاه خوب فروشگاهی هست که دلیل منطقی برای خرید ازش باشه حالا چه آنلاین چه فیزیکی!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

 قیمت مناسب ، پیشنهادات ویژه توی روز های خاص نه همه ایام هفته  ،  پشتیبانی و پاسخ گویی مناسب  و نحوه ی مناسب بسته بندی .

اما مهم ترین موردی که باعث میشه مصرف کننده ای که بار اول از فروشگاهی خرید کرده دوباره اقدام به خرید کنه ارسال به موقع محصول هست و به نظرم اگر فروشگاهی این مورد رو بیشتر مد نظر داشته باشه پیشرفت خوبی میتونه داشته باشه .( مسلما اولین تجربه خرید تعیین میکنه مشتری ما خواهند موند یا نه )

 

ویرایش شده توسط Hamed2G
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی مختصر:قابل اعتماد-قیمت منصفانه-کیفیت بالا-مسعولیت پذیری-برخورد خوب و با احترام پرسونل پاسخگو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1- هر روز تعدادی از جنس‌ها رو پیشنهاد ویژه کنه (تخفیف ویژه)

2- پشتیبانی خوب

3- روش‌های ارسال کالا اعم از پست و تیپاکس و ... متنوعی داشته باشه و یا حتی می‌تونه روش خودشو ابداع کنه (مثل دیجی کالا)

4- بسته‌بندی مناسب

5- ارسال به موقع

6- اجناس بروزی رو در فروشگاه ارائه بده (با اختلاف کم نسبت به عرضه جهانی)

7- این یکی نظر شخصیه: خوبه که یه فروشگاه آنلاین موقعیت محصول خریداری‌شده رو هر چند ساعت یه بار توسط ایمیل یا اس‌ام‌اس به خریدار اطلاع بده (همون پیگیری مرسوله بصورت خودکار)

8- خود فروشگاه هم یه بررسی تخصصی از محصول بذاره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در مرحله اول پاسخ گویی  ، و مسئولیت پذیری ، پرداخت خسارت ها حتی کوچک

کسی که جنسی از فروشگاه آنلاین میخره نیاز داره یه اطمینانی به اون فروشگاه داشته باشه که جنس تقلبی ، شکسته ، مشکل داره ، گارانتی تقلبی ، و.. به دستش نرسه ، و فروشنده مسئولیت پذیر باشه که در صورت مشکل همیه بدبختی ها رو گردن خریدار ندازه ، و این که متوجه باشه وقتی داره کالاش رو با تاخیر میفرسته با یه تماس  و عذرخواهی نمیتونه وقت طرف رو جبران کنه و باید یه جوری از دل طرف در بیاره که طرف دفعه بعدی دلیلی برای خرید نکردن از فروشگاه نداشته باشه.

(مشکلی که برای من با  فروشگاه لیون پیش امد ، از 6 تا خریدم 3 تاش زمان ارسال مشکل داشت ، در صورتی که من همه بچه های تیم لیون رو میشناسم و میدونم کم کاری نکردن و اشتباه های جزئی بوده ولی این موضوع باعث شده بیشتر ترجیح بدم سفارش رو آنلاین ثبت کنم و برم حضوری تحویل بگیرم)

در مرحله دوم موجود داشتن اکثریت کالا های روز بازار

چون کسی بخواد از یه کیس کامل ببنده بیشتر به سمت این میره که همه قطعات رو از یه فروشگاه برداره که روشون تخفیف بگیره ، این وسط یکی دو سه تا قطعه ای که طرف میخواد رو فروشگاه نداشته باشه باعث میشه به سمت فروشگاه دیگه ای کشیده بشه.

(الان لیون یک سری قعطه رو مثل Ram و SSD و ... موجود نداره و من باید منتظر بمونم موجود کنه تا بتونم همه کالا ها رو با هم سفارش بدم)

درمرحله سوم هم تضمین پایین ترین قیمت در زمان خرید بین بقیه فروشگاه های آنلاین 

برای مثال من میخوام یه کیس کامل بخرم در صورتی که فروشگاه X قیمت همین گرافیک رو N مقدار ارزون تر از فروشگاه مورد نظر من میده ، فروشگاه Y قیمت همین رم رو فلان مقدار اروزن تر میده  ، حالا اگر فروشگاه مورد نظر تضمین نکنه که پایین ترین قیمت(یا قیمت برابر) رو زمان فروش بین بقیه فروشگاه های آنلاین معروف و معتبر داره این باعث میشه طرف هر قطعش رو از یه فروشگاه سفارش بده در صورتی که اگر اون فروشگاه قیمتش رو بهتر میکرد چون فروشش بیشتر میشد سود بیشتری میکرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام خدمت جناب حسینی عزیز 

یک فروشگاه اینترنتی خوب به نظر بنده باید : 

1- در هر زمینه ای که فعالیت داره اطلاعاتشون در اون زمینه باید عالی باشه بدون کوچکترین اشکال یا اشتباه 

2- قیمتهایی که قرار داده میشه باید به روز و آپدیت باشه نه بیشتر و نه کمتر / داشتن قیمت به روز و مناسب جزو فاکتورهای اصلی هست 

3- اجناس و کالاهایی که قرار میدن تنوع بیشتر و بالایی داشته باشه / یعنی مشتری دیگه سراغ سایت دیگری نره و هر چی نیاز داره با خیال راحت تهیه کنه

4-امکانی برای دیدن اطلاعات دقیق و بدون اشتباه در مورد کالارو دارا باشه + توضیحات در موردشون و محاسنات و معایبشون 

5-پشتیبانی آنلاین 24 ساعته و داشتن کادر مجرب و کاربلد و با اخلاق و صبور برای پاسخ به هر سوالی در مورد اجناس و کالاها که اینم جزو فاکتورهای اصلی هست و مهم

6-داشتن مجوزهای لازم و تاییدیه از مراکز صنفی و نماد اعتماد و ....

7- دارا بودن کادر مجرب و ماهر در امر بسته بندی و ارسال به موقع و سریع و ایمن کالاها و اجناس و پیگیری تا رسیدن کالا به مشتری 

8- امکان دادن نظر و پیشنهاد و یا انتقاد در مورد کالای مورد نظر یا خریداری شده / و دادن امتیاز به کالا 

9- امکان خرید آنلاین و ارسال کالا بسته به انتخاب و سلیقه خریدار ( مثل ارسال کالا و تسویه بعداز دریافت کالا برای جلب اعتماد و رضایت مشتری ) و ...

10-کالاهایی که برای فروش گداشته میشن باید از نظر کیفیت و جنس اصل بوده و هیچ کالای غیر اصل یا غیر اورجینالی فروخته نشه 

11- تمام کالاها دارای ضمانت چند روزه برای برخی کالاهای مصرفی مثل مواد خوراکی و کفش و ... و گارانتی اصلی  برای کالاهای الکترونیکی باشه مثل هارد و مادربرد و .... باشن 

12- جلب رضایت مشتری با موضوع " حق با مشتریست "

این موارد جزو موارد مهم برای داشتن یک فروشگاه خوبه . 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من یک فروشگاه خوب باید شاخصه های خیلی زیادی داشته باشه تا مورد اعتماد بشه و معروف بشه و جا بیافته

به نظرم این نیست که فقط سایت باید نماد اعتبار داشته باشه . باید همه چیز سایت درست باشه.

وقتی مشتری وارد سایت میشه   باید همه چیز سایت دسته بندی شده باشه و خیلی راحت مشتری بتونه محصول خودش رو پیدا کنه

در این مورد یک انتقاد هم میکن از سایت خوب لیون   وقتی مشتری روی یک محصول کلیک میکنه و میخواد جزییات رو ببینه خیلی خوبه که جزییات با زبان زیبایی فارسی توضیح داده شده باشه

و همه چیز و خصوصیات محصول مشخص باشه .ارا عه جزییات به نظر من در خرید کالا توسط مشتری  خیلی تاثییر گزار هست وقتی مشتری جزییات رو میبینه بعد از یک تامل به این نتیجه میرسه که 

ایا این محصول مد نظرش بوده یا نه . این از اهمیت اراعه جزییات که سایت لیون یکم ضعیف عمل کرده به طوری که تو بعضی از  محصولات ما میبینم اصلا توضیحاتی داده نشده یا اگه داده شده به  زبان انگیلیسی هست 

به نظر من تو جزییات محصولات بهتره که پرسش هایی که از طرف کاربر ها پرسیده میشه به خوبی هرچی بهتر  از طرف مدریت سایت جواب داده شود تا وقتی کسی وارد میشه قشنگ از همه چیز کالا  مطلع شه به نظر من این عامل خیلی مهم هست . 

در مرحله بعدی که مشتری کالا خودش رو اتخاب کرد  چه بهتره که کالا در رنگ بندی های  مختلف موجود باشه حالا همه ی رنگ ها هم لازم نیست چند رنگ جا افتاده در قطعات ( سفید - مشکی - نقره ای )

بعد از اینکه مشتری رنگ محصول رو انتخاب کرد خیلی خوبه که بتونه خودش انتخاب کنه که کالاش گارانتی داشته باشه یا نه

بعد از انتخاب کالا  نوبت میرسد به نماد اعتبار 

در گذشته خیلی ها از خرید و فروش اینترنتی میترسیدند شاید هم الان باشن پدر مادر هایی که از خرید اینترنتی میترسند

ولی وقتی نماد اعتبار وارد میشه دیگه قشنگ مشتری  میتونه با خیال راحت خریدش رو انجام بده

در مرحله بعد بهتره که از درگاه هایی قابل اعتماد و با کیفیت استفاده بشه که مشکلا ت تراکنشی رو به حداقل برسونه

بعد از  خرید باز هم چند شاخصه خیلی مهم هست 

یکی از اون شاخصه ها نحوه پاسوخ گویی هست نمیدونم چقدر بگم تاثییر داره خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی تاثییر داره نحوه برخورد و پاسخ گویی   .

کسانی که  پاسوخ گو هستند خیلی باید با احترام و ارامش پاسخ بدند و اصلا و ابدا        نه ناراحت شن نه اعصبانی . این خیلی مهمه و قشنگه با اطلاعت کامل سه سوالات مشتری پاسخ بدند

مرحله بعدی که فکر کنم لیون توی اون مرحله بی نظیر باشه همون پست کردن هست که همه ی دوستان واقعا راضی هستند

بعد از تحویل کالا هم خیلی مهم هست که اگر مشتری بگه کالا صدمه یا ضربه دیده  کاملا باید فروشگاه اینترتی پاسخ گو باشه به طور مطلق 

و از گفتن کلماتی مانند اینکه تقصیر خودتون بوده و از این حرفا صد درصد خود  داری کنه و اگر مشتری ضرری دیده  فروشگاه  اون ضرر رو متقبل بشه 

شاید تو بعضی از مراحل فروشگاه ضرر کنه ولی بعد از یک سال یا 2 سال به سودی میرسه که حاضره دو برابر این سختی هارو هم تحمل کنه 

شاخصه های خیلی بیشتری بود هم دستم درد گرفت هم خیلی طولانی شد 

امیدوارم مفید واقع بشود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اولین شرطش اینکه یک مرکز ثابت داشته باشه که بتوان حضوری پیگیر کارها شد ( منظور برای خدمات پس از فروش )

2) قیمتهاش بسیار رقابتی باشه و بتونه من رو متقاعد کنه که برم ازش بخرم 

3) داشتن شرط دریافت کالا و بعد پرداخت پول

4) امکان تست قطعه رو داشته باشم و اینکه اگر مشکلی بود بدون هیچ بهانه ای رایگان پس بگیره و یا عوض کنه

5) اخلاق و مشتری مداری به این معنی که برای بدست آوردن مشتری تلاش کنه

6) کالاها کاملا اصل باشن و با نام اصل ولی فیک به مشتری ندن که دور از شرع و جوانمردیه

7) در زمینه کالا کاملا بروز باشه و چند ماه نگذره تازه کالا رو بیاره و با قیمت غیر معقول

و ......

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خدمت جناب حسینی و بقیه:D

خوب قضیه فروشگاه خوب شد کمتر چیزی که تو این دورو زمونه پیدا بشه به نظر خود بنده اول باید نماد اعتبار داشته باشه این اولین چیزی است که وقتی کسی می خواد از فروشگاه خرید کنه می بینه و خیالش کمی راحت میشه ولی نه کامل یک فروشگاه خوب باید خدمات پس از فروش و بعد از فروش خوبی داشته باشه یعنی بتونه شما رو در مورد مسئول موردنظرتون راهنمایی کنه تا بیشتر شما در جریان قرار بده که آیا این مسئول مناسب است یا نه مثلا اطلاعاتی که در اختیارتون میزاره می تونیم راحتر از قبل خرید کنیم و خدمات بعد از فروشم خوب باشه در صورت وجود مشکل تو ارسال و ضربه و بقیه موارد که خود اون فروشگاه اون محصولو فرستاده بپذیره البته بقیه مواردی که مروبط به خریدار میشه رو دیگه نباید جز این قرار داد گاهی اوقات خودمون باعث خرابی چیزی که خریدیم میشیم و میندازیم گردن اون فروشگاه و انتظار داریم که تعویض و یا تعمییر بشه و در بقیه موارد بسته بندی خوبی موقع ارسال داشته باشه یعنی بدونه چیزی که سفارش داده طرف چقدر براش باارزشه و خوب بسته بندی بشه تا بازم مشکلی پیش نداره از کارتون های خوب استفاده کنه:D

تو مواردی دیگه همیشه فروشگاه بروز باشه یهو یک چیزو نزنه موجود بعدش که خرید کردیم بگه نداریم:Dبه نظر من باز قالب سایتشم خوب باشه چون وقتی داری محصولی رو پیدا می کنی خسته کننده برات نباشه یک طرح و یک رنگ در کل متفاوت باشه:Dخدمات آنلاین خوبی داشته باشه مثلا متصل به چند درگاه باشه و آنلاین باشه تا راحتر بشه خریده و مجبور به انتقال کارت به کارت نباشه

رنگ کالاهاش متنوع باشه زیاد باشه تا بشه انتخابش کرد ولی در معمول رنگ سیاه و سفید است :D

مسئولین خوبی داشته باشه با اطلاعات کافی وقتی زنگ زدی و یک چیزی رو بپرسی بدونند و  درست بهت اطلاعات بدهنند

اگه بتونه اقساطی هم باشه عالی میشه ولی خوب امکان پذیر نیست و رسیک بالای داره بازم باشه و فراهم باشه عالی میشه:D

تا 24 یا 72 امکان تست باشه و چه بهتر که از نظر خود فروشگاه تا 7 یا 10 روز مورد تنظمین باشه مثلا اگه در طول کار با مسئول به صورت اتفاقی مشکلی پیش امده حتما تعویض یا تعمییر کنند

امکان ارسال به همه روشی باشه مثل تیپاکس ، باربری ، اتوبوس و ....

پشتیبانی 24 ساعته

امکان نظر دادن در مورد اون کالا

حق با مشتریست رعایت بشه:D(کسی رعایت می کنه بهم خبر بدهید:D البته لیون رعایت می کنه درست جناب حسینی):D

در کل خرید یک کالا این همه دردسر داشت خودم خبر نداشتم:D:D:D:D

امیدوارم نظر خوبی بوده باشه

موفق باشید:x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر همه

 

اولین ملاک برای من  برای ,,قیمت کالا هست . هر جا ارزون تر باشه من از همون جا میخرم .ولی ارزون بودن دلیل بر این نیست که از سایتای غیر معتبر و شناخته نشده خرید کنم.

بعضی وقتا هم شده که کالایی رو گرونتر از جاهای دیگه بخرم. مثلا اگه کالایی تو یه سایت غیر معتبر 10 تومن باشه و تو لیون 13 تومن , ,من ترجیح میدم از لیون بخرم .چون میدونم مشکل اگه پیش بیاد کسی هست پاسخ گو باشه.

سایت اگه  علامت  نماد اعتماد الکترونیک نداشته باشه تر جیجا ازش خرید نمیکنم 

در کل بیشتر از سایتی میخرم که امتحانشو پس داده باشه و تو دهن مردم صحبتش باشه.

راستی به نظرم اگه سایتی قیمت هاش به روز نباشه و مجبور باشیم واسه قیمت تماس بگیریم باید کلا فروش رو بزاره کنار از نظر من.

 

مرسی از همه

 

 

ویرایش شده توسط mka19
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام یکی از ملاکهای من برای خرید این است جواب کامنتهای که در فروشگاه در مورد کالا گذاشته می شود درصد درصد جواب داده شود که در فروشگاه شما بسیار کم رنگ شده 

یک قسمت تو فروشگاه باشد که با فروشندها به صورت چت  ارتباط بر قرار کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...