رفتن به مطلب

" مباحثه 3 " یک فروشگاه آنلاین چه مشخصه هایی باید داشته باشه تا شما ازش خرید کنید ؟


Recommended Posts

سلام

نماد اعتماد داشته باشه

گذاشتن عکس از چند زاویه  از جعبه و  لیبل برچسبهای آکبند  کالا  در سایت فروشگاه و در صورت امکان داشتن ویدئوی باز کردن کالا که مهمترین قسمتش همون برچسبهای آکبند کالا هست که باید در ویدئو هم باشه

در صورت داشتن گارانتی  ، نوع و مدت گارانتی و نمونه عکس کارت گارانتی  و هولوگرام در سایت فروشگاه باشه

قیمتها و موجودی یا موجود نبودن کالا در انبار هر لحظه در سایت بروز باشه

ضمانت کمترین قیمت بین فروشگاه ها

ضمانت اصل بودن کالا

گذاشتن جزئیات مشخصات دقیق کالا در سایت

گذاشتن نظرات کاربران در مورد کالا همراه با پاسخگویی

ترجیحا داشتن نمایندگی فروش در کلان شهرها برای خرید حضوری

فاروم اینترنتی داشته باشه

پاسخگویی و رسیدگی  و مشتری مداری

حداقل 72 ساعت مهلت تست

داشتن انواع روشهای ارسال کالا (پست سفارشی  پیشتاز تیپاکس باربری.. )  همراه با درج هزینه های ارسال

خودم کالای بدون گارانتی ولی کاملا آکبند و تک چسب همراه با مهلت تست رو به گارانتی دار ترجیج میدم ولی سایتها باید هم با گارانتی داشته باشند و هم بدون گارانتی با توجه به سلیقه مشتریان

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام 

من وقتی قرار باشه از یه سایت خرید اینترنتی انجام بدم حتما به این نکات کاملا توجه میکنم 

اول اینکه جنس خریداری شده خیلی زود بدستم برسه چون همونجور که تو سایت خیلی زود میشه انتخاب انجام داد باید خیلی زودم جنس خریداری سده بدستم برسه چون عصر سرعته 

۲_ حتما جایی برای تبادل نظرات باشه که خوشبختانه لیون این بخشو بصورت کامل داره و اینکه چندین ادمین آگاه باشن که هم توانایی پاسخ به سوالات تخصصی مشتریان و کاربرارو داشته باشن و هم حوصله جواب دادن به افراد آماتور و تازه کار که این مورد تا حدودی تو لیون رعایت میشه 

۳_  مشتری مطمئن باشه که جنس اصل و با کیفیتیو میخره چون ندیده جنسو میخره و فقط این وسط اعتماد هس که یه فروشگاه اینترنتیو میتونه بولد کنه 

۴_ قیمت تمام شده محصول حداقل معادل قیمت در بازار باشد ، (منظورم از قیمت تمام شده قیمت جنس به اضافه قیمت پست هست ) و اگه فروشگاهی بتونه جنسیو حتی کمتر از بازار بفروشه هم بسیار بهتر هست چون یه فروشگاه اینترنتی دیگه مغازه و فروشنده به شکل مرسوم نداره و خیلی میتونه این موارد کمک کنه به کاهش قیمت برای مصرف کننده 

۵_ موجود‌بودن کالا ها، به این دلیل که وقتی ادم به یه فروشگاه اینترنتی اعتماد میکنه دیگه دوس داره تمام کالاهایی رو که به اون لاین مربوط میشه از اون فروشگاه خرید کنه و سراغ جایی دیگه نره ، و برای خود من بارها پیش اومده که با ذوق اومدم چیزیو بخرم بعد زده ناموجود و تو ذوقم خورده 

۶_طراحی  و دیزاین سایت باید خیلی زیبا و جذاب باشه که متاسفانه لیون تو این زمینه کار داره

۷_ داشتن بخش برررسی تخصصی که بازهم متاسفانه لیون تو این زمینه سنگ تموم نزاشته و می بینیم خیلی از کالاها با همون توضیح اجمالی برای فروش گذاشته شده و  حتی بعضی از کالا توضیح اجمالی هم ندارن  ، بنظرم این خیلی مشکل بزرگیه 

۸_ داشتن قرار داد با شرکت های معتبر گارانتی که خوشبختانه لیون خوبه تو این زمینه

۹_ تنوع کامل محصولات با کیفیت از برندهای مختلف شناخته شده و کمتر شناخته شده ، که بازهم لیون تو این زمینه خوب عمل میکنه و میبینیم که دقیقا داره اینکارو میکنه 

۱۰_ آماده کردن ویدیو هایی از چگونه استفاده یا نصب برخی کالاهای خاص ، که این مورد تو هیچ سایتی دیده نمیشه ولی لیون میتونه شروع کننده این فاز در خرید اینترنتی باشه( البته این تو محصولات تاپ و جدید هست ولی بیشتر معرفی هست و تو گوشی های موبایل بیشتر دیده میشه ) 

۱۱_ داشتن سابقه کار طولانی که بازهم به اعتماد کردن مشتریان به یه فروشگاه اینترنتی کمک شایانی میکنه

۱۲_نداشتن بنر های تبلیغ  که خدارو شکر لیون به هیچ وجه این موردو نداره

۱۳_ وجود راه های تماس متنوع که بازهم لیون خوبه تو این موضوع

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اول اینکه باید قالب خوبی داشته باشه که در عین ساده بودن زیبا باشه و به راحتی بشه در اون از یه قسمت به قسمت دیگه بری و دارای کمترین اشکال باشه. هم چنین دارای فیلتر ها و امکانات زیادی باشه که این عامل میتونه تاثیر زیادی تو محبوب شدن فروشگاه اینترنتی داشته باشه

دوم اینکه دارای نام مناسبی باشه که در عین کوتاه بودن مفهومی در خودش داشته باشه

سوم دارای تنوع کالا باشه البته در ایران که خودتون می دونید...

چهارم تیم پشتیبانی خوبی داشته باشه که لیون کامپیوتر داره

پنجم زمان ارسال کالا بدون تاخیر یا با کمترین تاخیر باشه 

ششم که خیلی مهمه مشخصات کالا در جدول به صورت فارسی توی صفحه محصول باشه

هفتم قسمت نظرات طوری باشه که کاربر به جای پرسیدن درباره کالا بیاد نظر خودش درباره کالا رو بگه و یک بخش جداگانه برای پرسش و پاسخ باشه

هشتم قسمت بررسی کالا داشته باشه

نهم مهلت تست کالا

دهم حراج یا پیشنهاد شگفت انگیز کالا داشته باشه که تحفیف خوبی داشته باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تو این 5سال اخیر از فروشگاههای آنلاین زیادی خرید کردم و فهمیدم لیون سال به سال داره به تکامل میرسه و از نظر من بهترین فروشگاه اونیه که هراشتباهیکه آنلاین پیشرو داره رو انجام نده:کالهاییکه موجود نداره و امکان تهیشو نداره تو سبد خرید میزاره. مشخصات فنی قطعه با سایت اصلی مغایرت فاحش داشته باشه.  طراحی سایت به گونه ای باشه که یوزر امکان حذف سفارش نداشته باشه . 4تا خط پاسخگویی داشته باشه که یکیش همیشه خرابه یکیشم یروز درمیون دوتای دیگه هم حداقل نصف بیشتر روز اشغال باشه.  بخش فروش تلفنش پاسخگوییه بهتری نصبت به پشتیبانی داشته باشه.   کلا با دونفر یک فروشگاه رو اداره کنند . فروشگاه اینترنتیشون رو به عنوان کار جانبی و حاشیه نگاه کنند . . به عهدشون در مورد تحویل کالا بی اعتنا باشند . وپس از یک هفته ارسال نشدن کالا بگن شما وظیفته وقتی بهت میگیم بعدا تماس بگیر ده بارم که شد بگی چشم.   از همه مهمتر نداشتن صداقت با مشتری

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من یکی از مهم ترین ویژگی های یه فروشگاه اینترنتی خوب خدمات پس از فروشش هست. موارد دیگه ای هم هست که میشه بهشون اشاره کرد:

قیمت منطقی و قابل رقابت (درحد امکان)

ظاهر ساده رو مدرن و استاندارد (قالب و سیستم فروشگاه)

قرار دادن بخش نقد و بررسی جهت تبادل نظر توسط کاربران

تنوع محصولات

نقد و بررسی کامل محصولات و همینطور درج مشخصات و اطلاعات کلی

مدیریت موجودی کالاها

پل های ارتباطی کافی و آسان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهم ترین تفاوت های سایت های حرفه ای با معمولی !

تنوع محصول (خیلیییی مهمه)
پشتیبانی کامل
خرید آسون
ارسال به موقع
اروابط اجتماعی قوی !!
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من چند  پیشنهاد کوچیک درمورد سایت دارم .

۱. رنگ های مختلف از یک کیس یا مثلا هر محصولیدیگه رو به عنوان چند محصول جدا قرار ندین  و توی یک صفحه باشن و قابلیت انتخاب رنگ رو به کاربر بدید  . مثل بقیه فروشگاه های بزرگ . 

۲. اگر محصولی رو کمتر از ۱۰ تا موجودی دارین یک توجه بنویسید توی صفحه محصول که تعداد اندکی باقی مونده که اگر کسی میخاد فوری  بخره یکدفعه تموم نشه .

۳. اگر میشد یک فرم ورود در کنار صفحه اصلی سایت میزاشتید خیلی خوب میشد.

 

۴. بجز قسمت نظرات برای هر محصول یک بخش نقد و بررسی بزارید که کاربرانی که محصول رو خریدن بتونن درموردش نقدر و بررسی خودشون رو اضاف کنند  .

 

۵. یک پشتیبانی انلاین هم توی خود سایت بزارید .

ویرایش شده توسط Sajadko
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه فروشگاه موفق از نظر من به جز موارد امنیتی و اعتمادسازی از قبیل enemad و ... این مشخصات رو باید داشته باشه:

1. به راحتی تو تمام دیوایس ها و سیستم عامل ها بالا بیاد

2. نسخه مخصوص سیستم عامل های پرفروش رو داشته باشه (اندروید و iOS)

3. قیمتش واقعی باشه و تنوع محصولش خوب باشه، یعنی کاربر نره بازار و محصولی رو حضوری بخره بجای این از فروشگاه آنلاین خریدش رو انجام بده و مطمئن باشه به صرفه تر از بازار هست و اگه هم هزینه پستی یا پیک میده، مطمئن هست که بالاتر از هزینه رفت و برگشت خودش به بازار و تلف کردن وقتش نیست

4. محصولات موجود، ناموجود و به زودی (موجود) رو جداگانه درج کنه تا نیاز نباشه مرتب کاربر صفحات سایت رو ورق بزنه

5. لینک های غیرکاربردی نذاره توی فروشگاه

6. طبقه بندی کالاها مطلوب باشه و کاربر سردرگم نشه

7. آدم احساس راحتی کنه و GUI اون طوری باشه که یه فرد ناآشنا به خرید اینترنتی و خود اینترنت هم بتونه به راحتی خریدش رو انجام بده و در قید و بند قوانین و ظاهر و افکت های سه بعدی و ... نباشه، از متن های متحرک و نوشته های چشمک زن و ... به هیچ وجه استفاده نکنه و ...

8. پشتیبانی آنلاین داشته باشه! این خیلی موضوع مهمی هست ( 24 ساعته پشتیبان داشته باشه، چه تلفنی و یا چه اینترنتی و خود پشتیبان ها هم علم و اطلاع کافی از حوضه محصولات سایت داشته باشن )

9. نظرات و پرسش و پاسخ و یا تجربه کاربرهای مختلف از کالا رو بدون هرگونه سیاسی بازی تجاری، منتشر کنه

10. پیشنهاد ویژه داشته باشه ( منظور تخفیف ویژه نیست! ) منظور اینه که این کالا با توجه به کارکرد و قیمت و ... در کنار طراحی و ... بهترین خرید برای کاربران هست ( البته در صورتی که تنوع محصول توی اون کالا خیلی کم باشه )

11. برای خریدهای بعدی کپن های تخفیفی بده  یا حداقل اشانتیونی در حد خرید مشتری ( از پد ماوس گرفته تا ... )

12. اجناس رو از بهترین گارانتی موجود خریداری کنن تا مشتری بتونه بهترین انتخاب رو داشته باشه

13. روش های پرداخت و ارسال مختل و همچنین فاکتور فروش خوب و شفافی داشته باشن و همه چیز توی اون مشخص باشه

14. از شبکه های اجتماعی به جای اخبار روز فناوری اطلاعات و ... از محصولات ویژه و آمار خرید فلان محصول و بررسی وضعیت گارانتی ها یا گلچین پرسش و پاسخ مشتریان و پشتیبانی و ... استفاده کنن، تخفیف های ویژه برای شبکه های اجتماعی درنظر بگیرن و ...

15. کلیپ ویدیویی آنباکس اختصاصی محصولات رو تهیه و توی صفحه همون محصول ارائه کنن ( اگه بحث و بررسی تخصصی برخی محصولات هم باشه که خیلی بهتر میشه )

16. یه قسمت توی فروشگاه تهیه کنن به عنوان "چرا ما!؟" و اونجا بنویسن که چرا باید میون این همه فروشگاه مجازی و واقعی اونها رو انتخاب کنیم.

و مورد آخر اینکه، دنبال جذب مشتری های همیشگی باشیم، نه مشتری گذری! این نکته خیلی مهمه که با کار و تلاش و روانشناسی فروش و مدیریت صحیح میتونه بسیار مثمر ثمر باشه

سپاس

ویرایش شده توسط EHSANRF
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

از اون جایی که سوال را کاملا به منظور ارتقای کیفیت کار خودتون پرسیدین من سعی میکنم حالت انتقادی پاسخ بدم:

-خوب اولین ملاک برای خرید اینترنتی قیمت هست پس سعی کنید تا جایی که ممکنه قیمت ها رو کم نگه دارید

-بخش باندلاتون واقعا ضعیفه سعی کنید محصولات خوب را که معمولا با هم خرید میشن باندل کنید و تخفیفی روی اون بزارید که مشتری مطمئن باشه همچین خبرایی تو بازار نیس و از شما اینترنتی خرید کنه بهتره

-قسمت نظراتو بهش خیللللللللللییییییییییییی  اهمیت بدین چون نشون میده چه قدر در کل اهمیت میدین

-من تا حالا از شما چیزی نخریدم ولی دلم میخواد  فروشگاهی که  از اون خرید میکنم  کاملا قابل اعتماد باشه

-هزینه پست را برا محصولات بالای 100 هزار تومن متحمل بشه.

-پشتیبانی عالییییییییی داشته باشه

-قسمت سرچ رو اپدیت کنین واقعا مشکل داره مثلا شما cpu هایی بالای 4 تومن دارین ولی رنج قیمت تون ماکسیممش 4 تومنه

-سایت mobile friendly نیست

-باز هم قسمت سرچ توی مادربورد و مانیتور و کیس و... بسیار ضعیف عمل میکنه و اخرش کاربر هایی که میخوان اینچ به اینچ pc شون رو بدونن مجبور میشن دستی قطعات رو حذف کنن.

-باز توی مشخصات فنی سایت خوب کار نکرده و برداشتین از سایت سازنده کپی پیست کردین منتها  جوری کپی پیست کردین که مثلا داخل پرانتز ها برعکسه و واقعا سخته که به اطلاعات در سریعترین حالت دست پیدا کنی.

-بازار سخت افزار متغیره و مثلا همین اواخر قیمت رم ها افزایش داشته بنابراین قسمت اخرین تغییراتو بهینه کنین (خوبه که همچین قسمتی دارین ولی جا کار داره)

-سعی کنین الگوریتم های محاسبه توان سیستم رو تو سایت قرار بدین اولا به این خاطر که اینقدر ازتون سوال نشه این پاور برا این سیستم کافی هست یا نه  دوما هم اینکه خیلی خفنه و نشون دهنده ی اینه که سایت ،سایت حرفه ای هست.

-سعی کنین  یه جور wizard مانند برا انتخاب سیستم درست کنین که توش مثلا قیمت نهایی سیستم و کاری که ازش میخوایم انجام بده(اداری ،خانگی،گیمینگ و ....)رو اول بپرسه و چنتا انتخاب برا قطعات ارائه بده که  هم یه کمک حالی باشه برا تازه کار ها که مثلا   بدونن این مادر بورد  منطقی هست که با این cpu برا همچین رنجی استفاده بشه یا نه و همچنین یه جور plate هست برای حرفه ای ها که حول اون مانور بدن و تغییراتو رو اون اعمال کنن(درواقع سعی کنین سایتی بسازین که پشتیبانی و خدمات amazon رو داره درحالی که خدمات pc part picker هم ارائه میده که اگه بتونین تبدیل به قولی میشین تو این زمینه).

-بخش بررسی و ریویو و انباکسینگو ادامه بدین و این هارو بیارین تو قسمت مشخصات هر محصول که کمک وافری میکنه.

-سعی کنین یه جورایی review های سایت های معتبر رو حالا یا به صورت لینک و یا ترجمه ی فارسیشو تو قسمت مشخصات قرار بدین و چارت هایی ارائه بدین که محصولات رو از لحاظ های مختلف با هم بررسی کرده.

-مثل راهنمای خرید هایی که tomshardware یا سایت های وطنی مثل zoomg و یا شهرسخت افزار  ارائه میدن رو ارائه بدین.

درنهایت میدونم هم یه سایت فروش بودن هم یه سایت بررسی تخصصی محصولات بودن کار سختی هست و نیاز به تیمی تخصصی در هردو بخش داره ولی به شخصه فکر میکنم که اگه بتونین کاری که mall ها در صنعت موادغذایی کردن رو(دسترسی به همه چیز در یک جا با قیمت های خیلی خوب)در بازار سخت افزار انجام بدین بی رقیب باقی میمونین.

ببخشین  لیست انتقاد طولانی شد  من سعی کردم روندی متفاوت با بقیه دوستان پیش بگیرم و بیشتر رو سایتتون مانور بدم چون باور دارم مهم  اون جرقه ی اولیه در خرید از یه فروشگاه هست که اگر با برخورد های اینده  خاموش نشد به قول اجنبی ها  mutual benefit برا طرفینه. 

خدا قوت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فروشگاه اینترنتی از دید من :

1- قیمتی که میزنه درست باشه . دیده شده فروشگاه قیمت لپ تاپ رو زده 4.700.000 تومان ولی وقتی میخوای سفارش بزاری زنگ میزنن که قیمتش شده 5.050.000 هر چقدرم بازار نوسان داشته باشه ولی به احترام قیمتی که گذاشتن و به احترام مشتری باید قیمتی که گذاشته میشه رو تحویل بدند .

2- دارا بودن E-namad که به منه خریدار این اعتمادو بده دقیقا دارم با چه محلی و چه شخصی معامله میکنم ./.

3- به خاطر سود از برند خاصی پیروی نکنن .  به فرض اگه کارت 1060 گلکس کالای خوبیه نقدی توی سایت ننویسن که با ذهنیت سود بیشتر باشه ./.

4- متاسفانه بعضی از سایتها فقط پایگاه دلالی شده و به هیچ عنوان کالا موجود ندارند . ۲هفته پیش که پردازنده 6.7k خیلی ترکیده بود قیمتش بعضی از سایتهای معروف قیمت قدیم داشتن وقتی داشتم فرم خرید رو پرمیکردم زنگ زدن که لطفا واریز نکنین . نمیتونیم تحویل بدیم

5-از لیون کامپیوتر تقاضا میکنم برای کاربران متوسط رو به پایین واژه نامه آنلاین روی کلمات بزاره که وقتی کاربر معمولی مشخصات یک کارت گراف رو میبینه زده Boost Clock بدونه معنیش چیه .

6- سایت معروف د.ک  هارد اکسترنال usb ۴ترا بایت خوب واقعا قیمتش به صرفه نیست 800/900 تومان وقتی نظر میدی قیمتش به صرفه نیست نظرت تایید نمیشه !‌

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود از نظر من باید این ویژگی ها رو داشته باشه

1- داشتن نماد اعتماد الکترونیکی

2-داشتن قیمت های متناسب 

3-امکان تست کالای خریداری شده بعد از گإشت چند روز

4- پشتیبانی خوب

5-وجود رابط کاربری خوب

6-داشتن محصولات متنوع

7-داشتن کادر خوب و مجرب 

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اعتبار و سابقه

پایه و محیط ظاهری سایت

سرعت لود صفحات

قیمت آپدیت شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نام خدا

همه دوستان همه چیزارو گفتن ولی به نظر فروشگاه خوب مهمترین چیزش اینه که جنساش جور باشه 

تنوعش زیاد باشه

متنوع 

به روز باشه جنساش

ویرایش شده توسط arash_aria
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

  1. زیرساخت و نرم افزار
  2. ارتباط تعاملی با تامین کنندگان اصلی
  3. ارتباط تعاملی و موثر با مشتریان

هر دوکدوم رو بخوام باز کنم خودش شامل چندین گزینه میشه که دوستان اکثر دوستان توضیح دادن.

مثلا قسمت اول شامل دیتا بیس و سرور، پشتیبانی، طراحی سایت و پوسته، بروزرسانی قیمت، نماد اعتبار الکترونیک و درگاه پرداخت امن و ... میشه.
دقیقا گزینه دوم وجه تمایز یه فروشگاه موفق از سایر فروشگاه ها میشه! مثلا وقتی شما تعامل کافی با تامین کنندگان داشته باشید گرچه قیمت ها تغییر کرده باشند میتونید با همون قیمت قبلی قطعه رو تحویل بدید و در سفارش های بعدی موجودی رو صفر کنید و یا با قیمت جدید ارائه بدید. این حرکت موجب جلب رضایت و اعتماد و در نهایت وفاداری مشتریان به یک سایت میشه. نه اینکه وقتی قیمت تغییر کرد و مشتری سفارش گذاشت ناموجودش کنید!

گزینه سوم رو هم که دوستان کاملا باز کردند.

این اطلاعات رو از کارشناسی ارشد IT با گرایش E-Commerce خدمتتون ارائه دادم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فروشگاه الکترونیکی خوب فروشگاهی است که کالاهایش متنوع بوده یعنی فقط در یک طیف محصولی نباشد بلکه در چندین طیف ارائه گردد
فروشگاه ها باید در مورد محصولات خود  اطلاعات درستی را به مشتری ارائه دهند.
 مسلماً از مواردی که برای هر خریدار بسیار مهم می باشد خدماتی است که یک فروشگاه در ازای خرید محصول ارائه می دهد. انسجام یک فروشگاه در این مسأله باعث خریداران بیشتر می شود. این خدمات می تواند در موارد مختلفی باشد مثلاً یک فروشگاه خوب یک گروه پشتیبانی برای مشتری های خود در نظر می گیرد تا به سوالات آنها در مورد محصولات پاسخ دهند و به مشتریان در انتخاب کالا کمک کنند.
فروشگاه ها باید امنیت اطلاعات شخصی و خصوصی مشتری خود را تضمین کنند. و به آنها در مورد چگونگی عملکردشان در این مورد توضیح دهند
اما باید اشاره ای هم به خصوصیات فروشگاه های اینترنتی کرد:
1. فروشگاه اينترنتي در هر لحظه از شبانه روز آماده سرويس دهي به مشتريان است.
2. فروشگاه اينترنتي محدوديت مکاني ندارد و مشتريان مي توانند از هر کجا خريد اينترنتي انجام دهند.
3. خريدار مي تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسي اجناس از قبيل فيلم، موبايل، کتاب و موارد ديگر باشد.
4. فروشگاه اينترنتي هيچ محدوديتي براي تعداد مشتريان ندارد
5. فروشگاه اينترنتي حق انتخاب بيشتري در اختيار خريداران قرار مي دهد.
6. ابزار تبليغي مناسب در جهت فروش محصولات شما.
7. کاهش هزينه هاي جانبي نظير اجاره محل، هزينه ويترين و انبار، فروشنده، خواب سرمايه و غيره نسبت به يک فروشگاه سنتي .
8. تحويل کالاي خريداري شده درب منزل، بيمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام 

یه فروشگاه اولا باید به نظر من اولین اولویتش رسیدن به مشتری باشه چه از نظر فنی چه خرید چه پشتیبانی

دوما قیمتهاش مناسب باشه (سود کمتر فروش بیشتر) این امر باعث افزایش مشتری اون فروشگاه خواهد شد که برعکس این اثر شلاق گاوی خواهد داشت

سوما جوایز وقرعه کشی بین محصولاتش بیشتر باشه

چهارم  فروش ویژه داشته باشه (فروش ویژه فقط به محصولات با قیمت پایین داده نشه بلکه  اجناسی که قیمت بالا دارن هم تو فروش ویژه با تخفیف خوب گذاشته بشه.

پنجم کانال های ارتباطیش برای فروش تو شبکه های اجتماعی بیشتر باشه  حتی 24 ساعته 

ششم . یه قسمت خرید تو وبسایتش داشته باشه که مثلا فردی میخواد یه سیستم بخره از اونجا راحت بتونه قطعه رو با دیدن عکسش و مشخصاتش به لیستش اضافه کنه و بخره 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

عکسهای کالا با جنسی که به خریدار تحویل داده میشه یکسان باشه .

مشخصات و اطلاعات جنس به درستی و کامل عنوان بشه .

به کامنتها ی زیر هر جنسی با سرعت و دقت پاسخ داده شود.

فروشگاه قابل اعتماد باشه و از زمان خرید تا تحویل جنس همین طور استرس نداشته باشیم که اگر جنس رسید دستمون خراب یا شکسته و....بود باید چیکار کنیم .

موتور سرچ فروشگاه حداقل خط را داشته باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام 

یک فروشگاه خوب باید وقتی بهش زنگ میزنی یا تو تلگرام پیام میدی سریع جواب بدن و اطلاعات کامل در مورد کالاهای موجودشون داشته باشن

من تو لیون پیام میدم یه ساعت بعد جواب میده وقتی هم که جواب میده جوابش قانع کننده نیست

یه بارم میخواستم مادربرد بگیرم زنگ زدم میگم تفاوت این 2تا مادربرد تو چیه؟میگه بزار نگا کنم بعد 5دقیقه میگه تفاوت خاصی ندارن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برندگان مباحثه 3 به شرح زیر هستش : و تبریک میگیم بهشون و از اینکه وقت گذاشتن و اطلاعات ارزشمندشون رو در اختیار دیگران گذاشتن کمال تشکر رو داریم

دو نفر: چندراهی برق هانت کی SZK406

 

یک نفر : هدفون فیلیپس 3800

 

سه نفر : هدفون گیمینگ ماروو H8333

--------------------------

این عزیزان آدرس و مشخصات دقیقشون رو برای ارسال کالاها به بنده پیغام خصوصی کنن تا سریعا انجام وظیفه کنیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک هدفون به منم بدید:D از چندراهی برقم استقبال می کنم:D

مبارکه:x

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 ساعت قبل، سعید حسینی گفته است :

برندگان مباحثه 3 به شرح زیر هستش : و تبریک میگیم بهشون و از اینکه وقت گذاشتن و اطلاعات ارزشمندشون رو در اختیار دیگران گذاشتن کمال تشکر رو داریم ?

دو نفر: چندراهی برق هانت کی SZK406

ali202020

Ali1233

 

یک نفر : هدفون فیلیپس 3800

blackviking094

 

سه نفر : هدفون گیمینگ ماروو H8333

saeed110

Ali/sh

CrazyLeader

--------------------------

این عزیزان آدرس و مشخصات دقیقشون رو برای ارسال کالاها به بنده پیغام خصوصی کنن تا سریعا انجام وظیفه کنیم

هر کی علی بوده برنده شد

3 تا علی 

مبارکتون باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام علیکم

 

بنده تو این 11 سال فعالیتم در زمینه کامپیوتر  بیشترین مساله ای که همیشه باهاش درگیر بودیم البته بعد از فرآیند فروش کالا به مشتری مساله پشتیبانی بوده که متاسفانه این مشکل در کالاهای نامرغوب بیش از پیش قابل مشاهده هست.

مساله بعدی قیمت تمام شده برای خریدار هست که  باز هم متاسفانه با اینکه وارد کنندگان و دست های واسطه این کالا رو بعضا هفته ها قبل در انبار بلوکه کرده ان رو با قیمت جدید فروخته و اصطلاحا ماهیگیری جالبی از این آب گل آلود میکنن که سود هنگفتی هم میبرن.

مساله سوم اینکه اگر در فروش جنس دروغ و دغل به کار برده بشه حتما اون برکتی که خداوند برای روزی حلال برای ما در نظر گرفته از بین برده میشه و 100 درصد عواقب بدی رو برای فرد میاره که گریبان گیر خودش خواهد بود.

----------------------

من چندین بار از لیون خرید داشتم که شکر خدا همیشه پاسخگویی مناسب  +  عدم توجه به واکنش های سیاسی و اقتصادی منطقه برای افزایش قیمت کالا  + ارائه اطلاعات دقیق از کالای معرفی شده با استفاده از عکس های حقیقی برای ارائه کالا  + .........      رو شاهد بودم

این سه مورد از اولین مشخصه ها و مهمترین اونا برای شروع کسب و کار و در نهایت سرپانگه داشتن یک فروشگاه آنلاین در این آشفته بازار ایران است.

عذرخواهی بابت طولانی شدن

یاعلی....

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در جواب دوستمون هم باید بگم که فروشگاه دیجی کالا در این اواخر به خاطر اینکه به اصطلاح اسم برا خودش در کرده در موارد زیادی از اطمینان مشتری سو استفاده کرده و  تعداد دفعات بالایی اقدام به فروش کلای مستعمل و یا معیوب به مشتری تحویل داده.که این مورد رو دارم به طور جد به شما عرض میکنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/09/01, 19:21:56، سیدعلیرضا گفته است :

در جواب دوستمون هم باید بگم که فروشگاه دیجی کالا در این اواخر به خاطر اینکه به اصطلاح اسم برا خودش در کرده در موارد زیادی از اطمینان مشتری سو استفاده کرده و  تعداد دفعات بالایی اقدام به فروش کلای مستعمل و یا معیوب به مشتری تحویل داده.که این مورد رو دارم به طور جد به شما عرض میکنم

بله بنده هم چندین کالا جنس خریدم که مشخص بود کالا رو باز کردن و پلمپش رو کندن و حتی مدتی استفاده هم شده ، به نظر گاهی اجناس پس گرفته شده رو به عنوان جنس آکبند میفروشن دوباره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...