رفتن به مطلب

کرایه قطعات شدنیست ؟


Recommended Posts

سلام به همگی

خیلی از مواقع پیش میاد که من یا شما دلمون میخاد فلان بازی کامپیوتری یا فلان تست رندرینگ رو انجام بدیم اما مشکل منابع داریم قطعه مناسب نداریم و ...

 

اگر بخایم قطعه یا چیزی که نیاز داریم رو بخریم مسلما هزینه ای رو پرداخت میکنیم که بعد از مدتی بهش نیاز چندانی نداریم و مدتها بدون استفاده میمونه

 

حالا اگر این امکان رو فرض کنیم که مثل فیلم قطعات رو به هم دیگه کرایه بدیم مسلما خیلی ها میتونن از لذت انجام بازی یا هر کار دیگه بهره مند بشند بدون اینکه متضرر هزینه های سنگین بشند

 

مثل مغازه ای که فردی اون رو با مبلغ بالایی میخره و بعد کرایه میده

 

میخواستم دوستان در این بحث شرکت کنند و با 2 جواب نظرشون رو بیان کنند :

1 - به نظرتون میشه یا نمیشه ؟

2 - شرایط اینکار باید چی باشه

 

خواهشا جواب هاتون رو به همین صورت بیان کنید بطور مثال :

1 - میشه

2- شرایط :

الف )  کارت حتما باید گارانتی داشته باشه

ب ) ضمانت میتونه چک یا کارت شناسایی باشه

و....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

نشد که نداره اما بنظرم به استهلاکش نمیارزه.بیشتر بصورت سیستم یا به عبارتی کیس کامل بهتر و شدنی تره.یا کیس های اسمبل و اماده یا صنعتی یا حتی لب تاب های رده بالا و بقولی های اند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من مینی کیس ها و لپ هاپ های پلمپ شده و متوسط رو به بالا  با گرافیک هایی در حدود 1060 / 480 / 470 /1070 میتونه مناسب باشه . ارسال قطعات به تنهایی استهلاک بالایی داره

ویرایش شده توسط MamadMedusa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان.

بنده در کلینیکی کار میکنم که به صورت تخصصی کارشون خودرو هست. کار به این صورت هست که خودرو میاد چند روز پیش ما میمونه و بعد صاحب ماشین میاد و تحویل میگیره.

بارها شده که با اجازه صاحب خودرو بیش از چند روز یه خودرو دست من بوده و به عنوان ماشینم استفاده کردم. خب طبیعتا کار ما جوریه که ماشین هایی پیشمون میان که اغلب دستکاری شدن و برای پیست یا ریس خیابونی تنظیم شدن (یه چیزی مثل سیستم های سنگین بازی یا رندرینگ). طرز برخورد و رانندگی با این خودرو ها کاملا متفاوته نسبت به خودروی فابریک. اینکه اون ماشین رو حتی با اجازه میرونم یه ریسک بزرگی رو همیشه همراه داره (البته برای من که ادم حساس و با وجدانی هستم وگرنه هستن افرادی تو همون مجموعه که بی اجازه خودرو برمیدارن و بدترین کارهایی که ممکنه رو با خودرو کس دیگه انجام میدن که اصطحلاک 6ماه کارکردشو تو 2 ساعت بهش وارد میکنن)

شرایط هم فرق میکنه. مثلا خودروی تقویت شده همیشه ورودی و خروجی هواش بزرگتر و راحت تر از خودروی معمولی هست خدانکه تو ترافیک تابستون گیر کنه و امپر به صورت عجیبی جامپ میزنه بالا ولی به محض حرکت موتور شدیدا خنک میشه! اگر شما ندونید و پشت چراغ بالای 2 دقیقه ماشین رو خاموش کنید ممکنه بالای 2 تومن خرج بزاره دستتون! و این خرج رو من میدونم چه جوری میشه با سرهم کردن و ماست مالی زیر 30 تومن خرجش کرد و داد به طرف اونم که نمیدونه چه جوریه میره و 2 روز بعد برمیگرده برای اون 2 تومن خرج!

این قضیه قرض دادن برای کار سنگین مثل رندر و ... یه ریسکه. گرافیک یه قطعه برقیه و هیچ تضمینی نداره برای استارت سالمش. به شخصه هیچ وقت حاضر نیستم قطعم رو در اختیار کسی بزارم که ببره تو شرایط خودش از قطعه ماکزیمم کارایی رو بکشه.

من خودم یه کیس با تهویه عالی خریدم و بالای 5 فن اضافه کردم به کیس، برای کارایی که دما بالا میبره همه فن ها رو ماکزیمم میزارم که خنک کنندگی کامل بشه! همیشه حواسم به دما هست و در حال مانیتور دمای کل قطعات هستم، اگر مصرف کننده کلا یه فن 12 سانتی پشت کیسش داشته باشه چی؟! مطمعنا دمایی که گرافیک تا الان پیش من تجربه نکرده رو تجربه میکنه و شاید کلا مشکلی براش پیش نیاد و ممکنه پس فرداش به مشکل بخوره!

به نظرم شدنی نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من نمیدونم چرا دوستان وقتی یه نکته ای رو میگیم اصلا رعایت نمیکنند

نقل قول

 

خواهشا جواب هاتون رو به همین صورت بیان کنید بطور مثال :

1 - میشه

2- شرایط :

الف )  کارت حتما باید گارانتی داشته باشه

ب ) ضمانت میتونه چک یا کارت شناسایی باشه

و....

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

میشه ولی خیلی دردسر داره

 

برای اطمینان از آسیب ندیدن قطعه کارهایی میشه انجام داد .

مثلا از کسی که میخواد قطعه رو کرایه کنه بخواید که کیسش رو بیاره تا شما خودتون اون قطعه رو براش ببندید این کار چند تا خوبی داره

1 این که شما میتونید متوجه بشید که اصلا این قطعه قابلیت نصب روی این کیس رو داره یا نه مثلا برای استفاده از گرافیک پاور توان کافی داره یا نه یا کیس توانایی خنک نگه داشتن کارت رو داره با خیر و ...

2 احتمال آسیب دیدن قطعه در هنگام نصب به کمترین حد میرسه و همچنین میشه با یه اسمبل بهتر مانع از گرمای زیاد قطعات شد . مثلا به کیس فن اضافه کرد یا ... .

3 سیستم رو همون موقع روشن می کنید تا از سلامت همه قطعات اصمینان حاصل کنید .

4 ...

 

طبیعتا قطعات کامپیوتر حساس هستند و به سادگی دچار مشکل میشن داشتن کارت گارانتی و گرفتن یه وسیله مهم به عنوان گرو هم که کاملا واضحه .

اما برای انجام این کار شما نیاز به تعداد زیادی قطعه دارید چون هر سیستم با هر قطعه ای سازگار نیست . بیشترین نیاز هم به گرافیک های میان رده هستش که مصرف و قیمت و دمای کمی دارن اما اکثر بازی ها رو در یه سطح قابل قبولی اجرا می کنند . البته خوبی گرافیک اینه که روی هر سیستمی بسته میشه اما رم و مخصوصا CPU کاملا متفاوت هستند . ضمن این که شاید شما در مورادی مجبور بشید رم های قبلی رو بردارید و رم های خودتون رو بزارید . یا پاور و CPU اون شخص رو بردارید و از خودتون رو نصب کنید .

 

در نهایت به نظرم کرایه کل کیس بهتره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

امکانش هست اما برای اشخاص حرفه ای همون طور که دوستمون گفتن آدم با آدم فرق داره

مثلا من طبق شناختی که دارم توی فروم داش فرجام مثلا حرکتی انجام نمیده که سخت افزار به فنا بره چون متخصص فن هست

یا خیلی از دوستان که حرفه ای کاررهستن برای تست دائما قطعاتشون رو عوض میکنن و عموما دست دوم های خوش قیمت رو خرید و فروش میکنن

به نظر من امکانش هست اما برای یک تیم واحد و شناخته شده نه هر کسی از راه بیاد قطعات رو قرض بدیم این طوری اعتماد سازی هم نمیخواد

ایده جالبی هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هم شدنیه و هم نشدنی؟!

شدنیش اینه که شما بیای با یه عده ای از دوستان مطمئن اینکار رو انجام بدی و البته بدین صورت که الآن خدمتتون عرض میکنم:

مثلا توی یه قسمتی از حیطه کاری ما نیازی به وسایلی همانند ترانس جوش ، دریل ، پیچ گوشتی برقی ، دستگاه  پرچ و یه سری وسایل دیگه هست که همیشه بهشون نیاز نداریم و ما چیکار میکنیم ، میام با چند تا از دوستان مورد اعتماد و اطمینان  با همدیگه این وسایل رو میخریم و از اون به بعد این وسایل دست ما میچرخه و هر وقت کسی نیاز داره از دیگری میگیره و چون همه بابتشون پول دادیم سعی میکنیم خوب ازشون مراقبت کنیم که خراب نشن و اگه هم خراب بشن همه باید برای تعمیرشون هزینه کنند .

حال شما هم میتونید با دوستانتون همین کار رو با قطعات کامپیوتر انجام بدید ؟!

از لحاظ نشدنیش هم این که یه مثال میزنم:

مثلا اون قدیما که فیلم ویدیو و بعدش سی دی و... کرایه میدادند ، طرف مثلا اون قدیم 200 تومن میداد کرایه فیلم برای 24 ساعت که بری نگاه کنه بیاره ولی به محض این که نفر اولی فیلم رو میدید اگه فیلمه 2 ساعت بود تو 24 ساعت بین 12 نفر دست به دست میگشت تا حداکثر استفاده اکمل رو ازش برده باشن و در نهایت فیلم به فنا میرفت؟!!

حال مثلا شما 1500 بدی یه گرافیک و بخوای اونو کرایه بدی . اول که چقدر میخوای کرایه بدی؟مثلا 50 هزار تومن برای2 روز، خب طرف وقتی داره 50 تومن میده برای فرضا دو روز ، باید اونقدر از کارته استفاده کنه که جای اون 50 تومنه بعد دو روز درد نکنه و در نتیجه کارت بیچاره باید این فشار رو تحمل کنه، حالا شما باید اینو به 30 نفر با قیمت 50 هزارتومن و در کل برای 60 روز کرایه بدی تا هزینه کارتت در بیاد و به شرطی که تا اون موقع بتونه جون سالم در کنه ؟! حال این که یکی در حین امانت کارت رو دست کاری کنه و در نهایت از گارانتی هم خارج بشه و شما هم متوجهش نشی که دیگه بماند.

در نتیجه اگه بخوای اینکار رو انجام بدی بهتره به صورت خصوصی یعنی با چند تن از دوستان نزدیک و شراکتی باشه نه اینکه به صورت عمومی باشه که اصلا کار درستی نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...