رفتن به مطلب

Recommended Posts

به نام خدا

نقد و بررسی مادربورد MSI Z270 GAMING M7

1-LOGO.jpg

فرض کنید که قصد دارید سیستم‌تان را برای اجرای بازی‌های روز ارتقا بدهید؛ اولین قطعاتی که برای تعویض به ذهنتان می‌آیند چه هستند؟ قطعا می‌گویید: کارت‌گرافیک، رم و احتمالا CPU. اما باید بدانید که قطعات قوی و حرفه‌ای نیز اگر بر روی یک مادربورد ضعیف قرار بگیرند، حرفی برای گفتن ندارند. مادربورد باید دست قطعات را بگیرد، نه جلوی پایشان سنگ بیندازد. :D

حال شاید برایتان سوال پیش‌آید که: چه مادربوردی برای گیم مناسب است؟ آیا باید به سراغ بوردهای ۲-۳ میلیونی برویم؟! خیر، نیازی به هزینه اضافی نیست، شما بایستی مادربوردی را تهیه کنید که ویژگی‌های کیفیت، کارایی و قیمت مناسب را در کنار هم داشته باشد. یکی از این مادربوردها، MSI Z270 GAMING M7 است. در ادامه با بررسی این شاهکار MSI با ما همراه باشید.

6.jpg

به اژدهای دوست‌داشتنی سلام کنید:

مادربورد MSI Z270، که از فرم فاکتور ATX بهره می‌برد، دارای ۴ اسلات DIMM محافظت شده با فولاد است که امکان استفاده از رم‌های DDR4 را تا ۶۴ گیگابایت مهیا می‌سازد و همچنین دارای سه شیار  PCI-Ex16 است که برای اتصال کارت‌های گرافیک استفاده می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از تکنولوژی SLI شرکت انویدیا، از دو کارت گرافیک یا با استفاده از فناوری Crossfire شرکت AMD، از سه کارت گرافیک بطور همزمان استفاده کنید. این شیارها نیز مانند اسلات‌های رم و قسمت مربوط به هاردهای SSD از طریق Steel Armorها حفاظت می‌شوند. در کنار شیارهای PCI-Ex16، شش شیار SATA3 (با سرعت 6GB/s) و ۳ کانکتور M.2 نیز به چشم می‌خورد. چیپست این مادربورد Z270 شرکت اینتل است و از پردازنده‌های Core i7/i5/i3 و Pentium و Celeron با سوکت LGA1151 پشتیبانی می‌کند. با وجود مدارهای تغذیه قدرتمند در این مادربورد، امکان استفاده از پردازنده‌های رده بالا نیز ممکن است. شرکت MSI برای درگاه‌های USB این مادربورد سنگ تمام گذاشته است، ۸ پورت USB در جلوی کیس، که نیمی از آنها USB 3.1 و نیمی دیگر USB 2.0 هستند. و در قسمت پشت کیس نیز ۳ پورت USB 2.0 و ۴ پورت USB 3.1 که یکی از آن‌ها TYPE-C می‌باشد، تعبیه شده است.

Video.jpg.9cc47a2e526297b1b9766211ed412b0e.jpg

آنباکسینگ:

برای اینکه بتوانید بطور کامل با ظاهر مادربورد و قطعات موجود در جعبه آن، آشنا شوید. ویدئوی بالا را حتما ببینید. در این ویدیو سعی شده است که تمامی بخش‌های مختلف مادربورد و قطعات همراه آن معرفی شوند.

با باز کردن جعبه محصول و مشاهده بورد، متوجه می‌شوید که MSI در طراحی آن از هیچ رنگ اضافه‌ای استفاده نکرده است و آن را سر تا پا سیاه پوش کرده است و این شمایید که باید با استفاده از RGBها به آن رنگ و لعاب بدهید. وسایل دیگری نیز، از جمله: دفترچه‌ی راهنما، کاتالوگ محصول، پنل محافظ I/O، دیسک درایورها، کابل‌های SATA، پل MultiGPU و استیکر MSI GAMING در کنار مادربورد وجود دارند. این مادربورد از لحاظ کیفیت ساخت و متریال‌های استفاده شده، واقعا کم‌نظیر است به طوری که نشان کلاس پنج نظامی را دریافت کرده است. کیفیت بالای لحیم‌کاری‌ها، به کار گیری محافظ‌های فولادی، استفاده از چوک‌های تیتانیومی با دوام بالا در اطراف پردازنده و محافظ الکتریکی ۱۵ هزار ولتی برای در امان بودن از خطر ساعقه و الکتریسیته‌ساکن تنها بخشی از مزیت‌های این مادربورد هستند. خوشبختانه فاصله بین اجزاء مختلف بورد، کاملا استاندارد است به طوری که میتوانید از هر نوع خنک‌کننده‌ای که دوست دارید استفاده کنید. این رعایت فاصله و همچنین کیفیت بالای ساخت مادربورد و محافظ‌ها باعث شده است که بتوانید بدون هیچ مشکلی از کارت‌های گرافیک سنگین و غول پیکر نیز استفاده کنید.

4-LOGO.jpg

در قسمت پنل I/O، شاهد یک عدد پورت PS2 (مخصوص تجهیزات گیمینگ)، ۷ پورت USB، جک‌های S/PDIF صدا، پورت صدای اپتیکال، خروجی HDMI، خروجی Display Port و دکمه Clear CMOS برای زمان‌هایی که بایوس مشکلی پیدا کرده است، هستیم. ویژگی‌های اصلی این مادربورد را در دو گروه بررسی می‌کنیم، گیمینگ و اورکلاک!

 ویژگی‌های مخصوص گیمرها:

BenchMark-New.thumb.gif.9cfd98afac56fd5a2700baedeec592ff.gif

تصویر بالا GIF  است، لطفا برای مشاهده تصاویر بعدی، اندکی صبر کنید.

قبل از هر کاری به سراغ بنچ‌مارک‌ها برویم، تست‌ها مربوط به مادربورد‌های مختلفی از برندهای مطرح، با قطعات زیر است:

Processor: Intel Core i7 7700K - 4.5GHz All-Core Turbo

Memory: 32GB -  4x8GB G.Skill Trident Z XMP - 3200MHz 16-18-18-38 @ 1.35V

Graphics Card: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming

System Drive: Crucial M550 256GB SSD

CPU Cooler: Corsair H100i V2 with Two ML120 Pro Fans

Power Supply: Seasonic Platinum 760W SS-760XP

Operating System: Windows 10 Pro 64-bit

7.jpg

تکنولوژی KILLER:

در این مادربورد فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز متعددی به کار گرفته شده‌است. تکنولوژی استفاده شده در خروجی LAN، موسوم به KILLER یکی از آن‌هاست. این تکنولوژی حداکثر استفاده را از اینترنت شما می‌برد و باعث می‌شود که در بازی‌های آنلاین از سایر رقبا سریع‌تر عمل کنید و آن‌ها را شکست دهید! علاوه بر این، اپلیکیشن MSI GAMING LAN Manager برای بهینه‌سازی مصرف اینترنت معرفی شده است که دسترسی سایر برنامه‌ها را به اینترنت محدود می‌کند و فقط بازی یا برنامه مد نظر شما امکان استفاده از اینترنت را خواهد داشت.

2-LOGO.jpg

خروجی VR Boost:

برای داشتن یک تجربه عالی از واقعیت‌مجازی نیاز است که در حین آن با هیچ قطعی و مشکلی مواجه نشوید. شرکت MSI به همین دلیل با استفاده از یک چیپ با عنوان VR Boost، قدرت انتقال سینگال‌های درگاه USB را بطور چشمگیری افزایش داده است. همچنین با خرید این مادربورد یک لایسنس ۳ ماهه برای استفاده از TriDef VR هدیه خواهید گرفت، با این برنامه می‌توانید بازی‌های دو بعدی را در یک محیط سه‌بعدی و با هدست VR تجربه کنید.

MSI تکنولوژی‌های روز را از همه‌ی برندهای معتبر جمع کرده‌است و یکجا، در این مادربورد قرار داده‌است. MSI Z270 با بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای از واقعیت‌مجازی را برای شما خلق میکند. اینجاست که مرز حقیقت و مجاز ناپیداست ...

3-LOGO.jpg

بازی با رنگ‌ها! دنیایتان را خودتان خلق کنید:

عاشق نور پردازی کیس‌تان هستنید؟ MSI Z270 گزینه مناسبی است. MSI Z270 جزو مادربوردهایی است که دارای ال‌ای‌دی Mystic Light هستند. این ویژگی، دردسر و هزینه‌های خرید قطعات نور پردازی بصورت جداگانه را از پیش‌روی شما برداشته است. فقط نیاز است که اپلیکیشن موبایلی یا ویندوز Gaming App را باز کنید و از میان ۷ رنگ و ۵ افکت زیبا طرح دلخواهتان را انتخاب کنید و به نمایش بگذارید. البته این محدودیت رنگ‌ها و افکت‌ها چندان خوش‌آیند به نظر نمی‌رسد. در ضمن برای راحتی کار، در این مادربورد یک خروجی ۴ پین نیز قرار داده شده است که می‌توانید بدون نیاز به هیچ ابزار اضافی، نوار RGB خود را به آن متصل کنید.

 

8.jpg

صدای قلب دشمنان را بشنوید:

شرکت MSI با بهره‌گیری از فناوری Audio Boost 4 Pro در این مادربورد، توانسته است یک خروجی صدای غنی و کم‌نظیر را بوجود بیاورد. استفاده از تکنولوژی صدای Nahimic نیز به شما کمک می‌کند که در هنگام بازی به راحتی موقعیت دشمنان را تشخیص دهید! این ویژگی در بازی‌های شوتر آنلاین بسیار کمک‌کننده است. به کار گیری روکش طلا در خروجی‌های صدا نیز باعث شده است که نویز و صداهای مزاحم مخصوصا صداهایی که هنگام قطع و وصل کردن وسایل مختلف ایجاد می‌شوند به طور کامل از بین بروند. علاوه بر این‌ها شما به سبب اینکه دو کدک Realtek ALC1220 در این بورد استفاده شده است، میتوانید بصورت همزمان از اسپیکر و هدفونتان استفاده کنید.

9.jpg

برای نگهداری بازی‌های حجیم امروزی، جای نگرانی نیست:

از لحاظ فضای ذخیره سازی هیچ مشکلی نخواهید داشت، علاوه بر ۶ شیار SATAIII با سرعت انتقال ۶ گیگابایت بر ثانیه، امکان استفاده از سه هارد SSD را نیز دارید. کافی نیست؟!

 

تکنولوژی Optane و محافظ‌ M.2 SHIELD:

تکنولوژی Optane شرکت اینتل، باعث می‌شود که از یک هارد HDD معمولی، خروجی‌ای به کیفیت و سرعت یک هارد SSD بگیرید. و همچنین ادعا شده است که این تکنولوژی کارایی هاردهای SSD را نیز به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. قطعا موافقید که وقت شما ارزشمند است! به همین دلیل، قابلیت XBOOST نیز در اختیار شماست که حدود ۱۰٪ سرعت هارد شما را در زمان انتقال فایل‌ها افزایش خواهد داد. علاوه بر این، شرکت MSI محافظی موسوم به M.2 SHIELD برای هارد‌های SSD تدارک دیده است که از ورود گرمای سایر قطعات و ضربات و تکان‌ها به هارد جلوگیری می‌کند. با این شرایط، امکان رخ دادن مشکل در هنگام انتقال داده‌ها تقریبا محال است.

BIOS.gif

تصویر بالا GIF  است، لطفا برای مشاهده تصاویر بعدی، اندکی صبر کنید.

بایوس و برنامه‌های کاربردی فوق‌العاده:

با یک نگاه ساده به محیط بایوس، متوجه می‌شوید که MSI وقت زیادی برای طراحی آن صرف کرده است. ظاهر بسیار زیبا و قرار گیری همه اجزا در جای مناسب باعث شده است که شاهد یک بایوس گیمر پسند و کاربردی باشیم. MSI برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های فراوانی نیز برای کارهای مختلف عرضه کرده است. تعدادشان واقعا زیاد است! X-Boost، Command Center، Live Update، RAM Disk، FAST BOOT، MOUSE MASTER و همچنین یک CPU-Z با ظاهر اختصاصی MSI. ممکن است اسم برخی از برنامه‌ها را نیز فراموش کرده باشیم O.o

ویژگی‌های مخصوص اورکلاکرها:

12.jpg

قابلیت‌های ویژه اورکلاکینگ:

در مادربورد MSI Z270 GAMING M7 امکانات و تجهیزات متعددی برای اورکلاکرها قرار داده شده است. می‌توانید به راحتی تنها با استفاده از کلیدی که روی مادربورد تعبیه شده است با یکی از حالت‌های از پیش تعیین شده، سیستم خود را اورکلاک کنید. در کنار این کلید، دو کلید دیگر جهت خاموش و ریست کردن نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید از طریق بایوس فوق‌العاده‌ زیبا و حرفه‌ای MSI یا در محیط ویندوز با برنامه Command Center، به دنیای عظیمی از تنظیمات مربوط به اورکلاکینگ دست پیدا کنید. اسلات‌های رم در هنگام اورکلاک و استفاده از XMP می‌توانند تا فرکانس فوق‌العاده ۴۱۳۳ مگاهرتز را ساپورت کنند. ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. چیپست Z270 استفاده شده در این مادربورد قابلیت اورکلاکینگ فوق‌العاده‌ای دارد. CPU نیز به خاطر کانکتور 8+4، به راحتی در هنگام اورکلاک از پس فراهم کردن برق موردنیازش بر می‌آید. OC ENGINE 2 نیز برای آزادی عمل بیشتر در اورکلاک، در این مادربورد قرار گرفته است. خوشبختانه LEDهای فراوانی در بخش‌های مختلف بورد قرار داده شده است تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، وضعیت سیستم خود را چک کنید. از LED دیباگ گرفته تا LED‌‌هایی که نشان می‌دهند کدام یک از اسلات‌های رم در حال استفاده هستند.

10.jpg

سیستم خنک‌کننده:

بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین مخصوصا در هنگامی که سیستم‌تان را اورکلاک کرده‌اید، فشار زیادی را به قطعات وارد می‌کنند و باعث افزایش حرارت سیستم می‌شود. این افزایش حرارت در دراز مدت کاهش عملکرد و عمر قطعات سیستم‌تان را به همراه دارد. اما در مادربورد Z270 M7 شش هدر فن تعبیه شده است و همچنین کاملا با خنک‌کننده‌های مایع هماهنگ است. علاوه بر این‌ها کیفیت بالای متریال‌های استفاده شده در این بورد و همچنین سیستم هوشمند مدیریت فن‌ها باعث شده است که به هیچ عنوان جای نگرانی‌ای از این بابت باقی نماند. در مواقعی هم که سیستم‌تان را اورکلاک کرده‌اید، می‌توانید به راحتی کنترل کامل فن‌ها را خودتان در دست بگیرید تا اطمینان داشته باشید که مشکلی برای سیستم‌تان رخ نمی‌دهد.

11.jpg

جمع‌بندی:

ویژگی‌هایی که در بالا اشاره کردیم، تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های این مادربورد هستند. MSI Z270 GAMING M7 ویژگی‌های دیگری همچون Hot Keyهای روی کیبورد برای تغییر پروفایل اورکلاک، اجرای برنامه‌ی GAMING APP و استندبای سیستم، پورت‌های مخصوص تجهیزات گیمینگ، قابلیت FLASHBACK+ بایوس و ... دارد. بزرگترین ایرادی که از MSI Z270 GAMING M7 می‌تواند گرفت، نداشتن بلوتوث و وای‌فای داخلی است. که به‌نظر نمی‌آید این نقطه ضعف در برابر حجم عظیم امکانات و ویژگی‌های این بورد به چشم آید.

 

نقاط قوت:

۱ - امکانات متنوع و فراوان برای گیمرها

۲ - توانایی بالا در اورکلاکینگ

۳ - وجود انواع پورت‌ها مانند Display Port

 

نقاط ضعف:

۱ - عدم وجود بلوتوث و وای‌فای داخلی

۲ - محدودیت رنگ‌ها و افکت‌های Mystic Light

۳ – تعداد درگاه‌های USB پشت، میتوانست بیشتر باشد

 

مادربورد MSI Z270 GAMING M7 در حال حاضر در رنگ‌های مشکی، خاکستری و کروم عرضه شده است، در ایران نیز امکان خرید این مادربورد از طریق وبسایت لیون کامپیوتر با گارانتی ۳۶ ماهه گرین و قیمت تقریبی یک میلیون تومان مهیا است.

 

منابع: MSIkitguruguru3d

ویرایش شده توسط MortezaKing
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت دوستان

برای اینکه یک بررسی عالی و با کیفیت باشه حدودا 5 روز روزی 4 ، 5 ساعت وقت گذاشتم. امیدوارم مورد رضایت شما دوستان قرار بگیره.

دانلود فایل PDF : دوستان چون اینجا خوب نمی شد روی متن کار کرد پیشنهاد میکنم حتما فایل PDF رو دانلود کنید و از روی اون مطالعه کنید.

 لینک دانلود فایل pdf

دانلود فایل اینفوگرافیک : همینطور برای دوستانی که وقت و حوصله زیاد ندارن تا بررسی کامل رو مطالعه کنند یک اینفوگرافیک کوتاه و جامع طراحی کردم که میتونن استفاده کنند.

هر کار کردم داخل لیون آپلود نشد واسه همین دو جای دیگه آپلود کردم

لینک دانلود اینفوگرافیک

لینک کمکی دانلود اینفوگرافیک

 

(همینطور در کانال تلگرام msi با نام hamedlim و در پیج اینستاگرام با اسم samadianzadeh عضو شدم)

 

به نام خدا

موضوع: بررسی مادربرد Z270 GAMING M7

برگزار کننده مسابقه: شرکت MSI و لیون کامپیوتر

تهیه کننده:  حامد صمدیان زاده

 

فهرست مطالب

توضیحات                                                                               

1.       مقدمه                                                                                                     

2.     مشخصات مادربرد                                                                                    

3.   شخصی سازی سیستم گیمینگ                                                                  

4.      خنک بودن در هنگام بازی                                                                        

5.     ویژگی و مزیت های گیمینگ                                                                     

6.    ذخیره ساز یا Storage                                                                           

7.     واقعیت مجازی                                                                                      

8.      صدا شما را به سمت بازی می کشاند                                                         

9.       تسلط کامل بر بازی با کمترین زمان تاخیر                                                   

10.    عملکرد بی نظیر حافظه                                                                            

11.     تنظیمات پیشرفته بدون محدودیت                                                           

12.    بهترین عملکرد با تجهزیات USB                                                              

13.  نرم افزار های قدرتمند جهت افزایش بهره وری                                              

14.   کیفیت کم نظیر                                                                                       

15.   محیط بایوس با تنظیمات حرفه ای مخصوص گیمر ها                                 

16.    تست ها و بنچمارک های انجام شده بر روی مادربرد                                    

17.   بازگشایی جعبه و اقلام همراه آن                                                          

1024.thumb.png.e7bdcc4b28ce8da8a9d59f9d358d42c1.png

پس از عرضه پردازنده‌ها و مادربردهای جدید اینتل کمپانی های متخلف نیز سری های جدید مادربرد های خود را معرفی کردند در این بین کمپانی خوش نام  MSI نیز در نمایشگاه2017 CES از مادربردهای زیادی در بخش های مختلف از سری ۲۰۰ خود رونمایی کرد که برنده جوایز بسیار زیادی نیز شده اند که در این میان مادربرد Z270 GAMING M7 جایزه افتخاری بهترین نوآوری را به دست آورد.

همانطور که می دانید مادربردهای سری Enthusiast Gaming  جزو مادربرد های بالارده MSI مخصوص گیمر ها هستند و دارای ویژگی و طراحی های منحصر به فردی هستند تا گیمر ها بهترین لذت را از بازی کردن ببرند. خود من به شخصه عاشق این کیفیت و طراحی شدم. در اینجا قصد دارم خصوصیات فیزیکی و قابلیت‌های مادربرد Z270 GAMING M7 را برای شما دوستان شرح دهم.

product_1_20170123133640_5885966825e2b.thumb.png.464524c84929c7541577b8d4cc952b1c.pngproduct_2_20170123133639_58859667975a8.thumb.png.b00b1d547cc83f18937bdf1007524983.pngproduct_3_20170123133640_5885966845f60.thumb.png.7f11bea75073ae49b37e277ac79dc2b2.pngproduct_3_20170123133640_58859668071ed.thumb.png.9ebc3c431ccc78237fe5a70760f4ee4c.png

 

Specifications.thumb.png.9b58225845d17903ef117dbd2b7807a7.png

 

مشخصات مادربرد

01.thumb.png.631d2492d7e3b8b27b256c2abe6b3ee4.png

با توجه به تصاویر، مادربرد دارای رنگ مشکی کاملا تیره همراه با LED  بر روی پوشش های پلاستیکی و سینک های خنک کننده هست. این مادربرد با تراشه Z270 و از سوکت 1151 استفاده می کند همینطور حداکثر پردازنده مورد پشتیبانی intel core i7 می باشد.

02.thumb.png.3f0ecff5a48e2b19747352dc3b0a5990.png

شکاف‌های PCI Express به پوشش پلاستیکی همراه با نور LED مجهز شده اند 3 شکاف PCI-Ex1 و 3 شکاف PCI-Ex16 وجود دارد که هر سه آنها مجهز به پوشش فلزی شده اند که توانایی تحمل گرافیک های بسیار سنگین را نیز دارا می باشند اما یکی از شکاف های PCI-Ex16 دارای پوشش پلاستیکی نمی باشد که زیاد مهم نیست J. شکاف های حافظه اصلی 4 عدد هست که  64 گیگ حافظه را دارا می باشند همینطور حداکثر فرکانس 4133 است.

این مدل دارای 3 شکاف M.2  پر سرعت هست که یکی از آنها با دارا بودن محافظ فلزی مخصوص می تواند دفع حرارت بهتری داشته باشد تا سرعت خواندن و نوشتن فوق سریع همراه با ثبات کامل به کاربر ارائه دهد.

03.thumb.png.d58e53d9cb96cde572f9c6829fefa033.png

یکی دیگر از موارد خوب مادربرد وجود یک نمایشگر کوچک دیجیتالی در بالا کنار شکاف های حافظه ی اصلی می باشد که برای نمایش کد‌های خطا و عیب یابیِ مادربرد است. دیگر مورد جالب و مفید که به چشم میخورد سه دکمه در پایین سمت راست مادربرد است که دکمه قرمز رنگ برای اورکلاک و دو دکمه دیگر به نوبت دکمه ریست و دکمه ی پاور هست.

5964cb50781f9_gamingmsi.thumb.png.37fe6cef6cf2f8ed4b7056b2678c4c2d.png

 

 

شخصی سازی سیستم گیمینگ

04.thumb.png.76135ea61c297278cea434eac7c73f18.png

قابلیت سفارشی کردن و تنظیم رنگ دلخواه شما چند سالی است که به مادربرد های گیمینگ اضافه شده و این قابلیت هر نسل نسبت به نسل قبل بهتر و پیشرفته تر شده است. در این مادربرد این قابلیت با امکانات بسیار متنوعی همراه هست. اولین نکته، استفاده از برنامه مخصوص گوشی یا برنامه خود مادربرد برای تغییر رنگ ها هست و هر زمان که خسته شدید به راحتی در عرض چند ثانیه می توانید سبک و رنگ را تغییر دهید.

05.thumb.png.3d2ba92b10d139720d6d24af249bd568.png

برای شخصی سازی بیشتر در مادربرد به همراه آن یک کابل نوار RGB LED نیز هست که آن را به کانکتور 4 پین مادربرد متصل و به دلخواه خودتان آن را بر روی قسمت های مختلف کیس نصب کنید. این نوار کاملا هماهنگ با LED های خود مادربرد هست و طبق آن ها تغییر رنگ و سبک می دهد.

 

خنک بودن در هنگام بازی

msi-z270-cooling-pwm_freezing-1-1920.thumb.gif.eac025cd21b30f6a64cda78797ad1cec.gif

خنک سازی کامپیوتر یکی از عوامل مهم و ضروری است. مادربرد Z270 GAMING M7 تمامی تلاش خود را کرده است تا تمامی نیاز های شما در این زمینه را بر طرف سازد که موفق هم بوده است. بر روی این مادربرد به تعداد متعدد پایه های خنک کننده (Header) قرار گرفته است تا جواب گوی فن های خنک کننده مختلف برای خنک سازی هر چه بهتر سیستم های گیمینگ شما باشد.

06.thumb.png.a54813cac5c8c555b8fbbb5f0fb6a731.png

استفاده از مواد با کیفیت بالا و بهینه سازی فن های هوشمند به خنک سازی تمام اجزای ضروری کمک می کند. همینطور مادربرد های MSI به شما امکان کنترل سرعت ، درجه حرارت و کنترل کامل هدر های فن را می دهند که این عامل برای اطمینان از این است که سیستم شما در حین بازی طولانی با ثبات و علمکرد درست باشد.

07.thumb.png.ff101e2e1c345ff91eb035c71346bf2d.png

استفاده از روشهای  DCOD یا PWM با پسماند (Hysteresis) مغناطیسی برای کنترل دقیق فن های خنک کننده و همینطور کاهش نویز صوتی بکار رفته است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید رنگ آبی نشان دهنده سرعت فن و سطح فن به صورت کاملا صاف در مادربرد MSI می باشد و رنگ قرمز در دیگر مادربرد ها است که دارای تعادل نیستند.

08.thumb.png.061420db28c0dd4e938da3318b571da0.png

استفاده از نشانگرهای LED برای نمایش حالت قابل کنترل یا خودکار فن های خنک کننده یکی از قابلیت های قابل توجه است که نشانگر سبز برای حالت خودکار و نشانگر قرمز برای حالت قابل کنترل می باشد.

09.thumb.png.f373777b152425acfea7dfe8806ff045.png

برای راحتی کنترل فن ها می توانید از بایوس و یا نرم افزار با رابط گرافیکی ساده استفاده کنید. شما همچنین می توانید تا 4 فن را برای CPU و مادربرد تنظیم کنید، که سرعت فن را به صورت خودکار تنظیم می کند.

10.thumb.png.304fa888933b237660be43490652ac9d.png

بهینه سازی برای خنک کننده های آبی و تعبیه پین های اختصاصی با جریاندهی 2 آمپر برای اتصال هر چه بهتر با سیستم های کولینگ و کنترل کامل سرعت پمپ آب از طریق بایوس و سیستم عامل آخرین حرکت عالی MSI در بخش خنک سازی است.

 

 

 

ویژگی و مزیت های گیمینگ

11.thumb.png.fcf5733f609f73075cab7afdfe6305c5.png

با استفاده از ابزار های منحصر به فردی که مادربرد گیمینگ MSI در اختیارمان قرار می دهد میتوان در بازی ها از تمامی رقبا پیشی گرفت و با تسط کامل تر و مهارت بهتری بازی کرد. افزایش سرعت بازی پیشتیبانی از چند کارت گرافیک استفاده از دیوایس های مختلف تنها چند تا از این قابلیت های شگفت انگیز هستند.

12.thumb.png.ab0807e75e1212c3248516cbf85776c0.png

به راحتی می توانید دستورات خود را برنامه ریزی و ذخیره کنید تا در بازی با سرعت عمل بالاتری با انتخاب کلید مورد نظرتان عکس العمل نشان دهید. تازه این همه ی ماجرا نیست شما با برنامه ریزی کلیدها می توانید تعیین کنید که با زدن یک کلید میخواهید بازی اجرا شود، پروفایلتان باز شود و یا به انجام اورکلاک بپردازید و همگی اینها تنها با فشار یک دکمه انجام می شد عالی است نه. خود من که بدجور عاشق این قسمتش شدم نه برای بازی بلکه برای برنامه نویسی :D

13.thumb.png.4b65431ebf95909140ed22f07607743d.png

استفاده از درگاه های اختصاصی برای لوازم جانبی بازی برای ارتباط بهتر در بازی ها تا بتوانید به طور کامل از ویژگی ها و قابلیت پاسخ آنها بهره ببرید. همچنین کنترل DPI موس و سفارشی سازی آن با نرم افزار آن به سادگی قابل انجام است. استفاده از طلای سه برابری نسبت به درگاه های معمولی برای دریافت سیگنال بهتر، 10 برابر طول عمر بیشتر هنگام اتصال و عدم اتصال، پاسخگویی بیشتر و حرکات دقیق تر تنها چند مزیت دیگر استفاده از درگاه اختصاصی می باشند.

14.thumb.png.6c9ef379765ffbb13ab0e3083c134935.png

شما هم در بازی نیاز به قدرت بیشتر پردازنده برای دریافت FPS بیشتری دارید؟ تنها در 1 ثانیه اورکلاک کنید و این کار به سادگی تغییر دادن دکمه روی مادربرد و یا استفاده از برنامه بازی می باشد. البته ناگفته نماند که استفاده از این ویژگی نسبت به پلتفرم شما متفاوت می باشد.

15.thumb.png.68e412929396953f7f838492277f7ecb.png

اگر شما هم نیاز به قدرت گرافیکی بیشتری دارید می توانید حساب ویژه روی این مادربرد باز کنید. امکان استفاده از چند کارت گرافیک همراه با سوکت های مخصوص باعث ایجاد بهترین عملکرد و تجربه ای عالی می باشد.

16.png.e22e296c4c52ec81b3d700206faa554e.png

به سادگی با نرم افزار Dragon EYE هنگام بازی، ویدیو های مختلف را تماشا کنید و همینطور اطلاعات دقیقی از دمای پردازنده گرافیکی، سرعت پردازنده و نرخ فریم  (FPS) بر روی صفحه نمایش خود داشته باشید.

17.thumb.png.c75c1dd257d5705ede1223029938da76.png

 این همه ی ماجرا نیست MSI در بخش ویژگی های گیمینگ سنگ تمام گذاشته، شما می توانید با استفاده از نرم افزار XSplit شروع به ضبط بهترین لحظات بازیتان بکنید و آن را به راحتی با دوستانتان در سرار جهان به اشتراک بگذارید. همینطور نگرانیتان از بابت پینگ بالا در بازی آنلاین کنار بگذارید زیرا با شبکه اختصاصی WTFast می توانید از یک شبکه خصوصی بهره مند شوید و حتی یک پینگ پایین تر بدست آورید.

 

 

 

ذخیره سازی (Storage)

18.thumb.png.846115246beb002aed446ebe1077a522.png

مادربرد Z270 GAMING M7 از تمامی آخرین استانداردهای ذخیره سازی پشتیبانی می کند. به شما این امکان را می دهد که با سرعت فوق العاده سریع به ذخیره سازی و اشتراک گذاری بپردازید حتی این باعث اجرای سریع تر سیستم عامل، نرم افزار های متخلف و البته بازی ها نیز می شود که با کاهش زمان بارگذاری مراحل و اجرای سریع بازی، یک مزیت عالی و تجربه ای بی نظیر به ارمغان می آورد.

19.thumb.png.1cc23005b86c42fffdb244ad7704c67d.png

فناوری اینتل Optane برای کارایی بیشتر تجهیزات ذخیره سازی می باشد. این فناوری یک ترکیب بی نظیر از توان بالا، زمان تاخیر کم، کیفیت بالا و استقامت را فراهم می کند. تمامی مادربرد های سری 200 MSI از این قابلبت برخوردارند.

20.thumb.png.db6662bfa6c61af2ccb2fe74903b1804.png

استفاده از قابلیت M.2 SHIELD برای ارائه بهترین عملکرد در SDD می باشد. این عمل باعث خنک سازی و جلوگیری از افزایش حرارت می شود. همینطور باعث جلوگیری از صدمه دیدن و محافظت از تجهیزات ذخیره سازی است.

21.png.901de19bf49308e537ac3691f4ea10e1.png

برای محافظت از تجهیزات ذخیره سازی و بهینه سازی آن ها MSI از فولاد زد زنگ استفاده می کند. زرهی فولادی که موجب محافظت از SSD می شود. اما این تنها قابلیت آن نیست این زره فولادی مانند یک پل سیگنال های تضمین شده بین مادربرد و SSD جریان می دهد و در برابر تداخل الکترومغناطیسی از آن محافظت می کند.

22.thumb.png.212542bf37af40d8769727ceb792a2a3.png

داشتن یک سیستم سریع و لذت بردن از آن تجربه ای است که هر کاربری آن را می خواهد. اجرای سریع برنامه ها و بازی ها، سرعت انتقال تا 32 گیگابایت بر ثانیه با استفاده از پورت Turbo M.2 که 5 برابر سریع تر از یک اتصال معمولی SATA III هست!

23.thumb.png.2ec5f009660b54aa56d40a700dc28632.png

پورت های U.2 مجهز به Steel Armor پاسخ به نیاز های درایو های جامد در نسل بعدی می باشند. این پورت با برخورداری از سرعت 32 گیگابایت بر ثانیه و همانطور که گفته شد استفاده از تکنولوژی انحصاری  Steel Armor کاملا سازگار با جدیدترین SSD ها می باشد.

24.thumb.png.020382a180eab6a4894b8ea4059c13e6.png

ابزار XBoost، ابزاری ساده و کوچک است که با استفاده از آن به طور خودکار قابلیت شناسایی تجهیزات ذخیره سازی را دارد و هنگامی که فعال شود سیستم شما را بهینه سازی کرده تا سرعت و پایداری کاملی داشته باشید همینطور عملکرد ذخیره سازی را به حداکثر خود می رساند.

25.thumb.png.2aa892ae1d33f7f3268b7156c80323cd.png

راه اندازی RAID با استفاده از ابزار M.2 Genie  بسیار راحت و آسان است. این ابزار به ما در چیدمان سریعتر و دقیقتر درایوهای جامد M.2 و U.2 با گذاشتن کمترین زمان کمک می کند.

26.thumb.png.fae10e1bd753f6e93ba1985740b5f514.png

MSI برای اطمینان کامل، پورتهای متعدد SATA برای اتصال ذخیره ساز ها برای ذخیره سازی طولانی مدت فایل های بزرگ و پشتیبانی گیری از آن ها گذاشته است.

27.thumb.png.46000fe695d229ce18871ccf603e1f97.png

و در آخر بخش ذخیره سازی با استاندارد NVMe آشنا می شویم. این استاندارد ذخیره سازی، سریعترین عملکرد در بارگذاری و اجرای بازی ها را دارد. دیگر نیاز به صبر نیست فورا بازی مورد علاقتان را اجرا کنید و در میان جنگ باشید.

 

واقعیت مجازی

28.thumb.png.c6c795d2f8eba509dd9015581f49784c.png

با واقعیت مجازی غرق در دنیای مجازی شوید. این یک شعار نیست بلکه الان واقعیت است. شرکت MSI با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و همکاری با شرکت های یکه تاز در این زمینه بهترین و رده اول ترین محصولات را به ارمغان می آورد و به بازار ارائه می کند. این تکنولوژی برای شما بطور زنده و واقع گرایانه یک تجربه بی نظیر می سازد.

29.thumb.png.bc0c6d2bd55fdb9361b7054d5b1b0a9d.png

از زمان شروع و سمت و سو گرفتن شرکت ها به واقعیت مجازی، MSI نیز از همان ابتدا به دنبال این تکنولوژی بوده است و در تمامی قسمت های مختلف تولیدی  سخت افزار های شرکتش مشارکت داشته است. از مادربرد های دارای ویژگی های غنی گرفته تا کارت گرافیک و لپ تاپ های گیمینگ سریع برای بازی همگی از این قافله عقب نمانده اند.

30.thumb.png.45dd1836192d6e7a876b920281f3324a.png

استفاده MSI از یک چیپ هوشمند مخصوص واقعیت مجازی  جهت تولید یک سیگنال قوی و همینطور یک پورت USB مخصوص واقعیت مجازی تا دیگر نیاز به استفاده از USB های سنتی نباشد و عملکردی صاف و بدون قطعی سیگنال داشته باشید همگی یک تجربه عالی و لذت بخش از واقعیت مجازی را برای ما به وجود می آورند.

31.thumb.png.84e0ab845208198fc3ff7e9edb5654e1.png

حتما می دانید که بازی های مختلف با واقعیت مجازی باید بهینه شده باشند و هیچکس یک تجربه بد همراه با مشکل و دردسر را نمی خواهد. ماربرد MSI تمامی امکانات واقعیت مجازی را به شما ارائه می دهد. با نزدیک بودن و همکاری با فروشندگان پیشرو در صنعت واقعیت مجازی، MSI این اطمینان را می دهد بهترین تجربه بازی ممکن را با واقعیت مجازی داشته باشید.

32.thumb.png.73bf35c236040ddedbb83c89a1ed11e5.png

هم سخت افزار و هم نرم افزار هر دو باید به خوبی کار کنند تا یک تجربه بدون مشکل از واقعیت مجازی داشته باشیم. با یک کلیک در نرم افزار اختصاصی مادربرد تمامی اجزای واقعیت مجازی به بالاترین کارایی خود می رسند و به شما این اطمینان را می دهد که برنامه هایی که باعث ایجاد مشکل می شوند تاثیری بر روی این تجربه لذت بخش تان نمی گذارند.

 

صدا شما را به سمت بازی می کشاند

33.thumb.png.032abe1dd35a813658ece416947c081d.png

نه تنها در بازی بلکه در تمامی موارد نیاز به صدای با کیفیت است البته در بازی ها این عامل چند برابر می شود زیرا تاثیر بسیار زیادی در هنگام بازی کردن دارد و لذت بازی را چند برابر می کند. MSI با تکنولوژی انحصاری Audio Boost  بالاترین کیفیت صدا با استفاده از اجزای صوتی ارائه می دهد تا این لذت هیجان برای شما تداعی شود.

شما با داشتن یک تقویت کننده صوتی که صدایی شفاف و با کیفیت را به گوشتان برساند یک مزیت نسبت به رقبا در بازی دارید.  Audio Boost 4 PRO  همان چیزی است که به دنبالش هستید. این تکنولوژی صدا ها را در مکان دقیق خودشان به گوشتان می رساند به عنوان مثال اگر یک شخص پشت سرتان و یا روبروتان راه برود شما بخوبی متوجه می شوید که در کدام طرف شما قرار دارد. این تقویت کننده دارای 2 پردازنده اختصاصی HD هست که شما می توانید از یک هدفون و بلندگو به صورت همزمان استفاده کنید. در ادامه بیشتر راجب این موضوع صحبت می کنیم.

34.thumb.png.511874959c8810f27ec52542b34798de.pngnahimic-logo.png.394677438e482b8c9d35a12c4301e243.png

تکنولوژی Nahimic 2  به دلیل کیفیت و دقت بالای آن در پروژه های نظامی نیز بسیار مشهور است. MSI از این تکنولوژی به خوبی در مادربرد خود استفاده کرده است تا با ایجاد یک فضای سه بعدی شما با دقت بیشتری متوجه مکان قرار گیری دشمنان شود. همین به خودی خود باعث یک نکته مثبت در زمین بازیتان می شود.

35.png.b46d331b9bee1b8add687500bcee4512.png

تقویت کننده صوتی مانند یک کارت صدای اختصاصی برای شما کار می کند تا و با استفاده از نوار نورپردازی RGB  با تولید سیگنال های صوتی خالص کیفیت مطلوبی را ارائه دهد. و نیاز شما را از داشتن یک کارت صدای جداگانه بر طرف می کند.

36.png.9eb4d1eb21b54a9040afced33d62e2c7.png

لایه های صوتی جداگانه و تفکیک کانالهای صوتی چپ و راست کیفیت صدا را برای شما تضمین می کند.

37.png.19f3831f34d78d4291dc7d830071b5ca.png

نویز ها هم یکی دیگر از مشکل های آزاردهنده برای هر شخص هست. MSI در اینجا نیز از این عامل جلوگیری می کند و در هنگام اتصال و جدا سازی تجهیزات صوتی شما دچار نویز نمی شوید.

39.png.c3e086fdbd7f1ea9e1a5f3a13c1a9c6f.png38.png.cf1f8fc3f6efac901412811432f84162.png

دارا بودن دو پردازنده HD برای تقویت صدای پنل پشتی و جلویی به همراه کیفیت صدای خالص از هر دو آن ها و همگی اینها بدون توجه به اینکه اسپیکر وصل است یا هدفون یکی دیگر از مزیت های این مادربرد می باشد.

45.thumb.png.fd155ccbe36b7f8cf1a8620cd972d2b5.png44.thumb.png.c13dc72e659fdea5bdcd7e0e4f1fa97e.png

استفاده از تقویت کننده اختصای برای هدفون با کیفیت صدای امپدانس 600 اُهم و این تنها بخشی از کار است بخش دیگر مربوط به تقویت کننده اختصاصی بلندگو است این آمپلی فایر با کیفیت بالا یک تجربه صدای همه جانبه با باس عمیق تر و سه برابر روشن را فراهم می کند.

40.png.49bfc294dcba487ec33c7dddb7594ca2.png41.png.599dda8be081485397fa6930b8fc0cef.png

استفاده از طلا برای خازن های صوتی جهت بهترین خروجی صدا و بالا بردن سطح کیفی و همینطور از بین بردن نویز کامل می باشد. و همینطور استفاده از خازن اختصاصی برای پنل عقب و با ترکیب Audio Boost 4 PRO یک تجربه صوتی عالی رو برای شما به وجود می آورد.

42.png.02e5c8aea717456996cd17b4886cdd4f.png43.png.5347c6e6c8ce541d3fe74ffe35b05bb9.png

و در آخرین مرحله به سراغ خروجی های مادربرد میریم و باز هم استفاده از طلا و اینبار برای جک های خروجی. MSI در اینجا هم برای مطما ساختن کامل کاربر  از درجه کیفی صدا و همینطور مقاومت بالا در برابر اکسایش از روکش های طلایی برای جک های صوتی خود استفاده کرده است.

 

تسلط کامل بر بازی با کمترین زمان تاخیر

46.thumb.png.3222a1b89d4c7eeda6f843d9d1211f9d.png

همانطور که خودتان هم می دانید در کشورمان مشکل سرعت اینترنت و بالا بودن زمان تاخیر برای گیمر ها بسیار مشکل ساز است حال با استفاده از تکنولوژی انحصاری MSI GAMING LAN این زمان را تا حد بسیار مطلبوب و چشم گیری کاهش دهید و به صورت آنلاین بدون وقفه به رقابت با دیگر گیمر های جهان بپردازید.

47.thumb.png.86864a426f475cdfed2e06711a9ca07f.png

برای داشتن زمان تاخیر کم و کنترل ترافیک بازی در مادربرد Z270 GAMING M7 از چیپ قدرتمند KILLER E2500  استفاده شده است. این چیپ با عملکرد بالا و با قابلیت Stream Detect 2.0 به تشخیص خودکار ترافیک بازی پیش از سایر ترافیک های شبکه می پردازد و همگی را الویت بندی می کند و با حداکثر قدرت شبکه به سراغ بازیتان می آید تا دچار هیچ گونه لگ و یا وقفه ای نشوید. تست از عملکر این چیپ را در بالا مشاهده می کنید.

48.thumb.png.170dbb48709d48baf9c34ef8d054a3ec.png

برای داشتن یک تجربه بدون وقفه و صاف از شبکه و نبون هیچ مشکلی MSI از محافظ قدرتمندی برای جلوگیری از خطر الکتریسیته ساکن  و صاعقه استفاده کرده است. همینطور استفاده از توانایی فوق العاده TCP و UDP جهت بهرده برداری موثر تر از پردازنده مرکزی و در نهایت بدست آوردن سرعت FPS بالاتری در هنگام بازی کردن.

49.thumb.png.760072acf71eafb32a80bc9aae8d5f44.png

همانطور که گفتیم MSI تمام تلاش خود را کرده است تا شما با کمترین زمان تاخری به بازی بپردازید برای این منظور با استفاده از نرم افزار مخصوص شبکه به کنترل و الویت بندی برنامه های خود بپردازید. چند تا از کاربرد های این نرم افزار عبارت است از:

       الویت بندی بازی و برنامه های دیگر

       تغییر الویت ترافیک برنامه ها

       استفاده از پهنای باند سفارشی برای هر برنامه.

 

 

عملکرد بی نظیر حافظه اصلی

50.thumb.png.0fb93290514996be48169e8d4a69dd77.png

همه ی مادربرد های MSI دارای ویژگی های متنوع و خاص در بخش ماژول های حافظه هستند. با استفاده از قابلیت های خاص در این بخش می توانید سرعت حافظه ها را افزایش دهید به اورکلاک بپردازید و در انجام تمامی این عملیات ها دارای یک ثبات کامل در سیستم باشید.

51.thumb.png.a1d06c092b2c6d0ccea9a81b289d244e.png

بهینه سازی و افزایش استحکام خطوط انتقال در بخش حافظه ها یکی از مواردی است که در این مادربرد به آن پرداخته شده است و تضمین می کنند که سیستم با ثبات و عملکرد کاملی در طول بازی به انجام عملیات بپردازد.

52.thumb.png.121cf79538961c773b2681f1437801ef.png

طراحی حرفه ای و قدرتمند حافظه های دیجیتال، مصرف انرژی را بسیار پایین می آورد و برای انتقال توان الکتریکی و تغذیه کامل ماژول های حافظه مورد استفاده قرار می گیرد.

53.thumb.png.ba87cb8679544f8aa5e6096983b024b6.png

استفاده از فولاد زد زنگ در اینجا هم نشان دهنده استحکام و مقاومت بسیار بالای شیار های حافظه می باشد تا آن ها را در برابر آسیب های فیزیکی و جریان بیش از حد برق محافظت کند و همینطور تضمین دهد که یک سیگنال صاف و بدون تداخل الکترومغناطیسی برای حافظه برقرار باشد.

54.thumb.png.ac851f3dd2e162f0bfd626783d306d7b.png

با پیشرفت های فنی DDR4 Boost باعث شده است که حافظه ها ثبات و سرعت بالاتری نسبت به دیگر برند ها داشته باشد. در هنگام بازی و یا کار با فایل های ویدیویی و عکاسی سرعت بسیار بالاتری با عملکردی مطلوب داشته باشد.

56.thumb.png.217eaa9ac48fede46cbe0e7f9ebfa10c.png55.png.9bfd2856baeb7efcf2e28204c4dc7882.png

استفاده آسان از XMP و سازگاری کامل آن با جدیدترین پروفایل هایش و همینطور قرار دادن یک LED برای نمایش وضعیت فعال بودن یا نبودن آن از دیگر بخش های کاربردی بخش حافظه می باشد.

57.thumb.png.e8d73c03b079152d38c05fd791f1fb00.png

برای اطمینان داشتن از سازگاری کامل شیار های حافظه با انواع حافظه ها از برند های متخلف MSI تست های پیشرفته مختلفی را با حافظه های برند های مختلف مانند Corsair، Crucial، Kingston، G. Skil و بسیاری دیگر بر روی مادربرد خود انجام داده است و شاهد عملکرد فوق العاده آن می باشید.

 

تنظیمات پیشرفته بدون محدودیت

58.thumb.png.df9085bf02c47849dc3b87f9b0b1da84.png

تجربه طولانی مدت کمپانی MSI از تولید و طراحی مادربرد های مختلف با ویژگی های هوشمند، عملکردی بی نظیر در سخت ترین شرایط سخت افزاری از این مادربرد را شاهد هستیم. امکانات تنظیماتی بسیار زیادی در اختیارتان قرار دارد تا با استفاده از آن ها به بهینه سازی و رفع عیب بپردازید که این امر برای کاربرانی که مشتاق به استفاده از افزایش کارایی و قدرت پردازشی هستند بسیار خوش حال کننده و رضایت بخش است.

59.thumb.png.6df64cee593551a3c5bdc8bd3bad963d.png

یک مولد اختصاصی که به شما اجازه دسترسی بیشتری به تنظیمات BCLK برای رسیدن به حداکثر قدرت اورکلاکینگ می دهد. همینطور باعث کاهش مصرف انرژی و ناپیداری می شود

60.thumb.png.28b36eb6826924139d08467c7c66a391.png

با استفاده از قابلیت BIOS FLASHBACK+ می توانید حافظه های مجازی را به آن متصل کنید و شروع به تعویض محیط بایوس بکنید این قابلیت بدونم نیاز به پردازنده، گرافیک و حافظه، نصب شده و کار می کند.

61.thumb.png.5d8cfb0bb24af60be774fe01bf0f50b4.png

در طراحی PCB و لایه های اضافه شده به ما اجازه می دهد تا تمام قسمت های اورکلاکینگ را بهینه سازی کنیم تا در  زمان افزایش بهره وری، سیستمی پیادار و ثابت داشته باشیم.

62.thumb.png.3fa4571a2728d7632145012ab08b2bea.png

حالت SLOW MODE برای پایداری و ثبات سیستم عامل در هنگام اورکلاک است.

63.thumb.png.cacf20820539420fe032a9d6a31433e8.png

قرار دادن نقاط  اختصاصی برای اندازه گیری ولتاژ دقیق پردازنده و حافظه و دیگر بخش های کلیدی مادربرد

64.thumb.png.b9583cdc0e7fe4abb377679a07e8fc69.png

استفاده از قطعات با کیفیت بالا در مادربرد کاملا بهینه شده برای انجام بهترین عملکرد

65.thumb.png.1c3f7c24aed1f2d0c544c32e480e6448.png

با قرار گیری ولتاژ پردازنده بر روی 100% باز هم به شما اطمینان می دهند که سیستم به صورت پایدار و کامل کار کند و به راحتی می توان به فرکانس بالاتری افزایش داد.

66.thumb.png.5812b74cfd9261e77520485a3506944a.png

استفاده از خطوط تغذیه بهینه شده برای ثبات کامل پردازنده در هر شرایطی. حتی در هنگام اورکلاک دارای شرایط پایدار و مطلوب می باشید.

67.thumb.png.2c48377cd5e4edc5488b0fcbba30d830.png

 

استفاده از صفحه نمایش LED دیجیتال برای نمایش مشکلات سخت افزاری و عیب یابی آن ها در مادربرد.

68.thumb.png.0b37e65213e6951233ac0e4419d43a97.png

این مادربرد دارای کلید های سخت افزاری مختلفی است که برای روشن و خاموش کردن سریع سیستم می باشد.

70.thumb.png.0f1f76903416fe530ef1e819fcc30863.png

MSI یک دکمه CLEAR CMOS بر روی مادربرد قرار داده است که وظیفه آن بازنشانی تنظیمات اولیه بایوس می باشد.

69.thumb.png.f91990cf528cbaba9774c982b8e90f22.png

حفظ سلامت و مانع از اسیب دیدن پردازنده و دیگر اجزای مادربرد بسیار مهم و حیاتی هست از این جهت MSI یک سیستم حفاظتی پیشرفته را برای این امر طراحی کرده است.

 

بهترین عملکرد با تجهیزات USB

71.thumb.png.6cb80f3654dc29e9333d87bc8673719d.png

سرعت یکی از مهمترین عامل ها در زندگی روزمره ما است و با گذشت زمان صبر مردم هم کمتر شده حال دنیای تکنولوژی با پیشرفت های هر روزه خود باعث بالارفتن سرعت در انجام کارهای متخلف شده است. شما با پورتهای بسیار قدرتمند دیگر نیاز به گذاشتن زمان زیادی برای انتقال یک فایل، فیلم و یا بازی تان نیستید. استفاده از پروت های متخلف همینطور بهینه سازی نسل سوم پورت های USB که سرعتی تا 10 گیگابایت بر ثانیه را برای ما فراهم می کنند کار زمان بر انتقال را برای ما بسیار راحت کرده اند.

72.thumb.gif.79e5a4d8a6683df46c4b863b2a9b524e.gif

با کنترل ASmedia 2142 در هنگام اتصال چندین USB سرعتی یکسان و بالا داشته باشید همینطور به منظور اطمینان از داشتن سیگنالی صافUSB Lightning   را با طلا پوشانده اند.

73.thumb.png.da545ae628c712c1196f1f036b7321b5.png

بجز مزایا و عملکر خوب  USB 3.1 به همراه آن USB Type-C نیز قرار دارد تا بتوانید از تجهیزاتی که به این نوع پورت نیاز دارند استفاده کنید همینطور این پورت امکان اتصال دو طرفه را برای شما محیا می کند.

74.thumb.png.40773b783ea5df2e175d0d5113fa0aac.png

هنگامی که ابزار X-BOOST فعال باشد سرعت انتقال پروت ها را بهینه سازی می کند و آنها را تا 20 درصد افزایش می دهد تا دیگر نیاز به صرف زمان طولانی برای انتقال نداشته باشید. استفاده از این ابزار بسیار راحت است و خود ابزار به صورت خودکار هنگام اتصال دستگاه ها به USB آنها را تشخص داده و بهینه سازی می کند.

75.thumb.png.639b4da42846be8248d7e0d000b68d13.png

استفاده از پروت های مخصوص برای شارژ سریع و مطما دستگاه های جانبی یکی دیگر از موارد مفید و بدرد بخور است.

76.thumb.png.0042c5c1d716de753124ea435d6fb557.png

برای استفاده راحت کاربران از پورتهای Gen 2 Type-C / USB 3.1 Type-A کمپانی MSI این پروتها را برای بخش جلویی کیس نیز طراحی کرده است و با سازگاری کامل آن ها با گوشی های هوشمند نسل جدید با سرعت بالای 10 گیگابایت بر ثانیه به انتقال اطلاعات بپردازند.

77.thumb.png.209fc0dfaa22d263c0ed22d543a81d8f.png

شاید شما هم در هنگام بازی و استفاده از دستگاه های بازی با کابل های طولانی دچار اختلال و تاخیر در سرعت شده باشید MSI با بکارگیری تقویت کننده اختصاصی از این جور مشکلات جلوگیری کرده است.

78.thumb.png.c98c6cd1a68e58bd566ea370fefad040.png

دیگر هرگز نگران آسیب دیدن دستگاه های جانبی تان هنگام جدا سازی و اتصال آن ها به USB نباشید. در این مادربرد از ICهای محافظ برای جلوگیری از همچین اتفاقاتی استفاده شده است.

 

نرم افزار های قدرتمند جهت افزایش بهره وری

79.thumb.png.d6e81871caf5b69cdc1935d9961777f5.png

وجود نرم افزار های کارآمد و قدرتمند جهت کنترل راحت تر و دسترسی راحت تر به تنظیمات آن یکی از موراد بسیار مهم در هر سیستمی به شمار می رود. MSI با سابقه خوبش در این زمینه ابزار های بسیار کارآمد و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا بدون هیچ معطلی کارایی سیستم خود را بهبود ببخشید.

80.thumb.png.81a0f7c6fdf8bdcd8a7cf73434078067.png

با نرم افزار X-BOOST می توان کارایی کل سیستم را با میزان 20 درصد افزایش داد. همینطور این نرم افزار دارای دو حالت Easy و Advanced می باشد و با انجام تنظیمات مربوطه شاهد سرعت پاسخگویی چشم گیری در بازی و دیگر قسمت های سیستم هستیم.

81.thumb.png.a8ddf29fa8c08fa3fd5b296dd53b2eb1.png

نرم افزار Command Center دارای یک محیط کاملا ساده می باشد و به شما امکان تنظیمات برای افزایش بازدهی سیستم، بهینه سازی آن و قابلیت های کولینگ را میدهد.

82.thumb.png.128ddffc001d3d046b2bcfba7ffacc7b.png

نرم افزار Live-Update 6 به شما امکان دانلود و آپدیت داریور های نرم افزاری و همینطور بایوس آن هم همگی به صورت کاملا خودکار می دهد. پس دیگر از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

83.thumb.png.5ad8b37861576b3085baa44e08b0f6d0.png

SSD شما هم به اندازه کافی سریع نیست؟ از نرم افزار RAMDISK استفاده کنید. این نرم افزار به شما این قابلیت را می دهد که یک درایو مجازی از حافظه اصلی سیستم بسازید و افزایش محسوسی در کارایی سیستم داشته باشید.

85.png.63f925a97f6f171741cbf810cd226867.png

با قابلیت FastBoot دیگر هیچ نگرانی از سرعت بارگزاری سیستم عامل نخواهید داشت. برای استفاده از آن هم می توانید به راحتی آن را فعال کرده و از سرعت بوت سریع سیستم لذت ببرید.

86.png.0baebdf93e525df0d87006693eaa772f.png

 

84.png.3be94cadb1b13dddc087dd2a9f6ae4eb.png

استفاده از کلید Go2BIOS در نرم افزار FastBoot  برای دسترسی سریع به محیط بایوس. به همین راحتی نه نیاز با خاموش کردن سیستم می باشد و نه هیچ چیز دیگر.

87.png.7d3ba0cfdc88ee91a2239b5f446c6d40.png

و معرفی آخرین نرم افزار کاربردی که مطما همگی شما حداقل یک بار از آن استفاده کرده اید. نرم افزار CPU-Z کاملا مخصوص مادربرد های MSI طراحی شده است این نرم افزار به همراه لوگو Dragon  بر روی آن به شما این امکان را می دهد تا بخوبی تمامی قسمت های سخت افزاری سیستم را زیر نظر داشته و از کارایی تمامی قسمت ها مطلع شوید.

 

کیفیت کم نظیر

88.thumb.png.931b5e542f40001a134ece7cf3d6625b.png

استفاده کردن از بهترین اجزا و قطعات سخت افزاری با کیفیت و همینطور تلفیق آن با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا یک کیفیت خالص و ماندگار را به شما ارائه می کند. تست دقیق آن هم در شرایط سخت برای مادربردهای MSI این تضمین را به شما می دهد که دارای بهترین کیفیت و عملکرد قدرتمند است.

89.thumb.png.de8514c06adad8eb147bf53d60b308bf.png

استفاده از شکاف ها M.2 SHIELD  جهت افزایش کارایی SSD و همینطور خنک سازی فوق العاده ی آن می باشد همچنین یک محافظ عالی برای SSD  نیز می باشد.

90.thumb.png.a5948b6a2822fb9f017027c80cd25a3e.png

شکاف های MSI PCI Express Steel Armor با بهترین لحیم کاری در مادربرد برای نگهداری و جلوگیری از از هر گونه آسیب رسیدن به کارت گرافیک های سینگین وزن می باشد. همینطور Armor Steel شکاف های PCI Express را در برابر تداخلات الکترومغناطیسی محافظت می کند.

91.png.68bd17fcbe7c4d5c8afa998293aaab59.png92.png.f6384867ee6876bf6a3c28c049578a66.png93.png.76987d0b0e8cd3494d890d40ed328068.png

استفاده از تکنولوژی Steel Armor در قسمت های مختلف مادربرد برای محافظت از آن بخش ها و جلوگیری از هر گونه تداخل الکترومغناطیسی می باشد. از این فولاد زد زنگ در بخش ماژولهای حافظه، پورتهای M.2 و شکافهای PCI-E استفاده شده است.

94.thumb.png.85948d7f0ced2a10efdc7db18312bd9c.png

این مادربرد دارای سیستم حفاظتی و مدار چاپی دولایه در اطراف سوراخ های نصب مادربرد می باشد. این سیستم باعث جلوگیری از خطرات تخلیه الکترواستاتیک و آسیب رسیدن به مادربرد می شود.

109.thumb.png.7618211d1f6d3963553b3f9ecbf51c82.png

کمپانی MSI از قطعات الکترونیکی Military Class 5 در مادربرد خود استفاده کرده است که این قطعات جزو پیشرفته ترین با سطح استاندارد کیفیتی بالا هست. تمامی قطعات با بهترین سیستم های حفاظتی پیشرفته محافظت می شوند تا هیچ نگرانی در زمان هایی که فشار زیادی به مادربرد می آید نداشته باشید.

95.png.7285af75bdf51da2a33d928ab695cab2.png

چیپ های Ti با بهبود 30 درصدی در بهره وری بهتر از برق و تولید انرژی بیشتر برای برای اورکلاک بهتر و داشتن ثبات کامل می باشد.

96.png.7db115eca79e1f6fe67397ea5ecc550e.png

خازن ها در مادربرد یک عنصر بسیار مهم هستند. خازن های خاکستری در این مادربرد با مقاومت معادل کمتر در حالت اتصال سری  و همینطور افزایش طول عمری بیش از 10 سال می باشند.

97.png.fee7337d558dd3a1f0c41f42a5136837.png 

طراحی ویژه هسته چیپ های خاکستری باعث تولید گرمای کمتر و افزایش پایداری و بهره وری بهتر می شود.

98.thumb.png.c9ae54b0b778fe93fbaab337995c0778.png

مادربرد MSI کاملا بهینه شده است تا بهترین FPS را در بازی داشته باشید و یک تجربه گیمینگ ماندرگار برای شما به وجود بیاورد. در این راستا تست های زیادی انجام شده که به صورت 24 ساعته با انجام بازی های محبوب به صورت آنلاین و آفلاین آن هم توسط گمیر های حرفه ای صورت گرفته است تا این تضمین را به شما بدهند که بهترین عملکرد و پایداری سیستم را در شرایط واقعی به شما نشان دهند.

 

محیط بایوس با تنظیمات حرفه ای مخصوص گیمر ها

99.thumb.png.c95d7915705d13a61c9394ba0943827b.png

MSI تلاش خود را کرده است که بایوس دارای تمامی امکانات و گزینه های مختلف باشد و همینطور یک محیط ساده و آسان را داشته باشد. گزینه های زیاد به شما امکان تنظیمات حرفه ای و دقیق را می دهند تا از حداکثر قابلیهتای سیستم استفاده کامل ببرید.

100.thumb.png.e42f951b879033bc636e344063f90167.png

 طراحی زیبا و با محیط کاربردی و بهینه شده با استفاده از سیستم CLICK BIOS 5  بدون هیچ نگرانی از کیفییت برای رزولیشن تصویرتان و فونت هایی خوانا و با کیفیت داشته باشید.

101.thumb.png.3055be6c3d697382943ca1ccb5619542.png

حالت EZ-Mode برای دسترسی سریع به تنظیمات همینطور اگر دوست دارید زمان بیشتری را بگذارید تا تنظیمات ریز و دقیق را انجام دهید حالت Advanced  .بکارتان می آید

102.thumb.png.bff3edbeb2c70744e53e2b876a750502.png

بعضی از تنظیمات در بایوس هستند که هر چه به دنبال آنها می گردیم پیدایشان نمی کنیم حال با استفاده از گزینه جستجو به راحتی هر گزینه ای که پیدا نمی کنید را سرچ کنید تا سریع به آن دسترسی پیدا کنید و همینطور می توانید تا 5 گروه از تنظیمات مورد نیازتان را ایجاد کنید و کاملا در دسترس شما باشند عالی است نه :D

103.thumb.png.13ed27c6cb16605e5c6a2f111d1ef97d.png

در بخش تنظیمات سخت افزار شما به راحتی می توانید تمامی مشخصات سخت افزاری را در یک قالب رابط گرافیکی ساده مشاهده کنید. همچنین قابلیت تنظیم 4 مقدار مختلف برای تنظیم درجه حرارت پردازنده  و مادربرد به منظور تغییر سرعت فن ها در اختیارتان است.

104.thumb.png.db21334f00acd364a166f0bd1fe7ed40.png

زمانی که از SSD استفاده می کنید در طول زمان کارایی و عملکر آن آرام کم می شود، چون هر روز اطلاعات بیشتری بر روی آن نوشته می شود. حال با استفاده از الگریتم های پیشرفته و قابلیت Secure Erase+ به طول عمر و کارایی SSD شما کمک می کند.

105.thumb.png.6d91290eb141dba8c425fcf4d242c9f9.png

هنگام آپدیت بایوس تان به مشکل خورده اید؟ به سادگی با قابلیت +BIOS FLASHBACK  تنظیمات اولیه بایوس را بدون نیاز به پردازنده مرکزی، حافظه اصلی و کارت گرافیک انجام دهید.

106.thumb.png.528c33068cbb3c5f51606617ce295db5.png

در آخرین مرحله به اورکلاک حافظه اصلی و پردازنده میرسیم. با استفاده از پروفایل XMP امکان تغییر تنظیمات و اورکلاک کردن حتی در هنگام بازی نیز محیا شده است و با حداکثر استفاده از قدرت به همراه ثبات کامل به بازی کردن بپردازید. البته ناگفته نماند که ممکن است نتایج در این زمینه به دلیل تفاوت پلتفرم های مختلف فرق کند.

 

تست ها و بنچمارک های انجام شده بر روی مادربرد

111.thumb.png.90c3ec70d2e2b97d045979f49a5f9db9.png

در توضیحاتی که دادیم مادربرد  Gaming M7 Z270  یک مادربرد بی نظیر و همه فن حریف بود و کمپانی MSI فکر همه جای آن را کرده بود اما آیا در عمل هم به همین شکل است. پس به سراغ بنچمارک های گرفته شده از مادربرد می رویم.

110.thumb.png.56a2f803ccc67167451330394f1440f1.png

در تست های انجام شده، مادربرد به همراه قطعات یکسانی بوده است. با مشاهده تست ها می توان به این نتیجه رسید که این مادربرد در عمل نیز حرف برای گفتن دارد و با پیشی گرفتن از بیشتر رقیبان خود جایگاه بسیار مناسبی دارد.

 

بازگشایی جعبه مادربرد و اقلام همراه آن

112.thumb.png.f8efb04b1a0240239bccb78bd2122fee.png

همانطور که موارد بالا هر یک جزو مهمترین عامل های یک مادربرد خوب هستند. بسته بندی خوب و به همراه داشتن اقلام مورد نیاز و همینطور تجهیزات اضافی می تواند جزو یک عامل مهم و یک مزیت نسبت به رقبا نیز به شمار بیاید. هر ساله هر برندی از طراح های متخلفی با الهام گرفتن از وسایل وسیله های دیگر به عنوان مثال ماشین طراحی منحصر به فردی را برای جعبه و مادررد خود در نظر می گیرند.

113.thumb.png.2447222a3e72f803415983494c3140a9.png

امسال هم برو روی جعبه مادربرد ما مانند نسل قبلی خودش از تصویر خود مادربرد استفاده شده است و همینطور نام کمپانی MSI و نام مادربرد رو روی آن خود نمایی می کند. در پشت جعبه مثل همیشه مشخصات کلی مادربرد به همراه مزیت های آن نوشته شده است.

114.thumb.png.01aa84aee6f2aa408b380ee73993934b.png

در داخل جعبه مادربرد نیز شامل موارد زیر می باشد:

1.        دفترچه راهنمای مادربرد

2.      کاتالوگ

3.     برچسب MSI

4.      CD مادربرد

5.     پنل حفاظتی پشت کیس

6.      2 عدد نوار RGB برای زیبا سازی

7.     4عدد سیم SATA lll

8.     تبدیل برای SLI

9.      اتصالات کابل های جلوی کیس

همینطور که مشاهده می کنید تمامی موراد مورد نیاز مادربرد به همراه آن می باشد و هیچ کم و کسری ندارد.

 

جمع بندی کلی و نتیجه گیری

115.png.0999a0c171d4cb5c04596b501384b675.png

در اینجا ما به صورت کامل مادربرد Z270 GAMING M7 از کمپانی MSI را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به امکانات و قابلیت هایی که این مادربرد دارد و با مقایسه آن با رقبایش بی شک یک سر و گردن از همگی آن ها بالاتر می باشد. کیفیت بالا و سازگاری کامل همینطور آینده نگری و نگاه به نسل آینده تضمین کردن تمامی سخت افزار تنها تعدادی از بهترین قابلیت های مادربرد به شمار می روند.

البته یک سری کمبود ریز در مادربرد است که قابل چشم پوشی می باشد آن هم به دلیل قیمت خوب و رقابتی هست.

اما آیا همگی اینها تمامی نیاز های یک گیمر حرفه ای را بر طرف می سازد؟ به جرات می توان گفت بله

نکات مثبت: همه ی نکاتی که مورد بررسی قرار گرفته است جزو نکات مثبت هستند

نکات منفی: نبود WiFi که خیلی جایش خالی است

 

منابع: سایت های خارجی مخصوصا سایت خود  msi برای گرفتن عکس ها و همنطور بخوام دقیق بگم  بررسی های برخی از دوستان رو همینجا خوندم و هم سایت لیون کامپیوتر تا یک آشنایی خوبی پیدا کنم

 

تشکر

اول از همه خیلی ممنونم از دوستانی که به من افتخار دادین و این بررسی رو خوندین باید یک خسته نباشید جانانه بهتون بگم آخه یکم طولانی شد ولی تمام سعیم رو کردم کیفیت بررسی کاملا حفظ بشه :P

یک تشکر هم خدمت MSI و دست اندرکاران آن و همینطور لیون کامپیوتر که همچین مسابقه های خوب و مفیدی رو برگذار می کنند.

 

 

پ.ن: تصاویر رو هم بهینه و کوچک کردم تا حجمی زیادی از دوستان گرفته نشه ولی باز پیشنهاد میکنم از فایل پی دی اف استفاده کنید که راحت تر هست و اگر حوصله خوندن کامل ندارین اینفوگرافیک زیبا و حرفه ای براتون طراحی کردم.

یا علی

ویرایش شده توسط hamedlim
مرتب سازی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پست دو بار ارسال شد اینو پاک کردم

ویرایش شده توسط hamedlim
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 دقیقه قبل، hamedlim گفته است :

 

سلام دوست عزیز.خسته نباشی به شما میگم بابت این ریویو خوبت.دوست عزیز شما ریویوت ر و دوبار قرار دادی و از اونجا که  کمی طولانی هست اگر میشه اون دومیش رو حذف کنید.حجم کمی داریم با دو سه بار اومدن کل شارژ می پره.ببخشید اگه ناراحتتون کردم.

موفق باشید

ویرایش شده توسط saman sina
لینک به دیدگاه
Share on other sites

.

ویرایش شده توسط saman sina
لینک به دیدگاه
Share on other sites

معرفی:


Artikel_MSI_Z270_Gaming_M7_001_47F088B036694B7B9D02313E8BE591B3.thumb.jpg.36aee76a2ad584012b65b2d234a918f9.jpg

یکی از قوی‌ترین مادربردهای سری Enthusiast ام‌اس‌آی، مدل Z270 Gaming M7 است که می‌تواند تبدیل به یک بنیاد فوق‌العاده قدرتمند برای یک رایانه شخصی مخصوص بازی شود. ویژگی‌هایی مانند Audio Boost 4 Pro و Nahimic 2 که هر دو ویژگی‌هایی مربوط به صدا می‌شوند، باعث می‌شود که گیمرها بتوانند در میدان جنگ نسبت به حریفان خود برتری داشته باشند. علاوه بر ویژگی‌های تکنیکال، طراحی این مادربرد نیز بسیار خاص است و در طراحی آن از حال و هوای یک سفینه فضایی الهام گرفته شده است. تمام هیت‌سینک‌ها و روکش‌های مادربرد Z270 Gaming دارای چراغ‌های RGB هستند و گیمرهای می‌توانند هر زمان که دوست داشتند با یک کلیک ماوس، رنگ‌های آن را تغییر دهند. مادربر Z270 Gaming M7 ام‌اس‌آی در نمایشگاه CES 2017 موفق به دریافت جایزه افتخاری بهترین نوآوری شد.

 

مشخصات فنی :
+فرم فاکتور : ATX
+سوکت پردازنده LGA1151
+چیپ ست : Z270
+رم : DDR4
+فرکانس رم : 4133(OC)معماری +حافظه : Dual Channel
+صدا : Realtek ALC1220 Codec

+شکاف PCI-E 16X : تعداد 3
+پشتیبانی از SLI : بله
+پشتیبانی از CrossFire : بله
+درگاه SATA 6Gb/s : تعداد 6
+درگاه SATA Express - M2 : بله
+شبکه : بله
+بلوتوث : خیر
+ارتباط Wi-Fi : خیر
+درگاه USB 2.0 : تعداد 6
+درگاه USB 3.1 : تعداد 38003_01_msi-z270-gaming-m7-motherboard-review.jpg.a8ecfdd848588960b5949a743c69d688.jpg

لوازم جانبی :

لوازم و شامل دفترچه ، محصول ، چند کابل دیتا sata ، پنل  ، DVD و پل multigpu مخصوص استفاده از چند کارت گربه صورت هم زمان در حالت SLI

1484899231uuWWaHi6uh_1_5_l.thumb.jpg.dc36437cf98048624113f5d8b405183a.jpg.9a0d6ee4456174b83fdd86cea8bb3c61.jpg1484899231uuWWaHi6uh_1_7_l.thumb.jpg.6a06a08b9e9178d30b453fbfc49427fc.jpg.c0a6f82e578a1063cc9e82f233848b19.jpg1484899231uuWWaHi6uh_1_6_l.thumb.jpg.9dc5d9c69f30f3d0e4f76ea9e501d2af.jpg.010453b82553189f6ae922893e241720.jpgسیستم خود را شخصی سازی کنید :

IMG_20170711_160922.thumb.jpg.cc31d8d359a45a84fdeca01f14f8d31e.jpg5964e188bdf6d_Screenshot_------1.thumb.png.07c6ecd290944a5bf9ad12f58e20c0f1.png

با استفاده از اپلیکیشن محبوب شرکت

ام اس آی Mystic Ligh در کمترین زمان ممکن می توانیم به شیوه دلخواه سیستم خود را شخصی سازی کنید.

بی عیب و بی نقصIMG_20170711_160915.thumb.jpg.65828f2d4a319409ac38c564d309aa81.jpg⬜️1. پورت گیمینگ

⬜️2. یو اس بی 3.1

⬜️3. تقویت VR

⬜4. گیمینگ لن

⬜5. جک صوتی

 

?6. Matching gaming IO & Audio cover with RGB LEDs

?7. Gaming heatsinks with RGB LEDs

?8. DDR4 Boost with Steel Armor

?9. PCI-E Steel Armor

?10. Turbo M.2 

?11. M.2 Shield, ready for 

Intel Optane memory

?12. Audio Boost 4 PRO with amplifiers

msi-z270_gaming_m7-storage-hero-640.jpg.8ab2448cec0ff410aed2a457ab2e07e2.jpgاولین نفری باشید که در میدان جنگ

 

این  مادربرد با پشتیبانی از آخرین استانداردهای ذخیره سازی. این اجازه می دهد تا شما را به اتصال هر دستگاه ذخیره سازی فوق العاده سریع، به شما مزایای در بازی است. شروع بازی سریع تر، سطوح بار سریع تر و یک مزیت واقعی بر دشمنان خود است .

IMG_20170711_160902.thumb.jpg.814336171ef27d05ff60152a4b7d0a69.jpg

تجربه خود را به دنیای مجازی ببرید .

یکپارچه سازی بسیار از برش لبه تکنولوژی بر روی سخت افزار MSI سوار VR صاف فراهم می کند. از طریق تلاش های مشترک با مارک های بزرگ VR، همراه با ویژگی های منحصر به فرد MSI بشود به VR، MSI به ارمغان می آورد پارسه و حرفه ای VR یک تجربه زنده و واقع گرایانه که در آن محتوای واقعا زنده می آید.IMG_20170711_160845.thumb.jpg.4d937490ca8441ecb561e7bfae0c33ce.jpg

5964e8172849f_Screenshot_------1.png.d1965958e7f2b1e04b7d3d1dfb3eba46.pngدریافت آماده می شود تحت الشعاع عرصه VR

از آغاز واقعیت مجازی، MSI عمیقا در ساخت سخت افزار VR آماده در هر یک از خطوط تولید خود درگیر بوده است. این که آیا آن یک مادربرد ویژگی های غنی، یک نرخ فریم تقویت کارت گرافیک یا یک سیستم بازی سریع کامل فروزان، یک مجموعه عظیمی از ویژگی های VR-حمایت از شما در انتظار

vr_family.thumb.png.94c08f0e3948b02df4d2ec1391f1ffd0.pngvrSSD.thumb.png.bce94568512e4726a6735305166a9025.png نگه دار، خود را به بازی با BOOST VR برسانید.

فقط محصولات MSI با VR تقویت مجهز شده است. هنگام استفاده از یک هدست VR، شما می خواهید را به یک تجربه صاف. پورت USB سنتی می تواند قطره سیگنال رنج می برند، به طور قابل توجهی تأثیر عملکرد از دستگاه های متصل. VR تقویت یک تراشه هوشمند است که تضمین می کند یک سیگنال تمیز و قوی را به یک پورت USB VR بهینه سازی شده تا شما لذت ببرید .

 

صدا که شما را می کشد به بازی

دریافت تجربه صدای همهجانبه ترین زمانی که بازی. تقویت MSI صوتی با ارائه بالاترین کیفیت صدا از طریق استفاده از قطعات با کیفیت صدا حق بیمه. این اجازه می دهد تا شما لذت بردن از نفس گیر، بازی در حال تغییر صدا برای ایجاد گیم پلی هیجان انگیز تریIMG_20170711_160908.thumb.jpg.12ea13e7e269d2c5a677de36d5918bda.jpg

با Pro 4 صدا ها را تقویت کنید.

 

 

تقویت صوتی یک راه حل صوتی با کیفیت بالا ارائه یک مزیت واقعی بیش از مخالفان خود هنگام بازی است. استفاده از صوتی تقویت 4 PRO به کردهاید دشمنان در بازی خود را با نقطه دقت پین به شما بدهد که مزیت رقابتی، آیا شما با استفاده جلو شما و یا خروجی صوتی عقب. صوتی تقویت 4 PRO همراه با 2 پردازنده اختصاصی HD صوتی با آمپلی فایر اختصاصی، بنابراین شما می توانید از هدفون و بلندگو در همان زمان استفاده کنید.

5964f1ad7dd80_Screenshot_------1.thumb.png.e90d506545c912f65d091f94b002353b.png

 

هدر فن به طور کامل در کنترل شما

مادربرد MSI به شما اجازه مدیریت سرعت و درجه حرارت برای همه فن های پردازنده شما، به شما کنترل کامل به راه اندازی یک سیستم سرد و خاموش است. هدر فن به راحتی با محبوب ترین کولر CPU در ذهن قرار داده است

fan-header.thumb.jpg.54bcd235922d8c9ed8b8804d10bc17bd.jpgآشکارسازی خودکار DC یا حالت PWM با پسمانو

 

هدر فن MSI به طور خودکار طرفداران در حال اجرا در دی سی یا حالت PWM برای تنظیم بهینه از سرعت فن و سکوت را تشخیص دهد. پسماند همچنین باعث می شود طرفداران خود را چرخش روان مطمئن شوید سیستم شما باقی می ماند ساکت و آروم

pwm-mode_02.thumb.png.2c04954918d56be0a69ba24f92bf9770.pngکلید فوری GAMING

 

به سادگی توابع به هر کلید که آیا برای راه اندازی بازی های مورد علاقه، پروفیل بار خود و یا انجام زمان واقعی اورکلاک با فشار یک دکمه اختصاص دهید.امکانات بی پایان هستند!

 

کاربر پسند و آسان برای استفاده از نرم افزار

 

راه اندازی بازی مورد علاقه خود را تنها با یک دکمهhotkeyboard.thumb.png.95c345696b198ad7b4a1397c9c33508e.png

بازی

 

بندر دستگاه بازی بهینه سازی شده است برای ارائه بهترین اتصال برای لوازم جانبی بازی بالا پایان به طور کامل استفاده از ویژگی های و پاسخ خود را. سفارشی کردن DPI موس خود را به منظور افزایش دقت و یا برنامه ترکیب ماکرو با استفاده از آسان به استفاده از نرم افزار استاد ماوس را به انجام دستورات متعدد تنها با یک کلیک.

port_M.thumb.png.a544e51eb4457a3e3af56aff2cc5cb92.png

مزایای بازی

 

 3X طلا بیش از اتصالات به طور منظم برای بهترین سیگنال تا 10x طول عمر طولانی هنگام اتصال / سازمان ملل متحد متصل کردن بیشتر پاسخگو، حرکات دقیق تر تنظیمات ماوس قابل تنظیم بدون فشار دادن کلید پشت با n کلید رول اور به سمت چب

mouseMaster.thumb.png.10d661ade0245f20d00447d7a43670ec.png

می خواهید عملکرد بیشتر؟ سعی کنید چند GPU!

 

علاقه مندان به بازی همیشه برای عملکرد بیشتر به دنبال به دست آوردن تجربه نهایی است. با استفاده از چند کارت گرافیک یک راه عالی برای پیدا کردن چقدر خوب آن می شود. مادربردهای گیمینگ MSI به طور کامل پشتیبانی از فن آوری های چند پردازنده گرافیکی و بهینه PCI-E قرار دادن حافظه برای بهترین عملکرد حرارتی.

InGame_multiGPU.thumb.jpg.a02e29487de6f6b3196f8e09fb6ee283.jpg

* بهترین کار با کارت های گرافیک MSI

 

نظر من : 

 

به نظر من این مادر برد زیبا قابلیت هایی دارد کمتر که مادربردی 

با همچین مشخصاتی باشد 

 

پورتهای ورودی اختصاصی برای اجرای دقیق بازیهای رایانه ای

 

+ نسل دوم پورتهای پرسرعت USB 3.1

 

+ قابلیت VR Boost

 

+ پورت شبکه Killer GAMING LAN

 

+ کانکتورهای ورودی و خروجی صدا با روکش طلا همراه با خروجی S/PDIF

 

+ سیستم نورپردازی Mystic Light RGB در قسمت پورتهای I/O و هیت سینکهای مادربرد با قابلیت انتخاب از میان 7 رنگ اصلی و 5 افکت نوری متنوع

 

نتیجه گیری :

مادربرد Z270 GAMING M7 یکی از قدرتمند ترین مدلهای ENTHUSIAST GAMING زیرساختی تنوع پذیر و کامل برای یک سیستم گیمینگ تخصصی است. قابلیتهایی از قبیل Audio Boost 4 PRO و Nahimic 2 دو دسته ماژول صوتی با مدارهای مجزا، تجربه صوتی ناب برای گیمرها ایجاد می کند تا رقابت در صحنه نبرد با چالش بیشتری همراه باشد.

 

این طراحی، علاوه بر قابلیت های تکنیکی با طرح یک کشتی جنگی نوعی خلاقیت را همراه با قوه تخیل بالا تداعی میکند. طیف رنگی آن در تمام خطوط نوری برد ریشه دوانده است. اما نقاطی که طراحی فوق مدرن آن را بیش از دیگران به رخ می کشند پوشش و ساز و کار چند لایه آن است. تمام هیت سینکها و پوششها بر روی مادربردها دارای RGB Mystic Light می باشند که امکان تغییر چراغ های LED را با یک اشاره ماوس برای گیمرها فراهم می آورند .

 

MSI-Gaming-Vector-Logo.jpg.0a8d8c2e4772be93be265068e75b04c0.jpg.cf7865d21d01c5e4bb1401db8809c2b3.jpg

با تشکر از تیم لیون کامپیوتر و  ام اس آی 

 

control_2.png

GAME_HW_m7.jpg

killer_leftChart.png

Screenshot_۲۰۱۷-۰۷-۱۱-۲۱-۵۹-۳۸-1.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مسابقه تموم شد دیگه؟خدا رو شکر . دو دو هفته دیگه منتظر برنده ها هستیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام خدمت دوستان و تیم لیون کامپیوتر و شرکت MSI

بررسی مادربرد MSI z270 gaming m7

ویژگیهای اصلی

1.    Supports 7th / 6th Gen Intel Core / Pentium / Celeron processors for LGA 1151 socket

استفاده از جدیدترین و قویترین سوکت موجود و کاملترین چیپست Z اینتل در رده های میانی و حرفه ای با ارائه 12 فاز قدرتمند برای ارائه عملکردی بی نقص و پایداری در شرایط سخت با فشار بالا

 

01.thumb.jpg.35d3184feaaeda47ee845e2760a3810f.jpg

2.    Supports DDR4-4133+(OC) Memory

سازگاری کامل با حافظه های DDR4 با ارائه فرکانس خارق العاده 4133

 

3.    DDR4 Boost with Steel Armor: Give your DDR4 memory a performance boost

استفاده از متدی جدید به نام DDR4 Boost  برای افزایش کارایی حافظه RAM

03.thumb.jpg.532f6fbaf7140d11696bc3414decd9eb.jpg

4.    VR Ready and VR Boost: Best virtual reality game experience without latency, reduces

بهترین تجربه VR بدون تأخیری و کاهش عملکرد

 

5.    Mystic Light RGB and Mystic Light Sync: 7 colors / 5 effects controlled in one click with

با این قابلیت به سلیقه ی شخصی سیستم خود را نورپردازی و نمایی دلنشین در کیس خود ایجاد کنید ، با ارائه 7 طیف رنگی متنوع و 5 افکت مختلف در کنار برنامه Mystic light به آسانی رنگهای دلخواه را ایجاد کنید .

 05.thumb.png.5d5c9c5a528f3f557a903318b61fb663.png

6.    Triple Turbo M.2, Steel Armor, M.2 Shield. Intel Optane Memory Ready, Turbo U.2, Lightning

استفاده از M.2 Shield برای حافظه های Intel Optane و کولینگ اختصاصی برای دفع حرارت بیشتر

 06.thumb.jpg.bf479ce57dae89039d2eea67e75b1e2f.jpg

7.    USB 3.1 Gen2

ارائه سرعتی10  گیگابیتی به نسبت 5 گیگابیت سرعت انتقال اطلاعات در USB 3.0

 

8.    Audio Boost 4 PRO with Nahimic 2: 2x dedicated audio processors for the most immersive

پردازشگر صوتی Audio boost 4 برای کاهش نویز صوتی و ارائه صدایی شفاف به همراه کنترلر پیشرفته Nahimic 2

 08.thumb.jpg.0bc57a7cc6dc8ef98c7a76a42e55dcd8.jpg

9.    GAMING LAN with LAN Protect, powered by Killer: The best online gaming experience with

LAN killer برای ارائه بهترین تجربه در بازیهای آنلاین به همراه LAN Protect برای آسیب های ناشی از بار الکتریکی ساکن یا خطرات احتمالی صاعقه

 

10.    BIOS Flashback+: Easy BIOS recovery without the need of a CPU, memory and VGA card

استفاده از دکمه فلش بک بایوس به منظور سهولت در ریکاوری و بدون نیاز به cpu، memory، و کارت گرافیک

 10.jpg.dea5a534592433bd23b23c02896dfccc.jpg

11.    Military Class 5, Guard-Pro: Latest evolution in high quality components for best protection

استفاده از بهترین متریال موجود در ساخت قطعات و با کیفیترین محافظ های قطعات

 

12.    MULTI-GPU: With Steel Armor PCI-E slots. Supports NVIDIA SLI & AMD Crossfire

قابلیت MULTI-GPU برای ادغام قابلیتهای کارت های گرافیک از شرکت های انویدیا و AMD با شیلد استیل

 

13.  In-Game Weapons: Game Boost, GAMING Hotkey, X-Boost, Xsplit Gamecaster

نرم افزار Game boost برای کارائی بیشتر قطعات و استفاده از GAMING Hotkey برای ایجاد دکمه های کاربردی دلخواه و برنامه ی Xsplit Gamecaster برای شاتراک فایلهای ویدئویی در اینترنت

 

14.    EZ Debug LED: Easiest way to troubleshoot

دی باگ آسان بوسیله LEDهای نوری

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان عزیز 

بررسی که امروز ارسال شده است . اجازه شرکت در مسابقه ندارد .

از مدیریت انجمن میخواهیم تاپیک را موقتا قفل کنند تا روند داوری  را شروع کنیم .

با تشکر 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برندگان مسابقه نگارش ریویو تالار گفتگو لیون کامپیوتر

برندگان مسابقه  به همایش فردا MSI در هتل اسپیناس پالاس دعوت می شوند 

4545.jpg

ویرایش شده توسط MSI Support
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، MSI Support گفته است :

برندگان مسابقه نگارش ریویو تالار گفتگو لیون کامپیوتر

4545.jpg

خیلی ممنونم از msi  و لیون کامپیوتر بابت این مسابقه خیلی خوبشون.واقعا خوشحالم که برنده مادربورد عالیتون شدم.از همه دوستان عزیز که با شرکت خودشون در این مسابقه موجب گرم تر شدن حس و حال مسابقه شدن نیز تشکر میکنم.

باز هم  بینهایت از دفتر سمی msi ممنونم.

ویرایش شده توسط saman sina
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  اسمم رو دیدم گشتم ببینم بازم سینا عباسی شرکت کرده یا نه :4_joy:  واقعا دوستان خیلی حرفه ای بررسی کرده بودن . تبریک میگم   saman sina   ایشالا ببندی رو  سیستم بتل 60 فریم بزنی  :3_grin::3_grin:

تشکر میکنم از msi  و لیون کامپیوتر  واسه دادن این فرصت .

خیلی دوست داشتم به مراسم کامپیوتر تکس اونم تو بهترین هتل بیام اما متاسفانه نبود تایم و مسافت زیاد این اجازه رو نمیده .:(:46_confounded:

بازم تشکر میکنم  از msi  :x

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، سینا عباسی گفته است :

  اسمم رو دیدم گشتم ببینم بازم سینا عباسی شرکت کرده یا نه :4_joy:  واقعا دوستان خیلی حرفه ای بررسی کرده بودن . تبریک میگم   saman sina   ایشالا ببندی رو  سیستم بتل 60 فریم بزنی  :3_grin::3_grin:

تشکر میکنم از msi  و لیون کامپیوتر  واسه دادن این فرصت .

خیلی دوست داشتم به مراسم کامپیوتر تکس اونم تو بهترین هتل بیام اما متاسفانه نبود تایم و مسافت زیاد این اجازه رو نمیده .:(:46_confounded:

بازم تشکر میکنم  از msi  :x

 

ممنونم از لطفا و محبت شما دوست عزیز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

برندگان مسابقه نگارش ریویو تالار گفتگو لیون کامپیوتر

برندگان مسابقه  به همایش فردا MSI در هتل اسپیناس پالاس دعوت می شوند 

4545.jpg

سلام.

چطوری باید مشخصات و اطلاعات رو براتون فرستاد؟متاسفانه به دلیل شرایطی افتخار حضور در مراسم  خوبتون رو ندارم.در  خصوص این این معذرت میخوام.

ویرایش شده توسط saman sina
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان برنده مشخصات خود را تا پنجشنبه برای ما ارسال کنند . تا برای هفته بعدی برای ارسال هماهنگ شود .

با تشکر 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مبارک دوست عزیز باشه ولی لطفا به این سوالم پاسخ بدین

دقیقا چجوری برنده رو مشخص کردین؟ آیا به کیفیت نوشته هست؟ به بررسی کامل و تخصصی هست؟  یا سلیقه ای؟ یا چیز دیگه که ما نمیدونیم.

والا هر جور نگاه میکنم بررسی خودم خیلی بهتر ازبرندگان هست از هر لحاظ حالا اصلا بررسی خودمم در نظر نگیرم خیلی های دیگه بررسی هاشون بهتر هست نسبت به برندگان.

والا دوستمون پست های اول بود گفتن تمامی مسابقه هایی که اینجا برگذار شده صرفا سلیقه ای برنده رو مشخص میکنن و به هیچ چیزی دیگه اهمیت نمیدن. اولشم بخاطر همین که کلا سلیقه ای برنده مشخص میشه نه تخصصی نمیخواستم شرکت کنم چون مسابقه های دیگه هم همین بوده اینجا ولی گفتم شاید این یکی درست و حسابی قراره بشه مثلا می شد همین بررسی که میکنن در قالب یک ویدیو یا هر چیزی هم تهیه بشه. قشنگ با مطالعه تمامی بررسی ها معلومه هر کسی چقدر برای هر بررسی وقت گذاشته.  نمیدونم والا چی بگم فقط  دیگه داخل هیچ کدوم از مسابقات اینجا  شرکت نمیکنم. فقط حیفم میاد این همه وقتی که واسش صرف کردم!

 

پ.ن: اینم اضافه کنم برنده هم نشدم نشدم.  ولی وقتی میبینم که این همه بررسی های بهتر بوده ولی چجوری اینو انتخاب کردین نتونستم نگم. فقط یکی از بررسی ها رو دیدم دوستمون اومده بودن بجز اینفوگرافیک و مطلب حتی فایل html هم درست کرده بودن که واقعا کار زمان گیر و سختی هستش.

ببخشین قصد جسارت به دوستان برنده هم نداشتم. مبارک عزیزان

یاعلی

 

ویرایش شده توسط hamedlim
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

4 نفر از برندگان  مشخصات و آدرسشون را ارسال کردند .لطفا نفر دوم  هم مشخصات خود را برای ما  ارسال کند .

با تشکر 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام . امروز موس و موس پد بدستم رسید تشکر میکنم  از msi , و لیون کامپیوتر  :x

photo_2017-07-29_10-05-40.thumb.jpg.bc1cf39603afa2acc7437d9f63d125c0.jpg

 

photo_2017-07-29_10-05-27.thumb.jpg.0155f746a21ed202e5886a7123fb3484.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

موس و موس پد MSI، جایزه بررسی مادربرد MSI Z270 Gaming M7 به دست بنده هم رسید. جا داره یکبار دیگه بابت برگزاری این مسابقه از نمایندگی و پشتیبانی MSI و همچنین مدیریت فروم لیون که این مسابقه رو برگزار کردن تشکر کنم

MSI.thumb.jpg.fffd0868f54977dc20c693e6004474d9.jpg

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

جایزه من هم همین امروز رسید.خیلی ممنونم از ام اس ای و لیون کامپیوتر برای تدارک این مسابقه بسیار زحمت کشیدند و از تمامی دوستانی که نیز در این مسابقه شرکت کردند مچکرم.

photo_2017-08-07_05-01-18.thumb.jpg.ea881bc12b5c5ed59addc0155730a5a1.jpg

photo_2017-08-07_05-04-04.thumb.jpg.b2b2ea3ac57ea3611648536061870076.jpg

photo_2017-08-07_05-04-06.thumb.jpg.736d0f9a70c37681f9e53f9233e019c8.jpg

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...