رفتن به مطلب

نگاه کوتاهی به کارایی پردازنده Core i9 7900x در برابر Core i7 6950x


Recommended Posts

البته با تشکر فراوان از فرجام عزیز که همیشه با لانچ سخت افزار یا بعضی موقع حتی زودتر پنجمارکها رو با جزییات دراختیار ما میزاره :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 34 دقیقه قبل، big VULTURE گفته است :

خب موضوع به این بر میگرده که فارغ از این که بازی چقدر برای استفاده از پردازشگر بهینه سازی شده و ... قطعات دیگه که مهمترینشون کارت گرافیک باشه هم در میزان لود پردازنده نقش دارن . وقتی گرافیک به حد خودش میرسه و دیگه توانی برای پردازش بیشتر نداره خود به خود رندربیشتر فریم ها هم خاتمه پیدا می کنه و پردازنده هم دیگه زیر لود نمیره . در واقع میزان لود پردازنده به میزان پرفورمنس گرافیک مربوط میشه و یک عامل مستقل نیست  که بشه به تنهایی در موردش صحبت کرد . اگر گرافیکی بود که بتونه نیاز CPU رو هر مقدار که باشه پوشش بده ( یا به عبارت دیگه در بازی این CPU باشه که تبدیل به گلوگاه بشه نه گرافیک ) میشد به تست بازی مقدار بیشتری اعتنا کرد .

مسئله اینجاست که بحث شما کلی هست اما بحث این تاپیک جزئی هست و صرفا بین دو پردازنده تا ترد های دقیقا یکسان و قدرت سخت افزاری کاملا مشابه ، که با یک کارت گرافیک ثابت ،نسخه درایور گرافیک ثابت ، نسخه یا ورژنِ ثابت یک بازی تست شدن ، 

بحث شما اینه که مقایسه گیم ها بین خیلی از پردازنده ها دقیق نیست که منم عقیده به همین دارم اما در مقایسه بین این دو پردازنده ای که مطلب حول محور اونهاست تفاوتی ایجاد نمیکنه و به نا برابری منجر نشده

 

نقل قول

اون قسمت آخر رو درست متوجه نشدم .

منظور شما اینه که میزان زیر لود رفتن CPU که ما در نرم افزار های مختلف می بینیم بستگی به فرکانس پردازنده در اون لحظه داره ؟ مثلا اگر پردازنده رو فرکانس پایه کار کنه این میزان 35 درصد دیده میشه و اگر به فرکانس بوست بره میشه 20 درصد ؟ یا من اشتباه متوجه شدم ؟

درواقع CPU نمیاد از 20 درصد کل قدرتش استفاده کنه بلکه از 35 درصد مقداری از قدرتش استفاده می کنه و بی خودی خودش رو به فرکانس بوست نمی بره !!!؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟

 

 

نه خب اون بحثش جداست ، در واقع تا حدی بر عکسه ، میزان فرکانس نیست که میزان لود رو تعیین میکنه بلکه میزان لوده که در برخی شرایط میتونه میزان فرکانس رو بر حسب خیلی متغیر های دیگه تعیین کنه ، اگر نیاز به قدرت پردازشی بالاتری باشه و امکان بالا رفتن فرکانس هسته وجود داشته باشه (شامل اینکه اصلا تکنولوژی بوست و فرکانس داینامیک رو داشته باشه یا اینکه دستی غیر فعالش نکرده باشیم _ مثل من که آپشن های پاور سیوینگم تا خر خره خاموشن تا پردازنده از نهایت قدرتش استفاده کنه، نکته آموزشی : خاموش کردن آپشن های پاورسیوینگ و  جلوگیری از افت و خیر فرکانس به بهتر شدن اوضاع مینیمم فریم های تصادفی و لگ ها  در بازی ها  و همچنین مشکل تاخیر در اجرای برخی نرم افزارها خیلی کمک میکنه اما خب دمای ایدل بالاتر و مصرف بالاتر رو در پی داره_ دما هم خوب باشه و ولتاژ هم مناسب افزایش فرکانس باشه بوست اتفاق میوفته)

خب از این بیا بیرون که قضیه جدا هست:D اما سعی کردم اون رو یه توضیحی داده باشم با اطلاعات ناقص خودم

 

اون میزان لودی که ما میتونیم بسنجیم میزان لودی هست که بطور کلی روی یک ترد می افته که این میزان با میزان واقعی ای که اون نرم افزار / گیم داره ازش استفاده مفید میکنه متفاوت هست... مثل اینه که موتوری داره که هر سیلندرش داره به اندازه تولید 100 اسب بخار سوخت و اکسیژن مصرف میکنه اما در اثر میزان بهینه بودنِ انتقال قدرت به چرخ ها بخشی از این قدرت هدر میره...

1. فکر کن چرخ ها همون نرم افزار یا گیم ها هستن ، که برای رسیدن به سرعت مد نظرشون و فعالیت در اون سرعت  به میزان خاصی توان نیاز دارن که باید توسط موتور ایجاد بشه و از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخ ها برسه

2. فکر کن سیستم انتقال قدرت(منظورم یک واحد چند دنده ای نیست بلکه تک دنده که همه چیز ثابت باشه) از موتور به چرخ ها میشه همون رابط کاری بین نرم افزار/ گیم با سخت افزار  که بهینه سازی نرم افزاری هم اینجا میتونه نقش داشته باشه که این انتقال چجوری انجام بشه

3. موتور هم که همون واحد پردازشی هست بطور کلی

4. دقت کن که کارت گرافیک رو به خاطر اینکه ثابت هست و درایورش هم ثابته برای این مثال فعلا میذاریم کنار

حالا فکر کن برای رسیدن به یک سرعت خاص ، چرخ ها به 90 اسب بخار قدرت مفید نیاز دارن ، حالا موتور داره طوری فعالیت میکنه که 90 اسب توان تولید میکنه اما چرخ ها به سرعت قابل انتظار نمیرسن به علت برخی مشکلات، حالا باید گاز بدیم تا موتور به اندازه تولید 100 اسب قدرت زحمت بکشه تا در پروسه انتقال ، 90 اسب به چرخ ها برسه... اینجا در واقع روی موتور 100 واحد لود بوده اما چرخها در واقع داشتن از 90 واحدش استفاده میکردن ، اینجا یعنی درصد utilization این پروسس 90 درصد بوده... یعنی وقتی میبینی که مثلا روی یک ترد 35 درصد لود انداخته یک بازی ، ممکنه بازی فقط در حال استفاده مفید از 33 درصدش باشه

_________

 

پست 27 رو هم بخون

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

مسئله اینجاست که بحث شما کلی هست اما بحث این تاپیک جزئی هست و صرفا بین دو پردازنده تا ترد های دقیقا یکسان و قدرت سخت افزاری کاملا مشابه ، که با یک کارت گرافیک ثابت ،نسخه درایور گرافیک ثابت ، نسخه یا ورژنِ ثابت یک بازی تست شدن ، 

بحث شما اینه که مقایسه گیم ها بین خیلی از پردازنده ها دقیق نیست که منم عقیده به همین دارم اما در مقایسه بین این دو پردازنده ای که مطلب حول محور اونهاست تفاوتی ایجاد نمیکنه و به نا برابری منجر نشده

 

نه خب اون بحثش جداست ، در واقع تا حدی بر عکسه ، میزان فرکانس نیست که میزان لود رو تعیین میکنه بلکه میزان لوده که در برخی شرایط میتونه میزان فرکانس رو بر حسب خیلی متغیر های دیگه تعیین کنه ، اگر نیاز به قدرت پردازشی بالاتری باشه و امکان بالا رفتن فرکانس هسته وجود داشته باشه (شامل اینکه اصلا تکنولوژی بوست و فرکانس داینامیک رو داشته باشه یا اینکه دستی غیر فعالش نکرده باشیم _ مثل من که آپشن های پاور سیوینگم تا خر خره خاموشن تا پردازنده از نهایت قدرتش استفاده کنه، نکته آموزشی : خاموش کردن آپشن های پاورسیوینگ و  جلوگیری از افت و خیر فرکانس به بهتر شدن اوضاع مینیمم فریم های تصادفی و لگ ها  در بازی ها  و همچنین مشکل تاخیر در اجرای برخی نرم افزارها خیلی کمک میکنه اما خب دمای ایدل بالاتر و مصرف بالاتر رو در پی داره_ دما هم خوب باشه و ولتاژ هم مناسب افزایش فرکانس باشه بوست اتفاق میوفته)

خب از این بیا بیرون که قضیه جدا هست:D اما سعی کردم اون رو یه توضیحی داده باشم با اطلاعات ناقص خودم

 

اون میزان لودی که ما میتونیم بسنجیم میزان لودی هست که بطور کلی روی یک ترد می افته که این میزان با میزان واقعی ای که اون نرم افزار / گیم داره ازش استفاده مفید میکنه متفاوت هست... مثل اینه که موتوری داره که هر سیلندرش داره به اندازه تولید 100 اسب بخار سوخت و اکسیژن مصرف میکنه اما در اثر میزان بهینه بودنِ انتقال قدرت به چرخ ها بخشی از این قدرت هدر میره...

1. فکر کن چرخ ها همون نرم افزار یا گیم ها هستن ، که برای رسیدن به سرعت مد نظرشون و فعالیت در اون سرعت  به میزان خاصی توان نیاز دارن که باید توسط موتور ایجاد بشه و از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخ ها برسه

2. فکر کن سیستم انتقال قدرت(منظورم یک واحد چند دنده ای نیست بلکه تک دنده که همه چیز ثابت باشه) از موتور به چرخ ها میشه همون رابط کاری بین نرم افزار/ گیم با سخت افزار  که بهینه سازی نرم افزاری هم اینجا میتونه نقش داشته باشه که این انتقال چجوری انجام بشه

3. موتور هم که همون واحد پردازشی هست بطور کلی

4. دقت کن که کارت گرافیک رو به خاطر اینکه ثابت هست و درایورش هم ثابته برای این مثال فعلا میذاریم کنار

حالا فکر کن برای رسیدن به یک سرعت خاص ، چرخ ها به 90 اسب بخار قدرت مفید نیاز دارن ، حالا موتور داره طوری فعالیت میکنه که 90 اسب توان تولید میکنه اما چرخ ها به سرعت قابل انتظار نمیرسن به علت برخی مشکلات، حالا باید گاز بدیم تا موتور به اندازه تولید 100 اسب قدرت زحمت بکشه تا در پروسه انتقال ، 90 اسب به چرخ ها برسه... اینجا در واقع روی موتور 100 واحد لود بوده اما چرخها در واقع داشتن از 90 واحدش استفاده میکردن ، اینجا یعنی درصد utilization این پروسس 90 درصد بوده... یعنی وقتی میبینی که مثلا روی یک ترد 35 درصد لود انداخته یک بازی ، ممکنه بازی فقط در حال استفاده مفید از 33 درصدش باشه

حالا گرفتم چی شد

 

همون پرت خودمون !!!!

 

 

شرمنده مثبت هام تموم شده طلبت !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در ۱ ساعت قبل، mamalicool گفته است :

درود به همه دوستان

 نکته خیلی مهم  در مورد سخت افزار و گیم اینه که بازی سازها که زحمت ساخت بازیها رو میکشن و برای ساخت یک بازی شب و روز وقت میزارن تا میتونن سعی میکنن که با حداقل سیستم ها بتونن بازی های روز رو اجرا کنند و بهترین درامد و سود رو داشته باشند و مسلما بازی کم پیدا میشه که همچین سی پی یو هایی رو با این توان بصورت کامل بکار بگیرن

 

درود

اتفاقا الان نقطه مقابل حرف شما داره اتفاق میافته.

از اونجایی که بازیسازها با سازندگان قطعات کامپیوتری منافع مشترک دارن می بینیم که روز به روز حداقل یک سیستم برای اجرای بازیهای روز با شیب زیاد داره افزایش پیدا می کنه.

به 3 سال پیش ارجاتون میدم که اکثر بازیها با حافظه گرافیکی 2 گیگ و یک پردازنده 2 هسته ای فرکانس بالا براحتی اجرا می شد و 4 گیگ رم هم برای همچین سیستمی کافی بود! پرچمدار گرافیک ها در آن زمان 780ti بود که فقط 3 گیگابایت حافظه داشت!

در حال حاضر برای اکثر بازیها پردازنده های 8 هسته ای مطلوب هست مخصوصا اگر گرافیک پرچمداری مثل 1080ti داشه باشین؛ 8 گیگ حافظه گرافیکی استاندارد روز و نهایتا 16 گیگ رم بر روی یک سیستم گیمر جز حداقل ها شده. بخصوص با بالارفتن رزولوشن.

تو قسمت بررسی بازیهای سایت های مختلف بررسی سخت افزای میتونید خودتون نتایج رو تحلیل کنین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در در 1396/05/09, 12:33:19، big VULTURE گفته است :

حالا گرفتم چی شد

 

همون پرت خودمون !!!!

 

 

شرمنده مثبت هام تموم شده طلبت !

 

نه بابا دشمنت شرمنده

جواب دادن به سوالات شما و دیگر دوستان وظیفست و احتیاج خاصی به مثبت نیست عزیز 

 

پ.ن

از قضیه بررسی 7900 در Guru3d خبر داری که چه حرکتی زدن؟

الان جایی ام نمیتونم کامل بنویسم فردا میتونم توضیح بدم اما میتونی از معین بپرسی که فرجام راجع به بررسی 7900 در سایت گورو 3 دی چیو دیده و اینکه چرا همه نتایج تست های این سایت با 7900 به شدت از نتایج دیگر سایت ها بالاتره!و اینکه چه موشی دُووندَن :D

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Farjam گفته است :

 

نه بابا دشمنت شرمنده

جواب دادن به سوالات شما و دیگر دوستان وظیفست و احتیاج خاصی به مثبت نیست عزیز 

 

پ.ن

از قضیه بررسی 7900 در Guru3d خبر داری که چه حرکتی زدن؟

الان جایی ام نمیتونم کامل بنویسم فردا میتونم توضیح بدم اما میتونی از معین بپرسی که فرجام راجع به بررسی 7900 در سایت گورو 3 دی چیو دیده و اینکه چرا همه نتایج تست های این سایت با 7900 به شدت از نتایج دیگر سایت ها بالاتره!و اینکه چه موشی دُووندَن :D

:x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون که زحمت کشیدید و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک  گذاشتید. کلی اطلاعات مفید کسب کردیم.

یه سوال داشتم نتایج تست گیم خیلی به هم نزدیک شده. اگه بجای کارت 1080 از کارت 1080Ti و یا دو تا کارت 1080Ti در حالت SLI استفاده می کردید آیا نتیجه همینجوری نزدیک به هم می شد یا بینشون اختلاف مشهود می شد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1396/05/09, 10:56:48، Farjam گفته است :

مشکلی از سمت میزان لود وجود نداشته و جناب بهمنیان اشتباه برداشت کرده بودن

برداشت ایشون این بود که وقتی تست تموم شده هم کورتمپ  باید باز میزان لود رو نشون بده!!!!!!!!!!

به جان خودم چنین برداشتی نکردم.

گناهم این بود که دقت نکردم cinebench تمام شده و امیدوارم ایزدان من رو ببخشند.

 هنوز هم درنیافته ام چرا عکس core temp رو حین اجرا نگرفته ای.

یک کم تاپیک رو ادامه بدین ناموفق بودن برجام و ۲۸ امرداد   رو هم می اندازین گردن من.:3_grin:

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، سعید بهمنیان گفته است :

به جان خودم چنین برداشتی نکردم.

گناهم بود که دقت نکردم cinebench تمام شده و امیدوارم ایزدان من رو ببخشند.

 هنوز هم درنیافته ام چرا عکس core temp رو حین اجرا نگرفته ای.

یک کم تاپیک رو ادامه بدین ناموفق بودن برجام و ۲۸ امرداد   رو هم می اندازین گردن من.:3_grin:

#برداشت-اشتباه- استاد-بهمنیان

:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 13 ساعت قبل، saeed110 گفته است :

ممنون که زحمت کشیدید و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک  گذاشتید. کلی اطلاعات مفید کسب کردیم.

یه سوال داشتم نتایج تست گیم خیلی به هم نزدیک شده. اگه بجای کارت 1080 از کارت 1080Ti و یا دو تا کارت 1080Ti در حالت SLI استفاده می کردید آیا نتیجه همینجوری نزدیک به هم می شد یا بینشون اختلاف مشهود می شد؟

سلام سعید جان لطف داری عزیز دل

از نظر من اگر همین روشی که انجام دادم رو انجام بدم و بتونم به طور آزمایشگاهی همه چیز رو دقیق پیش ببرم شاید اختلافی بیش از اختلاف فعلی ایجاد بشه  که گرچه اون اختلاف هم  همچنان ناچیز خواهد بود مگرنه اینکه یک بازی خاصی بلکل با SLI و کراسفایر مشکل داشته باشه و مدام افت فریم پیش بیاره

در 10 ساعت قبل، سعید بهمنیان گفته است :

به جان خودم چنین برداشتی نکردم.

گناهم این بود که دقت نکردم cinebench تمام شده و امیدوارم ایزدان من رو ببخشند.

 هنوز هم درنیافته ام چرا عکس core temp رو حین اجرا نگرفته ای.

یک کم تاپیک رو ادامه بدین ناموفق بودن برجام و ۲۸ امرداد   رو هم می اندازین گردن من.:3_grin:

 

نه والا من در بهترین حالت بیشتر تو فکر  شهریور 1320 بودم که باز بودن مرز ها و فرمان عدم دفاع رو بندازم گردن شما :D البته تاسیس مجلس موسسان هم آپشن دوم بود:D

الان توضیح دقیق میدم خدمتتون ، امیدوارم باز زیاد ننویسم که به قلیون کشیدن بیوفتم ?

ببینید وقتی ما آزمونی رو اجرا میکنیم و از کور تمپ هم استفاده میکنیم دو دلیل داریم:

1. نشون دادن قدرت پردازشی بر حسب نمره و امتیازی که آزمونِ استفاده شده پس از اجرا به ما نشون میده که به عنوان نتیجه اصلی تست قلمداد میشه

2. نشون دادن حداقل و حداکثر دمایی که هسته ها در طول تست تجربه کردن

نشون دادن میزان لود روی ترد های مختلف هیچوقت هدف نبوده ، چون تقریبا تمام تست های 2d لود کاملی روی تمامی تردها میندازن (با استثنا هایی مثل XTU و UCbench و Geekbench که اونها هم از همه هسته ها استفاده میکنن اما در اکثر اوقات فشار پردازشیشون روی هسته های مختلف و بر حسب متد پردازشیشون هست... مثلا geekbench یه بار همه تست هاشو روی یکی از هسته ها انجام میده یک بار هم روی همه هسته ها ، XTU هم بصورت گروهی و مجزا روی ترد ها بار پردازشی میذاره) و اینکه چه میزان لود روی تمام هسته ها میندازن کاملا اثبات شده هست و چیز خیلی متغییری نیست که هر بار نیاز به بیانش بصورت عددی یا نموداری باشه ، از طرفی هم افرادی که عمری در آزمون گرفتن گذروندن حتی با مشاهده مدل پردازش (مثلا تنها با مشاهده چگونگی رندر شدن تصویر در Cinebench یا ترتیب رندر شدن بلاک های مختلف متوجه میشن که به یه دلیلی لود مناسبی روی ترد ها نیوفتاده که بعد از تست از امتیاز به دست اومده هم قابل تشخیصه... 

حالا در مورد این دو هدف برخی چیزها هستن که اخلال ایجاد میکنن!در مورد هدف اول :

1.مثل ایجاد یه پروسس جدید در زمان اجرای تست! که باعث ایجاد لود اضافی روی برخی ترد ها میشه و شیوه پردازش استاندارد سخت افزار برای اون آزمون تغییر میکنه و مجبور به مدیریت مجدد منابع پردازشی میگیره ، نتیجه میشه چی؟ امتیاز کسب شده در آزمون هم تغییر میکنه... یکی از شایع ترین اخلال ها میدونی چیه؟ اسکرین شات گرفتن در وسط تست! چون حداقل یکی دو ترد لود متفاوت روشون میوفته و ترتیب مدیریت منابع پردازشی به هم میخوره و نتیجه تست تاثیر میگیره از این قضیه... مثلا در Cinebench اگر 2 تا از بلاک ها با تاخیر رندر بشن تا آخر تست مدام تاخیر پیش میاد و رندر بلاک ها همزمان تموم نمیشه... و نمره هم خراب میشه... برای همین هم این آزمون ها باید در شرایطی گرفته بنش که هیچ پروسس خارجی  و اضافی ای به جز پروسس های خود ویندوز(یعنی منی که مثلا دیوایس های مختلف مثل فرمون G27 لاجیتک یا کنترلر های گیمینگ دارم حتی از توی استارت آپ درایور اینها رو غیر فعال میکنم اگه بخوام تستی اجرا کنم یا حتی اینها هم لود اضافی نندازن روی کارهام_که برای اینگونه تست های پردازشی ویندوز جدید میزننم صرفا همراه با درایور های مورد نیاز و بدون هیچ چیز اضافی_ و حتی کورتمپ هم مینیمایز میکنیم چون حتی حضورش روی دسکتاپ اخلال ایجاد میکنه) تا خالص ترین نتیجه ممکن از آزمون به دست بیاد

2. ما قرار هست که بتونیم حداقل و حداکثر دما رو نشون بدیم ، پس باید تست کامل تموم شده باشه ، مثلا برای تست Wprime اگه در لحظه ای که 30 درصد تست پاس شده عکس کورتمپ بگیریم نتیجش این میشه که دما از اون لحظه ای عکس گرفتیم قراره بالاتر هم بره پس در نتیجه شات بی فایده ای گرفتیم چون هدف تعیین حداکثر و حداقل دما بوده و نه نشان دادن میزان لود ، چون در تست هایی مثل Cinebench و wprime و تست های این مدلی میازن لود تضمین شده هست(حتی تعداد هسته ها و ترد ها رو دستی هم وارد میکنیم برای اطمینان بیشتر و از امتیاز به دست اومده هم _اگر مثل من روزی 20-30 بار تست ها رو اجرا کنین نرمشون دستتون میاد_معلوم میشه که لود درست بوده یا نه) و نگرانی ای بابت این قضیه وجود نداره در جامعه جهانی و حتی در گرم شدن کره زمین هم تاثیری نداره :D

ممکنه بگید که خب یک شات وسط تست بگیرید یک شات هم وقتی تموم شد ، که هم نمره تست و دمای حداکثری رو داشته باشم توی یک شات و توی یه شات دیگه هم لود در وسط تست رو ، خب مسئله اینه که با شات گرفتن وسط تست امتیازو که خراب کردیم پس اعتبار یکی از شاتهامون بلکل پریده ... پس شات لودمون هم از اعتبار میوفته بطور اتوماتیک چون هدف های اصلی رو نابود کرده :D مگه اینکه با دوربین عکاسی از صفحه عکس بگیریم که قشنگ نیست ، یا اینکه بلکل قصدمون این بوده باشه که دمای یه سخت افزار رو وسط تست نشون بدیم خب چه کاریه صبر میکنیم تست تموم شه دمای حداکثری رو میبینیم یا اینکه شاید هدفمون تشخصی خرابی ترد یا هسته ای چیزی باشه که لازم به همچین کاری باشه 

در 5 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

#برداشت-اشتباه- استاد-بهمنیان

:D

:D

 

#منچرانمیتونمخلاصهبنویسم؟

:D

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

@Farjam

سپاس از توضیحات ارزنده ت. من که یک نخ بهمن دود کردم.:14_relaxed:

نمی دونستم cinebench به طور پیشفرض حتی برای پردازنده های جدید همه ی هسته ها و رشته ها رو درگیر می کنه. یاد عدم قطعیت در فیزیک افتادم که نمی شد همزمان سرعت و موضع ذره رو با دقت معلوم کرد، چون مشاهده روی مشاهده شونده  اثر می گذاره. خلاصه خیلی از آزمونهایی که می گرفته ام از اعتبار یا دست کم دقت می افتند.

در کل کارت 

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 50 دقیقه قبل، سعید بهمنیان گفته است :

@Farjam

سپاس از توضیحات ارزنده ت. من که یک نخ بهمن دود کردم.:14_relaxed:

نمی دونستم cinebench به طور پیشفرض حتی برای پردازنده های جدید همه ی هسته ها و رشته ها رو درگیر می کنه. یاد عدم قطعیت در فیزیک افتادم که نمی شد همزمان سرعت و موضع ذره رو با دقت معلوم کرد، چون مشاهده روی مشاهده شونده  اثر می گذاره. خلاصه خیلی از آزمونهایی که می گرفته ام از اعتبار یا دست کم دقت می افتند.

در کل کارت 

 

قربانت عزیز دل 

من فقط قلیون میکشم اما هنوزم از اون بهمن میکشم! معنیش مستتر هست البته :D

آره الان Cinebench تا 96 هسته واقعی و 192 ترد رو هم ساپورت میکنه مثل این تست که یکی از دوستان بنده که در supermicro کار میکنه در hwbot.org گذاشته بود :

image_id_1649480.png

که از چهار پردازنده 24 هسته/48 ترد استفاده شده (400 گیگ هم رم داره سیستمشون:D)  از تمام تردها هم در تست استفاده میشه اما بطور کلی به دلیل تعداد بسیار بالای هسته ها ، هرچقدر تعداد هسته ها بالا بره ، امتیاز تست بصورت ثابت افزایش پیدا نمیکنه... هرچقدر تعداد هسته ها و تردها بالا تر میره ، شیب بهتر شدن امتیاز در تست ها کمتر میشه ... بطوریکه که الان که از 4 تا پردازنده 24 کور 48 ترد استفاده کرده امتیازش چهار برابر امتیازی که یکی از اون CPU بصورت تکی میگیره نیست و فکر کنیم در بهترین حالت شده 2 یا 2.5  برابر امتیازی که توسط یکی از اون CPU ها بصورت تکی به دست میاد.. اصولا میگن که شیب افزایش امتیاز برخی تست ها نسبت به افزای شتعداد هسته ها تعداد مشخصی از هسته ها scale میکنه و حتی در مواردی مثل Wprime وقتی که تردها خیلی خیلی بالا باشه نتایج خنده دار میشه ... دلیلش هم این نیست که نمیتونه روی همه هسته ها لود بندازه بلکه دلیلش اینه که طول تست ها برای تعداد هسته های خیلی خیلی بالا خیلی کمه... مثلا wprime که بالاترین حالتش محاسبه اعداد اول تا 1024 میلیون هست ، اگر حالتی برای محاسبه با دو سه برابر این میزان رو داشت نتایج تست ها به خوبی با تعداد ترد های بالای 60-80 هم scale میشد...یا مثلا Cinebench اگر حجم اون پروژه ای که قراره رندر بشه 4-5 برابر میزان فعلی بود ، امتیاز کسب شده توسط این سیستم سرورِ دارای 4 پردازنده 24 کور 48 ترد به راحتی 4 برابر امتیاز یکی از اون پردازنده ها بصورت تکی میشد

 

موفق باشی عزیز دل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

 

قربانت عزیز دل 

من فقط قلیون میکشم اما هنوزم از اون بهمن میکشم! معنیش مستتر هست البته :D

آره الان Cinebench تا 96 هسته واقعی و 192 ترد رو هم ساپورت میکنه مثل این تست که یکی از دوستان بنده که در supermicro کار میکنه در hwbot.org گذاشته بود :

که از چهار پردازنده 24 هسته/48 ترد استفاده شده (400 گیگ هم رم داره سیستمشون:D)  از تمام تردها هم در تست استفاده میشه اما بطور کلی به دلیل تعداد بسیار بالای هسته ها ، هرچقدر تعداد هسته ها بالا بره ، امتیاز تست بصورت ثابت افزایش پیدا نمیکنه... هرچقدر تعداد هسته ها و تردها بالا تر میره ، شیب بهتر شدن امتیاز در تست ها کمتر میشه ... بطوریکه که الان که از 4 تا پردازنده 24 کور 48 ترد استفاده کرده امتیازش چهار برابر امتیازی که یکی از اون CPU بصورت تکی میگیره نیست و فکر کنیم در بهترین حالت شده 2 یا 2.5  برابر امتیازی که توسط یکی از اون CPU ها بصورت تکی به دست میاد.. اصولا میگن که شیب افزایش امتیاز برخی تست ها نسبت به افزای شتعداد هسته ها تعداد مشخصی از هسته ها scale میکنه و حتی در مواردی مثل Wprime وقتی که تردها خیلی خیلی بالا باشه نتایج خنده دار میشه ... دلیلش هم این نیست که نمیتونه روی همه هسته ها لود بندازه بلکه دلیلش اینه که طول تست ها برای تعداد هسته های خیلی خیلی بالا خیلی کمه... مثلا wprime که بالاترین حالتش محاسبه اعداد اول تا 1024 میلیون هست ، اگر حالتی برای محاسبه با دو سه برابر این میزان رو داشت نتایج تست ها به خوبی با تعداد ترد های بالای 60-80 هم scale میشد...یا مثلا Cinebench اگر حجم اون پروژه ای که قراره رندر بشه 4-5 برابر میزان فعلی بود ، امتیاز کسب شده توسط این سیستم سرورِ دارای 4 پردازنده 24 کور 48 ترد به راحتی 4 برابر امتیاز یکی از اون پردازنده ها بصورت تکی میشد

 

موفق باشی عزیز دل

با اینکه نفهمیدم چی گفتی اما لایک خخخخخخخخ فرجامی دیگه چکارت کنیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در در 1396/05/11, 18:09:44، NaeemSameti گفته است :

با اینکه نفهمیدم چی گفتی اما لایک خخخخخخخخ? فرجامی دیگه چکارت کنیم.

:D

 

____________________________________________

 

سلام دوستان

قصد دارم همچین کاری رو با مدل های غیر رفنرس 1080 و 1080ti انجام بدم ، در تست های Dx11 و DX12

مثلا بین یک msi 1080  با یک گیگابایت 1080ti ، شاید بشه یه مدل 1080ti هم توش وارد کرد ، برای خودم میخوام تست بگیرم و روی بازی های مورد نظر خودم ، اما اگر علاقمند باشید میتونم مثل این تاپیک با شما به اشتراک بذارم ، اگر سیستم مبتنی بر AMD به دستم برسه تست ها روی پلتفرم رایزن انجام میشن اگر هم نرسه که اینتله خودمون

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بازم مثل همیشه عالی فرجام جان :D

فقط ایکاش برای تست گیمینگ  تو رزولوشن های مختلف تست میگرفتی تا تفاوت هاش یکم نمایان تر بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 ساعت قبل، farshid0018 گفته است :

بازم مثل همیشه عالی فرجام جان :D

فقط ایکاش برای تست گیمینگ  تو رزولوشن های مختلف تست میگرفتی تا تفاوت هاش یکم نمایان تر بشه

سلام فرشید جان خوبی؟

روی رزولوشن های بالاتر هم تست کرده بودم اما اتفاقا  وقتی که میزان فریم کمتر از 120 اینا بخواد(که روی 1440p به بالا فریم خیلی خیلی کمتر میشه) باشه نتایجشون بیشتر هم شبیه به هم میشه به جای اینکه بخواد تفاوتی ایجاد کنه... و عملا چون فریم ها تقریبا مساوی بودن تست های رزولوشن بالاتر رو حذف کردم چون شبیه یه کار بی فایده بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...