رفتن به مطلب

نوارهای ذخیره سازی با ظرفیت 330 ترابایت !


Recommended Posts

0z7v9du5jusixtuxsby0.png

 

نوارها در گذشته جزئی از تکنولوژی مورد مصرف کاربران بودند که رفته رفته حضورشان در بازار مصرف کمتر شد و جای خود را به تکنولوژی ها ذخیره سازی جدیدتر و ارزان تر دادند اما محققان شرکت سونی و IBM هنوز هم بروی توسعه این نوارها کار می کنند . در سال 2014 بود که سونی اعلام کرد که نواری کارتریجی ساخته که توانایی ذخیر سازی 185 ترابایت اطلاعات را دارد و تنها در عرض چند ماه IBM اعلام کرد نواری ساخته که گنجایش 220 ترابایت حافظه را دارا می باشد , حالا در سال 2017 هر دو شرکت باهم متحد شده تا این تکنولوژی را وارد فاز جدیدی کنند و در تازه ترین حرکتشان اعلام کرده اند که نواری با گنجایش 330 ترابایت حافظه توسعه داده اند! تمام این 330 ترابایت در مساحتی کوچک از نوار که می تواند کف دست شما جای گیرد!

برای کسانی که تعجب کرده اند باید گفت که هر 201 گیگابایت اطلاعات در این نوار در مساحت یک اینچ مربع ذخیره می شود , البته که این تکنولوژی می تواند برای شرکت های پردازش ابری شگفت انگیز باشد اما سونی و IBM اعلام کرده اند که این فضای ذخیر سازی بیشتر برای آرشیو توسعه داده شده که نیاز به خواندن تمام اطلاعات نیست .

این نوار چگالی حدودا 20 برابر بیشتر از نوارهای ذخیره سازی تجاری دارد و دانشمندان از تکنولوژی نانو برای افزایش طول نوار استفاده کرده اند. و نکته شگفت انگیز این است که این پایان کار این تکنولوژی شگفت انگیز نیست و هنوز می توان به حجم های بالاتر دست یافت.

 

 

 

منبع: KitGuru

مترجم: سامان یزدان نیک

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالب هست بدونید که طول عمر نوارهای ذخیره سازی هم به نسبت سایر رسانه های ذخیره سازی بالا و ارزان تر است!

اما چه دستگاه های ذخیره سازی بر روی نوار برای استفاده خانگی مناسب هستند؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالبه چند وقت پیش یه هویی به ذهنم رسید  حساب کنم  اگه امکان ذخیره سازی هم مثل پردازنده ها هر بیت 14 نانومتر بود

حساب کردم دیدم در هر میلی متر مکعب  مربع امکان ذخیره سازی 3 ترابایت اطلاعات ممکن است  - ( البته محاسبات شخصی خودم بود و ممکنه تو محاسبات اشتباه کرده باشم )  و چون خودم این عدد رو به دست آوردم به نظرم امکانش هست تو هر اینچ هم 300 ترابایت اطلاعات جا بشه

ولی به نظرم  این ذخیره ساز فقط برای آرشیو خوبه - یعنی فایل نگه داری و فکر نکنم سرعتش بیشتر از یک رم مموری باشه -  چون اگه سرعتش به اندازه هارد یا اس اس دی باشه قیمتش وحشتناک گرون خواهد بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...