رفتن به مطلب

برترین ریسینگ تاریخ PC


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

عناصر تشکیل دهنده یک بازی رایانه ای خیره کننده چه هستند؟ عده ای گرافیک را بهانه میکنند، عده ای نیز ساختار گیم پلی را هدف می گیرند و عده ای نیز  از داستان سرایی وشخصیت پردازی سخن به میان میآورند. همه این  ویژگی ها مهم هستند. بدون شک هرچه از بعد گیم پلی بازی زیباتر باشد ، گرافیک زیبا نیز ارزشمند ترش میکند. یا برعکس. حالا اگر بازی ریسینگ بود چه؟  چه عناصری باید بررسی شوند؟ ساختار بازی؟ گرافیک وصدا ؟  هندلینگ؟ دقت به جزییات؟ محیط های جذاب و......اگر یک ریسینگ همه  این عناصر رو با هم معرفی کرد چه؟ اگر همه  نکات کلیدی رعایت شده بودند و دریک بسته عظیم و خیره کننده کنار هم  قرار گرفته بودند با چه معیاری به  بررسی چنین بپردازیم؟ ِچنین بازیی باید قطعا برای خودش شاهکاری باشد بی همتا. من یک چنین بازی سراغ دارم وقصد دارم ساعت ها تجربه ناب خود رادر این بازی به نقد بگذارم. این شما و این بهترین ریسینگ تاریخ PC.

چند ماهی هست که هواریزن 3 برای پی سی عرضه شده  است.  این یک عادت شخصی برای خود من است که باید بازی ها را برای مدتی خاص بازی کنم هرچه برتر باشند زمان طولانی تر هرچه بزرگ ترزمان بیشتر میبرد تا من بتوانم تمام زوایای یک بازی ریسینگ به گستردگی  هورایزن 3 را مورد بررسی قرار دهم. ولی اکنون که ساعتهای بسیار زیادی صرف انجام بازی کرده ام وقتش است  به نوشتن بپردازم.

54.thumb.jpg.ff70b31055e2f75d8b8666f7f88f4fe4.jpg

در فورزا ویستا میتوانید از مدلهای خودرو ها در نهایت جزییات  لذت ببرید و با آنها تعامل داشته باشید.

12.thumb.jpg.4f799e6f2d6e86b2296b6d7ac1035721.jpg

 

چگونه Forza Horizon 3 به دیگر ریسینگ سازها درس بازیسازی داد؟

 با یک تقسیم بندی ساده میتوان بازی های ریسینگ را به  دو دسته شبیه ساز و آرکید تقسیم نمود.شبیه سازها  سعی دارند با رعایت قوانین فیزیک و پیاده سازی اصول واقعی رانندگی با دخالت دادن  صد ها وشاید هزاران پارامتر از قبیل وزن خودرو، هندلینگ و توانایی های موتور.... یک تجربه واقعی را برای کاربر پیاده سازی کنند. این بازیها اکثراً برای همه مخاطبان جذاب نیستند و طرفداران سرسخت خود را دارند که هم بدنبال لذت غلبه بر یک چالش سرسخت می گردنند و هم از تکرار مسابقات بسیار سخت  برای برنده شدن هراسی ندارند. نمونه های درخشان شبیه سازی را میتوان دربازیهایی چون سری Project Cars یا Gran Turismo و یا FORZA یافت.  پروجکت کارز عمر زیادی ندارد ولی در همین چند ساله بر روی پی سی طرفداران خاص خود را پیدا نموده و اخیراً هم قسمت دوم آن با بهبود های فراوان عرضه شده است. GT سریی بود که من از شماره یک تا شماره 6 آن را تجربه کردم و هنوز هم دیسک های Ps1 و Ps2 در کنار بلورهایPs3 اش را در آرشیو دارم! GT 1و 2 بازیهایی بودند که من را با مفهوم شبیه ساز مطلق و مسابقات سرسخت آشنا گردانند. در سالهای اول    نسل پیش مایکروسافت و استودیو Turn 10 وارد چرخه رقابت برای خلق ریسینگ های عظیم و شبیه ساز با سونی شدند و اینگونه بود که فورزا بوجودآمد. بلافاصله با تجربه اولین فورزا  توجه ام به آن جلب شد و GT کم کم رنگ باخت.

52.thumb.jpg.662104f143d0dd13990f85cafe77a9b2.jpg

 یک شات در نهایت گرافیک در 4k با فوتو مود گرفته ام- نورپردازی بیداد میکند.

فورزا جادویی داشت که GT نداشت . تورن10 توانسته بود  مرزکم رنگ بین شبیه ساز و ریسینگ Fun را تا حدودی  حذف کند. فورزا دردسترس تر بودو حس راندن خودرو ها با کنترلر چنان جذاب و عجیب بود که حتی من که سالها ریسینگ های مختلفی از سری Colin mcrae کدمسترز و توکا ریس درایورش تا GT و تمام قسمت های NFS را تجربه کرده بودم برایم تازگی داشت. فورزا ها   راحت تر بودند البته اشتباه نکنید اصلا آسان نبودند وهوش مصنوعی خیلی قدرتمندی در بازی رقیب شما بود که روی درجه سختی بالا   چالشی بزرگ را در مقابل شما قرار میداد. بهرحال تورن 10 تا به امروز توانسته با ارائه فورزا 7 بیش از پیش به تکامل سبک کمک کند. فورزا 7 نهایت شبیه ساز رانندگی است با فیزیک و گرافیکی خیره کننده و نفس گیر. باید بگویم یکی از کامل ترین بازی های ریسینگ تاریخ  بدون شک! اما و این امای بزرگی است!  مخاطبان ریسینگ های ارکید چون NFS چطور؟ یا کسانی که علاقه چندانی به  شبیه ساز ها و مسابقات چالش برانگیز در حد سری دارک سولز! ندارندو یا نمیخواهند ویا واقعا اطلاعات تکنیکی  خیلی برجسته ای از اتومبیل ندارند، چیزی که برای انجام بازی های شبیه ساز  چون GTیا فورزا ضرروی است.

800px-Dan_Greenawalt_unveiling_Forza_Motorsport_3_at_E309.thumb.jpg.c9dc7b2a5c2cef90f603d7da4f668401.jpg

Dan Greenwalt در حال معرفی  Forza 3

خوب مایکروسافت به همراه تورن 10 استودیو آمریکایی خود در کنار playground Games استودیوی بریتانیایی، در سال 2012 اقدام به عرضه یک اسپین اف از سری فورزا کردند. استودیوکدمسترز قبل از آن توانسته بود با عرضه Dirt در محو کردن تقریبا کامل  خط بین شبیه ساز و رانندگی آرکید بسیار موفق باشد، جایی که مسابقات بسیار سرسخت رالی در کنار یک سیستم هندلینگ واقع گرایانه ولی جذاب کمک میکرد اکثرمخاطبان  بتوانند  یک تجربه لذت بخش داشته باشند و از سویی کدمسترز توانسته بود بارعایت طبایع مخاطبان ژانر در درجات سختی بالا، یک ریسینگ عجیب ارائه دهد که هم جذاب بود هم چالش برانگیزو گرافیک و دستاورد های تکنیکی مدرنی را به نمایش میگذاشت.

colin-mcrae-dirt-screenshot.thumb.jpg.83057e65349a1a8c2f43762d47c70d80.jpg

Dirt یکی از تلاش های موثر در نسل پیش  برای کم رنگ سازی   مرز بین شبیه ساز و ارکید

 هورایزن  ویژگی های مشابه زیادی با نسخه اصلی داشت. فیزیک و گرافیک پیشرفته و هندلینگ تا حدود زیادی شبیه ساز ولی بشدت کنترل شدتر، گویی پلی گراند مسیر کدمسترز را پیش گرفته بود و درسهای آن توسعه دهنده مشهور به خوبی پاسخ داده بود.

 برای نگارش این نقد نیاز است به یک بازی دیگر اشاره کنم، سری بازی های قدیمی Test Drive که در سال 2006 توسط Eden studio و انتشار Atari معرفی شد و توانست یک سبک تقریبا جدید را برای ریسینگ معرفی کند. خلق یک سیستم کاملا Open- world و پیاده سازی عناصری مثل کاووش و مسیر های عظیم و ساعت ها رانندگی بی وقفه آزمون رانندگی را بسیار جذاب به نمایش میگذاشت. در قسمت دوم که آنهم قبل از ارائه اولین فورزا هورایزن درسال 2011 عرضه شد بازهم Eden Game به بهبود مکانیزم های بازی خود پرداخته بود، جهان عظیم و حضور تعداد زیادی خودروی لایسنس شده و  گیم پلی  با امکانات بیشتر. تست درایو ها بازی های جذابی بودند و از گرافیک جذاب و هندلینگ آرکید و فان خوبی بهره میبردند منتهی یک مشکل اساسی داشتند و آنهم این بود که بعد از مدتی در چرخه بشدت تکراری شدن می افتادند.

289568013_preview_logo.thumb.jpg.1f7a9f9056745daaa360c2349c75950d.jpg

 تست درایو انلیمیتد 2 که راه را برای ریسینگ Open-world هموار کرد.

محیط های عظیم بازی در بخش های زیادی بدون استفاده مانده بود و مسابقات کم تعداد با  حالت های محدود بر خستگی بازی می افزود. عدم حضور تیونینگ به شکل گسترده و قوی و سفارشی سازی ساده نیز از جذابیت های بازی کم میکرد. محیطهای  عظیم بشدت خشک و خالی میزد و در کل  تیم سازنده از این جهان های عظیم استفاده  درستی نبرده بود. هزاران مایل جاده در جزایر هاوایی یا ابیزا در اسپانیا انگارفقط برای نشان دادن اینکه بازی ما چقدر بزرگ است خلق شده بود. حرفم را اشتباه نگیرید تست درایو Unlimited یک ودو بازی های بدی نبودند نه ولی میتوانستند به شاهکارهایی تبدیل شوند که بعد ها فورزا هورایزن ها با  استفاده از ساختار آن بازی ها، بدل شدند.

هورایزن ها نسخه های اسپین اف سری هستند هرچند گمان دارم بعد از معرفی هورایزن 3 دیگر کسی این بازیها را اسپین آف حساب کند!! هورایزن یک و دو ریسینگ های آرکید فان بودند که در جهان هایی تقریبا بزرگ با کلی امکانات برای خلق سرگرمی بوجود امده بودند. هندلینگ ها ساده تر شده بود البته تا حدودی و انواع اقسام ریسینگ های خیابانی جایگزین کلاس حرفه ای ریسینگ   درون پیست های مسابقات سری Forza گشته بود. هورایزن ها تفاوت هایی هم با برادر خود داشتند، در آنها برای اولین بار  به شما اجازه داده میشد با دل و جرات سریع برانید و کمی  بی دقت باشید و تا حد زیادی حتی بدلکاری کنید و پرشهای بلند و  جمع کردن امتیاز با Drift و بدلکاریهای خیابانی و انواع اقسام مسابقات  مختلف در بازی واقعا برای لحظه ای شما را تنها نمیگذاشت. هورایزن یک و دو نقد های خیلی مثبتی گرفتند و طرفداران زیادی به خود جذب کردند و حتی گهگاهی بهترین ریسنگ های سال نیز نامیده شدند.

 

Capture.JPG.0fe107114fa305ffb0bf130104ed29ff.JPG

 تاریخ نگاری و ترتیب سری- از زمان عرضه هورایزن 1 حالا به چرخه یک هورایزن یک موتور اسپورت  رسیده ایم. یک سال هورایزن یک سال موتور اسپورت

اما بعداز این مقدمه تقریبا طولانی باید به اصل مطلب برسم، جایی که داستان هورایزن 3 شروع می شود و چه زمان خوبی است مخصوصا زمانی که مایکروسافت به ارزشهای پلتفرم قدرتمند خودش یعنی PC پی برد و سعی کرد با جامعیت بخشیدن به  نرم افزارهایش آنها را چه برروی کنسول های خود چه روی PC به اشتراک بگذارد. خوب حالا دیگر آرشیو انحصاری مایکروسافت روی پی سی هم در دسترس بود و  بعد از تست Forza Apex که یک نسخه  آزمایشی برای استرس تست موتور Turn 10  روی پی سی بود، موتور قدرتمند تورن 10 حالا برای معرفی یکی از بهترین ریسینگ های تاریخ  بر روی پی سی آماده بود.

 افق یک رویداد

3079439-z.thumb.jpg.8bf51ad886d11b5933e67d3e68fd4605.jpg

در ژوئن سال 2016 مایکروسافت در نمایشگاه E3 بازی هورایزن 3 را برای پلتفرم های خود معرفی کرد. بازی در گذشته در کلورادوی امریکا در قسمت یک و جنوب و شمال فرانسه و ایتالیا در بازی دوم اتفاق می افتاد، اکنون به استرالیا رفته بود، بهترین محیط برای خلق یک ریسینگ ناب. محیط های جذاب ساحلی؛ کوهستان های زیبا، شهرهای بزرگ و بیابان های عظیم  که هزاران هزار مایل جاده های بی نظیر را در اختیار مخاطب قرار میداد و جنگل هایی زیبا و  جادهای باران خورده و خیس نمایش درخشان  توانایی های موتو گرافیکی   فورزا بر روی پی سی بودند جایی که فریم بالا و Dx12 در کنار توانایی های خاص پی سی چون فلیتر های قدرتمند تر پست پراسسینگ و  رندر بسیار با  کیفیت تر سایه ها و نورپردازی و   کلی برجستگی های گرافیکی دیگر، هورایزن 3 را به یک شکوه و جلال بصری بی رقیب بر روی PC تبدیل نموده است و تنظیمات گرافیکی عالی در کنار بهینه سازی های گسترده و رزلوشن های بالا با فریم 60 در مقابل 30 روی One،   یا افکت های بلار زیباتر و نورپردازی برتردر کنار سطح جزییاتی  بی رقیب برای خودرو ها از هورایزن یک جشنواره گرافیکی راه انداخته که تجربه  آن برای بازیبازی واجب است. نسخه PC بازی را میتوان بهترین نسخه هورایزن نامید. این بازی  به عنوان بهترین بازی ریسینگ2016 توسط پی سی گیمر انتخاب شد  و  نمرات متای بازی در حد بسیار بالایی قرار دارند.(91  فکر میکنم)

2222.thumb.jpg.f7b492cf3784eb0e89d8ddbf4c029c90.jpg

محیط های  کوهستان طوفان از بعد بصری خیره کننده اند.

 یورش به استرالیا

فستیوال مشهور هورایزن اینبار  بزرگ تر از همیشه آماده است. صدها نوع مسابقه و تنوع بی نظیر  محیط ها  و بیش از 350 خودرو با کلی قابلیت سفارشی سازی و  کلی فعالیت های جانبی برای  افزایش دادن تعامل بازیباز با جهان بازی  از ویژگی های کلی  این قسمت به شمار میروند. هورایزن 3 با یک سکانس خیره کننده آغاز می شود. شما باید چندین خودرو را تا مرکز برگذاری  سایت فستیوال هورایزن  هدایت کنید و بازی از همان لحظات آغازین  میخ خود را می کوبد وبه راحتی قصد خود را از  صدها ساعت سرگرمی  فاش میکند. فقط یک نگاه به  دشت های عظیم دور دست یا سد عظیم  پیش رو تا جنگل های غول آسای بارانی  با نورپردازی خیره کننده کافی است تابه گیمر ریسینگ باز بگوید به یکی از بهترین ریسینگ های تاریخ خوش آمدی.

1111.thumb.jpg.c2a7a348e4bedc00c725e2bf8d68e741.jpg

 

 حتی لودینگ ها نیز هراسناک اند و درون موتور رندر می شوند خبری از CG نیست !

خودروی فیات Dino کوپه یک  خودروی سریع نبوده است. سال تولید آن 1960 و اویل دهه 70 برمیگردد و در فیلم های باحال آن دهه حضور نداشته است و در مسابقات موتور اسپورت نیز حضور گسترده ای نداشته است فقط عاشقان زیبایی کلاسیک کارها آن را بیاد دارند زیرا طراحی بدنه خیره کننده آن کار برتونه،  اوج زیبایی یک خودرو است. موتور V6 فراری آن نیز جذابیت خاص خود را داشت. خوب این خودرو جایی در یک ویدئو گیم ندارد! ولی در هورایزن 3 قرار میگیرد.چرا ؟ شاید بخاطر زیبایی بدنه و داشبورد چوبی آن است ؟یا    اینکه یک کلاسیک مشهور است ؟ یا نه بخاطر اینکه تیم Play gorund میداند  چه چیزی را عاشقان  خودرو دوست دارند ویا از همه مهتر تر اینکه خودشان عاشقان خودروها هستند؟

 هر چقدر هم که کفر گویی باشد ! پرش با یک جاگوار از روی تپه و بعد  برخورد با جاده بدون ریسک خسارت های جدی مکانیکی یکی از دلایل  خارق العاده بودن هورایزن 3 است.آزادیی که به شما داده میشود تا خودروهای مودرعلاقه تان را هر طور مایل بودید برانید. همانند هرOpen World  شاخص و برجسته، جهان عظیم هواریزن پر است از عناصر حواس پرت کن. نسخه نیمه خیالی از استرالیا و سواحل اقیانوسی گرم سیری اش تا کوهستان های عظیم،هر مایل از بازی با دقتی  حیرت انگیز ساخته شده است زیرا 99% جهان بازی قابل گذر با خودرو هاست. هر مایل از بازی  حداقل یک جاده و مسیر انحرافی در خود دارد و حجم جاده های هواریزن 3  را به  غیر قابل شمارش تبدیل میکند. قبل از اینکه حتی متوجه باشید به مقصد یعنی فستیوال سایت مشرف به اقیانوس برسید شما  5 لول گرفته اید و یک میلیون دلار پول جمع کرده اید!! هنوز حتی بازی شروع نشده است! قرار بوده یک ساعت پیش به مقصد برسید! هورایزن 3 امان شما را خواهد برید.  از یک چالش به یک چالش ازاف رود به جاده اصلی از اکستریم افرود به  جادهای تکنیکی  و بعد بزرگ راه های بی نهایت طولانی با مناظری که بعضاً با واقعیت اشتباهشان میگیرید.

2.thumb.jpg.41159f9d5f38f528c925f7c1fbdbf80f.jpg1.thumb.jpg.ae2d94d3e52a504eeff62705b13ea00a.jpg

 تنظیمات نسخه PC برای تست  و اسکرین شاتهای بعدی  هم 60 فریم تست شده هم 30 فریم -بازی حتی در 4K نیز با نهایت تنظمیات گرافیکی 60 فریم   را  به نمایش میگذارد که نشان دهنده سطح عالی بهینه بودن موتور بازی است.Dx12 در اینجا در بهترین  حالت خود قرار دارد. وقتی بازی در 4k با 60 فریم اجرا میشود تست 1080p و 2k بی معنی است. تمام شاتهای بعدی در همین تنظیمات در 4k با کمک ابزار   Game bar ویندوز 10 گرفته شده اند .

توسعه دهنده یعنی پلی گراند اینجا   آرایش حمله به خود گرفته است و براساس ساختار بازیهای پیشین  چنان هورایزن را گسترده کرده که وصف عظمتش ساعتها وقت خواهد برد.هاب های مرکزی فستیوال  همچنان مرکز این افق همه سرگرمی ها هستند. در این مکان ها شما قادرید خودرو خرید فروش کنید، ارتقاء دهید ، سفارشی سازی کنید و کلی تتظیمات جامع دیگر و انواع مسابقات و بخش اونلاین و تنظمیات هوش مصنوعی Divatar و هزاران هزار پارامتر قابل سفارشی سازی تا Level گیری و انتخاب توانایی ها و ..... هواریزن سه معجونی از خوشمزه ترین های تاریخ ریسینگ است. راستش را بخواهید هیچ بازی ریسینگی قادر نیست بعداز تجربه هورایزن من را جذب خود کند.dirt  میخواهم؟ چطور است ساعتها با بهترین ماشین های  Off road در بیابان ها و کوه ها برانم؟ NFS میخواهم؟ چطوراست در بهترین حالت رویای  یک NFS در انواع مسابقات خیابانی با زیباترین خودرو هایی که خود ساخته ام مسابقه دهم؟ نهایت افرود را در درودخانه ها و جنگل های   درهم تجربه کنم؟ یا با پاگانی زوندا تیونینگ شده برای نهایت رانندگی در  جادهای تکنیکی و زیبای شهری  رانندگی کنم؟ یا نه با سوبارو ایمپرزا کلاسیک رکورد تایم اتک از یک نقطه به یک نقطه دیگررا با سرعت 250 کیلومتر آنهم در off road بشکنم؟ هیچ بازی ریسینگی قادر نیست حتی به نزدیکی های مرز فان بودن  هورایزن 3  برسد چه بخواهد با  این شاهکار رقابت کند.

8.thumb.jpg.eaf2655d2fe6797a4750f60dae005a8f.jpg

 هاب اصلی بازی  سایت فستیوال هورایزن  مرکز بازی است- این BMW را بیاد NFS MW سفارشی سازی کرده ام.

6.thumb.jpg.d9cfeeba7bf6d96245a2322ca11a82bd.jpg

هر خودرویی در هورایزن برای خود یک داستان کامل است !  به کمک موتور حیرت انگیز فورزا در اجرای بی نقص یک شبیه ساز رانندگی در اینجا هر خودرویی برای خودش  110% از خودروی دیگر متفاوت است و لذت رانندن آن در جاده در شب تنها و بارش باران با نورپردازی نفس گیر  فراموش نشدنی و جز بهترین لحظات تاریخ بازیهای رایانه ای.  پلی گراند مسیر خود را ادامه داده و مرزهای بین  شبیه ساز و ارکید بودن را به بهترین شکل ممکن در نوردیده است. سخت است بگوییم هورایزن 3 کدام است  زیرا دردل  ساختار آرکید خود  سیستمی فوق العاده پیچیده از یکی از بهترین سیستم های هندلینگ تاریخ بازی های رایانه ای ریسینگ را  مخفی دارد وراندن هر خودرو مخصوصا با  کنترلر ایکس وان S جدید حسی خارق العاده به همراه دارد و شوک های پالسی زیر تریگر ها  در هنگام از دست رفتن ترکشن در مسیر های خیس در ترکیب با نعره گوش خراش یک هیولای ماسل کار 1000 اسب بخاری  هرگز از یادتان نخواهد رفت.

5.thumb.jpg.e080ac20b31c4ad87865f7e2f7172d06.jpg

برخلاف عظیم بودن بازی و پیچیدگی های گیم پلی،  HUD بازی بسیار حرفه ای  و جامع طراحی شده است.

دستیار همراه  keira  مرتب به شما  راهنمایی های جدید را  گوشزد میکند و باور کنید در جهانی به بزرگی هورایزن شما به این خانم نیاز دارید. کایرا  عملکردی عالی دارد ولحظه به لحظه اپدیت می شود و مرتب به شما پیشنهاد میدهد که در یک رقابت شرکت کنید یا مثلا به دنبال یک خودروی مشهور  ولی اوراق شده درانبار های گمشده بگردید. د رحالی که هورایزن های قبلی  تمرکز شان بیشتر روی تورنومنت ها بود اینبار در هورایزن 3 تمرکز اصلی روی جستجو و ماجراجویی بنا شده  است. در همین جستجو هاست که شما تعداد غیر قابل وصفی رقابت و چلنج و رازهای مخفی و .. را خواهید جست.  تنها در یک شهر کوچک اول بازی بیش از 50  فعالیت وجود دارد و و هرکدام با درجه  های سختی متفاوت و چلنج های مربوط به خود. حالا همه  4منطقه اصلی بازی را با هم ترکیب کنید و حجمی عظیم از محتوی خواهید داشت که حتی بزرگترین ریسینگ های نسل ها هم در مقابلش رنگ میبازند.

0000.thumb.jpg.b9932c0073b607e6bdad447bda995b2c.jpg

هر جاده ای هر مایل مسافت حداقل یک شورتکات دارد. حجم جادها غیر قابل توصیف است.

بازی های ریسینگ سالهاست ازالگویی به نام Reputation برای خلق سیستم تک نفره بازی و ساختار  پیشرفت بازیبازبهره میبرند.  استفاده از این روش برای  ایجاد یک سیستم رقیب  خیالی در دل بازی و  همچنین فن بیس تخیلی  بسیار کاربردی است. این طرفداران خیالی و رقبای رویایی ساختار اصلی   پیشرفت در  هورایزن3 را تشکیل میدهند. بازی چنان با شما  برخورد میکند گویی شما واقعا یک راننده جویای نام هستید که وارد رقابت های هورایزن فستیوال در استرالیا شده اید تا به راننده شماره یک بدل شوید. زمین بازی استرالیا( اسم خود استودیو سازنده هم زمین های بازی می باشد!) اینجا توسط میلیون ها دوربین و  پهباد وDrone کنترل میشود. هر حرکت شما هر دریفت شما هر سبقت شما هر سرعت بسیار بالا در هر لحظه ثبت و بر شهرت شما افزوده می شود .

37.thumb.jpg.8cd1db0447de8d092c9e2de0abe33834.jpg

 326کیلومتر با  ماسل کار تیونینگ شده با 1000 اسب بخار قدرت،  در بالای تصویر اسکیل پوینت در حال کمبو زدن است  چون  برای مدتی است در یک جاده صاف توانسته ام سرعت بالا را حفظ کنم. هرکاری  هر تحرکی در FH3 پاداش دارد.

این الگوی امتیاز دهی بر پایه آزادی عمل بالا به بازی اجازه میدهد زمینی برای بازیباز فراهم کند که به دلیل عظیم بودن و جذاب بودن  تک تک لحظه هایش جذاب است. وقتی میدانید رسیدن به آنسوی این بیابان کلی بر شهرت شما می افزاید  ناخودآگاه علاقه دارید  به آنسو برسید. واقعا سیستم به کاربرده در هواریزن 3، سیستم شهرت را به مراحل بعدی خود می رساند. مسابقاتی در هوایزن 3 وجود دارند که اساسا برای افزایش رابطه PR شما با  فنها ایجاد شده اند و شما را به سطوح بالایی از شهرت و طرفداران بیشمار میرساند. رقابت با یک جت در حالی که سوار با لامبورگینی هستید یا رقابت فورد موستانگ با ترن در جادهای کوهستانی و رقابت  باگی اکستریم اف رود با سوپر قایق ها در کنار رودخانه. هر ثانیه از هورایزن 3 خلق شده برای ایجاد سرگرمی ودر عین حال احترام به مخاطب و شعور او. لحظه ای شاید  از این همه بدلکاری تعجب کنید ولی  بلافاصله در مسابقه بعدی  با راندن تکنیکی یک BMW در یک جاده باریک  به هورایزن 3 برای  تلاشش برای اینکه سعی میکند دوستش داشته باشید احترام می گذارید.

19.thumb.jpg.7b9a814195f1d2e35b793e7a98197ca8.jpg

فستیوال از دور پیداست. 

20.thumb.jpg.a45f4d9b9ebcd554af66bf4414d4e4ce.jpg

 مناظر زیبای بازی- قابلیت های   photo mod بسیار کاربردی است

22.thumb.jpg.160521700e127c246654243afd7b9a39.jpg

23.thumb.jpg.be916c2de5c86befde3af7d57ca64702.jpg

 نهایت قدرت در نهایت گرافیک -  حتی ریسینگ های سالهای بعد هم د رقابت با H3 مشکل خواهند داشت.

هورایزن 3 در هرلحظه شما را با جوایز بیشمار بمباران می کند انگار که در حال تجربه یک اکشن RPG هستید. پاداش مالی یک طرف ،افزایش شهرت و  افتخارات و پرک های   خاص و ارتقا Level و جوایزی مثل انتخاب  تصادفی خودرو  برای پاداش در کنار کلی موسیق وآهنگ هایی که آنلاک می شوند و... بهترین تجربه  لذت از رانندگی را فراهم می آورد.

16.thumb.jpg.0590de5a4ac9ff1cb43cc3ac33ddc582.jpg

 این فقط یک چهارم مپ بازی با 40 درصد کامل کردن است! مسابقات و  دوربین ها و  جام ها و H علامت سایت فستیوال است و آن دایره های بنفش هم محل های جتسجو به دنبال انبارهای گم شده با بدنه های خودرو های کلاسیک هستند که باید کشف شوند.

 بازی شروع می شود! میتوانم به یک مسابقه exhibition بپردازم و با 11 خودروی دیگر رقابت کنم. شاید پژو1984 را وارد مسابقه کنم برای یک مسابقه Point to point در گذر از  جادهای خاکی منطقه outback استرالیا. شاید اینبار BMW تیونینگ شده با نهایت قطعات را برای  شرکت در مسابقه تکنیکی  Circuit ریس اطراف بهشت سافاری بیاورم؟ بعد از اکسهبیشن حالا فقط  championship است و تصاحب جام فقط یکی از این مسابقات و حالا 999 تای دیگر باقی است!تازه بعد از برنده شدن هر اکسهبیشن و بعد چمپیون شیپ، جادوی هورایزن شروع می شود زیرا تک تک مسابقات بازی قابلیت سفارشی سازی دارند . اغراق نیست اگر بگویم با ترکیب این همه ماشین و محیط و  مسابقه های گوناگون و بعد قابلیت سفارشی سازی هر مسابقه کامل شده برای یک کلاس ماشین خاص یا  یک تعداد ماشین خاص می توان صد ها هزار!! مسابقه خلق کرد. دقت کنید به مثال:

 یک جام ساده بازی شامل سه بخش است- اول اکسهبیشن دوم rivals و سوم championship ، برای کامل کردن بازی باید همه اکسهبیشن و چمپیون شیپ ها را کامل کنید . بدون استثنا. در rivals قادرید درهر لحظه از بازی در هرکجای بازی  با هر تعداد از خودروها و با هرکلاس یا هر خودرویی رقابت کنید. پاداش در حالت rivals فقط محدود به تجربه و مالی است و شما فن بیس را افزایش نمی دهید. با کامل کردن مسابقات اکسهبیشن  بخش چمپیون آزاد میشود اینها جام های از پیش طراحی شده توسط سازندگان برای کامل کردن بخش تک نفره هستند زیرا عظمت هورایزن سه فقط با واژه گم شدن در حجم عظیم محتوی واقعا گم شدن در این محیط بزرگ قابل توصیف است و باید ساعتها وقت صرف کنید تا متوجه شوید باید چه کنید و تازه چه کارهایی برای کامل کردن بازی لازم است زیرا  احتمالا 30 ساعت قبل فقط داشته اید فریاد میزده اید وبا رانندگی بی هدف و با سرعت سرسام آور از این بازی زیبا  لذت میبرده اید.

21.thumb.jpg.3bf9bd610832b509a66e0582f8c20d18.jpg

باید اول اکسهبیشن را بازی کنید بعد چمپیون آزاد میشود.

 هر مسابقه ای را که پایان یافت میتوانید از نو ایجاد کنید. با قوانین جدید با ماشین های هم کلاس یا  رقیب . برای مثال میخواید بین سوپر GT ها مسابقه راه بیاندازید ؟ خوب هم فراری هم مرسدس هم BMW هم آئودی و هم بنتلی  قادرند در این  مسابقه شرکت کنند حالا  هرکدام ازاین  سازندگان چندین خودروی Super GT دارند!!  پیچیدگی و تنوع  و آزادی عمل در هورایزن شما را به فکر وا میدارد.نوع دیگرمسابقات جذاب Head to Head می باشد که در حال رانندگی پیش می آیند و شما ناگهان  برای مثال یک  لامبورگینی قدرتمند جلوی خود می بینید در جلوی شما در حرکت است و شما سوار بر یک فراری کالیفرنیا می باشید با قرار گرفتن پشت سر  رقیب و چراغ زدن  کورس آغاز می شود و یک مسیر تصادفی توسط بازی برای شما مشخص می شود تا هر که زودتر به خط پایان رسید برنده باشد. این مسابقات هیجان خاصی دارد.

27.thumb.jpg.4eb40949cb139d3e17503c36bb48650c.jpg

وانت نیسان جلوی من درجه سختی مدیوم دارد می توانم در یک Head to head شکستش دهم.

 نوع دیگر مسابقات  street  Rcae ها می باشند که با انجام دادن چندین Head to Head آزاد می شوند و مسابقات غیر قانونی می باشند و اکثرا در شب و هوای بسیار بد با رقبایی خطرناک  انجام  می شوندو مسیرها طولانی تر از Head to Head ها می باشد و از پیش تعیین شده.با کامل کردن چندین Street Rcae سرسخت ترین های هورایزن یعنی Midnight event  آزاد می شود که در نیمه شب برگذار شده و بسیار سخت هستند. این مسابقات میتوانند هر وسیله نقلیه ای را در خود شرکت دهند و کلاس برای آنها معنا ندارد پس اگر با تویوتا کرولا وارد مسابقه شدید و شاهد حضور فراری لا فراری ، آوانتادور و  کونیخ زک بودید نترسید وسریع کنسل کنید !!!

43.thumb.jpg.8da76e087f7752b69132bcecbf2bcbec.jpg

این یک استریت ریس است با کامل کردن چندتای آنها میدنایت ها آزاد می شوند که سخت ترین مسابقات H3 به حساب می آیند.

Bucket list هم یک سری چالش های درجه بندی شده ازآسان تا بسیار سخت است که باید کامل شوند. رسیدن به یک سرعت خاص با یک خودروی مشخص، رسیدن به یک نقطه در زمان مشخص، طی کردن مسیر بدون آسیب رساندن به خودرو و انجام یک پرش بسیار بلند نمونه های این باکت لیست ها می باشند.

51.thumb.jpg.fc73d9ae054843cc3a92705ec587282b.jpg

یک باکت لیست که در گوشه کنار بازی وجود دارد و باید کامل شود. این یکی کامل شده.

لیست خودروها در هورایزن 3  در چندین بخش تقسیم بندی شده اند به این بخش ها کلاس خودرو گفته می شود و هر کلاس به یک در جه عددی محدود است. کلاس یک خودرو با  مجموعه ای از پارامترهایش  مشخص می شود. کلاس خودرو ها را میتوان براحتی با بخش تیونینگ مفصل بازی  تغییر داد جایی که بازهم هواریزن 3 میدرخشد انگار بهترین NFS های تاریخ در هم یکی شده اند و با بهترین گرافیک ممکن در بهترین محیط ممکن عرضه شده اند. شرم بر  EA با این اشتباهاتش در حق سری! 

18.thumb.jpg.58d077371f4f06f483149a7d2b136491.jpg

لیست ماشین ها و تواناییها  و کلاس شان. این یک فورد فالکن  است یک ماسل کار عادی که من  به کلاس s1 یعنی ابر اتوموبیل ها   تیونینگش کرده ام.RWD یعنی  نیرو به چرخ عقب،قیمت و دیگر اطلاعات بخوبی مشخص هستند.

یکی از شگفت انگیز ترین بخش های تیونینگ بازی تغییر کلی ماهیت خودرو می باشد. بعداز تیونینگ کامل شما اجازه می یابید برای مثال با حذف کامل سیستم 4WD از یک خودور ماهیت برای مثال  انتقال نیرو به محور عقب را به آن بی افزایید تا خودرویی مناسب دریفت زنی ایجاد کنید. یا اینکه یک خودروی AWD را به FWD تبدیل کنید . در کل این تغییرات اینقدر گسترده و موثر هستند که  واقعا در یک نوشتار جا نخواهند گرفت. تیونینگ خودرو تمام بخش های  خودرو را در بر می گیردهمه همه شاسی و کاهش وزن وسیستم ترمز و فنر بندی و موتور توربو شارژ و گیربکس و   خنک کننده ها و ...  لاستیک ها و  ارتفاع ماشین و کیت های بدنه و... که در بخش  سفارشی سازی ظاهری خودرو جا دارند در کنار تغییر رینگ های زیبا و نقاشی و سیستم تزیین لایه ای  نقاشی روی بدنه  هورایزن 3 را به رویای هر ریسینگ باز بدل کرده است! برای برخی ماشین ها نیز یک کیت های آماده نیز حضور دارد که میتوان کل ظاهر و باطن خودرو را به  یک سفارشی کاملا متمایز بدل کرد. برای  اکثر ماسل کارها کیت های لجندری وجود دارد.

14.thumb.jpg.848515a7de9d950f134396fc555f3ab3.jpg

در حال افزایش  سطح  ارتفاع  لامبورگینی آوانتادور برای گذر از جادهای خاکی

13.thumb.jpg.848b98195bd72115817ebd5e4c7b1a76.jpg

نصب توربو برای این هیولا سود زیادی ندارد زیرا  هم از هندلینگ هم از  توانایی های ترمز گیری اش کم میکند.

11.thumb.jpg.d6179a1f38b1740c8bc810412fc5810e.jpg

بخش مدیریت تیوننیگ در حد   صنعت خودرو سازی پارامتر دارد!

 خودرو ها در کتگوری های مختلف از سری D تا S2  قرار دارند. که پایین ترین تا بالاترین رده قدرت و سرعت و هندلینگ را در بر میگیرند.D,C,B,A , S1 و S2 که هایپر کارها هستند رده های خودرودهای هورایزن را تشکیل میدهند.  تک تک خودرودهای این کلاس ها هدفمند طراحی شده و اکثر این خودروها با قابلیت تیونینگ گسترده قابلیت  رفتن به کتگوری بالاتر را دارند. یک  دوج چلنجر یک الد اسکول ماسل کار، با تیونینگ میتواند  به کلاس  های حتی S1 نیز برسد وجذابیت ها تازه آزاد می شوند! وقتی 1000 اسب بخار موتور Hemi روی یک ماسل کار قدیمی قرار گرفت و با پایین آوردن شاسی و کیتهای بدنه و  تغییرات گسترده ولی مخفی به یک اسلیپر کار بدل شد، آن وقت است که  به  راز جذابیت سیستم تیونینگ فورزا پی میبرید. وقتی با ماسل کار اسلیپر  به جنگ یک خودروی بسیار مدرن تر و قویتر رفتید وقتی برنده بیرون آمدید  واقعا حس شگفت انگیزی است.

33.thumb.jpg.813b545d87f35f50fcc41c00445a59b9.jpg

جزییات در هورایزن  خیره کننده اند

32.thumb.jpg.bff236bc46167db945701ab6bf26fa67.jpg

 این ها همان ماسل کار اسلیپر  1000اس بخاری می باشد. اسکرین شات با فوتو مود. اگراین هر چه رزولوشن بالاتر برود زیباتر  می‌شود. 

40.thumb.jpg.389785a6dcfac0177c7d979bbf06caa4.jpg

 جادهای شهر ها تکنیکی هستند و پر از پیچ های  خطرناک. 

 FH3 فقط یک بازی ریسینگ آرکید نیست. زمین بازی  بزرگ و متنوعش پر است از کارهایی که میتوان با خودرو انجام داد و جهان Open world اش از بعد طراحی و  به خدمت گرفتن المان های جهان طراحی شده به شکل صحیح برای گیم پلی، آن را در زمره بهترین جهان های Open world خلق شده بازی های رایانه ای قرار میدهد. مرکزش یک فستیوال است جایی که همه برای مسابقه می آیند و هم می آیند تا از جادهای باز و بدل کاریهای  مخفی  در دل طبعیت  لذت ببرند. خیابان و جنگل و کوه و کوهستان و دره و دشت های فراخ  زمین بازی من  است. خود فستیوال  چندین سایت دارد و هر سایت  در یک محیط  خاص قرار گرفته که نماینده یکسری مسابقات است. برای مثال فستیوال Outback در کنار صحرا به خودی خود offroad  و اکستریم Offroad را فریاد میزند.دشت های سوزان و وسیع  جان میدهند  برای راندن اسطورهای رالی با سرعتهای بالا.

30.thumb.jpg.bc178c5b2d6576cfdd7fb1225ec99681.jpg

مسابقات  Offroad بسیار جذابند و دردشت ها برگذار می شوند.

31.thumb.jpg.f5bd244086f89d028ea5f785464266f9.jpg

نمای داشبورد  در واقع تنها نمایی است که من قادرم در درجه سختی Expert به بالا    رانندگی کنم. در در جات سختی پایین تر میشود از دوربین عادی هم رانندگی کرد ولی در درجات سختی بالا باید دقیقا جای یک راننده باشید تا بد انید دارید چه میکنید. دقت بالای این نما کمک بزرگی است.

 این یک جهان بدون قانون است  البته مسابقات و خود فستیوال و  کلاس بندی و دقیق و شکلی قانونی دارند ولی جهان بازی واقعا یکی از بهترین جهان های بی قانون است. جایی که دوربین های سرعت برای سریع رفتن به شما جایزه میدهند! جایی که پرش های عظیم و شکاندن  بیلبوردهای جایزه و  تجربه   هیچ مشکلی ندارد و جایی که پیدا کردن یک  خودروی کلاسیک در یک انبار مخفی و دوردست بدین معنی است : شما صاحب آن کلاسیک هستید!

45.thumb.jpg.e7ec5618cb2247015234dcc69dddcbdc.jpg

یک بارن فایند -کشف انباری! در این انبارها خوردو های خاص و کمیابی میجوید که مکانیک ها برای شما بازسازی شان میکنند.

پلی گراند تمام کانسپ های سری های قبلی خود و خود Forza motor sport را با سری بازیهای Dirt , NFS و  Test Drive unlimited ترکیب نموده و  برترین استفاده را از این کانسپت برده است.همانند بازی های قبلی شما یک راننده خام یا ناشناخته نیستید و به عنوان لیدر فستیوال باید تا میتوانید  فن جمع آوری کنید. شما مختارید در این سناریوی درخشان که ذره ای محدود نباشید. آزاد بودن حق مسلم شما درافق سه می باشد. من تمام بازی های فورزا هورایزن ها  را بازی کرده ام و باید بگویم هورایزن 3 از دید ابعاد و  تنوع  و ساختار بازی لیگ ها جلوتر است. چالش های هورایزن حتی بسیار سخت ها نیز  لذت بخش هستند زیرا راندن ماشین ها  بسیار لذت بخش است. این بازی یک شبیه ساز نیست ولی نمیتوان آنرا  بی توجه به  سیستم های شبیه سازی، نامید. مرز بین شبیه ساز و آرکید چنان استادانه درنوردیده شده است که باید به پلی گراند آفرین گفت.

29.thumb.jpg.3e55555faabe68dff8a4309045bf1ecb.jpg

 چندین درجه  سختی در بازی وجود دارد این نهایت آنها است Unbeatable. شما میتوانید تجربه خود را در هرسطحی سفارشی کنید. روی درجه سختی نهایت  جایزه ها نیز بشدت  افزایش میابد ولی این درجه رابعد از تست کردن زیاد بسیار سخت  یافتم. با کنترلر روی یک یا دو درجه پایین تر مثل expert که بازهم بسیار سخت است   کمتر اذیت خواهید شد. فکر دیگر درجه سختی ها را نکنید من همه چیز را در حالت سیمولاتور قرار داده ام.

حس واقع گرایی در بازی موج میزند، بله 150 متر پرش میکنید یا در مزارع با سرعت 200 کیلومتر رانندگی میکنید ولی خوب این یک بازی است  نمیتوان با توجه به این ویژگی ها که برای خلق سرگرمی ایجاد شده اند بازی را نقد کرد و  آن را فقط یک آرکید خالص نامید. بازی واقع گرایانه است ولی نه تاحدی که لذت بردن تان را مختل کند و این  سطح رعایت   حد فاصل بین آرکید و سیمولاتور تا کنون در هیچ بازی دیگری دیده نشده است. یک سری خودرو ها در یک سری مسیر ها بهتر عمل میکنند ولی شما آزادید تا یک هایپر کار رابه ساحل ببرید. درست است که به سختی میتوان چنین خودرویی را در چنین مسیری هدایت کرد ولی هنوز هم در چنین کارهایی جذابیت های زیادی وجود دارد.

17.thumb.jpg.f7e1ac6099cf1e1bf1c204dfb81458ae.jpg

چرخش به دور خود در اوج  واقعا گرایی، سواران در طوفان- اندرگراند 2 !

در هنگام اولین تجربه راندن در هورایزن  و به محض اولین گذر از پیچ  با کنترلر  حس وزن و قدرت هرخودروی خاص دستم می آید و از همه مهمتر در کمر پیچ محدویت های هر خودرو را بلافاصله درک میکنم، اینها ویژگی های خوب یک شبیه ساز هستند. فیدبک های منتقل شده به من ازطریق آنالوگ ها چنان دقیقند که   برای لحظاتی مکس میکنم  این همه حس وزن و  کرنر گیری را چگونه  احساس میکنم؟ سری هورایزن جشن علاقه مندان خودرو هاست پس هر خودرو باید سواری لذت بخشی داشته باشد. پنجاه ساعت داخل بازی هنوز هم گستره خودروها و اسکوپ محیط و  آزادی عمل بازی را برای من تازه تازه نگه داشته است ؛ هر لحظه  بازی انگار  تازه است.

15.thumb.jpg.80e33c9d94b3237e22197ff9437698c3.jpg

حس وزن ایجاد شده و چالاکی و واکنش پذیری این دو خودرو بشدت با هم تفاوت دارد. فیدبک های کنترلر  بسیار کمک میکند. اصلا هورایزن 3را با کیبورد بازی نکنید.

25.thumb.jpg.cd0b7eaaaafc751f6d8e25add571fe64.jpg

هرگاه حوصله تان از رنگ سبز سر رفت به کوهستان طوفان DLC  بازی سری بزنید! و بیاد سری بازیهای DIRT در برف و یخ  و محیطهایی فراموش نشدنی رانندگی کنید. سکانس ورود به  این  محیط  از بالای یک قله با طوفان شدید  یک کلام خیره کننده است. در اینجا هم همانند بازی اصلی  کلی  مسابقات وجود دارد. ضمناً برای رفتن به این کوهستان سرد باید از فرودگاه اوتبک سفر کنید.

33333.thumb.jpg.9ee2217c57d7e2c42429615709b0b7b3.jpg

محل سفر به  بلیزارد مانتین.با ماشین های توانا وارد این دره شوید!

6666.thumb.jpg.132ae008e6bf56e005220b0f63463ac6.jpg

  سرازیری مرگبار این دره  واقعا هیجان انگیز است

5555.thumb.jpg.5765469b72764627e6401611093974a0.jpg

رودخانه یخ زده بهترین جا برای ِDrift!

شما میتوانید مسیر  تجربه گیری و ارتقاء خود را برای خود  سفارشی سازی کنید. در حالت پیش فرض  هورایزن سه یک بازی راحت پیشرونده است شما می توانید بازی را در حد بسیار ابتدایی آسان کنید کاری که من اصلا پیشنهاد نمیدهم. دستیاران رانندگی ، سیستم های پایداری و حتی ترمزگیری خودکار در پیچ ها و تمایل فرمان به زوایه پیچ و... از این گونه کمک ها هستند.  هوش مصنوعی هم بشدت آسان و بخشنده میشود و انگار اصلا وجود ندارد. این گونه تنظیمات را من فقط  5 دقیقه تجربه کردم و بلافاصله به نهایت درجه سختی بازگشتم. اینجاست که هورایزن به یک شبه فورزای آرکید – سیمولاتور تبدیل می شود. با افزایش سختی میزان تجربه و پاداش مالی نیز افزایش می یابد و سیستم Drivatar یا سیستم خلق AI براساس الگوی رانندگی ما با هردرجه سختی بلافاصله آداپته می شود و مهار خودروهای تحت کنترلAI  در درجات سختی بالا کاری می شود چالش برانگیز و هیجان انگیز.

39.thumb.jpg.7b25b82429e2d80133f6fd96211a9299.jpg

 درایواتار ها سریع در درجات سختی بالا با مسیر تطبیق می یابند و بسیار کمتر خطا میکنند.

هوزایزن 3 فقط  به عنوان یک بازی ریسینگ موفق نمی شود، این یک Open worldدر بهترین حالت خود است. جهانی که در خدمت بازیباز است نه برای اینکه ادعا کند چقدر جهان بزرگی دارد که xمایل طول و xمایل عرض دارد. هر فعالیت پاداشی دارد پول اجازه میدهد خودرو و ارتقاء خریداری کنید.XP اجازه میدهد Level گیری کنید و تعداد فن ها باعث می شود تا سایت های فستیوال جدید را راه انداخته و مسابقات جدیدی را آزاد کنید و مپ بازی را بیشتر از قبل از کارهایی که باید کامل شوند پر کنید.

46.thumb.jpg.a6067b7ac18b2bc2724569bd51da3681.jpg

 فروشگاه توانایی! همه چیز در هورایزن پیدا میشود.

 در هنگام هرکاری در جهان بازی skill point آزاد میشود که به صورت ریل تایم جمع آوری میشود و در صورت تصادف و یا چند لحظه  توقف قطع می شود. با  chain  کردن اسکیل ها به یک دیگر برای مثال راندن با سرعت بالا ناگهان سبقت و بعد ناگهان  دریفت و و...  اسکیل پوینت وارد فاز مولتی پلایر می شود  و کومبو میگیرید. با رسیدن به درجه هایی پرک ها آزاد می شوند که توانایی های جذابی را برای شما آزاد میکنند.

34.thumb.jpg.3f3485c7e083d26b2b64b4af3d7253a6.jpg

 در حال جمع آوری اسکیل پوینت  در دشت های بی انتها.

 فورزا هورایزن 3 بخوبی روی پی سی اجرا میشود.  من چند وقت است  موقع تست بازی ها از رم هشت گیگ استفاده میکنم ببینم شرایط چطور است! اکثر بازیها حتی مدرن ترین ها را بارم 8 گیگ تست زده ام.  هورایزن حتی در 4K هم با هشت گیگ رم اجرا میشود. روی سیستم  با کارت 980 TI بازی براحتی روی 4K با نزدیک به 55تا 60 فریم در الترا با 2xAA اجرا می شود که در صورت   کم کردن AA یا سایه حتی میتوان در 4K به 60 فریم قفل هم رسید. در 1080  یا 2k که دیگر هیچ! بازی با 30 فریم قفل هم براحتی قابل بازی است زیرا 30 فریم  قفل بازی بسیار عالی توسعه داده شده و بلار عالی دارد که فریم ها رابخوبی در یکدیگر محو میکند و  بسیار روان  به نظر میرسد. هرچه باشد بازی در نسخه کنسولی 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود.

41.thumb.jpg.cff3b52cd18039fdf3864471fdad64b8.jpg

 هورایزن 3  جزییات  خودروهایی  را به نمایش میگذارد که در دموهای CG ممکن بود.

ساختار بازی های ریسینگ تقریبا شبیه هم است. یک سری مسابقات است، بعضی ها یک نیمچه داستانی دارند و  یک سیستم پاداش و  شهرت و .. برخی بخش ارتقاء خودرو دارند برخی هم نه. در کل از لحاظ ساختار، بازیهای ریسینگ را نمیتوان خیلی متفاوت دانست. هواریزن سه کل این ساختار را میگیرد  یک کانسپت تازه برداشت میکند و بقیه اش را در سطل زباله می ریزد. این بازی خلق شده برای ساختار شکنی. تصور کنید در حال شرکت در یک مسابقه سوار برلامبورگینی هستید  و خورشید در حال طلوع و نور آفتاب بر صورتتان می تابد و نمیگذارد درست ببنید. عرق سردی بر صورتتان نشسته زیرا هوش مصنوعی بیداد میکند. در پیچ بعدی، کرنرینگ قدرتمند سوپر ماشین خودر را به خدمت میگیرید. ناگهان به یک پیچ  سرسخت میرسید که گویی شیطان رسمش کرده است!  به سمت Apex پیچ  جاده را میبرید ناگهان یک لحظه تعادل خود را از دست داده به خاکی   میروید و زمان در حال ازدست رفتن است هوش مصنوعی به پیچ میرسدو اکثرا بی خطا  پیچ را طی میکنند شما به سرعت شتاب میگیرید در کفی ربرو  چند تایی را رد میکنید ولی دوم یا سوم می شوید. میدانید که مبارزه منصفانه بود و این مهارت خودتان بود که  اینگونه رانندگی کردید. این  فقط گوشه ای از  حس خوب  پایان دادن به مسابقات  FH3   خواهد بود. در درجه سختی بالا  تمام قواعد هواریزن 3 تغییر میکند و بازی به یک شبه دارک سولز بدل می شود و باس آخر نیز خودروی Drivatar شماره یک است که بهترین هوش مصنوعی  با دقتی مرگبار آن را هدایت میکند.

50.thumb.jpg.b5e2e4f83cb9739ffd7bfe50c8872a96.jpg

 عظمت مپ های هورایزن غیر قابل توصیف است.

 گیم پلی هورایزن 3  نقطه اوج طراحی  یک  semi-Sim یا شبه سیمولاتور  خواهد بود زیرا  فقط آنقدر کمک به  تازه کاران می کند تا زده نشوند و حرفه ای ها را  هم راضی نگه دارد. سیستم  دقیق رانندگی هورایزن را که میتوان مدتها درباره اش به بحث نشست  ناشی از سالها توسعه موتور فورزا بوده است که اکنون بعد از  6 شش شماره  فورزا موتور اسپورت و 2 شماره هورایزن اوج  بلوغ خود را طی میکند. صدا پردازی در  هورایزن یکی از بهترین صدا پردازی های تاریخ بازی های  ریسینگ به شمار میرود. با گذر از  غارهای تاریک  ناگهان صدای اگزوز خفه می شود با خروج از آن حتی صدای زوزه  توروبو شارژ نیز تغییر میکند. صدای حتی کوچک ترین ریگ ها در برخورد با بدنه ماشین به خوبی   به گوش می رسد  و صدای گذر از کنار   گارد ریل ها در سرعت بالا بخوبی نمایان گر سرعت بالای شماست اما  این صدای لاستیک ها در جاده خیس است که شما را از خود بیخود میکند.

36.thumb.jpg.a2534830bfa681e1fcbef9246715a785.jpg

یک کورس ،ماسل کار من در رقابت با آئودی

 هورایزن عظیم و  گوناگون است . نمی توانم از آن ایراد بگیرم زیرا ایراد گیری از هورایزن یک بی احترامی بزرگ است!  اگر نکاتی منفی باشند که آنقدر ناچیز هستند، آنقدردر برابر تجربه فراموش نشدنی بازی کوچک که نامبردن آنها حتی ارزشش را  هم ندارد. بالانس عالی بین سیمولاتور و آرکید لحظات عالی و شاد و زیبایی خیره کننده  متفاوت بودن در کنار ارائه  یک ریسینگ ناب و تمام ویژگی های خاص اش، هورایزن را به بهترین ریسینگ عمر من تبدیل کرده است. ترکیبی از هر آنچه خوب است  بدون نکات منفی شان.

48.thumb.jpg.b4256337512aeabfab7da4baa5e48da9.jpg

هورایزن 3  بهترین هورایزن تاریخ است  و بهترین ریسینگ PC حتی باوجود عرضه شدن Forza Motorsport 7   تجربه ای فراموش نشدنی از اینکه  چگونه یک استودیو اسپین اف سازدرسی به تمام بازیسازان میدهد که هرگز فراموش نکند.  از اکنون برای هورایزن 4 لحظه شماری میکنم . براستی هورایزن بهترین ریسینگ تاریخ  پی سی و برترین ریسینگ نسل است.

رضا قاسمی

 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 97
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

دقت کنید دوستان عکس ها 4k هستند  و دیدنی ! حتما روی آنها کلیک کنید . وقتی ایمبدد میشن در  فروم  بیت ریتشون میاد پایین. روشون کلیک کنید تا سایز واقعی  نمایش داده بشه- البته من همه رو که یکی 7 تا 8 مگی بوده اند با برنامه  عالی fast stone  حجمشون روبه زیر 1000 کیلوبایت رساندم ولی با حفظ 98 درصد کیفیت وقتی عکس باز شد برای چند لحظه  تفکر کنید!:4_joy:یک بوق هم بدید دست EA که بوق بزنه هی بسته نفروشه وسط بازی   مسخره!

آموزش نصب ویژه هم میزارم برای کسانی که مشکل دارن برای نصب.موفق باشید

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام رضا جان

ممنون به خاطر این مطلب ، میشه گفت با تمامش موافق هستم

هرچیزی که شبیه تست درایو 2 باشه واسه من لذت بخشه!

* فقط برام جالبه که قبلا دقت نکرده بودم که بنتلی  چه اسکی ای از روی آستون مارتین رفته بوده(شاید هم برعکسه) و چقدر ماشینشون شبیه هم شده ، نمیدونم همکاری کردن یا نه اما جالب بود برام!! همونی که جاده ازش پرسیده بود رو میگم :4_joy:

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 14 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

سلام رضا جان

ممنون به خاطر این مطلب ، میشه گفت با تمامش موافق هستم

هرچیزی که شبیه تست درایو 2 باشه واسه من لذت بخشه!

* فقط برام جالبه که قبلا دقت نکرده بودم که بنتلی  چه اسکی ای از روی آستون مارتین رفته بوده(شاید هم برعکسه) و چقدر ماشینشون شبیه هم شده ، نمیدونم همکاری کردن یا نه اما جالب بود برام!! همونی که جاده ازش پرسیده بود رو میگم :4_joy:

ممنون فرجام .

آقا هردو انگلیسی هستند- استن مارتین  و بنتلی  و خودرو های انگلیسی هم دیگه زیباترین خوردوهای جهان.  اون بنتلی EXP 10 Speed 6   است. اره یکم شبیه اند ولی  بنتلی هم برای خودش زیباترین ماشین ها رو میسازه-

45462795254f04b4cb281d-e1427751849934-1152x648.thumb.jpg.6b8f58b6c2c497ce18b68fd586dc420c.jpg

این نمونه واقعی است دقیقا همین رو کپی کرده اند در  هورایزن3!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 14 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

ممنون فرجام .

آقا هردو انگلیسی هستند- استن مارتین  و بنتلی  و خودرو های انگلیسی هم دیگه زیباترین خوردوهای جهان.  اون بنتلی EXP 10 Speed 6   است. اره یکم شبیه اند ولی  بنتلی هم برای خودش زیباترین ماشین ها رو میسازه-

 

این نمونه واقعی است دقیقا همین رو کپی کرده اند در  هورایزن3!

نه تنها زیبا بلکه طی یکی دو سال اخیر یکی از محصولات بنتلی تنها ماشینی بوده که تو رده ی GT تونسته حکومت مرسدس و آئودی رو در رقابت های GT به چالش بکشه ، منظورم کانتیننتال GT3 هست که بر عکس هیکل بزرگ و نه چندان نا متوازنش(نا متوازن نسبت به ماشین های ریسینگ بصورت ظاهری! اما در باطن یه چیز دیگست) از مرسدسAMG GT3 و Audi R8 LMS هم سبک تره! BMW M6 GT3 و ferrari 488 GT3 و لامبورگینی gt3 که از همون اول ورود این ماشین به رقابت ها جلوش نابود شدن اونم با فاصله زیاد:D

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 7 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

نه تنها زیبا بلکه طی یکی دو سال اخیر یکی از محصولات بنتلی تنها ماشینی بوده که تو رده ی GT تونسته حکومت مرسدس و آئودی رو در رقابت های GT به چالش بکشه ، منظورم کانتیننتال GT3 هست که بر عکس هیکل بزرگ و نه چندان نا متوازنش(نا متوازن نسبت به ماشین های ریسینگ بصورت ظاهری! اما در باطن یه چیز دیگست) از مرسدسAMG GT3 و Audi R8 LMS هم سبک تره! BMW M6 GT3 و ferrari 488 GT3 و لامبورگینی gt3 که از همون اول ورود این ماشین به رقابت ها جلوش نابود شدن اونم با فاصله زیاد:D

Bentley-Continental_GT3_Racecar-2018-128

لینک به دیدگاه
Share on other sites

50 درصد :(  ای بابا من هرچی زور می زنم یک دهم درصد ، یک دهم درصد به میزان درصد تکمیلی  اضافه میشه، اه . 

بسیار عالی ، رضای عزیز اگر ممکن یود حتما در مورد tune کردن  هم توضیحاتی تهیه بفرمایید که واقعا زمانی که در پیروز شدن و یا کسب سه ستاره به در بسته می خوریم تیون کردن بسیار راه گشاست

کلا هورایزن  بازی هست که ، بعد از گذشت مثلا دو ساعت بازی کردن می بینی خسته شدی ، و با کمی دقت متوجه میشی که این خستگی فقط به خاطر صندلی نا مناسب بوده نه چیز دیگه !

فقط یک مورد که واقعا برام جای سواله

 رضا جان شما که از مانیتور (یا tv ) با کیفیت 4k  استفاده می کنید . لطفا در مورد سطح رضایت خودتون درباره " 1080 با تنظیمات ultra  و یا high" و یا " 4k  یا تنظیمات medum و یا high " بفرمایید.  در واقع کدوم یک ، حس لذت کیفیت رو بیشتر ارضاء می کنه ؟

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

 از دید من بهترین و تاریخ ساز ترین بازی خودرویی nfs carbon هست.

بقیه میتونن کمی نزدیک بشن به این عنوان.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 5 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

سلام.

 از دید من بهترین و تاریخ ساز ترین بازی خودرویی nfs carbon هست.

بقیه میتونن کمی نزدیک بشن به این عنوان.

موفق باشید.

شما خیلی نظر عجیبی دادید پیشنهاد میدم  این بازی رو یک بار امتحان کنید. حتی برترین NFs ها و  اکثر ریسینگ های مهم در مقابل این مثل  بازی سگا میمونه. Nfsکربن که اسپین اف Mostwanted بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، rezagtx گفته است :

شما خیلی نظر عجیبی دادید پیشنهاد میدم  این بازی رو یک بار امتحان کنید. حتی برترین NFs ها و  اکثر ریسینگ های مهم در مقابل این مثل  بازی سگا میمونه. Nfsکربن که اسپین اف Mostwanted بود.

بله خب تکنولوژی 2006 رو با 2017 مقایسه کنید مثل سگا میمونه بلکم داغون تر. (جالب بود با عنوان منتقد بازی این جمله رو نوشتید!!!)

ولی اگر به زمان خودش نگاه کنید و اگر بازی کرده باشید اون بازی رو متوجه میشید چی میگم.

البته من از دید کسی که کارش خودرو و تیونینگ هست و عاشق خودرو این رو میگم.

شاید به دید افرادی که خودرو براشون یه چی مثل موبایل میمونه این بازی خیلی بهتر باشه.

این بازی بی نهایت زیبا و عالی هست.

ولی بازم عقب تر از کربن قرار میگیره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 12 دقیقه قبل، dmcmrk گفته است :

50 درصد :(  ای بابا من هرچی زور می زنم یک دهم درصد ، یک دهم درصد به میزان درصد تکمیلی  اضافه میشه، اه . 

بسیار عالی ، رضای عزیز اگر ممکن یود حتما در مورد tune کردن  هم توضیحاتی تهیه بفرمایید که واقعا زمانی که در پیروز شدن و یا کسب سه ستاره به در بسته می خوریم تیون کردن بسیار راه گشاست

کلا هورایزن  بازی هست که ، بعد از گذشت مثلا دو ساعت بازی کردن می بینی خسته شدی ، و با کمی دقت متوجه میشی که این خستگی فقط به خاطر صندلی نا مناسب بوده نه چیز دیگه !

فقط یک مورد که واقعا برام جای سواله

 رضا جان شما که از مانیتور (یا tv ) با کیفیت 4k  استفاده می کنید . لطفا در مورد سطح رضایت خودتون درباره " 1080 با تنظیمات ultra  و یا high" و یا " 4k  یا تنظیمات medum و یا high " بفرمایید.  در واقع کدوم یک ، حس لذت کیفیت رو بیشتر ارضاء می کنه ؟

 

 بله حتما بخش هایی  راهنمایی میزارم. من tv 4k استفاده میکنم. اصلا قابل مقایسه نیست 1080 با 4k-ربطی به تنظیمات و  کیفیت گرافیک نداره. این شات ها که گذاشتم همه از بازی هستند حالا اینا رو تصور کن روی یک تصویر  44 اینچ مثلا.

4k چهار برابر 1080P پیکسل دنسیتی داره یعنی  مثل سوپر سمپلینگ میمونه اگر Dsr دارید کارت انویدیا می  تونید تست کنید. هورایزن که سبکه  راحت اجرا میشه-حالا نه  الترا روی همه سیستم ها ولی میشه روی خیلی ها حداقل2k اجراش کرد. قابل مقایسه نیست 1080 با 4k-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 14 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

بله خب تکنولوژی 2006 رو با 2017 مقایسه کنید مثل سگا میمونه بلکم داغون تر. (جالب بود با عنوان منتقد بازی این جمله رو نوشتید!!!)

ولی اگر به زمان خودش نگاه کنید و اگر بازی کرده باشید اون بازی رو متوجه میشید چی میگم.

البته من از دید کسی که کارش خودرو و تیونینگ هست و عاشق خودرو این رو میگم.

شاید به دید افرادی که خودرو براشون یه چی مثل موبایل میمونه این بازی خیلی بهتر باشه.

این بازی بی نهایت زیبا و عالی هست.

ولی بازم عقب تر از کربن قرار میگیره.

من کربن رو مقایسه نکردم با این :حتی برترین NFs ها و  اکثر ریسینگ های مهم در مقابل این مثل  بازی سگا میمونه.منظور من Nfs های  جدیده و بازی های ریسینگ بسیار مهم تر و جدیدتر از کربن. اون که  بازی قدیمی است. کاملا در اشتباهید مخصوصا اگر به قول خودتون در کار تیون هستید دوست من تیون در جدیدترین بازیهای ea مثل جوکه کربن که  خیلی قدیمی  بود. اونها ریسینگ آرکید هستند  اصلا بویی  از واقعیت نبردند که حالا بخوایید مثلا  تیون رو بررسی کنید. لااقل NFS 2016  باز یک چیزی. تیون در هورایزن 3   در حد بهترین شبیه ساز هاست حتی یک میلیمتر  ارتفاع بالا پایین تاثیر ایرو دینامیکی دراه و هزاران هزار پارامتر   وجود دره اینجا . اتفاقا اگر علاقه دراید این مهمه نه کربن  11 سال پیش. بله زمان خودش اون فقط یک ریس فان بود همین هیچی نداشت. کسی  که علاقه داره به تیون  لااقل  شبیه ساز مثال میزنه و اونا که ریسینگ  فانتزی هستند. عجیبه از دید کسی  که تیون کاره میگید کربن.

 این پایین تر از کربنه؟ شما احتمالا از زمان کربن به این ور ریسینگ بازی نکردید چون خود NFS ها کلی  بازی داشتند که بهتر از کربن بود! بعد اون بهترین بهترین هاشون    هم که باشه بازم نباید با این مقیاسه بشه چون رنده میشه.

فقط ببخشید این بازی هیچ ربطی به  کربن نداره منحرف نکنید چون ممکنه عده ای  بیان  پست بزارن   تاپیک نظمش بهم میخوره  و مجبور میشم پست ها رو پاک کنم.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

 بله حتما بخش هایی  راهنمایی میزارم. من tv 4k استفاده میکنم. اصلا قابل مقایسه نیست 1080 با 4k-ربطی به تنظیمات و  کیفیت گرافیک نداره. این شات ها که گذاشتم همه از بازی هستند حالا اینا رو تصور کن روی یک تصویر  44 اینچ مثلا.

4k چهار برابر 1080P پیکسل دنسیتی داره یعنی  مثل سوپر سمپلینگ میمونه اگر Dsr دارید کارت انویدیا می  تونید تست کنید. هورایزن که سبکه  راحت اجرا میشه-حالا نه  الترا روی همه سیستم ها ولی میشه روی خیلی ها حداقل2k اجراش کرد. قابل مقایسه نیست 1080 با 4k-

سپاس از پاسختون

بله بر روی کاغذ رو متوجه هستم ، منظورم در عمل و لجربه شخصی خود شماست.

در واقع منظورم این هست که در اکثر بازی ها  ( و نه فقط هورایزن ) ،میزان کیفیت خروجی  4k با سطح تنظیمات مثلا مدیوم میتونه بهتر از FHD با سطح تنظیمات مثلا الترا ، باشه؟ در واقع خودتون کدومش را ترجیح میدید و یا بالاتر میدونید؟ چون بنده نمایشگری با کیفیت 4k ندارم که امتحان کنم و دوست داشتم که بدونم :$ .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در هم اکنون، dmcmrk گفته است :

سپاس از پاسختون

بله بر روی کاغذ رو متوجه هستم ، منظورم در عمل و لجربه شخصی خود شماست.

در واقع منظورم این هست که در اکثر بازی ها  ( و نه فقط هورایزن ) ،میزان کیفیت خروجی  4k با سطح تنظیمات مثلا مدیوم میتونه بهتر از FHD با سطح تنظیمات مثلا الترا ، باشه؟ در واقع خودتون کدومش را ترجیح میدید و یا بالاتر میدونید؟ چون بنده نمایشگری با کیفیت 4k ندارم که امتحان کنم و دوست داشتم که بدونم :$ .

تنظمیات الترا که قشنگ تره -البته بسته به بازی ولی  4k  شفافیتی داره که تفاوت ایجاد میکنه. البته بسته به بازی داره.  مثلا های و الترای همین بازی تفاوت انچنانی نداره ولی 4k-1080 زمین تا آسمونه- گفتم بسته به بازی است بعضی از بازیها  اصلا ساخته نشده اند برای روزلوشن های بالا. سودی نمیبرند برخی هم بشدت تاثیر دارند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده از گرید نسخه اول خیلی خوشم اومد الان هم گیم پلی اش بهم حال میده اما دیگه گرافیکش تو ذوق می زنه. اما این اواخر واقعا فورزا هورایزن ۳ حال میده بهم. این بازی توقعات یک گیمر رو از بازی های ریسینگ به شدت بالا می بره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 رضا جان اگه اموزش نصب کاملشم بزاری ممنون میشم

چن بار تست کردم اجرا نشده

ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رضا جان این رو هم اضافه کنم که ساپورت اولتراوایدش فوق العادست! چقدر هم که روی اولتراواید 21:9 زیباتر میشه بازی :D مثل2560x1080 که من دارم یا روی 3440x1440 که فوق العادست! مخصوصا برای زاویه دیدِ داخل ماشین و داشبورد

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام  دوستان

این بازی واقعا بی نظیر هست از همه نظر چه  گرافیک چه گیم پلی  مخصوصا تعداد ماشین های که داره و تیون کردن اونا

بعد از tdu2 این  شکل به نظرم نداشتیم

دیگه وقتش هست NFS دیگه ای تولید نشه با این ساخت این چنین بازی هایی

یه سوال من نسخه کامل به همراه dlc  اون قسمت برفی رو دانلود کردم  اما نمیتونم وارد اونجا بشم؟؟

و این که تو خود بازی قسمت فتو مود کلی عکس گرفتم اونا کجا سیو میشه؟؟

ویرایش شده توسط ramin9500
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 ساعت قبل، I Am United گفته است :

 رضا جان اگه اموزش نصب کاملشم بزاری ممنون میشم

چن بار تست کردم اجرا نشده

ممنون

تاذچند دقیقه دیگه دارم اماده میکنم

در 2 ساعت قبل، ramin9500 گفته است :

سلام  دوستان

این بازی واقعا بی نظیر هست از همه نظر چه  گرافیک چه گیم پلی  مخصوصا تعداد ماشین های که داره و تیون کردن اونا

بعد از tdu2 این  شکل به نظرم نداشتیم

دیگه وقتش هست NFS دیگه ای تولید نشه با این ساخت این چنین بازی هایی

یه سوال من نسخه کامل به همراه dlc  اون قسمت برفی رو دانلود کردم  اما نمیتونم وارد اونجا بشم؟؟

و این که تو خود بازی قسمت فتو مود کلی عکس گرفتم اونا کجا سیو میشه؟؟

دوتا شورتکات ایجاد میشه یکیش نوشتهopusاوت رو اجرا کن بعد برو منطقه اوتبک توی باند فرودگاه بزرگ نوشته بلیزارد مانتین از اونجا میره

برو در فورزا هاب اونجا دانلود کن عکس ها رو. به نظرم با گیم بار عکس  بگیرید بهتره برو تو فوتو مود بعد تنظیمات رو انجام بده بعد  اگر با کنترلر هستید دکمه ایکس باکس رو بزنید گیم باز باز میشه با کیبورد هم  میشه گرفت دکمه های ویندوز +alt+print screen

شات میگیره مثل اینا که گرفتم بعد میرن در داکیومنت ویدیو کپچر اونجا سیو میشن. اینا خیلی بهتر از فوتو مود است. 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

تاذچند دقیقه دیگه دارم اماده میکنم

دوتا شورتکات ایجاد میشه یکیش نوشتهopusاوت رو اجرا کن بعد برو منطقه اوتبک توی باند فرودگاه بزرگ نوشته بلیزارد مانتین از اونجا میره

 

OpusRelease 11_20_2017 1_47_36 PM.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

برید اینجا  تمام نکات نوشته است اون اورلی زرد رنگ هم خو ب بپرسیدید براتون میگفتم چطور خاموش کنید!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از اقا رضا بابت وقتی که گذاشتن

البته به نظر من بازی خیلی  از لحاظ گرافیکی قوی هست و چون شما کارت 980ti دارین این رو احساس نمیکنید چون توی سیستم پیشنهادی بازی هم 1060 گفته شده که نشون میده بازی پر جزییاتی هست

من الان تو رزولوشن 900 1600 با 1060 میانگین 65 70 میگیرم اونم با نتظیمات مدیوم

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 43 دقیقه قبل، mokh1999 گفته است :

ممنون از اقا رضا بابت وقتی که گذاشتن

البته به نظر من بازی خیلی  از لحاظ گرافیکی قوی هست و چون شما کارت 980ti دارین این رو احساس نمیکنید چون توی سیستم پیشنهادی بازی هم 1060 گفته شده که نشون میده بازی پر جزییاتی هست

من الان تو رزولوشن 900 1600 با 1060 میانگین 65 70 میگیرم اونم با نتظیمات مدیوم

 

اره این هم هست ولی معمولا بازی که 4k بتونه شصت  فریم  بده در نهایت گرافیک اونم با این گرافیک  باید بازی بهینه ای باشه صد در صد. این بازی روی اکثر سخت افزاز ها خوب اجرا میشه خوب دی ایکس 12"رو به  کار گرفته

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...