رفتن به مطلب

اینتل جزئیات تازه ای از اولین نمونه از پردازشگر گرافیکی مستقل نسل بعدی خود را منتشر کرد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

d24bee10ac164a7bd58a24fc30b5ebec.jpg

 

بعد از شکست اینتل در پروژه Larrabee به عنوان یک شتاب دهنده در HPC ها، این کمپانی مصمم بود تا یک پردازشگر گرافیکی مستقل را طراحی کند.این تصمیم با استخدام آقای Raja Koduri  مدیر سابق بخش RTG  کمپانی AMD رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است.در اسلاید های منتشر شده از سوی این شرکت ، نقشه راه توسعه یک GPU جدید مشاهده شده است.این کمپانی در رویداد سالانه IEEE International و طی یک کنفرانس ویژه در شهر سانفرانسیسکو، به تشریح جزئیات آن خواهد پرداخت.این مسیر ها عمدتا جزئیاتی از معماری iGPU  های آینده این شرکت را نشان میدهد که سعی در بهبود کارایی با حفظ مکانیزم هایی چون حفظ سرعت کلاک در بالاترین مقدار خود را دارند.

 

158ce044153a3f7b468fe1ddebfb831a.jpg

 

اولین نمونه dGPU این شرکت با فرآیند ساخت 14 نانومتری وبه عنوان یک تراشه آزمایشی در ISSCC نشان داده شده است. در حقیقت این نمونه یک مولتی چیپ است .  تراشه اولی یک GPU و یک سیستم عامل اختصاصی دارد.تراشه دوم هم یک چیپ FPGA است که با عرض باس سیستم ارتباط برقرار میکند.مولفه اصلی GPU در اینجا به کار گیری نسل نهم معماری پردازنده های اینتل است، که مجهز به سه خوشه EU است.اعداد و ارقام به کاربرده شده هنوز نامفهوم هستند ، زیرا اینها هنوز نمونه های اولیه هستند و درآینده تغییرات زیادی را به خود خواهند دید. این سه خوشه به یک مکانیزم مدیریتی مصرفی و سرعت کلاک هوشمند ، متصل شده اند، که به طور موثری میزان مصرفی و سرعت کلاک را برای هریک از واحد های EU ، کنترل و مدیریت میکنند.

 

52ea0ee4ab62ddb6b00f75d896af3ce5.jpg

 

همچنین یک مکانیزم دو کلاکه وجود دارد، که سرعت کلاک را حتی در حالت بوست ، به دوبرابر افزایش میدهد.این مورد فراتر از آنچیزی است که امروز در نسل نهم معماری واحد های EU در iGPU های اینتل میبینیم.هنگامی که یک سطح مناسب برای بهره وری انرژی به دست می آید ، اینتل از نسل های جدیدتر واحد های EU ، بهره خواهد گرفت و شمار EU های جدید را با استفاده از فرآیند های جدیدتر ، برای توسعه پردازشگر های گرافیکی مستقل ، افزایش خواهد داد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...