رفتن به مطلب

تجربیات استفاده از تردمیل !!!


indianboy
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

                           pokol1.jpeg

با سلام خدمت دوستان

مدتی هست قصد خرید تردمیل برای منزل رو داشتم اما از این دوست و اون دوست و این دکتر و اون دکتر انقدر حرفها و نظرات متناقض شنیدم که حسابی دودل هستم. از طرفی بعضی دوستان از تجربیات مثبت استفاده از تردمیل میگن و از طرف دیگه بعضی دوستان و دکترها به شدت از خرید تردمیل من رو نهی کردند و گفتند مشکلات زانو میاره و ...

متشکر میشم اگر دوستی تجربه استفاده دائم و نسبتا طولانی از تردمیل رو داره تجربیاتش رو اینجا به اشتراک بزاره. 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز و گرامی. اگر وزنتون زیاد باشه بله مشکل زانو میاره. مخصوصا تو استفاده دراز مدت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

والا وزنم هفتاد و هفت هشت باید باشه. من قدیما دوره 18 تا 22 سالگی خیلی میدویدم توی فوتبال و اینا ولی بعدش بخاطر درس و این مسائل دیگه نشد و متاسفانه وزنم رفت بالا.

به مربی ورزش مجموعه امون که مراجعه کردم ایشون هم گفتن بجاش یه کفش مناسب بخر و توی فضای باز ورزش کن پیاده روی و ...

من هم بخاطر هوای بد قم که یا خیلی گرمه یا خیلی سرده و خیلی هم پارک مناسب نداره به فکر تردمیل افتادم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز، 

چندین نوع دستگاه هوازی داریم، 

تردمیل، استپ میل (دستگاه پله)، دوچرخه ثابت، دوچرخه مبله، الپتیکال (اسکی فضایی) و روئینگ  (باز هر کدوم از اینا مدلهای مختلفی داره) (در تحقیقاتی که انجام دادن، تردمیل و الپتیکال، بیشتر از سایرین کالری میسوزونه) (البته تمامی اینها سیستم تمرینی داره)

هر فردی، بر اساس، نیازش، هدفش، وضعیت بدنیش، از یک یا چند دستگاه هوازی استفاده میکنه، هر کدوم از اینا، پارامترهای متغیری داره، تایم، سرعت، شیب . 

شما با روش تمرین هوازی پر شدت یا اینتـروال یا به قول بـر و بـچ بلاد کفر، HIIT، خیلی زودتر، به نتیجه دلخواهت میرسی، برای چربی سوزی و کاهش وزن، 1. سبک زندگی درست 2. تغذیه اصولی 3. تمرین هوازی 4. تمرین با وزنه .

فردی که هیچ سابقه تمرینی نداره، و برای تمرینات هوازی و استفاده از دستگاه، قبل از تمرینش بدن و مفاصلش رو گرم کنه و بعد از تمرین با حرکات کششی سرد کنه، خیلی از این دردها براش اتفاق نمی افته . 

مسئله بعدی تمرین با وزنه است، همیشه مطمئن باشید، بیشتر دردهای مفصل، ضعف عضلاته. شما وقتی عضله ی ضعیفی داری، بیشتر فشار روی مفصل می افته و هزار یک عارضه به وجود میاره .

بهتره در کنار تمرین هوازی، تمرینات با وزنه هم انجام بده، عضلاتی که در اولویت تمرینات قرار بدین، عضلات پشت و فیله کمر، عضلات میان تنه (شکم و باسن)، عضلات پا (چهارسر یا جلو ران، عضلات همسترینگ یا پشت ران و عضلات ساق) 

مسئله بعدی استفاده از مکمل های مناسب برای سلامت مفاصله، که پزشک متخصص باید تشخیص بده، کلسیم و ویتامین د 3، گلوگزامین، کندراتین (کندروتین) .

شما، سبک زندگی رو درست کن (بین هشت تا ده ساعت بخواب، نمک، نوشابه، دود، شکر، قند مصنوعی، چرت و پرت و هله و هوله رو بزار کنار) غذای مفید بخور، 5 وعده غذا بخور (خصوصاً صبحانه و بعد از تمرین)، یک مولتی ویتامین مینرال مناسب مصرف کن .

به جای هزینه زیاد به تردمیل و دستگاه های گرون، پر سر و صدا و پر مصرف (برای فضای خانگی و آپارتمان نشینی)، برو باشگاه ثبت نام کن، هم عضلاتت رو اصولی تقویت کن و در هفته دو جلسه تمرین هوازی به مدت 20 دقیقه انجام بده (بعد از تمرین با وزنه، بهترین زمان تمرین هوازیه) (با دوچرخه ثابت شروع کن، راه افتادی برو رو تردمیل) 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه تردمیل خوب که ضربه گیر داره بخری دیگه ضربه به سمت زانو برنمیگرده که دچار آسیب بشی , ضمنا استفاده از کفش استاندارد و خوب هم بسیار موضوع مهمی هست , من بیش از 10 ساله یک روز درمیون دارم روی تردمیل میدوم  و تا به حال هیچ مشکلی نداشتم , ولی اگه می خوای از این تردمیل های ارزون قیمت بگیری اصلا نخری بهتره

ویرایش شده توسط Gintama
لینک به دیدگاه
Share on other sites

از دوستانی که نظر دادن ممنون هستم که به من هم خیلی چیزا یاد دادن تو این چند پاراگراف. 
یه تجربه مهم هم در مورد کفش بگم چون می بینیم که همه استفاده از کفش مناسب رو توصیه می کنن گفتم اینم بگم خوبه.
من یه مدت با کفش کتانی ارزون قیمت می دویدم که بعد از یه ماه دویدن (دو روز یک بار) متوجه شدم ناحیه پایین کمرم دچار درد شدیدی میشه . حدود یک هفته ندویدم و دوباره بعد از یک هفته که یک شب دویدم دوباره همون درد سراغم اومد. بعد از این مجبور شدم یک ماه استراحت بکنم تا درد کمرم کامل بره. بعد از تحقیقاتی که کردم دیدم که دقیقا نداشتن کفش مناسب دویدن باعث می شده ضربه به پا و از اونجا به کمرم وارد بشه و با هر قدمی که من می دویدم فشار زیادی رو کمرم می افتاده. 

بنابراین اولین و مهم ترین بخش دویدن، انتخاب کفش مناسب هست. به نظر من از سی پی یو یا گرافیک کامپیوترت بزن و یه کفش حداقل سیصد چهارصدتومنی بخر. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، محمد برخوردار گفته است :

سلام دوست عزیز، 

چندین نوع دستگاه هوازی داریم، 

...

آقای برخوردار این طور که معلومه اطلاعات زیادی در مورد ورزش و سبک زندگی دارین. اگر سایتی یا انجمنی می شناسین که در این موارد اطلاعات بیشتری یادمون بده ممنون میشم به ما هم بگین. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

برای فرد بالای 100کیلو اگر رو تردمیل فقط راه بره به نظرتون برای زانوش مشکل ایجاد میشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...