رفتن به مطلب

اینتل در حال مذاکره با شرکت های چینی جهت افزایش تولید حافظه های 3D NAND است!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

e51b9d9a5047639a9569e498bdc9f3a3.jpg

 

تلاشها برای جبران کمبود حافظه های 3D NAND  در بازار همچنان ادامه دارد. اینتل جزء آن دسته از کمپانی هایی است که سخت در تلاش برای یافتن راه حل هایی جهت تولید انبوه تراشه های 3D NAND است. این کمپانی اکنون دست به کار شده و در حال مذاکره با یک کمپانی تراشه سازی چینی به نام Tsinghua Unigroup  است تا بتواند مجوزهای لازم برای تولید حافظه های  64 لایه   3D NAND فلش ، و بر اساس طرح فناوری IMFlash را دریافت کند.در حقیقت IMFlash یک توافقنامه سرمایه گذاری مشترک ، بین کمپانی اینتل و میکرون است.امضای قرار داد با Tsinghua Unigroup  بزرگترین سرمایه گذار چینی با حمایت دولت چین ، میتواند یک سرمایه عظیم یک تریلیون یورویی (158 میلیادر دلاری ) را در طی 5 سال آیننده و حداقل تا سال 2025 تامین کند و خودکفایی نیمه هادیهای تولید چین را تا 70 درصد افزایش دهد.

این حرکت با عت افزایش قابل توجه در تولید حافظه های NAND خواهد شد . اما در طرفی یک تهدید بزرگ برای غول های صنعت NAND یعنی سامسونگ ، SK Hynix و شرکت توشیبا خواهد بود.با توجه به فناوری IMFlash برای اولین بار در سال 2017 اولیت حافظه های 64 لایه 3D NAND روانه بازار شدند.با وجود این فناوری اکنون تمرکز اصلی بر روی توسعه حافظه های 96 لایه 3D NAND معطوف شده است که با توجه به بکار گیری فرآیند ساخت 10 نانومتری دور از انتظار نخواهد بود که تراکم این چیپ ها به بیش از 64 لایه برسد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...