رفتن به مطلب

تیزر تبلیغاتی MSI نشان میدهد ، AMD قصد افزایش دوباره تعداد هسته ها در پردازنده های پلتفرم AM4 را دارد!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

0444132bbf37631918d52471afabe12e.jpg

 

ما به خوبی میدانیم که Intel برای مقابله با پردازنده های هشت هسته ای AMD Ryzen 2000 ،در حال کار بر روی یک پردازنده هشت هسته ای جهت استفاده در سوکت رده میانی LGA1151 است.اما این را هم میدانیم که AMD نیز قطعا این کار اینتل را بدون پاسخ نگذاشته و تصمیم دارد بر روی افزایش تعداد هسته های پلتفرم رده میانی دسکتاپ خود یعنی AM4 کار کند.یکی از سازندگان مطرح مادربرد یعنی MSI در یک تیزر ویدئویی معرفی مادربردهای جدید رده میانی ، اشاره کرد که مادر بردهای جدید B450 میتوانند از پردازنده های هشت هسته ای و "بالاتر "را پشتیبانی کنند.عبارت "بالاتر" قطعا اشاره به این موضوع دارد که در آینده پردازنده هایی با تعداد هسته بیشتر نیز برای این پلتفرم وجود خواهند داشت.

 با توجه به دست یابی AMD به فرآیند ساخت 7 نانومتر در ریز معماری ZEN 2 ، اگر این کمپانی تصمیم به افزایش تعداد هسته ها به صورت مولتی Core و با توجه به رویکرد CCX ها داشته باشد ، به راحتی میتواندبه ازای هر CCX ، به تعداد هسته های بالاتر دست پیدا کند.یک افزایش 50 درصدی در تعداد هسته ها میتواند تا 12 هسته و یک افزایش 100 در صدی در تعداد هسته ها میتواند تا 16 هسته پردازشی را برای پلتفرم AM4 به ارمغان بیاورد. MSI در تیزر خود تایید میکند که پردازنده های هشت هسته ای علاوه بر سازگاری با چیپست های فعلی سری 400 ممکن است حتی با با چیپست های آینده سری 500 هم سازگاری داشته باشند.شما میتوانید این تیزر ویدئویی را در لینک منبع مشاهده بفرمایید.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

 

من نمی دونم چه دلیلی داره، شرکت دوست داشتنی AMD  افزایش هسته در دستور کار قرار داده،  تا زمانی که انشعاب دستورالعمل هاش درست نکنه و همچنین مشکل افزایش فرکانس درست نکنه. این افزایش هسته تاثیری نداره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...