رفتن به مطلب

راهنمایی در مورد معامله ssd


MohMosGh1973
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان گرامی

بنده یک عدد SSD 860 EVO 256 از یکی از اعضای محترم فروم خریداری کردم ، امروز که پستچی بسته رو تحویل داد و بازش کردم متوجه ضرب خوردگی و چیزی شبیه جای پیچ در قسمت بالایی اون  شدم ، با توجه به اینکه گارانتی MIT هست و در شرایط گارانتی به صراحت عنوان شده که هرگونه آسیب فیزیکی موجب ابطال گارانتی میشه خواستم نظر شما عزیزان رو بدونم که آیا همچین ایراد فیزیکی در آینده برای استفاده از گارانتی مشکل ساز خواهد شد یا نه؟

پیشاپیش از همه ی دوستانی که نظرشون رو اعلام میکنن تشکر میکنم.

 

IMG_20181016_173653_HHT.jpg

MIT.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

راستش ssd قطعه ای نیست که نیازی به گارانتی داشته باشه بنظرم چون درهرصورت اگر مشکلی  هم براش پیش بیاد خارج از گارانتی خواهد بود به احتمال زیاد.

درهرصورت اگر در عکس ها هنگام معامله این آسیب ظاهری (که البته مورد مهمی هم نیست ) مشخص نبوده طرف مقابل انصاف رو رعایت نکرده و حتما باید اعلام میشده یا در عکس ها قابل رویت بوده باشه.

موفق باشین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز

جای پیچ ضرب خوردگی به حساب نمیاد مگر اینکه بدنه ی اس اس دی فرو رفته باشه. این چیزی که من میبینم بدنه هیچ فرو رفتگی نداره و غر نشده، فقط ظاهرا جای پیچ مونده و رنگش رفته.

فلذا این ضرب دیدگی نیست و رنگ پریدگی است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود 

باید با گارانتیش تماس بگیری و مشکل را طرح کنی. تا جایی که تجربه دارم اینجور رنگ‌پریدگیها مشکلی در گارانتی ایجاد نمی‌کنند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش خوش بحالت چه حوصله ای داری

ن خش که اصلا مهم نیس رو بدنه

رنگ و فلزه که طبیعیه

اولا که ssd اصلا‌خراب نمیشه

دوما  این هیچ‌ اشکالی نداره تو بحث گارانتی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از دوستانی که تا اینجا جواب دادن

توجه دوستانی که عرض کردند خراب نمیشه رو به کامنتی که راجع به این SSD در دیجیکالا داده شده جلب میکنم ، همونطور که خودتون بهتر میدونید قطعه ی الکترونیکیه و نمیشه با قطعیت گفت که مشکلی پیش نمیاد بالاخره پیشگیری بهتر از درمانه .

در رابطه با نظر آرمین جان ناظر محترم فروم ، با توجه به اینکه در شرایط گارانتی قید شده "هرگونه صدمه فیزیکی"  و به صورت موردی به نوع آسیب اشاره ای نشده حدس میزنم با وضعیت نامناسب گارانتی ها در ایران ممکنه این جمله رو بهانه ای برای نپذیرفتن گارانتی قطعه قرار بدهند.

ضمن تشکر از آقای بهمنیان ، موضوع توسط ایمیل به شرکت MIT اطلاع داده شد و منتظر پاسخ از جانب آنها هستم.

 

Digi.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام
دوست گرامی اگر شک دارید فقط میتونید با گارانتی تماس بگیرید و وضعیت قطعه رو شرح بدین تا جوابی بگیرید ، که البته جواب گارانتی ها هم اکثراً الکی هست و اعتباری بهشون نیست
میتونید با فروشنده هماهنگ کنید و براشون پس بفرستید فکر نمیکنم برای خریدار  و فروشنده ضرری داشته باشه


من خودم به اینجور موارد خیلی حساس هستم مخصوصا وقتی توی تاپیک این موضوعات کوچیک مطرح نمیشن یا عکسی گزاشته نمیشه ازشون
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

طی تماسی که با شرکت MIT و بخش گارانتی داشتم ، موضوع رو براشون مطرح کردم و پاسخشون این بود که چون ssd غیر قابل تعمیره و در صورت بروز مشکل باید تعویض بشه هرگونه ایراد ظاهری که مشاهده بشه باعث ابطال گارانتی خواهد شد ، چیزی که احتمال میدادم.

با اینکه به این ssd نیاز داشتم ولی با توجه به شرایط متاسفانه مجبورم برای فروشنده پس بفرستم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 25 دقیقه قبل، MohMosGh1973 گفته است :

طی تماسی که با شرکت MIT و بخش گارانتی داشتم ، موضوع رو براشون مطرح کردم و پاسخشون این بود که چون ssd غیر قابل تعمیره و در صورت بروز مشکل باید تعویض بشه هرگونه ایراد ظاهری که مشاهده بشه باعث ابطال گارانتی خواهد شد ، چیزی که احتمال میدادم.

با اینکه به این ssd نیاز داشتم ولی با توجه به شرایط متاسفانه مجبورم برای فروشنده پس بفرستم.

 

این داستان مصداق عسس بیا مرا بگیر هست.

مگه میشه قطعه دست دوم روش هیچ خط و خشی نباشه و مثل روز اولش باشه، شما مادربرد هم بگیری جای پیچ روی بدنه اش میمونه پس ایراد فیزیکی میشه؟

یادم میاد رفته بودم گارانتی مادربرد بدم، مسئول فنی گفته بود اگر بایوسش رو آپدیت کرده باشی شامل گارانتی نمیشه مصداق آسیب فیزیکیه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز این یه رنگ رفتگی هستش که با توجه به تجربه بنده با شرکتهای گارانتی کننده معتبر,اینجور چیزای جزئی رو ملاک قرار نمیدن مگر اینکه واقعا ضربه ای بهش خورده باشه در اون صورته که شرکت گارانتی کننده قبول نمیکنه و حتی ممکنه مشکل رو به گردن اون ضربه بندازه

با خیال راحت استفاده کنید بنده 5 سال یک اس اس دی رو سیستم داشتم و هیچ زمان مشکلی براش پیش نیومد

حالا این اس اس دی شما هم برند خوش نام و معتبری هستش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شرکت های گارانتی کننده دنبالهبهونه هستن که یجوری  گارانتی نکنند و وقتی شما زنگ میزنی میگی قطعه روش جای پیچ هست آیا در صورت خرابی گارانتی میشه یا نه؟احتمال زیاد اونا راحت ترین جواب رو میدن و میگن نه نمیشه?

ولی در عمل احتمالا گارانتیش میکنن

در کل بنظرم شما یکم زیادی حساس هستین.مگه عکس جنس رو قبل معامله ندیده بودین؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با احترام به نظر دوستانی که میفرمایند مشکلی نیست و استفاده کنید باید عرض کنم که بخشی از هزینه ای که بابت این کالا پرداخت کردم بخاطر گارانتیش بوده و ملاک برای بنده نظر شرکت گارانتی کننده هست ، اگر خدایی نکرده در مدت استفاده ، مشکلی برای ssd بوجود بیاد این دوستان خسارت بنده رو جبران نخواهند کرد و این مسئولیت بر عهده ی شرکت گارانتی کننده خواهد بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، peto گفته است :

شرکت های گارانتی کننده دنبالهبهونه هستن که یجوری  گارانتی نکنند و وقتی شما زنگ میزنی میگی قطعه روش جای پیچ هست آیا در صورت خرابی گارانتی میشه یا نه؟احتمال زیاد اونا راحت ترین جواب رو میدن و میگن نه نمیشه1f642.png

ولی در عمل احتمالا گارانتیش میکنن

در کل بنظرم شما یکم زیادی حساس هستین.مگه عکس جنس رو قبل معامله ندیده بودین؟

دوست عزیز بخاطر همین مسئله در نظرات قبلی اشاره کردم‌ که "بخاطر وضعیت نامناسب گارانتی ها در ایران ممکنه هر بهانه ای رو برای ابطال گارانتی در نظر بگیرن" که دقیقا همینطور شد ، هر شرکتی با شرکت دیگه تفاوت میکنه یکی ممکنه قبول کنه دیگری نه ، فعلا‌‌ که گفتند گارانتیش رو قبول نمیکنند و من هم نمیتونم ریسک کنم و‌‌ استفاده کنم. نکته ی مهمتر اینه که هزینه ی چیزی رو دادم که عملا نمیتونم ازش استفاده کنم ، آیا اگر خود شما بودید بیخیال پولی که بابت گارانتی قطعه دادید میشدید‌ و به همین راحتی از کنار این مسئله عبور  میکردید؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 ساعت قبل، MohMosGh1973 گفته است :

دوست عزیز بخاطر همین مسئله در نظرات قبلی اشاره کردم‌ که "بخاطر وضعیت نامناسب گارانتی ها در ایران ممکنه هر بهانه ای رو برای ابطال گارانتی در نظر بگیرن" که دقیقا همینطور شد ، هر شرکتی با شرکت دیگه تفاوت میکنه یکی ممکنه قبول کنه دیگری نه ، فعلا‌‌ که گفتند گارانتیش رو قبول نمیکنند و من هم نمیتونم ریسک کنم و‌‌ استفاده کنم. نکته ی مهمتر اینه که هزینه ی چیزی رو دادم که عملا نمیتونم ازش استفاده کنم ، آیا اگر خود شما بودید بیخیال پولی که بابت گارانتی قطعه دادید میشدید‌ و به همین راحتی از کنار این مسئله عبور  میکردید؟

با فروشنده صحبت کن بگو با گارانتی صحبت کردی گفتن گارانتی نمیکنن اگه تعهد داد که در صورت بروز مشکل در آینده تضمین کنه که خودش کالا را گارانتی کنه معمله رو انجام بدین  وگرنه مرجوعش کنین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 ساعت قبل، peto گفته است :

با فروشنده صحبت کن بگو با گارانتی صحبت کردی گفتن گارانتی نمیکنن اگه تعهد داد که در صورت بروز مشکل در آینده تضمین کنه که خودش کالا را گارانتی کنه معمله رو انجام بدین  وگرنه مرجوعش کنین

طی صحبتی که‌ با فروشنده ی محترم داشتم ایشون هم با شرکت گارانتی تماس داشتند و بسیار پیگیر این موضوع بودند ، در نهایت ssd رو تا پایان تاریخ روی کارت ضمانت ، تضمین کردند و مسئولیتش رو بر عهده گرفتند‌ ، الان هم در حال استفاده هستم و امیدوارم هیچ مشکلی بوجود نیاد.

از همه ی دوستان عزیزی که همفکری کردند تشکر میکنم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1397/07/28, 17:11:55، MohMosGh1973 گفته است :

طی صحبتی که‌ با فروشنده ی محترم داشتم ایشون هم با شرکت گارانتی تماس داشتند و بسیار پیگیر این موضوع بودند ، در نهایت ssd رو تا پایان تاریخ روی کارت ضمانت ، تضمین کردند و مسئولیتش رو بر عهده گرفتند‌ ، الان هم در حال استفاده هستم و امیدوارم هیچ مشکلی بوجود نیاد.

از همه ی دوستان عزیزی که همفکری کردند تشکر میکنم.

خوشحالم که با توافق رسیدین و این قضیه به خوبی و خوشی تموم شده ☺️

طی شناختی که من از آقا مرتضی دارم ایشون خیلی کاردرست و مطمعن هستند و تو صداقت ایشون شکی نیست

ویرایش شده توسط behruz_godrat
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...