رفتن به مطلب

SK Hynix اولین ماژول DDR5 DRAM با سرعت 16 گیگابیت را معرفی کرد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

e870edc8c51edb24e04fae38e3c1bb91.jpg

 

کمپانی SK Hynix اعلام کرد که آنها موفق به توسعه اولین ماژول حافظه DDR5 DRAM با سرعت 16 گیگابیت شده اند.این ماژول اولین ماژول DDR5 است که توانسته استاندارد JEDEC را دریافت کند.این حافظه ها از فناوری پردازش 1Ynm که اخیرا در حافظه های DDR4 DRAM با سرعت 8 گیگابیت اعمال شده ، استفاده میکنند.DDR5 نسل بعدی حافظه های DRAM به شمار میرود که دارای سرعت  و تراکم فوق العاده بالا  و مصرف انرژی پایین تر نسبت به حافظه های DDR4 هستند و قرار است در کاربردهایی نظیر پردازش داده های بزرگ ، هوش مصنوعی  و ماشین های یادگیری ، مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از موفقیت های حاصل شده توسط SK Hynix در مورد نسل جدید DDR5 ، کاهش ولتاژ کاری از 1.2 ولت  به 1.1 ولت است که باعث شده نسبت به حافظه های  DDR4 DRAM به میزان 30 درصد از مصرف انرژی کاسته شود.یک ماژول 16 گیگابیتی DDR5 DRAM ، میتواند از سرعت انتقال داده تا 5200 Mbps پشتیبانی کند که حدود 60 درصد سریعتر از سرعت 3200 Mbps نسل DDR4 است.این یعنی اکنون میتواند تعداد 11 فایل ویدئویی فول HD با ظرفیت 41.6 گیگابایت را با سرعت 3.7 گیگابایت بر ثانیه ، پردازش کند.

SK Hynix  همچنین ماژور چیپست های RDIMM و UDIMM را برای پلتفرم های سرور و PC ارائه خواهد داد که طبق استاندارد JEDEC DDR5 ، تعداد بانک حافظه را از 16 به 32 افزایش میدهد.بر اساس گزارش منتشر شده از موسسه تحقیقاتی IDC ، انتظار میرود که تقاضای بازار برای حافظه های DDR5 از سال 2020 افزایش پیدا کند.طبق پیش بینی این موسسه DDR5 ها تا سال 2021 حدود 25 درصد  و تا سال 2022 حدود 44 درصد افزایش تقاضا را تجربه خواهند کرد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...