رفتن به مطلب

سوال درمورد خرابی رم و تجربه گارانتی آواژنگ


NEO_ONE
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

باسلام و درود

داستان از جایی شروع شد که سیستمم به صورت رندوم دچار کرش و بلو اسکرین میشد این مورد خیلی نادر بود اما بزرگترین مشکل خرابی فایلای زیپ  و اکسترکت فایلای فشرده بود مخصوصا بازی های فشرده مثل فیتگرل و کورپک که اکثر اوقات ارور میداد.

از تعویض ویندوز و درایورا گرفته تا تست دونه به دونه قطعات تا رسیدم به رم.

با نرم افزار pass mark MemTest86  رم  رو تست کردم دیدم بله یکی از رم ها سالمه اما اونیکی حدود 33 مگ از رم ارور میده  (نمیدونم ارور چی) عکس از تست گذاشتم.

 

خب اولین چیزی که به ذهنم رسید گارانتی بود اول رم خراب رو خودم بردم گارانتی آواژنگ  تو خیابان ولی عصر که گفتن چون دوال خریدین جفتشو باید بیارین

بار دوم دادم به یکی از آشنایان برد گارانتی  که گفتن "آسیب فیزیکی شامل گارانتی نمیشود" حالا این اسیب فیزیکی چی بوده ؟ یک خش زره بینی توی لبه ی رمی که سالم بود یعنی اون رمی که مشکل داشت هیچ خط و خشی نداشت  به همین سادگی گارانتی رم باطل حساب شد.

سوالاتی که دارم

1. آیا بهانه های اینچنینی تو گارانتی عادیه؟ ( اگه اره چه بهتر که گارانتی نداشته باشه)

2.رم قابل تعمیره؟

3.اگر قابل تعمیر نیست نرم افزاری وجود داره که قسمتی از رم رو که خرابه نادیده بگیره؟ با توجه به اینکه خرابی از قسمت2197  تا  2229 حافظه است (مثلا دو و نیم گیگ اول حافظه را استفاده نکند)

 

 

 

IMG_20181107_195547.jpg

IMG_20181003_194610.jpg

IMG_20181128_162552_HDR.jpg

IMG_20181128_164941.jpg

IMG_20181128_164753.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

از زمانی که ظ.ه.ور آ.ق.ا کلید خرده این رفتارها در گارانتی متداول شده ولی نه درست است و نه قانونی.

برای رم  امکان حذف نشانیها نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چند تا نکته:
1. اولا آسیب فیزیکی به اون رمی خورده که سالم هست! اگر بتونیم اسمش رو آسیب فیزیکی بگذاریم.
2. گارانتی آواژنگ تازگیا خیییلی بدرفتار شده و از این دسته کارها تو گارانتی آواژنگ زیاد دیدم. احتمالا اون اوایل که منفعتی برای دوستان نه دشمنان گارانتی کننده داشته خوب پاسخ می دادن و جوابگوی همه بودن اما الان که می بینن دیگه سود این کار هم مثل قبل نیست زدن تو خط اذیت مشتری. اصولا مشتری رو آدم حساب نمی کنن بلانسبت .
3. شما اول به خود شرکت آواژنگ زنگ بزنید و بگید که قضیه این هست و می خوایید ازشون شکایت کنید. نود و نه درصد اول می گن که برید شکایت کنید و فرداش بهتون زنگ خواهند زد و با شما بر سر اختلافاتتون شروع به مذاکره خواهند کرد!
4. من کلا مدتی هست که از بس این داستانها رو چه از نزدیک و چه از دور دیدم و شنیدم دیگه اصلا و ابدا به گارانتی اهمیتی نمیدم. تنها کاربردی که داره این هست که میتونیم بدونیم کارکرد تقریبی قطعه چقدر هست همین و بس. 
5. با این گارانتی ها من واقعا ترجیح میدم جنس بدون گارانتی بخرم و فقط خریدار به من دو سه روز مهلت تست بده کافیه. اینجوری هزینه ی کمتری هم برای خرید می پردازم. همه مون می دونیم که دیگه گارانتی معتبر وجود خارجی نداره تو ایران. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه جورایی شرکتای گارانتی حق دارن بزنن زیر همه چیز اون زمان که  از لیون خریدم قیمت امازون حدود 75 دلار بود گرفتم 470 هزار تومن دلار هم زیر 4 هزار تومن بود یعنی قیمت رم با احتساب مالیات و گمرک نزدیک 400 هزار تومن میشد یعنی کمتر از 15 درصد از مبلغ جنس برای گارانتی میمونه . الان قیمت رم شده حدود 1900 یعنی 4 برابر خب منم باشم قبول نمیکنم 

بیشتر دنبال جواب سوال دوم و سوم هستم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 دقیقه قبل، NEO_ONE گفته است :

یه جورایی شرکتای گارانتی حق دارن بزنن زیر همه چیز اون زمان که  از لیون خریدم قیمت امازون حدود 75 دلار بود گرفتم 470 هزار تومن دلار هم زیر 4 هزار تومن بود یعنی قیمت رم با احتساب مالیات و گمرک نزدیک 400 هزار تومن میشد یعنی کمتر از 15 درصد از مبلغ جنس برای گارانتی میمونه . الان قیمت رم شده حدود 1900 یعنی 4 برابر خب منم باشم قبول نمیکنم 

بیشتر دنبال جواب سوال دوم و سوم هستم

فقط یه نکته هست ما الانم با قیمت پول خون حضرت آقا قطعه میخریمم عیبی داره میبریم گارانتی بازم همینجوری رفتار میکنن کلا به نظرم مشکل جای دیگست این توجیه ها همه بهانست یه مدتیه بیشترشون کلا زدن جاده خاکی نمیفهمم چرا!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام   

درمورد تجربه  آخر گارانتی  آواژنگ مادربرد  بود که  بعد از  چند روز  پیام دادن  قابل  تعمیر نیست  و  پاورتونم  باعث خرابی شده!!!!!  (حالا بهترین  پاور   بوده  )  بیاید  مین رو بگیرید 

من هم  فقط  به  نمایندش  تو  یکی  از این سایتها   گفتم   من  تاآخرش  میرم به هیچ عنوان  کوتاه نمیام   دوروز بعد   زنگ زدن  مادربردتون  درست شده بیاید بگیرید !

 

ویرایش شده توسط ferdosi
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، NEO_ONE گفته است :

 اسیب فیزیکی چی بوده ؟ یک خش زره بینی توی لبه ی رمی که سالم بود یعنی اون رمی که مشکل داشت هیچ خط و خشی نداشت  به همین سادگی گارانتی رم باطل حساب شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Negrasombra گفته است :

همه مون می دونیم که دیگه گارانتی معتبر وجود خارجی نداره تو ایران. 

گارانتی پانا واقعا عالیه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدا کنه زودتر بساط این گارانتی ها جمع شه فقط به ضرر مصرف کنندس 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 ساعت قبل، ferdosi گفته است :

سلام   

درمورد تجربه  آخر گارانتی  آواژنگ مادربرد  بود که  بعد از  چند روز  پیام دادن  قابل  تعمیر نیست  و  پاورتونم  باعث خرابی شده!!!!!  (حالا بهترین  پاور   بوده  )  بیاید  مین رو بگیرید 

من هم  فقط  به  نمایندش  تو  یکی  از این سایتها   گفتم   من  تاآخرش  میرم به هیچ عنوان  کوتاه نمیام   دوروز بعد   زنگ زدن  مادربردتون  درست شده بیاید بگیرید !

 

1.5 سال پیش ، بردمو واسه تست بردم خلاصش کنم آخرشم بهم گفت بردت با گرافیک amd سازگار نیست انویدیا بگیر

بردم قابلیت کراس 3 طرفه داره ، اینا یا خودشون نفهم هستن یا طرف مقابل بلا نسبت الاغ و نفهم حساب میکنن

واسه همون از اون موقع دیگه نه قطعه با گارانتی آواژنگ پیشنهاد میدم نه خودم میگیرم ، الانم که قطعات گیگا جزو برندهای بنجول حساب میشه با ظاهر و کولر داغون گرافیکهاش که  فرقی با رفرنس ندارن !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان. راستش اره این رفتار ها خیلی رایج شده توی شرکت های گارانتی و موقع پول گرفتن شاد و خندان ولی موقع انجام وظیفه همچنان طلبکار. من تا الان دو تجربه با اواژنگ داشتم بنده اصفهانم. دفعه اول این بود که یه بورد z270 gaming 7 گیگابایت داشتم که پین های سوکت کج شده بود و دادم تعمیر وفرداش باهام تماس گرفتن که درست شده و رفتم تحویل گرفتم با این که سوکت سی پی یو جز گارانتی حساب نمیشه ولی رایگان واسم تعمیر کردن. دفعه دوم کارت گرافیکم gigabyte 1080 g1 بود که به دلایل نا معلوم یروزی که بیدار شدم شروع کرد به ارتیفکت دادن و از کار افتاد و رفتم دادم به گارانتی و فرداش گفتن که قابل تعمیر نیست و از تهران واستون یه جایگزین میفرستن که روز بعدش اومد و یدونه گرافیک اکبند به بنده تحویل دادن. من که خاطره بدی از اواژنگ ندارم البته بقیه گفتن که خیلی خر شانسی حالا نمیدونم واسه بقیه هم اینجور بوده یا نه ?  اصفهان خیلی محترم و خوش برخورد بودن شاید توی شهر های دیگه ادم های عقده ای پشت میز هستن و عملا خود شرکت مقصر نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Behrouz Molaei گفته است :

 

سلام بهروز جان

دستت درد نکنه که گفتی از این به بعد میام اصفهان هم فاله هم تماشا بهتر از اینه که گارانتی رو باطل کنند?

ویرایش شده توسط ASTS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Divine گفته است :

خدا کنه زودتر بساط این گارانتی ها جمع شه فقط به ضرر مصرف کنندس 

?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

با کارشناسان‌شون صحبت کنین و متقاعدشون کنین که رمی که گفتین مشکل ظاهری داره سالمه... و مستندات رو جمع آوری کنین

در صورتی که پاسخی نگرفتین قانونی اقدام کنین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این دست خط و خش های ریز حین جا زدن رم در اسلات  بوجود میاد و بسته به نوع مادربورد اکثرا اجتناب ناپذیره. دقیقا عین همین قضیه شما واسه من اتفاق افتاد و متاسفانه همین رو بهانه کردند و از دادن خدمات پس از فروش سر باز زدند. به نظر من شکایت کنید ازشون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 ماه بعد...

سلام

بنظرتون اگه رو کارت گیگا 1080 wf 3x رو اون خطهای قرمز ک رو کارت هستش. چندتا خط و خش. کوچیک باشه گارانتی قبول میکنه کارتو؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...