رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. JarOoBarghi

    JarOoBarghi

    کاربر سایت


    • امتیاز

      14

    • پست

      214


  2. میلاد بهرامن

    میلاد بهرامن

    کاربر سایت


    • امتیاز

      9

    • پست

      4095


  3. سعید بهمنیان

    سعید بهمنیان

    کاربر سایت


    • امتیاز

      7

    • پست

      5648


  4. 𝑹𝒂𝒑𝒊𝒅𝑭𝒊𝒓𝒆

    • امتیاز

      7

    • پست

      619


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 12/07/15 در همه بخش ها

  1. علی‎رغم اینکه بیش از یک سال از عرضه کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی Geforce GTX 970 می‌گذرد، اما هنوز هم جزو پروفروش‌ترین‌ها هستند و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها، انویدیا قصد بازنشسته کردن آن را داشته باشد. کمپانی تایوانی گیگابایت از یک کارت گرافیک دیگر با طراحی اختصاصی و مبتنی بر پردازنده گرافیکی GTX 970 پرده برداشت که برای علاقمندان به طراحی‌های منحصر به فرد طراحی شده است. کارت گرافیک GeForce GTX 970 Twin-Turbo، دارای راهکار خنک سازی اختصاصی از نوع دمنده می باشد که هوای داخل کیس را از حرارت گیر کارت عبور داده و با خنک سازی اجزای کارت، هوای گرم را از قسمت پنل ورودی/حروجی به بیرون از کیس هدایت می کند. این راهکار تا تا 24 درصد نسبت به طراحی مرجع گردش هوای بیشتر و تا 29 درصد خنک تر است. طراحی انحصاری این کارت، آن را به گزینه بسیاری مناسبی برای پیکبرندی SLI تبدیل می کند. بر خلاف نام آن؛ GTX 970 Twin-Turbo تنها دارای یک فن دمنده می باشد اما به گفته خود گیگابایت، این راهکار خنک سازی آن را به Twin-Turbo (توربو دوقلو) تبدیل می کند، چرا که فن دمنده هوا را از دو طرف به داخل محفظه خنک کننده می دمد. مکش هوا از دو طرف دمنده به لطف برد PCB کوتاه تر نسبت به مدل مرجع ممکن شده است. این کارت دارای همان فرکانس پایه هسته 1051 مگاهرتز و حداکثر فرکانس بوست به 1178 مگاهرتز مدل مرجع است. فرکانس حافظه نیز همان مقدار مرجع و 7010 مگاهرتز است. توان مورد نیاز این کارت از طریق یک کانکتور 8 پینی PCIe تامین می شود و درگاه های خروجی از سه DisplayPort 1.2، یک HDMI 2.0 و یک dual-link DVI تشکیل شده است. قیمت این کارت هنوز اعلام نشده است. منبع: shahrsakhtafzar.com
    7 امتیاز
  2. به نام خدا اين کيس به اقتباس از کيس x9 NUKE در سايت pc mod , مود شده که خوب خيلي از قصمت هاش با صليغه خودم تغير داده شده راستش من نه بودجه کافي رو داشتم و نه وقتش و فقط از ديدن کيس هاى مود شده لذت ميبردم که در اخر فعل خواستن رو صرف کردم و تونستم يه کيس خوب مود کنم. البته خوب خيلي از کار هاى که کردم شايد خنده دار به نظر ميرسند اما قشنگ شده :D اول ميريم سراغ فن ها که يکي پشت و دوتا سقف واسه خروج هوا و يکي کف و يکي تو پنل هاى dvd rw براى ورود هوا گذاشته شدن قدم بعدى گذاشتن led بود که نيم متر پشت يعني از بالاى فن پشتي تا پاين پاور و در ادامه تا پاين وسط کيس حالت L مانند چسبانده شده است. تيکه بعدى از بالا دور فن هاى سقف شروع شده و در کناره بغل لوگوى Gaming (که در پاين در موردش صحبت خواهد شد ) و در اخر در کف کيس خارج شده ( توسط يه سوراخ ايجاد شده ) و يه تيکش به کف کيس از چپ به راست تا اخر چسبانده شده است مرحله بعدى ميريم سراغ ساختن يه قصمتى براى زيباى فن هاى کيس. اين محافظ مانند از ضايعات يکي از فيلتر هاى غبار گير که قبلا واسه کارى تکه تکه شده و همينطور فيلتر غبار گير پاور که تورى اين فيلتر جدا شده , تشکيل شده و در اخر با اسپرى رنگ شد. بعد ميرسه به سقف که دور سوراخ هاى خروج هوا , با اسپرى رنگ شده و دوتا فيلتر غبارگير روى سقف با پيچ بسته شده که ابتدا تورى آنها جدا و سپس با اسپرى قرمز رنگ , رنگ شده است و در نهايت لوگوى راکتور اتمي nuke روى دايره وسط فيلتر ها چسبانده شده است همين کار رو هم با فن پشتي انجام دادم البته از داخل مرحله بعدى پنل جولوى کيس هستش که يه قصمت هاى چپ و راست , قصمتي گودى شکل داشتن که داخلشونو با اسپرى قرمز رنگ کردم. بعد نوبت لوگوى nuke هستش که تورى فن ورودى هوا رو در اوردم و بجاش يه طلق پلکسي مشکي دقيقا هم اندازه فيلتر , به جاى فيلتر قرار دادم و واسه عدم لغ زدنش چسب زدم , سپس ارم نيوک رو که با کاغذ رنگي در اوردم چسبوندم. بالا ى پنل جلو هم کلمه NUKE هستش که سه لايه مقوا رو ( به دليل نداشتن تجهيزات و بودجه ) به هم چسبوندم و با اسپرى قرمز کرده سپس با چسب به پنل جلو چسباندم. مرحله بعدى تعبيه فلکسي براى پوشاندن هارد ها و رايتر و همينطور پوشاندن پاور هست. کلمات NUKE , GAMING و لوگوى نيوک به فلکسي ها مطابق شکل چسبانده شده است. مراحل بعدى در پست هاى بعدى
    3 امتیاز
  3. بودر رو زمانی عوض کنید که یکی از موارد زیر پیش بیاد: 1:رم زیادی نیاز دارید و 2 اسلات رم کافی نیست!(که بعیده بیشتر از 16 گیگ نیاز داشته باشید) 2:پردازنده سری K لازم داشته باشید که برد سری Z باید بخرید! 3: بخواید یه GTX970 دیگه اضافه و SLI کنید که در چنین شرایطی هم باید برد با چیپ سری Z تهیه کنید! اگه هیچ کدوم از این موارد براتون پیش نیومده، تعویض برد اشتباه هست!
    3 امتیاز
  4. این سیستم با قیمت همه آکبند در میاد، البته بدون حساب قوطی کیس، که فکر نمی کنم مشکلی باشه تهیه اش به قیمت ارزون. حالا حساب کنید اگه بتونید یک سری رو کارکرده بگیرید ، یک مقدار هزینه پایین تر میاد و شاید بتونید به نتیجه مطلوب برسید.
    3 امتیاز
  5. مرحله بعدى نوبت به ثبات حدودى فلکسي ها ميباشد که با ضايعات قصمت بريده شده از درب کيس جدا و به کف کيس چسبانده شده که در اون شيار طبق تصوير قرار ميگيرند. مرحله بعدى چسباندن ورچسب nuke به درب بغلي کيس و مرحله اخر چسباندن طلق فکسي شفاف به درب کيس که ابتدا درب بريده و فلکسي با چسب قطره چسبانده شده است. نکته : براى اسپرى کردن کيس , قصمت هاى که ميخواهيد دچار رنگ شدگي نشوند رو دو لايه با چسب نوارى يا برق بچسبانيد که دچار رنگ شدگي نشن و اگه رنگ به زير چسب نفوذ کرد با سيم ظرف شويي و يک پارچه تميز کنين. هزينه ها: 5،000 چسب 13،000 فکلسي شفاف درب کيس 15،000 فلکسي هاى سياه رنگ 5،000 هزينه برش درب 3،000 اسپرى رنگ قرمز 500 مقوا و کاغذ رنگي 2،000 دوتا کليد 12،000 LED تک رنگ قرمز يه کليد قرمز براى خاموش و روشن لامپ ها و يک زرد رنگ هم براى خاموش و روشن شدن فن ها تعبيه شده است. عکس هاى نهايي بعد از اعمال تغيرات طبق نظر تعدادى از کاربران عزيز: اون مربع سبز رو هم واسه قشنگي نزاشتن :D
    3 امتیاز
  6. درود اساتید و دوستان عزیزم @};- احساس کردم این بخش در بین مطالب فروم جاش حسابی خالیه حداقل یکبار این اتفاق برای هرکدام از ما پیش آمده که به دلایلی مثل . نداشتن DVD رام (مخصوصا لپتاپ های Slim ), خرابی DVD رام یا ضعیف شدن لنز دستگاه .. خط و خش داشتن CD , ِDVD باعث کندی و ... در نصب ویندوز ما اختلالی ایجاد کرده باشه یا درست در نقطه های حساس نصب دست مارو بسته باشه ... طبق موضوع قصد دارم ساخت فلش ویندوز یا به اصطلاح رایت کردن ویندوز در فلش رو خدمتتون ارائه بدم .. بریم سر اصل مطلب برای این کار شما نیازمند موارد زیر میباشید فلش 8 گیگ به بالا داشتن ISO معتبر از ویندوز ( چرا معتبر .. چون بعضی از نرم افزار ها در ساخت فایل ISO خللی ایجاد میکنن که برنامه های ساخت فلش ویندوز از فایل ISO شما ایراد میگیره ) ​برنامه های بسیـــــــــــــار زیادی جهت ساخت فلش ویندوز ساخته و ارائه شده اند .. امروز 2تا از ساده ترین برنامه رو براتون توضیح میدم ( اگر استقبال بشه آموزش ساخت فلش مولتی*Multi Windows* ویندوز هم ارائه میدم ) برنامه Windows 8 Usb Installer Maker نیازمند فایل ISO میباشد و دارای قابلیت فرمت فلش و فیکس بوت خراب شده فلش میباشد . برنامه Win 8.1 To Usb دارای قابلیت خواندن و رایت کردن مستقیم فایل از روی DVD ویندوز می باشد که پیشنهاد نمیکنم به دلیل ( کندی سرعت ساخت , و عدم آپشن فرمت کردن فلش ) در ضمن بنده این برنامه رو تست نکرده ام .. مطابق تصویر بالا به توضیح آپشن های برنامه میپردازیم 1. در این قسمت باید آدرس فلش را مشخص نمایید. 2. در این قسمت باید آدرس فایل ISO یا درایو DVD رام را مشخص کنید. 3. جهت شروع شدن فعالیت برنامه پش از چک کردن آدرس ها می باشد. حال به توضیح آپشن Z از برنامه windows 8 USB installer Maker می پردازیم. Format Drive : برنامه به صورت خودکار فلش شما را فرمت و آماده سازی میکند. ( جهت ساخت فلش ویندوز با برنامه Win 8.1 To Usb شما نیازمند فرمت کردن فلش به Fat 32 هستید ) Show Copying : با فعال کردن این قسمت شاهده انتقال تک تک فایل ها به فلش می شوید . FIX USB Boot : این آپشن جهت تعمیر بوت فلش می باشد. ویرایش لینک دانلود برنامه ها قرار داده شد. Win 8.1 To USB Windows 8 USB Installer Maker
    2 امتیاز
  7. برای نمایش در سایز واقعی بر روی تصاویر کلیک کنید این بازی برای عرضه در روز هشتم ماه میلادی می زمانبندی شده است
    2 امتیاز
  8. دوستان عزيز ازتون خواهش ميکنم راهکار ارائه بديد. اين عکس واسه اون عزيزى که از ميز ميخواست با احترام تغديم ميشه :) و اين هم چنتا عکس با طلق هاى دور فلکس شيشه اى درب. واقعا زيبا شده نظرتون راجب رنگ بندى؟
    2 امتیاز
  9. والا هفته پیش قیمت 359 بود تو علائدین. یجیکالا قیمتش خوب زده با این تفاسیر. 310 و 320 واسه نسخه j100h هست
    2 امتیاز
  10. سلام داداش. j1 ace j110f بگیر. مدل خوبیه. صفحه آمولد و پردازنده 4 هسته ای داره. واسه کسی خریدم گوشی بسیار خوبیه تو قیمتش. فقط چون صفحه هیچ محافظ گلوریا گلس نداره حتی با کارکرد 10 دیقه با دست زبر خش میوفته. برچسب بگیر براش.
    2 امتیاز
  11. خسته نباشی میلاد جان. من خودم از هر کسی که تو قطعه ای دست میبره حمایت میکنم. بزرگترین اشتباه شما استفاده از رنگ بوده. بهت حق میدم استفاده از متریال ارزون و رنگ کردنش از نظر اقتصادی کاملا قابل توجیه. اما اگه شما قراره پلکسی به کار ببرید، خب پلکسی قرمز تهیه کنید. اگه قراره مقوا تهیه کنید، مقوا قرمز تهیه کنید. نکته بعد که دوستان هم بهش اشاره کردن استفاده از فونت ساده و بی روح هست. dafont.com کلی فونت هست، یه خشن و عین حال آلوده به رادیواکتیوشو(!) میتونی پیدا کنی. اما این اشتباهو بپذیر که چون با خودت گفتی من که مشخصات سیستمم پایینه، پس مادم بد میشه؛ کلی کارتو خراب کرده. این لینکو ببین. این بابا با سیستم LGA 775 ریگ ماه Guru3D رو بدست آورده. پس زیاد از سیستمت که در حد خودش خوبه ایراد نگیر. مشکل 660 که نوشتی بازم فونتشه. کافیه فونتشو مثل فونت های خود جیفورس ببری بعد میبینی چه ناز میشه. در مورد گرافیک هم با همون پلکسی یه پک پلیت طرح دار براش طراحی کن. سعی کن تو این از طرح نوک استفاده نکنی. چون هم کارو کلیشه میکنه هم زیادی شلوغ پلوغ میشه. یه لوگو کله شیری، گیمینگی، لوگو بازی که دوست داری و زیاد بازی میکنی و اینا. به اون محافظ های فن هم میگن Fan Grill کیس. راستی اون سکاف های PCI رو هم حتما ببند. اگه حالو حول هم داری فن گیریلو بزن به سیخ و با رنگ یکم افکت خون بهش بده تا از سادگی در بیاد. وسط تاور پردازندتم میتونی Bm یا هر اوگویی که تورو بشناسونو بزنی، که بشه امضای کارت.
    2 امتیاز
  12. کجاست اون COD : MW که تو گیم پلی و داستان بازی حرفی برای گفتن نذاشته بود! همه چیز حساب کتاب داشت! از روزنه دیوار تا ماشین های پارک شده تو محیط هر کدم استراتژی پشتشون بود!
    2 امتیاز
  13. شرکت Lenovo بعنوان بزرگترین تأمین کننده قطعات کامیپوتر، با شرکت Razer، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده قطعات جانبی گیمینگ، آغاز به همکاری کرده و بزودی دستگاه های گیمینگ را به کمک هم معرفی خواهند کرد. مشارکت این دو غول سخت افزار، موجب طراحی و تولید سری جدیدی از کیس های گیمینگ سری Y شرکت Lenovo، تحت برند Lenovo Razer Edition می شود. در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی در مورد سخت افزار بکار رفته و نام این کیس ها منتشر نشده است، اما انتظار می رود در آنها از پردازنده های سری Skylake شرکت Intel و کارت گرافیک های شرکت Nvidia (طبق عکس منتشر شده که در بالا مشاهده می کنید) استفاده شوند. مشارکت و همکاری دو شرکت Lenovo و Razer تنها در حوضه ساخت میس گیمینگ نبوده و بزودی شاهد محصولات گیمینگ با ظاهر و طراحی جدید خواهیم بود. علاوه بر این، دو شرکت مذکور در ابداع و توسعه برخی تکنولوژی های دیگر نیز همکاری و همیاری خواهند کرد. منبع: maximumpc مترجم: مجتبی حیدرزاده
    2 امتیاز
  14. سلام جناب حسینی عزیز قطعه غیر اورجینال و کاملا متفاوت کارت گرافیک gt 640 2gb برند : speed transft این کارت گرافیک اصلا gt 640 نیست و اصلا از دایرکت ایکس 11 پشتیبانی نمیکنه ولی نرم افزار gpu z دایرکت ایکس 11 نشون میده و gt 640 ولی مموری و کور کلاک کارت همانند کارت gt 9600 نشون میده و هنگام بازکردن گیم دایرکت ایکس 11 گیم اجرا نمیشه و کارت دایرکت 11 ساپورت میخواد و به هیچ عنوان نمیشه بایوس کارت رو تعویض یا ابدیت کرد و در ویندوز 7 فقط با درایور خود کارت که داخل جعبش موجوده کارت رو میشناسه صرفا جهت اطلاع . گارانتی هم داره زنگ میزنی میگن اینجارو ترک کردن . از جنس های مشهد هستش. من از اینا 2 تا دارم هرکی بخواد در خدمتم فقط به اندازه یه کارت دارکت ایکس 10.1 مثلا 4670 ازش انتظار داشته باشید
    1 امتیاز
  15. در صورت گذاشتن شیشه آن سیم های معلق را چه خواهید کرد:(
    1 امتیاز
  16. دوست عزیزم خوب شده ولی جای بهتر شدن هم داره @};- کار اول همیشه ایراداتی وجود خواهد داشت ولی شما دلسرد نشین و ادامه بدین :clapping: به نظر من اگر رنگ قرمزی که استفاده کردین Wine Red بود بهتر از این رنگ خودشو نشون میداد و بجای رنگ سفید دور درب از رنگ دیگه ای استفاده میکردین تا هارمونی بهم نخوره. اون نوشته Gaming هم بصورت Vertical بود تا کامل دیده بشه بهتر میشد :)
    1 امتیاز
  17. يکمي روحيه گرفتم :D اينو فعلا گذاشتم تا نظرات شما رو هم توش دخيل کنم تا تکميل بشه. اون پنل ذوزنقه اي شکل جولو که خال خاليه رو نظرتون چيه که درش بيارم و يه فلکس سفيد بزارم جاش و به نطرتون خوبه که يه طرحي هم روش پياده کنم با توجه به کوچک بودنش؟ نظرتون چيه؟
    1 امتیاز
  18. درود من فقط یک جمله بگم تم شیشه ای سون به کل ده میارزه بقیش که دیگه هیچ
    1 امتیاز
  19. تایید میشه پیشنهادم اینه هارد رو WD blue یردارید یکی از دوستان هم سری بلک میدادن 200 ببینید اگه مونده اونو بردارید
    1 امتیاز
  20. سلام دوست گلم. @};- @};- @};- کارت خیلی درسته . همین که با حداقل امکانات دست به همچین کاری زدی. نتیجه کار هم با همه کم و کاستیها خوب و دلنشین شده و مهمتر از همه حس قشنگیه که این کیس بهت میده و خیلیا تجربه اش نکردن. زیباتر کردن کیس و کل سیستم میتونه تو روحیه کاربر و فضای اتاق خیلی تاثیر مثبتی داشته باشه. :x :x
    1 امتیاز
  21. شدن که میدونم میشه واسه این تاپیک زدم که کمکی بشه و بهتر انتخاب کنم....کیس خودم فطعاتش به 700 نمیرسه و بالای 80 درصد بازیها رو بنظرم تو کیفیت متوسط جواب میده اگرچه زیاد اهل بازی نیستم و چندتا بیشتر تست نکردم :) . و اینم فهمیدم که حداقل سیستم مورد نیاز که واسه گیم ها میزنن خیلی هم حداقل نیستن ^_^ و این بستگی به رزولیشنی که میخوای از بازی هم بگیری ربط داره و وقتی مانیتورت فول نیست رزولیشن فول میخوای چکار! :cool:
    1 امتیاز
  22. درود ویجتی رو سال 2011 برای استفاده شخصی نوشتم که تاریخ شمسی رو نشون میده،میتونید اونو هرجای دسکتاپ قرار بدین.،حجم خود برنامه فقط 44 کیلوبایته.با بوت شدن ویندوز خودکار بالا میاد و در موقعیت قبلی قرار میگیره. میدونید که ویندوز 8 و 8.1 از گجت استاندارد ویندوز پشتیبانی نمی کنن به هیمن دلیل به صورت EXE نوشته شده و از ویندوز اکس پی تا 8.1 رو پشتیبانی میکنه. لینک بررسی آلودگی به بد افزار(احتمالا فقط NOD32 اشتباه هشدار بده): virustotal حجم دانلود:16 کیلوبایت(32 و 64 بیتی ) در ویندوز 8 و 8.1 باید فایل نصب را Run as Aministrator کنید نحوه حذف: برای حذف برنامه می بایست توسط task manager ویندوز،پردازه Hejri Shamsi.exe را متوقف و سپس از مسیر C:\Program Files\Hejri Shamsi آن را حذف کرد Hejri Shamsi-x64.zip Hejri Shamsi-x86.zip
    1 امتیاز
  23. ام اس آی رو خودم دیدم داخلش روایسوس هم از فروم های سایت ایسوس خوندم
    1 امتیاز
  24. دوست عزیز خسته نباشی واقعا زحمت کشیدی.فقط اگه امکانش هست یه چند عکسم از میز کامپیوترم میزاشتی چون میخوام برای ساختش الگوبرداری کنم البته فوزولی نباشه :D
    1 امتیاز
  25. EK Releases Monoblock for ASUS X99 Motherboards
    1 امتیاز
  26. سلام مجدد MSI GE62 دو تا اسلات m.2 داره و یک پورت ساتا 3. ایسوس یه دونه ساتا 3 داره و یه دونه msata. در کل هم لپ تاپ های ام اس آی خیلی راحت باز شده و قطعاتش قابل تعویض و اپگرید هست ولی ایسوس دردسر داره.
    1 امتیاز
  27. درود اصلا ارزش ندارهفقط خرید سری z ارزش داره نسبت به مدل خودتون اما یه نکته هست که شما نه رم فرکانس بالا دارید نه سی پی یو سری k دارید پس احتیاجی به تعویض مین ندارید
    1 امتیاز
  28. COD 4 یکی از بهترین بازی های عمرم بود و دیگه تکرار نشد :x :( هنوز که هنوزه بازیش می کنی حال می ده هر سال به خودم می گم دیگه نسخه ی بعدی رو بازی نمی کنم اما باز بازی می کنم و بیشتر بدم میاد از بازی واقعا دلم برای COD 2 تنگ شده باید دوباره دانلود کنم چندتا ماد گرافیکی هست نصب کنم بشینم دوباره از اول حال کنم توی COD 4 یکی از مراحلش رو خیلی دوست داشتم ( همون مرحله ای که باید یک تانک ابرامز رو ساپورت می کردی که اخر مرحله می رید توی خرابه یک ساختمون یعد یه T90 می اد جلو و با خودت می گی تمام شد بعد یک دفعه ابرامز از توی دیوار شلیک می کنه توی کله ی تانک و منفجر می شه واقعا اون صحنه EPIC بود کلا بازی COD 4 از اول تا اخر EPIC بود ) COD 2 / MW 1/ MW 2 / BO 1 بهترین ها بودن ولی بعد از این ها کالاف شد یک بازی پول ساز برای اکتیویژن و خوراک یک مشت بچه ~x( این نسخه یعنی نمی دونم چی بگم از گیم پلی گرفته تا داستان و هوش مصنوعی کلا ضعیف بود گرافیکش هم که راستش من گرافیک fallout رو به این ترجیح می دم خیلی عجیبه نه ( شاید تکستچر ها خیلی خوب بود شاید انیمیشن هاش خوب بود ولی بی روح بود چه جوری بگم مثل خود بازی گرافیکش هم مرده بود ) من که 2 روز پشت سر هم سردرد و چشم درد شدید گرفتم به خاطر این بازی ( 2 ساعت پشت سرهم بازی کردم از بس که بازی تند بود و همه چیز در حال انفجار بود سردرد گرفتم حتی کات سین های بازی هم تند هستن :( fallout رو 6 ساعت پشت سر هم بازی کردم به جای این که سردرد بگیرم بیشتر روی حال اومدم ) خدا می دونه اکتیویژن چقدر پول به سایت های بررسی داده که اینقدر نمره ی بالا بدن یه سر به steam بزنید و ریویو های بازی رو ببینید عمق فاجعه رو درک می کنید
    1 امتیاز
  29. من به نظرم بخش بازارچه به یه نظارت بهتر احتیاج داره...توی خیلی از تاپیکا کاربرهایی که نمی خوان قطعه ای بخرن میان روی قطعه نظر یا پست بی مورد میذارن و تاپیک فرد رو 4 -5 بار بی مورد آپ می کنن...که حق بقیه رو ضایع می کنه.
    1 امتیاز
  30. بیشترین جایی تو ذوق می زنه panel جلوست. فونت nuke و رنگش به نظرم قشنگ نیست. رنگ علامت nuke پنل جلو هم همین طور. به نظرم نوشته nuke رو اگر با LED بتونید بزنید خیلی جذاب تر می شه. فونت و رنگ نوشته های روی فلکس هارد هم همین طور. دکمه زرد پنل جلو رو هم به نظرم عوض کنید. علامت Nuke کناری خوب شده. GTX 660 و رنگ فن های CPU هم هم خوانی نداره فن های سقف کیس این پلاستیک دوروشن یک کم تو ذوق می زنه اونم. این ها نظرات من بود.
    1 امتیاز
  31. من خودم اين راهو حتى عملى بشه هم قبول ندارم، از نظرم حداقل بازى هاي دايس و بخصوص بتلفيلد درست نيست اين كار.الان كه وضع پورت هاى پى سى رو ميدونين واقعا داغونه. دايس واقعا تنها استوديوييه كه داره بازي هاشو به نحو احسن رو همه دستگاهاى موجود polish ميكنه و هميشه عالى اجرا ميشن، بخصوص PC كه تقريبا اولويت اول دايسه. (حتى Star Wars Battlefront امسال كه گرافيكش از بتل٤ بهتره روى ٩٧٠من فريم ٨٠+ داره رو اولترا) بعدم بازى سال ٢٠١٣ اومد و ٢ ساله كه دايس هنوز داره ساپورتش ميكنه و دى ال سى مجانى و پچ ميده بيرون. از لحاظ قيمتم كه ٤٠-٤٥ تومن ديگه به كسى بهونه "قيمت زياده برا ما و ال و بل" نميده (علاوه بر اينكه ٦٠دلار براي بازى براي اكثر خارجى ها هم زياده نه فقط ايرانيا!) من خودم ميلياردر نيستم ولى تو ٦ ماه اخير، بازى هاي كركى كه گرفتم كمتر بودن از اصلام و از نظرم وقتى يه كسى واقعا براي محصولش زحمت كشيده و به بهترين شكل بيرون دادتش نبايد با يه كرك مسخره گند زد توى تلاششون. مثلا من پشيمونم آركام نايت رو اصل گرفتم چون واقعا ارزش نداشت با اون همه ايرادش سر پورتى كه كلا ١٢ نفر سرش كار كردن. مثلا سر يه بازى بتلفيلد بيش از ٤٠٠ نفر از دايس استكلهلم و لس انجلس روى هم كار ميكنن. فرقو بشناسيد.
    1 امتیاز
  32. سلام خدمت همه دوستای گلم دوشاخه رو برعکس هم زدم ولی بازم نتیجه بالا نیومدن ویندوز بود امشب کیسو میزارم پایین و امتحان میکنم و اینکه میخوام با یه سیم رابط بلند هم امتحان کنم برقو از بیرون اتاق بگیرم درهر صورت نتیجش رو اینجا میگم تا اینجا هم از همه دوستان ممنونم که وقت گذاشتن و راهنمایی کردن
    1 امتیاز
  33. منم x3 رو مود كردم به نظرم زيباتر در اومده تا مال شما شما بايد درب فن دارو ميزدي سمت ديكه و درب معمولي رو برش ميكردي زيباتر ميشد،و اينكه يه لايه پلكسي مشكي روي پلكسي سفيد دورتا دور مثل يه رينگ وصل ميكردي تا اثر برشكاري معلوم نشه،فرصت شد عكس ميزارم،البته من فقط دربو مود كردم قسمت پاورتون عالي شده
    1 امتیاز
  34. شرکت MSI یک نوت بوک گیمینگ 14 اینچی Full HD جدید بنام MSI GS40 6QE Phantom را معرفی کرد . بعنوان عضوی از سری G نوت بوک های MSI ، این محصول دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی Full HD با رزولوشن 1920x1080 و یک پردازنده Intel Core i7-6700HQ می باشد . این نوت بوک همچنین دارای یک وب کم Full HD ، کیبورد گیمینگ SteelSeries ، شکاف کارت SD/SDHC/SDXC ، دو پورت USB 3.0 ، یک پورت USB 3.1 Type-C ، یک خروجی HDMI و اسپیکرهای استریوی Dynaudio می باشد . این محصول که بر پایه چیپست Intel HM170 ساخته شده است از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 970M ، رم DDR4 با حجم 16GB ، یک درایو جامد 256GB و یک هارد 1TB سود می برد . نوت بوک GS40 6QE Phantom که با سیستم عامل Windows 10 Home کار می کند دارای یک کارت شبکه Gb ، وای فای 802.11ac و بلوتوث نسخه 4.1 می باشد . MSI GS40 6QE Phantom از تاریخ 11 دسامبر و با قیمت 2038 دلار آمریکا در بازارهای جهان موجود خواهد بود . منبع : guru3d مترجم : حماد قربانی
    1 امتیاز
  35. راهکار شما به احتمال زیاد جواب بده اگه جواب نده این دوستمون باید کیسو تو اتاق رو زمین هم تست کنند
    1 امتیاز
  36. شاید یه مقداری احمقانه بنظر بیاد ولی اگر جای فاز و نول جابه جا نباشه احتمال میدم برق رسانی کم شده! یعنی با محافظ برق هم تست کنید
    1 امتیاز
  37. اول با hdtune ببین هارد ایراد سخت افزاری نداشته باشه. بعد هارد رو خالی کن و با disk management ویندوز ابتدا کل پارتیشنها رو حذف کن طوری که کل فضا unallocated باشه و بعد باهاش پارتیشن بندی کن. امکاناتش برای این کار کافی ه و نیازی به برنامه ی دیگر نداری.
    1 امتیاز
  38. Check for errors رو توی خود ویندوز آزموده ای؟ راست کلیک کنی روی هر درایو گزینه ش می آد. به نظر من محتمل بود مشکل از سیستم عامل یا فایل-سیستم باشه. گزینه ی اول که حذف می شه. برای اطمینان بیشتر بهتره آزمون hdtune روی هارد اجرا کنی، و اگر همچنان ابهامی بود با یک رایانه ی دیگر بیازمایی. Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
    1 امتیاز
  39. درود هارد مشکلی نداره. این برنامه رو بنصب:http://p30download.com/fa/entry/956/ گزینه ی quick scan Repair all پارتیشن مجیک تا جایی که می دونم روی 64 بیتی نصب نمی شه و حتی روی ویندوز 7 هم نصب نمی شه و از زمانی که symantec مالکش شده نسخه ی جدید نداده. قاعدتا ویندوز xp داری که شکل و شمایلش رو فراموش کرده ام. با این وجود اگر مشکل حل نشد بگو. دیگر دوستان کمک خواهند کرد.
    1 امتیاز
  40. دروداگر زمین بخوری لابد تا خونه سینه خیز می ری. (-: همونطوری که دوستمان گفت کارکردن باهاش مثل ویولون نواختن ه و مهارت می خواد تا صدایی دل نیازار ازش در بیاری. به جاش بهتره سنتور بزنی که همین جوری هم مضراب بزنی رو سیمها صدای تاب آوردنی ازش در می آد، مثل همون دو موردی که دوستمان گفت.
    1 امتیاز
  41. سلام امروز میخوام یه پروژه دیگه از گروه PC MOD واستون معرفی کنم برای اطلاع از کانفیگ سیستم و تماشای عکسهای بیشتر به این لینک برید زیاد صحبت نمیکنم و شما رو دعوت میکنم به تماشای عکسهای این کیس زیبا
    1 امتیاز
  42. 1 امتیاز
  43. درود قبل از هر چيز بگم كه خدايي نكرده هدفم بي احترامي نيست ، اما داخل همين دو تا پست آخريتون بيشتر از 10 اشتباه املايي داريد كه به عنوان يك منتقد اصلا جالب نيست . من اصلا به گواهي نامه هاي گرين كاري ندارم ، اما به عنوان يك تعميركار كه پاور هم تعمير مي كنم محصولات گرين را در رده پاورهاي خوب و خوش تعمير قرار ميدم ، هر چند گرين خودش توليد كننده نيست ، اما تمام محصولات رده متوسط و رده بالاي اين شركت از قطعات استاندارد و خوبي استفاده شده و به عنوان يك تعميركار قبولش دارم . البته اين سري جديد را نديدم و باز هم نكردم و در موردشون نميتونم نظر بدم ....
    1 امتیاز
  44. همچنان در کف این بازی موندیم من پارسال بود برای این بازی تاپیک زدم هیچ خبری نشد مرتب تعویق ولی الان دیگه 9 می قطعی شده- نقد و بررسی gamespot رو برای بازی احتمال زیاد ترجمه خواهیم کرد و امیدوارم این بازی که اولین شبیه ساز بزرگ PC است نمره بالا بگیره
    1 امتیاز
  45. تاریخ نگاری سفری به اعماق جهنم Doom series در این تایپک میخوانید: برخورد نزدیک با آقای اول شخص نگاهی به بازی و تاریخچه و میراث آن بررسی ذات گیم پلی بازی بررسی گرافیک فوق پیشرفته بازی در زمان عرضه جمع بندی کلی سری و نگاهی به نسخه بعدی بعد به مناسبت روز تولد بازی- در تاپیکی جداگانه: قصد داشتم آموزش مد کردن بازی را در اینجا ارائه کنم ولی چون تایپک را طولانی میکند و سوال هم برمی انگیزد تصمیم گرفتم این تاپیک را دوبخش جدا گانه ارائه کنم –بخش یک که تاریخچه بازی بوده و بخش دو که بزودی ارائه خواهد شد. به مناسبت تولد DooM III تبدیل گرافیک آن به DooM 4 !! مد کردن بازی Doom III با آخرین نسخه های مد ینگ فوق العاده قدرتمند و افزایش گرافیک آن در حدی باور نکردنی- تعجب کردید؟؟ این Doom 3 است نه Doom 4 !! این عکس از بازی خودم است !!!این جایزه شما است اگر تا اخر تاپیک را بخوانید- در بخش دوم این تاپیک که بزودی ارائه خواهد شد به شما اموزش میدهم چگونه Doom را با چنین گرافیکی بازی کنید و تجربه ای فراموش نشدنی از این بازی ار با گرافیکی در حد بازی های سال 2014 داشته باشید. با عرض معذرت از همه تازه کاران عالم بازی --Doom III در 3 آگوست ده ساله شد!اگر این شاهکار را تجربه نکرده اید به هر دلیل -یا در زمان عرضه این بازی مناسب سن تان نبوده است -این تاپیک برای شماست -گیمرهای قدیمی هم که هیچ، فقط میتوانند لذت ببرند-- جملات اول Doom III که با صدای کامپیوتر گونه یک خانم پخش میشوند نمونه عالی یک نوشتار آغازین برای یک بازی علمی تخیلی هستند:می توان اضطراب را در صدای در حال گفتن لمس نمود –یک جای کار اشکال دارد!همه پس از شنیدن این جملات متوجه می شوند ،نوشتار در پس زمینه ای تاریک د ردل فضا ایجاد میشود که خود برتوَهم تنهایی ما میافزاید –صدا میگوید: "شرکت Union Aerospace corporation بزرگ ترین شرکت ایجاد شده در تاریخ بشر است که اساسا برای قرارداد های توسعه سلاح ها و سیستم های دفاعی ایجاد شد و ماجراجویی های جدیدش آن را به حیطه تحقیقات بیولوژیکی ،اکتشافات فضایی ودیگر فعالیت های برجسته علمی- تحقیقاتی کشاند.با بودجه نامحدود و توانایی شرکت جستن در تحقیقاتی خارج از هرگونه چهارچوب های قانونی -اخلاقی ،UAC پیشرفته ترین تکنولوژی تاریخ بشر را در اختیاردارد." میدانم که عنوان تاپیک عجیب است ببخشید ولی باید با شما اسراری را درمیان بگذارم-خیلی ها اسم بازی Doom را شنیده اند -سلطان اول شخص که باعث شد این سبک از بازی ها به قله هایی از محبوبت برسند که تاثیرشان بر زندگی نسل هایی که آنها راتجربه کردند وحشتناک بود!گیمرهایی که خوش شانس بودند و در زمان عرضه چنین شاهکاری ،گیمر بودند!!واقعا زندگی کردند!!چون دیدن تکامل چیزی که برای انسان دوست داشتنی است به چشم خود ،همیشه جذاب است-Doom شماره های 1و2و3 را جان کارمک ساخت-استاد بزرگ و نابغه برنامه نویسی و API سازی-کسی که با بوجود آوردن سبک اول شخص و با استفاده از کلمه موتور برای اولین بار برای توسعه یک موتورگرافیکی ،تاثیرفوق العاده ای بر عالم بازی سازی داشت-خود جان کارمک دیگر در عالم بازیسازی نیست و من دیگر اورا دوست خود نمیدانم چون دوست خوب هرگز رفقایش را ترک نمیکند هرچند با کارها و بازی هایی که ساخت برای همیشه مارا شیفته خود کرد. عکس معروف جان کارمک در حال کار روی موتور Doom سال 2001 بهرحال بعد از ساخت بازی RAGE جان دیگربه سراغ پروژه های فضایی و بعد هم عینک اکلوس ریفت و واقعیت های مجازی رفته است-بخش هایی که دیگر جذابیتی برای حداقل من ندارند-چون دوست داشتم او را در حال تایپ کردن کد های برنامه نویس موتور Id Tech 6 ببنیم!!هرچند بتسزدا استودیو بزرگ در کنار زینهمکس مدیا سازندگان و ناشران بزرگ اکنون صاحب id هستند و معمولا هم باز یهایی با کیفیت ارائه میدهند مثل همین بازی ولفنشتاین آخری که نه توسط Raven بلکه ماشین گیمز ساخته شد-درست است بازی خوبی بود و نمیشد به آن گفت بد ولی جوهره سری ولف کم در آن دیده میشد -جوهره و اصالت آن چیزی است که در عالم هنر هفتم و هشتم خیلی مهم است دقت کنید به فیلم های ترسناکی که هر ماه عرضه میشوند و فقط بعضی از آنها شایسته تماشا کردن و ترسیدن هستند!!ولی برگردید به فیلمی چون جن گیر ویلیام فردکین-هنوز هم فیلم مخوف و ترسناک و افسانه ای است چرا چون اصالت دارد، اصلی است ،کپی نیست جوهره و ذاتش برای اولین بار بررروی کاغذ یا نوار فیلم تراوش کرده است -خوب بازی ها هم همین طور هستند باید اصالت از یاد نبرد . جان کارمک د رهمایش کمیکان سن دیگو سری Doom 20 ساله-چون شماره یک آن در سال 1993 عرضه شد-و قسمت دومش در سال 1994- و بعد طرفداران کلی برای قسمت سه صبر کردند-3 آگوست 2004 بازی برروی مایکروسافت ویندوز عرضه شد و یکی خود من که دو سه سال آخر مانده به عرضه نسخه 3 آن از خدمت سربازی هم برایم سخت تر بود!-خوب چند ماه بعد هم هالف لایف 2 عرضه شد و تمام به نظر من تمام!!دوران شوتر های طلایی ده 90 پایان یافت -دیگر شوتر های کال آف و بتلفیلد کلون همه آن چیزهای عالی را از یادمان بردند-Doom III بازی عالی بود از همه جهات -اولا محیط هایش ما را یاد فیلم های برجسته علمی تخیلی می انداختند کسانی که به ژانر علاقه دارند متوجه اند-بیگانه -بیگانگان-Event horizon -و ....خوب این خیلی خوب است که در اتمسفر بازی غرق شویم-موفق ترین ها توانسته اند همین غرق کردن گیمر را به بهترین شکل ممکن انجام دهند برای همین هنوز تک هستند. آرت باکس Doom اصلی با عکسی از بازی - آرت باکس Doom II - اول کمی متن تاریخی!! با این همه صحبت درباره Doom 4 یا AKA Doom در روز تولدش به سراغ این کلاسیک یعنی شماره 3 رفتم تا تجدید دیداری داشته باشم و این تجربه را باشما نیز به اشتراک میگذارم-بعد از یک دهه رشد و تکامل یا بهتر است بگوییم پوسیدن -چون هنوز هم دستمان به نسخه بعدی نرسیده است. زمانی که id بازی Doom III را عرضه کرد حدود چهار سال بود که از زمان عرضه شاهکار قبلیشان Quake III Arena میگذشت-شاهکار مولتی پلیر بتل آرِنا که هنوز هم مبارزات سریعش خیره کننده اند -ناگفته نماند که کتاب قوانین اول شخص توسط کوئک3 از اول باز نویسی شده بود-الان ده سال از عرضه Doom گذشته -در سپتامبر 1994 نسخه 2 بازی بعد از حدود 12 ماه از نسخه اصلی عرضه شده بود بنابراین طرفدارن بی صبرانه منتظر نسخه نهایی بودند و د رواقع در آن زمان نمیدانستند که این چپتر از بازی پایان فصل عمر آن است چون در حقیقت الان که DooM III را بازی میکنید غیر ممکن است که به جایگاه مهم این بازی در تاریخ صنعت بازی فکر نکنید.در ابتدای بازی شما برای اولین بار یک سری داستان پردازی و به قول معروف پایه ریزی کل داستان را دارید-در این روزها این چیز ها در اول بازی های اول شخص دیگر چیز عادی است ولی در ان زمان برای Doom یک تکامل به حساب می آمد-چون در تمام بازی های اول شخص دهه 90 شما تنها یک ماشین کشتار بی مغز بودید که به قتل عام دشمنان در اولین نگاه به آنها میپرداختید-اگر چه بازی های مثل سیستم شاک که بعدها از رویش سری بایوشک خلق شد درابتدا ی بازی کمی مقدمه چینی داشتند و این د رحالی بود که قله مقدمه چینی و داستان اول شخص در 1998 با هالف لایف یک رقم خورد.این یک روش روتین است که شما برای خلق اتمسفر اول محیط بازی را در شرایظ عادی نشان دهید تا بعد که فاجعه رخ داد شما بینش اینکه اوضاع چقدر خراب است را داشته باشید-سکانس های آغازین بازی Doom III یادتان است-همه سرگرم کارهایشان هستند-کارگران در حال کار و استراحت هستند و وقتی همه چیز به هم می ریزد بازی Doom 3 شما را یاد سری Doom میاندازد-بازی Doom اصلی شماره یک بازی سریع بود ،شوتر سرعتی که برای زنده ماندن احتیاج به کاور نداشت بلکه باید سریع میبودید- سرعتی که در سری ولف یا سام جدی و حتی همین Doom III نیز نقش اساسی در زنده ماندن شما ایفا میکند –شما وقت هدف گیری ندارید باید چالاک از گوشه ای به گوشه ای دیگر حرکت کنید و دائم در حال شلیک کردن باشید -شیاطین و هیولا ها و زامبی ها از پشت دیوارها و راهروهای باریک به سمت شما می آیند و یا به شما پاتک میزنند –شما دائم باید گوش کنید تا صدای وحشتناک این مخلوقات رو بشنوید و آماده رویارویی باشید انگار که صدا ها درون سرتان هستند! Doom III هم یک چنین تجربه ای را به شما میدهد –دشمنان از گوشه های تاریک به سمتتان حمله میبرند د رحالی که رادیو شما از صدای جیغ و ناله دوستان مارین تان که توسط شیاطین تکه تکه میشوند پر شده است-هیچ چیزی به اندازه انجام Doom III روی درجه سختی کابوس هیجان انگیز نیست-شما ازمحیط هایی آینده نگرانه گذر میکنید –احساس حضور در یک کامپلکس واقع گرایانه علمی در یک سیاره دیگر را دارید –در سطح سیاره با اکسیژن کم پیاده روی میکنید و در حالی که جمجمه های ترسناک در اطراف شما پرواز میکنند و لامپ ها و منابعی نوری که سوسو میزنند و خامو ش و روشن میشوند تا دردلتان آشوب به پا کنند-این ماهیت و ذات Doom است. مخلوقات Doom III براستی اهریمنی بودند -این یک نمونه CG از شوالیه جهنمی بازی- درست است که شما با زامبی سربازهای تسخیر شده ویا مخلوقات کابوس واری مبارزه میکنید اما برخلاف دشمنان بازی های دیگر هم ژانر یا کل بازی ها-یک چیزی بسیار اضطراب آور تری درباره مخلوقات DoomIII وجود دارد.مثل زامبی های سیستم شاک 2 که حضورشان ترسناک و مرگبار است –مخلوقات Doom خیلی بیشتر از فقط هیولاهایی هستند که شما در سلسله روال بازی ها ،و طبیعت آنها باهاشان درگیر میشوید –آنها گویی ذاتی شیطانی دارند-حس شیطان بودن را منتقل میکنند گویی خود مخلوقات شیطان اند –واقعا انگارمامور شده اند که شما را تکه تکه کنند –انگار از وجود و ذات شما متنفر و عصبانی هستند –درست است که مخلوقات ترسناک در بازی های ترسناک زیاد داریم ولی یک لحظه با دقت فکر کنید و یا اگر هنوز تجربه نکردید تجربه کنید-مخلوقات Doom III انگار این جهانی نیستند انگار طراحی شده نیستند، بوی مرگ میدهند و وحشت –نفس با آغاز درگیری به شماره میافتد و ترس و وحشت وشوک های ناگهانی از روبرو شدن با سگ های جهنمی و کودکان بالدار با چشمنان براق و عنکبوت هایی که همانند مخلوقات فیلم استاد بزرگ ژانر وحشت – جان کارپنتر –The Thing از جمجمه انسان ایجاد شده اند براستی خوفناک و هنوز تازه است-حتی دیشب در حالی که داشتم با هدست گیمنیگ بازی را در تاریکی کامل انجام میدادم احساس اضطرابی عجیب برمن حاکم شده بود –احساسی که فقط در گذشته موقع انجام بازی Doom III یا سایلنت هیل II به من دست داده بود و این یعنی ،این این بازی ها یک مشکلی دارند!!! در محیط های Doom یک و دو شما از محیطهای کوچک شروع میکنید و کم به کم به محیطهای بزرگ میرسید و و این تعداد دشمنان است که سختی مبارزه را تعیین میکند د رحالی که در DooM III از چنین الگویی خبری نیست و ترس کلاستروفوبیکی وحشتناکی برذهن سایه می افکند –احساس خفگی در محیطی ناشناخته تاثیری عجیب بر تجربه بازی میگذارد و صدای موسیقی متال بازی امان شما را می برد.در Doom III نمیتوان محل های اسپاون شدن دشمنان را براحتی شناسایی کرد –اگرچه بعضی هاشان با ظهور علائمی شیطانی برروی زمین ظاهر میشوند ونور و صدا و جرقه ظاهر شدنشان را میتوان تشخیص داد و لی خیلی از دشمنانتان در بازی در دل تاریکی کمین کرده اند و شوک های به شما میدهند اساسی –دیده ام که حتی پرمدعا ترین آدم ها در هنگام تجربه Doom III از سری جای خود پریده اند-شکار دشمنان وقتی از روبرو به شما حمله میکنند قابل کنترل و انجام است اما در هنگام رو دریی با Horde ها یا دسته هایی که از پشت سرو جلو یا از گوشه ها محاصره تان میکنند احتیاج به انجام حرکاتی دقیق دارید وگرنه در درجه سختی بالا سریع شکار خواهید شد –باید بدانید اول کدام مخلوقات را از بین ببرید - روش هایی مثل کنترل جمعیت یا crowd Control حمله از گوشه ها-بستن راه دشمن- عقب نشینی های تاکتیکی از متد های مبارزه هستند-–سریعتر ها یا کند ترها-باید بدانید کدام در صحنه خطرناک تر است و کدام میتوانند از اره دور و کدام close Combat به شما آسیب می زنند و این یعنی باید درک درستی از میادین حماسی مبارزه داشته باشید –مثلا بعضی از سلاح های Doom III مثل راکت لانچر یا سلاح افسانه ایی سری BFG میتوانند خودتان را نیز براحتی بکشند.پس انتخاب درست سلاح هم در اینکه در چه محیطی هستید، مهم است. تنوع دشمنان د رDoom بینظیر است و بعضی از بهترین لحظات بازی های نسخه های قبلی شلیک BFG به یک گله از دشمنان بود-خوب در Doom III شما همیشه این اجازه ها را ندارید و اصولا باید پرسید چرا محیط های Doom III کوچک تر شدند ؟!جواب معلوم است چون Doom III یک ویترین نمایش گرافیک و جلوه های بصری مدرن بود-وقتی این بازی در سال 2004 عرضه شد ،بهترین گرافیک بازیهای رایانه ای د رتاریخ را داشت-هر چقدر محیط ها کوچک یا بزرگ بودند به شدت سطح جزییات بالا بود و فیزیک قابل باوری که برای آن زمان عجیب بود وجود داشت و مخلوقات بازی به شدت زیبا انیمت شده بودند،و یک سری از بهترین نورپردازی های تاریخ باز یها را میشد براحتی در Doom III دید و این د رحالی بود که هنوز HL2 عرضه نشده بود و چند ماهی تا عرضه اش مانده بود. Doom III سعی زیادی داشت تا بازی اتمسفریک تری به نسبت همتایان و اجدادش باشد،و تا حد زیادی موفق شد یکی از موحش ترین محیط های بازی های رایانه ای را خلق کند،شما باید دید خود و نور چراقوه را قربانی دردست گرفتن اسلحه میکردید و دردل تاریکی با دشمنان میجنگیدید.هنوز هم سکانس افتتاحیه در سال 2014 عجیب و ترسناک است ؛اولین عملیات شما درنقش مارین در ایستگاه UAC ،مستقر در سطح مریخ با مشکل روبرو میشود-کارگران در سطح مریخ از چیزی مینالند-صدا هایی عجیب آزارشان میدهد و گهگاهی هم تعدادی از آنها گم میشوند. تجربه بازی مجدد Doom III مثل برگشتن به یک پارک بزرگ نوستالژی به شدت قابل لمس است-برای اولین بار که بازی را تجربه کردم عاشق پانل های لمسی و آن اینترفیس های جالبشان بودم به محض بردن کرسر بر روی آنها ،شما میتوانستید برروی صفحه هایی تاچ اسکرین ،تغییراتی انجام دهید-خیلی از بازیبازها متوجه نمیشدند که رازهای زیادی در این ایستگاه وجود دارند و دربهایی هستند که باید د رمحل های دیگر از بازی پنل های کنترلی شان را جست و آنها را باز نمود –برای مثالی اتاقی که اولین بار اسلحه هاتان را تحویل میگیرید ،بعدا د رهنگام شروع اشوب میتوانید به آن برگشته و از قسمت پایین نمایشگر لمسی –درب اتاقی را که در آن سوی محوطه بیرونی غار گونه اتاق قرار دارد و با کابلی باید به آن رسید باز کنیدو جوایزی را بجورید.در Doom خبری از سیستم خودکار بازیابی سلامتی نیست و شما باید آرمور ها و بسته های کمک های اولیه را برای بقا جستجو کنید. طراحی جدید بعضی از هیولا ها ،مثل آن سگ های جهنمی چهار پای غول پیکر ،یا به اصطلاح پینکی دیمن –عالی هستند و ترسناک-خاطرات ما از Doom III زیادند و برای id softwear هم همین طور ،بازی پرفروش آنها در تاریخ ژانر ،همین بازی افسانه ای است.گیم پلی Doom III از قوانین خاصی پیروی میکرد وبا موتور خیره کننده گرافیکی id Tech 4 اولین نسخه-که فقط برای توسعه این هیولای گرافیکی خلق شده بود توانست به قله های ژانر صعود کند. سری باز یهای Doom د ر id توسعه یافت-این شرکت توسعه دهنده باز یهای رایانه ایی توسط تیم جان کارمک و جان رومرو کارکنان قبلی شرکت برنامه نویسی softdisk ،در سال 1991 ایجاد شد.id توسعه بازی را روی سیستم عامل های Dos-windows شدت بخشید تا حدی که در این زمینه به پیشرو ترین شرکت تبدیل گشت-سه شوتر افسانه ایی ولف-Doom و کوئک پدران ژانر اول شخص به شما میروند.موتور های محبوب این شرکت بسیار پرکاربرد بوده به طوری که هنوز هم د رباز یهایی مثل call Of duty رد پای موتور های کوئک دیده میشود! این شرکت در انتشار برخی از بازی های بزرگش با Activision ناشر بزرگ عالم بازی همکاری داشت.بازی ولف اولین اول شخص بود-دومی doom بود که ژانر را به محبوب ترین در تاریخ بازی تبدیل نمود -اکشن اول شخص شوتر توسط این باز یها تعریف شد. بازی commander keen بازی بود که id را وارد جریان اصلی بازیسازی کرد-بازی که بشدت محبوب شده بود یک پلتفرمر بود که یکی از اولین و بهترین تجربه های side-scrolling را در محیط MS-Dos به ارمغان میآورد.بعدا ولف کار شد که د رتاپیکی جداگانه به بررسی تاریخ نگارش پرداخته ایم-Doom کار بعدی تیم بود که دنیا را منفجر کرد-شوتر نفس گیر اکشن –هراسناک با گرافیکی بی نظیر در زمان خود-کار بعدی آنها Quake بود –کوئک تبدیل به معیاری در ساخت باز یهای رایانه ای شد-موتور کاملا سه بعدی آن د رنوع خود بی نظیر بود-سال عرضه آن 1996 بود –در سال 2008 id جایزه 59 مین جشنواره دستاورد تکنولوژیکی و مهندسی موتورسازی گرافیکی را بدست آورد.این شرکت تنها شرکتی است که جایزه National Academy of Television Arts & Sciences را دوبار بدست آورده است و جایزه امی هم در سال 2007 برای خلق شوتر سه بعدی به این قدیمی کار تعلق گرفت.جان کارمک لید پروگرمر و جان رومرو طراح بزرگ این شرکت بودند.درسال 2009- zenimax media صاحب بتسزدا ،سازنده سری الدر اسکرول-شرکت id را خرید. Doom III قله سری و یکی از بهترین های id بود-داستان آن در سال 2145 میگذشت-در سیاره مریخ –بشر به آرزویش رسیده بود وشرکت بینهاینت قدرتمند اتحادیه هوا فضا توانسته بود به در سطح مریخ مستقر شود.سایت تحقیقات نظامی –بیولوژیکی در سطح سیاره ایجاد شده بود و آنها توانسته بودند با شلیک کپسول گازهای خاصی به جو مریخ ؛اتمسفری شبه زمینی برای این سیاره سرخ فام ایجاد کنند.ایجاد دستگاه تلپورت سازی این سایت را تبدیل به کابوسی مرگبار میکند چون دستگاه تلپورت سازی-اشتباها پرتالی به جهنم باز میکند!مارین قهرمان داستان هم همراه دوستانش باید برای نابودی شیاطین وارد شده از پرتال و جلوگیری از حمله آنها به زمین اقدام کند.قبل از حادثه، سطح بیماری هایی چون جنون و چند شخصیتی شدن در بین کارگران زیاد میشود-قتل هایی اتفاق میافتد –صدا هایی شنیده میشوند –ردپاهایی خونین از کودکان برروی زمین ایجاد میشوند-صدای جیغ های سرکش امان همه را بریده است-همه درباره آزمایشگاه های دلتا صحبت میکنند.داستان Doom III توسط کات سین ها روایت میشود-دموهایی نشان داده شده و مخاطب را در جریان داستان میگذارند –ایمیل ها و دیسک های ویدویی ویا فایل های صوتی ضبط شده به سبک هالف لایف و سیستم شوک ،راهنمای گیمر درطول بازی هستند و او را از سرنوشت شوم ساکنان این ایستگاه آگاه میکنند. دو عضو عالی رتبه UAC یعنی Elliott Swann و محافظش Jack Campbell با مارین ما وارد شهر مارس سیتی می شوند.این دو بخاطر وقایع اخیر وارد پایگاه شده اند و مامور تحقیق اند-در اولین جلسه خود با دکتر مالکوم بتروگر رئیس تیم تحقیقاتی-باستان شناسی مستقر در مریخ،آنها ؛نارضایتی UAC را به گوش دکترمیرسانند ولی گویی دکتر نقشه هایی در سر دارد.قهرمان داستان مارین بی نام-هم ناطق نیست و نظاره گر است –قهرمانی فریمن گونه و شجاع-همانگونه که د رمقاله هالف لایف هم اشاره کردم –این پورتوگونیست ساکت باعث میشود که شما خود را جای او بگذارید و هرکدام شخصیت خود را داشته باشید. عکس از قهرنام بدون نام بازی قبل از عرضه-سطح پالیگان ها برای بازی هرگز به اندازه این عکس نرسید در واقع این عکس تبلیغاتی بود عکس اصلی شخصیت در موتور بازی نسخه اصلی در نسخه BFG با بافت های کمی بهتر فرمانده کل قرارگاه مستر سارجنت توماس کلی است که شما برای اولین بار با او دیدار میکنید.د رهنگام انجام اولین عملیات خود در بازی تست دیگری از تلپورتینگ توسط دکتر بتروگر انجام دشده و نیرو های جهنم مستقیما به سطح مریخ پا میگذارند.بقیه داستان اسپویل میشود و دیگر شامل نبرد شما برای بقا و نجات هم قطاران شما و زمین است.مراحل پایانی Doom بی نظیرند – تعداد شخصیت های اصلی بازی هم کم بوده و حدودا 5 نفر هستند.سلاح افسانه ای سری BFG 9000 بوده که یک عدد از آن همرا محافظ الیوت سوان می باشد و بعدا در دستان شما قرار میگیرد-این سلاح رسما جهنم به پا میکند مراقب باشید کجا شلیک میکنید!محیط های بازی در ابتدا خطی می باشند کمی جلوتر محیط ها بزرگ تر شده و مبارزات گسترده میشوند. در سال 2000 جان کارمک اعلام کرد که قصد ریمیک کردن بازی Doom را داردو در این راه تکنولوژی نسل جدید را به خدمت گرفته است.د رابتدا کوین کلود و آدریان کارمک دو صاحب id مخالقت کردند-چون معتقد بودندبازگشت به گذشته خوب نیست و آنها را از پیشبرد اهدافشان عقب میاندازد.اما با عرضه returen to castle Wolfenstrain و موفقیتش ،ساخت بازی تائید شد.بلافاصله بعداز عرضه Quake 3 توسعه Doom III شروع شد و د رE3 سال 2002 توانست 5 جایزه بزرگ نمایشگاه را فقط با نسخه آزمایشی خود ببرد. برطبق گفته کارمک تکنولوژی پشت بازی Doom III بر سه اصل استوار بود: unified lighting and shadowing سایه زنی و نورپردازی یکپارچه- complex animations انیمیشن های پیشرفته و پیچیده و اسکرپیتنگی که نورپردازی بر پایه پیکسل را به طور ریل تایم انجام میداد و همچنین تکنولوژی stencil shadowingبرای خلق بهترین سایه های تاریخ بازی ها-نورپردازی Doom III هنوز هم اعجاب اور است .سایه های دقیق و گلوبال الومینیشن هم که سیستم نور پردازی آمبیت وابسته به سطح وقرار گیری اجسام است دربازی به کار رفت.صدای به کار رفته در بازی نیز یکی از پیشرفته ترین ها در زمان خود بود-صدای امبینت چند کاناله با کیفیت بالا و د رترکیب با صدا گذاری خوفناک هیولا ها جو بازی را متشنج تر مینمود. بازی در تاریخ 14 جولای 2004 عرضه شد و نظرات مثبت فوق العاده ای دریافت کرد.در آپریل 2005 یک DLc هم برای آن عرضه شد –یک بسته الحاقی که خود به اندازه یک بازی کامل ارزش داشت-نام این بسته Doom 3: Resurrection of Evil بود. این بسته مکمل شامل 12 مرحله تک نفره با محیط های جدید سلاح های جدید و گرافیکی حتی بهتر بود و داستان دو سال بعد از حوادث Doom III را وایت میکرد. نسخه BFG edition : در 15 اکتبر 2012 بسته ای با نام بالا عرضه شد و شامل گرافیک بهتر-صدا ها و افکت هایی با وضوح بالاتر و سیستم ذخیره چک پوینتی بود.ضمنا این نسخه از نمایشگر های 3D نیز پشتیبانی میکرد.رزلوشن بازی به 1080 scale شده بود و فریم هم 60 قفل شده بود.بسته الحاقی Doom 3: Resurrection of Evil نیز بود و یکسری مراحل جدید با نام The lost mission نیز د رآن حضور داشتند.این بسته شامل بازی DooM اصلی 1993 با پک هایش و Doom II نیز به صورت کامل بهینه شده برای اجرا روی سیستم های عامل جدید بود-پشتیبانی از کنترلر 360 نیز اضافه شده بود و ضمنا بازیباز میتوانست چراغ قوه را درحین مبارزات برروی شان خود نصب کرده داشته باشد.نسخه pc نیازمند استیم بود و نسخه های Doom I , II و نسخه Doom III یک جور هایی دستکاری شده بودند تا خشونت کمتری داشته باشند. تا پایان سال 2007 نزدیک به 3.5 میلیون نسخه از بازی به فروش رسید و Doom III تبدیل به پرفروش ترین عنوان id شد.موتور id tech 4 بسیار محبوب شد و برای باز یهای زیادی لایسنس شد.Doom III حدود 87 امتیاز مثبت منتقدان را بدست آورد وسایت های مختلف از آن تعریف کردند. "متاکرتیک از گرافیک خارق العاده و دستاورد های فنی برروی Pc شگفت زده شد. گیم اسپات گفت:جهان بازی خارق العاده است و اتمسفریک ترین د رتاریخ – Pc Gamer گفت:فقط باید گفت بازی بی نقص است و توان سخت افزاری pc را به عنوان قویترین پلتفرم نشان میدهد – IGN گفت:بازی هم به گذشته اش بدعت دارد و هم رو به جلو است –روی درجه سختی پایین شوتر دهه 90 است و روی سختی بالا شوتر مدرن- بازی Doom حتی روی سخت افزار های پایین با تنظیمات گرافیکی پایین نیز عالی به نظر میرسید و همین برای منتقدان عجیب بود. Eurogamer گفت :id درس هایش را از valve و HL درست یاد گرفته ،پیاده سازی شوتر عالی و سریع. نسخه Xbox بازی هم که د ر سال 2005 عرضه شد و از رزلوشن 480p پشتیبانی میکرد مورد ستایش منتقدان قرار گرفت –هرچند موتور بازی برای سخت افزار کنسولی کمی قوی بود و برروی آن فشار وارد میکرد و لی پشتیبانی عالی بازی از گیم پد خیال منتقدان را راحت کردده بود." برای من سال 2004 پایان عصر طلایی شوترهای تک نفره اول شخص بود،که چند ماه بعد با عرضه هال لایف 2 به پایان رسید ،خود بازی Doom III هم پایان عصر طلایی id softwear بود-موتور انریل اپیک عملا جای موتور های id را در عالم توسعه گرفت و با شخصیت های مهمی که id را ترک کردند، تیم عالی raven توانست quake 4 را عالی طراحی کند ولی دیگر سالهای سال است از id غول هایی چون Doom و یا کوئک ندیده ایم و این خیلی دردناک است-مهم ترین اسم در تاریخ شوتر اول شخص بدون شک id است –اما این دهه برایشان سخت گذشته است-تمام IP های آنها زیر مجموعه Bethesda شده اند-خوب بازی ولف امسال هم که زیرنظر بتسزدا و توسط ماشین گیمز توسعه یافت توانست لقب بهترین ولف ساخته شده تاریخ را ازعان خود کند –امید من برای این بازی Doom 4 یا Doom بعدی که فقط درکمیکان امسال برای عده ای خاصی پشت درهای بسته نمایش داده شد ،این است که کاری مثل Doom III انجام دهد و کیفیت خود را حفظ کرده و باردیگر لقب سلطان اول شخص را زنده کند –هرچند کار سختی است زیرا برقراری توازن بین شوتر کلاسیک و سبک آن در سال 2014 کار سختی است –رعایت خواسته های فن های بازی و جلب نظر گیمر هایی جوان تر که تازه به عالم بازی پیوسته اند و فقط نام Doom را شنیده اند کاری است دشوار--اما در همین حین-چون احتمالا خیلی طول میکشد تا دستمان به Doom بعدی برسد ،سراغ Doom III آمدم تا به خودم یادآوری کنم شوتر اول شخص ده سال پیش چقدر هیجان انگیز بود و کلیشه های نظامی و فلسفی آن را خنثی نکرده بودند.امیداورم روزی جان کارمک برگردد و دوباره موتوری بسازد عالی و امیدوارم روزی دوباره یک قسمت از ولف یا Doom یا کوئک را کارگردانی کند. گذر به وادی فنا بدون جان کارمک افسانه ای کاریست خطیر که از هرکس برنمیاید آیا Doom بعدی شاهکار خواهد ماند ؟میتواند گرافیکی خارق العاده مثل همیشه ارائه کند؟استاد که نباشد شاگردان چه خواهند کرد؟باید منتظر ماند و دید. رضا قاسمی جمع آوری امار ارقام و اطلاعات تاریخی از ویکی پدیا-IGN"
    1 امتیاز
  46. اجرا روی Tv و تجربه اش روی تصویر بزرگ بی نظیراست (تمام اسکرین شات های بازی در4k گرفته شده اند و حتی میتوان برای والپیپر هم استفاده کرد!!)
    1 امتیاز
  47. عرضه بازی شبیه ساز ریسینگ Project Cars یکبار دیگر به تعویق افتاد،Slightly Mad Studios اعلام کرده که عرضه در 17 مارس منتفی و در 2 آوریل بر روی شبکه استیم برای PC و در 7 آوریل برای PS4 و Xbox Oneعرضه می شود.در توجیه این تاخیر گفته شده که هدف ایجاد بهترین تجربه ممکن است. منبع خبر
    1 امتیاز
  48. بهتر شد، ولی باید میشد که انتخابی بشه :) یا رنگهاشم بشه انتخاب کرد در کل دیگه اینو همیشه نصب میکنم :)) ممنان
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...