رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. EHSANRF

    EHSANRF

    کاربر سایت


    • امتیاز

      4

    • پست

      1995


  2. HeX

    HeX

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      3

    • پست

      6888


  3. rahmanshahi

    rahmanshahi

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      2

    • پست

      2130


  4. ASTS

    ASTS

    کاربر سایت


    • امتیاز

      2

    • پست

      1442


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 07/20/18 در همه بخش ها

  1. درود عزیر مشکل شما ولتاژ های دیفالت یا پیش فرض هست که یه خط در میون تو بردهای MSI و Giga من این مشکل رو دیدم. خیلی نگران نباشید. اون VID بالا در شات coretemp نمایانگر ولتاژ بالاست. راه حل: اول بایوستون رو بروز کنید به آخرین نسخه/ طبق بررسی که بنده کردم بایوستون نسخه 1.3 هست که آخرین نسخه اش 1.5 باید باشه و از سایت خود MSI قابل دانلود هست. https://www.msi.com/Motherboard/support/Z370-GAMING-M5 خود MSI هم میدونه overvolt یا همون ولتاژ بالا میده به پردازنده و در فیکس یکی از بایوس ها اینطور نوشته: - Improve cpu over voltage when cpu overclocking برای آپدیت کردن بایوس هم خیلی ساده فایل آخرین بایوس از لینکی که براتون گذاشتم بگیرید. از زیپ خارج کنید و روی فلشی که هیچ محتوایی روش نیست بریزید و حتما هم فلش به fat32 فرمت شده باشه. ریست کنید و وارد بایوس بشید و از قسمت M-FLASH اقدام به بروزرسانی بکنید. دقت کنید با توجه به اینکه الان زمان بندی رفتن برق تو کشور داریم در زمانی نباشه که وسط عملیات آپدیت برقتون بره. البته زمانی هم نمیبره و شاید حدود 5 دقیقه بشه ولی من باب احتیاط گفتم خدمتتون. در حین آپدیت بایوس نه ریست کنید و نه چیزی به سیستم وصل کنید تا عملیات بروزرسانی به پایان برسه. برای عکس گرفتن از بایوس رو همون فلشتون میتونید شات ذخیره کنید با کلید F12. دوم اطمینان از نصب درست کولر، سفت شدن مناسب کولر، خوب خمیر زدن و خمیر خوب زدن و اطمینان از دور مناسب فن ها هست.
    3 امتیاز
  2. درود و سپاس بنده مدل مانیتورشون رو چون زیر تصاویر بود ندیدم... در مشخصات مانیتور این دوست عزیز نوشته شده : Adaptive Sync Technology : FreeSync یعنی قابلیت همگام‌سازی انطباقی در این مانیتور وجود دارد، به نوعی به همون تکنولوژی مشابه OVER HDMI اشاره داره... برای استفاده از تمام قابلیت‌های فری‌سینک نیاز به دیسپلی‌پورت و یا HDMI های نسل جدید هست که پهنای باند بالاتری نسبت به HDMI نسخه‌ی 2 دارن... مثال خوبی که میشه آورد تقریبا مثل PCI-E نسل اول هست که کارت‌های PCI-E نسل سوم هم روی اون نصب می‌شن ... (سازگاری یا COMPATIBILITY دارن، اما ممکنه کارایی متفاوت باشه) سایت زومیت نوشته: و در اینجا از فناوری تطبیقی که در پست پیشین عرض شد مطالبی درج شده: ( AMD FreeSync Technology Over HDMI ) http://hexus.net/tech/news/graphics/88694-amd-announces-freesync-hdmi/ مدل مانیتور ایشون توی لیست رسمی پشتیبانی از فری‌سینک درج شده (با استفاده از همون تکنولوژی که عرض شد و ... VESA) فناوری FreeSync از استاندارد همگام سازی تطبیقی VESA بهره می برد که بخشی از دیسپلی پورت 1.2a است... https://www.blurbusters.com/freesync/list-of-freesync-monitors/ مخلص کلام اینکه این مانیتور - با کمک تکنولوژی OVER HDMI و ... - از فری‌سینک پشتیبانی می‌کنه اما برای استفاده از این قابلیت می‌بایست کابل HDMI نسخه‌ی 2 یا بالاتر رو تهیه بفرمائید کابل HDMI که در تصویر هست باید چک بشه، برندش که معتبر به نظر نمیاد... ولی در هر صورت اگر از برندهای معروف نسخه‌ی دوم HDMI رو تهیه کنن یا اینکه از دوستی امانت بگیرن و تست کنن بهتر هست...
    3 امتیاز
  3. سلام آقای بهمنیان چند وقت پیش تاپیک شما را با موضوع استفاده از حسگر اثر انگشت دیدم در دیوار تهران نمونه ای را مشاهده کردم که شاید برای شما مفید باشد https://divar.ir/v/0RF8WjK1U
    1 امتیاز
  4. دوست عزیز منم 8700k دارم با green 240evo حالت معمولی رو ۳۴ هستش تو گیم های نیمه سنگین بالای ۴۵ نمیره
    1 امتیاز
  5. چیزی که الان به ذهنم میرسه اینه که با safe mode بالا بیاید درایو کارت گرافیکو پاک کنید. F8 بزنید قبل از نشون دادن لوگو ویندوز
    1 امتیاز
  6. دوست عزیزحالت خوبه شما. آی پی آدرس بازی فیفا هست و بنده هم گفتم با دقت بخون چی نوشتم عزیز ...کسی که بازی آنلاین میکنه پینگ بازی مربوطه رو میگیره ببینه چقدره >>>نه اینکه پینگ 4.2.2.4 رو!!!!!!!!!!!!!!!الان پینگ 4.2.2.4 رو میخوام چیکار مثلا :))))
    1 امتیاز
  7. درود من نمی دونم چه دلیلی داره، شرکت دوست داشتنی AMD افزایش هسته در دستور کار قرار داده، تا زمانی که انشعاب دستورالعمل هاش درست نکنه و همچنین مشکل افزایش فرکانس درست نکنه. این افزایش هسته تاثیری نداره .
    1 امتیاز
  8. ما به خوبی میدانیم که Intel برای مقابله با پردازنده های هشت هسته ای AMD Ryzen 2000 ،در حال کار بر روی یک پردازنده هشت هسته ای جهت استفاده در سوکت رده میانی LGA1151 است.اما این را هم میدانیم که AMD نیز قطعا این کار اینتل را بدون پاسخ نگذاشته و تصمیم دارد بر روی افزایش تعداد هسته های پلتفرم رده میانی دسکتاپ خود یعنی AM4 کار کند.یکی از سازندگان مطرح مادربرد یعنی MSI در یک تیزر ویدئویی معرفی مادربردهای جدید رده میانی ، اشاره کرد که مادر بردهای جدید B450 میتوانند از پردازنده های هشت هسته ای و "بالاتر "را پشتیبانی کنند.عبارت "بالاتر" قطعا اشاره به این موضوع دارد که در آینده پردازنده هایی با تعداد هسته بیشتر نیز برای این پلتفرم وجود خواهند داشت. با توجه به دست یابی AMD به فرآیند ساخت 7 نانومتر در ریز معماری ZEN 2 ، اگر این کمپانی تصمیم به افزایش تعداد هسته ها به صورت مولتی Core و با توجه به رویکرد CCX ها داشته باشد ، به راحتی میتواندبه ازای هر CCX ، به تعداد هسته های بالاتر دست پیدا کند.یک افزایش 50 درصدی در تعداد هسته ها میتواند تا 12 هسته و یک افزایش 100 در صدی در تعداد هسته ها میتواند تا 16 هسته پردازشی را برای پلتفرم AM4 به ارمغان بیاورد. MSI در تیزر خود تایید میکند که پردازنده های هشت هسته ای علاوه بر سازگاری با چیپست های فعلی سری 400 ممکن است حتی با با چیپست های آینده سری 500 هم سازگاری داشته باشند.شما میتوانید این تیزر ویدئویی را در لینک منبع مشاهده بفرمایید. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  9. دوت عزیز توی تنظیمات مانیتورتون باید فعال بکنید فری سینک رو با کابل اچ دی ام ای بدونه هیچ مشکلی کار میکنه نیازی نیست حتما دیسپلی پوره استفاده بکنید و اینکه کبل اچ دی ام ای واژن نداره صرفا پرتهاتون باید ساپورت بکنم و اینکه شما برای زیر 4k نیازی با hdmiورژن دو ندارین
    1 امتیاز
  10. سلام در مورد 16X به 16X این دوتا ویدیو گویای همه چیز هستند. https://www.youtube.com/watch?v=q5xvwPa3r7M https://www.youtube.com/watch?v=VJEobSyVaPE
    1 امتیاز
  11. سلام 16 به 16 که بگیرید نباید افت کارایی باشه مگر اینکه بیت ها وسط راه خراب بشن و افت خیلی کمی در حد 5 درصد داشته باشید من خودم به دنبال 4 به 16 هستم که چون 16 به 16 ها طول کمی دارن ، میخوام مثل رایزر های 1 به 16 ، 60 سانت سیمش باشه تا بتونم کارت گرافیک رو هرجایی که خواستم بزارم (هم ماین هم گیم) همون 1 به 16 هم برای گیم من رو راضی کرده اما میخوام با steamlink بازی روی ریگ اجرا شه و هم اینکد کنه و برای سیستم دوم ارسال کنه که در این حالت 1 به 16 جوابگو نیست
    1 امتیاز
  12. توصیه نمیکنم رایزر برای گیم روی کیس deepcool genom که اسلات عمودی گرافیک داره برای گیم رایزر نصب کردم که مشکل ساز بود بعضی بازی ها کرش میکردن و بعضی اوقات سیستم گرافیک رو شناسایی نمیکرد مشکل اصلی از اونجاست که 75 وات که pci-e تامین میکنه با رایزر همخوانی نداره 1080ti هم کارت پر مصرفی هست . البته مادربرد هم بی تاثیر نیست در کل مکروه است ولی چند تا نکته در صورت تهیه 1- دور رایزر ترمالتیک رو خط بکش که سابقه بدی داره 2- سعی کن رایزر هایی بگیری که 6 پین pci-e دارن 3- مستحبه از امازون سفارش بدی یکی از این دو مدل Ezdiy PCI-E Extension 90 Degree High Speed 20 Cm https://www.amazon.com/EZDIY-FAB-Express-PCIe3-0-Flexible-Extension/dp/B01NH0GW7Z/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1532059123&sr=8-2&keywords=ezdiy
    1 امتیاز
  13. آقا ندید میگم منم یدونه میخوام ? خیلی وقته دنبالشم ولی مدل های خوبش در صورت وارد کردن خیلی گرون میوفته ، حدود 260 تومن بهترینش که الان بشه اینجا پیدا کرد فکر میکنم فقط از طریق نمایندگی deepcool یعنی شرکت فرا سیستم دینا هستش چون مثلا سر کیس های genome ii این کابل به صورت فابریک هست . درصد کارایی کارت هم حدود 1 ای 5 فریم تاثیر میزاره ، البته نه اینکه کم بشه ، در بعضی موارد و تست هایی که توی یوتیوب میدیدم با رایزر فریم بیشتری گرفته بود (battlefield 1)
    1 امتیاز
  14. سلام ورژن 008 با برد سفید. البته ورژن 009 هم آمده ولی ظاهرا فرقی ندارند‌. بعید میدونم با رایزر قابلیت SLI فعال بشه. بازهم دوستان با تجربه تر راهنمایی و تصحیح بفرمایند.
    1 امتیاز
  15. به طور کلی دوتا بازی هست که خیلی خیلی به شرایط ذهنی نیاز داره هرچی هوش+ حافظه بالاتر و قوی تری داشته باشه بازی رو زود تر یاد میگیری مثلا شما بروملیت کسایی که به مسابقات TI راه یافتن رو ببین ، بعد برو میانگین هوشی کشور ها روببین دقیقا هر کشور میانگین هوشی بالا تری داره بازی کن های بیشتری از اون کشور راه یافتن بعد از اون طرف تو 1 نفر آفریقایی پیدا نمیکنی توی این 8 سال رقابت توی TI بازی کرده باشه یه بازی کن بود توی 1 سال یاد گرفته بود که هیچی به رنک 10 تای اول هم رسیده بود ، اصلا بیشتر به معجزه شبیه بود تا واقعیت ، بعد من داشتم میخوندم که ضریب هوشی خیلی خیلی بالایی داره ولی به طور کلی برای یاد گرفتن بازی به جایی برسی که لذت ببری اگر روزی 5 ساعت بازی کنی تثقریبا 1 - 1.5 سال طول میکشه باز بیشتر به هوشت بستگی داره ولی از من میشنوی ( به عنوان کسی که 10000 ساعت توی دوتا2 و خیلی قبل تر از اون هم توی دوتا در وارکرفت بازی کرده ) اصلا سمت بازی های آنلاینی نرو که شرکت Valve میسازه در کل این شرکت پول پرست 1% به وضعیت کسایی که بازی میکنن اهمیت نمیده ، فقط و فقط آبدیت و به روز رسانی میده برای بازی های سطح حرفه ای و مسابقات
    1 امتیاز
  16. کاملا درسته اما : از اونجایی که این مدل مانیتور فقط دارای HDMI هست و از طرفی شرکت سازنده که سامسونگ باشه گفته که این مانیتور از freesync پشتیبانی میکنه پس 100% میشه با استفاده از کابل HDMI از این فناوری استفاده کرد مگر اینکه شرکت سازنده دروغ گفته باشه و مانیتور اصلا یه همچین قابلیتی نداشته باشه که به شخصه بعید میدونم.
    1 امتیاز
  17. دوست عزیز قطعا برای استفاده از فری‌سینک می‌بایست از دیسپلی‌پورت استفاده کنید که در پی اون حتما باید گرافیک و مانیتورتون این پورت رو داشته باشن و ساپورت کنن اما! شرکت AMD برای بعضی مانیتورها که برچسب " AMD FreeSync Technology Over HDMI®" روی جعبه‌شون هست و از این تکنولوژی استفاده می‌کنن این قابلیت رو گذاشته تا بتونین از طریق HDMI از فری‌سینک استفاده کنین... اصولا پیدایش فری‌سینک بعد از پیدایش HDMI بوده و این عدم ساپورت به همین دلیل بوده... ممکن هست در نسل‌های جدید HDMI این قابلیت فعال بشه جدیدترین کابل‌های HDMI که در ایران پیدا میشن نسخه‌ی 2 هستن که مربوط به سال‌ 2013 هستن، در صورتی که فناوری فری‌سینک نسخه‌ی 2 از سال 2017 به صورت استیبل و جهانی عرضه شده. و نسخه‌ی اولیه‌ی اون از سال 2015 ریلیز شده... معمولا فناوری رو به جلو هست و عقبگرد نمی‌کنه... توجه کنید که در استفاده از فری‌سینک سه عامل مهم هستن، 1. نوع کارت گرافیک 2. مانیتور و 3. کابل و نسخه‌ی اون البته هیچ‌وقت تنها به پست بنده و یا سایر دوستان اکتفا نکنین و خودتون تحقیق کنین چون ممکنه بنده یا ... اشتباه کنیم.
    1 امتیاز
  18. خب پس با این حساب اندروید بهترین گزینه محسوب میشه اتفاقا من هم علاقه مند به برنامه نویسی برای اندروید و ای او اس هستم مچکرم از اینکه وقت گزاشتید و راهنماییم کردید فرستاده شده از Lenovo TAB 2 A10-70Lِ من با Tapatalk
    1 امتیاز
  19. این rampage. یعنی زمانی که همزمان تو تایم کمتر از یک دقیقه هر5تا هیرو حریف رو تو بکشی در واقع بالاترین افتخار تو بازیه.اگه دقت کنی تو پروفایلتم اولین چیز تو قسمت امار همین rampage هستش
    1 امتیاز
  20. تو این رنج این درایو خوبه: اس اس دی توشیبا A100 120GB
    1 امتیاز
  21. سلام بله منظورم همینه البته اونم اول باید یه اموزشگاه معتبر رو در نظر بگیرید،یادگیری به روش فیلم و تکست خیلی حوصله و دقت میخاد،که بعضی مواقع ادمو منزوی میکنه از یادگیری،خودم خاستم c++ یادبگیرم ،به فیلم سوم رسیدم سلولای مغزم داشتن مثل ذرت میترکیدن،سردردهم ناجور گرفتم،حالا لیندا هر دوسال یکبار بروزش میکنه از لحاظ بروز رسانی نگران نباشید در مورد درامد اینترنتی یه نظر شخصی دارم ،بازیا و برنامه های اندرویدی پولی دارن جا میوفتن و مردم یواش یواش دارن پول میدن جا این چیزا،شخصا دیدم طرف برنامه خارجی رو فارسی کرده اسکین رو عوض کرده پولی تحویل بازار داده،مردم هم معلوم نیست ده هزار بار ازش خریدن
    1 امتیاز
  22. جناب حسینی عزیز سلام . اصولا هر توزیع کننده ای در هر شرایطی 4 راه داره بفروشه نفروشه بخره نخره که در شرایط فعلی هر 4 راه اشتباه است و قطعا پر ضرر. جناب حسینی فروشگاه شما نزدیک یک ماه پیش هارد 4 بنفش رو نزدیک 800 فروختین امروز 1.300 هرچقدر هم شما آمارهای روزانه را چک کنید باز با این شرایط همه در بیلان حسابداری به عدد منفی دست پیدا میکنن و همه دارن طعم ضررو حس میکنن. شما از کاربرا درخواست راهکار کردین؟ ما از شما میپرسیم شما چقدر قدرت دارین ؟ میتونین توی این شرایط ثبت سفارش بزارین ؟ میتونین ترخیص کنین کالاتونو ؟ من اگر جای شما بودم زیر قیمت هر کالا با توجه به رانت اطلاعاتی که هر توزیع کننده ای داره پیش بینی مقطعی حتی یک روزه دوروزه از آِینده قیمت کالا انجام میدادم که قطعا به مصرف کننده اطلاع بده توی چه بازه ای داره کالاشو خرید میکنه! اما اینجا مساله مهم اینه مجموعه شما حاضر هست وقتی به عنوان مثال هارد اکسترنال داره عددش منفی میشه به کاربرش هشدار بده قیمتش اینه فعلا تهیه نکن یا قیمتش اینه میخواد گرون تر بشه سریع تر خرید بزارین . با این راهکار یک ذهنیت به کاربر میدین و خودتون هم میتونین توی روزش کالاتونو جایگزین کنید . اگر در شرایطی که کالا بسیار کمه به دنبال راه حلهای معجزه ای نباشیم. ما با همیم حق ما این نیست ولی ازش عبور میکنیم
    1 امتیاز
  23. درود اگر بدون مودم یا هاب بخواهی شبکه کنی به جای کابل lan باید کابل کراس به کار ببری. البته پیشنهادم این است که از مودم استفاده کنی که همه منظوره است. اگر نیازت به رندر تحت شبکه دائمی است، پیشنهادم راه‌اندازی شبکه‌ی گیگابیتی است. برای داشتن سرعت ۱۰۰۰ روی شبکه، نیاز به سوییچ(هاب) یا مودمی داری که سرعت ۱۰۰۰ mb/s را پشتیبانی کند یا اصطلاحا گیگابیتی باشد. کابل هم همانطور که دوستان گفتند cat6 بهتر است.
    1 امتیاز
  24. داداش سی پی یو 8700کا کلا همینجوری هست شما 2تا رادیاتور 480میلیمتری هم جلوش بزاری دماش به 90 میرسه و دلیلش خنک کننده نیست دلیلش خمیر سیلیکن ضعیفیه که زیر پردازنده به کار رفته از دوستان فروم سوال کنید کسانی هستند که همینجا کار دیلید رو انجام میدن بفرستین سی پی یو تون دیلید شه حداقل 20 درجه از دما سی پی یو کم میشه
    1 امتیاز
  25. درود بر همه دوستان.این اولین پست من در این انجمن هست و قصد دارم در خصوص واترکولینگ دست ساز خودم از ابتدا تا نتیجه براتون بنویسم. داستان از اونجا شروع شد که قصد داشتم تا cpu I7 5820k خودم رو که تا ۴.۵ گیگاهرتز اورکلاک شده بود تا فرکانس بالاتری اورکلاک کنم البته نه از سر نیاز بلکه کنجکاوی از اینرو دست بکار شدم و بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که برای بالاتر بردن فرکانس نیاز به خنک کننده opne loop هست.از انجا که خنک کننده من کولر مستر 120xl هست نتونسم به فرکانس بالاتر از ۴.۵ با درجه حرارت مناسب دست پیدا کنم.خنک کننده های اپن لوپ هم خیلی گرون هستند و در نتیجه ترجیح دادم خودم شروع بکار کنم. خب قبلش اینم توضیح بدم که من سالها کارهای صنعنی و فنی انجام دادم و کمابیش با این موضوع آشنا هستم و از اینرو مشکلی برای انجام مراحل کار نداشتم. پیش از هر چیزنیاز به یک واتر پمپ با اندازه ُ دبی و البته قیمت مناسب داشتم.برای همین کل بازار و اینترنت و ....زیر و رو کردم و چند مدلی خریدم و نتیجه رو با هر یک آزمایش کردم و در نهایت این مدل رو برای کارم انتخاب کردم : بعد از انتخاب پمپ و آزمایشهای متعدد باید مخزن رو آماده میکردم .برای همین به پامنار رفتم تا ببینم لوله های پلکسی از چه قطر-قیمت و ...موجودند و در نهایت لوله ۵۰ میلیمتری پلکسی گلاس رو انتخاب کردم که قیمت هز ۲ متر اون ۱۲۰ هزار تومن بود و من خیلی شانسی یک تیکه ۲۷ سانتی پیدا کردم. بعد از برش لوله دو سر اون رو دنده کردم.البته ایجاد رزوه روی اون خیلی مشکل بود چون با کمی فشار ابزار روی کار دنده ها لب پر میشدند و از طرفی بستن لوله در بین ۴ نظام دستگاه تراش هم مشکل بود چون هم باید اینقدر سفت بسته میشد که شل نشه و هم اینقدر شل بسته میشد که نشکنه و من هم فقط همین لوله رو داشتم.برای همین کار مشکل تر هم شد بعد از ایجاد دنده یک سوراخ دیگه جهت درین و تخیله مخزن با مته ۸.۸ ایجاد کردم و با قلاویز یک هشتم دنده کردم.همچنین یک شیر با دنده یک هشتم که برند خوبی ایتالیای هم هست به قیمت ۱۵ هزار تومان خریدم و یک پیچ بلاکر اورینگ دار هم در قسمت خروجی شیر بستم تا اگه شیر ناگهانی هم باز شد مشکلی ایجاد نشه.اما این شیر یک مشکلی داره اون هم شکل دنده اون هست که npt هست که برای بستنش باید خیلی دقت کنید تا پلکسی نشکنه. بعد از بستن شیر نوبت ثابت کردن فیتینگ یک هشتم بر روی پورت خروجی پمپ بود.همچنین پورت ورودی رو باید روی درپوش تهتانی مخزن ثابت میکردم که خب همه اینها رو با دقت لازم انجام دادم.برای اینکار از چسب مکس ریپیر اوهو استفاده کردم که کیفیت فوق العاده بالایی داره و تضمین دوام کار خواهد بود.همچنین برای بستن فیتینگها از لاک تایت ۵۷۷ استفاده کردم که عملا یک نوع تفلن مایع هست.: دو سر در پوشهای آلومینیومی رو هم با اورینگ جهت ممانعت از خروج آب مهار کرم. همین مراحل رو برای بستن فیتینگ لوله برگشت آب روی در پوش فوقانی انجام دادم.... همچنین یک سوراخ با دنده یک هشتم هم روی درپوش بالایی ایجاد کردم تا از طریق اون آب رو وارد مخزن کنم. خب حالا بایید بلاک مسی رو میساختم که فکر کنم سخت ترین و زمانبرترین قسمت کار بود.اول یه تسمه مسی به ابعاد ۷۰ در ۷۰ و ضخامت ۲۰ میلیمتر خریدم.پیش از هر کاری باید تسمه رو بلوک گونیا میکردم و اندازه اون رو به ۶۰ در ۶۰ در ۱۵ تغییر میدادم.کار رو با فرز سه محور و ابزار ۱۰ میلیمتر ۴ فاز شروع کردم: بعد از بلوک کردن باید کار رو برای برداشتن قسمتهای اضافه و ایجاد شیارهای عبور آب آماده میکردم که تقریبا سخت ترین قسمت کار بود.برای انجام اینکار با توجه به اینکه بعد از برداشتن قسمتهای اضافه فقط ۳ میلیمتر از ضخامت مس باقی میموند باید فکر برای حل مشکل خم شدن و دفرمگی بلوک مسی میکردم.در نتیجه یک بلوک آلومینیومی آماده کردم و بلوک مسری رو با چسب آهن درون اون محکم کردم. بعد از این مراحل بولک آماده فرز کاری شد: خب حالا نوبت به ایجاد شیارها بود که با خرید یک فرز ۴۰ در ۰.۸ اینکار و انجام دادم: خب تا اینجا که همه چیز به خوبی انجام شد.تصمیم داشتم بقیه قسمتها بلاک مسی رو با پلکسی بسازم و البته اینکار و کردم اما در نهایت با تجربه ای که در خصوص پلکسی و خمش آن در اثر حرارت داشتم نتونستم بهش اعتماد کنم.در نتیجه کار رو با آلومینیوم و ورق فولادی و استفاده از واتر جت انجام دادم>بعد از نقشه کردن کار مراحل رو به دقت اجرا کردم: با استفاده از فرز ۲.۵ میلیمتر شیار آب بندی را برای نصب اورینگ آماده کردم که انجام اینکار با توجه به ظرافت فرز کار مشکل و وقتگیری بود. سوراخکاری ها توسط مته انجام شد چون واتر جت برای ایجاد این سوراخها دقت لازم رو نداره. حالا نوبت قرار دادن پوشش پلکسی بر روی قسمتهای فلزی بلاک بودبخشی از پوشش کاغذی پلکسی هم تا پیش از رنگ کاری جدا نشد . خب حالا همه چیز تمومه و مدار خنک کننده برای انجام تست توسط لوله بهم متصل شد و توسط آب مقطر به مدت چند ساعت تست شد. ناگفته نمونه که رادیاتور آلومینیومی هم سفارشی توسط یکی از دوستانم به قیمت ۲۰۰ هزار تومن تهیه شد. بعد از تست حالا نوبت به اسمبل در کیس بود که با کلی وسواس و دقت این کار و انجام دادم: فیتینگهای بلاک رو با لاک تایت ۵۷۷ محکم کردم و توسط پیچ و ۴ فنر روی سوکت ثابت کردم. سپس تیوب و پمپ رو توسط بست پلاستیکی بسیار با کیفیتی به انتهای کیس بستم و بین بست و کیس یک واشر نرم لاستیکی جهت جلوگیری از اانتقال لرزش های احتمالی قرار دادم. همچنین رادیاتور آلومینیومی و دو فن آن را در قسمت بالایی کیس بستم: حالا نوبت به نصب لوله ها و رابطها بود.تصمیم داشتم از لوله های پلکسی استفاده کنم و البته لوله ها را هم خریدم و تمام خم ها رو به دقت انجام دادم اما زمانی که سر لوله ها رو پولیش میکردم متوجه ترکهای خیلی ریز در سر لوله ها شدم.البته مشکلی در آب بندی نداشتند اما نتونستم به اونها اعتماد کنم که مبادا در دراز مدت مشکل ساز شوند .در نتیجه از لوله های مخصوص فیتینگ که انعطاف پذیر هم هستند استفاده کردم. بعد از نصب مقدار ۲۰ درصد ضد یخ رو با آب دوبار تقطیر مخلوط کردم و درون مخزن ریختم.پمپ رو توسط یک پاور ساپلای جداگانه روشن کردم و به تدریج مایع کولانت و اضافه کردم تا زمانی که مخزن کاملا پر شد و مدار خنک کننده رو حدود ۲ ساعت به حال خود رها کردم تا از وجود هرگونه نشتی مطمعن بشم.بع از حصول اطمینان از همه چیز هدر پمپ رو به یک مدار رگولاتور dc to dc متصل کردم و ورودی اون رو به هدر پمپ مادر برد متصل کردم: امروز یک هفته هست که این خنک کننده در کیس من قرار داره و به لطف این سیستم cpu رو تا ۴۷۴۷ مگاهرتز بدون هیچ مشکلی با دمای کاملا قبل قبول اورکلاک کردم.البته تا فرکانس بالاتر(۴.۸گیگاهرتز ) هم به راحتی انجام شد اما دما تا ۹۵ درجه بالا میومد ولی مشکلی در استرس تست نبود . تمامی این مراحل توسط شخص خودم انجام شد.درضورتی که دوستان سوالی داشتند تا حد امکان کمک خواهم کرد.
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...