از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
تخته امتیازات
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 09/01/21 در همه بخش ها
-
بیخیال داداش اگه داری بخر الان تموم شه بره اینکه میخواد ddr5 بیاد این صحبتا بزار در کوزه تا بخواد بیاد مچ بشه خودش 2 سال طول میکشه { بلو اسکرین ایز کامینگ } نکته بعدی اینکه ارزونی در کار نیست و نخواهد بود شما اگر الان لازم داری بخر چون گرافیکا احتمالا دوباره ناپدید بشن و ازینم گرون تر بشن هیچکس نمیتونه بیاد صد در صد بگه قیمتا گرون تر میشه یا ارزون تر هرکی هم گفته یه چرتی پرونده کل حرفم اینه شما اگر امروز نیازی داری بخر بعدا پشیمونی هم نداره چون نیازت رفع شده ولی اگر به طور مثال اومدی یه سری قطعات به جز گرافیک خریداری کردی بعدا ارزون شد کلی خودتو سرزنش میکنی4 امتیاز
-
درود دوست عزیزم شما باید قشنگ توضیح بدی چی می خوای بخری که بشه نظر داد مثلا الان خرید پردازنده و مادربرد رو شخصا اشتباه می دونم تا چند ماه آینده نسل اینده پردازنده های اینتل با پشتیبانی از رم های ddr5 معرفی میشه اما به فرض گرافیک حالاها قرار نیست چیز جدیدی بیاد و خرید رو نباید توش تعلل کرد خلاصه بستگی داره شما دقیقا چی تو ذهنت هست4 امتیاز
-
یک ویدئو دیدم امروز در کانال لیون که بسیار جالب بود (البته برعکس) https://www.instagram.com/p/CTPtSlvteH_/ حالا دوستان عزیز انجمن اگر حوصله دارن به لینک زیر مراجعه کنند و یک تستی بگیرن و بهمراه مدل موس یک اسکرین بزارن داخل صفحه البته که اگر دوستان برنامه یا صفحه ایی برای تست موس گیر اوردن در نت بزارن تا تست کنیم با اون هم لینک مفید تست کلیک اکثر موس ها مخصوصا دو مدل از موس های مقایسه شده در ویدئو لیون که اختلاف از زمین تا زیر زمین می باشد (مدل ها رو جستجو کنید) https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-QI7-LY9Ul_DsVE4ZOqBQxqqqqrdJ04Ite8IY3AQMds/edit?pref=2&pli=1#gid=0 https://www.vsynctester.com/testing/mouse.html برای شروع موس کولر مستر با کارکرد بالای 3-4 سال مدل MasterKeys Lite L که باندل بوده3 امتیاز
-
من حرف اخرم رو بزنم و برم بخر بخر بخر دوستان این نشد راهنمایی که یک دوتا سوالیم بپرسید بد نیست الان شما تازه چیزی رو که اول کار باید می گذاشتید رو گذاشتید دوست عزیز این سیستم شما برای رزلوشن 1080 و 60 فریم فعلا جوابگو هست حداقل تا 2 سال دیگه شایدم بیشتر شما هدفت رزلوشن بالاتر هست و رفرش ریت بیشتر قاعدتا ظاهرا لابه لای حرفات صحبت از 3060ti می کردی؟ کارت خوبیه و شما می تونی بخریش اگر نقدینگی داری تعلل نکن که دوباره قیمت جهانی کارت داره اخبار بالا رفتنش میرسه کارت خودت فک کنم 12 به بالا فروش بره قیمت 3060ti رو ندارم ولی حدودای 30 باید باشه پاور رو عوض کن و 750 وات پلاتینیوم بگیر هر برند معتبری که به بودجت خورد بالای 750 وات لازمت نیست مانیتور هم یک مانیتور 2k با رفرش ریت 165 هرتز بخر پیشنهاد شخصیم فعلا این 3 قلم هست البته کیس هم می تونی بخری منتها کیست رو ننوشتی نمی دونم قضیش چه جوریاست اگر تصمیم ارتقات نهایی شد تاپیک بزن و از بچه ها کمک بگیر که هر موردی بهترین کالا رو بخری موفق باشی3 امتیاز
-
البته تاخیر خود کامپیوتر هم باید لحاظ بشه، یه سری تست ها هست که انویدیا نشون داده از زمانی که شما کلیک میکنی تا زمانی که روی مانیتور شلیک شدن رو میبینی، میانگین 350ms طول میکشه!(جدای تایم تاخیر مانیتور) ینی شما یه پینگ 350 داخلی هم داری، بعد اومده تکنولوژی dlss رو فعال کرده که این زمان به حدود 100 میرسه و روی حالت rtx و 144hz نشون میده که تا 30 میلی ثانیه هم کاهش پیدا میکنه. علاوه بر تاخیر موس، تاخیر رابط، کابل، i/o روی مادربرد و ... هم دخیل هست، احتمالا همین تست رو با یک موس و چند سیستم مختلف بگیرید، نتایج مختلفی هم بدست میاد2 امتیاز
-
سلام بنظر نمیرسه تا آخر ۱۴۰۰ از نظر قیمت ارز تغییر محسوسی اتفاق بیوفته. پس به غیر کارت گرافیک تغییر خاصی بعیده اتفاق بیوفته. پاور هم عرضه بهتر شده و قیمت ها معقول تر شده. مدل های جدید هم اصلا حتی قیمت های MSRP جالبی نخواهند داشت چه برسه داخل کشور ما قیمت ریالی شون خوب باشه یا نه. با توجه به سیستم فعلیتون، در درجه اول ارتقا به core i5 نسل یازده اینتل و ترکیب اون با مادربورد سری ۵۰۰ حتما بخصوص B560 پیشنهاد میشه و اگه بودجتون کشش بیشتری داره خرید رایزن ۵۰۰۰ با چیپست b550 . در مورد گرافیک، شخصا بعید میدونم پایین بیاد حتی بعد از جمع شدن بساط ماین اتریوم. پس در بهترین حالت ثابت میمونه و اگه مورد خوش قیمتی پیش اومد بنظرم بخرید.2 امتیاز
-
خوب پس شما به جوابتون رسیدید مادربرد و پردازنده و رم رو نگه دارید بقیه قطعات رو می تونید تعویض کنید چشم انداز کشور ارزونی نیست اونم توی کوتاه مدت پس به نظر شخصی بنده همین الان اقدام کنید و خریداتون رو انجام بدید دلار اگر قرار باشه کاهش معنی داری داشته باشه باید توافقی باشه که در کوتاه مدت دور از دسترس هست حداقل 1 سال زمان میبره به نظر شخصی خودم اگر روند مطابق میل طرفین پیش بره2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
گرامی حساب کتاباشو کردی؟ سود دهی ایناش منظورمه. بی گدار به آب نزنی.2 امتیاز
-
درود دوستان بعد از حدود 100 روز امروز موس رو یک پاکسازی اساسی کردم و تمیز کردنش به شدت اسون بود 2 تا گوش پاک کن برای سوراخ های لانه زنبوری کنار موس استفاده شد به این صورت که گوش پاک کن ها راحت داخل سوراخ ها می رفت و کثیفی ها رو میشد راحت تمیز کرد رویه موس هم که مغناطیسی هست و راحت جدا شد و شستمش داخل موسم کمی غبار گرفته بود که با یک دستمال تمیز شد پس خیال کسانی که قصد خرید داشتن ولی فک کردن بعد چند ماه کثیف کاری داره راحت باشه خیلی ساده قابل مدیریت هست اما این 100 روز من روند استفاده از موس رو بالکل عوض کردم و دوستان می دونن بعضی پلیرها از مچشون استفاده می کنن برای حرکت دادن موس بعضی ها هم از دستشون موس قبلی که master mouse pro l بود سنگین بود برای مچ و در بلند مدت دست اذیت میشد اما این موس چون خیلی سبک هست با مچ راحت میشه باهاش فاصله چند ساعته رو با مچ سر کرد ایا تاثیری هم داشت تغییر استایل پلی دادن از دست به مچ؟ برای خودم شخصا 20 درصد در kill و damage تاثیر داشت منطقیم به نظر میاد مچ خیلی به موس نزدیک تر هست و شما عکس العملت سریع تر میشه منتها باید بتونی دقتت رو بالا نگه داری و این خودش مستلزم تمرین هست2 امتیاز
-
1 امتیاز
-
سلام این لینک رو به عنوان نمونه گذاشتم قطعا مادربرد های دیگه x299 هم همین مقدار رو ساپورت میکنن. البته مادربردهای x299 هم ورژن خوردن و ورژن جدیدشون همه ۲۵۶ گیگ رو ساپورت میکنه https://www.digikala.com/product/dkp-3975309/مادربرد-ایسوس-مدل-rog-strix-x299-e-gaming-ii1 امتیاز
-
دوست عزیز شما فعلا با اپگرید قطعاتی شروع کن که دیر به دیر تکنولوژی درشون عوض میشه یا عوضم میشه اصلا مهم نیست؟ مثالش مانیتور موس کیبورد پاور کیس این 5 قطعه رو هر وقت بخری خیلی ضرری متوجهت نیست1 امتیاز
-
جسارت نشه دوست عزیز ولی این تست فاقد هرگونه ارزش و معیاری هست خصوصا برای افراد گیمر زمانی که میگن نرخ تازه سازی موس 1000 هرتز هست یعنی خودشون موس رو جوری ساختن که در هر میلی ثانیه بتونی اطلاعات سنسور رو رد و بدل کنی( دقیق نیست و قطعا مقداری واریانس داره پس نگید چرا من دیدم نوشتن 2 میلی ثانیه داخل فلان تست با پینگ 100 به بالای ما واقعا مهم نیست) مورد بعد چیزی که مهم هست و دوستان بهش توجه نمی کنن و جدیدا مد شد زمان تاخیر سوییچ موس هست حالا که موس نرخ تازه سازیش 1000 هرتز هست و سوییچ 4.4 میلی ثانیه تکلیف چی میشه؟ این نشون میده بالای 227 فریم این موس گلوگاه میشه برای فرد گیمر(این حالت ارمانی هست و قرار نیست کسی متوجهش بشه) نتیجه اخلاقی:اصلا درگیر این چیزای پیش پا افتاده نشید که ذره ای توسط انسان اونم افراد عادی نه پرو پلیرها اونم با پینگ 100 و یحتمل مانیتور 144 هرتز نمی شید در هر صورت ممنون از تستی که قرار دادین1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
درود بهترین و خنک ترین 1070 دما 65 بدون ماین و بازشدگی پلمپ کارتن و متعلقات 15 تقدیم میشه1 امتیاز
-
درود دوست عزیز این ویدیو رو در یوتوب ببینید جوابتون رو می گیرید https://www.youtube.com/watch?v=vFspA0c03tc&ab_channel=zWORMzGaming1 امتیاز
-
سلام میشه یه توضیح در مورد چگونگی هیت دادن بفرمایید دقیقا کجاش رو باید سشوار گرفت؟ چند دقیقه واگه ممکنه لینک عکس یا ویدیو بدید ممنون میشم چون توی یوتیوب چیزی که به این مورد بخوره پیدا نکردم فقط ریبال بود که اونم دستگاه های مختلف با مواد مختلف و کلی تخصص لازم داره نه من دیگه نمیفروشمش چیزی که یک درصد هم احتمال خرابی مجددش باشه چون حتی به خریدار بگی و اون هم با علم بخره باز هم آدم دل چرکین میشه1 امتیاز
-
در حالی که هماکنون شرکت اسپیس ایکس با برنامه استارلینک خود، مطرحترین برند فعال در حوزه ارائه خدمات اینترنتی با ماهوارههای مدار پایینی زمین شناخته میشود، کمپانی اپل برای استفاده از LEO در آیفون 13 با شرکت Globalstar همکاری خواهد کرد. منبع:shahrsakhtafzar1 امتیاز
-
ببرید یک مرکز تخصصی براتون عیب یابی کنند یک مدتیه واقعا به خاطر شرایط اقتصادی کاربر ها هر کاری میکنند تا چیزای خودشون رو خودشون تعمیر کنند که واقعا هم خوبه برایی کسی که تجربه داشته باشه یا سر رشته یی چیزی از این مطالب. اینجا فوقش بت بگن ویندوز عوض کن ویروس کشی کن فلان بهمان. اینا رو با گوگل کردن هم خودتون میتونید متوجه بشید نیازی به تاپیک نداره.اینجا سر گشاده و این شکلی تاپیک زدن فقط کم حوصله گی و کم تجربگی شما رو در حل این موضوع میرسونه. پس بدین جایی براتون عیب یابی و درستش کنند.1 امتیاز
-
@rahmanshahi آقا مهرداد عزيز مبارکتون باشه انشالله به خوشي استفاده کني.1 امتیاز
-
دوستان بنده یکی از واتر کولر های کورسیر رو از امید آقای عزیز خریدم، نمیدونم چجوری خوب بودنش رو توصیف کنم، اصلا زیبایی و ظاهرش به کنار، هرچند پک 3تایی فن هاش و کنترلرش رو اگه بخواید جدا بگیرید نزدیک 210 دلار در میاد ولی از نظر پرفورمنس، من باندلی که چند روز پیش گرفتم z590 هست همراه یه cpu i7 11700k که دیشب گذاشتم cpu z تستش کنه حدود یک ربع گذاشتم روی فول لود بود دما از 56 یا 57 بالاتر نمیرفت1 امتیاز
-
بسیار خوب موس fk2 رو داشتین و می دونید چه خبره و چه جوریاست عملکردش این موسم عرضم به حضور شما فقط ۶۲ گرم وزنشه و این سبکی چالاکی بیشتری بهش میده پس اگر شما آدم فرزی باشی ری اکشن تایم بهتری بهت میده فلیک شات زدن باهاش راحت هست چون زیره موس ۴ تکه ptfe گذاشتن و به نظرم بهتر از ۲ تا تکه ptfe هست برنامه مخصوص خودشو داره و می تونی راحت dpi های اختصاصی و تمرینی خودت رو بهش بدی نورپردازی قشنگی داره کیفیت ساخت فوق العاده ای داره سیمش روکش پاراکورد داره بر خلاف موس شما که روکش ساده داشت مورد اخرم سنسور این موس ۳۳۸۹ هست و موس شما ۳۳۶۰ در صورت کلی این موس از لحاظ کارایی و امکانات و کیفیت ساخت برندست ولی موس بنکیو هم موس خوب و قابل احترامی هست منتها این لولش بالاتر هست و اصطلاحا های اند هست برای FPS گیمرها موفق باشید1 امتیاز
-
درود سوالتون خیلی کلیه شما حرفه ای cs رو دنبال می کنی یا صرفا فان پلی میدید ایا با مچ موس رو حرکت میدید یا با کل دست؟1 امتیاز
-
خوب دوستان قرار بر این بود شما کلیپ بدید و بقیه coach کنن که همه ماشالا یکی از یکی ترسوتر ادم تا دیگران عیبش رو نبینن و بهش گوشزد نکنن داخل بازی انلاین به جایی نمیرسه از ما گفتن بود تصمیم جدیدم بر این شد که تکنیک هایی که پرو پلیرهای خارجی در بازی استفاده می کنن رو بگم با ذکر منبعش شاید رفتید یک 2 تا چیزم از اون یاد گرفتید مورد اول امروز دور زدن ریکویل(همون لگد اسلحه خودمون) هست برای اسلحه flatline یا همون Ak47 معروف شخصی که اولین بار این تکنیک رو به کار برد col monsoon هست عضو اصلی تیم کامپلکسیتی و یکی از بهترین ریث پلیرهای دنیا شیوه کار: از اونجایی که اسلحه flatline خیلی ریکویلش چپ و راست میشه این اقای باهوش اومد گفت بیایم با یک میکرو دایره که دایما تکرار میشه دور بزینم ریکویل رو و خودمون ریکویل رو تعریف کنیم(هنگام شلیک با موس باید باید میکرو دایره های کوچکی درست کنیم تا ریکویل دلخواه خودمون پیاده بشه) کلیپ: فاصله 25 و 50 متری با کریبر اندازه گیری شده و از این تکنیک استفاده شده امیدوارم به درد این چند نفری که میشناسم اپکس بازی می کنن بخوره موفق باشید لجندز Apex Legends 2021-08-31 17-50-33.mp4 @ARMINدرود ظاهرا افزونه اپارات مورد داره پس بنده در فروم فایل رو اپلود می کنم تا تیم فنی رسیدگی کنه1 امتیاز
-
در سرور و ورک استیشن باید قید به صرفه بودن رو بزنید. https://emalls.ir/مشخصات_Asus-WS-C621E-SAGE-Motherboard~id~1181222 اما اگر کاربری هستید مثل من که سلیقه تون همیشه دنبال بهترین انتخاب بر اساس پول پرداختی هست برای شما بهتره دسکتاپ انتخاب کنید. بررسی میکنم و یه باندل بهتون پیشنهاد میکنم.دوستان هم نظرات خوبی میدن.1 امتیاز
-
الان مادربردهای دسکتاپ در بازار وجود دارن که حداکثر تا ۱۲۸ گیک رم ساپورت میکنن و نمیشه دیگه در اینده بیشتر بست. رم های 64 گیگ دوال هم هست که دو پک جمعا چهار تا رم ۳۲ گیگ میشه پس رم هم موجوده.اگر عجله ندارید پیشنهاد میکنم برای سوکت جدید و ddr5 صبر کنید که همه چیز ارتقا اساسی داره میشه از همه لحاظ. ولی اگه عجله دارید بسته به بودجه میتونید هم دسک تاپ ببندید و هم ورک استیشن هم ببندید. سرور هم میشه بست. شما چقدر بودجه دارید؟ اگه بودجه عالی باشه در حد خزانه من سرور میبندم و اگه بودجه متوسط باشه در حد گاوصندوق ورک استیشن و اگه بودجه در حد حساب بانکی باشه دسکتاپ میبندم.1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
دوست من سخت افزار همان کدک هست پردازش صدا بر عهده داره گفتم از نظر سخت افزاری یکی هستند حتی شما میتونید سری مشابه از نظر پین بجای هم روی مادربرد قرار بدهید! از نظر ساده کل صدا تریبل و باس هست !!! چیز دیگه میبینید ؟؟؟؟؟ از نظر حرفه ای رنج فرکانس هست و پردازش انها کلا سرمایه داری همین هست مخصوصا در عرصه کامپیوتر اکثرا شرکتها خط راه اندازی چیپهای هم سری یکی هستند مثل کدک صدا فقط اسم و کمی نرمافزاری تغییر کرده حتی چیپ کارت گرافیک همین هست مثال ساده تمام سری انویدیا 3000 یکی هستند و خط تولید یکی هست! فقط در اخر چیپ های سری پایین با لیزر قسمتهای قطع میشه (کودا ها و ...) ! خلاصه بگم چیزهای زیادی هست سری H , B , Z مدل یکسان یکی هستند از نظر چیپ دقت کرده باشید فقط اجازه دسترسی به اورکلاک رم یا سی پی داده میشه یا نمیشه این یعنی سرمایه داری برای هر سلیقه همه چیز هست اما از نظر سرمایه دار هزینه براش فرق نمیکنه تا مصرف کننده بازیچه باشه برای رنگ لعاب !1 امتیاز
-
درود بر همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی سری تاپیک های آموزشی DPSYS قبل از هر چیزی از همه دوستانی که این مدت منتظر بودن و بنده بدقولی کردم و دیر تاپیک رو استارت زدم پوزش میطلبم ولی این تاخیرات پیش اومده دلایل خاص خودش رو داشت و از طرفی هم بنده به علت مشغله کاری زیاد تایمی نداشتم که بتونم تاپیک رو کامل استارت بزنم و منتظر بودم یه فرصتی پیش بیاد و بتونم اینکار رو بکنم که خوشبختانه بالاخره تونستم انجامش بدم. دوستانی که حوصله دارن این قسمت رو حتما حتما حتما مطالعه کنند ، نهایت چند دقیقه وقت میبره ولی میتونه براتون مفید باشه! خب اجازه بدید براتون یه مقدار مفصل توضیح بدم که چطوری تونستم به راهی دست پیدا کنم که این پروژه رو بسازم و اینو نه به این خاطر که بخوام بگم من اینکارها رو کردم و فلان و بهمان نه ، به این خاطر میگم که دوستان وقتی خواستند یه کاری رو انجام بدن و اون کار در مرحله اول براشون امکان پذیر نبود بیخیالش بشن و دست از تلاش بردارن و بگن نمیشه ، نه اگه واقعا تلاش کنید میشه و موفق میشید. من بعد از اینکه پروژه فن آر جی بی رو انجام دادم و فن های ترمالتیک رینگ هم جزو تازه واردهای بازار بودند تو فکر این بودم که چطوری میتونم این فن ها رو هم بسازم و حتی تو همون تاپیک آموزشی هم دوستانی درخواست ساخت این فن ها رو دادن و من روی این قضیه فکر می کردم و هر چیزی و هر راهی که به ذهنم میرسید رو دنبالش میرفتم و به نتیجه ای که میخواستم نمی رسیدم و از طرفی هم حقیقتا این فن ها رو از نزدیک ندیدم و اطلاعاتم راجع به این فن ها در حد همون تصاویر وفیلم هاشون در سطح نت بود و بس و به صورت تجربی روی این پروژه کار میکردم. البته ناگفته نماند چون انجام این جور پروژه ها رو به عنوان سرگرمی و خلق یه محصول انجام میدم ، معمولا در تایم های بیکاری دنبالشون میکنم و اینطوریه که زمانبر میشه.خب بگذریم ، من راه های مختلفی رو امتحان کردم از اولیش که همون چسب حرارتی بود که دوستان هم اشاره کردن گرفته تا سیستم تابلوهای نئون و لوله های شیشه ای که دراین نوع تابلو ها استفاده میشه ، شیلنگ تراز ، شیلنگ های شفاف تحت فشار و پر کردنشون با چسب حرارتی مایع؟! ، یک نوع لوله مخصوص که در دندانپزشکی استفاده میشه ، همچنین فیبر نوری و حتی تحقیق و بررسی و تماس با شرکت هایی که در زمینه تولید محصولات ...... فعالیت داشتند ولی متاسفانه هیچ کدوم از این راه ها جواب ندادند ولی من شکست نخوردم و بیخیال نشدم و چون یه کاری که میکنم رو باید کامل انجامش بدم و به نتیجه برسم دوباره ادامه دادم و به هر چیزی که میرسیدم و اونو به این پروژه مربوط میدیدم امتحانش میکردم تا این که در طی این مدت به یه چیزی رسیدم که شاید در چند قدمی من بود ولی خب چون قبلا این مدلیش رو ندیده بودم بهش فکر هم نکرده بودم و اون چیزی نبود جز طناب ورزشی که برای این ورزش استفاده میشه و جریان از این قرار بود که یه روز بر و بچه های فامیل تو خونه مشغول بازی بودن که من نظرم به طنابشون جلب شد هر چند دقیقا این چیزی که من تهیه کردم نبود ولی باعث شد که من به دنبالش برم و چیزی که میخوام رو گیر بیارم و رفتم این نوع طناب رو در رنگ های قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی و سبز تو لوازم ورزشی فروشی ها گیر آوردم و برای این پروژه قرمزش رو انتخاب کردم و البته خیلی هم دنبال مدل سفید و در واقع بهتر بگم مدل بی رنگش بودم که بتونم پروژه رو به صورت آر جی بی بسازم ولی خب متاسفانه تا الآن که نتونستم تهیه اش کنم ولی حتما اونم گیر میارم. در مورد چسب حرارتی هم خدمت دوستان عرض کنم که مدل های مختلفی چسب حرارتی گیر آوردم ولی متاسفانه همه کوتاه بودند ( 30 سانتی متر ) و ما به بیشتر از این اندازه نیاز داشتیم که این متریال به کارمون نمیومد هرچند میشد برای فن های 8 سانتی استفاده کرد ولی خب چون کوچیک هستند و تو کیس های امروزی کاربرد کمتری دارند بیخیالش شدم و سعی کردم دنبال همون 12 سانتی باشم که خوشبختانه با به دست آوردن این متریال یعنی همون طناب ورزشی ما برای ساخت فن های بزرگتراز 12 سانت هم از این لحاظ مشکلی نداریم. خب این طناب رو تو چند سایز(از لحاظ قطر طناب ) میتونید تهیه کنید از 5میلی متر تا 15 میلیمتر که من دو مدلش رو تهیه کردم و یکی ... میلی متر و دیگری ... میلی متری که مدل ... میلی متری رو انتخاب کردم چون رو کار بهتر جلوه میده ولی مدل کوچیکتر هم خوبه و فکر کنم به اندازه واقعی رینگ فن های ترمالتیک نزدیکتر باشه ؟! دوستانی که حوصله ندارند از اینجا به بعد مراحل ساخت رو مطالعه کنند! خب حالا میریم برای ساخت پروژه و اول وسایل مورد نیاز رو میگم : ( طبق تصاویر) 1 - طناب ورزشی : به رنگ قرمز و قطر مقطع اون 8 میلیمتر هست و طول ( میتونید رنگ های دیگه رو هم انتخاب کنید ولی خب باید قبل از تهیه بررسی کنید که آیا میتونید بقیه متریال ها رو همسان با رنگ انتخابیتون تهیه کنید؟ مثلا ال ای دی ها ! ) 2 - شیلنگ تراز یا همون شلنگ شفاف تحت فشار که مقداری ضخیم تر و سفت تر هست و برای این کاربهتره ( این شیلنگ ها رو همونطور که گفتم در طی مراحل تحقیق برای رسیدن به متریال مورد نیاز تهیه کرده بودم که تونستم تو قسمت دیگه ای که در ادامه خواهید دید ازشون بخوبی استفاده کنم. ضخامت این شیلنگ یا در واقع همون پایپ حدودا 1 تا 1.5 میلیمتر و قطر اون 8 میلیمتر هست. 3 - ال ای دی : در دو نوع کلاهی و اوال و به رنگ قرمز 4 - وارنیش حرارتی : در سایز 8 یا 10میلی متر ( وارنیش سایز 2 میلیمتر هم در صورت امکان برای پایه های ال ای دی ها ، طبق تصاویر ) 5 - سیم تک زوج افشان باریک که به سیم بلندگو هم معروف هست : برای هر رینگ که میشه دو تکه سیم 15 سانتی متری که حدودا 12 سانتش مورد استفاده قرار میگیره. 6 - از همه مهمتر یه دونه فن 12 سانتی متری دارای ال ای دی که از جون خودش سیر شده و قراره ما جراحیش کنیم؟! ( فن رو میشه از مدل شفاف یا همون شیشه ای دارای ال ای دی و یا از مدل مات یا همون فن های مشکی معمولی ولی به شرطی که روی برد سیم پیچش جای نصب ال ای دی باشه انتخاب کرد که هر کدوم جلوه خودش رو داره و مدل ماتش به فن های رینگ ترمالتیک شبیه تر هست که البته من نتیجه کار رو با هر دو مدل تست کردم و تصویر نتیجه رو گذاشتم که دوستان ببینند و بهتر متوجه بشن.) ابزارهای مورد نیاز هم طبق پروژه های قبلی شامل : دستگاه هویه ، سیم لحیم ، روغن لحیم ، سیم چین ، گیره کاغذ بزرگ ، دستگاه تفنگ حرارتی و چسب حرارتی مثل پروژه قبلی ما باید فریم فن رو مورد برش قرار بدیم که روش برش رو تو تاپیک قبلی گفتم و برای اینکه مطالب زیاد نشه دوباره نمیگم و دوستان میتونن تو اون تاپیک مطالعه اش کنند! فقط اینجا یه مقداری فرق داره که فرقش رو میگم و تصاویرش رو هم قرار میدم. قبل از هر چیزی برای اینکه پره ها و سیم پیچ در زمان برش آسیب نبینند باید اون ها رو از فریم فن جدا کنیم که نحوه جداسازی پره ها رو هم چون تو تاپیک آموزشی قبلی گفتم اینجا نمیگم ولی تو این قسمت روش بیرون آوردن سیم پیچ روبه همراه تصویر آموزش میدم. طبق تصویر شما وقتی پره ها رو جدا کنید می رسید به سیم پیچ و اگه فن تون ال ای دی داشته باشه باید اون ها رو هم از سیم پیچ جدا کنید و درواقع سیم ها شون رو و همچین سیم تغذیه رو قطع کنید و بعد برای بیرون آرودن سیم پیچ دست به کار بشید و اینطوری عمل کنید: سیم پیچ رو به صورت انطباق فیت با هسته و پایه مرکزی فریم فن جا میزنن و در آوردنش مقداری نیرو و حوصله میخواد که یه مقدار سخت میشه و البته سختیش بستگی به اون فن داره که آیا با تلرانس بالا جا زدن یا با تلرانس پایین و معمولا چون من چندین مدل مختلف رو امتحان کردم و در آوردم خیلی هم سخت نیست. خب شما برای در آوردنش اینطوری طبق تصور زیر عمل کنید و با دست که البته میتونید یه تکه پارچه هم استفاده کنید بدنه سیم پیچ رومحکم بگیرید و سعی کنید در همون جای خودش مقداری به چپ و راست بهش نیروی چرخشی وارد کنید تا تکون بخوره و تکون که خورد آرام وهمزمان به سمت بالا بکشید تا در بیاد و اینطوری میتونید از هسته و پایه مرکزی جداش کنید. بعد از این که پره ها و سیم پیچ جدا شدند حالا باید فریم رو برش بزنید و فرق برش در اینجا با برش گفته شده در تاپیک آموزشی قبلی در مقطع برشمون هست که در اینجا طبق تصویر زیر مقطع برش به صورت مدور بوده تا بتونیم پروفیلمون رو که همون طناب هست از این قسمت عبور بدیم. برش رو که انجام دادیم و زائده های اضافی رو هم جدا کردیم و فریم آماده شد میریم سراغ مرحله بعد. در این مرحله ما باید اندازه ای که مورد نیازمون هست یعنی 40 سانتی متر از طناب رو برش بزنیم و به شکلی برش بزنیم که یک مقطع صاف و صیقلی مثل تصویر زیر داشته باشیم که من بعد از تست چند روش مختلف به بهترین روشی که رسیدم استفاده از سیم چین بود که باید طناب رو از محل مورد نظر با دقت و به صورت عمود و به یکباره با سیم چین قطع کنیم تا مقطع طنابمون به مانند تصویر باشه! نکته 1 : از ابزارهای دیگه مثل کاتر استفاده کردم ولی چون مقطع رو کدر و یا خش دار میکردند در ادامه کار نتیجه خوبی نمیداد! نکته 2 : درواقع اندازه ای که ما میخوایم حدودا 37 سانتی متر هست ولی 40 سانت برش میزنیم که اگه موقع برش مقطعمون خوب در نیومد جا داشته باشیم باز هم برش بدیم و متریال مصرفیمون خراب نشه! نکته 3 : توصیه میشه ابتدا از یک سر طناب چند بار تکه های کوچک برش بزنید تا روش کار دستتون بیاد و بعد اندازه گفته شده رو یه کم بیشتر برش بزنید ( همون 40 سانتی متر ) تا اگه خراب شد بتونید چند بار دیگه برش بزنید که اندازه اصلی خراب نشه و در نهایت اندازه اصلی یعنی 37 سانتی متر رو داشته باشید! بعد از این میرسیم به مرحله ساخت منبع نور : برای منبع نور شما چند مدل منبع نور و چند تا راه دارید : برای منبع نور میتونید از دو نوع ال ای دی به نام های کلاهی و اوال و یا اس ام دی استفاده کنید که در تصویر زیر دو نوع ال ای دی مشخص هست و هر دو تقریبا یک نتیجه به شما میدن ولی کاربا مدل کلاهی تو این پروژه راحت تر هست و مدل اس ام دی برای دوستان میتونه سخت باشه که اون رو در نظر نگرفتم. در مورد راه های ساخت هم شما میتونید از روش های 2 ، 4 یا 8 منبع نور ( ال ای دی ) استفاده کنید که هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند که من برای راحتی دوستان و اینکه انگیزه ساخت رو داشته باشن سختش نکردم و از 2 منبع نور استفاده کردم و اگه دوستان طالب دو روش دیگه هم بودن اون ها روهم بهشون میگم. بعد از انتخاب ال ای دی شما باید طبق تصاویر به این ال ای دی ها سیم وصل کنید و برای لحیم کاریشون اگه ابزار مناسب ندارید میتونید از گیره ای که در تصویر مشخص هست و از این روش استفاده کنید و همچنین ازوارنیش های سایز کوچکتر مثلا 3 میلی متری برای عایق بندیشون استفاده کنید. اطلاعاتی راجع به ال ای دی کلاهی : ولتاژ کاری این ال ای دی بین 1.8 تا 2 ولت هست و در بعضی مدل ها تا 2.2 ولت هم میرسه و جریان کاری هم بین 15 تا 20 میلی آمپر هست و در مورد پایه های مثبت و منفی ( کاتد و آند ) هم خدمتتون عرض کنم که شما میتونید از چند راه تشخیصشون بدید :مثلا پایه بزرگتر مثبت و پایه کوتاه تر منفیه و یا مثلا اون سمتی از ال ای دی که گرد نیست و پخ داره منفیه و طرف مقابلش که گرد هست مثبته ولی این مورد دوم رو من تجربه کردم که تو تولید اشتباهی تولید شده بودن و سمتی که گرد بود منفی و سمت پخ خورده مثبت بود پس این مورد رو حتما چک کنید؟! نکته 3 : سعی کنید لحیم کاری رو زیاد طول ندید چون گرم شدن بیش از حد باعث میشه که ال ای دی آسیب ببینه و حتی بسوزه یا نورش کم بشه؟! بعد از لحیم کاری شما باید از اون شیلنگ شفافی که گفتم طبق تصویر زیر دو تا تکه به طول 5 الی 6 میلی متر به صورت عمود و تقریبا نود درجه برش بزنید و بعد ال ای دی ها رو مثل تصویر به صورتی که نوک ال ای دی با لبه بیرونی این تکه تقریبا مماس و و عمود بر طول باشه داخل این تکه شیلنگ ها قرار بدید و بعد پشتش رو با چسب حرارتی پر کنید و اجازه بدید دقیقا تو همون حالت سفت بشه. در ادامه از وارنیش حرارتی به اندازه 10 تا 15 میلی متر برش بزنید و طبق تصاویر مراحل زیر رو انجام بدید. ( این مقدار رو سعی کنید نه خیلی زیاد باشه و نه خیلی کم و همون 15 میلیمتر میتونه کافی باشه چون اضافه که باشه تاریکی زیادی تو حلقه ایجاد کیکنه و خیلی کم هم که باشه باعث میشه که اتصال منبع نور و رینگ به خوبی برقرار نشه! ) بعد از انجام اینکار بهتره رینگمون رو که ساختیم والبته هنوز کاملا رینگ نشده رو امتحان کنیم وبرای اینکار سر سیم هایی که به ال ای دی ها وصل هست رو هر دو رو به هم وصل میکنیم یعنی مثبت ها به هم و منفی ها به هم و بعد به یه منبع تغذیه ( مثلا دو تا باتری قلمی 1.5 ولتی یا سیم نارنجی از سوکت های پاور سیستم که دارای ولتاژ 3 ولت هست ، البته دومی رو به شما دوستان توصیه نمیکنم چون ممکنه اشتباهی رخ بده و به سیستمتون آسیب بزنید ! ) با ولتاژ 2 تا 3 ولت وصل میکنیم تا روشن بشن و از سلامت و کارکردشون مطمئن بشیم و سعی کنید که به ولتاژ بالاتراز 2.2 وصلشون نکنید البته برای یه لحظه تست با 3 ولت هم میشه ولی دائم روشن نمونن چون باعث میشه ال ای دی ها داغ بشن و نورشون زود کم بشه و حتی بسوزن! خب بعد از این مرحله به یه مرحله مهم میرسیم و اونم قسمت سیم پیچ فن و تغذیه فن و ال ای دی هاست. اگه همونطور که در اول تاپیک خدمتتون عرض کردم از فن هایی که دارای ال ای دی هستند استفاده کنید و موقع برش ال ای دی ها رو قطع کنید ، اینجا راحت تر خواهید بود و طبق توضیحاتی که میدم عمل کنید. تو تصویر زیر محل اتصال سیم تغذیه فن و همچنین محل اتصال سیم تغذیه 4 تا ال ای دی که روبرد سیم پیچ وصل میشن رو مشخص کردم وهمونطور که تو تصاویر هم مشاهده می کنید ما روی برد سیم پیچ 4 تا مقاومت داریم که وظیفشون کاهش ولتاژیه که برای ال ای دی ها میره و لتاژ 12 ولت رو به و مشخصات این مقاومت ها رو با کد رنگی شون رو هم تو تصویر نوشتم. خب یکم علمی تر اینجا توضیح بدم بد نیست شاید به درد دوستان خورد. دوستان عزیز ما در اینجا ولتاژ ورودیمون 12 ولت هست و ولتاژ کاری و جریان کاری ال ای دی مون هم به ترتیب 1.8 ولت و 15 میلی آمپر هست پس طبق فرمول زیر ما به مقدار مقاومت حاصل شده نیاز داریم که میشه 680 اهم و کد رنگش هم میشه ، آبی ، خاکستری ، قهوه ای با نوار طلایی فرمول مقدار مقاومت : ولتاژ ورودی ( تغذیه ) منهای ولتاژ کاری ال ای دی تقسیم بر جریان کاری ال ای دی مساوی است با مقدار مقاومت مورد نیاز نکته : در صورتی که ما در فرمول گفته شده مقدار مقاومتی رو بدست آوردیم که اون رنج موجود نبود ، نزدیک ترین رنج به اون رو در نظر میگیرم ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگه رنج بالاتر باشه مقاومت بیشتر میشه و ولتاژ خروجی کمتر و اگه رنج پایین تر در نظر بگیریم مقاومت کمتر میشه و ولتاژ میره بالاتر! خب یه سوال ؟ چرا من ولتاژ و جریان کاری ال ای دی مون رو 1.8 ولت و 15 میلی آمپر در نظر گرفتم با اینکه با توجه به مشخصات ال ای دی میتونستم بالاتر در نظر بگیرم؟ معمولا در چنین قطعاتی ما سعی میکنیم همیشه ولتاژ و جریان پایه یا در واقع همون مینیمم رو در نظر بگیریم چون که اینکار باعث میشه عمر قطعه بالاتر بره و داغ نشه و نسوزه هرچند مقداری نور کمتر میشه ولی ارزشش رو داره؟! خب بعد از تست رینگمون نوبت به جا زدنش تو فریم فن میرسه که طبق تصاویر زیر عمل کنید و در حین جا زدن فریم هم طبق تصاویر بعد سعی کنید سیم های مربوط به تغذیه فن و سیم های مربوط به ال ای دی ها رو هم عبور بدید و جا گذاری کنید. به مراحل پایانی کار میرسیم و حالا نوبت اینه که سیم ها رو به برد سیم پیچ لحیم کنیم و این مرحله ممکنه یه مقدار حوصله بر باشه که باید سعی کنید به دقت انجامش بدید. یه نکته : من چون خوشبختانه مقداری تجربه دارم سیم ها رو با اندازه دقیق و بدون اضافه در نظر گرفتم و خیلی با ظرافت و دقت لحیمشون کرد و سیم پیچ رو جا زدم ولی شما دوستان اگه تازه کار هستید بهتره که مقداری در حد یک سانت یا کمی بیشتر سیم ها رو بلند تر در نظر بگیرید تا برای لحیم کاری و جا زدن سیم پیچ مشکلی نداشته باشید و بعد از لحیم کاری اگه اضافه بود و مانع فیکس شدن سیم پیچ روی هسته فن میشد ، از طرف دیگه این سیم ها که میشه دو تا انتهای رینگمون و خود سیم تغذیه سیم پیچ ، اضافه این سیم ها رو بکشید و بعد تو شیار موجود جا بزنید . آخرین مرحله هم نصب پره فن هست که به راحتی و همونطوری که بیرون آوردید نصب می کنید و از طرف دیگه هم اگه لازم بود فن رو روغن یا گریس کاری می کنید و واشرهای اون رو جا میندازیم و درپوشش رو میزاریم. بعد با دست پره رو به چرخش در میاریم که ببینیم به جایی گیر میکنه یا نه و اگه به قسمتی از رینگمون گیر می کرد اون قسمت رو با هماهنگی بقیه قسمت ها به آرامی مقداری به بیرون فشار میدیم و وقتی پره بدون مشکل چرخید کار تمام هست و فقط باید فن رو به پاور سیستمون وصل منید و سیستم رو روشن کنید تا از کارکرد صحیح فن مطمئن بشید و بعد روی کیستون نصبش کنید و مثل من از چیزی که ساختید لذت ببرید. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دوستان یه قسمتی رو هم میخوام راجع به فریم فن براتون توضیح بدم: شما اگه فنتون فریمش شیشه ای باشه و این پروژه رو انجام بدید نتیجه کار به شکل زیر خواهد بود : و اگه خواستید فریمتون رو هم رنگ بزنید به تصویر زیر حتما توجه فرمایید ( دیگه توضیح اضافی نمیدم ! ) و اینم نتیجه نهایی که راضی کننده و لذت بخش خواهد بود و در ادامه سعی میکنم تصاویر بیشتری قرار بدم تا دوستان بیشتر لذت ببرند! برآورد هزینه های ساخت : طناب ورزشی ( طول 3 متر ) : 10 الی 15 هزار تومان یه تکه شیلنگ تراز تحت فشار : 2000 تومان وارنیش نیم متر : 2000 تومان سیم تک زوج (سیم بلندگو ) 1 متر : 2000 تومان ال ای دی کلاهی 2 عدد : 500 تا 700تومان نکته : هزینه هایی که بنده برای رسیدن به چنین نتیجه ای کردم بسیار بیشتر از این مبلغ بوده که حاصلش شده یه متریال مصرفی با کمترین هزینه و بهترین نتیجه و برای شما فقط همین هزینه اعلام شده خواهد بود ؟! ----------------------------------- در صورت داشتن فن و ابزار و وسایل مورد نیاز که در آموزش گفته شد شما میتونید با هزینه ای بین 20 تا 25 هزار تومان 7 عدد فن رینگ 12 سانتی متری بسازید که اگه فنش رو هم بخواید جداگانه تهیه کنید مبلغ فن به هزینه گفته شه اضافه میشه مثلا اگه یه فن معمولی چراغدار رو هم بین 25 تا 30 هزار تومن در نظر بگیرید تقریبا برای ساخت هر فن 50 تا 60 هزار تومن هزینه میبره که میشه تقریبا یک سوم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ و اگه فنش رو داشته باشید میشه تقریبا یک ششم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ ؟! امیدوارم که از این تاپیک آموزشی لذت برده باشید و برای ساخت این پروژه دست به کار بشید. دوستانی که این پروژه رو بسازن با یه مقدار خلاقیت میتونن از این تکنیک و روش آموزش داده شده در مادینگ کیس هاشون هم استفاده کنند ، حالا اینکه چطوریش رو من نمیگم و خودتون انجامش بدید...؟! تذکر و هشدار ! تاپیک های آموزشی بنده با نام کاربری DPSYS و به صورت واتر مارک شده ، کاملا شخصی و حاصل خلاقیت ، دانش ، ابتکار ، تحقیقات و تلاش خودم بوده و از هیچ جایی یا منبعی کپی برداری نشده و فقط هم در فروم لیون کامپیوتر به اشتراک گذاشته شده و کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره ! ( دوستان گرامی هدف اختصاصی بودن آموزش برای فروم لیونه و اگه از این دو خط خوشتون نیومد بگید تا حذفش کنم؟! ) چون قرار بود امروز تاپیک رو بزنم و سعی کردم دیگه دیر نشه تاپیک رو به این شکل استارت زدم و تعدادی از تصاویر مونده که اونها رو هم اضافه خواهم کرد ولی تصاویر اصلی قرار داده شده. سوالی هم داشتید بفرمایید دوستان... برای همگی دوستان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- نمونه فن ساخته شده که بر روی کولر GREEN NOTUS 400 نصب شده و جلوه خاصی بهش داده و اگه دو تا فن رو از همین مدل روش قرار بدم فکر میکنم جلوه بسیار بهتری داشته باشه. (حیف که تصاویر نمیتونن زیبایی کار رو اونجور که باید نمایش بدن! )1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
0 امتیاز
-
0 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد