رفتن به مطلب

Sahand_Sniper

کاربر سایت
  • پست

    12
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • بازخورد

    0%

راه‌های ارتباطی

  • آدرس وبسایت
    www.ign.com

اطلاعات پروفایل

  • جنسیت
    Male
  • محل سکونت :
    تهران
  • علاقمندی
    عاشق تکنولوژی هستم، زامبی میکشم، برنامه نویس هم هستم.

مشخصات سیستم شخصی

  • پردازنده
    Ryzen™ Threadripper™
  • رم
    64GB
  • کارت گرافیک
    GTX 1080
  • ذخیره سازی
    PM951 1TB
  • درایوهای نوری
    What?

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1386 بازدید کننده نمایه

دستاورد های Sahand_Sniper

10

اعتبار در سایت

  1. به به :)‌ فورتنایت قراره Ray Tracing اضافه کنه. منم این پروژه م تموم بشه برمیگردم.
  2. قیمت رو هم بگید لطفا در ضمن در نظر داشته باشید سری 3000 انویدی معرفی شد :دی
  3. امیدوارم بودجه‌م جور بشه بتونم بگیرم ازتون.
  4. Sahand_Sniper

    فروش یک پک رم Gskill

    دارم اسپکش رو نگاه میکنم و قبلیت XMP رو چک میکنم. ای کاش پک 16 و یا 32 هم بود. قیمت خوبه. انشالا فردا تماس میگیرم و اگه ولیعصر باشید خدمت میرسم.
  5. به انگلیسی یه جمله ای هست که میگه: Too little too late! این سری پردازنده ها به اندازه ی یه بخاری حرارت تولید میکنند! یه چیپست (مادربورد) کاملا جدا و متفاوت از سری عادی لازم دارند (که قیمت مادربوردشون هم اینتلیه و با سری عادی متفاوته)در مورد قیمتشونم که لازم نیست چیزی بگم. وقتی ارزش خرید رو با پردازنده های دیگه مقایسه کنیم چه از AMD و چه از نسل هشتم خود اینتل دیگه دلیلی برای خریدشون باقی نمی مونه. بجز اینکه خیلی پولدار باشید (خوش به حالتون) و ارزش خرید و Bang for Buck براتون هیچ اهمیتی نداشته باشه. در ضمن این پردازنده هم هنوز به بازار ارائه نشده بودند که اینتل داشت نسل 8 رو هم آماده میکرد، اعلام هم کرد که سوکت نسل هشتم با نسل هفتم و ششم هم سازگار نخواهد بود... یعنی اینکه باید کلی پول بدید برای مادربوردش، بعد کلی پول بدید برای پردازنده سازگار و در نهایت 6 ماه دیگه اصلا نمیتونید سیستم رو ارتقا بدید! تقریبا همه در توصیف این پردازنده ها معتقدند که: "این چه کاری بود اینتل"...
  6. دوستان کلا اینتل ME جدیدا تبدیل شده به یکی از داغ ترین مباحث حوزه‌ی امنیت. بعد از سال ها مشخص شده که اینتل داره تقریبا توی همه‌ی پردازنده هاش از یک سیستم عامل کوچیک مبتنی بر MINIX استفاده میکنه. سیستن عامل کوچیک و محبوب ساخته شده توسط پروفسور Tanenbaum. این کار اینتل اینقدر سری و مخفیانه انجام شده بود که خود پروفسور Tanenbaum کلا تا نزدیک یک ماه پیش ازش بی خبر بود. اتفاقا بعد از اینکه این خبر در اینترنت فاش شد نامه ای سرگشاده به اینتل نوشتند ایشون که خیلی جالبه و توصیه مکینم علاقه مندانی که به این مباحث علاقه دارند بخونند. ایشون در بخشی از این نامه حتی گفتند که ای کاش اینتل اینقدر اخلاق داشت و میگفت که سیستم عاملی که من ساختم الان به احتمال زیاد رایج ترین سیستم عامل دنیاست! مشکل اینجاست که اینتل یک سیستم عامل کامل رو در Firmware پردازنده های خودش قرار داده بدون اینکه به کسی بگه و حتی اعلام کنه اهدافش دقیقا چی هستند. (برای دوستانی که احتمالا پاسخ بدند و بگن که این لینک پاسخ اینتل باید بگم که ابدا راضی کننده نیست و فقط یک توجیه و در این مبحث به اندازه ی کافی تو سایت های خارجی بحث شده). این مشکل در حدی حاده که شرکت هایی مثل Dell و HP و لنوو اعلام کردند که اگه کاربران بخوان سیستم هایی براشون تولید میکنند که Intel ME توشون کاملا غیر فعال باشه. توی اینترنت هم باتوجه به اینکه نوع مادربورد سیستم، چیپست و سیستم عامل کاریتون چیه آموزش هایی هست که خودتون هم میتونید ME رو غیر فعال کنید. حتما پیگیری کنید و غیر فعال کنید. مطمئن باشید در آینده سواستفاده های خیلی خطرناکی از حفره های موجود در این سیستم عامل میشه. همین الانم تئوری هایی هست که پیش بینی میکنند که حتی بشه در حالت خاموشی هم از سیستم سو استفاده بشه.
  7. کورسیر خودش یک برند "فروشنده" محسوب میشه. با اینکه کولر و کیس های خیلی خوبی داره ولی وقتی پای یه قطعه خیلی حساسی مثل SSD به میون میاد احساس میکنم از سامسونگ، توشیبا و یا اینتل خریدن خیلی بهتره... اهمیت و امنیت اطلاعات و ترس از دست رفتنشون غیر قابل ریسکه...
  8. Sahand_Sniper

    مشاوره خرید SSD

    چند نکته‌ی مهم در انتخاب SSD: دوست گرامی از اونجایی که مطمئنم بچه‌های گل انجمن پیشنهاد های خوبی بهتون میدن من فقط چند نکته مهم رو اضافه کنم چون احساس میکنم از طرف اکثر خریداران نادیده گرفته میشن: 1- در حافظه های SSD خیلی مهمه که بیشتر از 10 درصد از فضایی که داره خالی و بدون کارکرد بمونه. این برای رضمین طول عمر حافظه و عدم FAIL زودهنگام که خیلی خیلی مهمه ضروریه. پس با توجه به تعریف شما خیلی مهمه که مثلا اگه مطمئن هستید که 800 گیگ رو پر میکنید پس باید حد اقل از یک اس اس دی 1.5 و یا 2 ترابایتی استفاده کنید، در غیر این صورت متاسفانه حافظه FAIL میشه که باتوجه به گران بودن SSD و اهمیت اطلاعات خیلی نامطلوبه. اینجا در این لینک http://www.anandtech.com/show/6489/playing-with-op اطلاعات کاملتری وجود داره. 2- سرعت و تاخیر یعنی Latency هم برای Use Case شما میتونه خیلی موثر باشه. در مشخصات محصولی که میخرید حتما به Latency توجه کنید که کمتر باشه. 3- با توجه به مورد کاربر شما از حافظه های DRAMLESS SSD به شدت دوری کنید. این حافظه ها قیمت خیلی کمتر دارند ولی درصد شکست و خرابی خیلی بیشتری دارند، عمر مفیدشونم خیلی کمتره. شمایی که به سرعت و مداوم به حافظه دسترسی و Read/Write می‌خواید حتما باید در حافظه‌ای که می‌خرید به این نکته توجه کنید. در Specification محصولات این نکته ذکر میشه ولی اکثر خریداران مطلع نیستند، چون حافظه‌های DRAM هم که روی حافظه‌ای SSD به عنوان MAP استفاده می‌شند خیلی قیمت گرانی دارند روی قیمت نهایی SSD هم تاثیر دارند. 4- از دستکاری‌های مداوم (Write/Modify) فایل‌های خیلی بزرگ و حجیم روی SSD ها جدا خودداری کنید، حد اکثر تلاشتون رو بکنید که این کار کمتر و کمتر لازم باشه. این نکته مخصوصا روی SSD های فاقد DRAM خیلی تاثیر داره. میدونم این نکته مستقیم روی خرید حافظه تاثیر نداره و یکم بیربطه ولی خیلی مهمه مخصوصا از منظر برنامه نویسی. به نظر من سعی کنید این کار رو اگه لازم شد بهینه کنید در حد امکان و کمتر انجام بدید البته خوشبختانه شما فرمودید که بیشتر کارتون Read کردن هست که این خوبه و معمولا اکثر SSD ها در کلاس خودشون سرعط خواندن خوبی دارند، رقابت بیشتر در Latency و Write کردن هست. امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم
  9. ببینید از سال 2016 اکثر کارخونه‌های بزرگ حافظه‌سازی در جهان همزمان در حال ارقای تکنولوژی تولید و لیتوگرافی خودشون به معماری های کوچیکتر و بهینه تر هستند و از یک طرف دیگه همزمان با تقاضای بیشتر روبرو شدند. الان مشکل اینجاست که مورد اول نیازمنده خط تولید های جدید تر با تکنولوژی و مهندسی جدید تر هست... یعنی احداث کارخونه‌‌های جدیدتر که خیلی زمانبر و هزینه بره... همزمان شرکت های سامسونگ، اینتل، SK hynix و همچنین میکرون همه دارن کارخونه و آزمایشگاه جدید میسازن و خط‌های تولیدشون رو ارتقا میدن. مثلا سامسونگ داره کارخونه های جدید تر برای تولید 3D-NAND خودش با فناوری 10 و حتی 7 نانومتری رو کاملتر میکنه، قبلا رو 22 و 16 نانومتر بودند. کم کم این مشکلات حل میشه و هم قیمت SSD و هم RAM باید دیگه کم بشه... امیدوارم سریعتر اتفاق بیفته. اینا قیمتشون کمتر بشه در نتیجش قیمت کارتهای گرافیک، دستگاه های موبایل، لپتاپ و ... پایین تر میاد.
  10. با اینکه عاشقانه AMD رو دوست دارم و پردازنده های خیلی خوبی رو ازش دیدیم، ولی Vega در کل خیلی Over Hype شد. و انتظار خیلی بیشتری ازش میرفت. دو روز قبل شرکت Nvidia اولین Titan از معماری Volta رو معرفی کرد که خنجری بود بر قلب Vega. به قول بیشتر منتقد های خارجی شرکت AMD و دپارتمان Radeon Technologies Group هنوز باید از یک کوه بالا برند تا به پیشرفت و هزینه های هنگفت NVIDIA که در بخش R&D خرج میکنه برسند. بدتر اینکه بازی ها و شرکت های بازی سازی هم روز به روز بیشتر کد هاشون رو برای NVIDIA و کوداکور ها بهینه میکنند. ولی اگه AMD بتونه با معرفی یک معماری جدیدتر با بهینگی مناسب و مصرف انرژی و TDP کمتر (مثل کاری که ZEN در دپارتمان پردازنده مرکزی کرد) میتونه سهم بیشتری کسب کنه، چون طرفدارهای زیادی داره و قیمت ها هم زیادی بالارفتند. بله خیلی جاها دیده شده که پردازنده های گرافیکی AMD چون Compute Power خوبی دارند در Mining خیلی خوب عمل میکنند، ولی در گیمینگ لزوما بهتر نیستند. متاسفانه الان با شرایط بد بازار جهانی و بالا رفتن قیمت کل حافظه‌های NAND و HBM2 در سطح جهانی و همچنین بحث ماینینگ از یه طرف و اوضاع فاجعه‌بار دلار و بازار ارز در ایران از طرف دیگه خرید سیستم های گیمینگ (و یا حتی ماینینگ) به کابوسی ناعادلانه و ظالمانه تبدیل شده.
  11. وضع فعلی اینترنت فاجعه باره. من 3 تا خط دارم تو خونه از 3 شرکت مختلف. نقطه مخابراتی ما هم تو تهران جایی هست که هم نویز و هم مارجین خیلی مناسبی داریم و کیفیت خط و سیم های تلفن تا خونه بد نیست. یه هفته‌ست که معلوم نیست اینترنت چشه. گهگاهی پینگ میره رو آسمون... با شرکت ها هم که تلفنی حرف میزنی هیچ جوابی ندارند. فکر کنم در یک کلام از "حضرت سعدی": دست بر هم زند طبیب ظریف چون حرف بیند اوفتاد حریف خانه از پای بند ویران است خواجه در بند نقش ایوان است با اینکه مدتی هم از یه روتر میکروتیک استفاده کردم تا خط ها رو مرج کنم ولی در کل چاره ای نیست.
  12. شرکت AMD کلا با پردازنده های عالی Ryzen خود که از معماری Zen استفاده می‌کنند به دوران طلایی خودش (در دپارتمان CPU) برگشته. این پردازنده ها واقعا معماری جالبی و پیشرفته‌ای دارند و بهترین و خوش نام ترین آرکیتکت های پردازنده‌ی جهان روش کار کردند. کلا هم خانواده‌ی Ryzen و هم Epyc و هم ThreadRipper همه و همه در کلاس خودشون بهترین هستند. با TDP و مصرف انرژی و تولید حرارت کمتر خیلی بهتر از رقیبان اینتلی خود عمل میکنند. از اونجایی که در لیتوگرافی های 12 و 7 نانومتری شرکت AMD میتونه باز هم TDP رو پایین تر هم بیاره و تعداد هسته ها رو بیشتر کنه باید منتظر موند و دید که این معماری Zen چقدر در مقایسه با معماری های Intel که خیلی ها معتقدند در لیتوگرافی 10 نانومتری مشکل جدی دارند جطوری عمل میکنند. اگه AMD بتونه زودتر از اینتل از 10 نانومتر رد بشه و عملکردش رو بهبود ببخشه اینتل با مشکلات خیلی خیلی جدی مواجه میشه.
×
×
  • اضافه کردن...