رفتن به مطلب

مرجع بحث و بررسی مشکل دمای بالای قطعات کامپیوتر و لپ‌تاپ (پردازنده، کارت گرافیک، مادربرد، هارد و ...)


هامش
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در 1 ساعت قبل، masihsalib گفته است :

من با نرم افزار های رندر و 3دی و افتر

و نرم افزار سی پی یو زد تست استرس گرفتم

 

چیزی که شما گفتین هم تست کردم ولی نتونست پایدار بمونه، نمیدونم چرا

رو حالت offset میاد ولتاژ را 1.1 در نظر میگیره با مقداری که ما تعیین میکنیم بتونه کاهش یا افزایش داشته باشه که با علامت + و -  معمولا نشون داده میشه

درست میگم؟ 

من این حالتو تست کردم و توی رندر یهو سیستم ریستارت شد

اگر توضیح تکمیلی دارین بفرمایین شاید من دارم اشتباه میکنم

offset - از هر ولتاژی که قبلاً داشته کم میکنه  ولی +  فقط نسبت به 1100mv بالاتر میبره تا جایی که میدونم . احتمالاً llc داره کمی خرابکاری میکنه اگر حتی 0.05- هم کار نکرد. من خودم ولتاژ و فرکانس و ... رو اتو گذاشتم فقط لول llc رو آوردم روی یک که الان هم توی لود پایین مثل گیم به فرکانس بوست میرسه و هم تو فول لود ولتاژ تو رنج 1.25 عه ولی llc روی هر ماردبوردی فرق داره مثلاً واسه msi فکر کنم لول پایینتر یعنی ولتاژ بیشتر vdroop کمتر برعکس مادربورد من.

اگر کاربری گیمینگ ندارید اینکارا اهمیتی هم نداره چون در هر جهت که توی فول لود نمیتونه به فرکانس بوست برسه و بنظرم همون ولتاژ دستی که گذاشتید بهترین راه حله.

در 6 ساعت قبل، masihsalib گفته است :

 

قدرت فن های این کولر بالاست ( 2 تا فن 14 سانت) و روی دور حداکثر صدای وحشتناکی داره - انگار جت فن روشن کردی 😖

پردازنده را توی حالت نرمال بوت کردم و تنظیمات فن را جوری گذاشتم که از 1400 دور بیشتر نشه چرا که تحمل صدای حداکثری حداقل واسه من شدنی نیست

صدای جاروبرقی از دور 2500 این ty143ها دلنشین ترِ . ولی تا جایی که من تست کردم تفاوت دما بین 1400rpm تا 2500rpm واسه 3700x صفر بود. بین 600rpm و 1400rpm هم حدود 4درجه تو cinebench r20 در عوض صداشون دیگه شنیده نمیشه هیچوقت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 ساعت قبل، saman5949 گفته است :

ربطی ندارن؟ با چه دانشی این حرفو میزنید؟

کل قابلیت چیپ بسته به همینه چه اندرکلاک چه اورکلاک تفاوت چیپ های راگ  استریک با همین xfx  همینه هرچی بالاتر باشه هم بیشتر اور میشه هم بیشتر اندر

تا جایی ک منم خبر دارم هیچ ربطی ندارن
77%
چیپ سالم باشه،اذیت نمیکنه
حالا تازه بردم بالا معمولا از اینم کمتر میکنم برقش رو برا بازی های سبک

درضمن asus/xfx/msi و غیره کلا همه چیپ رو از amd/nvidia میخرن اسمبل میکنن میفروشن
چیزی نمیسازن ک
بجز فن و موتورشو ،هیت سینکو قابو ایناش رو
فقط کافیه چیپ ست اوکی باشه دما نرمال باشه
مدار تغذیه مموری هاشم اوکی باشه



 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 ساعت قبل، Hamed.Madadi گفته است :

از ایسام خریدی ، گفتی فروشنده معتبر هست ، فکر کردم از رفیق 20 سالت خریدی ! سال 91 تو پرشین تولز از یکی از فروشندهای خیلی با سابقه یه r9 290 خریدم 870 تومان ، به من گفت ماین نشده هست ولی بعدا فهمیدم ماین شده بود ، تو ایسام اگر تایید نمیکردی طرف نمیتونست پس نگیره ، من دو تا مادربرد تو ایسام فروختم دهنم سرویس کردن تا تایید کنن پول به حسابم واریز بشه 

کلا سه تا فیدبک منفی طی 6 سال فعالیت داشت داداش معلومه بود

معتبره بیش از 800 کلا فروخته بود منم چک کردم با بازی سبک کار داشتم سریع باید میرفتم

دو روزی نبودم واسه همین وقت نکردم چک کامل کنم و تایید کردم که بره ولی خب این کارت الان با فن که بالا بردم

تا 77 میاد و تو یوتوب میگن این مدل کلا داغ میکنه و کیس هم ایر فلو نداره فکر کنم کیس بگیرم با چندتا فن درست و حسابی

بشه دماش رو متعادل کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، Aimbot گفته است :

offset - از هر ولتاژی که قبلاً داشته کم میکنه  ولی +  فقط نسبت به 1100mv بالاتر میبره تا جایی که میدونم . احتمالاً llc داره کمی خرابکاری میکنه اگر حتی 0.05- هم کار نکرد. من خودم ولتاژ و فرکانس و ... رو اتو گذاشتم فقط لول llc رو آوردم روی یک که الان هم توی لود پایین مثل گیم به فرکانس بوست میرسه و هم تو فول لود ولتاژ تو رنج 1.25 عه ولی llc روی هر ماردبوردی فرق داره مثلاً واسه msi فکر کنم لول پایینتر یعنی ولتاژ بیشتر vdroop کمتر برعکس مادربورد من.

اگر کاربری گیمینگ ندارید اینکارا اهمیتی هم نداره چون در هر جهت که توی فول لود نمیتونه به فرکانس بوست برسه و بنظرم همون ولتاژ دستی که گذاشتید بهترین راه حله.

صدای جاروبرقی از دور 2500 این ty143ها دلنشین ترِ . ولی تا جایی که من تست کردم تفاوت دما بین 1400rpm تا 2500rpm واسه 3700x صفر بود. بین 600rpm و 1400rpm هم حدود 4درجه تو cinebench r20 در عوض صداشون دیگه شنیده نمیشه هیچوقت.

نه کاربرد من گیمینگ نیست

و کلا نیاز به فرکانس مثلا 4.3 روی همه هسته ها بجای مثلا 4.8 روی یک هسته واسه من ارزش بیشتری داره

 

در خصوص صدا و تفاوت دمای کولر حق با شماست

اصلا دورهای بالاتر تغییر دمای آنچنانی ایجاد نمیکنه

نهایت 1 درجه

من هم نهایت دور مجاز را حدود 1400 گذاشتم

دلیلش هم اینکه اصلا لوله ها و پره ها گرم نیست که بخواد دفع حرارت کنه

به هر حال کیفیت پایین فن خصوصا در زمینه ایجاد صدا واقعا محسوس

و شاید در آینده با فن های noctua تعویض کنم 

 

من در حال حاضر مشکلی با دما و صدا ندارم و مشکلم حل شده

 

اما عدم گرم شدن لوله ها و پره های هیتسینگ کولر واقعا جای سوال

مثلا وقتی گرافیک داغ بشه و دما فرضا بشه 70

لوله ها انتقال حرارت واقعا داغ میشه

 

اما توی جفت سیستم های رایزن و 2 نوع کاملا متفاوت کولر من گرمای منتقل شده را درک نکردم

 

بازم میگم من حس میکنم اصلا دمای اعلام شده طبق یه محاسبه ولتاژ و مقدار درگیری پردازشگر و دمای واقعی یه عددی میگه

و احتمالا علتش این بوده که نمیخواستن دما به دلایلی زیاد بره بالا

مثلا شاید دمای واقعی اگر از 60 فراتر بره ممکن پردازنده آسیب ببینه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 30 تیر 1399 در 21:10، tooraj0765 گفته است :

درب کیس رو باز کردم رو حالت دیفالت فن با furMark لود صددردصد تا 85 میره مکسیموم

تو حالت کاستوم فن که از دمای 75 تا 80 رو 90 درصد چرخش باشه دمای بین 79 تا 81 بود

و از 81 بالاتر نرفت ولی همچنان بالاست به نظرتون حتما خمیر باید تعویض بشه؟

چون شهر ما کسی درست و حسابی نیست که با اعتماد بدم خمیر رو عوض کنه

 

الان تو بازی ویچر تست کردم و دما بعد از ده دقیقه پلی

که قبلا تو دقیقه اول میرفت رو 89 با کاستوم فن و در کیس باز

آخرین حد دما 77 بود، به نظرتون فعلا اینطوری سر کنم تا کیس درست و حسابی بگیرم

یا باز باید خمیر کارت عوض بشه؟

کارت شما هیچ مشکلی نداره و دماش خوبه furmark اصلا تست خوبی نیست شما توی گیم ببین مکس دما چقدر می شه 1 بازی سنگین مشابه مترو بذار دمای کارت پایین تر از 85 باشه چیزیش نمی شه.

متاسفانه خیلی ها فکر می کنن دمای 80 اینا خطرناکه که اصلا نیست این چیپ ها به راحتی تحمل 95 درجه حرارت رو داره که به 90 محدود شدن یعنی بازه زیر 85 کاملا بازه ی امنی هست زیر 80 عالی محصوب می شه دیگه شما فنش دستی بذار زیر 83 84 توی گیم باشه بعد از 1 ساعت حله حله

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با msi after burner سرعت فن رو موقع بازی بزار رو 50 درصد در کیست رو هم کلا باز بزار

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.من کارت گرافیکم حرارتش توی بازی به 75 میرسه.یه بار هم تا 80 رفت.ولش کنم بالا تر هم میره.مدلش gt430 1gb.خمیر سیلیکون هم عوض کردم فن هم چک کردم.درست نشد.اما ایراد از خمیر سیلیکون نیست چون هیتسینکش داغ میشه.ایرادش چیه؟فن بزرگتو قوی تر بزارم درست میشه؟

عکس کارت:

IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B0%DB%B4

 

عکس چیپ:

mn2_wp_20200506_19_41_40_pro.jpg

 

فن هم محکم بستم.

ویرایش شده توسط amir.t.1261
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 20 دقیقه قبل، amin7349 گفته است :

با msi after burner سرعت فن رو موقع بازی بزار رو 50 درصد در کیست رو هم کلا باز بزار

50 درصد که خیلی کمه اونم برای این مدل 80 درصد باید بذاره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، slash_slash گفته است :

50 درصد که خیلی کمه اونم برای این مدل 80 درصد باید بذاره

من خودم سافایر 580 دارم حالت عادی تو بازی دماش رو 80 اینا یکم بالاتر میره رو 50 درصد که میزارم میاد رو شصد و خورده ای

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، game over گفته است :

تا جایی ک منم خبر دارم هیچ ربطی ندارن
77%
چیپ سالم باشه،اذیت نمیکنه
حالا تازه بردم بالا معمولا از اینم کمتر میکنم برقش رو برا بازی های سبک

درضمن asus/xfx/msi و غیره کلا همه چیپ رو از amd/nvidia میخرن اسمبل میکنن میفروشن
چیزی نمیسازن ک
بجز فن و موتورشو ،هیت سینکو قابو ایناش رو
فقط کافیه چیپ ست اوکی باشه دما نرمال باشه
مدار تغذیه مموری هاشم اوکی باشه



 

حتمی شما خبر نداری عزیز هم خیلی مهمه چون با اسیک شما رو اون ولتاژ استیبل میشه و برای من نمیشه و اینکه چیپ های راگ استریک و سافایر گلچین شدند و فرق داره همشون اسیک بالا حالا مهم نیست اینا تجربیه و جایی نوشته نیست این چیزا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، amin7349 گفته است :

من خودم سافایر 580 دارم حالت عادی تو بازی دماش رو 80 اینا یکم بالاتر میره رو 50 درصد که میزارم میاد رو شصد و خورده ای

سرعت فن باید حداقل 80 بذارم که 77 بشه چون سافایر خنک تر از XFX هستش

خیلی جاها نوشته اینو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 36 دقیقه قبل، saman5949 گفته است :

حتمی شما خبر نداری عزیز هم خیلی مهمه چون با اسیک شما رو اون ولتاژ استیبل میشه و برای من نمیشه و اینکه چیپ های راگ استریک و سافایر گلچین شدند و فرق داره همشون اسیک بالا حالا مهم نیست اینا تجربیه و جایی نوشته نیست این چیزا

ظرفیت اورکلاک و مصرف چیپ برای کولر های بادی و ln2 رو به طور کلی بیان میکنه

وگرنه استقامت کارت رو شما با درصد اسیک نمیتونی بسنجی 

حتی خود کیفیت حافظه هم براش مهمه وگرنه حافظه مرغوبی نباشه نمیتونید درست اندرولت کنید 

زیاد نمیشه رو یه عامل مستقل بهش تکیه کرد باید عوامل دیگه هم در نظر گرفت براش برای همین میگم تقریبا بهم ربط ندارن وگرنه بله اسیک هم یه عامل برای این مسائل هست  اما تنها عامل نیست

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، masihsalib گفته است :

نه کاربرد من گیمینگ نیست

و کلا نیاز به فرکانس مثلا 4.3 روی همه هسته ها بجای مثلا 4.8 روی یک هسته واسه من ارزش بیشتری داره

 

در خصوص صدا و تفاوت دمای کولر حق با شماست

اصلا دورهای بالاتر تغییر دمای آنچنانی ایجاد نمیکنه

نهایت 1 درجه

من هم نهایت دور مجاز را حدود 1400 گذاشتم

دلیلش هم اینکه اصلا لوله ها و پره ها گرم نیست که بخواد دفع حرارت کنه

به هر حال کیفیت پایین فن خصوصا در زمینه ایجاد صدا واقعا محسوس

و شاید در آینده با فن های noctua تعویض کنم 

 

من در حال حاضر مشکلی با دما و صدا ندارم و مشکلم حل شده

 

اما عدم گرم شدن لوله ها و پره های هیتسینگ کولر واقعا جای سوال

مثلا وقتی گرافیک داغ بشه و دما فرضا بشه 70

لوله ها انتقال حرارت واقعا داغ میشه

 

اما توی جفت سیستم های رایزن و 2 نوع کاملا متفاوت کولر من گرمای منتقل شده را درک نکردم

 

بازم میگم من حس میکنم اصلا دمای اعلام شده طبق یه محاسبه ولتاژ و مقدار درگیری پردازشگر و دمای واقعی یه عددی میگه

و احتمالا علتش این بوده که نمیخواستن دما به دلایلی زیاد بره بالا

مثلا شاید دمای واقعی اگر از 60 فراتر بره ممکن پردازنده آسیب ببینه

گرافیک ها چون direct dieان و سایز die خیلی خیلی بزرگترِ راحت گرمارو منتقل میکنن. مثلاً 2080ti اورکلاک شده با سه برابر مصرف 3700x و هیت سینک خیلی کوچیکتر دمای زیر 70 داره . وقتی هم که استرس تست برای گرافیک شروع کنید خیلی آهسته آهسته دما میره بالا ولی واسه پردازنده شاید در حد 50درجه تو یک ثانیه بره بالا. تو نت بگردید بالای چند هزارتا پست هست در مورد مشکل دمای رایزن3000 که البته مقصر اصلی هم amdعه که هنوز نتونسته مشکل ولتاژ بیهوده بالارو حل کنه خودش .

دمای چیپلت توی hwinfo مشخصه , ccd1/2 tdie . تا بالای 110درجه هم میتونه بره و بعد تازه خاموش میشه سیستم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، masihsalib گفته است :

IMG_20200724_082125.jpg

هرچند کولر رو براکت نصب شده ولی من باشم هیچوقت این کیس رو اینجوری قرار نمیدم بعد مدتی مادربرد تاب برمیداره

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، Aimbot گفته است :

گرافیک ها چون direct dieان و سایز die خیلی خیلی بزرگترِ راحت گرمارو منتقل میکنن. مثلاً 2080ti اورکلاک شده با سه برابر مصرف 3700x و هیت سینک خیلی کوچیکتر دمای زیر 70 داره . وقتی هم که استرس تست برای گرافیک شروع کنید خیلی آهسته آهسته دما میره بالا ولی واسه پردازنده شاید در حد 50درجه تو یک ثانیه بره بالا

این حرف شما را به دلایل زیر رد میکنم 

اولا این حالت توی پردازنده های قدیم ای ام دی و حال حاضر اینتل وجود نداره

من بارها اینو تست کردم که با گرمای تولید شده موقع رندر کولر پردازنده خصوصا در قسمتهای نزدیک تر به cpu گرم و حتی داغ داغ میشدن

این داغ نشدن فقط تو همین 2تا سیستم رایزن وجود داشته

همین الان یه فنوم 1050 دارم

قشنگ هیتسینگ گرم میشه و باد فن کلا باد گرمی میشه

حتی یه گوشی موبایل اگر تو پردازش سنگین باشه اون قسمت که زیرش پردازشگر هست رفته رفته گرم میشه

من به شدت معتقدم دماهای اعلام شده واسه رایزنهای 3000 با دمای روی سطح سی پی یو کاملا متفاوت

حیف دوربین حرارتی ندارم

ولی مطمئنم اگر اون سطح بالای سی پی یو دمایی حدود 60 هم داشته باشه قطعا حرارت با اون حجم از خمیر و  سطح کاملا صیقلی شده کولر به سرعت باید به لوله ها و پره ها منتقل بشه

 

ویرایش شده توسط masihsalib
اصلاح املایی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 59 دقیقه قبل، _Ga̴͇̒ḿ̷͈e̶_ò̸̞v̶̫̂e̵̠͒r_ گفته است :

هرچند کولر رو براکت نصب شده ولی من باشم هیچوقت این کیس رو اینجوری قرار نمیدم بعد مدتی مادربرد تاب برمیداره

وزن این کولر خیلی هم بالا نیست

در حدود 1 کیلو

و ممکن با نمونه های دیگه ای تعویض بشه

به دلیل اینکه هارد مغناطیسی 2 عدد در کیس وجود داره و خیلی برام مهم هستن ( حاوی آرشیو) 

نمیتونم کیس را افقی بزارم

و یه نمونه کولر دارم البته از این سبک تر حدود 600 تا 700 گرم

الان نزدیک 11 سال روی مادربرد چیزی نشده... 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، masihsalib گفته است :

این حرف شما را به دلایل زیر رد میکنم 

اولا این حالت توی پردازنده های قدیم ای ام دی و حال حاضر اینتل وجود نداره

من بارها اینو تست کردم که با گرمای تولید شده موقع رندر کولر پردازنده خصوصا در قسمتهای نزدیک تر به cpu گرم و حتی داغ داغ میشدن

این داغ نشدن فقط تو همین 2تا سیستم رایزن وجود داشته

همین الان یه فنوم 1050 دارم

قشنگ هیتسینگ گرم میشه و باد فن کلا باد گرمی میشه

حتی یه گوشی موبایل اگر تو پردازش سنگین باشه اون قسمت که زیرش پردازشگر هست رفته رفته گرم میشه

من به شدت معتقدم دماهای اعلام شده واسه رایزنهای 3000 با دمای روی سطح سی پی یو کاملا متفاوت

حیف دوربین حرارتی ندارم

ولی مطمئنم اگر اون سطح بالای سی پی یو دمایی حدود 60 هم داشته باشه قطعا حرارت با اون حجم از خمیر و  سطح کاملا صیقلی شده کولر به سرعت باید به لوله ها و پره ها منتقل بشه

 

من فقط در مورد رایزن3000 گفتم که خودتون هم میگید داغ نمیشه هیت سینک/رادیاتور.

اگر منظورتون 1055tعه که اون dieش 4-5 برابر 3700xعه , mcm نیست , off center هم نیست پس مشخصه راحت تر گرمارو به ihs و بعد هم خنک کننده منتقل میکنه.

دمایی که رایزن مستر و hwinfo اعلام میکنن درستِ . مشکل اینه که گرما اول باید به ihs منتقل بشه تا بعدش به خنک کننده برسه ولی surface area چیپ خیلی کوچیکه و ihs هم به سرعت نمیتونه گرما رو بگیره واسه همین 30درجه یا بیشتر دلتا بین ihs و چیپلت بوجود میاد. دمای پردازنده شاید 70-80 باشه ولی  direct die نیست و کولر داره ihs با دمای 40 رو مثلاً خنک میکنه.

igorslab قبلاً با دوربین ir تست کرده تو نت هست اگر بگردید.

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، saman5949 گفته است :

حتمی شما خبر نداری عزیز هم خیلی مهمه چون با اسیک شما رو اون ولتاژ استیبل میشه و برای من نمیشه و اینکه چیپ های راگ استریک و سافایر گلچین شدند و فرق داره همشون اسیک بالا حالا مهم نیست اینا تجربیه و جایی نوشته نیست این چیزا

بابا چیزی به اسم گلچین وجود نداره باور کنید اینا همه چرندیات 1 مشت ادم بی سواده اصلا اینا براشون ارزش نداره بشینن تست کنن گلچین کنن من 2 تا گیگا 3 فن عین هم داشتم یکی اسیکش 60 بود یکی 78

الانم xfx که دارم اسیکش 83 هست rx 580 بالاتر از هر راگ یا سافایری همه چیز بستگی به شانس داره همین کارتی که من دارم بنچمارک هاش حتی در فرکانس یکسان  2 3 فریم بیشتر می ده با سایتا که مقایسه می کنم.

یا همین g.skill رم داشتم یکی عالی یکی نه معمولی صالا حساب کتاب نداره فرکانس 3000cl14 من به مراتب از 3600cl16 من بهتره اما 3600 کسی الان بخواد بخره 1 2 تومن بالاتر می خره در حالی که 3000 می تونه 3600cl15 هم اجرا کنه که 3600 نمی تونه.

ویرایش شده توسط slash_slash
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 40 دقیقه قبل، Aimbot گفته است :

من فقط در مورد رایزن3000 گفتم که خودتون هم میگید داغ نمیشه هیت سینک/رادیاتور.

اگر منظورتون 1055tعه که اون dieش 4-5 برابر 3700xعه , mcm نیست , off center هم نیست پس مشخصه راحت تر گرمارو به ihs و بعد هم خنک کننده منتقل میکنه.

دمایی که رایزن مستر و hwinfo اعلام میکنن درستِ . مشکل اینه که گرما اول باید به ihs منتقل بشه تا بعدش به خنک کننده برسه ولی surface area چیپ خیلی کوچیکه و ihs هم به سرعت نمیتونه گرما رو بگیره واسه همین 30درجه یا بیشتر دلتا بین ihs و چیپلت بوجود میاد. دمای پردازنده شاید 70-80 باشه ولی  direct die نیست و کولر داره ihs با دمای 40 رو مثلاً خنک میکنه.

igorslab قبلاً با دوربین ir تست کرده تو نت هست اگر بگردید.

 

 

تشکر

الان منظور شما را گرفتم

اون فیلم هم باید برم ببینم مطلب قشنگ جا بیوفته واسم

با این شرایط کلا خرید کولر قوی واسه رایزن های 3000 بیهوده است و یه کولر معمولی یا واتر 120 کاراییش در حد یه واتر 360

چرا که اصلا گرما منتقل نمیشه به اون صورت که بخواد دفع گرما صورت بگیره

همچنین باید حتما دور فن به صورت دستی کم بشه تو همه کولرها

بازم به این دلیل که هیتسینگ یا رادیات به اون صورت گرم نیست که بخواد خنک بشهک

ویرایش شده توسط masihsalib
اصلاح املایی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تهویه کیس به چه صورت هست ؟

فن بزرگتر رو بصورت فابریکی نمی‌تونید نصب کنید قاعدتاً ، چون توی اون هیت سینک جا نمیشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بایوس مادربورد را آپدیت کردم

و متاسفانه امکانات و تنظیمات ولتاژ کمتر و محدودتر شده

به هر حال آخرین تنظیمات با فرکانس 4.2

ولتاژ 1.1375

سقف دور فن حدود 1000

و سقف دما حدود 69

با این تنظیمات توی هر شریطی

صدای فن های کیس از صدای فن پردازنده بیشتر

حتی صدای هاردها هم بیشتر از فن😁😂

دما هم خوبه به نسبت

در محیطی آرام و بی صدا رندر خواهیم کرد 😜

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 3 مرداد 1399 در 08:12، masihsalib گفته است :

سیستم 1 :

رایزن 3900x

Asus 470x.prime pro

64gig ram Adata 2666

 

سیستم 2 :

رایزن 3700x

Msi 570x meg ace با مدار تغذیه خیلی قوی و 2 تا ورودی برق 8 پین واسه. سی پی یو 

Ram 32gig corsair 3200

 

 

والا دوست عزیز،

به نظرم کارهایی که انجام دادین بسیار جالب توجه بوده، بخصوص از این جهت که کارها ابتکاری شخص شما بوده، خلاصه صد آفرین دارید.

اما واقعیتش رو بخواهید، انتخاب قطعات شما اصلا جالب نبوده. مادربرد های Prime Pro ایسوس بسیار مادربرد های خوبی هستند، اما محدوده عملکردی کمی در اورکلاک دارند و از نظر دما و VRM، بر عکس مدلهای Prime پلتفرم اینتل، مدلهای Prime Pro پلتفرم AMD بسیار داغ هستند. کسی که بخواد پردازنده رده بالا روی Prime Pro بگذاره، اوکیه، اما یه فکری باید برای عملکرد گرم VRM هم بکنه. حالا اینو داشته باشید، شما رفتی یکی از پردازنده های شاخ نسل بعدی رو بر روی Prime Pro بدبخت نسل قبلی قرار دادی. اون AMD فلک زده گفته 3900X با X470 سازگاره، نگفته که مناسبه! تناسب قطعات با سازگاری قطعات 2 تا موضوع مجزاست.

من جای شما بودم، مادربرد های این دو سیستم رو عوض می کردم، یعنی X570 ACE رو برای 3900X قرار میدادم، و X470 Prime Pro رو برای 3700X استفاده می کردم. اینطوری به نظرم دمای VRM متعادل تری بر روی هر دو مادربرد خواهید داشت.

در مورد خنک کننده، برای 3900X بهتره از خنک کننده های درست و درمون مثل Corsair استفاده کنید. خنک کننده های کولر مستر در حد متوسط خوبن، اما بیشتر قشنگ و خوشکلن. خیلی قدرت کولینگ خفنی ندارند.

برای ایرکولینگ هم سراغ Noctua میرفتید بهتر بود، هرچند میدونم در ایران در حال حاضر موجودی نیست.

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، ARMIN گفته است :

 

 

والا دوست عزیز،

به نظرم کارهایی که انجام دادین بسیار جالب توجه بوده، بخصوص از این جهت که کارها ابتکاری شخص شما بوده، خلاصه صد آفرین دارید.

اما واقعیتش رو بخواهید، انتخاب قطعات شما اصلا جالب نبوده. مادربرد های Prime Pro ایسوس بسیار مادربرد های خوبی هستند، اما محدوده عملکردی کمی در اورکلاک دارند و از نظر دما و VRM، بر عکس مدلهای Prime پلتفرم اینتل، مدلهای Prime Pro پلتفرم AMD بسیار داغ هستند. کسی که بخواد پردازنده رده بالا روی Prime Pro بگذاره، اوکیه، اما یه فکری باید برای عملکرد گرم VRM هم بکنه. حالا اینو داشته باشید، شما رفتی یکی از پردازنده های شاخ نسل بعدی رو بر روی Prime Pro بدبخت نسل قبلی قرار دادی. اون AMD فلک زده گفته 3900X با X470 سازگاره، نگفته که مناسبه! تناسب قطعات با سازگاری قطعات 2 تا موضوع مجزاست.

من جای شما بودم، مادربرد های این دو سیستم رو عوض می کردم، یعنی X570 ACE رو برای 3900X قرار میدادم، و X470 Prime Pro رو برای 3700X استفاده می کردم. اینطوری به نظرم دمای VRM متعادل تری بر روی هر دو مادربرد خواهید داشت.

در مورد خنک کننده، برای 3900X بهتره از خنک کننده های درست و درمون مثل Corsair استفاده کنید. خنک کننده های کولر مستر در حد متوسط خوبن، اما بیشتر قشنگ و خوشکلن. خیلی قدرت کولینگ خفنی ندارند.

برای ایرکولینگ هم سراغ Noctua میرفتید بهتر بود، هرچند میدونم در ایران در حال حاضر موجودی نیست.

 

 

 

درود بر شما 

حقیقت سیستم اول فعلا دستم نیست که بخوام مادربورد ها را جابجا کنم

ولیکن در اولین فرصت قطعا چنین کاری خواهم کرد

X470 ایسوس امکانات یا پرفورمنس هیجان انگیزی نداشت

و اصلی ترین ایراد هم همون داغ شدن شدید VRM بود

همچنین سینگ ار جی بی فقط از نوع 12 ولت بود

در باقی موارد هم تقریبا عادی بود و در زمینه امکانات سخت افزاری که داخل ویندوز تنظیم میشد اگر چه برنامه جالب و کاملی داشت ولیکن خیلی باگ داشت و گاهی موقع بوت ویندوز فرکانس پردازنده روی 1 گیگ میموند

در مقابل مادربرد MSI وای فای داخلی داشت

مدار تغذیه فوق العاده قوی داره

تعداد زیادی سوکت فن و پمپ و یو اس پی و.... 

تنها ایرادش وجود فقط 4 درگاه ساتا است

که البته با وجود 3 درگاه پرسرعت m.2 تا حدودی جبران شده

در خصوص ایر کولر قطعا کیفیت noctua بالاتر ولی این مدل ترمال رایت هم هیتسینگ قوی داره

هرچند من به این نتیجه رسیدم واسه سری 3000 رایزن خرید کولر قوی تقریبا اشتباهه

مشکل اصلی اینکه سطح خارجی این پردازنده ها بدلایلی که دوست خوبمون  aimbot توضیح دادن به اون صورت گرم نمیشه

و هرچقدر هم کولر قوی باشه بازم نیتجه آنچنان متفاوت نیست

حالا خودم قصد دارم یه کولر 120 آبی تهیه کنم و جای تیر کولر بزارم

و نتیجه را همینجا اعلام کنم

 

اما بازم میگم طبق اون چیزی که من متوجه شدم تفاوت خرید واتر 120 با 360 آنچنان تفاوتی نباید داشته باشه ( در خصوص این سری از پردازنده ها) 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من گرافیک MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio دارم و در حالت بی کاری و مرورگر و فیلم دماش بین 40 تا 50 متغیره (البته در زمستان بین 34 تا 44 هست بیشتر) و فقط زمان گیم یا نرم افزار گرافیکی تا 80 هم بالا میره. ظمنا فن ها هم زیر دمای 60 اصلا روشن نمیشن که کاملا هم معقوله. دمای حدود 30 برای این کارت فقط در زمستان و یا داشتن اپن لوپ ممکنه. وقتی تو تابستون دمای اتاقتون بالای 30 هست، چطور توقع دمای 30 رو از این کارت دارید؟!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز

اگر دمای اتاق ۲۴ الی ۲۵ هست قطعا تهویه کیس مناسب نیست یا کارت گرافیک روی حالت ماکزیمم پرفورمنس هست

توی کنترل پنل nVidia این گزینه رو روی Adaptive یا گزینه‌ای غیر از ماکزیمم پرفورمنس بذارین (در صورت مغایرت با تصویر بنده)

بعد چک کنین ببینین دما پایین‌تر میاد یا خیر (البته به صورت پیشفرض خودش باید روی این گزینه باشه)

adaptive_performance.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...