رفتن به مطلب

انتقادهای تند و تیز و ملایم شما از انجمن لیون کامپیوتر در این تاپیک


سعید حسینی
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در 2 ساعت قبل، SaeedReDLiNe گفته است :

بازم میخواین تاپیک پاک کنید و ماست مالی کنید  یوقت دیر نشه :)

سعید جان،

اگر مقصود شما تاپیک های سوال در رابطه با اعتبار دیگر وبسایت هاست، باتوجه به اینکه طبق قوانین ایران، هر گونه صحبت منفی/مثبت کاربران محترم در رابطه با دیگر وبسایت ها مسئولیت حقوقی اش گردن سایت منتشر کننده است و نه کاربر اظهار کننده، برای پرهیز از مشکلات حقوقی این نوع تاپیک ها پاک می شوند. هر کسی از هر فروشگاهی خرید موفق یا ناموفق داشته میتونه موضوع علاقه یا انتقادش رو با خود همون فروشگاه در میان بگذاره. ارتباطی با لیون پیدا نمیکنه.

همچنین باتوجه به جایگاه خوب فروم لیون در گوگل، متاسفانه گاهی دیده شده میان سو استفاده میکنند و بعضا سوال کننده و پاسخ دهنده هر دو یک تیم هستند و با قصد تبلیغات میان وبسایت های ناشناس خودشون رو مطرح میکنند، برای جلوگیری از تبلیغات، طبق قوانین فروم این تاپیک ها هم پاک می شوند.

بنابراین نه چیزی ماست مالی شده و نه بی جهت پاک شده.

هر انتقادی هم از انجمن داشته باشید مدیران انجمن پاسخگو هستند و هر انتقادی هم از نحوه عملکرد فروشگاه باشه، عزیزان فعال در فروشگاه پاسخو خواهند بود.

موفق باشی عزیز دل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 1.9k
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

تاپیک انتقادات و پیشنهادات الکیه.

گفتن به شماره فلان پیام بده اما جواب منو هیچکس نداد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Ali_14 گفته است :

تاپیک انتقادات و پیشنهادات الکیه.

گفتن به شماره فلان پیام بده اما جواب منو هیچکس نداد.

علی جان فقط تو همون تاپیک برای مشکل خودتون چهار پنج تا پست دادین، و علی الظاهر برای پس دادن قطعه ای بوده که فروشگاه قبول نکرده پس بگیره. پس اولا مشکل شما در اون تاپیک مطرح شده و مدیر ارشد انجمن برای پیگیری موضوع شما خودشون شخصا CRM رو تگ کردند و حداقل یک پست از CRM در اونجا خطاب به شما هست و ظاهرا طی تصویری که خودتون ارسال کردین درخواست شما - هر چه که بوده - مورد پذیرش قرار نگرفته.

مهم اینه مشکل و انتقاد شما دوستان مطرح بشه اما چون خواسته ی شما انجام نشده دلیل نمیشه اون تاپیک الکی باشه. ما در انجمن، در اموری که مربوط به خود انجمنه تلاش میکنیم پیشنهادات و انتقاداتون رو گوش کنیم و حتی الامکان عمل کنیم. در مورد مسائل فروشگاه صرفا انتقال دهنده نظرات شما دوستان هستیم به بچه های فروشگاه. اینکه در خواست شما دوستان از فروشگاه منتج به نتیجه دلخواه شما بشود یا نشود، از دست ما (مدیران انجمن) خارجه و به تصمیمات و نظرات دوستان فعال در بخش فروشگاه برمی گرده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اخرین خریدم از لیون یکی دو سال پیش بود
با اینکه جزو مناطق 22 گانه تهران هستم هزینه ارسال میگرفتن و ما هم بیخیال خرید از لیون شدیم
فافا بنده خدا از اونطرف کشور میفرسته رایگانه اینجا 2-3 ساعت فاصله هست پول میگیرن
جریان
همین که هستشه ، نمیخواید جمع کنید برید از این جا xD
البته که ما هم خیلی وقته رفیتم
برای مثالش همین چند روز پیش میخواستیم اسپیکر R1280 بگیریم زنگ زدیم که با پیک سریع بفرستین
گفتن انبارمون تعطیله فردا سفارش میفرستیم
ما هم سوار بر اسب چهار نعل  رفتیم بازار و اسپیکر مورد نظر رو با قیمت پایینتر تهیه نکردیم و بجاش یه E2900 کریتیو گرفتیم ^_^
 

ویرایش شده توسط mInI_ClockEr
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۴ ساعت قبل، amin_naja(امین پناهی زاده) گفته است :

سلام

اولین باره انقدر حس بد نسبت به خرید از لیون داشتم

برم سر اصل مطلب 

بنده دو عدد قطعه یک عدد کیس یک عدد مودم از لیون خریداری کردم و نحوه ارسال رو پست انتخاب کردم مبلغ ۱۱ هزار تومان هم خود سایت بابت ارسال پستی اضافه کرده بود

 

حالا امروز با بنده تماس گرفتن از طرف لیون و گفتن که اگه از طریق پست ارسال کنیم قطعات بیمه نیستن واگه اتفاقی تا اونجا براشون بیوفته بر عهده خودتونه 😐 یعنی اگه قطعات ایراد داشته باشن مسولیتش با منه 

ولیااگه با باربری و یا تیپاکس بفرستن مسولیتش با خودشونه ولی کرایشو باید بدم

 

بنده هم با ایشون نمیدونم کی بود صحبت کردم و گفتم قبلا همچین چیزی نبوده تو لیون

و همیشه پست فرستادن و همچین شرایطی نبوده

به هرحال بنده ترسیدم از این بابت که ممکنه قطعات معیوب برام ارسال کنند و بهانه کنند ک خودت نخواستی

و گفتم با همون تیپاکس بفرستید پس کرایه

حالا هرکی جای بنده باشه حس میکنه لیون مثل  صادق نیست

 

بحث اون هزینه اضافی نیست که حدود ۱۰۰ هزار تومن در اومده بحث اینه که واقعا چرا

 

سلام دوست من وقت شما بخیر باشه ، از شما ممنونیم که برای خرید خودتون لیون کامپیوتر رو انتخاب کردین

عزیز دل ی سری از کالاها که حساس هستن رو طبق تجربه ای که داشتیم توی این چند سال با پست ارسال نمیکنیم ، توی همین فروم چندین تاپیک در مورد شکسته شدن کالا در ارسال با پست و تیپاکس کاربران ایجاد کردن و مجبور شدیم به روش های مختلف مسائل رو برای کاربران حل کنیم تا از خریدشون رضایت داشته باشن، 

برای اینکه این مسائل در ارسال ها اتفاق نیافته تصمیم گرفتیم کالاهای حساس رو با روش های که جا به جایی کالا در اونها زیاد هست ارسال نکنیم ، کالاهای مثل مانیتور، کیس، لپتاپ، کیس های اسمبل شده، و کالاهای که ارزش آنها بیش از سقف پوشش بیمه کالارسان ها باشه ، 

این تصمیم عزیزدل برای حفظ امنیت کالاهای شما عزیزان هست ، طبق قانون تجارت الکترونیک فروشگاه باید کالا رو با روش انتخابی خریدار ارسال کنه و بعد از ارسال هرگونه خرابی و شکستگی به عهده کالارسان و بیمه هست ؛ اما در این مورد ما تصمیم گرفتیم برای ایجاد امنیت تجربه خودمون رو به شما انتقال بدیم و شما تصمیم بگیرید با چه روشی برای شما ارسال بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۴ ساعت قبل، Unhappy گفته است :

بنده هم چند وقت پیش یه مانیتور از قسمت دست دوم سایت خریدم داخل قوانين خرید و فروش کالای دست دوم ذکر شده بود که هزینه ارسال کالا از طرف فروشنده به لیون بر عهده فروشنده هست و هزینه ارسال از لیون به سمت  خریدار بر عهده خریدار هست ولی با من تماس گرفتن و 50 هزار بابت ارسال مانیتور با پیک از سمت فروشنده به لیون گرفتن 

خرید بعدی دست دوم بنده هفته پیش هم تست فنی درخواست کرده بودم و کالا در تست فنی رد شد و الان 4 روز گذشته و هنوز مبلغ بنده برگشت نزدن  هرچه تماس گرفتم با پشتیبانی و امور مشتریان به جایی نرسید تازه امروز از بنده شماره شبا درخواست کردن تا ببینم فردا چی میشه 

دیگه لیون مثل قبل نیست 

بعد هر خرید تماس میگرن بابت نظر سنجی و مشکلات میپرسن ولی هیچ تغییری نمی کنه روند

سلام دوست من وقت شما بخیر باشه 

عزیز دل قوانین دست دوم در حال به روز رسانی هست و بعد از هر به روز رسانی تاریخ به روزرسانی در ابتدای قوانین درج میشه ، در به روز رسانی که در تاریخ 19 خردادماه انجام شده هزینه به عهده خریدار بوده اما در اخرین به روزرسانی(20 شهریور ماه) این قانون عوض شده و هزینه به عهده فروشنده هست. توضیه میکنم قبل از هر معامله ای در بخش دست دوم قوانین این بخش رو مطالعه کنید عزیز دل.

با در نظر گرفتن موارد و نظرسنجی های که از خریدار و فروشنده بعد از اتمام معامله انجام میشه قوانین رو در دوره های زمانی مختلف بررسی میکنیم و در صورت نیاز به به روز رسانی این کار رو انجام میدیم.

در رابطه با خرید دومی که عنوان کردین کالا بعد از دریافت از فروشنده و انجام تست در لیون کامپیوتر رد شده و کالا سالم نبوده ، روز 5 شنبه برای شما سند واریزی خورده و روز شنبه برای شما واریز شده، بابت این تاخیر در واریزی متاسفیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 ساعت قبل، Blueman6 گفته است :

برای منم یک موردی پیش اومده نزدیک ۱۰ روز هست که از هر طریقی میشد پیگیری کردم (تماس، ارسال برای پشتیبانی فروشگاه و پیام خصوصی و...) و همچنان در حالت انتظار هستم!!!

@CRM

جناب بخشایش کار شما رو عزیز دل پیگیری کردم ، امروز کار شما رو انجام میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۲ ساعت قبل، ARMIN گفته است :

علی جان فقط تو همون تاپیک برای مشکل خودتون چهار پنج تا پست دادین، و علی الظاهر برای پس دادن قطعه ای بوده که فروشگاه قبول نکرده پس بگیره. پس اولا مشکل شما در اون تاپیک مطرح شده و مدیر ارشد انجمن برای پیگیری موضوع شما خودشون شخصا CRM رو تگ کردند و حداقل یک پست از CRM در اونجا خطاب به شما هست و ظاهرا طی تصویری که خودتون ارسال کردین درخواست شما - هر چه که بوده - مورد پذیرش قرار نگرفته.

مهم اینه مشکل و انتقاد شما دوستان مطرح بشه اما چون خواسته ی شما انجام نشده دلیل نمیشه اون تاپیک الکی باشه. ما در انجمن، در اموری که مربوط به خود انجمنه تلاش میکنیم پیشنهادات و انتقاداتون رو گوش کنیم و حتی الامکان عمل کنیم. در مورد مسائل فروشگاه صرفا انتقال دهنده نظرات شما دوستان هستیم به بچه های فروشگاه. اینکه در خواست شما دوستان از فروشگاه منتج به نتیجه دلخواه شما بشود یا نشود، از دست ما (مدیران انجمن) خارجه و به تصمیمات و نظرات دوستان فعال در بخش فروشگاه برمی گرده.

خب چرا مورد پذیرش قرار نگرفته وقتی سایت لیون با قلم خودشون واضح نوشته باید مورد پذیرش قرار بگیره؟ سایت نوشته میشه از خرید انصراف داد و منم انصراف دادم اما در جواب میگن قطعه 7 روز مهلت تست نداره.

مگر من بچه هستم که همچین جوابی میدن؟ مگر من اصلا پلمپ قطعه رو باز کردم که برام مهم باشه مهلت تست داره یا خیر؟ اصلا اینکه قطعه 7 روز مهلت تست داره یا نه چه ربطی به انصراف از خرید داره؟

این رفتار فقط برای اینه که ما اعتماد کردیم و اینترنتی خرید کردیم وگرنه اگر حضوری خرید کرده بودم کدوم فروشگاهی هست که همونجا پول آدمو پس نده؟

میگم حداقل پس بگیرین پولشو توی پنل شارژ کنین اما... نمیشه چون قطعه 7 روز مهلت تست نداره. اینه که وقتی آدم انتقاد میکنه به جای جواب دادن به شعور آدم توهین میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Ali_14 گفته است :

خب چرا مورد پذیرش قرار نگرفته

دوست خوبم، اگر در انجمن تاپیکی میخواین ببندید یا پستی میخواین پاک کنید، یا موردی از تخلف در سطح انجمن دیدین، من در خدمت شما هستم.

در مورد فروشگاه میتونید تماس بگیرید از خودشون سوال بپرسید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۳ ساعت قبل، ARMIN گفته است :

دوست خوبم، اگر در انجمن تاپیکی میخواین ببندید یا پستی میخواین پاک کنید، یا موردی از تخلف در سطح انجمن دیدین، من در خدمت شما هستم.

در مورد فروشگاه میتونید تماس بگیرید از خودشون سوال بپرسید.

میدونم رسیدگی به اینطور مسائل در حیطه کاری شما نیست.

از این جهت عرض کردم که طوری ظاهر سازی نشه که انگار هرکس مشکلی داشته باشه پیگیری و حل میشه.

خیر اینطور نیست و فروشگاه لیون کامپیوتر به دروغ روی سایت چیزی نوشته و عمل نمیکنه (که همین الآنم موجوده و همه شاهد هستن فقط کسی گردن نمیگیره).

چون به تاپیک انتقادات و پشنهادات ارجاع میدین فقط همینو خواستم روشن کنم که هیچکس اهمیتی به انتقاد و پیشنهاد ما نمیده. تمام.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 30 دقیقه قبل، Ali_14 گفته است :

میدونم رسیدگی به اینطور مسائل در حیطه کاری شما نیست.

از این جهت عرض کردم که طوری ظاهر سازی نشه که انگار هرکس مشکلی داشته باشه پیگیری و حل میشه.

خیر اینطور نیست و فروشگاه لیون کامپیوتر به دروغ روی سایت چیزی نوشته و عمل نمیکنه (که همین الآنم موجوده و همه شاهد هستن فقط کسی گردن نمیگیره).

چون به تاپیک انتقادات و پشنهادات ارجاع میدین فقط همینو خواستم روشن کنم که هیچکس اهمیتی به انتقاد و پیشنهاد ما نمیده. تمام.

علی جان،

من که نمیدونم موضوع از چه قراره، اما تجربه خودمو بهت میگم شاید در خرید های آینده کمک کنه. پردازنده های رده بالا رو پس از خریداری معمولا کسی پس نمیگیره. نمیگم اصلا وجود نداره، نه، ممکنه جایی باشه و پس هم بگیرن، خیلی چنین مواردی کمه، ولی من میدونم به این راحتی کسی کالای سالم رو پس از خرید پس نمیگیره، کالای High End چند ده میلیونی در این سطحی که شما خریداری کردین رو هم کسی پس نمیگیره..

اون قانون 7 روز و اینا عرفا" برای زمانیه که عیب ظاهری مشهودی در کالا باشه. مثال میزنم، در همین تاپیک به یکی از دوستان کیسی فروخته شد که پس از فروش مشخص شد کیس نو نبوده. یا مثلا من خودم از یک فروشگاه آنلاین واتر کولر خریدم که تعمییری بوده. در چنین حالتی اون قانون 7 روز میاد وسط و فروشگاه (هر فروشگاهی) موظف به پس گرفتن کالای معیوبه.

اما وقتی کالا صحیح و سالم تحویل شما شده، و شما به هر دلیلی پشیمون شدی از خریدت، نمیتونی پس بدی، اونم کالای الکترونیک در این سطح رو. من شاید صد ها بار سیستم خریدم و چند بار سیستم خودمو ارتقا دادم، و اینو میدونم که وقتی کالایی - اونم کالای الکترونیک گرون قیمت - خریداری میشه، دیگه پس دادنی نیست مگر عیب فیزیکی مشهودی بر روی اون باشه یا کلا اون کالا خراب باشه.

فقط تو آمریکا و کشور های غربی که اقتصاد با ثباتی دارند، من دیدم کالایی رو پس میگیرن. در ایران وقتی میخری، و کالا سالمه، موضوع دیگه تمومه. از هر کس و هر جایی بخری اصل بر همینه. اگر پس بگیرند دمشون گرم، اما اگر نگیرند، نمیشه بهشون خرده گرفت.

تو این جور خرید ها، باید قبلش دقیق مشاوره بگیرید، یا نباید خرید، یا وقتی دکمه خرید رو میزنی و کالا سالم دست شما میرسه دیگه کار تموم شده است. این تجربه خودم بود بهت گفتم در میون بگذارم که بحث اهمیت ندادن نیست. در کشور ایران معمولا اینطوریه.

این موضوع (پس نگرفتن کالای سالم وارداتی) دلیل اقتصادی منطقی داره که روزی روزگاری خود شما هم فروشنده (retailer) باشید، به همین شیوه کار خواهید کرد. مگر اینکه اقتصاد کشور اصلاح بشه و یا کشورتون رو عوض بفرمایید.

موفق باشی

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، ARMIN گفته است :

اما وقتی کالا صحیح و سالم تحویل شما شده، و شما به هر دلیلی پشیمون شدی از خریدت، نمیتونی پس بدی، اونم کالای الکترونیک در این سطح رو. من شاید صد ها بار سیستم خریدم و چند بار سیستم خودمو ارتقا دادم، و اینو میدونم که وقتی کالایی - اونم کالای الکترونیک گرون قیمت - خریداری میشه، دیگه پس دادنی نیست مگر عیب فیزیکی مشهودی بر روی اون باشه یا کلا اون کالا خراب باشه.

 

 

دقیقا روی سایت نوشته کالای سالمی که هنوز پلمپش باز نشده رو میتونین پس بدین.عکسشم پیوست کردم.

بحث منم همینه که منکه تمام این شرایط رو رعایت کردم چرا پس نمیگیرن یا تعویض نمیکنن؟ جواب اینو اگر میدونین به منم بگین.

 

بعد اینهمه سال که مشتری لیون بودم یکبار چنین مسئله ای پیش اومده که هنگام بستن سیستم اینتل جریان عوض شد مجبور شدم AMD ببندم. (در غیر اینصورت اصلا انصراف از خرید چه معنایی داره؟) حالا یک پردازنده و مادربورد نو 7 ماهه مونده روی دستم. اون چند خط دروغی که توی راهنمای خرید نوشته رو چرا حذف نمیکنن که کسای دیگه ای مثل من به اشتباه نیفتن؟

یعنی اصلا پول هم نمیخوام - فقط معادلش شارژ بشه برام که بتونم چیز دیگه بردارم که حداقل بتونم استفاده کنم...

32.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 ساعت قبل، Ali_14 گفته است :

دقیقا روی سایت نوشته کالای سالمی که هنوز پلمپش باز نشده رو میتونین پس بدین.عکسشم پیوست کردم.

بحث منم همینه که منکه تمام این شرایط رو رعایت کردم چرا پس نمیگیرن یا تعویض نمیکنن؟ جواب اینو اگر میدونین به منم بگین.

بعد اینهمه سال که مشتری لیون بودم یکبار چنین مسئله ای پیش اومده که هنگام بستن سیستم اینتل جریان عوض شد مجبور شدم AMD ببندم. (در غیر اینصورت اصلا انصراف از خرید چه معنایی داره؟) حالا یک پردازنده و مادربورد نو 7 ماهه مونده روی دستم. اون چند خط دروغی که توی راهنمای خرید نوشته رو چرا حذف نمیکنن که کسای دیگه ای مثل من به اشتباه نیفتن؟

یعنی اصلا پول هم نمیخوام - فقط معادلش شارژ بشه برام که بتونم چیز دیگه بردارم که حداقل بتونم استفاده کنم...

دادا من تو فروشگاه که نیستم و کلا نه اجازه دارم و نه دخالتی دارم. چیزی که دارم میگم به عنوان یک کاربر کامپیوتره که سالهاست این مسیر رو رفته. این داستان هم عمومیه و مربوط به خرید شما نیست، برای اغلب قطعات رده بالا این موضوع صدق میکنه. در کل، کالاهای حساس و کم فروش مثل پردازنده های High End، یا مثلا رمهای فرکانس بالا، کلا محصولاتی که رده بالا هستند و فروش بسیار کمی دارند، وقتی فروشگاه به یک مشتری میفروشه، بعدش میاد اون کالا رو از تامین کننده (وارد کننده) تهیه می کنه (قبلش که نداره)، پس از خرید شما میاد تهیه میکنه و هزینه اش رو به تامین کننده پرداخت میکنه. سپس برای تحویل به شما اقدام میشه. این خرید و فروش بین فروشگاه و تامین کننده بر اساس نرخ ارز و قیمت اون محصول در همون ساعت و دقیقه و ثانیه و تاریخ انجام میگیره، و فروخته میشه.

حالا محصولی مثل 10900K، که من خاطرم هست یک مرتبه از 25 تومن اومد شد 17 بعدش کم کم شد 13 تومن، بعد سر داستان ماین چیا دوباره صعود کرد و تا 32 میلیون تومن هم گرون شد، یک همچین محصول پر نوسانی، هر لحظه ممکنه قیمتش عوض بشه. حالا، اون تامین کننده که کالای سالم فروخته شده رو پس نمیگیره، چون فروخته و سالم بوده و تموم شد. فروشگاه هم که این وسط پردازنده به دردش نمیخوره، شاید 10 سال دیگه هم مشتری برای چنین پردازنده نداشته باشه، پس نمیتونه کالایی رو بیاد پس بگیره، که نه قابل عودت به تامین کننده است و نه مشتری براش هست. هیچ کار اشتباهی هم فروشگاه انجام نداده، یک روال درست و سالم خرید و فروش رو پیش برده.

الان مثلا من خودم، عمرا نمیام 10900K بخرم، یعنی مفت هم بهم بدن، نمیگیرم، چون در این تاریخ و لحظه خرید این پردازنده اشتباهه. به هیچ کسی هم توصیه نمیکنم بخره. حالا شما چنین محصول کم فروش و وابسته به هزار مولفه اقتصادی رو خریدی، دیگه شانسی برای عودتش نیست. اونم کالای الکترونیکی حساسی مثل این. از نظر اقتصادی درستش هم همینه که نباید عودت داده بشه.

بهترین حالت برای شما همینه که توی فروم ها یا توی دیوار و ایسام بگردی مشتری براش پیدا کنی. این روال عادی خیلی از محصولاتی است که من هم خریدم و اشتباه کردم. آخرین دفعه ای که عین موضوع برای خودم اتفاق افتاد یک سال و نیم پیش بود، که من علی رغم مخالفتی که داشتم رفتم برای شخصی رم فرکانس بالا خریدم، نخورد به سیستمش. فردا صبحش مجبور شدم بیام تو همین فروم های سخت افزاری بفروشم. دیجی کالا هم پس نگرفت چون تامین کننده اش حاضر به پس گرفتن نشد و حق هم داشت، کالای الکترونیک همینه داستانش. این چیز طبیعیه و نمیشه به فروشگاه خرده گرفت چرا کالایی که هر لحظه قیمتش متغییره، و مشتری نداره یا مشتری خاص داره، اگرچه سالم هم هست، بیاد پس بگیره.

حالا شما سیستم اینتل بستی بعدا نظرت عوض شده سیستم AMD میخوای، راهش همینه که الان داری انجام میدی، دنبال مشتری باشی تا بخشی از هزینه ای که کردی برگرده. این سختی رو باور کن من و بسیاری از بچه های عاشق سخت افزار و کامپیوتر، بارها و بارها کشیدیم، این مسیر رو رفتیم، فشار و زحمت و خسارت ها دادیم، تا یادگرفتیم، دقت کنیم چی بخریم و دچار این دردسر ها نشیم.

به هر صورت امیدوارم برای سیستمت هر چه زودتر مشتری پیدا بشه چون نسل 12 اینتل ظرف یک ماه دیگه وارد بازار میشه و دیگه کسی حتی به 11900K هم نگاه نمیکنه، چه برسه به 10900K

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 ساعت قبل، ARMIN گفته است :

دادا من تو فروشگاه که نیستم و کلا نه اجازه دارم و نه دخالتی دارم. چیزی که دارم میگم به عنوان یک کاربر کامپیوتره که سالهاست داره این مسیر رو رفته. این داستان هم عمومیه و مربوط به خرید شما نیست، برای اغلب قطعات رده بالا این موضوع صدق میکنه. در کل، کالاهای حساس و کم فروش مثل پردازنده های High End، یا مثلا رمهای فرکانس بالا، کلا محصولاتی که رده بالا هستند و فروش بسیار کمی دارند، وقتی فروشگاه به یک مشتری میفروشه، بعدش میاد اون کالا رو از تامین کننده (وارد کننده) تهیه می کنه (قبلش که نداره)، پس از خرید شما میاد تهیه میکنه و هزینه اش رو به تامین کننده پرداخت میکنه. سپس برای تحویل به شما اقدام میشه. این خرید و فروش بین فروشگاه و تامین کننده بر اساس نرخ ارز و قیمت اون محصول در همون ساعت و دقیقه و ثانیه و تاریخ انجام میگیره، و فروخته میشه.

حالا محصولی مثل 10900K، که من خاطرم هست یک مرتبه از 25 تومن اومد شد 17 بعدش کم کم شد 13 تومن، بعد سر داستان ماین چیا دوباره صعود کرد و تا 32 میلیون تومن هم گرون شد، یک همچین محصول پر نوسانی، هر لحظه ممکنه قیمتش عوض بشه. حالا، اون تامین کننده که کالای سالم فروخته شده رو پس نمیگیره، چون فروخته و سالم بوده و تموم شد. فروشگاه هم که این وسط پردازنده به دردش نمیخوره، شاید 10 سال دیگه هم مشتری برای چنین پردازنده نداشته باشه، پس نمیتونه کالایی رو بیاد پس بگیره، که نه قابل عودت به تامین کننده است و نه مشتری براش هست. هیچ کار اشتباهی هم فروشگاه انجام نداده، یک روال درست و سالم خرید و فروش رو پیش برده.

الان مثلا من خودم، عمرا نمیام 10900K بخرم، یعنی مفت هم بهم بدن، نمیگیرم، چون در این تاریخ و لحظه خرید این پردازنده اشتباهه. به هیچ کسی هم توصیه نمیکنم بخره. حالا شما چنین محصول کم فروش و وابسته به هزار مولفه اقتصادی رو خریدی، دیگه شانسی برای عودتش نیست. اونم کالای الکترونیکی حساسی مثل این. از نظر اقتصادی درستش هم همینه که نباید عودت داده بشه.

بهترین حالت برای شما همینه که توی فروم ها یا توی دیوار و ایسام بگردی مشتری براش پیدا کنی. این روال عادی خیلی از محصولاتی است که من هم خریدم و اشتباه کردم. آخرین دفعه ای که عین موضوع برای خودم اتفاق افتاد یک سال و نیم پیش بود، که من علی رغم مخالفتی که داشتم رفتم برای شخصی رم فرکانس بالا خریدم، نخورد به سیستمش. فردا صبحش مجبور شدم بیام تو همین فروم های سخت افزاری بفروشم. دیجی کالا هم پس نگرفت چون تامین کننده اش حاضر به پس گرفتن نشد و حق هم داشت، کالای الکترونیک همینه داستانش. این چیز طبیعیه و نمیشه به فروشگاه خرده گرفت چرا کالایی که هر لحظه قیمتش متغییره، و مشتری نداره یا مشتری خاص داره، اگرچه سالم هم هست، بیاد پس بگیره.

حالا شما سیستم اینتل بستی بعدا نظرت عوض شده سیستم AMD میخوای، راهش همینه که الان داری انجام میدی، دنبال مشتری باشی تا بخشی از هزینه ای که کردی برگرده. این سختی رو باور کن من و بسیاری از بچه های عاشق سخت افزار و کامپیوتر، بارها و بارها کشیدیم، این مسیر رو رفتیم، فشار و زحمت و خسارت ها دادیم، تا یادگرفتیم، دقت کنیم چی بخریم و دچار این دردسر ها نشیم.

به هر صورت امیدوارم برای سیستمت هر چه زودتر مشتری پیدا بشه چون نسل 12 اینتل ظرف یک ماه دیگه وارد بازار میشه و دیگه کسی حتی به 11900K هم نگاه نمیکنه، چه برسه به 10900K

همه این حرف ها درست اما اصلا بحث اینا نیست.

اینکه فروشگاهی بیاد بنویسه "پس میگیریم" بعد بزنه زیرش و حتی حاضر نشه اون جمله "پس میگیریم" رو از روی سایت پاکش کنه اسمش فروشندگی نیست. چیز دیگس. توهین هم نمیکنم. دقیقا کاریه که داره انجام میشه.

حداقل بنویسن انصراف از خرید تا سقف مثلا 200 هزار تومن ممکنه که آدم تکلیف خودشو بدونه. بد میگم؟

من دیدم دم عید نوروزه اینم مدام ناموجود میشد گفتم سریع بگیرم که به مشکل نخورم, بعد تصمیمم عوض شد AMD گرفتم اما فروشگاه زد زیر حرفش و قطعه موند رو دستم. لیون خودش شد مشکل برای من.

ویرایش شده توسط Ali_14
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام
من تو چندتا تاپیک فینگیلیش نوشتم بعد بم تذکر دادن اقای EHSANRF
گفتم باشه قوانین رو نمیدونستم ممنون
بعد دو باره تذکر داده سری بعدی بن میشه اکانتت

خب مرد مومن ببین بعد تذکر  من رعایت کردم
هنوز نمیدونه اون پیام فینگیلیش برا قبل تذکره

اکانت من مسدود شه بخاطر بی توجهی این اقا هست EHSANRF که ندیده پیام کی دادم برا بار دوم تذکر بی جا و تهدید کرد :)


 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، curly۲۹۲۷ گفته است :

سلام
من تو چندتا تاپیک فینگیلیش نوشتم بعد بم تذکر دادن اقای EHSANRF
گفتم باشه قوانین رو نمیدونستم ممنون
بعد دو باره تذکر داده سری بعدی بن میشه اکانتت

خب مرد مومن ببین بعد تذکر  من رعایت کردم
هنوز نمیدونه اون پیام فینگیلیش برا قبل تذکره

اکانت من مسدود شه بخاطر بی توجهی این اقا هست EHSANRF که ندیده پیام کی دادم برا بار دوم تذکر بی جا و تهدید کرد :)

 

حالا مگه مسدود شده دادا؟ :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۰ ساعت قبل، curly۲۹۲۷ گفته است :

سلام
من تو چندتا تاپیک فینگیلیش نوشتم بعد بم تذکر دادن اقای EHSANRF
گفتم باشه قوانین رو نمیدونستم ممنون
بعد دو باره تذکر داده سری بعدی بن میشه اکانتت

خب مرد مومن ببین بعد تذکر  من رعایت کردم
هنوز نمیدونه اون پیام فینگیلیش برا قبل تذکره

اکانت من مسدود شه بخاطر بی توجهی این اقا هست EHSANRF که ندیده پیام کی دادم برا بار دوم تذکر بی جا و تهدید کرد :)

 

سلام دوست من

چند روز پیش پیام گذاشته بودین همون موقع تذکر دوم‌‌تون پاک شد، دلیل تذکر دوم گزارش کاربرها و ترافیک کاری بود

البته که محدودیتی برای شما اعمال نشده و این تذکر هم هیچ جایی روی پروفایل شما ثبت نمیشه، نگران نباشین

ماها اینقدر هم سنگدل نیستیم دیگه

ما رو دور نندازین 😉

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱۳ ساعت قبل، EHSANRF گفته است :

سلام دوست من

چند روز پیش پیام گذاشته بودین همون موقع تذکر دوم‌‌تون پاک شد، دلیل تذکر دوم گزارش کاربرها و ترافیک کاری بود

البته که محدودیتی برای شما اعمال نشده و این تذکر هم هیچ جایی روی پروفایل شما ثبت نمیشه، نگران نباشین

ماها اینقدر هم سنگدل نیستیم دیگه

ما رو دور نندازین 😉

❤️

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

عزیزان بعد از حدود 2 ماه اومدم سری به فروم زدم

یک تاپیکی اومد بالا که میدونستم نباید بیاد بالا و انتهاش چی میشه

نتیجه تاپیک مشخص بود از ابتدا

ولی چیزی که باعث شده خیلی ها این فروم رو ترک کنند چی بوده ؟

ادبیات فاخری که چند وقتی هست در جریانه و یک نمونه رو الان میبینیم با هم

بنده هیچ کدوم از عزیزان رو که طرفین دعوا بودن نمیشناسم پس هیچ موضعی علیه و به نفع هم نداشتم و ندارم و فقط برام اعتبار انجمن مهم بوده و هست

یک کاربر اخراج شد و تصمیم مدیریت بوده

ولی چیزی که برام عجیب هست یک کاربر که چنین توهین هایی نه در پیغام خصوصی بلکه اعلان عمومی کرده هیچ مجازاتی نشده

و جالب اینکه 6 نفر هم دلشون خنک شده یعنی این ادبیات رو میپسندن

اسکرین رو هم بدون سانسور گذاشتم

آقا حامد شما کاربری (کراش) که بی احترامی کرد گفتید عذر خواهی بکنه و بعد هم اخراج شد به نظرتون ایشون (Nsm1000) نباید از همه بابت این ادبیات عذر خواهی بکنه ؟؟؟

اگر بر اصل بی طرفی اعتقاد دارید که این کاربر هم مجازاتی باید براشون در نظر گرفته بشه و بر اساس صحبت هایی که کردن و از بعد عمومی قضیه باید عذرخواهی بکنند

@Hamed

InkedScreenshot (58)_LI.jpg

ویرایش شده توسط Ehsan.k
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

دوست عزیز ایشون هم اخطار براشون ثبت شده . شما بهتر بود قبل از اینکه تاپیک بزنید در این مورد ، از من سوال میکردید . با این حال توضیح در مورد اخطار ایشون رو به پست آخر اضافه کردم که برای دوستانی مثل شما شبهه پیش نیاد .

کاربر کراش به دلیل اون پست که عذرخواهی کرد اخراج نشد . به دلیل اینکه باز هم تکرار کرد کار خودش رو اخراج شد . ما تا جایی که بتونیم با کاربرها کنار میاییم . ولی وقتی دیگه نمیشه ، فقط اخراج میشه کرد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش احسان اینو همون لحظه که دیدی ریپورت میکردی حل بود. یه وقت پستی از دست ما در میره شما میبینی ریپورت کن بچه ها رسیدگی میکنند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۲ دقیقه قبل، ARMIN گفته است :

داداش احسان اینو همون لحظه که دیدی ریپورت میکردی حل بود. یه وقت پستی از دست ما در میره شما میبینی ریپورت کن بچه ها رسیدگی میکنند.

سلام آرمین جان گل

دادا در لحظه ریپورت زدم 

حامد جان چون روی همین پست ریفر داده بوده بود و یکی اخراج شده بود ولی اون یکی کاربر هیچ تنبیهی براش در نظر گرفته نشده بود 

و همیشه حامدجان انتهای تاپیک اعلام میکنند تصمیماتشون رو ولی در مورد ایشان اعلامی نشد که ایجاد شبه شد

شما که کارت درسته دادا 🌹

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، Ehsan.k گفته است :

سلام

عزیزان بعد از حدود 2 ماه اومدم سری به فروم زدم

یک تاپیکی اومد بالا که میدونستم نباید بیاد بالا و انتهاش چی میشه

نتیجه تاپیک مشخص بود از ابتدا

ولی چیزی که باعث شده خیلی ها این فروم رو ترک کنند چی بوده ؟

ادبیات فاخری که چند وقتی هست در جریانه و یک نمونه رو الان میبینیم با هم

بنده هیچ کدوم از عزیزان رو که طرفین دعوا بودن نمیشناسم پس هیچ موضعی علیه و به نفع هم نداشتم و ندارم و فقط برام اعتبار انجمن مهم بوده و هست

یک کاربر اخراج شد و تصمیم مدیریت بوده

ولی چیزی که برام عجیب هست یک کاربر که چنین توهین هایی نه در پیغام خصوصی بلکه اعلان عمومی کرده هیچ مجازاتی نشده

و جالب اینکه 6 نفر هم دلشون خنک شده یعنی این ادبیات رو میپسندن

اسکرین رو هم بدون سانسور گذاشتم

آقا حامد شما کاربری (کراش) که بی احترامی کرد گفتید عذر خواهی بکنه و بعد هم اخراج شد به نظرتون ایشون (Nsm1000) نباید از همه بابت این ادبیات عذر خواهی بکنه ؟؟؟

اگر بر اصل بی طرفی اعتقاد دارید که این کاربر هم مجازاتی باید براشون در نظر گرفته بشه و بر اساس صحبت هایی که کردن و از بعد عمومی قضیه باید عذرخواهی بکنند

@Hamed

InkedScreenshot (58)_LI.jpg

دوست عزیز سلام
ببین اول اینکه اگر شما بری و لحن صحبت کردن اون شخص رو ببینینی میفهمی که همش توهینه
و فرقی با فحش دادن نداره! از طرفی بنده هم بهش باید میفهموندم با بچه طرف نیست
که میخواد شکلات بده. در مورد اینکه شما میگی گفتن این کلمات و .... که شما میخوای فروم رو ترک کنی
یا تو ایران زندگی نمیکنین یا .... بببینین جواب خوبی با خوبی داده میشه بدی هم با بدی
در ضمن من سانسور شده صحبت کردم و اینو بدون وسط دعوا خیرات نمیدن.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 دقیقه قبل، Hamed گفته است :

سلام

دوست عزیز ایشون هم اخطار براشون ثبت شده . شما بهتر بود قبل از اینکه تاپیک بزنید در این مورد ، از من سوال میکردید . با این حال توضیح در مورد اخطار ایشون رو به پست آخر اضافه کردم که برای دوستانی مثل شما شبهه پیش نیاد .

کاربر کراش به دلیل اون پست که عذرخواهی کرد اخراج نشد . به دلیل اینکه باز هم تکرار کرد کار خودش رو اخراج شد . ما تا جایی که بتونیم با کاربرها کنار میاییم . ولی وقتی دیگه نمیشه ، فقط اخراج میشه کرد .

سلام

بله درسته

بیشتر البته یک جنبه شناسایی کاربر هم داشت و شما از جنبه سوت زنی ببینید

به هر حال یک جنبه فردی داره که خود شما در موردشون تصمیم میگیرید و یک جنبه عمومی داره که باید اینجور کاربرها معرفی بشن به همگان

چطور که اون 2 عزیز چهره خودشون رو مخدوش کردند و یکی هم اخراج شد به نظرم این دست کاربران هم نباید از معرفی و بازخواست مبرا باشند

قدیم ها یک تاپیکی بود معرفی کاربران اخراج شده و ساسپند شده که خب به نوعی یک نوع تنبیه ثانویه هم حساب میشد و همه بچه ها میدیدن که اگر بد برخورد کنند هم تنبیه میشوند و هم اعلان عمومی میشه

و بله خب چون همیشه تصمیم شما انتهای تاپیک قید میشد و در مورد ایشان قید نشد شبهه ایجاد شد

به هر حال تشکر از توجه شما و سعی در بهبود وضع فرهنگی به هم ریخته تاپیک 🙏

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مطمئنید دلیل تاپیک زدن برای اخلاق خلاف فروم یک کاربر دیگه که طرف حسابش شما نباشید ،دلخوری از شخص ایشون نیست؟که شاید حرفی قبلا زده باشن که شمارو ناراحت کرده؟

دیروز بغل دست همون تاپیک که قفل شد،یه تاپیک راهنمایی موبایل بود ،پست هایی گذاشته بودید که ادبیاتی عین همون کراش داشت،کسی اومد چیزی بتون بگه ....

عجب...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...