رفتن به مطلب

ویژگی +HBAO میان افزار GameWorks مقصر ایجاد مشکل جلوه های بصری در بازی Gears Of War


Trickster
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در ابتدای این هفته بود که Gears Of War Ultimate Edition به صورت اختصاصی در فروشگاه ویندوز 10 و به عنوان اولین بازی DirectX 12 دنیا عرضه شد. رویدادی که قرار بود هم نشانگر تعهد مایکروسافت به بازی های PC باشد و هم اتفاق بزرگی برای انجمن هایی باشد که برای سال ها از دست کمپانی ای ناراحت بودند که فکر می کردند آن را (PC گیمینگ) در جست و جوی بازار "اتاق خواب" خیالی رها کرده است! متأسفانه در نهایت چیزی که عاید ما شد یک آشفتگی بزرگ و "یکی از مصیبت بارترین عرضه های بازی PC در سال های اخیر" بود.

 

y4nc_1.jpg

 

بحث و جدل بی پایان حول برنامه GameWorks  انویدیا:

GameWorks یک برنامه توسعه دهنده است که در اواخر سال 2013 توسط انویدیا ایجاد شد. هدف آن فراهم کردن مجموعه ای از ابزارها و کتابخانه های گرافیکی برای توسعه دهندگان بود؛ به آنها کمک کند تا کیفیت جلوه های بصری بازی هایشان را بهبود ببخشند و یا نرم افزارهایی برای "واقعیت مجازی" و پلتفرم های موبایلی که از سخت افزارهای انویدیا استفاده می کنند، طراحی کنند.

 

ما قصد داریم بیشتر روی بخش PC برنامه GameWorks تمرکز کنیم، بخصوص کتابخانه ای که به عنوان VisualFX شناخته می شود. این کتابخانه شامل شماری از تکنیک های رندر بهینه شده برای انویدیا است و در برگیرنده افکت های جلوه های بصری در بازی ها، از سایه ها گرفته تا Anti Aliasing، عمق میدان دید، نورپردازی کلی، انسداد محیط، شبیه سازی مو و آتش و همچنین دیگر افکت ها است.

 

oyk1_2.jpg

 

تاکنون بحث و جدل های فراوانی حول جنبه های مختلف GameWorks از هنگام شروع آن شده است. همچنین تاکنون اتهامات فراوانی راجع به آسیب رساندن GameWorks به صنعت بازی سازی و تاثیر بد آن بر کارایی سخت افزارهای AMD مطرح شده است. حتی برخی از توسعه دهندگان به نام هم تا جایی پیش رفتند که در بعضی موارد این برنامه را "Blackbox" خوانده و آن را ناپایدار دانستند. متأسفانه مثل اینکه پایانی بر این بحث ها نیست! بحث هایی که با عرضه مصیبت بار عناوینی همچون بازی های پرباگ و بد عملکرد Assassin's Creed Unity و Batman Arkham Knight بر روی PC در دوسال اخیر قوت گرفت که همگی هم بخشی از برنامه GameWorks بودند و در نهایت هم Gears Of War Ultimate Edition که در ابتدای همین هفته عرضه شد.

 

inxy_3.png

 

ویژگی +HBAO برنامه GameWorks انویدیا مسبب خرابی جلوهای گرافیکی Gear Of War Ultimate Edition:

 

a1v7_4.png

 

همانطور که معلوم شد، ویژگی انسداد محیط +HBAO انویدیا مقصر اصلی خرابی های جلوه های گرافیکی ناگواری است که برخی از سخت افزارهای AMD را تحت تاثیر قرار داده است. عجیب تر اینکه حتی اشاره ای به چیزی تحت عنوان +HBAO در منوی تنظیمات گرافیکی بازی Gears Of War Ultimate Edition نشده است! فقط گزینه ای برای فعال یا غیرفعال کردن "Ambient Occlusion" هست اما اشاره ای به اینکه چه نوع "انسداد محیطی" است، نشده.

 

7gjn_5.jpg

 

معمولا هنگامی که یک افکت بصری مشخصی از هر سازنده ای (AMD یا انویدیا) در هر بازی ای به کار گرفته می شود،در نهایت آن را به صورت زیر لیست اسم مشخصه آن سازنده قرار می دهند. به عنوان مثال HairWorks باید به عنوان HairWorks و +HBAO به عنوان +HBAO مشخص شود نه اینکه به صورت عمومی تحت عنوان "Hair Physics" یا "Ambient Occlusion" قرار گیرد.

 

در مورد Gears Of War Ultimate Edition این ویژگی +HBAO برنامه اختصاصی انویدیا بود که تحت این نامگذاری عمومی قرار گرفت. در حقیقت ما هنگامی فهمیدیم که انسداد محیط پیاده سازی شده در Gears Of War Ultimate Edition همان +HBAO است که آقای "اندرو بورنِس" از انویدیا آن را به عنوان یکی از قابلیت های کلیدی بازی نامید.

 

2wu_6.jpg

 

در اینجا من فقط می توانم به این فکر کنم که چرا مایکروسافت حتی تصمیم گرفته به +HBAO یک عنوان عمومی بدهد! این امر بسیار غیرمعمول است و کاملا برخلاف کاری است که بخواهید به عنوان یک توسعه دهنده برای اطمینان از شفاف سازی انجام دهید. در مقابل اجازه بدهید نگاهی به کاری که ناشران Far Cry 4 تصمیم گرفتند با دقیقا همان پیاده سازی انسداد محیط در منوی بازیشان انجام دهند، بیاندازیم:

 

6pi7_7.jpg

 

نه فقط به وضوح آن را به عنوان یک ویژگی GameWorks عنوان کرده اند، که آن را اختیاری هم کرده اند همانطور که به هیچ عنوان بخشی از تنظیمات گرافیکی از پیش تعیین شده بازی نیست. در مقابل در مورد Gears Of War Ultimate Edition، ویژگی +HBAO به صورت پیش فرض در صورتی که تنظیمات از پیش تعیین شده Ultra را انتخاب کنید، فعال است.

 

غیرفعال کردن +HBAO مشکل خرابی جلوه های گرافیکی را حل می کند اما این تازه شروع ماجراست:

شما می توانید خیلی راحت با غیر فعال کردن "Ambient Occlusion" در منوی تنظیمات به کلی این مشکل را حل کنید.

بعدا مشخص شد که +HBAO تنها چیزی نبوده که تاکنون از دید پنهان مانده! وقتی در حال بررسی فایل های بازی بودیم به یک فایل جالب برخوردیم به نام BaseEngine.ini که در ویندوز 10 می توانید آنرا در این مسیر پیدا کنید:

 

C:\ProgramFiles\WindowsApps\Microsoft.DeltaPC_1.6.0.0_x64__8wekyb3d8bbwe\Engine\Config

 

9ce8_8.jpg

 

در این فایل ما یک ورودی بسیار عجیب پیدا کردیم:"bDisablePhysXHardwareSupport=False". عجیب تر اینکه این فایل به هیچ عنوان قابل ادیت شدن نیست! این ورودی به این معنا است که شتاب دهنده سخت افزاری PhysX به صورت پیش فرض در بازی فعال است و به خاطر اینکه هر تغییری در فایل به صورت خود به خود در شروع بازی دوباره نویسی می شود، غیرفعال کردن آن ممکن نیست. برای کسانی که اطلاع ندارند باید بگوییم که PhysX موتور اختصاصی رندر فیزیک خود انویدیا است و اگر درایور کارت گرافیک دیگری را شناسایی کند این پردازش به CPU منتقل می شود که باعث کندی در سیستم های غیرمجهز به گرافیک های انویدیا می شود.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آپدیت:

به تازگی یک پچ برای این بازی ارائه شده که این مشکل را حل کند اما تمام کاری که این پچ انجام می دهد این است که به صورت پیش فرض "Ambient Occlusion" را غیر فعال می کند حتی اگر از طریق منوی بازی آن را فعال کرده باشید.


0cm_9.jpg

Gears of War Ultimate Edition post-patch / Ambient Occlusion On

 

3d9r_10.jpg

Gears of War Ultimate Edition post-patch / Ambient Occlusion Off

Source +more info: WCCFTech

TRICKSTER.png

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین بخوانید:

ارائه پلتفرم GPUOpen توسط AMD

سیستم "ایده آل" عنوان Gears Of War منتشر شد

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 141
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

اینجاست که سیاست های کثیف Nvidia  خودش رو نشون  میده  .

 

 

و اینکه برای خارج کردن رقیبش از گوی رقابت حاضر هست هر کاری بکنه .

 

=))

 

با تشکر بابت مطلب .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینجاست که سیاست های کثیف Nvidia  خودش رو نشون  میده  .

 

 

و اینکه برای خارج کردن رقیبش از گوی رقابت حاضر هست هر کاری بکنه .

 

=))

 

با تشکر بابت مطلب .

خب این ساده ترین برداشتیه که میشه از این قضیه کرد.به نظر من مسئله خیلی پیچیده تر از این حرفاست و سوالات خیلی خیلی زیادی این وسط بدون پاسخ مونده

 

سوال بزرگ اینه که:

1-چرا مایکروسافتی که xboxش از apu شرکت amd استفاده کرده و همکاری گسترده ایی با amd داشته رفته از GW انویدیا استفاده کرده و از اون بدتر هیچ گزینه ایی برای غیر فعال کردنشون در تنظیمات گرافیکی بازی نگذاشته!!؟؟؟که نتیجش بشه اینکه کارت 950 بییاد بالاتر از 380X قرار بگیره!!

2-ایا انویدیا اینقدر قدرتمنده که حتی میتونه  بر اَبَر کمپانی ایی مثل مایکرو سافت اعمال فشار کنه و اونو مجبور به هر کاری بکنه؟

3-اگر GW انویدیا بده چرا بازیسازها ازش استفاده میکنند ؟

4-چرا در بعضی بازیها خوب عمل میکنه در بعضی بازیها بد ؟

5-چرا تو اون بازیهایی که پورتشون بده و از GW استفاده کردند بعد از چند اپدیت بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا میکنه ایا نمیشده از اول بازی رو بازیسازها بدون مشکل بدن بیرون؟

6-ایا بازیسازها نمیتونند برای احترام به کاربرهای AMD از GW استفاده نکنند یا اگر کردند فقط برای کارتهای انویدیا در دسترس باشه و تاثیر منفی روی کارتهای AMD نگذاره

 

جالبه که از تاثیر بد GW در صنعت بازیسازی صحبت میشه اما از نقش خود بازیسازها حرفی زده نمیشه یعنی GW از هوا خودش مییاد میره تو بازیا!!

خب قبول انویدیا یه شرکتیِ که برای اینکه کارتهاش بهترین کیفیت و فریم رودر بازیها داشته باشن دست به انحصار گرایی میزنه

مشخصه ،وقتی تو یه بازی مثلا از فیزیکس انویدیا استفاده میکنند اونم بدون اینکه اجازه غیر فعال کردنش رو داشته باشی تکلیف کارتای AMD روشنه.وقتی من این قضیه رو میدونم ایا شرکت های بازیسازی یا در این مورد مایکروسافت غول نرم افزاری جهان نمیدونه؟

 

قضیه اینه که اگر شرکتهای بازیسازی میخواستن میتونستن با تحریم انویدیا کاری کنند که به کلی انویدیا GW رو کنار بگذاره ولی این کار رو نمیکنن چرا؟ من نمیدونم

تو همین بازی کاملا مشخصه که ماکروسافت برای AMD و اونهایی که AMD دارن اصلا اهمیتی قائل نبوده

به نظر من اگر به انویدیا بابت انحصار گراییش انتقاد وارد 10 برابرش به شرکتهای بازیسازی واردِ

 

شما 1 درصد احتمال بده تو بازیهای QB و FORZA این اتفاق بیفته اونوقت چه بلایی سر AMD مییاد اینها بازیهای کوچیکی نیستند و قطعا تاثیر عظیمی روی فروش این کمپانیها دارند

 

شما گفتین واینجاست که سیاست های کثیف Nvidia  خودش رو نشون  میده و اینکه برای خارج کردن رقیبش از گوی رقابت حاضر هست هر کاری بکنه

من میگم چرا بازیسازها اینقدر همکاری گسترده ایی با انویدیایی دارند که به قول شما سیاستهای کثیف داره ؟

چرا AMD سیاست کثیف نداره یا بازیسازها و ناشرها به AMD کمتر اهمیت میدن؟و یا تو مواردی مثل همین کلا نادیدش میگیرن .

من خودم واقعا جواب این سوالات رو نمیدونم.گیج شدم

ویرایش شده توسط StarCraft
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نکته دیگه انجینی مثل frostbite ک ای ام دی در بهینه سازی اون به DICE کمک کرده . ... روی کارتای انویدیا هم عالی عمل میکنند ... ولی UE رو انویدیا معمولا بهتر اجرا میشه چون انویدیا و EPIC GAMES پارتنر حساب میشن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خب این ساده ترین برداشتیه که میشه از این قضیه کرد.به نظر من مسئله خیلی پیچیده تر از این حرفاست و سوالات خیلی خیلی زیادی این وسط بدون پاسخ مونده

 

سوال بزرگ اینه که:

1-چرا مایکروسافتی که xboxش از apu شرکت amd استفاده کرده و همکاری گسترده ایی با amd داشته رفته از GW انویدیا استفاده کرده و از اون بدتر هیچ گزینه ایی برای غیر فعال کردنشون در تنظیمات گرافیکی بازی نگذاشته!!؟؟؟که نتیجش بشه اینکه کارت 950 بییاد بالاتر از 380X قرار بگیره!!

2-ایا انویدیا اینقدر قدرتمنده که حتی میتونه  بر اَبَر کمپانی ایی مثل مایکرو سافت اعمال فشار کنه و اونو مجبور به هر کاری بکنه؟

3-اگر GW انویدیا بده چرا بازیسازها ازش استفاده میکنند ؟

4-چرا در بعضی بازیها خوب عمل میکنه در بعضی بازیها بد ؟

5-چرا تو اون بازیهایی که پورتشون بده و از GW استفاده کردند بعد از چند اپدیت بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا میکنه ایا نمیشده از اول بازی رو بازیسازها بدون مشکل بدن بیرون؟

6-ایا بازیسازها نمیتونند برای احترام به کاربرهای AMD از GW استفاده نکنند یا اگر کردند فقط برای کارتهای انویدیا در دسترس باشه و تاثیر منفی روی کارتهای AMD نگذاره

 

جالبه که از تاثیر بد GW در صنعت بازیسازی صحبت میشه اما از نقش خود بازیسازها حرفی زده نمیشه یعنی GW از هوا خودش مییاد میره تو بازیا!!

خب قبول انویدیا یه شرکتیِ که برای اینکه کارتهاش بهترین کیفیت و فریم رودر بازیها داشته باشن دست به انحصار گرایی میزنه

مشخصه ،وقتی تو یه بازی مثلا از فیزیکس انویدیا استفاده میکنند اونم بدون اینکه اجازه غیر فعال کردنش رو داشته باشی تکلیف کارتای AMD روشنه.وقتی من این قضیه رو میدونم ایا شرکت های بازیسازی یا در این مورد مایکروسافت غول نرم افزاری جهان نمیدونه؟

 

قضیه اینه که اگر شرکتهای بازیسازی میخواستن میتونستن با تحریم انویدیا کاری کنند که به کلی انویدیا GW رو کنار بگذاره ولی این کار رو نمیکنن چرا؟ من نمیدونم

تو همین بازی کاملا مشخصه که ماکروسافت برای AMD و اونهایی که AMD دارن اصلا اهمیتی قائل نبوده

به نظر من اگر به انویدیا بابت انحصار گراییش انتقاد وارد 10 برابرش به شرکتهای بازیسازی واردِ

 

شما 1 درصد احتمال بده تو بازیهای QB و FORZA این اتفاق بیفته اونوقت چه بلایی سر AMD مییاد اینها بازیهای کوچیکی نیستند و قطعا تاثیر عظیمی روی فروش این کمپانیها دارند

 

شما گفتین واینجاست که سیاست های کثیف Nvidia  خودش رو نشون  میده و اینکه برای خارج کردن رقیبش از گوی رقابت حاضر هست هر کاری بکنه

من میگم چرا بازیسازها اینقدر همکاری گسترده ایی با انویدیایی دارند که به قول شما سیاستهای کثیف داره ؟

چرا AMD سیاست کثیف نداره یا بازیسازها و ناشرها به AMD کمتر اهمیت میدن؟و یا تو مواردی مثل همین کلا نادیدش میگیرن .

من خودم واقعا جواب این سوالات رو نمیدونم.گیج شدم

 

درود

مایکروسافت هم مثل خیلی شرکتهای دیگه به فکر جیبشه پول براش مهمتره وقتی دیده سهم فروش کارتهای انودیا خیلی بیشتر از amd هست بنابراین میره سمت انودیا اون بازی ساز هم به قول دوستان با epic game پارتنره

در مورد +HBAO هم دلیلش اینه وقتی یک سازنده بازی توافق نامه ای رو با یکی از شرکتهای سازنده گرافیک (حالا یا انودیا یا AMD فرق نداره )امضا میکنه شرکت سازنده گرافیک بازیسازرو موظف میکنه از تکنولوژیهاش استفاده کنه چون همون طور که گفتم قرار داد داره و مجبوره اگر انجام نده از حالت پارتنر بودن درمیان نمونش کرایتک که زمان کرایسیس 2 و1 با انودیا قرارداد داشت ولی نسخه 3 با AMD یا تامب رایدر که نسخه 2013 با AMD قرارداد داشت اما نسخه 2016 با انودیا

گفتم و بازم میگم هر بازی به قابلیتها و تواناییهای سازند هاش نگاه میکنه و همچنین موتوربازی که اونم بر میگرده به طراح موتور یک سازنده توانا و ماهر نیازی به اضافه کردن موردهای اضافی به موتور بازیش نمیبینه چون خودشونم هنگاه تست نهایی حتما همچین مشکلاتی رو میبینن امکان نداره بازی برای تست و پولیش نهایی بره و این جور مشکلات رو نبینن ولی بازی سازها این جور مشکلات رو یا میگن با پچ و اپدیت حل میکنیم یا به عهده درایور نویسهای سازندگان گرافیک میزارن برای همین هست که هر هفته شاهد عرضه درایورهای جدیدی برای تمامی گرافیکها هستیم

 

گیم ورک تقریبا در 90 درصد بازیها باعث ایجاد مشکلاتی اعم از ریز و درشت شده جالبه حتی این مشکلات بر رویه کارتهای خود انودیا هم به وفور دیده میشه اون ده درصد باقی هم بر میگرده به تواناییهای سازنده بازی که گفتم باید اونقدر متبحر و توانا باشه که اگر هم اون ویژگی رو در بازی خودش قرار میده تنظیماتش طوری هست که قابلیت فعال و یا غیر فعال کردنش رو هم میزاره که حداقل به بازی خودش لطمه نزنه نمونه بارز او بازی GTA V بود که در تنظیمات بازی هم برای کارتهای انودیا گزینه داشت و هم AMD هر کسی با توجه به سخت افزارخودش اونها رو تنظیم میکنه و در این بازی OPEN WORLD باگ به ندرت پیدا میشد

 

همون طور که عرض کردم گربه برای رضای خدا موش نمیگیره سازنده بازی هم به فکر جیبشه و رضایت کاربرا هم براشون مهم نیست با ماست مالی حلش میکنن مثلا یوبی سافت در سری اساسینز نسخه یونیتی درس عبرتی شد براش همون طور که همه دیدن خیلی از تنظیمات گیم ورک در نسخه جدید فارکرای حذف شدن

شرکتهای بازی سازی به دلیل اینکه فروش بازیشون بالا بره با انودیا همکاری میکنن و دلیلشم فقط همین هست برای فروش بیشتر بازیهاشون

بازیسازها به AMD کمتر اهمیت نمیدن دلیلشم همه میدونن علتش فروش پایین تره کارتهاش نسبت به رقیبشه

تمامی سازندها دنبال یک برنامه متن باز هستند تا بتونن از شر پورتهای ناقص یا باگ های مسخره که داخل بازیها هست راحت بشن

حالا انودیا گیم ورک رو بلک باکسش کرده ولی همه امیدوارن AMD با رابط توسعه متن باز خودش یعنی GPU Open به این مسخره بازها خاتمه بده ( منظور اینه amd با ارائه این رابط مایکروسافت رو مجبوربه طراحی یک رابط متن باز برای تمامی توسعه دهنگان بازی کنه مثل کاری که منتل کرد و مایکرو رو مجبور به توسعه dx 12 کرد )

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

مایکروسافت هم مثل خیلی شرکتهای دیگه به فکر جیبشه پول براش مهمتره وقتی دیده سهم فروش کارتهای انودیا خیلی بیشتر از amd هست بنابراین میره سمت انودیا اون بازی ساز هم به قول دوستان با epic game پارتنره

در مورد +HBAO هم دلیلش اینه وقتی یک سازنده بازی توافق نامه ای رو با یکی از شرکتهای سازنده گرافیک (حالا یا انودیا یا AMD فرق نداره )امضا میکنه شرکت سازنده گرافیک بازیسازرو موظف میکنه از تکنولوژیهاش استفاده کنه چون همون طور که گفتم قرار داد داره و مجبوره اگر انجام نده از حالت پارتنر بودن درمیان نمونش کرایتک که زمان کرایسیس 2 و1 با انودیا قرارداد داشت ولی نسخه 3 با AMD یا تامب رایدر که نسخه 2013 با AMD قرارداد داشت اما نسخه 2016 با انودیا

گفتم و بازم میگم هر بازی به قابلیتها و تواناییهای سازند هاش نگاه میکنه و همچنین موتوربازی که اونم بر میگرده به طراح موتور یک سازنده توانا و ماهر نیازی به اضافه کردن موردهای اضافی به موتور بازیش نمیبینه چون خودشونم هنگاه تست نهایی حتما همچین مشکلاتی رو میبینن امکان نداره بازی برای تست و پولیش نهایی بره و این جور مشکلات رو نبینن ولی بازی سازها این جور مشکلات رو یا میگن با پچ و اپدیت حل میکنیم یا به عهده درایور نویسهای سازندگان گرافیک میزارن برای همین هست که هر هفته شاهد عرضه درایورهای جدیدی برای تمامی گرافیکها هستیم

 

گیم ورک تقریبا در 90 درصد بازیها باعث ایجاد مشکلاتی اعم از ریز و درشت شده جالبه حتی این مشکلات بر رویه کارتهای خود انودیا هم به وفور دیده میشه اون ده درصد باقی هم بر میگرده به تواناییهای سازنده بازی که گفتم باید اونقدر متبحر و توانا باشه که اگر هم اون ویژگی رو در بازی خودش قرار میده تنظیماتش طوری هست که قابلیت فعال و یا غیر فعال کردنش رو هم میزاره که حداقل به بازی خودش لطمه نزنه نمونه بارز او بازی GTA V بود که در تنظیمات بازی هم برای کارتهای انودیا گزینه داشت و هم AMD هر کسی با توجه به سخت افزارخودش اونها رو تنظیم میکنه و در این بازی OPEN WORLD باگ به ندرت پیدا میشد

 

همون طور که عرض کردم گربه برای رضای خدا موش نمیگیره سازنده بازی هم به فکر جیبشه و رضایت کاربرا هم براشون مهم نیست با ماست مالی حلش میکنن مثلا یوبی سافت در سری اساسینز نسخه یونیتی درس عبرتی شد براش همون طور که همه دیدن خیلی از تنظیمات گیم ورک در نسخه جدید فارکرای حذف شدن

شرکتهای بازی سازی به دلیل اینکه فروش بازیشون بالا بره با انودیا همکاری میکنن و دلیلشم فقط همین هست برای فروش بیشتر بازیهاشون

بازیسازها به AMD کمتر اهمیت نمیدن دلیلشم همه میدونن علتش فروش پایین تره کارتهاش نسبت به رقیبشه

تمامی سازندها دنبال یک برنامه متن باز هستند تا بتونن از شر پورتهای ناقص یا باگ های مسخره که داخل بازیها هست راحت بشن

حالا انودیا گیم ورک رو بلک باکسش کرده ولی همه امیدوارن AMD با رابط توسعه متن باز خودش یعنی GPU Open به این مسخره بازها خاتمه بده ( منظور اینه amd با ارائه این رابط مایکروسافت رو مجبوربه طراحی یک رابط متن باز برای تمامی توسعه دهنگان بازی کنه مثل کاری که منتل کرد و مایکرو رو مجبور به توسعه dx 12 کرد )

درود

ممنون بحث خوبیه

عرض کنم که قبول بازیساز به فکر جیبشه پس چیزی که براش سود نداره یا کمتر داره براش اهمیتی نداره دیگه.پس شدهمون که خودم توپست قبلی گفتم

در مورد امضا قرار داد هم  اجباری از سمت انویدیا در کار نیست دیگه بازیسازِ که همون اول میره انتخاب میکنه با کی شریک باشه قراردادی ببنده که منافع دوطرفو براورده کنه حالا این منافع واسه انویدیا چیه؟ که مثلا بازی روی کارتای خودش بهتر اجرا بشه پس بازیساز قبل از اینکه قرارداد ببنده و ملزم به استفاده از تکنولوژیهای انویدیا بشه قبلش این اختیار رو داره که نبنده ! ...مثالهاشم خودتون زدید

خب در مورد توانایی ومهارت سازنده هم، پس سازنده توانا ،میتونه به درستی از GW استفاده کنه  یا یه جور استفاده کنه که به کسی لطمه نخوره طبق حرف خودتون پس ذاتا نباید GW ایراد داشته باشه اگه در بازی ای ایراد هست به خاطر ناتوانی سازندس بازم مثالشو خودتون زدید بعضی بازیهایی مثل  بتمن که رو خود کارتای انویدیا هم ایراد دار هست عقل سلیم نمیگه که از چیزی استفاده کنم که به ضرر خودم باشه پس اینجا هم ناتوانی سهل انگاری سازنده رو میرسونه من به شما میگم اگر مثلا تو همین بتمن  GW هم نبود بازم این بازی ایراد دار بود از یه تیم12 نفره واسه پورت بازی استفاده کردند بازیهای زیادی هم بودن که GW داشتن ولی روی کنسولها  به شدت ایراد دار بوده از اونجایی که GW دخلی به کنسولها نداره پس باز هم ناتوانی سازنده رو میرسونه دیگه غیر از اینه !از طرفی اگه GW مشکل داره چه جوری بعدا با اپدیتهایی که برا بازی میدن بازی بهبود پیدا میکنه!

الان بازی زیاد هست که تایتل انویدیا هستن اما خوب فریم میدن یا حداقل بعد از اپدیتها فریم خوبی میدن فکر کنم از بین 10 تا بازی برتر بهینه سال  2015 سایت DSOG چهار یا پنج تاشون تایتل انویدیا بودن

پس باز هم قاعدتا این نشون میده که خود سازنده وقت نمیگذاره  فقط میخواد کار خودشو راحت کنه از چندتا کد اماده استفاده کنه بازیو بده بیرون

اینا چیزاییه که خیلی مسائل توش دخیلن به همین راحتی نیست که منو شما بخوایم از همه زیروبمش سر دربیاریم برا من  جاهای مبهم زیاده

در مورد برنامه متن باز هم ماهم مثل شما امیدواریم ،اینده رو کسی خبر نداره

@};-

ویرایش شده توسط StarCraft
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

من از وقتی یادمه NVIDIA دنبال انحصار طلبی بوده اما یادم نمیاد که تا حالا AMD/ATI این کارو کرده باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چه جالب!!!!

تازه متوجه شدم که چرا AMD این بازی رو یه فاجعه خونده بود... 

یه بازی دیگه که بوسله Gamework به نابودی کشیده میشه؟؟؟ تو چند سال اخیر چند نمونه از این بازیها داشتیم؟؟ تعدادشون از دست من یکی در رفته...

جالبه که اکثرا کار باگی سافت بودن این بازی ها...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

ممنون بحث خوبیه

عرض کنم که قبول بازیساز به فکر جیبشه پس چیزی که براش سود نداره یا کمتر داره براش اهمیتی نداره دیگه.پس شدهمون که خودم توپست قبلی گفتم

در مورد امضا قرار داد هم  اجباری از سمت انویدیا در کار نیست دیگه بازیسازِ که همون اول میره انتخاب میکنه با کی شریک باشه قراردادی ببنده که منافع دوطرفو براورده کنه حالا این منافع واسه انویدیا چیه؟ که مثلا بازی روی کارتای خودش بهتر اجرا بشه پس بازیساز قبل از اینکه قرارداد ببنده و ملزم به استفاده از تکنولوژیهای انویدیا بشه قبلش این اختیار رو داره که نبنده ! ...مثالهاشم خودتون زدید

خب در مورد توانایی ومهارت سازنده هم، پس سازنده توانا ،میتونه به درستی از GW استفاده کنه  یا یه جور استفاده کنه که به کسی لطمه نخوره طبق حرف خودتون پس ذاتا نباید GW ایراد داشته باشه اگه در بازی ای ایراد هست به خاطر ناتوانی سازندس بازم مثالشو خودتون زدید بعضی بازیهایی مثل  بتمن که رو خود کارتای انویدیا هم ایراد دار هست عقل سلیم نمیگه که از چیزی استفاده کنم که به ضرر خودم باشه پس اینجا هم ناتوانی سهل انگاری سازنده رو میرسونه من به شما میگم اگر مثلا تو همین بتمن  GW هم نبود بازم این بازی ایراد دار بود از یه تیم12 نفره واسه پورت بازی استفاده کردند بازیهای زیادی هم بودن که GW داشتن ولی روی کنسولها  به شدت ایراد دار بوده از اونجایی که GW دخلی به کنسولها نداره پس باز هم ناتوانی سازنده رو میرسونه دیگه غیر از اینه !از طرفی اگه GW مشکل داره چه جوری بعدا با اپدیتهایی که برا بازی میدن بازی بهبود پیدا میکنه!

الان بازی زیاد هست که تایتل انویدیا هستن اما خوب فریم میدن یا حداقل بعد از اپدیتها فریم خوبی میدن فکر کنم از بین 10 تا بازی برتر بهینه سال  2015 سایت DSOG چهار یا پنج تاشون تایتل انویدیا بودن

پس باز هم قاعدتا این نشون میده که خود سازنده وقت نمیگذاره  فقط میخواد کار خودشو راحت کنه از چندتا کد اماده استفاده کنه بازیو بده بیرون

اینا چیزاییه که خیلی مسائل توش دخیلن به همین راحتی نیست که منو شما بخوایم از همه زیروبمش سر دربیاریم برا من  جاهای مبهم زیاده

در مورد برنامه متن باز هم ماهم مثل شما امیدواریم ،اینده رو کسی خبر نداره

@};-

درسته از سمت انودیا اجبار نیست ولی تا وقتی که امضاش نکرده ولی همین که امضا کرده اجباره که استفاده کنه وقتی فروش کارتها بالا باشه بازیسازها هم خواه نا خواه میرن سمت اون چون درش سود هست وقتی بازیسازی میبینه میتونه با کارتهای انودیا بیشتر بفروشه دلیلی نداره بره برای کارتهای AMD بازیش رو اپتیمایز کنه :D

خوب وقتی انودیا هم میبینه بازیسازا میان طرفش خوب معلومه تکنولوژیهای انحصاری خودشو به بازیها تزریق میکنه و فقط هم در انحصار خودش میزاره باشه (مزیتش هم برای اینه که کارتهاش بیشتر و بیشتر بفروشن ) این میشه نفع و سود برای انودیا و بازی سازها شما به خیالت این همه که انودیا خودشو به اب و اتیش میزنه دلیلش چیه ؟؟

توانایی سازنده موقعی نمایان میشه که اون تکنولوژیهای مورد استفاده مثل گیم ورک open source باشه نه انحصاری یا BLACK BOX شما نگاه کنید هر بازی که مثلا انودیا برای هنر نمایی کارتها در بازیها استفاده کرده امکان 70 تا 90 درصد اون بازی دارای مشکل بوده حتی رویه کارتهای خودش مثل بازی بتمن که تکنولوژی انحصاری  دود و باران درش بود ولی بازی سرشار از باگهای ریز و درشت یا فریز شدن بودن و اینکه کاربرا به شدت ناراضی بودن حتی کاربرای استیم !!

دلیل اینکه انودیا GW رو بلک باکس کرده اینه میترسه نکنه یه وقت این تکنولوژیها بر رویه کارتهای رقیب بهتر جواب بده مثل چیزی که از AMD شاهدش بودیم TRESS FX رو متن باز گذاشت و الانم میبینیم رویه کارتهای انودیا هم به خوبی خود کارتهای AMD داره جواب میده

 

بحث تایتل بودن انودیا یا amd نیست یا خوب فریم دادن بحث مشکلات خود بازی مثل باگ داشتن فریز شدن لگ داشتن و این جور چیزهاست شما بازی متال گیر سولید 5 رو نگاه کنید با اینکه تایتل انودیاست ولی به خاطر اینکه گیم ورک درش استفاده انچنانی نشده تقریبا میشه گفت 95 درصد بازی بدون مشکلی هست ولی برعکس اون اساسینز یا بتمن یا فارکرای یا حتی تامب رایدر جدید و...

وجدانا تا الات بازیهایی که amd تایتل بود بیشتر مشکل داشتن یا انودیا ؟؟

مثلا بازی dirt rally رو ببین یا همین تامب رایدر قبلی 2013 که amd تایتل بود یا دراگون ایج و...

تنها بازیهایی که برای انودیا تقریبا بدون مشکل بوده همین متال گیر 5 بوده ولی بازیهای دیگه مثل فارکرای 4 اساسینز سیندی کیت ویچر یا فال اوت 4 چقدر تا الان اپدیت و پچ برای رفع اشکالاتش اومده فقط ویچر تا الان خودم نزدیک 18 گیگ اپدیت و پچ دانلود کردم !!!

 

تنها در صورتی میشه بگیم رقابت منصفانه میشه که یک ابزار متن باز باشه و سازنده بازی بتونه با توجه به توانایی هاش با کمترین مشکلات بازی رو برای pc پورت کنه و بتونه با اون ابزار جلوه های گرافیکی رو به بهترین شکل پیاده کنه

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یکی خلاصه بما بگه چی شد ؟  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :D  :D  :D بالاخره چیکار کنیم ایراد از انودیا یا ای ام دی ؟  *dry# 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا من هم میخام کارت خودم رو بفروشم برم AMD R9 390X بخرم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یکی خلاصه بما بگه چی شد ؟  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :D  :D  :D بالاخره چیکار کنیم ایراد از انودیا یا ای ام دی ؟  *dry# 

خلاصش اینه که: ایراد از انویدیاست که کارت های AMD ایراددار شده :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خلاصش اینه که: ایراد از انویدیاست که کارت های AMD ایراددار شده :D

یعنی کارتهای ای ام دی ایرادی ندارن ؟ و انودیا از خودش دروغ کفته و ایراد داره ؟ یا .......

ویرایش شده توسط maysamsina
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یعنی کارتهای ای ام دی ایرادی ندارن ؟ و انودیا از خودش دروغ کفته و ایراد داره ؟ یا .......

نه؛ فکر نمی کنم بحث ایراد و دروغ و این چیزها به صورت کلی در میون باشه. فقط خیلی ساده:"این آپشن با کارت های AMD باعث بوجود آمدن یک سری خرابی ها میشه" که به نظر من چیز جدیدی نیست ولی چون از اولین عنوان DirectX 12 انتظار بیشتری می رفت، کمی بحثش مطرح شد که البته همونطور که در انتهای مقاله نوشتم گویا مشکل با یک آپدیت جزیی حل شده.

در انتهای مقاله اصلی هم به این موضوع (که من وقت نکردم ترجمه کنم ^_^ ) اشاره کرده که هنوز زوده به طرفی اتهامی، چیزی بزنیم و هنوز باید صبر کنیم تا "مه کنار بره!" :)

ویرایش شده توسط Trickster
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یعنی کارتهای ای ام دی ایرادی ندارن ؟ و انودیا از خودش دروغ کفته و ایراد داره ؟ یا .......

 

عزیز هیچ کدوم از کارتها ایرادی ندارن، کاری که انویدیا هم کرده، کاملا عادی هستش از نظر رقابت اقتصادی، ولی کار انویدیا Fairplay نبوده و از نظر من بیشتر به PC گیمینگ ضربه میزنه و زده در چند سال گذشته...

این قضیه تو آمریکا به Fairplay و رقابت اقتصادی، واگذار نمیشه و AMD میتونه از انویدیا و مایکروسافت شکایت کنه به راحتی، بخاطر همچین کاری، ولی بعیده که همچین اتفاقی بیوفته، چون مایکروسافت یکی از شرکای اصلی AMD هستش...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 همون بحث های قدیمی ! هرکس دوست داره  از HBAO+ زیبا استفاده کنه( توم ردیدر ور که فیلم کرد !) کارت انودیدیا بگیره! هر شخصی هم که دوست نداره باز م نظرش  100% مثبته ومحترم  AMD میگیره- خوب AMD تنبله! HBAO+ روی کارتهای خود انویدیا  حتی 1 درصد هم مشکل نداره و داره به بهترین نحو ممکن اجرا میشه - خوب AMD هم یک تکنیک طراحی کنه مثل سایه های PCS انویدیا که  د رموتور بازی تعبیه بشه و   عملیات شبیه سازی  امبینت اکلوژن رو انجام بده AMD مونده منتظر که انویدیا همه تکنولوژی های پردازشی گرافیکی رو  خلق کنه بعد انتظار داره روی درایور های AMD هم بهینه شون کنه؟؟ خود AMD این وسط مقصره


 


ضمنا وقتی انویدیا صاحب بازاره همه رو با خودش  هماهنگ میکنه و من نوعی که میرم هزینه میکنم  کارت گرون میخرم میخوام یک سری افکت های  خاص در مقایسه با کنسول و  ... داشته باشم پس  نه انویدیا مقصره نه شخص دیگه!!- 


 HBAO+ داره در فار کرای 4 در تومب ریدر در رایز و اف تومب ریدر و  در شادو اف موردر در سری Assassins مخصوصا بلک فلگ و یونیتی  و سندیکا و جاست کاز 3 و ...هزار تا بازی دیگه از واچ داگز و .... بگیر بیا حتی تا ایندی گیم ها جوا ب میده و کوچکترین مشکلی من نجستم تا الان .  من ادم وسواسی هستم و اگر ایراد  بجورم سریع  بررسی میکنم تا الان یک مورد مشکل درباره فعال کردن HBAO+ من ندیدم در تمام باز یهای به کار برده شده- ویچر 3 نمونه اش   حتی فریم دراپ هم ندارن  از SSAO به HBAO+ ولی تاثیر بصری کاملا مشخصه


 


بحث علمی باشه اینکه بازی مثل Gears بعد از سالها پورت شدن   و تبدیل شدن حالا امده با موتور قدیمی به روز شده و کلی افکت به   زور چپانده شده  داخل موتورش که نمیشه دلیل -  لطفه بحث های قدیمی  فن بازی رو پیش نکشید  که کسالت بار میشه- گفتم AMD باید تکنیک مناسب  خودش رو سازگار با موتورهاش  طراحی کنه در بحث امبینت اکلوژن که بک یکی از مهم ترین  تکنیک های  پردازشی در نسل های اخیر تبدیل شده ولی AMD فقط  نمودار میده و به جای اینکه بیاد  قشنگ بشینه یک سری  افکت مخصوص خودش طراحی کنه و بزاره توی موتور که خیال انویدیا  باز ها هم راحت بشه تا یک بازی میاد روی کارتهای AMD خرابه همه میگن چی ؟ بازی بدرد نمیخوره! این که نشد – 


 


 AMD باید از تکنیک های  خودش استفاده کنه ولی چون  حوصله نداره خلق کنه مثل انویدیا  میمونه منتظر بعد بازی میاد روی کارهای انویدیا ردیفه روی کارتهای AMD  دودش بلند میشه همه میگن سیاست های انویدیا کثیف بود؟؟ من نمیدونم یعنی چی ؟ مثل اینکه انتظار داشته باشین اینتل بخاطر دوستی و رفاقت تکنیک های پردازشی رو برای CPU های AMD هم طراحی و انلاک کنه!!!


دوستان بی دلیل به برندی بی احترامی نکنید- اولا هرکس دوست داره کارت انویدیا بگیره و دیگه اینقدر حرص نخوره دوم AMDباید خودش به فکر راه چاره باشه که بعید میدونم  کاری کنه پس انویدیا  این وسط داره کار خودش رو میکنه و به  طرفدارهاش که بسیار زیاد تر از AMD هستن ( طبق امار  بدست امده انویدیا در استیم و کل بازار گرافیک بخش  عمده بازار رو در دست داره)  چیز های مخصوص  خودشون بهشون هدیه بده – مثل بازی انحصاری کنسول  این چیز عجیبی نیست -  این قصه ها تکراری شدن  .


ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پردازشخلاصش اینه که: ایراد از انویدیاست که کارت های AMD ایراددار شده :D

نه خیر ایراد از انویدیا نیست که AMD خراب شده، ایراد از AMD است که اگر وقتشو رو به جای ریبرند کردن و ساختن  کارتهای قدیمی با تکنیک های نه چندان کاربردی میگذاشت روی خلق یک کیت توسعه شبیه گیم ورکز انویدیا و در موتور بازی  های جدید ( ورای بحث  بازی Gears چون این بازی یک بازی پورت شده قدیمی هست و همون نسخه قدیمی زمان x360 هم که عرضه شد روی Pc در زمان ویستا روی کارتهای ATI مشکلاتی داشت.)  به کار ببره دیگه کارایی بازیهاش موقع پردازش افکت های انحصاری انویدیا   خراب نمیشه  که هی ایراد رو بگذاره روی گردن انویدیا .

 الان در فروم های جیفورس بودم داشتن به  مقالات ضد انویدیایی میخندیدن. ببنید کسی AMD رو مجبور نکرده از افکت های انحصاری انویدیا استفاده کنه  گفتم این  شرکت در این زمینه تنبل  است پس خواهش تنبل بازی یک شرکت رو به گردن یک شرکت دیگه نگذارید . آیا   اینتل دلیل  عقب ماندگی و ضعیف بودن بخش پردازنده های AMD شده ؟ یا چون اینتل از معماری  های پردازشی مخصوص خودش  استفاده میکنه باعث شده AMD  پردازند های اصلیش  خوب نباشن؟؟ نه عزیزم این بحث ها نیست  این شرکت همیشه از زمان استفاده غیر قانونی از نام 486dx2 اینتل سعی کرد مشکلات  رو بندازه گردن  رقیب  حالا یا  اینتل بود یا انویدیا بود یا ATI!

 

یک زمانی AMD مرتب اینتل رو متهم میکرد به اینکه داره  با سیاست هاش سلطه طلبی میکنه انحصار گرایی میکنه  و...... خوب که چی؟؟ از خیر پدر تو را چه حاصل ؟؟ اون اینتل داره کار خودش رو میکنه تو هم کار خودت رو بکن چکار داری که اون هفته ای یکبار چیپست میده و  فلان میکنه و بهمان؟ بگذاراون کار خود شو بکنه شما هم کار خودت رو انجام بده اگر نمی تونید نباید دیگری رو که داره کار خودش رو میکنه متهم کنید این اشتباهه. خوب انویدیا هم داره کار خودش رو میکنه باز خوبه چهار تا تکنیک پردازشی ساخته والا روی کارتهای خودش هم عالی جواب میده کارت 950 هم از گیم ورکز استفاده بهینه میکنه - اینکه نشد لااقل انویدیا یک کاری کرده بیاییم بهش بی احترامی کنیم.

 

 

پس اینجور نیست   که شما راحت قضاوت میکنید باید اینها  بررسی بشه  - افکت های انویدیا روی کارت های  خودش خیره کننده هستند و زیبایی وصف ناپذیری به وجود میارن حتی کپکام در بازی قدیمی خودش که پورت کرده بعد از سالها با نام Dragon Dogma از این تکنیک ها استفاده کرده که باعث شده در ترکیب با بوست ENB امبینت بازی dragon dogma  عملا شبیه بازی های نسل جدید بشه! یا گرافیک بازی Rise of the Tomb Raider که واقعا با کمک افکت های انویدیا ( ویدوئو هست میتونید ببنید) به مرزهای  جنون رسیده از بعد بصری .

پس هیچ شخصی مقصر نیست جز ؟؟؟

 

یک مثال علمی  و کاربردی : 

 

ببنید موتور بازی  فالوت 4 همون موتور قدیمی  اسکایرم است که بتسزدا اومده به سختی بروز رسانی کرده و جالب اینجاست که به دلیل ماهیت قدیمی موتور( ولی گرافیک فالوت 4 اصلا  زشت نیست و اتفاقا عالی هم هست مخصوصا روی PC) نیامد از همان روز اول از HBAO+ استفاده کنه چون ممکن بود مشکلاتی  بوجود بیاد چون این یک افکت مدرن بود و با موتور قدیمی بتسزدا که الان داره سالها بروز میشه  ممکن بود  تداخل کنه- پس امد کلی بررسی کرد فیدبک گرفت منتظر موند ببینه مودرهای حرفه ای  از امبینت جدید چطور استفاده میکنن بعد در پچ دوم امد HBAO+ رو به بازی فالوت 4 اضافه کرد که حتی تاثیرش در نسخه های کنسولی هم مشاهده شد  و در PC که دیگه  با این همه تکسچر پک  های با گرافیک بالا  با HBAO+    دیگه هیچ! بازی بوست گرافیکی خیلی  جالبی داشت و خوب آیا مشکلی بود؟ نه همه از ارتقا گرافیکی مفتی لذت بردن.

 

حالا این تیم کلووژن و  گیرز قدیمی  اینها اولا بی سابقه هستن و یا کم سابقه (مثل بلایی که تیم 8 نفره پورت وارنربراددرز روی  نسخه PC اوردن و ابروی warnersرفت!   جالبه همه   اولش گفتن انویدیا بتمن رو خراب کرد ولی همون موقع من داشتم 2k الترا بدون هیچ پچی بازی  رو بازی میکردم و تمام کردم!)  بعد گندش در امد و یک  منبع  لو داد به به اخر لیست سازندگان بازی دقت کنید تیم پورت بازی برای PC    نفر بوده!!!!! مگر همچین چیزی میشه؟؟؟ بتمن نسل جدید با اون گرافیک نسخه  ویرایش شده و کاستوم انریل انجین با اونهمه پیچیدگی  با اون محیط های عظیم و کلی افکت های پیچیده انویدیا بعد 8 نفر؟؟؟؟؟ تیم سازنده بتمن  200 نفر بودن برای کنسول!!!!!!

 

موتورهای کاستوم انریل خیلی سخته کار باهاشون چون میدونید که این  بازی بتمن  ارخام نایت  نه انریل 3 بود چون اصلا انریل 3 نمیتونه همچین گرافیکی رو خلق کنه و نه انریل 4 بود چون هنوزاماده نشده است پس  این موتور کاستوم است  دقیق یک چنین نسخه ای برای گیرز استفاده شده است انریل  های کد نویسی شده ویژه کاستوم مثل بازی Thief نسل جدید که نه موتور 3 بود نه 4 .

 این بحث ها خیلی پیچیده است و نمیشه همینطور سطحی نظر داد حالا اگر  دوستان  بحثی مطرح کردن در توانم باشه سعی میکنم پاسخ بدم. 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

گفتم AMD باید تکنیک مناسب  خودش رو سازگار با موتورهاش  طراحی کنه در بحث امبینت اکلوژن که بک یکی از مهم ترین  تکنیک های  پردازشی در نسل های اخیر تبدیل شده ولی AMD فقط  نمودار میده و به جای اینکه بیاد  قشنگ بشینه یک سری  افکت مخصوص خودش طراحی کنه و بزاره توی موتور که خیال انویدیا  باز ها هم راحت بشه تا یک بازی میاد روی کارتهای AMD خرابه همه میگن چی ؟ بازی بدرد نمیخوره! این که نشد – 

 

 AMD باید از تکنیک های  خودش استفاده کنه ولی چون  حوصله نداره خلق کنه مثل انویدیا  میمونه منتظر بعد بازی میاد روی کارهای انویدیا ردیفه روی کارتهای AMD  دودش بلند میشه همه میگن سیاست های انویدیا کثیف بود؟؟ من نمیدونم یعنی چی ؟ مثل اینکه انتظار داشته باشین اینتل بخاطر دوستی و رفاتذ تکنیک های پردازشی رو برای CPU های AMD هم طراحی و انلاک کنه!!!

دوستان بی دلیل به برندی بی احترامی نکنید- اولا هرکس دوست داره کارت انویدیا بگیره و دیگه اینقدر حرص نخوره دوم AMDباید خودش به فکر راه چاره باشه که بعید میدونم  کاری کنه پس انویدیا  این وسط داره کار خودش رو میکنه و به  طرفدارهاش که بسیار زیاد تر از AMD هستن ( طبق امار  بدست امده انویدیا در استیم و کل بازار گرافیک بخش  عمده بازار رو در دست داره)  چیز های مخصوص  خودشون بهشون هدیه بده – مثل بازی انحصاری کنسول  این چیز عجیبی نیست -  این قصه ها تکراری شدن  .

 

 

رضا جان، فقط بخاطر تو:

http://gpuopen.com/gdc-2016-presentations/

GDC رو دنبال کن:

post-10788-0-07476600-1457265134_thumb.jpgpost-10788-0-51154700-1457265144_thumb.jpgpost-10788-0-98686800-1457265151_thumb.jpgpost-10788-0-25677700-1457265158_thumb.jpg

 

GPU Open کارش همین هستش، اما بحث این نیست که انویدیا کارش رو انجام داده و AMD دنبال بهتر کردن گرافیک نبوده، بحث این هستش که به قولی GameWorks یه بلک باکس هستش که صدای همه بازیساز هارو در اورده، در مقابلش AMD کارهایی که انجام داده رو Open Source گذاشته، که همه بتونن با استفاده ازش کار کنند ولی انویدیا ... 

بحث فقط در مورد HBAO+ نیستش، بحث اون اجبار شدن Phyzx بر روی بازی هستش، که میتونه تبعات خیلی بدتری برای مایکروسافت و انویدیا داشته باشه، اگه درست نشه به زودی...

فعلا شایعه موش دوونی مایکروسافت پر شده و اعتراضات خودش رو هم به دنبال داشته...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون دو تکنیک باقلوا HBAO+ و PCSS نتیجه کار به اینجا ختم می کنند (گرافیک هلو!)

چند هفته دیگه انویدیا در معرفی تکنیک های ShadowWorks کلی برنامه داره 1- VXAO 2 - PCSS Ultra

 

4d3eACS-3-.jpg4d3eACS-5-.jpg6861ACS-2016-02-25-11-37-21.jpg

 

  ca84TheDivision-2016-02-19-23-20-04.jpg5c9eTheDivision-2016-02-19-20-23-48.jpgd55fTheDivision-2016-01-29-18-36-05-732.


71fc1.jpgdbactmRbP8k.jpg9ac9ROTTR-2016-01-28-23-31-17.jpg

 

68f6MadMax-2016-01-21-13-58-51.jpgb976MadMax-2016-02-11-14-35-48.jpgb1d7MadMax-2016-01-20-20-19-13.jpg

 

عناوین با پرفورمنس خوب که از GameWorks استفاده کرده باشند از حساب همه خارج شده Project Cars ، Just Cause 3، Mad Max، Rise of the tomb raider و ........

کاری که انویدیا در حق PC Gaming انجام داده 100 تا مثله AMD روی هم انجام ندادند!

بازی های باندل AMD چه تکنیک گرافیکی نوین و بهبود گرافیکی دارند که پرفورمنس بهتر را نسبت به عناوین GameWorks نقطه قوت در نظر بگیریم.

AMD مشکلاتش رو در کارنامه کاری بقیه جست و جو میکنه! کاری که اکثر فن های این کمپانی هم انجام می دهند.

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

فقط کسی یکه یه بازی رو با دو گرافیک قوی انویدیا و AMD  بازی کنه متوجه میشه HBAO چی هست واقعا بالزی رو جذاب تر میکنه. ولی بعضی وقت ها هم کمی میزنه پرفومنس رو خراب میکنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینتل ک با کارای مختلف باعث عقب موندگی ای ام دی شد ولی ای ام دی هم خودشم خراب کرد تو سی پی یو

hbao+ by nvidia تو بازی هایی مثل فار کرای4 و بتلفیلد 4 روی کارتای ای ام دی کاهش کارایی کمتری دارند دوستان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رضا جان، فقط بخاطر تو:

http://gpuopen.com/gdc-2016-presentations/

GDC رو دنبال کن:

attachicon.gif!.JPGattachicon.gif1.JPGattachicon.gif2.JPGattachicon.gif3.JPG

 

GPU Open کارش همین هستش، اما بحث این نیست که انویدیا کارش رو انجام داده و AMD دنبال بهتر کردن گرافیک نبوده، بحث این هستش که به قولی GameWorks یه بلک باکس هستش که صدای همه بازیساز هارو در اورده، در مقابلش AMD کارهایی که انجام داده رو Open Source گذاشته، که همه بتونن با استفاده ازش کار کنند ولی انویدیا ... 

بحث فقط در مورد HBAO+ نیستش، بحث اون اجبار شدن Phyzx بر روی بازی هستش، که میتونه تبعات خیلی بدتری برای مایکروسافت و انویدیا داشته باشه، اگه درست نشه به زودی...

فعلا شایعه موش دوونی مایکروسافت پر شده و اعتراضات خودش رو هم به دنبال داشته...

عزیزم سالها ست دارن از GDC دم میزنن کو؟؟؟ کجا؟؟ کی ؟؟؟  چرا در اپشن منوی باز یها چیزی نیست ؟؟؟ صدای هیچ کس رو د رنیاورد به جز دارندگان کارتهای AMD.

خوبAMD  بجنبه هی نمودار و عکس  نده بیرون چرا کار رو تمام  نمیکنه ؟؟ چرا افکت های انحصاری بهینه با درایورهاش و معماری هاش رو نمیده برای توسعه بازیها؟؟  عزیزم اگر صدا درمی اورد که همه حتی  تیم های طرفدار AMD  سوییچ نیکردن روی انویدیا . اسکوار انیکس  بعد از سالها همکاری سوییچ کرد روی  Nvidia.  هم جاست کاز 3 هم توم ریدر

 

 من هم  این نمودارها و عکس های AMD رو هم میخونم مثل شما و بقیه  دوستان بنده در سایت های خبری  پوشش دهنده و سایتهای بررسی سخت افزاری  هستم و حضور دارم و  یکم  دست و پا شکسته انگلیسی بلدیم و یک چیز هایی میخونیم منتها خسته شدیم از بس AMD مشکلاتش رو گردن  انویدیا و اینتل انداخت !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فکر میکردم که قرار بود که اینجا تبدیل به جنگ فن ها نشه...

همون موقع که انویدیا چند تکنینک گرافیکی برای بازی ها طراحی کرد و Phyzx خرید، هدفش کاملا مشخص هستش الان دیگه که فقط بحث ضربه به رقیب بوده، کاری که حدودا 15-10 سال هستش داره انجام میده مثل خریدن Phyzx و انحصاری کردنش، AMD با DX10 و DX11 و منتل و DX12 و همچنین معرفی فیلترینگهایی مثل SMAA به گیمینگ و گیمرها خدمت کرد، اگه به بحث تنبلی باشه که انویدیا تنبل ترین تکنیسین هارو داره که قدرت نوآوری ندارن و فقط خریداری میکنن...

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...