رفتن به مطلب

Hybrid Crossfire و SLI کارت 1060 در DX12، فواید DX12؟؟


tabitha
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

سلام دوستان، حدودا 2-1 سالی هستش که منتظر همچین قضیه ای هستم  :eek: چی؟

درست فهمیدید، یکی از فواید DX12 قدرت استفاده از تمام GPU های متشکل یک سیستم هستش!!!

post-10788-0-72277700-1469553530_thumb.png

یعنی به زبان ساده، اگه شما بخواید از یک گرافیک انویدیا و AMD بطور همزمان در یک سیستم استفاده کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت!!!

خوب ابتدا مواد لازم رو واستون توضیح میدم:

1.GPU مورد نظر، به تعداد لازم!!!!! :D

2.مادربوردی که بتونه از مالتی GPU استفاده کنه(مادربورد دارای شکاف PCIE بیش از 1 باشه)

3.بازی مجهز به تکنولوژی DX12(در حال حاضر فقط یک بازی از همچین تکنیکهایی استفاده میکنه) Ashes Of The Singularity

post-10788-0-42220400-1469553616_thumb.jpg

خوب در این تستها از ترکیب دو کارت RX 480 و 980ti و یا دو کارت 1060 که قابلیت SLI نداره استفاده میکنیم... :laughing:

اول میریم سراغ تستی که فقط میتونه ضدحال به انویدیا باشه نتایجش و یک خبر خوشحال کننده برای گیمرها، یعنی SLI کارت 1060 :D، حتما میدونن دوستان که 1060 قابلیت SLI نداره و دارای Gold finger(راه ارتباطی کابل SLI) نیست، ولی در این تست بدون این موارد، SLI رو انجام میدیم!!!!

خوب یه چیزی که یادم رفت بگم در مورد شرایط تست و سیستممون هستش:

سی پی یو: اینتل 5930K

مادربورد: EVGA X99 Classified

درایورهای مورد استفاده برای این تست: 16.6.2 و 368.64 هستن...

حالا نتایج:

post-10788-0-86313200-1469549885_thumb.pngpost-10788-0-73609400-1469549899_thumb.pngpost-10788-0-41593300-1469549906_thumb.png

:D  :D  :D

https://youtu.be/pzOrsQM7ImA

http://www.aparat.com/v/l4LTu

خوب همونطور که میبینید با توجه به پشتیبانی AOTS از تکنینکهای DX12 بدون احتیاج به کابل SLI به راحتی میشه در این بازی نتایج عالی و بهتر از کارت 1080 گرفت، فقط مشکل اینجاست که قیمت دو کارت 1060 میتونه با قیمت 1080 برابری کنه و در حال حاضر تنها عنوانی که از این قابلیت پشتیبانی میکنه، AOTS هستش، با توجه به اینکه مایکروسافت اعلام کرده که امکان استفاده از مالتی GPU رو به راحتی میشه به بازی های DX12 اضافه کرد، پس میشه امیدوار بود که در آینده شاهد عنوان های بیشتری با این امکان باشیم...

منبع:

http://www.gamersnexus.net/guides/2519-gtx-1060-sli-benchmark-in-ashes-multi-gpu

خوب برسیم به بحث جالبتر در مورد ترکیب کردن دو کارت از دو شرکت رقیب!!!!!

THE BEST FROM TWO WORLDS

post-10788-0-28849200-1469553678_thumb.jpg

خوب منظورم از این حرفی که زدم چی میتونه باشه؟

همه میدونیم که هر دو شرکت برتری هایی نسبت به یکدیگر دارن، برای انویدیا Gamework وجود داره و برای AMD هم میشه عملکرد DX12 رو اسم برد(حالا وارد این قضایا نمیشم) ولی به این فکر کنید که وقتی یک GPU خریداری میکنید و بعداز یک سال با ورود نسل جدید، برای گرفتن پرفورمنس بهتر، مجبور به فروش اون گرافیک میشید و به نوعی مضرر میشید، حالا فرض کنید که دارنده هر کارتی باشید، میتونید با اضافه کردن یک کارت دیگر، فرقی نداره که از چه شرکت و چه مدلی باشه، میتونید شاهد افزایش پرفورمنس باشید!!!!

حالا برسیم به نتایج بدست اومده که باز هم باید اعلام کنم که این نتایج فقط در بازی AOTS بدست خواهد اومد:

post-10788-0-45197100-1469552372_thumb.jpg

 

خوب طبق نتایج مشخصا استفاده از کارت 480 بعنوان کارت اصلی در نتیجه بنچمارک، شاهد عملکرد منفی هستیم ولی هنگامیکه کارت قدرتمندتر که 980ti باشه رو بعنوان کارت اصلی و 480 رو بعنوان مکمل در سیستم قرار میدیم، شاهد افزایش عملکرد جالبی هستیم(زیاد بالا نیست، ولی باز هم افزایش عملکرد در حدود 20 درصدی وجود داره) از کنار هم قرار دادن کارتهایی که تقریبا همرده هستن و به نوعی از یک شرکت هستن، مثلا 380 و 480 و 980ti و 1070 افزایش عملکرد خیلی بهتری رو شاهد خواهیم بود...

 

http://www.aparat.com/v/bM7Pf

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از اطلاعاتتون  @};-  @};-

خیلی جالب بود  :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب پس در این صورت مشکل 1060 که sli خوب به راحتی حل شد 

مرسی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالبه ولی ای کاش Performance/Dollar هم میذاشتن، نتایج جالبتری به دست میومد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یعنی تو این نسل میشه از قدرت گرافیکی igpu (گرافیک مجتمع) + گرافیک های amd و انویدیا استفاده کرد؟ :-?

ویرایش شده توسط -MOBIN-
لینک به دیدگاه
Share on other sites

...

ویرایش شده توسط dmcmrk
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام باید بدونید که صرف DX12 بودن برای این که بشه این کار رو انجام داد کافی نیست و باید سازنده بازی یا بنچمارک هم از قابلیت EMA یا Explicit Multi Adapter موجود در DX12 که امکان این کار رو فراهم میکنه پشتیبانی کرده باشه. برای مثال 3DMark Time Spy با وجود این که DX12 هست ولی از این قابلیت فقط به طور کارتهای یکسان پشتیبانی میکنه و مثلا امکان استفاده از دو کارت متفاوت در این بنچمارک وجود نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خب پس در این صورت مشکل 1060 که sli خوب به راحتی حل شد 

مرسی.

فقط در عنوان هایی که از تکنیک Multi GPU در DX12 استفاده کنند همچین اتفاقی میوفته که در حال حاضر فقط AOTS موجود هستش...

 

جالبه ولی ای کاش Performance/Dollar هم میذاشتن، نتایج جالبتری به دست میومد.

خودت یه حساب سرانگشتی بکن... :D

 

یعنی تو این نسل میشه از قدرت گرافیکی igpu (گرافیک مجتمع) + گرافیک های amd و انویدیا استفاده کرد؟ :-?

متاسفانه هنوز حرفی از IGP های اینتل در این مورد نیومده، بحث ساپورت اونها از DX12 هستش...

اما در مورد APU های AMD قضیه فرق میکنه...

 

سلام باید بدونید که صرف DX12 بودن برای این که بشه این کار رو انجام داد کافی نیست و باید سازنده بازی یا بنچمارک هم از قابلیت EMA یا Explicit Multi Adapter موجود در DX12 که امکان این کار رو فراهم میکنه پشتیبانی کرده باشه. برای مثال 3DMark Time Spy با وجود این که DX12 هست ولی از این قابلیت فقط به طور کارتهای یکسان پشتیبانی میکنه و مثلا امکان استفاده از دو کارت متفاوت در این بنچمارک وجود نداره

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام باید بدونید که صرف DX12 بودن برای این که بشه این کار رو انجام داد کافی نیست و باید سازنده بازی یا بنچمارک هم از قابلیت EMA یا Explicit Multi Adapter موجود در DX12 که امکان این کار رو فراهم میکنه پشتیبانی کرده باشه. برای مثال 3DMark Time Spy با وجود این که DX12 هست ولی از این قابلیت فقط به طور کارتهای یکسان پشتیبانی میکنه و مثلا امکان استفاده از دو کارت متفاوت در این بنچمارک وجود نداره

 

و خیلی راحت انویدیا و AMD میان به شرکت های بازیسازی میگن که عمو جان نکن این کارو خطر داره  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

و خیلی راحت انویدیا و AMD میان به شرکت های بازیسازی میگن که عمو جان نکن این کارو خطر داره  :D

انشاالله که اینجوری نمیشه!!! ;)

ولی خوب این یکی از فواید DX12 هستش و اگه شرکتهای بازیساز بخوان SFR استفاده کنند که تکنیک واجب مالتی GPU در DX12 هستش، با توجه به قول هایی که مایکروسافت داده در مورد Multi GPU ، شاهد عنوانهای بیشتری مجهز به Explicit Multi GPU خواهیم بود...

به شخصه بیشتر نگران این هستم که انویدیا یا AMD(بعید میدونم با توجه به APU هاش) بیان روی درایورهاشون یه سری قفل بزارن که حداقل باعث کاهش پرفورمنس در چنین وضعیتی بشن... *dry#

ویرایش شده توسط tabitha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...