رفتن به مطلب

داوری مسابقه MSI !!!


LasVegas
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام به همه لیونی های عزیز

درباره مسابقه MSI مایلم شما قضاوت کنید. با توجه به اینکه ملاک انتخاب برنده بررسی و نگارش بود، ببینیم نفر اول مسابقه چطور انتخاب شد.

پست نفر اول مسابقه رو در این تاپیک قرار دادم.

 

نمونه های کپی برداری از وبسایت های فارسی رو ببینیم:

 

http://sakhtafzar.com/1395/07/نرم-افزار-msi-gaming-app-هم-اکنون-از-کارت-گرافیک-gtx-1050-ti/

نرم افزار MSI Gaming App معمولا در کارت‌های گرافیکی گیمینگ MSI و به صورت باندل به همراه دیسک موجود در جعبه‌ی کارت عرضه می‌شود و صاحبان کارت‌های گرافیکی گیمینگ MSIبه خوبی با این نرم افزار کاربردی آشنا هستند. MSI Gaming App در کنار ظاهر ساده‌ی خود، پروفایل‌های از پیش آماده شده‌ی OC Mode جهت دست‌یابی به حداکثر قدرت، حالت Gaming Mode برای گیمینگ و Silent Mode جهت کاهش نویز فن‌ها فراهم کرده است که به راحتی با یک کلیک می‌توان بین حالت‌های مختلف سوئیچ کرد. به علاوه در صورتی که کارت گرافیک شما از سیستم نور پردازی RGB نیز پشتیبانی کند، توسط این برنامه قادر خواهید بود که تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. به علاوه امکاناتی مثل تنظیمات سرعت گردش فن خنک کننده، واقعیت مجازی و تنظیم کلاک به صورت دستی همگی در MSI Gaming App گنجانده شده‌ است.

 

https://www.sakhtafzarmag.com/مادربرد/14882/اختصاصی-بررسی-مادربرد-msi-z270-gaming-m5-بازی-بازی-بازی

آنسوی مادربرد و در پنل I/O مادربرد، می توان پورت PS/2 برای اتصال ماوس و کیبورد های قدیمی، تعداد 2 پورت USB برای اتصال لوازم جانبی،  کلید Clear CMOS برای رفع مشکلات، یک پورت USB برای فلش بک بایوس، پورت Display، پورت HDMI، دو پورت USB 3.1 از نوع Type-A و Type-C، یک پورت شبکه، دو پورت USB قرمز رنگ با پشتیبانی از تکنولوژیVR، تعداد 5 جک 3.5 میلی متری و یک S/PDIF را مشاهده کرد.

 

http://sakhtafzar.com/1396/03/بررسی-پردازنده-های-amd-ryzen-r7-1700-r7-1700x-r7-1800x/

بخش های  CPU-Z و بنچمارک ها از اینجا کپی شدند.

 

http://www.zoomg.ir/2017/1/31/157695/z270-gaming-m5-preview/

تراشه‌های Z270 از قابلیت‌ِ مدرنی مثل پشتیبانی از فناوری Rapid Storage اینتل برای ذخیره ساز‌های مبتنی بر استاندارد PCIe برخوردار شده‌اند. رابط پر سرعت در SSD های پر سرعتِ نسل جدید جایگزین  SATA ی قدیمی شده و امکان برخورداری از سرعت‌های خواندن و نوشتنِ چند گیگابایتی را فرآهم کرده است.

 

اگر کامل بررسی کنیم کپی برداری ها بیشتر از اینهاست!

با نگاه به متن چندین اشتباه نظرم رو جلب کرد که اونها رو با رنگ قرمز و سبز مشخص کردم.

با خواندن کامل متن متوجه غلط ها و جابجایی های حروف به تعداد بسیار زیاد در متن فارسی و انگلیسی خواهید شد و همچنین بخش هایی از متن به دلیل گنگ بودن یا بهتر بگیم Google Translate  فهم مطلب رو مشکل یا غیر ممکن کرده...

 

 

در در 1396/04/18, 10:32:33، saman sina گفته است :

 

MSI-Gaming.png                                                                                             به نام خالق هستی                                                                                                          article_147486005857e8941a83c062.png

 

برسی مادربورد msi z270 gaming m7)کلکسیونی از بهترین قابلیت های یک برد گیمینگ دنیا(

 

کمپانی پر افتخار msi  امسال  با دست پر به اسقبال چیپ ست های سری  Z270 و H270   اینتل آمده است.چندین نوع مادربورد رده بالا و .. که برای طرفداران خود تدارک دیده است.که این از اهمیت msiدر حوزه گیمینگ حکایت دارد. استفاده از تکنولوژی ها و نرم افزارهای متعدد در این مادربردها، باعث شده است تا تجربه کار با یک مادربرد خوب را بیش از پیش حس کنید. ام اس آی تمام توان خود را به کار برده است تا کاربران و مشتریان خود را در هر زمینه ای راضی نگه دارد.و همواره سری GAMIN M شرکت ام اس ای  مخصوص  گیمینگ بوده است که چندی پیش این شرکت از مادربورد MSI Z270 GAMIN M7 رونمایی کرد. در این برسی قصد دارم شما عزیزان را  با این  مادربوررد گیمینگ معرفی کنم و امیدوارم که تا پایان این برسی با من همراه باشید.

 

معرفی شرکت MSI:

 

شرکت ام اس ای  (Micro-Star International Co)یک شرکت تایوانی تولید کننده رایانه و تجهیزات جانبی ان   می‌باشد. این شرکت در سال ۱۹۸۶ در تایپه تأسیس شد و اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان مادربورد در دنیاست، چنان‌که در سال ۲۰۰۹، پس از دو شرکت اسوس و گیگابایت تکنولوژی ، در جایگاه سوم در زمینه تولید و فروش این محصول جای گرفت. دیگر محصولات ام‌اس‌آی شامل کارت ویدیویی ،لپ تاپ ،رایانه کارساز ، دستگاه‌های ارتباطی و می‌شود. شرکت ام اس ای  با شرکت‌های تولید میکروچیپ مانند اینتل وانویدیا، همکاری نزدیک دارد و محصولات خود را به سرتاسر جهان  عرضه می‌کند.این شرکت با برنامه ریزی های مفیدی که داشته است توانسته است در سال های اخیر محصولاتی جدید در سبد کالاهی خود قرار دهد و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان را جذب کند.به طوری که امروزه جزء مهمترین برندها گیمینگ جهان شده است و در  زمینه مادربورد و کارت گرافیک پیشرفت های زیادی داشته است.ام اس ای از همان سال های نخست تاسیس جدی شروع و کرد و تا کنون نیز به همین روند ادامه میدهد .یکی از مادربورد های رده  اند(end) در حال حاضر  سبد محصولات این  شرکت، مادربورد گیمنگ  MSI Z270 GAMIN M7 است که همراه با انبوهی  از امکانات و ویژگی های خاصی  که با تراشه z270  عرضه شده است.

p35vz.jpg 

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

 

ویژگی های برجسته مادربورد:

  • پشتیبانی از نسل ششم و هفتک پردازنده های Core اینتل از طریق سوکت LGA 1151
  • پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس تا 4133مگاهرتز
  • استفاده از قطعات و اجزای مرغوب و بادوام رده نظامی نسل
  • پشتیبانی از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک
  • نورپردازی اختصاصی برنامه Mystic Light
  • داشتن قابلیت اختصاصی VR Boost
  • نشانگر LED جهت عیب یابی سریع و آسان
  • پایداری و دوام بالا در  جهت استفاده بی وقفه
  • وجود بایوس گرافیکی Click BIOS 5 و کاربردی
  • طراحی بی نظیر و بدون نقص  نسبت به سایر رقبا
  • فناوری اختصاصی Game Boost جهت افزایش کارایی
  • کانکتور پرسرعت M.2 با پشتیبانی از فناوری حافظه Optane اینتل
  • درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر پرقدرت اینتل با برنامه مکمل جهت بهبود تجربه گیمینگ آنلاین

 

///////// منظور نویسنده از "رده نظامی نسل" همان کلاس نظامی 5 بوده
///////// منظور نویسنده از "طراحی بی نظیر و بدون نقص" نامشخص هست
///////// اینکه Game Boost فناوری نیست و یک ویژگی و قابلیت هست را نادیده گرفتیم
///////// منظور نویسنده از "کنترلر پرقدرت اینتل" همان کنترلر Killer E2500 بوده

معرفی تراشه z270اینتل:

 

اینتل از نسل هفتم پردازنده های Core موسوم به Kaby-Lake S و چیپ ست های سری 200 خود رونمایی کرد، که  بعد از ان مادربورد های فراوانی از سوی شرکت های ساخت مادربورد،بر اساس این تراشه عرضه شدند.

تراشه‌های Z270 از قابلیت‌ِ مدرنی مثل پشتیبانی از فناوری Rapid Storage اینتل برای ذخیره ساز‌های مبتنی بر استاندارد PCIe برخوردار شده‌اند. رابط پر سرعت در SSD های پر سرعتِ نسل جدید جایگزین  SATA ی قدیمی شده و امکان برخورداری از سرعت‌های خواندن و نوشتنِ چند گیگابایتی را فرآهم کرده است.به گونه ای که این جیپ ست های جدید در مقایسه با چیپ ست های سری قبلی و قدیمی،امکانات گسترده و متنوعی را در اختیار ما قرار میدهند. با معرفی چیپست های جدید از سوی INTEL و AMD  شرکت های ساخت مادربود،مادربورد های جدید خود را بر پایه این چیپ ست ها  اماده میسازنند  و شرکت ام اس ای نیز از قافله عقب نمانده است.

 

w1g7v.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

مادربورد Z270 GAMIN M7  مادربورد  جدید شرکت ام اس ای است که بر پایه  چیپ ست جدید Z270 اینتل ساخته است.در تصویر زیر میتوانید ویژگی های سایر جیپست های اینتل را ببینید.

 

h8xas.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

بسته بندی و محتویات:

 

جعبه ای که ام اس ای برای این مادربورد در نظر گرفته است  دارای ظاهری زیبا ودلرباست است که خریدار را به سمت خود جذب میکند.کمپانی ام اس ای همواره  محصولات خود را با طراحی منحصر به فرد و عالی عرضه می کند چنانچه که این مادربورد در طراحی هیچ گونه کمبودی ندارد.

بر روی جعبه، تصویر خود مادربورد در یک سمت و سایر نوشته ها در طرف مخالف است.نام ام اس ای و نشان گیمینگ  ان به ترتیب با رنگ سفید وقرمز در گوشه بالا در سمت چپ خود نمایی میکند.

نماد اینتل در سمت راست و بالا از پشتیبانی از پردازنده های اینتل حکایت دارد.نوشته شدن VR READY پشتیبانی این مادربورد گیمینگ از واقعیت مجازی را نشان میدهد.

در قسمت پایین ان نیزنام ومدل مادربورد  با اندازه ای بزگتر ذکر شده است.در قسمت زیرین جعبه نماد گیمنگ بودن  این مادربورد  به چشم میخورد و روشنایی مادربورد از نورپردازی و شخصی سازی ان بیان میکند.در واقع شرکت ام اس ای با به کاربردن رنگ قرمز،نوعی حس  و حال گیمینگ را به مخاطب ان القا میکند گویی که مادربورد مخصوص خود اوست.

592nm.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

پشت جعبه با زمینه ای از رنگ قرمز روشن است.و مواردی همچون نام محصول و تصویر خود مادربورد،توضیحاتی در مورد ویژگی های به کار رفته،نماد گیمینگ ام اس ای،معرفی پنل I/O را مشاهده میکنیم.در سمت راست جعبه نیز پشتیبانی این مادربورد از خروجی HDMIرو نشان میدهد.

در قسمت پایین نیز به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت،پیکربندی چندگانه کارت های انویدیاو ای ام دی و سایر ویژگی های برجسته این مادربوردنمایان شده است.

al6vv.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

محتويات جعبه به قدري کامل مي باشد که هيچ گونه کمبودي احساس نخواهيد کرد.چرا که با باز کردن جعبه مادربورد،در کنار ان میتوان لوازم دیگری همچون  یک عدد سی دی،پل Sli،دفترچه راهنما،محافظ پنل I/O،برچسپ هایی برای مدیریت کابل ها و 4 کابل sata،دو قطعهM connector و  در اخر یک کابل نوار ال ای دی  RGB است که برای زیباسازی فضای درون کیس خود می توانید  از ان استفاده کنید.با استفاده از سی دی مادربورد می توانید نرم افزار های انرا نیز نصب کنید.

gj3my.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

برسی ظاهری:

 

 

با خارج کردن مادربورد از جعبه ان در می یابیم که ام اس ای از رنگ قرمز در این ماردبورد استفاده نکرده و و تصمیم گرفته است  که از رنگ  سیاه برای تزیین مادربورد خود بهره بگیرد. در این مادربورد رنگ PCBمشکی است.این مادربورد چنان زیبا و دلرباست که ام اس ای با به کار بردن رنگ های منحصر به فرد  در این مادربورد،این جذابیت را دو چندان کرده است.در واقع شرکت msi با به کار بردن نوشته ام اس ای و نماد گیمینگ ان در مدار چاپی و پشتیبانی ان از نورپردازی،ظرافت و زیبایی ان را دو چندان کرده است.همانطور که مشاهده میکنید در برخی از قسمت های مدار چاپی این مادربورد،خالی اشکال و اجسام سه بعدی هستند در حالی که این ویژگی به تبادل دما در سطح این مادربورد و استفاده از قطعات بزرگ بر روی مادربورد کمک بسیاری کرده است.این مادربورد در سایز ATX طراحی شده است.محافظ الکتریکی 15هزار ولتی برای مقابله با خطرات صاعقه و الکتریسیته ساکن،ویژگی برجسته دیگری از این مادربورد است.

در کل این مادربرد یکی از بهترین بردهای گیمینگ موجود در بازار هست .

ام اس ای بر روی پنل محافظ I/O نام مادربورد را حک کرده است که در اطراف ان شیار ها و LEDهای مربوط به نورپردازی به صورت شکسته و طرح های مختلف قرار گرفته است.این پنل های پلاستیکی بکار رفته برای محافظت از هیتسینک های  بر روی مدار قرار گرفته شده و نمای زیبایی را به پنل I/O داده است.در قسمت بالای پردازنده هیت سینک باLED های RGBمجهز شده است.

hucjx.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

قسمت فوقاني مادربورد شامل يک هيت سينک آلومينيومي براي خنک سازي مدار تنظيم کننده ولتاژ (VRM) پردازنده است. اين هيت سينک روي ماسفت ها قرار گرفته و حرارت توليد شده ناشي از اين المان هاي حياتي را دفع مي کند.

سوکت این مادربورد از نوع سوکت 1151است که از انواع  پردازنده مختلف اینتل از جمله Intel Core i3/i5/i7/celeron/pentium پشتیبانی میکند.و امکان استفاده از انواع خنک کننده را در اختیار کاربر قرار می دهد. پس از جدا سازی پوشش محافظ، چشمتان به پین های طلایی می خورد که ارتباط و پایداری بهتر را برای پردازنده به همراه دارند.

در سمت چپ سوکت پردازنده چوک های تیتانیوم(TITANIUM) با کیفیت به کار رفته است  به به شکل مکعب در امتداد یکدیگر قرار گرفته اند و از طول عمر بالایی برخوددار  هستند.در کنار انها نیز خازن های ژاپنی  DARK CAPS نیز قابل مشاهده است.که با بهترین کیفیت ساخته شده اند و نزدیک به 10 سال عمر دارند. چوک های تیتانیوم دارای کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فردی هستند که از چوک های معمولی بازدهی بیشتر دارد.این چوک ها خنک تر عمل میکنند.

با توجه به فضای ازادی در ای نقسمت به خصوص در اطراف سوکت پردازنده وجود دارد،امکان هر نوعی خنک کننده ای را در اختیارتان قرار میدهد.

 

93b8t.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

این مادربورد دارای یک سوکت 8 پین و یک 4 پین است که به وسیله ان میتوان قدرت پردازنده دلخواه خود را تامین کنیداین شرکت در طراحی این مادربرود از مدار فازت قدرت 2+10 بهره گرفه است که و با چندین لایه ساخت سعی دارد تا شرایط پایدار و مقاومی را در ان ایجاد کند.ام اس ای در طراحی این مادربورد از قانون های سختگیرانه خود تبعیت میکند.به طوری که این مادربرود در جز کلاس نظامی قرار دارد.

قطعات الکترونیکی Military Class  با طول عمر بالا، انجام تستهای گیمینگ 24ساعته و استفاده از خازن هایی با طول عمر 10 سال و چوک های خاکستری با هسته های بهینه شده، از جمله مشخصات قطعات الکترونیکی این گونه مادربوردها هستند.

 طراحی این مدار با با کیفیت و تحمل بالا،موجب شده تا در عملکرد های گوناگون همچون اورکلاک  مقاوت و ثبات بیشتری داشته باشد.به گونه ای که دچار مشکلی نشود.

///////// منظور نویسنده از "2+10" همان 1+2+8 یعنی 11 فاز بوده

lhp0r.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

بر روی این مادربورد چهار اسلات DDIMدیده میشود،که هر کدوام از این اسلات ها  تا حافظه های DDR4دو کاناله تا فرکانس 4133پشتیبانی میکنند. حداکثر میزان استفاده از رم 64گیگابایت از نوع DDR4است.

 در محیط بایوس حداکثر فرکانس رمی که در اختیار دارید را اعمال کنید (منظور پروفایل XMP است). پشتیبانی از پروفایل XMP را باید مهمترین عامل برای دستیابی به فرکانس های بالای رم دانست و تنها با فعال کردن این پروفایل می توان به نتایج خیره کننده دست یافت.

اگر شما پروفایل XMP 2.0 ر برو روی بایوس خود فعال کرده باشید،حافظه های شما به طور اتوماتیک برای حداکثر سرعت کلاک حافطه ها و همچنین میزان ولتاژ وروردی تنظیم خواهد شد. ام اس ای در قسمت اسلات حافظه ها،علاوه بر زیبایی ،لبه اسلات ها را نیز با فلز طراحی کرده تا ضمن استفاده از رم و حافظه ها و استحکام آنها مشکلی ایجاد نشود. این اسلات های حافطه با پوشش فلز ساخته شده اند تا علاوه بر زیبایی موجب دوام و پیداری و بالابردن کیفیت این اسلات ها شود.

در قسمت کنار اسلات های DIMM،M.2شیلد وجود دارد که از صدمات فیزیکی از مادربورد و همچنین هنگام نصب کارت گرافیک های سنگین و حجیم از ان محافظت می کنند.در بخش پشتی اسلات های DIMM،کانکتور 24 پین برای تامین برق این مادربورد دیده می شود.در کنار اسلات ها،مدار یک فاز رگولاتوری ولتاژ ماژول های حافظه به چشم میخورد.

///////// منظور نویسنده از "در قسمت کنار اسلات های DIMM،M.2شیلد" را هر طور که بخوانیم در این مادربرد این دو در کنار هم نیستند

grtgr.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

در اسلات های PCIe شاهد 3 اسلات PCI-Ex16 هستیم که از پیکربندی دو مسیره کارت های انویدیا(SLIدو مسیره کارت های  ای ای ام دی(کراس فایر)پشتیبانی می کنند.مطمئنا اگر شما جز ان دسته از افرادی هستید که به فکر ارتقا سیستم خود و استفاده از چند کارت گرافیک دیگر برای قدر بیشتر در جهت کار های مختلف از قبیل گیم و ویرایش و انیمیشن سازی و رندرینگ  هستید،این مادربرخیالتان را بابت این موضوع راحت میکند.که همه اسلات ها کارت گرافیک به پوشش فلزی مجهز شده اند تا در صورت استفاده کردن از گارت گرافیک های سنگین،موجب خم شدن این اسلات ها نشود و مشکلی ایجاد نکند.در این قسمت یه اسلات M.2شیلد به چشم میخورد که برای جلوگیری از ضربه و همینطور کاهش دما برای SSD های مبتنی بر سوکت M.2 نقش موثری را ایفا می کند.

در بین 3 اسلات PCI-Ex16  ،شش شیار یا اسلات SATA3 برای استفاده از قطعاتی مانند سالید های پر سرعت، کارت صدا و بسیاری از قطعات جانبی دیگر که می توانند بروی این اسلات ها سوار شوند، کاربرد دارد و همچنین سه کانکتور m.2نیز وجود دارند.در قسمت پایین تاریخچه چگونگی استفاده از سالید های پرسرعت توضیح داده شده است.

همانطور که می دانیید بعد از درایور ها فلش و پر کاربرد شدن و دوام بالای انها در جابه جایی و ضربه،شرکت هایی مثل سامسونگ و هاینکس کره وارد رقابت شدن تا هاردی تولید کنند که مثل بقیه فلش ها فاقد اجزای فیزیکی باشد،و این چنین در سال 2013اس اس دی های 3.5اینچی ساخته شدند و با سرعت مگابایت بر ثانیه،پنج برابر بهترین هارد دنیا سرعت خواندن اطلاعت را دشات.دو سال پیش سامسونگ به دلیل محدودیت های SSDهای مربع و پورت های ساتا که رابط مادربرود بود(حداکثر 6 گیگابایت)اقدام به استفاده از رابط PCI کردند و اولین NVME که به اسلات PCI  متصل می شد ساخته شد.که با سرعت باور نکردنی بالاتر(30گیگابایت)می توانست دیتا را انتفال دهد.

پورت M2که از مسیر PCIاستفاده میشود دارای سرعت فوق العاده و درایو های امروزی مانند سامسونگ 960به سرعت 3500گیگابایت در ثانیه می رسد(سریعترین هارد 100هست) که یعنی 35برابر سریعترین هارد های مکانیکی است.

با توجه به فاصله زیادی که بین اسلات های کارت گرافیک این مادربورد وجود دارد،میتوانید از حجیم ترین کارت ها نیز استفاده کنید به طوری که می توانید از کارت جدید msi  که GTX 1080 Ti Lightning Z نام دارد استفاده کنید بدون انکنه کمتر مشکلی براتان پیش بیاید.

///////// منظور نویسنده از "دو مسیره کراس فایر" همان سه مسیره کراس فایر بوده
///////// منظور نویسنده از "شش شیار یا اسلات SATA3" همان سه اسلات PCI-E x1 بوده
///////// منظور نویسنده از "SSD های مربع" نامشخص هست
///////// منظور نویسنده از "6 گیگابایت" همان 6 گیگابیت در ثانیه بوده
///////// منظور نویسنده از "3500 گیگابایت در ثانیه" همان 3500 مگابایت در ثانیه بوده
///////// منظور نویسنده از "35 برابر سریعترین هاردهای مکانیکی" غیر قابل باور هست

8outf.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

اسلاتهای PCIپایه ثابت تمام مادربورد های امروزی هست و سالهاست برای پردازشهای گرافیکی و کارتهای مختلف مثل کارت شبکه به کار می روند.امروزه نیز در نسل سومpci express 3هستند و پردازش های گرافیکی را در اختیار پردازنده قرار می دهند و مهمتر انکه به کاربر اجازه توسعه و انتخاب بیشتر می دهند.

اسلات های pci امروزه به خاطر بزرگ و سنگین بودن کارت گرافیک ابتدا توسط گیگابایت توسط فلز تقویت شدند تا مقاومت بیشتری نسبت به وزن و گرمای کارت گرافیک داشته باشند و اکنون نیز بقیه شرکت ها از ان استفاده کردند.

در مادربورد های اینتل pci به پل جنوبی و در amdهای جدید مستقیما به پردازنده ها متصل است.

 

e1o2j.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

اسلات m2بالایی اندازه ای حدود 110 میلی متر و پایینی حدود 80 میلی متر است.

///////// منظور نویسنده از "اسلات m2بالایی اندازه ای حدود 110 میلی متر و پایینی حدود 80 میلی متر است" همان طول SSD های پشتیبانی شده بوده

9dw9y.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

ام اس ای در این مادربورد،از یک پین USB 3.1 20 استفاده کرده است. یک ویژگی جدید مادربوردGamin m7، یو اس بی flashback+است،که این امکان را به کاربران میدهد تا با فلش usb،بایوس خود را که دچار مشکل شده باشد و یا ایکنه   در اثر تغییر تنظیمات بایوس با رم ناسازگار شود را  بازگردانی بکنند  مشکل تا را برطرف کنند یعنی تنظیمات بایوس را به صورت پیشفرض قرار می دهد.برای این کار کافیست که یو اس بی را به پورت تعیین شده متصل کنید و دکمه FLASHB1 را فشار دهید.

در تصویر زیر دکمه فلش بک دیده میشود.

 

qgu36.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

Q-Code LED: همان ديباگر که در زمان بوت شدن کدهاي مختلفي را نشان مي دهد. اورکلاکرها قادر خواهند بود با جست و جوي اين کد ها زماني که مادربورد به اصطلاح هنگ و يا فريز مي کند، مشکل را دريابند. ليست کامل توضيحات هر کدام از کدها، در دفترچه راهنماي مادربورد درج شده است.

همانطور که میبینید دوتا سون سگمنت ها که  برای دیباگ هستند،دیده می شوند.وقتی دکمه استارت روی مادربرد رو  زده شود، وارد مود دیباگ  می شود و چنانچه مشکل سخت افزار جود داشته باشد روی دوتا سون سگمنت یه عدد یا حروف نشون میده که توی دفترچه قید شده که هر حرف یا عدد معادل چه پیغام یا اروری هست.

برای مثال اگر یکی از خازن های ماردبورد ترکیده باشد و متوجه نشده باشید و سیستم اجرا نشود با استفاده از این قسمت از روی ماردبورد این متوجه  مشکل شد،و نیاز به کارت دیباگر نیست. تا قبل از اینکه مادربرد های دیباگر انبرد طراحی شوند، شما اگر مشکلی داشتید که از بوق بایوس نمیشد فهمید باید با استفاده از یک کارت دیباگر به مشکل پی می بردید و از طرفی قیمت کارت دیباگر ها به حدی بالا بود که  یه سری از افراد با خراب شدن مادربورد ،به طور کلی مادربورد رو عوض میکردند چون که قیمتی نداشت.اما خوشبختانه ام اس ای به کاربردن این فناوری و قابلیت در این مادربورد،نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.در نتیجه شما به راحتی میتواندی مادربوردتان را عیب یابی کنید.

برای مثال در بعضی از مادربورد ها وقتی A0 نشان داده شود،منظور ان نبود مشکل و درست بودن ماردبورد هست.

 

d054q.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در قسمت پایینی مادربورد یعنی  زیر هیت سینک مادربورد،سه تا دکمه وجو دارد که به ترتیب برای اورکلاک(همان گیم بوست است که برای اورکلاک کاربرد دارد)،ریست کردن و خاموش کردن ان طراحی شدند و قابلیت های  ویژه ای را در اختیار اورکلاکر و ... می دهد. در قسمت پایین مادربورد نیز هدر فرانت پنل usb 3(SUSB3)و هدر  JFP1  وجود دارند.

دکمه قرمز رنگ اوکلاک قابل چرخش است که با توجه به درجه های ان،می توانید به هدف دلخواه خود برسید.با استفاده از گیم بوست میتوان به راحتی و بدون نیاز به برنامه خاصی،اورکلاک انجام داد و با قدرت بیشتری به گیم و پردازش بپردازیم.

در قسمت بالای دکمه های سه گانه،هیتسینک خنک کننده ای وجود دارد که نوشته ام اس ای و نماد گیمینگ ان حک شده است و روی این هیتسینک ال ای دی هایی جاسازی شده اند که  با نور پردازی این ال ای دی ها،این هیتسینک دیدنی و جذاب می شود.وجود تکه خط های سفید به شکل رعد وبرق به زیبایی این مادربورد می افزاید.

وظیفه هیت سینک انتقال حرارت از روی چیپ هست است و دمای چیپ را پایین نگه میدارد تا از ایجاد مشکل و خرابی در اثر افزایش دما جلوگیری کند.

 

74trq.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

پايين مادربورد نيز تعدادي سوئيج و هدرهاي مهم قرار دارد که به تشريح آنها مي پردازيم:

در این قسمت از مادربورد نیز هدر فرانت پنل صدا(JAUD1) و یک هدر کنترل فن(sys-fan2) در کنار یک پین ال ای دی (JLED1)قرار گرفته است.که شما  در صورت داشتن نوار های ال ای دی،میتوانید انرا به این پین متصل کرده و بر اساس سلیقه خود انرا در مادربورد،جاسازی کرده تا موجب زیبایی و بهترشدن ماردبورد و فضای درون کیس خود شود.پورت قرمز رنگی در پایین مادربورد خودنمایی میکند،پورت شارژر است.

به طور کلی ام اس ای 4پورت USB3.1 و 4 پورت  USB2.0 برای قسمت جلوی کیس تعبیه کرده است

.

///////// منظور نویسنده از "یک هدر فن" همان دو هدر فن بوده

p4r60.jpg

          zjamm.jpg

 

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در قسمت پشت هیت سینک مادربورد، 6 پورت ساتا 6 گیگابایت بر ثانیه و سه پورتM.2است که از حافظه های optaneاینتل پشتیبانی میکنند ویک پورت u.2 وجود دارد.

///////// منظور نویسنده از"6 گیگابایت بر ثانیه" همان 6 گیگابیت در ثانیه بوده

z5c69.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

آنسوی مادربرد و در پنل I/O مادربرد، می توان پورت PS/2 برای اتصال ماوس و کیبورد های قدیمی، تعداد 2 پورت USB برای اتصال لوازم جانبی،  کلید Clear CMOS برای رفع مشکلات، یک پورت USB برای فلش بک بایوس، پورت Display، پورت HDMI، دو پورت USB 3.1 از نوع Type-A و Type-C، یک پورت شبکه، دو پورت USB قرمز رنگ با پشتیبانی از تکنولوژی VR، تعداد 5 جک 3.5 میلی متری و یک S/PDIF را مشاهده کرد.

استفاده از طلاق در ساخت این پورت ها،موجب طول عمر بالاتر و پایداری زیاد،رسانایی بیشتر و سریعتر می شود.

 

 

0qdy3.jpg

 

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

استفاده از پورت های USB3.1در این مادربورد عالیست و انتقال دیتا را با سرعت بالا در اختیار ما قرار میدهد.ولی  تعداد این پورت های USBنسبت به بقیه مادربورد ها هم رده کمتر است و انتظار داشتیم مادربوردی با این همه ویژگی و قابلیت هایی که دارد دارای پورت های USBبیشتری باشد.

 

نمایی از برد اصلی بدون نصب هیتسینک ها و شیلد ها بر روی مادربورد:همانطور که مشاهده میکنید روی برد به وضوح مشخص است که جای سوزن انداختن نیست چرا که کامپوننت های بسیار زیادی روی PCBمادربورد قرار دارند.در تصویر زیر قلب این مادربورد یعنی Intel PCH Z270 را مشاهده میکنید.

d5vp5.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

در تصویر زیر نمایی از پشت مادربورد دیده می شود  که میتواند کیفیت بالای این مادربورد را نشان دهد.در قسمت زیر پردازنده نیز شامل یک سری نوشته هایی همچون نوشته استیل سریز،ارم انویدیا و پشتیبانی از Sli پشتیبانی از کارت ای ام  و .... است.در این قسمت جای تعبیه اسلات های DIMM به خوبی نمایان است و این از کیفیت بالای لحیم کاری  این مادربورد حکایت دارد.از پشت مادربورد قسمت قرار گیری سوکت CPU  قرار گیری محکم ان را نیز به راحتی میتوانید مشاهده کنید.

 تمامي اسلات های DIMM  به صورت کامل لحيم شده اند که اين کار در کنار محافظ فلزي، مقاومت آنها را به ميزان چشمگيري افزايش خواهد داد.در کل استحکام برد،کیفیت ساخت و لحیم کاری کاملا بی نقص است.

yr3ue.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

با دقت به برد،خط جداسازیpcbقابل مشاهده است که زیر سیستم صوتی را احاطه کرده است.ممکن است که از خود بپرسید که چرا LEDهای قابل مشاهده نیستند،پاسخ ان است که خط صوتی نور پس زمینه نیست.در عوض این LEDها در داخل قسمت پلاستیکی نصب شده بر روی مادربورد قرار گرفته است.

 

3u8ie.jpg

 

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

قطعا داشتن سیستم صوتی با کیفیت و قدرتمند مهمترین ویزگی است که باید از یک مادربورد گیمینگ گران قیمت داشته باشیم.کمپانی ام اس ای مادربورد های گیمینگ رده اند خود را با عنوان audio boostعرضه میکند.

 در این کارت صدا شاهد یک مدار خوب همراه با Realtek ALC1220 و کدک های صوتی با کیفیت بالا هستیم.در این قسمت دیده می شود از از خازن های طلایی استفاده شده است که برای فیلتر و جدا کردن صدا کاربرد دارند.تکنولوژی صوتی Audio Boost  در کنار تقویت کننده اختصاصی همراه با استاندارد Nahimic 2 و تراشه Realtek به طور جمعی مدار صوتی را هدایت می کنند.روکش طلا در بخش جکهای خروجی، تفکیک سخت افزاری مدارات صوتی و محافظ الکترومغناطیسی و مبدل داخلی برای تبدیل سیگنالهای صوتی دیجیتال به آنالوگ از جمله دیگر بخش های صوتی در این مادربرد هستند.

در کنار ادیو بوست نیز میتوانید vr boost  را مشاهده کنید و موجب ایجاد تجربه ای لذت بخش تر و بهتر در زمینه واقعیت مجازی می شود.این  فناوری از جمله ویژگی های مهمی است که می تواند  در کنار سایر قابلیت های کلیدی این مادربورد،شما را به سوی خرید این مادربورد سوق دهد.

 

4ltm1.jpg  b8eb8.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

ام اس آی در این مادربرد برای اطلاع از وضعیت دستگاه تنها از 4 LED برای بوت و کرات گرافیک و رم وپردازنده بهره گرفته است که هر نقص و مشکلی را به ما اعلام می کند. و با روشن شدن کامپیوتر روشن می شوند.یه به ترتیب از سمت راست،چراغ مربوط پردازنده،رم،کارت رگافیک،و بوت نمایان است.

 

5pj45.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

شما همچنین یک نمودار را برای اسلات DIMM مشاهده می کنید که روش نصب حافظه ها را به ما اموزش می دهد تا بدون نیاز و رجوع به دفترچه راهنما این کار را انجام دهیم.

 

tt5xt.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

سایر قابلیت ها و امکانات ویژه و تراشه ها مادربورد: msi z270 gaming m7:

 

 

وجود کلی فناوری در این محصول،انرا را در میان سایر رقبا خاص کرده است.به ترتیب از سمت چپ،یک کنترلر LAN Gigabit Killer E2500 ،کنترل کننده ASMedia ASM2142 USB 3.1 Gen2 نوعc،یکPTN3360DBS HDMI 1.4b،و همچنین چندین تکرار کننده سیگنالASMedia ASM1464 USB 3.0 ،و البته مانیتورینگ ولتاژ و حرارت تولید شده و همچنین کنترلر فن Nuvoton NCT6795D Super I/O وجود دارد.

 

mx30s.jpg  37zci.jpg   n541n.jpg

embfv.jpg   p2iey.jpg   bejjl.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

کمپانی ام اس ای همچنین یک تراشه شتاب دهنده VR Boost اضافه کرده است که ادعا میکند میتوانند سیگنال برتر را به یک پورت usb ارائه دهند.در صورتی که دستگاه VRخود را به این پورت متصل کنید،یک تجربه VR لذت بخش بیشتر را تجربه می کنید.

 

دما و قدرت:

 

ما بررسی می کنیم که چگونه سازندگان مادربورد تنظیمات پیش فرض BIOS خود را تنظیم می کنند و ببینند که چگونه دما و مصرف برق را تحت تاثیر قرار می دهد. سیستم به مدت 30 دقیقه به حالت آماده به کار رسیده است، قبل از خواندن و بارگیری داده ها 30 دقیقه طول می کشد در حالی که آزمون استدیو AIDA64 در حال اجرا است. خواندن قدرت برای کل سیستم از سوکت گرفته شده است. قدرت کشیدن برای کل سیستم برای این آزمون از طریق یک واتیمتر خروجی و درجه حرارت از طریق نرم افزار نام تجاری گرفته شده و با AIDA64 و Intel Extreme Tuning تایید شده است.

جند تست مربوط یه دما  وحرارت با مشخصات سخت افزاری زیر ثبت دشه است.

Processor: Intel Core i7-7700K
Motherboard: MSI Z270 GAMING M7
RAM: G.Skill Trident Z DDR4-3200 16GB (8GBx)
Storage: Intel SSD 750 400GB
Power Supply: Seasonic Platinum 1000W
Graphics Card: ASUS ROG Strix GTX 1080 OC
Display: ASUS ROG PG27A UHD Monitor

e84n0.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

 

مانند مادربورد GIGABYTE Z270X GAMING 9،مادربورد MSI z270 gaming M7میل  دارد به برقراری ولتاژی بیشتر از آنچه ما دوست داشتیم روی تراشه‌مان با ولتاژهای ذخیره حدود ۱.۳۵ولت برای i7-3770K که برابری میکند با نیاز به گرما و قدرت بیشتر،  داشته باشیم. تراشه ما در ولتاژ ۱.۲ که  اکثر بورد های ما در صفحه BIOSشان نشان میدهند ولی به دلایلی آن را از قلم می‌اندازند، عالی عمل می‌کند. کاهش ولتاژ به طور دستی تاثیر چشم‌گیری روی دما داشت. عکس بالا فقط به عنوان مرجع است؛ تمام تست ها حداقل یک ساعت انجام ‌داده‌شده‌اند.

 

ao9my.png

yzuan.png

 

r17g7.png  k94n9.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

نورپردازی                                                                                                                                                              8c1ll.png

 

                                                                                                                                                 

مطابق انچه که دیگر شرکت ها،در مادربورد های خود سیستم نور پزداری را بکار می بردند کمپانی خوشنام msi نیز در بیشتر مادربورد های خود،انرا را رعایت میکند.عاملی که موجب زیبایی و بهتر شدن ظاهر برد می شود.با  استفاده از برنامه مربوط،ال ای دی های روی هیتسیتک قسمت بالایی و پایینی برد،روشن می شود و زیبایی ان را دوچندان میکند گویی که به یک شاهکار تمام معنا تبدیل میشود.و تمامی نیاز ها و واسته های شما را بر طرف میکند.شما با روشن کردن سیستمان به راحتی می توانید این نورپردازی بی نظیر را ببینید.

با کمی برسی در می یابیم که سیستم نورپردازی این مادربورد مشابه نورپردازی مادربورد gamin m5 می باشد و شاید دارای کمی تفاوت های ریز باشد.در کل سیستم نور پردازی این برد رضایت بخش می باشد.در تصاویر زیر نورپردازی از این مادربورد به چشم میخورد.

 

cehwx.jpg  7su0j.jpg  7nqku.jpg  

tovft.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

همچنین این قابلیت نیز فراهم شده است تا رنگ و افکت نورپردازی مادربورد خودرا بر اساس موزیک در جال پخش و حتی گرما و حرارت cpuتنظیم کنید.تنها کافیست که شما رنگی را برای حرارت پردازنده خود معین کنید و هر وقت که دمای پردازنده به ان مقدار رسید،رنگ انتخاب شده بر روی مادربورد ظاهر می شود.

در خصوص نورپردازی این مادربورد ویدیویی برای شما دوستان محترم،اپلود کردم که میتونید انرا تماشا کنید.برای تماشای ویدیو ها بر روی لینک انها کلیک کنید.

برای دانلود کلیپ سیستم نورپردازی مادربورد کلیک کنید.

 

تنظیم نورپردازی مادربورد توسط بخش ledبرنامهgaming app

 

 

بنابراین ما واقعا نیاز  به صفحه ای که به سیستم ال ای دی بر روی این مادربورد اختصاص داده شده باشدی نیاز داریم.چیزی که به عنوان ویژگی منحصر به فردی در این مادربورد هست.برنامه gaming app برنامه ای است که به کمک ان میتوان سیستم نورپردازی این مادربورد را تنظیم کرد.این برنامه را میتوانید از طریق سی دی مادربورد که در جعبه ان قرار دارد نصب کنید.واقعا که ام اس ای با این برنامه،همه چیز را برای ما فراهم ساخته است.و سنگ تمام گذاشته است.

در این برنامه تنها نوار رنگ RGBوجود ندارد بلکه شامل مجموعه از انیمیشین ها در چگونگی اجرا و نمایش رنگ ها نیز وجود دارند.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید محیط این برنامه بی نظیر نشان داده شده است.

با کلیک بر رویLED effect ،پنج افکت وجود دارد که با توجه به سلیقه خود میتوانید انرا تنظیم کنید.پس انتخاب رنگ و افکت در اخر با کلیک بر روی apply تنظیمات ذخیره می شود و بر روی ماردبورد اجرا می شود.با استفاده از این برنامه میتوانید تمامی قطعات برند msi را که شمال کارت و ... میشوند تحت عنوان این برنامه شخصی سازی کنید.لیست همه این قطعات در سمت چپ نوشته می شوند.

74vcy.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در ادامه برای شما ویدیوی دیگر  از روش کار با  برنامه msi gamin app  برای نورپردازی این مادربورد و همچنین اشنایی با افکت های مختلف نورپردازی قرار دادم.

برای دانلود ویدیو اموزش برنامه نورپردازی مادربورد کلیک کنید.

 

 

 

محیط گرافیکی بایوس مادربورد:

 

ام اس ای با طراحی خوب بایوس این مادربورد،محیطی اسان و لذت بخش و کاربردی را در اختیار  ما قرار میدهند.

محیطی گرافیکی بایوس مادربوردz270 gamin m7 امکان تنظیمات و عملکرد های مختلفی فراهم می کنند. مشخصات پردازنده، مشخصات حافظه به همراه اسلات های DIMM استفاده شده، دما و ولتاژ پردازنده، دمای مادربورد، درایو های نوری و ذخیره استفاده شده تنها بخشی از اطلاعاتی است که در صفجه بایوس نشان داده می شوند.

در سمت چپ ان نیز قابلیت game boost به چشم میخورد که برای اورکلاک کردن و همچنین افزایش عملکرد و کارایی سیستم هنگام اجرای گیم و .. کاربرد دارد.در سمت راست بایوس،با کلیک بر روی oc profileمی توانید پروفایلی برای اورکلاک بسازید و به راحتی ان را ذخیره کنید و از ان استفاده کنید.

uec3r.jpg  rum0f.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

با باز کردن قسمتocدر بایوس مادربورد،تنظیماتی پیش روی ما قرار می گیرد  که در جهت اهداف و خواسته در ارتباط با ان،به ما کمک می کند.

2hy81.png  swntc.png

whdri.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در قسمت زیر می توانید تنظیمات بوت مادربورد را مشاهده کنید که کارهای همچون نصب ویندوز و....میتوانید کمک زیادی  به شما بکند.

whdri.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

محیط کاربری قسمتocمطابق شکل زیر است که شامل گزینه هایی از جملهcpu ratio،cpu boost clock،DRAM frequency و... است.

dn40g.jpg  ttyvr.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

نرم افزار های جانبی مادربورد:

نرم افزار MSI Gaming App معمولا در کارت‌های گرافیکی گیمینگ MSI و به صورت باندل به همراه دیسک موجود در جعبه‌ی کارت عرضه می‌شود و صاحبان کارت‌های گرافیکی گیمینگ MSI به خوبی با این نرم افزار کاربردی آشنا هستند. MSI Gaming App در کنار ظاهر ساده‌ی خود، پروفایل‌های از پیش آماده شده‌ی OC Mode جهت دست‌یابی به حداکثر قدرت، حالت Gaming Mode برای گیمینگ و Silent Mode جهت کاهش نویز فن‌ها فراهم کرده است که به راحتی با یک کلیک می‌توان بین حالت‌های مختلف سوئیچ کرد. به علاوه در صورتی که کارت گرافیک شما از سیستم نور پردازی RGB نیز پشتیبانی کند، توسط این برنامه قادر خواهید بود که تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. به علاوه امکاناتی مثل تنظیمات سرعت گردش فن خنک کننده، واقعیت مجازی و تنظیم کلاک به صورت دستی همگی در MSI Gaming App گنجانده شده‌ است.نرم افزارMSI Dragon Eye به شما این امکان را میدهد که در حین بازی فیلم ها را تماشا کنید

 

 

vbzox.png  c6v8l.jpg

ام اس ای برنامه های زیادی برای راحتی کار با مادربورد های خود و مدیریت بهتر،طراحی کرده است.برنامه msi fast boot امکان بوت سریع را در اختیار قرار میدهد.نرم افزار دیگر msi live updateنیز امکان بروزرسانی درایور ها و دیگر نرم افزار ها مورد نیاز پیش روی ما قرار می دهد.

5d7bo.jpg   huoju.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در قسمت زیر میتوانید محیط کاربردی برنامهcommand center را به صورت گیف مشاهده کنید.هنگامی که شما می خواهید از طریق osاورکلاک انجام دهید،با نرم افزار Command Center MSI میتوانید کنترل کاملی بر روی فعالیت های خود داشته باشید.همچنین در این برنامه گزینه های کنترل فن  را نیز می توانید انتخاب کنید.این برنامه دارای چهارCPU،DRAM،IGP،GAME BOOSTاست.این برنامه با محیط گرافیکی و کاربردی که دارد امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهد.با کلیک بر روی تب CPU،میتوانید BASE CLOCK  و سرعت چرخش فن و ... را کنترل کنید.با این برنامه میتوانید قطعات خود از جمله کارت گرافیک و پردازنده . حافظه ها و ... را کنترل کنید

///////// منظور نویسنده از "کارت گرافیک" همان بخش گرافیکی پردازنده یعنی Integrated Graphics Processor بوده

loc6k.jpg   een9v.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

Z270_Gaming_M7-121.gif

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

با نرم افزار ramdiskمی توانید تا حداکثر 80 درصد فضای خالی رم  را به عنوان یک stprage با سرعت بسیار بالا استفاده کنید.این برنامه بیشتر برای کسانی خوب است که بیش از 16 گیگابایت رم داشته باشند.با این برنامه سرعت سیستم عامل و نرم افزار و همچنین بازی ها افزایش می یابدبرنامه killer control یه ابزار جدید ام اس ای است که برای مدیریت ترافیک LANکاربرد دارد.

jc3wk.jpg   3sivh.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در قسمت زیر نیز میتوانید محیط برنامه Killer control centerرا به صورت گیف تماشا کنید.

Z270_Gaming_M7-186.gif

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

کمپانی ام اس ای در کنار این همه برنامه اختصاصی برای قطعات خود،یه نسخه اختصاصی برنامه cpu-zرا نیز برای طرفداران خود طراحی کرده است.کهدارای پوسته ای قرمز و همراه با لوگوی گیمینگ msiاست و همچنین برنامه super charger را برای افزایش شارژ و البته برای دستگاه های قابل پشتیبانی عرضه کرده است.

beq5b.jpg   74p7n.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

شما همچنین ابزار XTUاینتل و ابزار DPT latency tuner برای کمک بهینه سازی زمان تاخیر DPCرا دریافت خواهید کرد.با برنامه DPT latency tuner می توانید فرکانس تراشه گرافیکی و همچنین ضریب فرکانس هسته های پردازنده و....را تنظیم و کنترل کنید.با این برنامه حتی می توانید میزان مصرف انرژی و تاخیر را کاهش دهید.در کل کارکرد این برنامه ها در مجموع موجب فریم دهی بهتر و مطلوب تر خواهد شد.

zd8j1.jpg   boylc.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

همچنین دو برنامه خاص برای بازی های انلاین،WTFastبرای بهینه سازی شبکه بازی و Xsplitبرای استریم بازی های و...  وجود دارد.

chutb.jpg    dj2b9.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

شرکت ام اس ای برای این ماردبرود نیز نرمافزار دیگری با نام Nahimic را عرضه کرده که به وسیله این برنامه میتوان سیستم صوتی بر روی این مادربورد را کنترل کرد که با این برنامه میتوان بر اساس سلیقه خود،صدای دلخواه خود را از خروجی هدایت کنید.این برنامه دارای محصیط گرافیکی و کاربردی است که امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد.با این برنامه نیز میتوانید افکت صدا ها را تغییر دهید و میزان باس و ... صدا را تغییر دهید.در قسمت بالا  دو تب مربوط به گیم و مولتی مدیا است که هرکدام شامل زیرمجموعه های دیگریست.

ام اس ای با طراحی این مادربورد  بی نظیرو عالی و اراده صدا خدمات دیگر همراه ان و برنامه های متنوع و کاربردی خرید این مادربورد را با ارزش تر کرده است.

uaiej.jpg   4cqxw.jpglxgso.jpg

 mplaj.jpgm2v6b.jpgp5k5a.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

کنترل فن ها:

 

 

t88tr.jpg  ew14e.jpg

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

این مادربورد بی نظیر دارای امکانات و قابلیت های گسترده ای برای کنترل فن های نصب شده را داراست.شما با مراجعه به بایوس  مادربورد و کلیک بر روی hardware monitor به این قسمت دسترسی پیدا کنید.برای این قابلیت کافیست که هر کدام از دایره های ابی رنگ در شکل سمت چپ را در مکان مورد نظر خود قرار دهید.شما با استفاده از این قابلیت میتوانید سرعت چرخش فن های خود را مدیریت کنید.

 

9gahw.jpg    mg78h.jpg  

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

مهم نیست  که کدام پمپ با هدر سیستم باشد،چرا که شما می توانید همه انها را که میخواهید و یا به صورت دستی تنظیم کنید.و انتخاب با شماست و انتخاب خوب است.

 

سیستم تست و پنچمارک ها:

مهترین چیزی که مادربورد ها را با یکدیگر سنجش و مودرد برسی قرار میدهد بنچمارک ها هستند.همیشه در خرید یک محصول باید به بنچمارک های ان توجه شود تا به اینکه ایا این مادربورد برای خواسته ی ما منساب است دریابیم.خوشبختانه این مادربورد که شاهکاری از ام اس ای هست با موفقیت از این مرحله عبور میکند.و در بنجمارک بیشتری مادربورد های هم رده خود را پشت سر نهاده و این افتخاری هست که باید مدیون ام اس ای باشیم.

در ادامه چندین بنچمارک گیمینگ و... براتون قرار دادم تا نتایج عالی این مادربورد در مقابل رقبا رو ببینیم.

سیستم تست:

در این چند تست،از کارت گرافیک gtx 1080  و پردازنده intel core i57600k  و همچنین 16 گیگابایت رم استفاده شده است.مشخصات سیستم مورد استفاده شده در این بنچمارک به شرح زیر است.

در قسمت زیر می توانید تصاویر مشخصات پردازنده ای بر روی این مادربرود را با برنامه cpu-zمشاهده کنید.از طریق این برنامه مشخصات این مادربورد به اسانی میتوانید ببینید.

qxvdz.png  zn0im.png 

36rdf.png  6e4by.png

nl5mw.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

بنچمارک های این مادربورد به شرح زیر است.

FRYRENDER benchmark(1

CineBench benchmark(2

HandBrake benchmark(3

Corona benchmark(4

3DMark 06 CPU benchmark(5

3DMark Vantage benchmark(6

Memory benchmark(7

storage subsystem benchmark(8:USB 3.0

Rise of the Tomb Raider benchmark(9

FAR CRY PRIMAL benchmark(10

Tom Clancy’s The Division benchmark(11

Hitman 2016 benchmark(12

 

 

تست با  برنامه CPU-Z

 

 

CPU-Z بهترین و محبوب ترین ابزار برای نمایش مشخصات پردازنده و سایر بخش های سیستم به شمار می رود. این ابزار بسیار محبوب اخیرا دارای یک قسمت مجزا برای سنجش کارایی پردازنده در حالت Single Thread و Multi Thread برای پردازش های تک رشته ای و چند رشته ای است. CPU-Z Benchmark در انتها امکان مقایسه با نتایج سایر پردازنده ها که از قبل روی آن ذخیره شده است را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در این تست برتری مادربوردZ270 GAMING M7 ام اس ای به چشم میخورد و با فاصله اندکی مادربورد GYGABYTE Z270X GAMIN5  پشت سر نهاده است.اما همچنان از مادربورد ASUS TUF Z270 MK1 کمی پایینتر است.در حقیقت این مادربورد عملکرد راضی کننده ای در بخش تک هسته را از خود به نمایش گذاشته است.

poqw6.png  8gyj3.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

خوشبختانه این مادربورد در تست پند هسته عملکرد بهتری داشته و مادربورد ASUS TUF Z270 MK1 را پشت سر گذاشته است.اما همچنان نباید از این شاهکار کمپانی ام اس ای ناامید شد.چرا که در دیگر بنچمارک های عمکلرد عالی  داشته است.

 

:FRYRENDER Benchmark  

 

در این بنچمارک،این مادربورد در بین سایر مادربورد های رقیب،عملکردل قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است که مادربورد GIGABYTE Z270X GAMING 5 با اختلاف بسیار کم 2 درجه بهتر بوده است.

t5i7u.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

CineBench benchmark

 

در این بنچمارک دیگر ماردبورد ام اس ای قدرت خود را نشان داده است و مادربورد های بسیاری را از سر راه خود برداشته است. نرم افزار Cinebench يکي از مطرح ترين نرم افزار هاي تست کارايي به حساب مي آيد. اين نرم افزار مي تواند با انجام تست هاي خود امتياز هايي از کارايي پردازنده و يا کارت گرافيکي را نسبت دهد، با اين وجود اغلب از اين نرم افزار براي محاسبه کارايي پردازنده استفاده مي شود.

5o2eh.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

:HandBrake benchmark

 

بسیاری از نرم افزار های تبدیل فرمت های ویدئویی که اکنون در سطح اینترنت وجود دارند تنها در ظاهر دارای زیبایی و چشمگیر هستند، اما اگر به باطن نرم افزار نگاه کنید با نکات منفی بسیاری از جمله سرعت بسیار پایین در تبدیل فایل های ویدئویی، پشتیبانی نکردن از فرمت های مختلف، تبلیغات و رو به رو می شوید که ارزش استفاده از آن را به صفر می رسانند. یکی از قدرتمند ترین و در عین حال کم حجم ترین نرم افزار های تبدیل فرمت های ویدئویی که بر خلاف عمر 10 ساله خود، کمتر کاربری نام آن را شنیده است HandBrake می باشد. نرم افزار تبدیلگر HandBrake دارای ویژگی های مختلفی از جمله محیط کاربری ساده، پشتیبانی از طیف وسیعی از فرمت های ویدئویی، سرعت بالا در تبدیل و است که آن را به برنامه ای ایده آلی جهت تبدیل فرمت های ویدئویی تبدیل کرده اند.تنها کافیست که فرمت مورد نیاز خود را انتخاب کنید و فرایند تبدیل را شروع کنید.

jti3t.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید) 

benchmark:Corona

 

محصول تازه نفس و قدرتمند Corona Renderer که در دسته موتورهای تصویرگر خلق تصاویر واقعی بی‌طرفانه (با استفاده از تکنیک ردیابی اشعه) قرار می‌گیرد در حالت کلی نرم‌افزاری مستقل به‌منظور یاری‌رسانی و بهره جستن توسط برنامه‌های گرافیکی سه‌بعدی نظیر 3ds مکس ، مایا و می‌باشد که قدمت توسعه آن به سال 2009 و تحت پروژه پایان‌نامه یکی از دانشجویان دانشگاه فنی و تخصصی کشور جمهوری چک باز می‌گردد.

zpq1e.png

 (برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

:3DMark 06 CPU benchmark

 

این بنچمارک CPU محدود است  و گرچه که قدیمی هست اما در حال حاضر برنامه ای برای برای سنجش عملکردCPUو یا APUهست.و از مهمترین بنچمارک هایی هست کهکارت گرافیک و پردازنده و مادربورد را بر اساس ان می سنجند.به هر میزان که داده ها بیشتر باشد،بهتر است.این تست یکی از سنگین ترین تست هاست که هر مادربوردی باید با عملکردی خوب از ان رد شود.

0fmn0.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید) 

benchmark :3DMark Vantage

 

بنچمارک 3DMark Vantage بر روی دو حوزه و جای عملکرد بازی تمرکز دارد.یکی CPUو دیگری GPUهست. با ظهور پیکربندی های چند بسته و چند هسته ای در هر دو طرف CPU و GPU، مقیاس عملکرد این محدوده گسترش یافته است، و اثرات  ویژوال و گیم پلی  که با این تنظیمات امکان پذیر است، به طرز وسیعی در دسترس است. این امر موجب پوشش طیف گسترده ای از بازی های  3D  یک کار دشوار می شود  تست 3DMark Vantage دارای یک تست CPU مستقل است.برای همین چند رشته ای و چند هسته پردازنده ها اشکار هست.

در این بخش مادبورد Z270 GAMIN M7  تا حدی از دیگر مادبورد های رقبای خود عقب مانده است.و در این بین مادربورد GIGABYTE Z270X GAMIN 7از سایر مادربورد ها در این بنچمارک پیشی گرفته است.در این تست هرچه که مقدار خروجی بیشتر باشد،نتیجه بهتری برای محصول نشان میدهد.

u8862.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

benchmark memory

 

تست هاي پهناي باند حافظه ( سرعت خواندن ، سرعت نوشتن ، سرعت کپي ) حداکثر پهناي باند حافظه را هنگام انتقال داده ها اندازه گيري مي کنند.

این بنچمارک بر روی این مادربورد صورت گرفته و نتایج به صورت زیر درامده اند. در این تست همچنان برتری مادربورد ام اس ای دیده میشود،که عدد به دست امده از تست ان مقدار MB31500است.طبق عکس زیر این تست با پردازنده  core i5 7600kاینتل و فرکانس رم 2133 ثبت شده است.

wupl6.png  1mu8w.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

تاخیر زمان در تست  زیر نشان داده شده است،که تاخير زمان حافظه به معناي مدت زماني است که پردازنده دستور خواندن اطلاعات را به حافظه ارسال مي کند و سپس حافظه پس از دريافت دستور اطلاعات را براي پردازنده ارسال مي کند.

5aur4.png  ykkg8.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

storage subsystem:USB 3.0 بنچمارک

 

 

0rukh.png  4gihi.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

در سمت جپ عملکرد SATA3 شش گیگابایت بر ثانیه(BIOSدر حالت AHCI)را با SATA3 SSD نشان میدهند.


///////// منظور نویسنده از "گیگابایت بر ثانیه" همان  گیگابیت در ثانیه بوده

تست بازی مادربورد در بازی Rise of the Tomb Raider:

 

بازی برطرفدار و مهیج Rise of the Tomb Raider توسط کمپانی Square Enix منتشر شد.موتور گرافیکی این بازی Foundation Engine نام دارد که  این بازی اکشن و ماجراجویی است که شخصیت اصلی لاراکرافت نام دارد و شما باید به ماجراجویی بپردازید.

تماماً با اتکا به دانش فني و قدرت تيم برنامه‌نويسي استوديو سازنده توسعه يافته و در پردازش ويژگي‌هايي نظير نورپردازي مبتني بر تصوير، بارش برف باقابليت دگريس پذيري، بهبود پردازش رشته‌هاي موجود نظير زلف و از قدرت شگرفي برخوردار مي‌باشد.این بازی  که در سال 2015 منتشر شد در مدت زمان کوتاهی جز بهترین بازی های روز قرار گرفت و به دلیل گیم پلی و بخش داستانی فوق العاده ای که داشت،به یک شاهکار تمام معنا تبدیل شد.

مهمترین چیز بحث گرافیک و کیفیت این بازی است که با موتور گرافیکی قدرتمند ساخته شده است و برای تست بیشتر کارت گرافیک ها و مادربورد ها،از این بازی استفاده می کنند.مادربوردMSI Z270 GAMING M7 در اجرای این بازی نیز عملکرد خوبی را از خوش به نمایش گذاشته است.

تست این بازی بر روی مادربورد ام اس ای با شرایط زیر صورت گرفته است.این تست با کارت GTX 1080انجام شده است.

  • DX12
  • Very high Quality mode
  • FXAA/HBAO+ enabled
  • 16x AF enabled
  • Pure Hair Normal (on)
  • Tessellation On

ibext.png  3upcr.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

تست اجرای بازی FAR CRY PRIMAL

 

بازی FAR CRY PRIMAL یک دیگر از بازی های پرطرفداری است که توسط یو بی سافت منتشر شد.این بازی سفری به دوران انسان های نخستین در دوران تخستین است که حس و حال ان دوران به به خوبی به گیمر منتقل میکند.این بازی با موتور گرافیکی قدرتمندی ساخته شده و گرافیکی بی نظیر از چنگل ها وطبیعت و حیوانات نشان میدهد لزا برای تست  مادربورد گزینه خوبی می باشد.یوبی سافت این بازی را بر خلاف سایر بازی ها به مربوط به قرن ها اخیر هستند و داستان انها دزدی و کلاهبرداری و تخلف هستند این بازی را به شیوه ای دیگری ساخته است.این بازی را می توان یکی از شاهکار های بزرگ یوبی سافت دانست.

  

9um7v.png  9um7v.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

 

 

تست بازی :Tom Clancy’s The Division

 

بازی Tom Clancy’s The Division یگان در سبک بازی انلاین چند نفره و جهان باز و اکشن و سوم شخصمیباشد که توسط استدیو Ubisoft Massive ، Ubisoft Reflections و Ubisoft Red Storm طراحی و ساخته شده و توسط کمپانی مطرح Ubisoft برای پلتفرم های PC در سال 2016 به بازار عرضه شد است. ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده است و دیگر جایی برای پذیرش بیماران وجود ندارد و مردم هر لحظه خشمگین تر می شوند و این احتمال می رود که دست به آشوب بزنند. شرایط جدید سبب شده تا مراکز قرنطینه در همه جای شهر به وجود آیند و منابع مورد نیاز جیره بندی شوند. از طرف دیگر برای جلوگیری از شیوع بیماری، حمل و نقل عمومی نیز متوقف شده است. دیگر هیچ وسیله ی ارتباطی عمل نمی کند و عملا ما وارد یک دوران وهم انگیز شده ایم. این عوامل سبب شده تا بازار بورس و سهام به شدت دچار رکود شود و تجارت بین المللی نیز عملا از کار بیفتد. با قطع شدن منابع ، نیروگاه ها نیز از کار افتاده اند و دیگر هیچ امیدی برای زندگی وجود ندارد. مردم بسیار گرسنه اند و به همین دلیل برای به دست آوردن غذا و مواد مورد نیازشان دست به هر کاری می زنند. اکنون اگر به اطراف خودتان نگاه کنید می توانید افرادی را ببینید که می توانند دست به قتل بزنند، از مغازه ها دزدی کنند و حتی خودکشی کنند. دیگر هیچ دلیلی برای زندگی وجود ندارد، تاریکی بر این شهر سایه افکنده و دیگر امیدی وجود ندارد.

در این بازی شهر نیویورک با موتورگرافیکی Snowdrop ساخته شده است که گرافیکی بی نظیر را نشان می دهد.

s4263.png  2112z.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

تست بازی Hitman 2016

 

اگر قدری با دنیای فیلم و بازی های رایانه ای آشنا باشید بدون شک نام Hitman نامی بسیار آشنا برای شما خواهد بود . در دنیای بازی های رایانه ای چندی پیش در نمایشگاه E3 نسخه ی جدید از بازی Hitman رونمایی شد و وعده داده شد که در سال 2015 منتشر خواهد شد . ناشر این بازی Square Enix است و توسط استودیو IO Interactive ساخته و پرداخته شده است . بازی در سبک سوم شخص اکشن ، مخفی کاری است . شما در نقش شخصیت کچل محبوب با نام Agent 47 در بازی خواهید بود که یک قاتل حرفه ای و آموزش دیده ای است که برای انجام ماموریت های خویس به نقاط مختلف سفر میکند . بازی این خلاقیت را به شما میدهد که با روش های مختلف ماموریت های خود را با پایان برسانید و سرنوشت متفاوتی برای خود رقم بزنید . به عنوان مثال شما میتوانید با یک اسلحه اسنایپ از راه دور دشمنان و ماموریت خود را به پایان برسانید و یا به صورت مخفی کاری از راه های باریک و مخفی این کار را تمام کنید و یا همین طور میتوانید به صورت تن به تن به اسلحه های گوناگون به نبر دشمنان بروید و یکی یکی با سرو صدا همه ی آن ها را از پا در بیاورید . بازی با توجه به نمایش های آن از گرافیک خیره کننده ای بهره مند است .

j9633.pngjyjet.png

(برای بزرگنمایی تصویر بر روی ان کلیک کنید)

نتیجه گیری:

 

مادربورد MSI Z270 GAMING M7 یک مادربورد کامل و بی نقص برای گیمینگ است.با توجه به بنچمارک هایی که بر روی این مادربورد انجام شد،از سایر مادربورد های رقبا عالی عمل کرد.این مادربورد شاهکاری از ام اس ای هست که دارای ظاهری جذاب و دلپسند است  که ام اس ای در ساختن این مادربورد کیفیت را مدنظر خود قرار داده است.این مادربورد دارای قابلیت های غنی از جمله نورپردازی بی نظیر و تماشایی،برنامه ها و قابلیت های نرم افزاری،و پشتیبانی از واقعیت مجازی و سایر ویژگی های منحصر به است.ام اس ای با ارائه این مادربورد خوش قیمت در کنار کارایی و عملکرد ان،گزینه ای جدید در اختیارمان قرارد داد.نبود وای فای و بلوتوث  و کمبود پورت های USBدر این مادربورد با عملکرد فوق  العاده ان،خدشه ای به ابرو و اعتبار ان وارد نمیکند.این مادربورد بر اساس سوکت Z270 امکان اورکلاک کردن را در اختیار کاربر میدهد تا بدون هیچ مشکلی ان را  انجام دهد.در قسمت اسلاتهای این مادربورد شاهد پوشش فلزی هستیم که موجب پایداری و دوام بیشتر انها شده است.امکان نورپردازی این ماردبورد،زیبایی ان را دو چندان کرده است.اگر اینده نگر هستید و به فکر ارتقا سیستم خود در ایانده هستید این ماردبورد کمک شایانی می تواند به شما بکند،چرا که تا 64 گیگابایت از رم DDR4و سه کارت گرافیک همزمان  پشتیبانی میکند. جود مدارهای تغذیه قوی در این مادربرد به کاربر اجازه می‌دهد بدون نگرانی از پردازنده‌های رده‌بالا هم استفاده کند.

شما این مادربورد را میتوانید با قیمت حدود 1 میلیون و 75 هزارتومن از لیون کامپیوتر با گارانتی گرین سفارش بدید و تجربه ای نو در گیمینگ با این مادربورد دوست داشتنی کسب کنید.

///////// منظور نویسنده از "پردازنده های رده بالا" همان i7 و سری K با سوکت 1151 بوده

نکات قوت:

+ نورپردازی مادربورد

+ امکان انجام اورکلاک

+ پشتیبانی از واقعیت مجازی

+ کیفیت ساخت بالای محصول

+ پشتیبانی از 64 گیگ رم از نوع DDR4

+پشتیبانی از نسل شش و هفت پردازنده های اینتل

نکات منفی:

- فاقد بلوتوث

-محدود بودن ال ای دی های نورپردازی

- کمبود پورت های usb در پنل پشتی مادربورد

- استفاده از پورت HDMI 1.2  به جای پورت HDMI 2.0

- فاقد wifiبرای شیر کردن اطلاعات و انجام سایر کارهای مربوطه

///////// منظور نویسنده از نکات مثبت دوم و پنجم و ششم این هست که همه مادربردهای با چیپست z270 این نکات مثبت را دارند
///////// منظور نویسنده از قرار دادن نورپردازی هم در نکات مثبت و هم نکات منفی نامشخص هست
///////// منظور نویسنده از "پورت HDMI 1.2" همان پورت HDMI 1.4 بوده

 

گالری تصاویر:

 

vaw0j.jpg592nm.jpgal6vv.jpgbobee.jpgxg3mw.jpghucjx.png6br6t.jpgc01id.pngpf92i.jpganlg2.jpgmywvq.jpg7osgg.jpgfjy73.jpgo8ijb.png35844_msi%20z270%20gaming%20m7%20review%20-%20introduction.jpgmsi-z270-gaming-m7-0014.jpgdsc01483.jpgcehwx.jpg 7su0j.jpg 7nqku.jpg

 

منابع:سایت های back2gaming ، guru3d ،tweaktow، hardwarecanucks.

   از فروم لیون  و  دفتر رسمی ام اس ای برای تدارک این مسابقه سپاسگزارم.از همه دوستانی که تا پایان این برسی با ما همراه بودند تشکر میکنم.و امیدوارم  براتون مفید باشه  و اگر در این برسی که در مورد این مادربورد انجام دادم،کم و کاستی بود به بزرگواری خودتون ببخشید.

 

 

ویرایش شده توسط alip3rsian
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی دوتا از سوتی ها زیادی بده !

 

 

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

....

ویرایش شده توسط saman sina
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، saman sina گفته است :

 

شما شرایط مسابقه رو رعایت نکردید. دوباره پست اول رو بخونید...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده هم نسبت به داوری اعراض کردم و تقاضا بررسی مجدد کردم ولی نپذیرفتند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

@MSI Support

پاسخ جناب حسینی (مدیر لیون کامپیوتر):

سلام دوست من 
این مسابقه رو ام اس ای برگذار کرده و اونها باید پاسخ بدن، توی تاپیک هم همین مطلب بنده رو اعلام کنید!

ما فقط قرار بود بهشون فضا بدیم و بس!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ضمن احترام به برگزار کنندگان محترم باید بگم که این ترند جدیدی که ایجاد شده یعنی نوشتن بررسی بدون در اختیار داشتن اون قطعه زیاد چیز منطقی ای نیست حتی اگه بگیم صرفا خواستیم دوستان قلم آزمایی کنن و یه جوری مشارکت داشته باشن... همینطوریش خیلی از مدیا های معتبر ما از یک شرکت پول میگیرن و بصورت رسمی بررسی مینویسن بدون در اختیار داشت قطعه که عملا اقدامشون ضد فرهنگیه و بیشتر یه جور گزارش آگهیه که مخفی شده در یک مطلبی به شکل بررسی! و اینکه خودمون در سطح کاربری هم این روش رو رواج بدیم زیاد جالب نیست و حداقل باید بخواید که صرفا یک preview بنویسن و نه یک review ، یعنی پیش نمایش به جای بررسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#هوشمندتر پی آر انجام بدیم

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من کلا یبار دو سال پیش تو مسابقه انشا نویسی در مورد بعضی قطعات گیگابایت تو لیون شرکت کردم و انشایی هم که نوشتم  در حد برنده شدن نبود ولی انشای نفرات اول رو که خوندم دیدم واقعا انتخاب برنده هاش بد سلیقگی و کج سلیقگی بود.هر کی بیشتر تعریف کرده بود از گیگابایت برنده میشد.در حالی که انشاهای بهترم زیاد بود.

خلاصه بعد از اون دیگه تو هیچ مسابقه ای تو لیون  شرکت نکردم.حتی وارد تاپیکاشم نمیشم ببینم مسابقش چیه. نهایتا برم ببینم کیا برنده شدن.

به نظر من لیون کامپیوتر اگه نیاد یه مسابقه در 4 چوب عدالت و قوانین روشن برای همون مسابقه برگذار کنه پس بهتره اصلا مسابقه ای تو سایتش راه نندازه چون اینجوری 4 نفرو راضی میکنه در عوض 40 نفرو از انجمن فراری میده.سری که درد نمیکنه  رو هم دستمال نمیبندن.....

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در ۱ ساعت قبل، Farjam گفته است :

ضمن احترام به برگزار کنندگان محترم باید بگم که این ترند جدیدی که ایجاد شده یعنی نوشتن بررسی بدون در اختیار داشتن اون قطعه زیاد چیز منطقی ای نیست حتی اگه بگیم صرفا خواستیم دوستان قلم آزمایی کنن و یه جوری مشارکت داشته باشن... همینطوریش خیلی از مدیا های معتبر ما از یک شرکت پول میگیرن و بصورت رسمی بررسی مینویسن بدون در اختیار داشت قطعه که عملا اقدامشون ضد فرهنگیه و بیشتر یه جور گزارش آگهیه که مخفی شده در یک مطلبی به شکل بررسی! و اینکه خودمون در سطح کاربری هم این روش رو رواج بدیم زیاد جالب نیست و حداقل باید بخواید که صرفا یک preview بنویسن و نه یک review ، یعنی پیش نمایش به جای بررسی

#هوشمندتر پی آر انجام بدیم

 

کاملا موافقم با گفته دوستان.  ریویو کردن بدون قطعه از نظر من چیز منطقی که نیست بسیار هم مسخره اس! شما فقط میتونی از ظاهر کالا بنویسی و یا اطلاعات سازنده رو براش تبلیغ و ترجمه کنی و مسلما هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه! یا از جایی کپی کنی و یا بدتر از کپی نوشته های دیگری رو تغییر بدی(همه جورش مصداق سرقت ادبی میشه)! و یا خیلی که تسلط به زبان انگلیسی داشته باشی به بررسی های فراملی:$ رجوع کنی که اونها هم خودشون کم جهت گیری و منافع مشترک با شرکت ها ندارند!

بوضوح مشخصه که مقاصد تبلیغاتی در برگذاری این مسابقات وجود داره. معمولا استفاده طرفینی هم داره. هم فروم و فروشگاه استفاده میبره(شاید غیر مستقیم بصورت تاثیر بر فروش در بلند مدت و یا پویایی انجمن و بالا رفتن CEO سایت)، هم برگذار کننده یعنی نماینده فروش شرکت X وY چون براشون تبلیغ میشه و هم برای تعداد محدودی از اعضای فروم خوب میشه که یه قطعه ای دستشون میاد. حالا این وسط اگر کارشکنی صورت بگیره یا به هرکی بیشتر تملق شرکت رو در قالب بررسی گفته باشه جایزه رو بدن دیگه اوج فاجعه اس. یه کار بد رو با یه کار بدتر پایان دادن!

 

در 26 دقیقه قبل، peto گفته است :

من کلا یبار دو سال پیش تو مسابقه انشا نویسی در مورد بعضی قطعات گیگابایت تو لیون شرکت کردم و انشایی هم که نوشتم  در حد برنده شدن نبود ولی انشای نفرات اول رو که خوندم دیدم واقعا انتخاب برنده هاش بد سلیقگی و کج سلیقگی بود.هر کی بیشتر تعریف کرده بود از گیگابایت برنده میشد.در حالی که انشاهای بهترم زیاد بود.

خلاصه بعد از اون دیگه تو هیچ مسابقه ای تو لیون  شرکت نکردم.حتی وارد تاپیکاشم نمیشم ببینم مسابقش چیه. نهایتا برم ببینم کیا برنده شدن.

به نظر من لیون کامپیوتر اگه نیاد یه مسابقه در 4 چوب عدالت و قوانین روشن برای همون مسابقه برگذار کنه پس بهتره اصلا مسابقه ای تو سایتش راه نندازه چون اینجوری 4 نفرو راضی میکنه در عوض 40 نفرو از انجمن فراری میده.سری که درد نمیکنه  رو هم دستمال نمیبندن.....

 

 

 

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 ساعت قبل، alip3rsian گفته است :

 

 

 

بهر حال شما زحمت خودتون رو کشیدید و تلاشتون رو برای بردن کردید . به غیر از شما شاهد تلاش بقیه ی دوستان هم بودیم.

همینکه  علی و تقی و نقی وقتی  یه مسابقه میذارن و تو کانال های تلگرام و هر جایی که دستشون میرسه تبلیغ این مسابقات رو میکنند  یه جور بی عدالتیه، جامعه ی آماری رو میبرن بالا و شانس بردن کاربرای با سابقه که شرکت کردند رو کم میکنند ،با این جایزه ها و تبلیغات یه پسر 12 ساله هم ترغیب میشه که بیاد تو فروم عضو شه و ریویوی خودشو بنویشه مثل مسابقه ی عید گرین که هر روز چندین عضو جدید اضافه میشد تا تو مسابقه شرکت کنه ، تیریه که تو تاریکی میزنن دیگه ،یهو میخوره به هدف .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نکته ای که هست اگر دقت کنید مدت زمان برگذاری این مسابقات بسیار طولانی است که بعضا از دو ماه هم عبور می کنه که خودش مبین مسائل مطرح شده در بالاست.

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اینکه این همه زحمت کشیدم خود من و همینطور زحمت دیگر دوستان هم دیدم .

همونجام نوشتم که برام چقدر عجیبه انتخاب برنده ها .

در کل مثل اینکه من تنها  نمیدونستم اینجا چقدر چرته مسابقه هاش که فهمیدم  و یک تجربه شد.-_-

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، alip3rsian گفته است :

شما شرایط مسابقه رو رعایت نکردید. دوباره پست اول رو بخونید...

سلام دوستان عزیز 

این بررسی ها توسط چند  نفر مطالعه شده است . اکثر کاربران  چندین مرتبه پست را خود ویرایش کرده اند . خوشبختانه  از روز استارت مسابقه بررسی ها را زیر نظر داشتم . این هم درست نیست چون برنده مسابقه شخص دیگری شده است و ما نفر دوم و سوم  شده ایم کل مسابقه را زیر سوال ببریم .دوستی که اعتراض کردند . نام کاربریشون تغیر کرده است . در مجموع بررسی ها اکثرا آماتور بودند .کاملترین بررسی از نظر ما همان نفر اولی بود که اعلام کردیم . حتی برای تشویق نفر های دوم تا پنچم  کیفیت و ارزش جوایز را ارتقا دادیم .نفراتی که مقام  های دوم و پنجم را کسب کردند به امید خدا با شرکت در مسابقات بعدی و تلاش بیشتر مقام بهتری کسب کنند . به هر حال سعی کردیم نهایت تلاش خود را  در زمینه داوری کنیم . 

برای تک تک دوستان آرزوی موفقیت می کنم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

پشنهاد می‌کنم فکری بشه برای وضعیتی که تقلب رو تشویق می‌کنه و موجد شغلی شده به نام مسابقه‌دهنده‌ی حرفه‌ای.

ظاهرا کسانی هستند که با شناسه‌ های گوناگون شرکت می‌کنند و رگ خواب برگزارکنندگان رو می‌شناسند و با اعتماد به نفس جوایز رو در انجمن برای فروش آگهی می‌کنند.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 28 دقیقه قبل، MSI Support گفته است :

سلام دوستان عزیز 

این بررسی ها توسط چند  نفر مطالعه شده است . اکثر کاربران  چندین مرتبه پست را خود ویرایش کرده اند . خوشبختانه  از روز استارت مسابقه بررسی ها را زیر نظر داشتم . این هم درست نیست چون برنده مسابقه شخص دیگری شده است و ما نفر دوم و سوم  شده ایم کل مسابقه را زیر سوال ببریم .دوستی که اعتراض کردند . نام کاربریشون تغیر کرده است . در مجموع بررسی ها اکثرا آماتور بودند .کاملترین بررسی از نظر ما همان نفر اولی بود که اعلام کردیم . حتی برای تشویق نفر های دوم تا پنچم  کیفیت و ارزش جوایز را ارتقا دادیم .نفراتی که مقام  های دوم و پنجم را کسب کردند به امید خدا با شرکت در مسابقات بعدی و تلاش بیشتر مقام بهتری کسب کنند . به هر حال سعی کردیم نهایت تلاش خود را  در زمینه داوری کنیم . 

برای تک تک دوستان آرزوی موفقیت می کنم 

سلام

اگر کسی کاملترین مقاله ممکن رو بنویسه اما با کپی برداری مستقیم از مقالات و خبرهای دیگه این کار رو بکنه کارش هیچ ارزشی نداره .

من اصلا در این مسابقه شرکت نکردم و هیچ جذابیتی هم برام نداشته اما خیلی واضحه که یا داوران متوجه نشدند چه اتفاقی افتاده یا براشون مهم نبوده . که فرقی هم نمی کنه کدوم یکی باشه . اگر متوجه نشدن از نظر تخصصی توانایی داوری نداشتن اگر هم متوجه شدن و اهمیت ندادند که از نظر اخلاق حرفه ای واجد شرایط نبودند ( امیدوارم به کسی بر نخوره من اصلا داور ها رو نمی شناسم )

به نظرم این پست شما اوضاع رو بدتر می کنه !

 

موفق باشید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، big VULTURE گفته است :

سلام

اگر کسی کاملترین مقاله ممکن رو بنویسه اما با کپی برداری مستقیم از مقالات و خبرهای دیگه این کار رو بکنه کارش هیچ ارزشی نداره .

من اصلا در این مسابقه شرکت نکردم و هیچ جذابیتی هم برام نداشته اما خیلی واضحه که یا داوران متوجه نشدند چه اتفاقی افتاده یا براشون مهم نبوده . که فرقی هم نمی کنه کدوم یکی باشه . اگر متوجه نشدن از نظر تخصصی توانایی داوری نداشتن اگر هم متوجه شدن و اهمیت ندادند که از نظر اخلاق حرفه ای واجد شرایط نبودند ( امیدوارم به کسی بر نخوره من اصلا داور ها رو نمی شناسم )

به نظرم این پست شما اوضاع رو بدتر می کنه !

 

موفق باشید .

پست ها چندین مرحله ویرایش شدند . توسط اکثر شرکت کنندگان . این حرف شما وقتی صدق میکرد . که کاربری اعتراض کرده پستش ویرایش شده نبود . 

این هم نوشتم :

در مجموع بررسی ها اکثرا آماتور بودند . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 41 دقیقه قبل، MSI Support گفته است :

سلام دوستان عزیز 

این بررسی ها توسط چند  نفر مطالعه شده است . اکثر کاربران  چندین مرتبه پست را خود ویرایش کرده اند . خوشبختانه  از روز استارت مسابقه بررسی ها را زیر نظر داشتم . این هم درست نیست چون برنده مسابقه شخص دیگری شده است و ما نفر دوم و سوم  شده ایم کل مسابقه را زیر سوال ببریم .دوستی که اعتراض کردند . نام کاربریشون تغیر کرده است . در مجموع بررسی ها اکثرا آماتور بودند .کاملترین بررسی از نظر ما همان نفر اولی بود که اعلام کردیم . حتی برای تشویق نفر های دوم تا پنچم  کیفیت و ارزش جوایز را ارتقا دادیم .نفراتی که مقام  های دوم و پنجم را کسب کردند به امید خدا با شرکت در مسابقات بعدی و تلاش بیشتر مقام بهتری کسب کنند . به هر حال سعی کردیم نهایت تلاش خود را  در زمینه داوری کنیم . 

برای تک تک دوستان آرزوی موفقیت می کنم 

سلام

1. در شرایط مسابقه بیان نشده بود که کاربران اجازه ویرایش پست را ندارند. ویرایش برای بهتر شدن و کامل شدن پست هست که تا 20 تیر برای مسابقه فرصت داده شده بود.

2.  نفر اول هم پستش ویرایش شده هست.

3. این هم درست نیست که کسی با نقض شرط 2 مسابقه یعنی کپی کردن از سایت های فارسی برنده و نفر اول بشه.

4. تغییر نام کاربری امکانی هست که فروم در اختیار کاربران گذاشته و حساب کاربری تغییر نکرده و تغییر نام کاربری در شرایط مسابقه بیان نشده بود.

5. به نظر میاد کاملترین بررسی کاملترین کپی بوده!

ویرایش شده توسط alip3rsian
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، MSI Support گفته است :

پست ها چندین مرحله ویرایش شدند . توسط اکثر شرکت کنندگان . این حرف شما وقتی صدق میکرد . که کاربری اعتراض کرده پستش ویرایش شده نبود . 

این هم نوشتم :

در مجموع بررسی ها اکثرا آماتور بودند . 

من در صحبت ها به استارتر ارجاع ندادم دوست گرامی .

من نگفتم بیاید جایزه رو به استارتر بدید . ( شاید استارتر هم همین مشکلات رو داشته باشه )

صحبت من فقط اینه :

کاری که کپی باشه بدرد نمی خوره . اصلا کار کپی واجد شرایط نیست که در مسابقه شرکت داده بشه .

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، alip3rsian گفته است :

سلام

1. در شرایط مسابقه بیان نشده بود که کاربران اجازه ویرایش پست را ندارند. ویرایش برای بهتر شدن و کامل شدن پست هست که تا 20 تیر برای مسابقه فرصت داده شده بود.

2.  نفر اول هم پستش ویرایش شده هست.

3. این هم درست نیست که کسی با نقض شرط 2 مسابقه یعنی کپی کردن از سایت های فارسی برنده و نفر اول بشه.

4. تغییر نام کاربری امکانی هست که فروم در اختیار کاربران گذاشته و حساب کاربری تغییر نکرده و تغییر نام کاربری در شرایط مسابقه بیان نشده بود.

5. به نظر میاد کاملترین بررسی کاملترین کپی بوده

سلام

1.من هم عرض نکردم که خلاف قوانین بوده است . گفتم به دلیل اینکه پست های ویرایش شده امکان تشخیص کپی بودن یا نبودن مطلب غیر ممکن است . اگر فرضا جای شما و نفر اول فرق می کردو باز هم پست ها ویرایش شده بود . نظرم همین بود .

2-هم شما و هم نفر اول  ویرایش شده است .

3- این هم نظر شماست 

4- این هم درسته . ولی وقتی با یک نام دیگر شرکت می کنید . حتما در تاپیک قید می کردید که نام کاربریتون عوض شده است 

5-همه بررسی ها آماتور بودند .به دلیل در اختیار نداشتن برد از مطالب سایت های خارجی کپی شده اند .

------------------

برای پایین آوردن خطا چندین نفر به صورت موازی  بررسی ها را مطالعه کردند . حتی از مدیریت انجمن بابت بررسی مولتی یوزرها استعلام شده است .

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، MSI Support گفته است :

سلام

1.من هم عرض نکردم که خلاف قوانین بوده است . گفتم به دلیل اینکه پست های ویرایش شده امکان تشخیص کپی بودن یا نبودن مطلب غیر ممکن است . اگر فرضا جای شما و نفر اول فرق می کردو باز هم پست ها ویرایش شده بود . نظرم همین بود .

2-هم شما و هم نفر اول  ویرایش شده است .

3- این هم نظر شماست 

4- این هم درسته . ولی وقتی با یک نام دیگر شرکت می کنید . حتما در تاپیک قید می کردید که نام کاربریتون عوض شده است 

5-همه بررسی ها آماتور بودند .به دلیل در اختیار نداشتن برد از مطالب سایت های خارجی کپی شده اند .

------------------

برای پایین آوردن خطا چندین نفر به صورت موازی  بررسی ها را مطالعه کردند . حتی از مدیریت انجمن بابت بررسی مولتی یوزرها استعلام شده است .

 

1. کپی از وبسایت های فارسی دیگر انجام شده نه کاربران و اگر پست اول رو بخونید به راحتی قابل تشخیص هست!

2. پس مطرح کردن موضوع ویرایش بهانه بود!

3. البته این شرط مسابقه شما بود!

4. پست سر جاش بوده  و نمیدونستم که باید اعلام کنم و اگر نام کاربری تاثیر داره در اون تاپیک قسمت پایین پست "ویرایش شده در 16 تیر توسط POLICE"  ثابت میکنه من همون کاربر هستم!

5. از اکثر بررسی ها آماتور بودند رسیدید به همه بررسی ها آماتور بودند. در تاپیک مسابقه اشاره کردید که از وبسایت های خارجی برای بررسی میشه استفاده کرد!

ویرایش شده توسط alip3rsian
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من کلا با این که این جور کارهارو اسمش رو "مسابقه" بزاریم مخالفم. شما فرض کنید که به هر نفر هم یه قطعه برای بررسی می دادن. هر کس از نظر خودش برداشتش از قطعه رو می نویسه.فهمیدن  اینکه کدوم بررسی مقاله ی بهتری هستش یه تیم می خواد که اولا از نگارش سر دربیاره و دوما از الکترونیک و کامپیوتر. اینجا که قطعه هم به دست کسی ندادن (که نبایدم بدن بلکه باید بدن قطعه رو به مثلا به شهر سخت افزار یا خود لیون یا یه مجله معتبر براشون بررسی کنه که این هم لازمش اینکه اون شرکت یا مجله یا سایت یک سری قطعات داشته باشه که همه رو در شرایط یکسان تست کنن).

بهتر بود از همون اول صاف و ساده میومدن می گفتن "قرعه کشی" اسم بنویسید، قرعه کشی می شه و بهتر بود که این کار رو مجزا در سایت خودشون انجام بدن تا شانس همه یکسان باشه.اون موقع حرکت تبلیغاتی بهتری هم می شد.ولی کلا به نظر من این مدل حرکت های تبلیغاتی توی مملکت ما جواب نمی ده چون فرداش که برنده مشخص می شه خیلی ها یادشون می ره میره چی به چی بوده یا اینکه افراد میان برای اعتراض و غیره(حالا یا اعتراض درست یا اعتراض غلط). بهترین حرکت های تبلیغاتی که توی ایران کارمی کنه ایناست :

1-روی کیفیت و توانایی های  قطعات خیلی تاکید کنن.

2-روی خدمات شرکتشون تاکید کنن.(اونم خدماتی که واقعا ارائه میدن!!مثل خیلی از شرکت ها نگن 3 سال گارانتی بعد بگن 2 ماه تعویض با نو، بقیش تعمیروتعویض با کارت دست دو یا.... تا ببینیم چی بشه!!!  این گارانتی ارزش نداره!)

3-روی قیمت گذاری یا حتی شرایط فروش ویژه می تونن حرکت هایی انجام بدن.

4-اگه واقعا یه "مسابقه ی بررسی" بخوان برگذار کنن باید حداقل 5 تا 10 نفر که واجد شرایط هستن رو بهشون قطعه بدن بگن تست کنید مقاله بنویسید، به بهترین مقاله ها به ترتیب از اول تا سوم یا پنجم جایزه میدیم،و بعد هم 5-10 تا قطعه ای که روشون بررسی انجام شده رو(با اطمینان از سالم بودن و کامل بودن تجهیزات قطعه) به قید قرعه به تماشاچی ها یا خواننده ها یا ثبت نام کننده ها در "قرعه کشی" به قید قرعه هدیه میدیم.

در جواب استارتر هم بگم که این اعتراض شما هیچ فایده ای نداره.چون نمی شه فهمید واقعا بر چه اساسی برندها رو شرکت انتخاب کرده. اکثرا بر اساس شانس یا سلیقه اون شخص یا "گروه" انتخاب کننده هستش(هر چند هم که بگن یک تیم نشسته اینارو خونده و انتخاب کردن بدونید پایه اساس درست و حسابی نداره.) تهش شما اینطوری به قضیه نگاه کنید که جایزه دهنده و داور هر دو یه شرکت بوده.شرکت از مقاله ی یه نفر خوشش اومده جایزه اول رو داده به اون هر چقدر هم بحث کنید شرکت انتخابش رو انجام داده.حالا هر چند که اون فرد قوانین رو هم زیر پا گذاشته باشه یا غیره...(که کلا قوانین و شرایط این مسابقه از بیخ مشکل داشت...بررسی بنویسید ولی کپی نباشه در عین حال قطعه ای هم بهتون نمی دیم،هیچ جا در معرض نمایش هم نمی ذاریم قطعه رو،تست بنچ لایو  یا حتی منبع  اطلاعاتی برای بررسی هم بهتون نمی دیم...یه چیزی همینطوری از هوا بنویسید بیارید...دیگه خودتون قضاوت کنید تهش بهتر از این نمی شد به نظرم...).

ویرایش شده توسط HK888
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من اول تبریک میگم به  برندگان - ولی اول قرار بود که برا اساس نظریه های شخصی مورد بررسی قرار داده بشه ، نه این که برن کپی از سایت های خارجی بکنن و ترجمه بکنن و دو سه تا لغت اضافه بکنن

بعدش گفتید که استفاده از منابع خارجی مشکلی نیست در صورتی که این نقض قانون میشه.

مقاله خودم درسته مختصر بود ولی در کل بر اساس نظریه های شخصی خودم بود و به صورت مفید و رسا برای کار بر هست حتی وقتی قانون رو عوض کردین و گفتید که مشکلی نیست از منابع خارجی استفاده کنید باز هم تغییر ندادم مقالم رو اگر هم اخرین ویرایش زیر پستم باشه به خاطر این بود که عکس ها خراب شده بودن و درست اپلود نشده بودن.

بعضی از این برندگان به صراحت بعضی از اطالاعات رو اشتباه نوشتن مثل فرکانس ها  که بعضا اشتباه نوشتن و حتی ویرایش نشده.

در کل نباید قوانین عوض میشد . 

اگر هم نوشتین مقاله ها اماتور بودن به خاطر این بود که اماتورانه بنویسیم که برای مخاطب اماتور قابل فهم باشه وگرنه خودم خیلی نقد سخت افزار کردم چنتایی تو همین فروم هست. 

بد نیست به عکس ها هم نگاهی بندازیم  پستی هم بود نوشته بودین که کپی نکنین از مطالب خارجی ولی دقیقا اون پست نیستش !!!!

از عکس سوم هم میشه اینطور فهمید . دنبال مچ گیری نیستم ولی در کل قوانین باید محفوظ میشد . خوب شد تجربه ای کردیم که دیگ تو این مسابقه ها شرکت نکنیم

596f9aa2bf9ca_Screenshot(465).thumb.png.bc423b47a1fef143a36067e126dcd0a9.png596f9aa6afec4_Screenshot(466).thumb.png.93868bf66fc887c8b2b3188a70844d94.png596f9aa94b634_Screenshot(467).thumb.png.145d35129775238ed765cda1f5daac37.png

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Untitled.thumb.jpg.eaf9798e3b6b77bd7cb3506f40505dd0.jpg

نقد و بررسی نفر اول رو حتی نمیشه به راحتی خواند، استانداردهای نگارش که بماند....

دوستمون اینقدر برای کار ارزش قائل نبودن که حتی یه دور متنشون ( به اصلاح نقد و بررسیشون) رو بخونن و غلط‌های املایی رو اصلاح کنن!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 27 دقیقه قبل، *AHMAD* گفته است :

من اول تبریک میگم به  برندگان - ولی اول قرار بود که برا اساس نظریه های شخصی مورد بررسی قرار داده بشه ، نه این که برن کپی از سایت های خارجی بکنن و ترجمه بکنن و دو سه تا لغت اضافه بکنن

بعدش گفتید که استفاده از منابع خارجی مشکلی نیست در صورتی که این نقض قانون میشه.

مقاله خودم درسته مختصر بود ولی در کل بر اساس نظریه های شخصی خودم بود و به صورت مفید و رسا برای کار بر هست حتی وقتی قانون رو عوض کردین و گفتید که مشکلی نیست از منابع خارجی استفاده کنید باز هم تغییر ندادم مقالم رو اگر هم اخرین ویرایش زیر پستم باشه به خاطر این بود که عکس ها خراب شده بودن و درست اپلود نشده بودن.

بعضی از این برندگان به صراحت بعضی از اطالاعات رو اشتباه نوشتن مثل فرکانس ها  که بعضا اشتباه نوشتن و حتی ویرایش نشده.

در کل نباید قوانین عوض میشد . 

اگر هم نوشتین مقاله ها اماتور بودن به خاطر این بود که اماتورانه بنویسیم که برای مخاطب اماتور قابل فهم باشه وگرنه خودم خیلی نقد سخت افزار کردم چنتایی تو همین فروم هست. 

بد نیست به عکس ها هم نگاهی بندازیم  پستی هم بود نوشته بودین که کپی نکنین از مطالب خارجی ولی دقیقا اون پست نیستش !!!!

از عکس سوم هم میشه اینطور فهمید . دنبال مچ گیری نیستم ولی در کل قوانین باید محفوظ میشد . خوب شد تجربه ای کردیم که دیگ تو این مسابقه ها شرکت نکنیم

596f9aa2bf9ca_Screenshot(465).thumb.png.bc423b47a1fef143a36067e126dcd0a9.png596f9aa6afec4_Screenshot(466).thumb.png.93868bf66fc887c8b2b3188a70844d94.png596f9aa94b634_Screenshot(467).thumb.png.145d35129775238ed765cda1f5daac37.png

 

سلام احمد جان واقعا تعجب نکردی چرا من شرکت نکردم:D

خود می دونستم که اینطوری میشه و جوایز به کسی که حقش است نمیرسه و آخرشم همینطور شد من تجربه گرفتم این مسابقات فاهیده ای نداره به قول دوستان وقتی برد پیشتون نیست و تست نمی کنید از چی بنویسم

و عزیزان به جای شرکت در این مسابقات یکم بیشتر تلاش کنید درامد بیشتر کسب کنید و خودتون بخرید (حالا نمی خواهد اینقدر پیشرفته باشید یک چیزی ارزونتر بگرید که کارتون راه بیافته و خرج اضافی نکنید ) بدون دردسر بدون این که بدونی حقت پایمال میشه و به چیزی که حقت است نمیرسی البته نظر شخصی بنده است

موفق باشی:x

ویرایش شده توسط digital_2015
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...