رفتن به مطلب

Recommended Posts

سلام دوستان محترم. اسم بنده محسن هست، عضو جدید اینجا هستم، در خدمتتونم.

(مدیران محترم اگر تاپیک در جای دیگری بایستی باشه، خودتون زحمت انتقالش رو بکشید ممنونتون میشم.)

خواستم موضوعی که مقداری داغ هست رو اطلاعاتی در موردش بیان کنم.بنده در این مورد کاملا مبتدی هستم و فقط بصورت کلی تجربه ی کوچکی که از این قضیه داشتم در اختیار شما عزیزان میزارم، هر جا ایرادی داشت بنده رو عفو کنید، هرجا ایرادی در صحبتهام بودش، خودتون  صحیحش رو بیان کنید.

ماینینگ

کلا در مورد چیه؟ => چیزی شبیه به Folding Home در کنسول پلی استیشن3. که شما میاید کامپیوترتون رو دراختیار یک شبکه ای قرار میدید، کامپیوترتون مثل یک عضو یک سری پردازش هایی انجام میده، و در قبالش مقداری پول دریافت میکنید که این پول ها همون دلار و تومان خودمون نیست بلکه یه سری پول های مجازی هستند که نرخ و قیمت خاص خودشون رو دارند و میشه به پول معمولی هم تبدیلش کرد.

 

خیلی سریع بگم که ماینینگ قبلا ها هم بوده،ولی الآن یکم مُد شده بخصوص در ایران، و دلیلش اینه که هزینه برق در ایران قابل قیاس نیست با کشور های دیگه، دلار بسیار با ارزش هستش و در نتیجه اجرای این پروسه، سودآور هستش. بصورت کلی چندین مدل ماینینگ داریم که الآن Ether رو مُد هست که نیاز به سخت افزار گرافیک داره.

 

ولی چرا گرافیک های AMD الآن رو دور هستند و همونطور که میدونید خیلی هم کمیاب شدند؟

دلیلش برمیگرده به TFLOPS که در گرافیک ها بیست برابر سریعتر از سی پی یو پردازش میکنه (که بحثش هم خیلی تخصصیه و بنده اطلاعات کمی دارم) کلاً این رو بدونید که نسبت به پولی که پرداخت میکنید، TFLOPS بسیار بالاتری در گرافیک های AMD دریافت میکنید.

برای مثال، GTX 1060 حدود 4ترافلاپس پردازش داره، درصورتیکه رقیب این گرافیک یعنی RX 580 حدود 7ترافلاپس پردازش داره، حالا چرا توی بازی ها شبیه به همن بحثش پیچیده هست و برمیگرده به موتور رندرر و سایه زنی و غیره که همونطور که گفتم اطلاعاتم در این زمینه کم هستش.

ترافلاپس در گرافیک های nVidia:

https://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_10_series

به ستون Single Precision دقت کنید.

برای گرافیک های AMD :

https://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Radeon_500_series

به ستون Single Precision و حالت Boost دقت کنید. میبینید که گرافیک RX 580 بخاطر فرکانس بالاش، حدود 6ترافلاپس پردازش داره که از GTX 1070 کمی بیشتر هستش.

علاوه بر این عوامل دیگری هم هستند که گرافیک های AMD رو در پردازش هش بهتر میکنه که تا این حد دیگه بررسی نکردم و اطلاع خاصی ندارم چه المان های دیگه ای هم مد نظر هستش.

 

بگذریم.

 

در ارتباط با ماین Ether »

در این وبسایت اطلاعات خوبی گذاشته:

https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/etc?HashingPower=20&HashingUnit=MH%2Fs&PowerConsumption=340&CostPerkWh=0.004

59400f0a1cc30_Clipboard_20170613(2).thumb.jpg.93065da39bf50326202fb944f6a48653.jpg

همونطور که مشاهده میکنید سمت چپ نوشته Hashing Power که برای ETH یا همون ETHEREUM برای گرافیک خودم که RX 470 حدود "21مگا هش" هست. با این 21 مگاهش، اگر بصورت 24ساعته درحال انجام ماینینگ باشید، میتونید حدود 5دلار و 27سنت در روز درآمد داشته باشید.

Power Consumption رو زدم 250 وات چون کلا سیستمم اینقدر مصرف داشت در هنگام ماینینگ.

Cost Per KW/h یعنی هزینه در ازای هر کیلو وات ساعت که برای خوزستان در ساعات گرم حدود 12تومان هستش که با نرخ دلار، 4هزارم دلار میشه.

و در نتیجه با 1کارت گرافیک RX 470 اگر بصورت 24ساعته در 7روز هفته و کل ماه در حال ماینینگ باشید درآمد شما در ماه 158دلار هست.

اگر 2عدد کارت گرافیک RX 470 داشته باشید، قدرت ماینینگ شما به 42مگا هش افزایش پیدا میکنه و ببینیم در آمد شما چقدر میشه:

Clipboard_20170613.thumb.jpg.317b6c0b7433c67cf76e358f8106f729.jpg

میشه 316دلار در ماه،تقریبا 2برابر.

یعنی بصورت تئوری میشه در هر 2ماه،پول کارت گرافیک رو در آورد.

 

حالا نکات مهم ماینینگ:

1) مصرف بالای اینترنت (حدودا برای بنده در عرض 5ساعت، تقریبا 1.4گیگابایت مصرف اینترنت داشتم)  (با استفاده از آموزش های ویدیویی در پایین، مصرف اینترنت بشدت کاهش یافته جوریکه با خط 128کیلوبیت، براحتی میتونید ماین کنید. استفاده از اینترنت فقط در حدی هستش که اگر شما به اینترنت وصل باشید کافیست، در حین ماینینگ هم میتونید دانلود کنید و هم فیلم نگاه کنید.)

2) مصرف برق مسلماً (بستگی به مکان زندگی،میتونه هزینه اش کم یا زیاد بشه)

3) استهلاک زیاد کارت گرافیک، بصورت ثابت روی حداکثر شرایط کاری در حال استفاده از گرافیک هستید. (با استفاده از آورکلاک صحیح، میشه تا حدودی بر این مشکل غلبه کرد)

4) تهیه ی گرافیک مورد نظر در شرایط الآن بسیار دشوار هست! کابل رایزر نیز همینطور. قیمت کارت های گرافیک هم بشدت بالاست.

5) ثابت نبودن درآمد ( چند ماه دیگه احتمالا آپدیت هایی بیاد و قضیه ی ماینینگ Ethereum رو به کلی تغییر بده،ارزشش کم بشه و...) تغییر زیاد قیمت سکه ها. نیاز به تحلیل بازار سکه های الکترونیکی برای سود بیشتر.

6) درآمد مستقیم نیستش، بلکه بصورت واحد پولی الکترونیکی وارد حساب میشه و با برخی دردسر ها این پول الکترونیکی رو به پول واقعی تبدیل میکنید (از طریق برخی سایت ها و صرافی ها، اینکار حتی در ایران امکان پذیره.)

 

این هم عکسی از صفحه دسکتاپ بنده که در حال ماینینگ هستش:

Clipboard_20170613.png

مقداری کلاک کارت گرافیک رو کاهش دادم که فشاری بهش نباشه.ماینینگ حدود 5ساعت مستمر بودش.میزان مصرف نت رو میتونید در سمت چپ مشاهده کنید.

همونطور که میشه حدس زد، بهترین حالت ماینینگ، انتخاب گرافیکی که بیشتری TFLOPS رو داشته باشه در قیمت پایین، 4گیگابایت حجم رم گرافیکی کافیه، زیاد به سی پی یو ارتباط خاصی نداره،هارد خاصی هم نمیخواد (برای Ethereum اینجوریه،من چیزهای دیگر رو تست نکردم) از طرفی مادربوردی که بیشترین گرافیک رو بتونه ساپورت کنه هم خیلی اهمیت داره،راه اندازیه یک سیستم با 4گرافیک بسیار اقتصادی تر از 4تا سیستم مختلف هستش.

برای همینه که اینها دارن میان به بازار:

 

asrock-h110-pro-btc-plus.jpg

مادربورد با قابلیت نصب 13 عدد گرافیک.

نکته: لازم نیست کارت ها بصورت CrossFire باشند (تا جاییکه بنده اطلاع دارم،کراس و اس ال آی لازم نیست)

 

در ارتباط با انجام و راه اندازیش هم بهتون بگم سادست،حدود 20-30مگابایت نرم افزار و یه مقدار  کار با CMD هست. سعی میکنم این هم بنویسم بهتون برسونم.

سلامت باشید، امیدوارم بدردتون خورده باشه عزیزان.:$

====================

مهم » پیش از خواندن مطالب این تاپیک، این قسمت را مطالعه بفرمائید:

برخی دوستان نگران و ناراحت شدند که مبادا کسی با خواندن مطالب ماینینگ، وسوسه شود که چند میلیون تومن هزینه کند سخت افزار بخرد و سرانجامی نداشته باشد و در این بین عده ی زیادی ضرر کنن و برخی ها (مثلا من) سود کنن. لذا:

  1. هدف از ایجاد این تاپیک فقط و فقط اطلاع رسانی ساده ای در این ارتباط هست.
  2. به هیچکس پیشنهاد نمیدیم قطعه بخرد و وارد اینکار شود. هدف ازین تاپیک اینه که شما با همون کارت گرافیک خودتون تست کنید، شرایط رو بسنجید، با خوبی و بدیهاش آشنا بشید و سپس تصمیم بگیرید که میخواید اینکارو انجام بدید یا خیر.
  3. بزارید راحتتون کنم: نمیخواد بگردید دنبال اینکه چه سودی واسه بنده داشت! اگر بنده گرافیک فروش بودم هیچوقت و هیچوقت قضیه ی DAG File رو بیان نمیکردم (صفحات 16تا19) فرض کنید یه آدم کنجکاوی هستم که نیاز مالی ندارم و دوس داشتم تاپیک بزنم و باهم در موردش گفت و گو کنیم. بله دقیقا به همین سادگی دوست من.

امیدوارم از هزینه های بسیار بالای آموزش های ماینینگ، کاسته بشه و موفقیت برخی از دوستانمون رو شاهد باشیم، انشالله:100_pray:

=======================

محاسبه گر هش ریت به دلار:

https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/eth

محاسبه گر قطعات و هش ریت به تومان:

http://miningbox.com

=======================

« روش انجام ماینینگ »

  1. روش اول (روش ساده) : آموزشش رو در این ویدیو ببینید.
  2. روش دوم (روش کامل) : اول این ویدیو و سپس این ویدیو رو ببینید.

 

آخرین ویدیو در این رابطه »

! افزایش سرعت MinerGate به کمک Claymore !

http://www.aparat.com/v/WnvCS

 

بقیه ی ویدئو های آموزشی درباره ی ماینینگ در اینجا»

http://www.aparat.com/techbamohsen

 

ویرایش شده توسط TechBaMohsen
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 1.5k
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

مقاله ی بسیار عالی بود فقط در زمینه آموزش ماینینگ اگر براتون مقدوره اطلاعات کاملتری رو در اختیار قرار بدید اینجور که بنظر میاد با سه تا ۴۷۰ ـی که ما داریم ماهی ۵۰۰ دلاری در بیاد!

یا پیغمبر عجب مادربردی!! با چه پاوری قراره ۱۳ تا مارت گرافیک رو روشن کرد؟؟ ۱۸۰۰ وات؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی واقعا اموزنده بود. از این دست مطالب بیشتر قرار بدید.

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مطالب عالی بود ولی مصرف بالای اینترنت یکم تو دلآدمو خالی میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی جالب بود

ولی من اخرش متوجه نشدم خب شما میری از اون سایت و نرم افزار ها استفاده میکنی

اون وقت چه سودی واسه اونا داره که این پول رو بهتون میدن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 دقیقه قبل، hamedlim گفته است :

خیلی جالب بود

ولی من اخرش متوجه نشدم خب شما میری از اون سایت و نرم افزار ها استفاده میکنی

اون وقت چه سودی واسه اونا داره که این پول رو بهتون میدن

تا جاییکه بنده بررسی کردم، شما میای با ۵دلار در روز، هرثانیه ۲۰میلیون هش در هر ثانیه براشون محاسبه میکنی. مثل یک سیستم ابری که مجموعه ای از کامپیوتر ها با اینترنت بهم وصلن و یک ابر رایانه میسازن که برای کارهای بانکی،تحقیقاتی و... قابل استفاده هست. حالا ۵دلار در روز ارزونتره، یا کرایه کردن یک سیستم با برق و تجهیزات و تکنسین و...؟ شاید بخاطر این مسایل باشه، در فولدینگ هوم که اینجوری بود. در همین حد میدونم.موفق باشین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مشكل نت نداره يه نامحدود ميگيري (ART 7)

ولي مسئله اينجاست ايا تضميني هست؟؟ و اينكه قيمتي كه بهت پرداخت ميكنن ثابته يا بالا پايين ميشه

اينطور كه نوشتيد اگه 13 تا 470 بزاري ماهي 2000 دلار در مياري كه انصافا اگه تضميني باشه خيلي خوبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 دقیقه قبل، K1lleR گفته است :

مشكل نت نداره يه نامحدود ميگيري (ART 7)

ولي مسئله اينجاست ايا تضميني هست؟؟ و اينكه قيمتي كه بهت پرداخت ميكنن ثابته يا بالا پايين ميشه

اينطور كه نوشتيد اگه 13 تا 470 بزاري ماهي 2000 دلار در مياري كه انصافا اگه تضميني باشه خيلي خوبه

جواب به این سوال که تضمینی هست یا خیر، قیمت ثابت هست یا کاهش پیدا میکنه، کاملا به تجربه مربوط میشه که بایستی یکی دو هفته با همین کارتی که دارید ماینینگ انجام بدید ببینید اصلا شدنیه یا خیر.

حدودا وبسایته میگه که 1500دلار با این مشخصات میشه درآمد ماهانه داشت، با احتساب ماکزیمم 25میلیون تومن سیستم، میشه گفت سر پنج ماه پول سیستم درمیاد. حالا اینکه چه اتفاقاتی توی دنیای ماینینگ توی این مدت بیفته کاملا آزمون و خطا و تجربه هستش.

آموزش راه اندازیش رو فردا میزارم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 14 دقیقه قبل، TechBaMohsen گفته است :

جواب به این سوال که تضمینی هست یا خیر، قیمت ثابت هست یا کاهش پیدا میکنه، کاملا به تجربه مربوط میشه که بایستی یکی دو هفته با همین کارتی که دارید ماینینگ انجام بدید ببینید اصلا شدنیه یا خیر.

حدودا وبسایته میگه که 1500دلار با این مشخصات میشه درآمد ماهانه داشت، با احتساب ماکزیمم 25میلیون تومن سیستم، میشه گفت سر پنج ماه پول سیستم درمیاد. حالا اینکه چه اتفاقاتی توی دنیای ماینینگ توی این مدت بیفته کاملا آزمون و خطا و تجربه هستش.

آموزش راه اندازیش رو فردا میزارم.

تشکر عزیز..واقعا لطف بزرگی به کاربران میکنید...خسته نباشید و امیدوارم همینجور با قدرت ادامه بدید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بیت کوین ها کجا ذخیره می شوند ؟ حساب خاصی باید داشته باشی ؟ یا توی کامپیوتر خودمون ذخیره میشه.

چطور میشه با دلار یا نهایتا ریال تبدیلشون کرد ؟

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 32 دقیقه قبل، حمیدرضا الماسی گفته است :

تشکر عزیز..واقعا لطف بزرگی به کاربران میکنید...خسته نباشید و امیدوارم همینجور با قدرت ادامه بدید ?

متشکرم آقای الماسی محترم.^_^ به روی چشم.

در 18 دقیقه قبل، amir_amd گفته است :

بیت کوین ها کجا ذخیره می شوند ؟ حساب خاصی باید داشته باشی ؟ یا توی کامپیوتر خودمون ذخیره میشه.

چطور میشه با دلار یا نهایتا ریال تبدیلشون کرد ؟

 

بله در همون لحظه شروع کار، اکانت و پسورد میسازیم و همه چیز در اکانت ذخیره میشه و در محیط سی ام د، با اکانت ارتباط برقرار میکنیم،پسورد عوض میکنیم،پول الکترونیکی جابه جا میکنیم که بهش میگن ترنسکشن و... من خودمم در حال یادگیری هستم و میخواستم که با این آموزشی، باهم تبادل نظر کنیم. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر ماینرا بفهمن شما این آموزش رو پابلیک کردی قطعا خونشون به جوش خواهد اومد ?

حسابی قراره دیفیکالتی اتریوم بره بالا با این حساب! فقط کافیه یکی دوتا از دوستان فارم راه بندازن تا دیفیکالتی اتریوم از اینی که هست بالاتر بره و سود دهیش پایین ییاد!

ولی اشکال نداره شما با قدرت ادامه بده ما خودمون پشتتیم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 47 دقیقه قبل، danyalbmw گفته است :

اگر ماینرا بفهمن شما این آموزش رو پابلیک کردی قطعا خونشون به جوش خواهد اومد ?

حسابی قراره دیفیکالتی اتریوم بره بالا با این حساب! فقط کافیه یکی دوتا از دوستان فارم راه بندازن تا دیفیکالتی اتریوم از اینی که هست بالاتر بره و سود دهیش پایین ییاد!

ولی اشکال نداره شما با قدرت ادامه بده ما خودمون پشتتیم!

اموزش های انگلیسی زیاد هست خصوصا توی فروم های خود این پولها

حتی در مورد انتخاب سخت افزار هم به هم کمک میکنن

ولی اموزش فارسی من جایی ندیدم و کار ایشون بابت این قابل توجه و تشکره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، 303 گفته است :

اموزش های انگلیسی زیاد هست خصوصا توی فروم های خود این پولها

حتی در مورد انتخاب سخت افزار هم به هم کمک میکنن

ولی اموزش فارسی من جایی ندیدم و کار ایشون بابت این قابل توجه و تشکره

بله واقعا اینکه زحمت میکشن و اطلاعاتشون رو به رایگان در اختیار دوستان قرار میدن قابل ستایشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نقل قول

 

2) مصرف برق مسلماً (بستگی به مکان زندگی،میتونه دردسر ساز بشه)

3) استهلاک زیاد کارت گرافیک (بصورت ثابت روی حداکثر شرایط کاری در حال استفاده از گرافیک هستید)

 

ممنون بابت تاپیک و اطلاعاتی که قرار دادی

بنده راهنمایی های خود سایت رو مطالعه کردم و خیلی چیزا دستگیرم شد

شما 2 تا نکته رو اشاره کردی

منظورتون از اینکه ممکنه دردسرساز بشه چیه ؟

دوم اینکه گفتید استهلاک گرافیک

سوالم اینه مگر نمیشه مثلا روزی 4 یا 5 ساعت کار کرد؟ حتما باید کامپیوتر 24 ساعته روشن باشه ؟ ممکنه برق بره

این رو زحمت بفرمایید یه توضیحی بدید

ممنون میشم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، danyalbmw گفته است :

اگر ماینرا بفهمن شما این آموزش رو پابلیک کردی قطعا خونشون به جوش خواهد اومد ?

حسابی قراره دیفیکالتی اتریوم بره بالا با این حساب! فقط کافیه یکی دوتا از دوستان فارم راه بندازن تا دیفیکالتی اتریوم از اینی که هست بالاتر بره و سود دهیش پایین ییاد!

ولی اشکال نداره شما با قدرت ادامه بده ما خودمون پشتتیم!

نه خب آموزش تخصصی که نیست، مبتدی هستش در حدی که بدونید اونقدر مشکله که ولش کنید و انجامش ندید :D قربونت برم متشکرم.

 

در ۱ ساعت قبل، 303 گفته است :

اموزش های انگلیسی زیاد هست خصوصا توی فروم های خود این پولها

حتی در مورد انتخاب سخت افزار هم به هم کمک میکنن

ولی اموزش فارسی من جایی ندیدم و کار ایشون بابت این قابل توجه و تشکره

بله دقیقا منم از همین آموزش ها استفاده میکنم، لطف دارید جناب الآن هم دارم روی گث کار میکنم ببینم مشکل دانلود نشدن بلاک چِن چه چیزی هستش، خودمم مبتدی هستم جناب.

 

در 18 دقیقه قبل، seyedmahdi گفته است :

ممنون بابت تاپیک و اطلاعاتی که قرار دادی

بنده راهنمایی های خود سایت رو مطالعه کردم و خیلی چیزا دستگیرم شد

شما 2 تا نکته رو اشاره کردی

منظورتون از اینکه ممکنه دردسرساز بشه چیه ؟

دوم اینکه گفتید استهلاک گرافیک

سوالم اینه مگر نمیشه مثلا روزی 4 یا 5 ساعت کار کرد؟ حتما باید کامپیوتر 24 ساعته روشن باشه ؟ ممکنه برق بره

این رو زحمت بفرمایید یه توضیحی بدید

ممنون میشم

سلام.

متشکرم جناب.

منظورم فقط مصرف برق و هزینه برق هستش نه چیز دیگری،نگران نباشید.

فرض کنید یه بازی روی حداکثر تنظیمات دارید اجرا میکنید. به همون اندازه استهلاک داره.

 

مشکل اینجاست که اجرای 6ساعته روی 1گرافیک اونم هر از گاهی اصلا به صرفه نیست اونم روزی یکی دو دلار! شما اینهمه باید یاد بگیری،چندین گیگ مصرف دانلود داشته باشی، یک ماه آموزشش رو به سختی پیگیری کنی که همش روزی هفت هشت هزار تومن درآمد داشته باشید؟ برای همین میگم این کار برای کسانیکه یکی دوتا گرافیک دارن و تجربه ای در این زمینه ندارن و اینترنت خوبی هم ندارن، تقریبا هیچ کاربردی نداره.

برای شخصی خوبه که بخواد عملا با قدرت وارد این قضیه بشه.

 

تا اینجای کار،پیش زمینه هاش داشتن یک اینترنت بسیار پرسرعت (برای دانلود بلاک چِین که بین 10تا 80گیگابایت میتونه باشه) بعد از دانلود بلاک چین عملیات شروع میشن.

مراحل کار هم،نصب نرم افزار geth ساخت اکانت و پسورد دادن بهش، راه اندازی دانلود بلاک چِین، اجرای ماینینگ از طریق اِثماینر، و منتظر ماندن! توی همین بین، یاد گرفتن ترنسکشن (انتقال پول) و کار با کیف پولی و ریزه کاری های اذیت کنندش هستش که کار رو فقط برای کسانیکه قبلا یه تجربه ریزی در برنامه نویسی یا وب سایت سازی داشتن، شیرین میکنه.بقیه ی عزیزان که بایستی شخصی رو به کار بگیرن یا حداقلش زبان انگلیسی رو به خوبی بلد باشن و از فروم های خارجی استفاده کنن.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 31 دقیقه قبل، TechBaMohsen گفته است :

 

تا اینجای کار،پیش زمینه هاش داشتن یک اینترنت بسیار پرسرعت (برای دانلود بلاک چِین که بین 10تا 80گیگابایت میتونه باشه) بعد از دانلود بلاک چین عملیات شروع میشن.

 

 

سلام حاجی 

میشه چندتا پلاک چین رو یه جا دانلود کرد بعد به ترتیب هش کرد؟(بسته شبانه ایرانسل با این طرح من می تونم ۶۰ گیگ توی سه ساعت دانلود کنم)

یا سیستم اجازه این کار رو نمی ده؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، hi1 گفته است :

سلام حاجی 

میشه چندتا پلاک چین رو یه جا دانلود کرد بعد به ترتیب هش کرد؟(بسته شبانه ایرانسل با این طرح من می تونم ۶۰ گیگ توی سه ساعت دانلود کنم)

یا سیستم اجازه این کار رو نمی ده؟!

سلام.

تا جاییکه بنده متوجه شدم، در اول اجرای کار، 1.5میلیون بلاک چِین دانلود میشه و به مرور آپدیت میشه.

بله تقریبا به همین منوال هستش ولی مصرف اینترنت هم داره اگر اشتباه نکنم پس از دانلود بلاک ها، هر 15ثانیه نیاز به یه سینک کوچیک هستش،ولی در اولین اجرا حداقل 10-15گیگابایتی دانلود داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سالم خدمت استارتر محترم

جا داره واقعا یه تشکر و Like درست حسابی بزنم براتون، اجرتون با این شب های عزیز   @};-

فقط موردی ک هست یکی از دوستان تو سایت اثریوم هستن و با 4 عدد گراف انطور ک حساب کردن ماهانه درامد 2200 تومنی دارن (بخونین 2 میلیون دویست هزار تومن)

چطوریه ک شما با 1 کارت همچین درامدی رو براتون زده؟

در مورد ارز گفته بود حتی بعضی مواقع این ارز مثل سهام میمونه و میتونه قیمت افزایشی داشته باشه، همونططور ک بیت کوین مثلا سال 2009 قیمت 10 دلار داشت و الان روی 3000 دلار هست!!!

سایتی رو برای من  فرستاد که مثل Cal میشه محاسبه زد و با توجه به سخت افزاری ک دارین براتون حساب میکنه!! امکانش هست نحوه استفاده از اون سایت رو یاد بدین؟

مورد بعدی اینکه اگر سیستم در حال ماین کردن باشه ایا عملا از دسترس شما خارج میشه یا میشه باش کارهم کرد؟ مثلا دیدن فیلم یا بازی های انلاین مثل Wow

در مورد نت هم ک مثلا من شاتل دارم و اگر حجم نت مصرفی از 30 گیگ بیشتر بشه اون رو Limit میکنن با این قضیه چطور میشه کنار اومد؟

میشه کاری کرد ک تو استفاده شب و مخصوص دانلود رایگان اگر نت ما Limit شد باز هم بتونه ماین انجام بده و مشکلی نداشته باشه؟

اگر تجربه کار با برنامه نویسی رو نداشته باشیم یعنی نمیشه استفاده کرد از کیف پولی؟ البته به من گفته صرافی های هستن که کار تبدیل رو برات انجام میدن!؟

بازم سوال هست ولی فعلا همینا کافیه

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، rasa.d گفته است :

با سالم خدمت استارتر محترم

جا داره واقعا یه تشکر و Like درست حسابی بزنم براتون، اجرتون با این شب های عزیز   @};-

فقط موردی ک هست یکی از دوستان تو سایت اثریوم هستن و با 4 عدد گراف انطور ک حساب کردن ماهانه درامد 2200 تومنی دارن (بخونین 2 میلیون دویست هزار تومن)

چطوریه ک شما با 1 کارت همچین درامدی رو براتون زده؟

در مورد ارز گفته بود حتی بعضی مواقع این ارز مثل سهام میمونه و میتونه قیمت افزایشی داشته باشه، همونططور ک بیت کوین مثلا سال 2009 قیمت 10 دلار داشت و الان روی 3000 دلار هست!!!

سایتی رو برای من  فرستاد که مثل Cal میشه محاسبه زد و با توجه به سخت افزاری ک دارین براتون حساب میکنه!! امکانش هست نحوه استفاده از اون سایت رو یاد بدین؟

مورد بعدی اینکه اگر سیستم در حال ماین کردن باشه ایا عملا از دسترس شما خارج میشه یا میشه باش کارهم کرد؟ مثلا دیدن فیلم یا بازی های انلاین مثل Wow

در مورد نت هم ک مثلا من شاتل دارم و اگر حجم نت مصرفی از 30 گیگ بیشتر بشه اون رو Limit میکنن با این قضیه چطور میشه کنار اومد؟

میشه کاری کرد ک تو استفاده شب و مخصوص دانلود رایگان اگر نت ما Limit شد باز هم بتونه ماین انجام بده و مشکلی نداشته باشه؟

اگر تجربه کار با برنامه نویسی رو نداشته باشیم یعنی نمیشه استفاده کرد از کیف پولی؟ البته به من گفته صرافی های هستن که کار تبدیل رو برات انجام میدن!؟

بازم سوال هست ولی فعلا همینا کافیه

با تشکر

سلام جناب.لطف دارید متشکرم.

1) بنده درآمدی ندارم از این طریق و فقط توی محاسبه گر تستش کردم. RX 470 کارت من هست که میتونه 21مگا هش عملیات در هر ثانیه انجام بده که همین عدد 21مگا هش رو در محاسبه گر مینویسید، بهتون میگه چقدر میتونید درآمد کسب کنید (طی روز،هفته،ماه،سال)

2)با 21مگاهش،میشه ماهی 150 دلار. حدودا 500هزار تومان درآمد داشت.در بهترین حالت (بصورت 24/7)

مگا هش رو میتونید بصورت ساده از فرمول اختراعی الکی ـه خودم بدست بیارید:

ترافلاپس * عدد 3 = مگا هش در هر ثانیه (برای Ethereum)

ترافلاپس کارت های وگا که دارن میان، 12.5 هستش، که هر کارت وگا میتونه حدودا 37مگا هش عملیات در هرثانیه انجام بده.این کمترین مقداره ممکنه،احتمالا بیشتر از این نیز خواهد بود.قضیه برمیگرده به ساپورت بسیار خوب AMD از OpenCL

کافیه وارد سایت زیر بشید و بنویسید 37مگاهش:

https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/eth?HashingPower=37&HashingUnit=MH%2Fs&PowerConsumption=450&CostPerkWh=0.005

Clipboard_20170614.jpg.fe8fd864e125a432249373d5b2865b76.jpg

37میلیون هش در هر ثانیه، مصرف برق پنج هزارم دلار برای هر کیلو وات (نرخ معمول در ایران) میزان در آمد ماهانه 277دلار. (حدود 1میلیون تومان بصورت 24/7)

 

بله چند ماه پیش اتر 10دلار بوده مث اینکه و الآن به بیش از 300دلار رسیده،کسانیکه قبلا اتر هاشون رو نگه داشتن خرج نکردن،الآن با تبدیل کردنشون درآمد بسیار بسیار خوبی بدست میارن.

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/

و نکته بدش اینه هرچقدر بره بالاتر، بدست آوردنش سخت و سخت تر میشه.به مرور این اتر هم از تب و تابش می افته.

=============

خیر،من اجرا کردم، یک مقدار اینترنت مصرف میکرد ولی میتونستم تو نت بگردم.کامپیوتر هم که کامل کار میده مشکلی نیست که فیلم و کارهای معمولی انجام بدید.

=============

در ارتباط با وضعیت اینترنتتون و اینکه چقدر مصرف داره هنوز خودم تست خاصی انجام ندادم، نمیدونم واقعا وگرنه بهتر راهنماییتون میکردم.

============

هرچقدر بیشتر بلد باشید، کمتر هزینه میکنید. اگر هیچی بلد نباشید مجبورید پول بدید یه نفر دیگه اینکارو انجام بده واستون یا ازتون دستمزد بگیرن.

 

امیدوارم راهنمایی ها بدردتون خورده باشه.

ویرایش شده توسط TechBaMohsen
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بنده اولین بار کلمه ی ماین رو در این فروم دیدم که یکی از دوستان 20 عدد 390 برای فروش گذاشته بودند و یکی از کاربر ها درباره ی ماین شده بودن سوال کردن.

بعد از کلی تحقیق مطالبی یافتم ولی به جامعیت مقدمه ی شما نمیشه.

انشالله که تاپیک به خوبی پیش بره و آموزش های بیشتری رو شاهد باشیم.

بورس الان هم ماین بیت کوین هست،ولی یه جا خوندم که پاداش هر بلوک 25 بیت کوین هست و در حال حاضر حدود 39000 بلوک کشف شده که با رسیدنش به 42000 پاداش هر بلوک نصف میشه(یعنی 12.5 بیت کوین)

ولی بعد بیت کوین احتمالا همین اتر بورس میشه و کسایی که از الان شروع به ماین اتر کنند در آینده سود بیشتری دارند.

بسیار مفید بود،با تشکر از شما

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر  فقط راهی باشه که این حجم اینترنت کمتر خورده بشه، کلا مشکلات حله

شما حساب کن 5 ساعت 1.2گیگ،24 ساعت میگیریم شیش گیگ

قیمت شیش گیم که حدود پونزده شونزده در میاد 

درآمد کارت 5$ باشه میشه 20 تومن

هزینه برقم میگیریم روزانه هزارتومن(کمتر میشه البته) 

با این حساب حدود 3-4 هزارتومنی به ازای هرکارتی برامون میمونه! که با احتساب سرصدا و اصطحلاک قطعات واقعا این مبلغ ارزشی نداره!! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام واقعا مقاله جالبی بود ممنون از استاترعزیز من یه سوال داشتم شما گفتین که این عملایت کلا وابسته به گرافیکه و CPU  نقشی نداره یعنی میشه از CPU ضعیف تر رو مادربورد استفاده کرد و ربطی که به قدرت ساپورت CPU برای ساپورت گرافیک که نداره منظورم یه چیزی مثل گلوگاه شدن این جور چیزا یا که نتونه اون همه گرافیکو ساپورت کنه راستی این اصطحلاک گرافیک بر میگرده به دما یا نه طول عمر شون کم میشه من نمی تونم بفهمم این موضوع رو یعنی هر گرافیک مثلا طول عمر خاصی داره که محاسبه میشه مثلا مثل لامپ پروژکتور ها که مثلا حدود 10000 ساعت کار میکننن

ویرایش شده توسط Sky84
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 ساعت قبل، danyalbmw گفته است :

اگر  فقط راهی باشه که این حجم اینترنت کمتر خورده بشه، کلا مشکلات حله

شما حساب کن 5 ساعت 1.2گیگ،24 ساعت میگیریم شیش گیگ

قیمت شیش گیم که حدود پونزده شونزده در میاد 

درآمد کارت 5$ باشه میشه 20 تومن

هزینه برقم میگیریم روزانه هزارتومن(کمتر میشه البته) 

با این حساب حدود 3-4 هزارتومنی به ازای هرکارتی برامون میمونه! که با احتساب سرصدا و اصطحلاک قطعات واقعا این مبلغ ارزشی نداره!! 

میشه ماهی 180 گیگ که ART 7 شاتل به صرفه در میاد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سری اول

برای ماینینگ، بایستی اول یک نرم افزاری نصب کنید که یجورایی کار اتصال به سیستم های ماینینگ رو داره.کیف پولی،اکانت، و بقیه ی تنظیمات و اتصالات در همین نرم افزار هستش.

از این نرم افزار انواع و اقسام داریم، ولی من در همین حد کار کردم. برای شروع خوبه، اگر کنجکاو هستید، خوش میگذره:

 

نرم افزار Geth رو از آدرس زیر دانلود بفرمائید:

https://geth.ethereum.org/downloads/

اونجایی که نوشته ورژن 1.6.5 Windows رو بزنید.

نرم افزار حدود 22مگابایت هست.

بعد از اینکه نرم افزار دانلود شد، نصبش کنید. معمولا در پوشه ی C;//Program Files/Geth نصب خواهد شد.

 

خب از این به بعد کار با نرم افزار از طریق CMD هستش.(همون Command Prompt)

برید روی دکمه استارت ویندوز بزنید، CMD رو پیداش کنید، اجراش کنید:

1.jpg

نگاه کنید بصورت پیشفرض CMD بر روی C;//Users/Mohsen رفته، درصورتیکه من این مکان بدردم نمیخوره، مکان فایل نصبی Geth بدردم میخوره! برای همین این متن رو مینویسیم که cmd حواسش به این قسمت باشه و تمام دستورات رو در این پوشه انجام بده،بنویسید

cd / program files/geth

حواستون باشه بعد از کلمه cd یک اسپیس بزنید، بعدش پوشه ای که geth رو نصب کردید واسش بنویسید.بعدش cmd این شکلی میشه:

2.jpg

حالا به پوشه متصل هستیم و میتونیم هر دستوری بنویسیم، نرم افزار geth اجرا کنه.خب برای شروع بنویسیم:

geth account new

منظور یعنی geth یک اکانت جدید میخوام درست کنم.اگر فقط بنویسید geth account بهتون میگه کامل بگید چی میخواید،میخواید بسازید،ادیت کنید، اکانت های قبلی رو لیست کنید و...

3.jpg

ازتون میخواد پسورد رو بنویسید. دقت کنید وقتی پسورد مینوسید، اصلا نشون نمیده که داره تایپ میشه! پس اگر تایپ میکنید و نشانگر خط تایپ،تکون نخورد، بدونید داره تایپ میشه ولی نمایشش نمیده.خب بعد از اینکه تایپ کردید اینتر بزنید و یکبار دیگه تایپش کنید تا اکانتتون ساخته و فعال بشه.

4.jpg

همونطور که می بینید اکانتتون ساخته شد و یک Address هم بهتون داده که یجورایی مثل یوزر نیم میمونه (اگر اشتباه نکنم:/)

در اینجا توضیحات کاملی داده شده که اگر انگلیسی بلد باشید میتونید متوجهش بشید.عزیزانی که از قبل مقداری برنامه نویسی،یا ساخت وبسایت، یا کلا با تایپ اینجور کمند ها سر و کار داشتن، قشنگ دستشون میاد :

https://github.com/ethereum/go-ethereum/wiki/Managing-your-accounts

 

برای اطلاع عمومی خودتون در کمند، وقتی پوشه ی Geth رو هم انتخاب کردید، این رو بنویسید

geth help

تا تمام دستورات و راهنمایی ها بهتون داده بشه.میبینید که برخی گزینه ها با دو تا منفی شروع میشن، اینها یجورایی عملیات اجرایی هستند مثلا منفی منفی ماینینگ، ماینینگ سی پی یو رو شروع میکنه.

ولی خب ماین داریم تا ماین! همینجوری سرخود ماینینگ به هیچ دردی نمیخوره، شما بایستی هدفمند ماین انجام بدید،یعنی به ازای کاری که انجام میدید پورسانتتون رو (که همون اتر) هستش،دریافت بفرمائید.

5.jpg

ببینید در COMMAND ما اومدیم کمند Account رو اجرا کردیم ببینید در توضیحاتش هم نوشته Manage Accounts که یعنی اکانت ها رو مدیریت میکنید.

چرا اکانت میسازیم؟ که کیف پول داشته باشیم، که اگر ماین انجام دادیم، به حساب واریز بشه.

===

در ادامه نرم افزار ethminer رو نصب میکنیم که وظیفه اش ماینینگ از طریق قدرت کارت گرافیک هستش. فقط هماهنگی بین این 2نرم افزار، یکم کار داره، و همینطور متصل کردن Geth به سرور اصلی کمی دردسر داره.کمی که نه،خیلی زیاد:D

===

برای شروع راحت بود نه؟ امشب اگر زنده بودم (میدونید که بخاطر چی:D) قسمت ماینینگ ساده رو شروع میکنیم.

ببخشید هرجایی که ایراد داشت، یا اگر ترجمه ام یا برداشتم درست نبوده، من بصورت حدودی و کلی توضیح میدم چون اطلاعاتم رو از وبسایت خودشون و گیت هاب دریافت کردم.

موفق و سلامت باشید عزیزان.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...