رفتن به مطلب

ارز دیجیتال اسلامی هم به بازار آمد.


Recommended Posts

یک شرکت اماراتی در تلاش برای منطبق کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتالی با شریعت اسلامی است و یک ارز دیجیتالی تحت پشتیبانی طلا منتشر می کند.

به گزارش خبرگذاری تسنیم به نقل از رویترز، افزایش علاقمندی به ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و اترئوم به منطقه حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا یعنی مراکز اصلی مالیه اسلامی نیز سرایت کرده است.

اما به دلیل اینکه ارزهای دیجیتالی فرآورده های مهندسی مالی هستند و ابزار سفته بازی به شمار می روند، شریعت اسلامی نگاه چندان مثبتی به آنها ندارد. در شریعت اسلامی علاوه بر ممنوعیت گرفتن سود پول، تاکید ویژه ای روی فعالیت های اقتصادی واقعی بر مبنای دارایی های فیزیکی وجود دارد و فعالیت های احتکاری پولی مذموم شمرده می شود.

این موضوع سبب ایجاد شبه هایی در میان علمای اسلامی در خصوص شرعی بودن یا نبودن داد و ستد ارزهای دیجیتالی شده است. شرکت های منتشر کننده ارزهای دیجیتالی با هدف برطرف کردن این حساسیت ها در حال ارائه ارزهای دیجیتالی با پشتوانه دارایی های فیزیکی هستند.

یک شرکت اماراتی در تلاش برای منطبق کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتالی با شریعت اسلامی است و یک ارز دیجیتالی تحت پشتیبانی طلا با نام وان گرم منتشر می کند.

هر واحد ارز دیجیتالی وان گرم، تحت پشتیبانی حداقل یک گرم طلای فیزیکی قرار دارد که در مکانی مشخص نگهداری می شود. این ایده با هدف محدود کردن سفته بازی مطرح شده است.

ابراهیم محمد، شهروند انگلیسی که سال گذشته به همراه چند سرمایه گذار دیگر شرکت وان گرم را راه اندازی کرده گفت: «طلا جزو نخسیتن اشکال پول در جوامع اسلامی بوده، و از این جهت برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی مناسب به نظر می رسد... ما تلاش می کنیم اثبات کنیم که قوانین و مقررات اسلامی در انطباق کامل با فن اوری دیجیتالی بلاک چین قرار دارد.»

تاکنون ده ها میلیون دلار از این ارز دیجیتالی تحت پشتیبانی طلا منتشر شده است. حدود 60 درصد از این نوع ارز دیجیتالی که قرار است منتشر شود، هنوز به فروش نرسیده است.

tasnimnews

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان وضعیت یجوری شده تا میگی اسلام و خدا یسریها گارد میگیرن در حد لالیگا:D..اینکار باز یه منطقی پشتشه نه طرف با 5تا کارت گرافیک پول بادِهوا درست میکنه و هیچ پشتوانه و هویت منطقی ای نداره..البته ببخشید.. از ناکجااباد استخراج میکنه که عملا خالیبندیه اما چون باهم باورش میکنیم و خوشیم، میشه منطقی.. و مهندسین توضیحات و تعاریفی بنا میکنن که طرف میگه درسته دیگه..حکایت، حکایتِ مد شدن شلوار و لباس پارست که طرف کارش اینه شلوار سالم رو میبره قشنگ جر میده بعد دو برابر میفروشه^_^..یا یاد تب گلدکوئست میافتم که چه حکایت تخیلی و البته چندساله ای داشت.

وقتی هی دارن ارز جدید میسازن دیگه باید به این نتیجه رسید که این یه سرابه و سود اصلی رو سازندگان این تخم مرغ شانسی میکنن که اوایل البته برای یه عده  سود و درامد داره ولی اخرش..

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

 چرا راه دور میرید!!!  "سود بانکی"  که از ربا هم حرومتره!!!! ولی حلالواریش کردن  ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هرچیزی اسم ایران پشتش باشع یه موش گیری هم پشتش هست!

البته اگه بیاد ایران

ویرایش شده توسط Miad007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در در 1397/01/20, 14:27:45، Miad007 گفته است :

هرچیزی اسم ایران پشتش یه موش گیری هم پشتشه!

این چیکار به ایران داره؟؟؟؟شرکت اماراتی داره روش کار می کنه تیمشونم ظاهرا انگلیسی است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در در 1397/01/20, 14:12:28، tsd137 گفته است :

سلام

 چرا راه دور میرید!!!  "سود بانکی"  که از ربا هم حرومتره!!!! ولی حلالواریش کردن  1f615.png

سود بانکی در ایران اصلا سود نیست که حروم باشه شما سالی حداقل 30درصد تورم واقعی دارید .بانکها نهایت به شما 23درصد سود می دهند یعنی سالی 7درصد از اصل سرمایه ضرر می کنید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، Mantel گفته است :

چند وقت دیگه دلار اسلامی هم وارد بازار میشه

منظور دوست عزیزمون دلار 1000 تمنیه ?

ویرایش شده توسط tsd137
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...