رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. ATER

    ATER

    کاربر سایت


    • امتیاز

      25

    • پست

      3537


  2. hd5870

    hd5870

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      11

    • پست

      4190


  3. Miad007

    Miad007

    کاربر سایت


    • امتیاز

      6

    • پست

      1584


  4. 8030

    8030

    کاربر سایت


    • امتیاز

      6

    • پست

      96


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 05/21/18 در همه بخش ها

  1. اکنون تمامی شایعات مربوط به نسخه 3 گیگی کارت GeForce GTX 1050 به حقیقت تبدیل شده و کمپانی NVIDIA به صورت رسمی این کارت را به خانواده محصولات خود اضافه کرده است.گفته شده این کارت به مانند مدل 5 گیگی کارت 1060 منحصرا مخصوص منطقه آسیا نبوده و در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.کارت GTX 1050 از مشخصاتی مشابه با کارت 1050TI بهره میبرد. این کارت دارای همان تعداد 768 هسته CUDA است.این کارت حتی به مقدار 102 مگاهرتز سرعت بیشتر در سرعت کلاک پایه و 126 مگاهرتز بوست کلاک بالاتر نسبت به مدل Ti تجهیز شده است.به عبارت دیگر از لحاظ تئوری ، این کارت قدرت محاسباتی به مراتب بالاتری خواهد داشت. بزرگترین تغییر در این کارت ، مربوط به پیکربندی حافظه میشود.در گذشته کارت GTX 1050 2GB ،هرگز نمیتوانست انتخاب خوبی برای انجام بازیها دردقت تصویر 1080P و جزئیات بالا باشد.زیرا این مقدار حافظه بافر اصلا کافی نبود.پس بنابراین مدل 3 گیگ از کارت GTX 1050 میتواند جایگزین جالبی باشد.با مقدار 3 گیگ حافظه ویدئویی GDDR5 و یک عرض باس 96 بیتی ، میتوان پهنای باندی به اندازه 84 گیگابایت بر ثانیه را انتظار داشت.اما لزوما این کارت از عهده بازیهایی با حجم گرافیکی بالا بر نخواهد آمد و بیشتر مناسب بازیهای MMO خواهد بود، اما برای گیمرهایی با بودجه محدود بسیار مناسب خواهد بود. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    4 امتیاز
  2. درود جناب بهمنیان عزیز بلی،شاید علتش فروش کم بوده که خواستن با یه کاهش قیمت جزئی خریدار رو ترغیب به خرید کنن. مشابه همین مورد رو دیدم.کاغذ آ4 یه برند قیمت از 12ت رفت رو 18ت الان اومده رو 14ت. شاید کاغذ افت داشته باشه اما بقیه کالا ها افتشون شبیه جوکه و بهتره خودمون رو فریب ندیم.مثلا قیمت 7100 قبل از گرونی 495ت تا 520ت بود که شد 800ت تا 899ت،الان هم شده 795ت.300ت گرون شده و ارزونی در کار نیست. رم 8گیگ 360ت تا 390ت بود الان کمتر از 490ت نیست،همچنین فرکانس بالا ها به طور عجیبی تخیلی شدند.رم 16گیگ 3200 قیمتش 750ت بود الان 1100ت ارزونترینش هست. فلش 32گیگ گرفتم 55ت دیجی بردش رو 130ت بعد هم ناموجود شد. کالایی رو از دیجی گرفتم 879ت الان زده 1800ت بعد با تخفیف زده 1599ت. پرینتر 1102 530ت بود الان 1100ت. گوشی ها قیمتشون فوق تخیلی شده قیمت کارت ها سر به فلک کشیده و ....... توی این چند هفته گرونی،خاطرات زمان مدیر جهانی زنده شد. قشنگ یادمه سایت رایان صبا رو چک میکردم نیم ساعت به نیم ساعت قیمتهارو افزایش میداد. الانم دیجی رو رفرش میکنی 500ت میزاره رو قیمت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه هم تقصیر نهاد مربوطه س که رسیدگی نمیکنه.
    3 امتیاز
  3. درود بر دوستان طی ده روز اخیر چند قلم جنس که نیاز داشته‌ام چند مرحله افت قیمت داشته‌اند. کالاها هم متفاوت بوده‌اند و مرجع من فروشگاههایی بوده‌‌اند که اول کالا را داشته‌اند و دوم چون فروش بالایی دارند مدام با کالای جدید جایگزین می‌شده و به قولی قیمتها بروز بوده‌اند. نمونه‌ها: کاغذ جوهر افشان (roll and Sheet)، کارتریج اصلی چاپگر جوهر افشان، پردازنده‌ی ۷۱۰۰ اینتل، رم ddr4، حافظه‌ی فلش آیا شما نیز چنین تجربه‌ای داشته‌اید؟ علت چیست؟
    2 امتیاز
  4. حدود چند روز پیش بود که گزارش هایی مبنی بر آغاز فروش اولین نمایشگرUltra HD 144Hz HDR مجهز به G-Sync از سوی کمپانی Acer توسط وب سایت NewEgg منتشر شد.امروز نیز گزارش های رسیده حاکی از آن دارند که نمایشگر ASUS PG27UQ با مشخصات مشابه ، در برخی از خرده فروشی های اروپایی با قیمت 2550 یورو برای فروش لیست شده و قرار است از ماه ژوئن در اختیار خریداران قرار بگیرد.نمایشگر ASUS PG27UQ از مشخصاتی نظیر پنل 27 اینچی UHD به همراه نرخ 144 هرتزی و قابلیت GSYNC HDR با تعداد 384 نقطه روشنایی و شدت روشنایی 1000 نیت با پوشش رنگی dci-p3 برخوردار است. در انواع خرده فروشی ها اتحادیه اروپایی ، این صفحه نمایش در حال حاضر برای پیش فروش لیست شده است . بالاترین قیمت ذکر شده برای این مدل به 2919 یورو میرسد که در نوع خود جالب است ، زیرا همین نمایشگر در ایالات متحده با قیمت 1999 دلار برای فروش قرار داده شده است.البته در این بین یک وب سایت هلندی در ابتدا برچسب قیمتی 2560 یورویی را در نظر گرفته بود ، اما این قیمت دچار نوسان بوده و به 2799 یورو افزایش داشته است.با توجه به اشاره منابع مختلف به قیمت گذاری ، گمان میرود این نمایشگر ها در ابتدای عرضه حداقل با برچسب قیمتی 2500 یورویی همراه باشند. منبع : Guru3d مترجم : محمد فتحی
    2 امتیاز
  5. خخخخخ پای این مانیتور کافر به مملکت اسلامی ما برسه راحت کمه کم 25 میلیون تومن قیمت میخوره ... عین قند و نبات ? البته اگر با قیمت ارز فعلی حساب کنیم و تا اون موقع افزایش نرخ ارز نداشته باشیم ... خخخخخ مرگ بر استکبار جهانی که میخواد با وسوسه این قطعات ، ما رو از راه راست منحرف کنه ?
    2 امتیاز
  6. درود این مشکل توی گلس‌های غیراستاندارد پیش میاد شما که گوشی‌تون لبه‌های 2.5d داره باید گلس فول‌فریم و فول‌چسب می‌گرفتین براش. اینطور کاملاً لبه‌ها رو هم پوشش می‌داد... در هر حال اگر این مورد خیلی آزارتون میده با روش زیر قابل حل هست: یک‌عدد گوش‌پاک‌کن رو با مقدار خیلی اندکی روغن‌زیتون آغشته کن و به لبه‌های گلس بزن، بعد با دست یه‌مقدار اون لبه‌های گلس رو به گوشی بچسبون... این کار رو که انجام دادی با دستمال کاغذی آثار به جای‌مانده رو پاک‌کن نمونه‌ی کار انجام شده:
    2 امتیاز
  7. سلام دوستان این رو هم نظر بگیرید . هیت پایپ هایی که برای انتقال حرارت از قسمتی به قسمت دیگه رو دارن کاملا متفاوت با پایپ کولر یا یخچال هستن.(چند لایه با لایه های تبخیر و میعان با سیکل بسته) ولی تو وسایل سرمایشی این گونه نیست (سیکل بسته با کندانسور و کمپرسور و...). اینا بهه درد نمیخورن اصلا تو اوراقی میتونی پیدا کنی . اندازه و قطر خاصی مد نظرتونه ؟برای چه کاری ؟ من دو سال پیش از علی اکسپرس گرفتم 20 سانتی حدود6 -7 دلار بسته به طول و قطر و توان قیمت متفاوتی دارن.
    2 امتیاز
  8. شنیده‌ها حاکی از آن است که اولین پردازنده Cannon Lake که به صورت عمومی نمایش داده خواهد شد Intel i3 8121U می‌باشد. اما امروز اخباری منتشر شده که نشان میدهد یک چیپ 10 نانومتری دیگر نیز توسعه داده شده که از چشم‌ها دور مانده، پردازنده‌ای به نام M3 8114Y، همانطور که از نام پردازنده مشخص است، این پردازنده به سری کم مصرف Cannon Lake-Y تعلق دارد. که پردازنده‌ای دو هسته‌ای با 4 ترد و کلاک پایه 1.5 گیگاهرتز می‌باشد، همچنین صحبتی از حداکثر فرکانس این پردازنده درحالت بوست نشده اما می‌توان انتظار داشت در حالت بوست به کلاک 2.2 گیگاهرتز دست یابد و همانند مدل قبل از خود دارای TDP حدود 4.5 وات باشد که بسیار ایده‌آل است. همچنین نتایج 3Dmark نشان می‌دهد که این مدل به طور خاص از رم‌های LPDDR4 پشتیبانی می‌کند. برخلاف i3-8121U که iGPU آن غیرفعال شده است اینتل این پردازنده کم مصرف را از داشتن گرافیک داخلی محروم نکرده است. منبع: Techpowerup مترجم: سامان یزدان نیک
    1 امتیاز
  9. گزارش های رسیده نشان از این دارند که سازندگان مادربرد سخت در تلاش هستند تا مادربردهای جدید خود بر پایه چیپست B450 را هر چه سریعتر روانه بازار کنند.در این بین کمپانی ASrock در بین سایر سازندگان پیش قدم بوده و 4 مدل از مادربردهای جدید خود بر پایه چیپست B450 را معرفی کرده است. این چهار مدل عبارتند از B450 Fatal1ty Gaming K4 ، B450 Fatal1ty Gaming-ITX/ac ، B450M Pro4 و B450 Pro4 . در گذشته و با چیپست B350حداقل شش مادربرد بر پایه این چیپست ، عرضه شد .در این لیست مادربردهایی با فاکتور Mini-ITX هنوز مشاهده نمیشوند ، اما احتمال اینکه این لیست بروز شود،بسیار بالا خواهد بود.با توجه به شایعات اخیر قرار است AMD تا پایان سه ماهه سوم امسال به صورت رسمی مادربردهای B450 را به همراه پردازنده های سطح پایین از سری Ryzen 2000 ، معرفی کند. بر خلاف چیپست B350 ،چیپست B450 از قابلیت های XFR2 و Precision Boost پشتیبانی خواهد کرد.هنوز اطلاعات کاملی در این باره ارائه نشده است ، اما بزودی شاهد انتشار اخبار جدید خواهیم بود. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  10. شما موتور جت بستین رو پیکان جوانان بعد با یک میلیون میخای برسی به حد اکثر سرعت ؟
    1 امتیاز
  11. پارس آنلاین بدرد نمیخوره هم پینگش بالاست هم سرعتی که میده کمه یعنی من با پارس انلاین تا 4 بیشتر نمیتونم بگیرم اما عوض کردم به شاتل خطم تا 12 میکشه 2 تا منطقه هم تست کردم این جور بود مرکز مخابراتی ملت مرکز مخابراتی مرزداران(اسم دقیقشو نمیدونم) بهترین سرویس برای بازی انلاین فعلا شاتل هست و تو 3 تا مرکز مخابراتی تست کردم از همش بهتر بود صبا نت هم سرویس خوبیه
    1 امتیاز
  12. درکت میکنم .. من توی علائدین کارت یکی رو گرفتم کارش تخصصی برچسب زدن با دستگاه بود .. آدرسش رو برات پ.خ میکنم .. من یه روز از ساعت 3 تا 8 شب کل علائدین و چهارسو رو زیر رو کردن واسه Oneplus 5T هیچ کسی گلس نداشت .. آخر سر از اهواز 2 تا سفارش دادم .. هردو به درد نخور بودن.
    1 امتیاز
  13. اولش من دادم خود فروشنده برام برچسب نانو تاچ زد.. ولی متاسفانه توی جیبم روش خط و خش زیادی افتاد ... گلس 2.5 و 5 D تمام چسب گرفتم .. هردو مشکلات خودشون رو دارن .. این روش روغن هم توی نت دیدم .. ولی میترسم به گوشیم آسیب بزنه در آخر مجبورم برچسب بزنم ..
    1 امتیاز
  14. این مدل هم هست قیمتش کمتره pishgammobile
    1 امتیاز
  15. سلام ،این مدل مثل مدل داخل ویدئو هست که گذاشتید. گلس برند Mocolo محافظ صفحه نمایش رنگی و فول کاور Xiaomi Mi5s Plus تفاوت این گلس با مدل های مرسوم و رایج در بازار اول در چسبیدن خوب در کناره های صفحه نمایش گوشی های 2.5D است. icmobile
    1 امتیاز
  16. کمپانی MSI به تازگی بروزرسان بایوسی را برای مادربردهای سوکت AMD AM4 خودبا پشتیبانی از نسل دوم پردازنده های Ryzen منتشر کرده است. در حقیقت این بروز رسانی بیشتر با هدف رفع آسیب های امنیتی اخیر منتشر شده و این موضوع برای این کمپانی در اولویت قرار داشته است.جهت بالا رفتن اطمینان از عملکرد مادربردهای AMD AM4 ، هر دو شرکت MSI و AMD سخت مشغول کار بر روی بروزرسانی های جدید میکروکد ها و ارائه آنها در قالب یک بایوس جدید هستند.بروزرسانی های جدید جهت رفع آسیب های Google Project Zero (GPZ) سطح دو و آسیب (Spectre) در اختیار دارندگان مایکروسافت ویندوز ، برای دانلود در دسترس قرار خواهند گرفت. بایوس جدید به همراه آخرین میکروکد AMD AGESA 1.0.0.2a خواهد بودو به طور کامل از نسل دوم پردازنده های AMD Ryzen پشتیبانی خواهد کرد. MSI به شدت به کاربران خود توصیه کرده تا آخرین بروزرسانیهای جدید را برای سیستم خود دانلود و نصب کنند.این آپدیتها همگی برای رفع آخرین آسیب ها و مقابله با آنها به تمامی کاربران این پلتفرم توصیه شده است.با مراجعه به وب سایت MSI میتوانید با توجه به مدل مادربرد خود آخرین بروزرسانی بایوس را دریافت و نصب کنید. منبع :Guru3d مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  17. اس اس دی ای دیتا Ultimate SU800 128GB
    1 امتیاز
  18. چه میزان بودجه در نظر گرفتید دوست عزیز؟
    1 امتیاز
  19. اره نا امید شده بودم ???
    1 امتیاز
  20. بعععععله الان اوکیه . گیگاباگ یکبار دیگه مارو سرافراز کرد :دی
    1 امتیاز
  21. این جشنواره بخوره توی سر ایسوس اجناس دوبرابر کرده بعد به چند نفر می خواهد جایزه بدهد با این روند به زودی دراین مکان مجلس ختم برند ایسوس در ایران منعقد می باشد علت فوت گران فروشی
    1 امتیاز
  22. سامسونگ درحال کار بر روی یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ ساخته شده تاکنون می‌باشد، سایت TFT Central گزارش می‌دهد که سامسونگ قصد دارد مدل‌های التراواید خود را دوبرابر کند و در سری جدید صفحه نمایش‌های خود از تکنولوژی کوانتوم دات بهره جوید. انتظار می‌رود صفحه نمایش جدید سامسونگ دارای این مشخصات باشد: صفحه نمایش 49 اینچی منحنی 1800R با نسبت تصویر 32:9 که وضوح آن 5120x1440 با نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌باشد. لازم به ذکر است سامسونگ هم اکنون با مانیتور 49 اینچی CHG90 خود بازار مانیتورهای الترا واید را تسخیر کرده است اما CHG90 نسبت به این مانیتور جدید نقطه ضعف بزرگی دارد و آن هم وضوح 3840x1080 می‌باشد که نسبت به مدل جدید با وضوح 5120x1440 پیکسل تعداد پیکسل‌های کمتری حدود 77 درصد در خود جای داده است که عدد بزرگی‌ست.البته این صفحه نمایش تنها محصول سامسونگ نخواهد بود بلکه این شرکت قصد دارد مانیتوری 43.4 اینچی با وضوح 3840x1080 و نرخ تازه سازی 144 هرتز را نیز در آینده نزدیک عرضه کند که خبر خوبی برای کسانی است که صفحه نمایشی بزرگ با نرخ تازه سازی بالا نیاز دارند. منبع: TweakTown مترجم: سامان یزدان نیک
    1 امتیاز
  23. درود در تعمیرگاههای یخچال و کولر گازی لوله‌ی مسی گیر می‌آید، اما ضخیم و قطورند.
    1 امتیاز
  24. دقیقا برعکس این برای من توی فارکرای 3 اتفاق افتاد . توی یکی از مراحل فرعی که باید3 تا ( ؟ ) پلنگ رو با تیر و کمان می کشتم بر اثر حمله یکی از پلنگ ها وارد تخته سنگی شدم که کنار یا روی اون ایستاده بودم . توی این حالت هم پلنگ مورد نظر به من حمله میکرد ولی نمی تونست به من آسیبی بزنه . البته برعکس این مورد تیرهای من هم به پلنگ نمی خورد !!!
    1 امتیاز
  25. در یک خبر بسیار جالب از سوی تیم NVIDIA ، که در حساب توییتر این کمپانی پخش شد ، خبر از ورود تعداد زیادی کارت گرافیک به بازار را داد.جالب تر اینکه با ورود این حجم بالای کارت گرافیک به بازار ، احتمال کاهش قیمت کارتهای گرافیکی بسیار بالا خواهد بود.درعکس منتشر شده در توییتر انویدیا ، یک کشتی باری پر از کانتینرهای حمل بار را نشان میدهدکه توسط نرم افزار فتوشاپ ، لوگوی انویدیا بر روی آنها نقاشی شده است.در کنار این عکس از عبارت supply run استفاده شده ، که ممکن است به دلیل ورودی حجم تازه ای از محموله کارتهای گرافیکی GeForce به بازار باشد. این مورد تنها میتواند یک دلیل داشته باشد و آن اینکه به دلیل فروکش کردن تب ماینینگ ، سازندگان کارتهای گرافیکی با انبوهی از کارتهای گرافیکی بدون مشتری ، مواجه هستند و بدان معناست که اکنون عرضه بیشتر از تقاضای بازار است.این در نوع خود میتواند معنا دار باشد.نکته جالب توجه اینکه کاربری نسخه اورجینال این عکس را برای انویدیا توئیت کرده که حاوی کانتینرهای قرمز است! منبع : Guru3d مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  26. در حال حاضر آخرین فناوری به کار رفته در صنعت ساخت تراشه های حافظه ، امکان ساخت یک تراشه 64 لایه را برای حافظه های NAND میسر ساخته است.اکنون یک دستاورد بزرگ در حال شکل گیری است و تا سال 2021 ، تعداد این لایه ها به رقم خیره کننده 140 لایه و حتی فراترخواهد رسید.این عمل به نوبه خود باعث خواهد شد تا علاوه بر افزایش ظرفیت از تعداد پشته های تراشه ها کاسته شده و کاهش قیمت را در پی داشته باشد .اخیرا یک نقشه راه توسط یک شرکت فعال در حوزه صنعت نیمه هادی ها منتشر شده است . در این نقشه مشخص شده که تنها هدف، کاستن از لایه های تراشه ها نیست ، بلکه کوچکتر شدن این لایه ها نیز جز اهداف ساخت به شمار میرود.البته هدف اصلی اینست که ظرفیت ذخیره سازی بیشتری در هر تراشه ایجاد شود و این روند سالها نیز ادامه پیدا کند. اما اکنون لایه بندی تراشه های NAND با استفاده از فرآیند 55 نانومتر انجام میشود که امید است تا سال 2021 ، این فرآیند به 45 نانومتر برسد.Toshiba و Western Digital در حال حاضر مشغول کار بر روی تراشه های 96 لایه BiCS 3D NAND هستند که انتظار میرود ظرفیت 12 ماه آینده اولین نمونه های آنها به تولید برسند.کمپانی سامسونگ نیز امسال بر روی توسعه نسل پنجم تراشه های 96 لایه 3D NAND خود کار خواهد کرد.برای سال 2020 شما میتوانید انتظار تراشه های 120 لایه را داشته باشید . این رقم تا سال 2021 به 140 لایه افزایش خواهد یافت. نقشه راه فعلی هیچ توضیحی را در مورد افزایش ظرفیت واقعی با توجه به بهبود فناوریها ، ارائه نمیدهد.با این حال سامسونگ اعلام کرده که تراشه هایی با ظرفیت یک ترابیت را هدف خود قرار داده است.با توجه به بکارگیری 4 بیت به ازای هر سلول QLC در تراشه های 96 لایه ، میتوان انتظار افزایش تراکم داده ها را داشت.در حال حاضر تراشه های 64 لایه توانسته است تراشه هایی با ظرفیت نهایی 512 گیگابیت را ارئه دهد.اسلاید های منتشر شده توسط یک کمپانی آمریکایی به نام Applied Materials انجام شده که وظیفه تامین تجهیزات و خدمات در صنعت نیمه هادی ها را بر عهده دارد. منبع : Guru3d مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  27. شرکت ASRock به تازگی مینی مادربرد قدرتمند X470 Fatal1ty Gaming ITX/ac بر پایه چیپست X470 کمپانی AMD را در دسترس علاقه مندان قرار داد.اکثریت مشخصات این مادربرد برای علاقه مندان شناخته شده است ، اما ویژگی جالب توجهی که نظر شما را به خود جلب میکند ، استفاده از خروجی تصویر DisplayPort بر روی این مادبرد است، که به ندرت در محصولات دیگر میتوان آن را یافت.این ویژگی برای کاربرانیست که قصد دارند ، قابلیت FreeSync را با استفاده از پردازنده گرافیکی APU های خانواده ZEN فعال کنند. این مادربرد یک انتخاب عالی برای کاربرانی است که به دنبال یک سیستم جمع و جور به همراه یک مادربرد ITX و با امکاناتی بی نظیر مانند اتصال داخلی Wi-Fi AC هستند.در این مادربرد ، ازراک از یک تم مشکی بهره گرفته ، که جلوه خاصی به آن بخشیده است.این مادربرد هنوز قیمت گذاری نشده است ، اما با توجه به اینکه ASUS برچسب قیمت 200 دلاری را برای مادربرد ASUS ROG Strix X470-I Gaming در نظر گرفته ، میتوان احتمال داد که این برد نیز قیمتی در همین حدود داشته باشد.این مادربرد به زودی در قفسه فروشگاه ها موجود خواهد بود ، اما موضوع نا امید کننده این است که با توجه به هشدارهایی در وب سایت ازراک ، ممکن است در همه نقاط دنیا در دسترس قرار نگیرد. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی
    1 امتیاز
  28. درود بری بگی قیمت جهانی کارت ارزون شد میگن از ما خرید قبله، اما بگی خب چرا گرون کردین میگن دلار گرون شده، خیلی باحاله نه ?
    1 امتیاز
  29. ایسوس در سری Z170 از فن آوری Aura RGB استفاده کرده، که نسخه ی اولیه سیستم Aura ایسوس هست، در نسل Z270 به بعدش، ایسوس از فن آوری Aura Sync استفاده کرده. این ها دو تا فن آوری متفاوت هستند. نرم افزار Aura RGB هیچ سازگاری با Aura Sync نداره. بعد از به روز رسانی ویندوز 10 به Creators Update بسیاری از نرم افزار های ایسوس دچار اختلال شد، بعدش ایسوس به روز رسانی نرم افزاری که روی سایت انجام داد اشتباهی نرم افزار Aura Sync رو در بخش Utilitry های Aura RGB هم قرار داد که نه سازگاری داره و نه با هم قابل نصبه. از این رو، دوستانی که مثل بنده Z170 دارند و از فن آوری Aura RGB استفاده می کنند، نرم افزار Aura خالی یا همون Lightening Control رو باید استفاده کنند و نرم افزار جدیدتر Aura Sync قابلیت استفاده روی Z170 نداره.
    1 امتیاز
  30. دو نوع اطلاعات از لحاظ استفاده در بازیها داریم (هرچند که تعداد انواع این اطلاعات بسیار بیشتر از دو نوع هستش ولی در اینجا اشاره به دو نوعش کافی هستش) : یک سری از اطلاعات باید در زمان لود شدن مراحل و قرار گرفتن بازیباز در مرحله لود بشن...این اطلاعات مواردی مثل بافت اسلحه ها , بافت زمین و محیط اطراف , فایلهای موسیقی و صوتی بازی و غیره هستن که قبل از اینکه بر روی RAM قرار بگیرن باید از روی Hard Drive و یا از روی Optical Disk خونده بشن... نوع دوم اطلاعاتی هستن که به اصطلاح بصورت Real-Time در حال اجرا شدن هستن (و شامل اطلاعات نوع اول هم هستن)...این اطلاعات مواردی مثل مختصات قرار گیری بازیباز , میزان جان باقیمانده ی وی , تعداد مهمات , مختصات نورپردازی بازی , محاسبات مربوط به Shader های بازی و غیره هستن که از روی Hard Disk و یا Optical Disk خونده نمیشن...این اطلاعات در طول اجرا شدن بازی توسط موتور بازی در داخل RAM قرار میگیرن و هی بر روی اونها محاسبات مختلف انجام میگیره... در متن قبل من به مهمترین تفاوت بین وجود و عدم وجود هارد درایو اشاره کردم ولی فرصت نکردم که به RAM بپردازم...در واقع هدف اصلی متن قبلی نشون دادن تفاوت سرعتهای لودینگ بازیها در سیستمهای دارا و فاقد رم بودش... بیاین فرض کنیم که انتقال داده رو در کنسول و PC به دو قسمت زیر تقسیم کردیم : انتقال داده ها از Hard Drive به سیستم انتقال داده ها بین RAM و CPU در کنسولها و سیستمهای نسل حاضر دومین مقوله دارای برتری خاصی نیستش...به این معنی که سرعت انتقال داده ها بین RAM و CPU اونقدر بین PC و کنسول فرقی نداره که بخواد تاثیر زیاد در زمانهای لودینگ داشته باشه (مثلا لودینگ رو از 20 ثانیه به 3 ثانیه کاهش بده) و علتش هم اینه که هم کنسولها و هم PC ها فعلا از آرکیتکچرها تقریبا متشابهی برای RAM هاشون استفاده میکنن و هر دوی این سیستمها هم دارای RAM هستن... PS3 دارای رم XDR شرکت Rambus هستش که کمتر توی PC ها دیده شده ولی باعث نمیشه که تقاوت اساسی داشته باشن...360 از آرکیتکچر متشابه رمهای DDR 2 برای RAM ش استفاده کرده و رمهای امروزی PC ها هم از DDR 1 گرفته تا GDDR 4 ساختمانهای خیلی متفاوتی با هم ندارن... از طرفی PC های امروزی ما دیگه بیشتر با رمهای DDR 2 کار میکنن که خیلی متشابه همون رمهای کنسولها هستش و برتری خاصی رو به اونها نمیده... رمهای GDDR 3 و GDDR 4 برای کارتهای گرافیکی استفاده میشن و دارای سرعتهای بالاتری از DDR 1 و DDR 2 ها هستن... همین باعث شد که من توی موضوع قبلی اشاره ی خاصی به RAM نکنم : برای اینکه اگر به اندازه ی کافی هم در PC و هم در کنسول باشه , تفاوت زمان لودینگهای این دو سیستم تقریبا کمرنگ میشه... ولی عدم وجود هارد درایو مشکلی بود که باعث تفاوت عظیم سرعت بین کنسولها و PC ها شده بود و برای همین در متن بالا بهش اشاره کردم... بزرگترین نقش رو در اجرای بازی همون RAM ایفا میکنه...Counter Strike رو در نظر میگیریم : بازی شروع میشه و یک منو برای خرید نمایش داده میشه...در کنار هر اسلحه یک سری مشخصات نوشته شده...موتور بازی میره و اطلاعات بازی رو از داخل هارد دیسک بیرون میکشه و درون RAM میریزه...CPU این اطلاعات رو میخونه و طبق دستوری که موتور بازی بهش میده اونها رو نمایش میده...توی زبانهای برنامه نویسی تا وقتی که فایل رو نبندی اطلاعات درونش Save نمیشه (fClose) و در یک بازی بستن فایل به معنی خارج شدن از بازی بطور درست هستش...پس در بین بازی این اطلاعات در هارد نوشته نمیشن...پس کجا هستن ؟! این اطلاعات درون RAM سیستم قرار میگیرن و بصورت دینامیک تغیر میکنن و در انتها به هنگام Save کردن بازی , موتور بازی نگاهی به نتایج نهایی این اطلاعات در RAM میندازه (که روشون تا به این لحظه تغییرات صورت گرفته ولی ثبت نشدن) و سپس این اطلاعات نهایی رو در یک فایل باینری ذخیره میکنه... مثلا در بازی به یک دیوار نگاه میکنین...این دیوار روش یک بافت کشیده شده...موتور بازی وقتی که به سمت دیوار نگاه میکنین میفهمه که باید بافت این دیوار رو سریع لود کنه...پس میره و از توی هارد درایو اطلاعات این بافت رو که یک عکس هستش پیدا میکنه ولی سعی نمیکنه که این اطلاعات رو از روی همون هارد بخونه...بلکه اطلاعات این عکس رو درون RAM میریزه و به کمک کلاسهایی که برای موتور تعریف شده , اونرو درون RAM کارت گرافیک به Texture های مختلفی تبدیل میکنه که بصورت دینامیک بوجود اومدن (یعنی یک Pointer هستن که Dynamic Allication دارن)...این یکی دیگه از کارهای RAM کارت گرافیک بودش... در اینجا خوب میبینم که به موضوعی اشاره کنم...به هر کی میگی که کارت گرافیکت چیه سریع میگه "فلان تا RAM داره !" و مشکل اینجاست که اغلب ماها قدرت کارت گرافیک رو در RAM ش میبینم و نه GPU ش...در حالیکه همونطور که اشاره کردم قسمت اصلی کار یک RAM برای کارت گرافیک همون نگهداری بافتهای یک مرحله هستش (البته کارهای شاخ دیگه ایی رو هم مثل نگهداری اطلاعات Shading ها و Shader ها انجام میده که بهش اشاره ایی نمیکنم)... بافتهای بازی ایی مثل Counter Strike حجمشون فراتر از چند مگابایت هم نیستش و همین باعث میشه که مثلا با یک کارت گرافیک 64 مگابایتی بتونی بازی رو اجرا کنی (البته نه بهینه) ولی در موتوری مثل Unreal و یا حتی id Tech 4 (که باهاش بازی Doom 3 رو ساختن) کیفیت بافتها به چند ده مگابایت میرسه که اگه بخوای در یک صحنه از 10 تاشون استفاده کنی یه دفعه میبینی که نیم گیگابایت از فضای RAM پر شدش و برای همین وجود RAM بیشتر برای کارت گرافیک در چنین مواقعی یک نعمت میشه... هر چند که یک سری الگوریتم خاص برای Mapping های بافتها هستن که حجمشون رو بدون از بین بردن کیفیت بالاشون کاهش میدن...خود استاد جان کارمک با ارائه ی جدیدترین موتورش (id Tech 5) تونسته در یک مرحله ی کوچولو بیش از 18 گیگابایت بافت رو در موتورش استفاده کنه و جالبه که این موتور رو طوری نوشته که با یه کارت گرافیک 256 مگابایتی هم میشه بازی رو اجرا کرد ! فقط ببین الگوریتم اون موتور چیه ! از RAM کارت گرافیک به RAM اصلی سیستم میریم...خب ! توی بازی Crysis یک بمب منفجر میشه و یک خونه رو نابود میکنه...این خانه ی یک تکه حالا تبدیل به تقریبا 10 هزار تکه ی کوچکتر شده که همه شون باید مطابق با شعاع انفجار , شدت انفجار , شتاب انفجار و نیروی وارد بهشون جهت گیری کنن... برنامه نویس فیزیکی بازی (از بین انواع و اقسام برنامه نویسهای موتور بازی) یکی از وظایفش اینه که بشینه و برای این انفجارهای از پیش تعیین نشده الگوریتم بنویسه...گفتم میشن 10 هزار تا شیئ دیگه ؟! خب ! این 10 هزار تا شیئ هر کدوم باید طبق نیروی خاصی که از جهت خاصی بهشون وارد شده جهت گیری بکنن و با بردار نرمال مخصوص به خودشون و نیروی مخصوص به اون به اطراف پرتاب بشن... CPU میاد و اطلاعات این 10 هزار تا شیئی رو در آن در RAM میریزه...بعدش میاد و برای این 10 هزار تا شیئ محاسبه های ریاضی واقعا سنگین میکنه...محاسبه هایی که باید حتما درشون یک ماتریس نوشته بشه که مختصات رو نشون میده و یک نیرو باید ضربدر این ماتریس بشه (و همه مون میدونیم که چقدر محاسبات ضرب ماتریسی سخت و طاقت فرساست حتی برای CPU ها !) و سپس جوابهای بدست آمده در یک آرایه ی Integer (و نه Float برای اینکه خیلی محاسبات سخت میشه) گونه ریخته بشن...سپس این آرایه ی 4 در 4 نشان دهنده ی اطلاعات خاصی هستش که باید روی جسم (یعنی یکی از اون ده هزارتا جسم) اعمال بشه تا اون جسم بطور طبیعی در اثر انفجار به اطراف پرت بشه... خب ! 10 هزار تا جسم داریم...هر کدوم یک آرایه ی مثلا 3 در 3 میخوان که میشه 9 تا خونه...هر کدوم از خونه ها هم با توجه به ++C (زبان مادر بازی نویسی) برابر هستن با 4 بایت (بر روی سیستمهای 32 بیتی) پس خواهیم داشت : مرحله ی اول (جهت گیری اولیه) : 9 ضربدر 4 (بایت) ضربدر 10000 = 360 کیلوبایت مرحله ی دوم (نیروی اعمالی بر روی اجسام) : 9 (و یا بیشتر) ضربدر 4 ضربدر 10000 = 360 کیلوبایت (و یا بیشتر) مرحله ی سوم (ترسیم پرتاب و همچنین تغییر لحظه به لحظه ی اطلاعات) : 9 (و یا بیشتر) ضربدر 4 ضربدر 10000 = 360 کیلوبایت (و یا بیشتر) و این چرخه همینطوری ادامه پیدا میکنه...برای یک پرتاب ساده باید موارد زیر رو در نظر گرفت : جهت پرتاب (یک بردار در فضای سه بعدی) , نیروی پرتاب (یک مقدار برداری که دارای مقدار عددی هم هست) , شتاب پرتاب (که از نیرو به دست میاد) , محیط پرتاب ( چک کردن اینکه چه موانعی در سر راه جسم است) , پرتاب (شروع شدن انیمه کردن پرتاب) , برخورد ( محاسبات مربوط به فیزیک بازی در هنگام برخورد) , بعد از برخورد ( محسبات پس از برخورد جسم و محسباتی همچون قل خوردن و یا لیز خوردن و انیمه کردن اونها) و این فقط یک قسمت کوچیک بازی یعنی فیزیک بود که چیزی در حدود 3 مگابایت رو در ساده ترین حالتش (که بازخوردی هم نداره) رو به خودش اختصاص میده... در کنار محاسبات فیزیک , موتور بازی باید حجم عظیمی از دیگر اطلاعات رو جمع کنه مثل موارد زیر : تعداد اسلحه ها و مهمات بازیباز , تعداد دشمنان در دید بازیباز , تعداد دشمنان کلی , اطلاعات چند برداری مربوط به محیط , اطلاعات مربوط به بازخوردها , فراخوانی مکرر اطلاعات مربوط به انیمیشنها و قرار دادن آنها در RAM تا CPU آنها رو اجرا کند , جمع آوری اطلاعات کلی بازی در حین مرحله برای مواقع Save , جمع کردن اطلاعات گرافیکی و فرستادن آنها به کارت گرافیک , محاسبات نورپردازی (در کنار کارت گرافیک) , محاسبات دینامیک برداری , داشتن اطلاعات لازم از بازیباز مثل دید دوربین و زاویه ش و مختصات نقش آفرینی بازیباز و همچنین داشتن بانکی برای دریافت input های بی وقفه و مکرر یک یوزر در حین بازی تا اونها رو دسته بندی و سپس اجرا کنه... و اینها فقط قسمت کوچکی از یک نرم افزار به نام موتور بازی هستش که این کارها رو انجام میده و همین باعث میشه که RAM بازی که بصورت دینامیک هی پر و هی خالی از اطلاعات بازی میشه , تبدیل به یکی از مهمترین (واقعا مهم !) قسمتهای یک سیستم و بالطبعش یک بازی بشه...
    1 امتیاز
  31. سلام عزیزم من هم این مشکل رو داشتم هم روی ویندوز 7 و هم روزی ویندوز 10. روی ویندوز 7 با آپدیت بایوس حل شد. روی ویندوز 10 باید برید تو تنظیمات بایوس و گزینه intel smart connect رو غیرفعال کنید. مشکل شما هم به احتمال خیلی زیاد حل خواهد شد.
    1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...