از لیون کامپیوتر قســـــــــــــــــــــــــــــــــــطی خرید کنید فروش اقساطی برای سراسر ایران
اخبار سخت افزار ، نرم افزار ، بازی و دنیای آیتی در مجله لیون کامپیوتر 🤩
تخته امتیازات
مطالب محبوب
در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 12/22/18 در همه بخش ها
-
قبل از راه اندازی و معرفی سری کارتهای RTX انویدیا ، همه انتظار معرفی سری GeForce GTX 1100 را داشتند. بدون تردید کارت گرافیک GeForce RTX 2060 در حال توسعه است و به زودی در دسترس قرار میگیرد، با این حال قدرت این کارت نسبت به کارت RTX 2070 بسیار محدود تر خواهد بود.اینها تنها میتواند یک معنا داشته باشد و آن این که با توجه به استفاده از هسته های Tensor و RT با یک محصول نسبتا گرانقیمت روبرو خواهیم بود.شایعه جدیدی که اکنون در منطقه آسیا شنیده شده ، گفته میشود که سری کارتهای GeForce GTX 1100 راه اندازی خواهند شد. در ادامه عنوان شده کارت جدیدی تحت نام GeForce GTX 1160 بدون هسته ای RT (Raytracing) وجود خواهد داشت که میتواند صرفه جویی چشمگیری را در بازار کارتهای میان رده رقم بزند و این قسمت از بازار را متحول کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد ، به نظر میرسد که NVIDIA ، خط تولید خود را به دو بخش GTX و RTX تقسیم نموده است.طبق این احتمالات سری 1100 مجهز به نوعی از تراشه های گرافیکی Turing خواهند بود که بخش هسته های RT در آنها حذف شده است.پس امکان عرضه این کارت از طرف انویدیا غیر ممکن نیست ، زیرا قطعا میبایستی به نیاز این بخش از بازار پاسخ دهد ، در غیر این صورت این شرکت در سال 2019 به بدترین تاریخ فروش تراشه های گرافیکی خود خواهد رسید.گمان میرود که کارت GeForce RTX 2060 از سیلیکن TU106-200 برخوردار شود و احتمالا کارت GeForce GTX 1160 نیز به سیلیکن تضعیف شده TU116 مجهز شود.با این حال گفته شده که این کارت نیز میتواند هسته های tensor را در خود داشته باشد.طبق معمول این اخبار هم جزء شایعات منتشر شده در فضای وب هستند .پس باید تا انتشار اخبار رسمی و تایید شده از سوی انویدیا منتظر بمانیم. منبع : Guru3d مترجم : محمد فتحی5 امتیاز
-
خدارو صد هزار مرتبه شکر...امیدوارم این اقتصاد دست و پا شکسته رو نابود نابود کنه.5 امتیاز
-
دوستان عزیز تمام نظرات رو از اول تا به اینجا خوندم و واقعا نظرات جالب بودند و حیف که نمیشه همه رو نقل قول کرد عزیزان. دم همتون گرم و ممنونم از اینکه همه شرکت کردید و تاپیک رو به اینجا رسوندید. همونطور که دوستان اشاره کردند من با 5000 تومان وجه رایج مملکتمون که هممون عقیده داریم که واقعا ارزش خاصی نداره و همونطور که همه گفتن نمیشه کار خاصی باهاش انجام داد و ممکنه یه کار کوچیک و ناچیز رو راه بندازه ، میخوام یه کاری براتون بکنم که هیچ وقت تصورش رو هم نمیکنید؟! این کار بدون شک طبق اشاراتی که دوستان داشتند و خودم هم در طی پست هام بهش اشاره کردم در زمینه مادینگ سیستم هست و به کار همه شما دوستان میاد و شما میتونید با این کاری که من به شما آموزش میدم با 5000 تومان ناقابل کاری رو انجام بدید که شاید برای انجامش کم کم نیاز به هزینه کردن چندین 100 هزار تومان و مقداری وقت صرف تهیه پول و انجام دادنش دارید ولی با این 5000 تومان و صرف اندکی وقت میتونید یه نتیجه عالی داشته باشید که لذتی رو به شما خواهد داد که هیچ وقت اول این تاپیک فکرش رو هم نمیتونستید بکنید؟؟؟!! دوستان من نیتم خیر بوده و همیشه خواستم کاری بکنم که دوستانی که همیشه به علت کمبود بودجه نتونستن خیلی چیزا رو داشته باشن بتونن با کمترین هزینه اون ها رو بدست بیارن. در پست اول خدمتتون عرض کردم که این تاپیک پیش نیاز تاپیک اصلیه و تاپیک اصلی رو که در اون به موضوع پرداخته میشه ( به دلیل دسترسی محدود فعلی به نت ) تا چند ساعت دیگه استارت میزنم و همه شما عزیزان رو دعوت میکنم که نتیجه رو اونجا ببینید و ما رو از نظرات ارزشمندتون بهره مند سازید. باز هم صمیمانه از همه شما عزیزان که نظر دادید و همراهی کردید کمال تشکر و قدردانی رو دارم و امیدوارم که نتیجه کار بتونه همه شما رو راضی کنه. با آرزوی موفقیت برای هممون5 امتیاز
-
درود بر همه دوستان عزیز لیونی که با تاپیک های قبلی همراه ما بودند و باز هم همراه ما خواهند بود. همونطور که همگی در جریان هستید این تاپیک در واقع ادامه و به نحوی همون نتیجه تاپیک قبلیه که قراره در اینجا با اون 5000 تومانی که بهتون گفته بودم یه کار فوق العاده انجام بدیم و کلی لذت ببریم.( احتمال داره عنوان تاپیک رو اندکی تغییر بدم؟!) مطالب و تصاویر لازم تقریبا آماده شدن و فقط مقداری ادیت مونده که روی تصاویر و نوشته ها انجام بشه در همین جا قرار داده میشن و الان خواستم تاپیک رو استارت بزنم که دوستان فکر نکنن یه حرفی زدم و رفتم نه ! تا چند ساعت دیگه محتوای مربوطه رو اینجا براتون قرار میدم و امیدوارم که لذت ببرید. ( با عرض پوزش خدمت دوستان عزیز ، این تاخیرات به خاطر اینه که بنده دسترسیم به نت مقداری محدوده و همچنین مشغول کار هستم و در لابه لای فعالیت کاریم دارم این تاپیک ها رو پیش می برم پس اگه دیر و زودی میشه به بزگواری خودتون ببخشید .) منتظر حضور گرم شما عزیزان خواهم بود.4 امتیاز
-
مایک گالاگر، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را با عنوان «مسدود کردن اقدامات مالی غیرقانونی ایران» در مقابله با اقدامات ایران درباره راهاندازی ارز دیجیتال معرفی کرده است. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مایک گالاگر، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را با عنوان «مسدود کردن اقدامات مالی غیرقانونی ایران» در مقابله با اقدامات ایران درباره راهاندازی ارز دیجیتال معرفی کرده است. این طرح که روی وبسایت کنگره آمریکا قرار گرفته دولت آمریکا را ملزم به ارائه گزارشی در زمینه تلاشهای ایران برای توسعه ارز دیجیتال ملی میکند. طرح گالاگر به علاوه خواستارتحریم آن دسته از موسسات مالی ایرانی شده که در زمینه ایجادارز دیجیتال ملی یا استفاده از آنها فعالیت کنند. طرح متناظر دیگری هم روز ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با هدف مشابه در دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا، یعنی مجلس سنا معرفی شده است. تد کروز، نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنا در این طرح خواستار تحریم افرادی شده که به صورت دانسته با تأمین منابع مالی، خدمات یا حمایتهای تکنولوژیکی به ایران برای تأمین ارز دیجیتال ملی کمکرسانی کنند. این دو نماینده از حامیان خروج آمریکا از توافق هستهای برجام هستند. گالاگر در بیانیهای این اقدام را اولین گام در تشدی فشار علیه ایران توصیف کرده است. قانونگذار آمریکایی در بیانیهای تصریح کرده است: خروج آمریکا از برجام اولین گام برای تشدید فشار علیه حکومت ایران به شمار میرود. ما اکنون از فرصت مهمی برای تحمیل حداکثر فشار اقتصادی و تضعیف توانایی ایران برای صادر کردن خشونت در سراسر منطقه برخورداریم. این طرح، با قطع کردن ارتباط ایران با نظام مالی جهان، دقیقاً همین کار را انجام میدهد. cointelegraph arzdigital4 امتیاز
-
من که کارم فقط به جایی رسیده که خرج خونه فقط میتونم بدم هرچی در میارم خرج خوراکی میشه !4 امتیاز
-
اگر بانکی باشه که سالی 20 درصد سود بده میشه گذاشتش بانک و بهش دست نزد تا سود هر سالش هم بیاد روش ، حدود 100 سال دیگه 400 میلیارد تومن خواهد شد ? اگه باور نمیکنین حساب کنین حالا این که 100 سال دیگه با 400 میلیارد تومن چی بشه خرید بماند4 امتیاز
-
همانطور که مطلع هستید، سری پردازنده های 9000 اینتل علی الخصوص پردازنده 9900K از روش لحیم کاری در زیر حرارت گیر IHS برخوردار هستند.با وجود مشکلات زیاد گرمایی در این سری ، یک قاب مخصوص به نام OC-Frame همراه با این پردازنده ها ارائه میشود که با جداکردن پوشش فلزی ، عملیات خنک سازی آنها با استفاده از خنک کننده های مایع ، بهتر صورت میگیرد.در این رابطه اورکلاکر مشهور آلمانی یعنی der8auer ، یک فریم مخصوص اورکلاک جدید مختص به پردازنده های سری 9000 به خصوص پردازنده Core i9-9900K ارائه کرده است.این قاب فریم از جنس آلومینیوم آندونیزه شده ساخته شده که بر پایه سوکت LGA 1151 v2 طراحی شده است و میتواند دمای این پردازنده ها را به طرز چشمگیری کاهش دهد. جهت استفاده از OC-Frame ، ابتدا میبایستی ، پوشش فلزی روی پردازنده از آن جدا شود.همانطور که میدانید نسل نهم پردازنده های اینتل ، اولین پردازنده های این شرکت هستند که از روش لحیم کاری برای دفع بهتر حرارت استفاده میکنند.در این روش اینتل ازفلز ایندیوم (نوعی فلز مایع )جهت انتقال حرارت به پوشش پردازنده بهره گرفته که حتی بدون IHS نیز این تراشه ها با چند درجه پایین تر فعالیت میکنند.اما با توجه به اینکه تعداد هسته ها افزایش یافته و فرکانس بوست نیز به حدود 5 گیگاهرتز افزایش میابد ، درنتیجه توان حرارتی هم به نزدیک 200 وات میرسد. پس دفع بهتر این گرما ضروری به نظر میرسد و میتواند از خسارت های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. این قاب آلومینیومی آندونیزه شده علاوه بر عایق شدن در برابر جریانهای الکتریکی ، در برابر خوردگی سایر فلزات مایع حرارتی نیز مقاوم بوده و آسیب نخواهد دید.البته استفاده از این روش با پردازنده قدیمی تری مانند Core i7-8700K سازگاری نخواهد داشت و نمیتوان از این روش استفاده کرد.کسانی که از OC-Frame برای پردازنده های نسل نهم استفاده میکنند، باید بسیار مراقب باشند.برخی از واتر کولر های AiO در بعضی مدل های ساختهEK با این قاب سازگارند.اما استفاده از کولرهای بادی کمی کار را سخت تر میکند،زیرا پردازنده بدون قاب حرارت گیر حدود 2 میلیمتر از ارتفاع خود را از دست میدهد.طبق ادعای اورکلاکر der8auer ، دمای انتقال بین 4 تا 10 Kelvin نسبت به حالت استاندارد ، بهتر خواهد شد، اما با توجه به شدت اورکلاکینگ بر روی پردازنده مربوطه و نحوه تقسیم دقیق خمیر مایع ، متفاوت خواهد بود.قرار است قاب مخصوص پردازنده های نسل نهمی OC-Frame ، با قیمت 30 یورو به فروش برسد. منبع : Guru3d مترجم : محمد فتحی3 امتیاز
-
با سلام و درود فراوان خدمت تمای دوستان عزیز لیونی که لطف کردن و با نظرات محترمشون این تاپیک رو پربار کردن و تا الان که من نبودم ادامه دادند و .به اندازه کافی حق مطلب رو ادا کردند. دوستان میشه گفت انتظار سر اومد... تعدادی از پست ها رو که به موضوع ارتباط داشت اینجا نقل قول کردم به علاوه پست آقا آرمین عزیز رو ، هر چند دوست داشتم تمام پست ها رو بذارم که خب خیلی زیاد می شد! درود بر شما دوست عزیز که اولین نفری بودید که تونست موضوع رو حدس بزنه هر چند که ممکن بود بقیه دوستان به نظرتون بخندند و باورش نکنند. ممنون از شما که نفر دومی بودید که موضوع رو حدس زدید... تشکر از شما که در ادامه نظرات دوستان شما هم این باور رو داشتید که میشه با 5000 تومان که کار خاص کرد هر چند که ممکنه در تصورتان نگنجد! درود بر شما آقای آرمین عزیز... اینکه بنده دیر جواب دادم رو همون اول تاپیک خدمت دوستان عرض کردم که دسترسیم به نت محدوده و ممکنه دیرتر بیام و از دیروز تا الآن هم نیومدم وبه هر حال همگی شما دوستان به بزرگواری خودتون تاخیر بنده رو ببخشید ولی فکر هم نمیکنم اونقدر جرمم سخت و زیاد باشه که به خاطرش بخوام اخراج بشم ( هر چند که خودم همون پست اول خدمت همتون عرض کردم که دارم میرم ...)خواهشا یکم منصف باشید ، شاید این همه صبر و تحمل ارزشش رو داشت واقعا؟!! مرسی که صبر دارید و درک میکنید. فعلا اون نیست؟! از اون خیلی بهتره؟؟؟!!!! باز هم ممنون از شما که تحقیق می کنید و به این قضیه ایمان دارید. ممنون از حمایت شما دوست عزیز. چون نمیخوام زیادی این پست طولانی بشه ادامه در پست بعد...3 امتیاز
-
میشه یه فحشی به باعث و بانیش نثار نومود با این کار نسنجیده اش که این پول رو به این وضع رسوند!3 امتیاز
-
دوست عزیز، هر چه این تاپیک ادامه پیدا کنه، حجم انتظارات از پاسخ شما بالاتر میره و اگر پاسخ شما به اندازه انتظاراتی که بوجود آوردید نباشه، هم تاپیک رو می بندم و هم درخواست اخراج شما رو از مدیر انجمن خواهم داشت. این تاپیک رسما یک اسپمه، مگر اینکه زودتر تکلیفش رو مشخص کنید. نکنید به زودی بسته میشه.3 امتیاز
-
چرا؟ چون مرگ یه بار شیون هم یبار.اولش برای ماینرها خوشحال شدم که کلی سود میکردن و کارتهای داغونشونو فرو میکردن به ...دماغ ملت..دومش مگه شما روستا ندارین؟ همه بچه شهرید؟ منم بچه شهرم اما روستا هم داریم خوب..توی روستاها کم کم مردم دارن روشن میشن..وقتی فقر باشه دوست من همه گیر هم بشه اونوقت شاید یکچیزایی اتفاق خوب یا حالا بد بیوفته..ببین اب رودخونه زیاد بیاد هم مردم استفاده میکنن.کم بیاد هم قشر زیادی استفاده میکنن اون بالایی های رودخونه..اما اگر کلا خشک بشه نه بالایی نه پایینی چیزی ندارن که استفاده کنن.فقر بیاد همه اون چیزی که عامل بدبختی این مردم هستش رو هم با خودش میبره.تعصب هم جزوی از اونه..اونوقته که به فکر چاره میوفتن اونوقته که فکر کوچ و چاه زدن و دزدی و ... خلاصه این خودش شروعی میشه..بخاطر این مسایله..2 امتیاز
-
حالا اینا که اول کاره نادر خان...کم مونده که مردم شبانه حمله کنن تو سوپریا و مغازه های خوراک2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
اگه همچین چیزی باشه تازه فهمیده که rtx هنوز بدرد گیم نمیخوره چیزی که amd گفت.2 امتیاز
-
Acer به تازگی و در سکوت خبری ، نمایشگر جدید خود به نام Predator XR342CKP را روانه بازار کرده است.در حقیقت این نمایشگر به نوعی ، مدل بروزرسانی شده Predator XR342CK به شمار میرود که میتواند یک نرخ نوسازی 100 هرتزی بومی را نسبت به نرخ 75 هرتزی مدل قدیمتر ، فراهم کند.سری نمایشگرهای XR ، جدیدترین فناوریها در مورد رنگ بندی و عملکرد را به همراه طراحی به سبک گیمنگ ارائه میکنند.همانند مدل قبلی ، مدل جدید هم از پنل IPS با دقت تصویر 3440x1440 بهره میبرد.این نمایشگر به فناوری AMD FreeSync تجهیز شده و از نسبت کنتراست 1000 به 1 با حداکثر شدت روشنایی 300 کاندلا بر مترمربع برخوردار است.این نمایشگر میتواند زوایه دید 172/178 درجه افقی و عمودی را فراهم نموده و از پوشش رنگی sRGB با عمق رنگی 1.07 میلیارد رنگ ، پشتیبانی کند.البته نرخ نوسازی 100 هرتز به عنوان فرکانس اورکلاک شده در نظر گرفته شده است. این نمایشگر در وب سایت Acer با قیمت پیشنهادی 1799 دلار لیست شده ، اما احتمالا این یک خطا در وب سایت Acer باشد و انتظار میرود که رقم 799 دلار برای آن صحیح باشد، زیرا این نمایشگر در سایر خرده فروشیها با این قیمت برای فروش لیست شده است. منبع : Guru3d مترجم : محمد فتحی2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
5 هزار تومن رو میدادم به یکی از اونایی که میان تو قبرستون میخونن و یا تو خیابون گدایی میکنن و میخونن , میگفتم بخون , منم زار زار گریه میکردم برای خودم و هموطنام که تو ایران زندگی میکنن...2 امتیاز
-
2 امتیاز
-
درود میشه تقدیم به موسسات خیریه مثل محک، همت و مراکز حمایت از بیماران سرطانی و خاص کرد... ( که البته با پرداخت آنلاین و با همین موبایل یا PC هم میشه انجام داد) میشه تو طرحهای کمک به خانوادههای زندانیان دیه (زندانیانی که بیگناه زندان افتادن) شرکت کرد میشه اول صبح پول چند نون رو توی نونوایی حساب کنی تا اگر یکی اومد و دستش تنگ بود، دست خالی نره میشه یه چیزی از بچههای کار خرید یا اینکه چندتا آدامس یا شکلات و ... براشون خرید میشه خیلی کارها کرد اگر دیدمون باز بشه2 امتیاز
-
بررسی بهترین کیبرد جهان سلام خدمت همه کاربران عیز لیونی قصد دارم برای اولین بار در ایران بررسی اجمالی داشته باشم از کیبرد CORSAIR K95 RGB PLATINUM که به عقیده اکثر صاحب نظران وسایت ها بهترین کیبرد دنیا هست تو این مطلب سعی کردم از کمی عقب تر شروع کنم که دوستان از تجربه های قبلی بنده نیز (که منجر به خرید این کیبرد شد)بتونن استفاده کنن. -چرا مکانیکال؟چرا کورسیر؟ لازم به ذکره این اولین تجربه بنده در استفاده از یک کیبرد مکانیکال بود وقبلا کیبرد مکانیکی دیگه ای نداشتم.با اینکه از سالها قبل گیم رو بصورت حرفه ای دنبال میکردم اما همیشه سخت افزار هایی مثل رم-گرافیک-سی پی یو –مادربرد اولویت اول وآخرم برا هیزنه کردن بودن وطی این چند سال چند مدل کیبرد که همگی از مدل های غیر مکانیکیبودن رو تجربه کردم,از فراسو تا همین هفته پیش ASUS CERBERUS. بعد از خراب شدن کیبرد فراسوی قبلیم گفتم برم سراغ یچیز بهتر واصولی تر از یه برند مطمعن تر وخب باتوجه به بودجه مدنظر و تعاریفی که داشتم برای نیاز خودم ودر نظر گرفتن مواردی از جمله مقدار هزینه به کارایی یا همون ارزش خرید رفتم سراغ CERBERUSو حدود یکسالی میشه که از این کیبرد استفاده میکنم.بی انصافی هست اگر بگم جایی منو ناامید کرده ویا مشکلی برام ایجاد کرد. با استفاده از سربروس در کارزار بتلفیلد1 دیدگاه ونگاهم نسبت به تجهیزات جانبی رو به دگرگونی گزاشت.دلیلش هم این بود که تاثیر بسزایی در عملکردم داشت.هم در بازی وهم در کارهای روزمره وعادی .کم کم به اهمیت تجهیزات جانبی داشتم پی میبردم گام بعدی پس از خراب شدن اسکرول موس گیمینگ گرینم GM701که خدایش بیامرزد(واقعا چند سالی مردانه مبارزه کرد البته اشکالات ریز ودرشت هم زیاد داشت)تصمیم به ارتقایی سنگین وخرید موسی رده بالا گرفتم.که این تصمیم تا حدودی متاثر از تجربه سربروس بود. در کل ارادت خاصی به ASUS ROG ,CORSAIRداشته ودارم وبه همین منظور قصد داشتم موسی از این دو برند انتخاب کنم از قضا هیچکدوم از اونا قسمت نشد وبین RAZER DEATHADER ELITE/,LOGITEHC G502مردد بودم ودر اخر G502 رو انتخاب کردم. (باید عنوان رو میزاشتم چگونه یک موس خوب انتخاب کنیم!!) چنان تاثیر شگرفی این موس در افزایش کارایی وعملکرد من در بازیها داشت که باتوجه به شنیده ها مصمم شدم کیبرد مکانیکال رو تجربه کنم. -تردیدهای فراوان از اونجایی که بنده معتقدم وقتی آدم احساس نیاز واقعی به چیزی پیدا میکنه(مثلا ماشین)یا نباید اونو بخره یا اگه خواست بخره وخصوصا که اون هزینش از متوسط معمول بالاتر بالا باشه باید بهترینشو بخره(نمیدونم چرا اینقدر کره ای ها تو ایران خوب فروش دارن وقتی تویوتا ویا نیسان و میتسوبیشی و.. هست!!!!) سرتونو درد نیارم بابررسی های مختلف 4برند Corsair-razer-asus-cougar در وحله اول انتخاب شدن.به دلیل پاره ای از کمبودها در کوگارها(حداقل اونایی که وارد ایران میشن) این برند رو کنار گزاشتم ایسوس هم سه مدل CLAYMORE ,FLARE,CERBERUS MECHرو داشت که امکانات کاملی رو نسبت به بقیه برند ها ارائه نمیدادن.البته همیشه نسخه CLAYMORE رو به عنوان گزینه جایگزین احتمالی نیم نگاهی بهش داشتم.در نهایت رسیدم به RAZER CHROMA V2/CORSAIR K95 RGB PLATINUM بین این دو سخت مردد بودم.دلم میگفت کورسیر(!)وشرایط بازار برای خرید وخدمات پس از فروش و.. ریزر رو پیشنهاد میداد.کما اینکه اکثر بررسی ها کورسیر رو برتر میدونستن. با کلی کلنجار رفتن با خودم گزینه نهاییم شد کا95.البته کا 70 هم تفاوت های جزیی باکا95 داشت واون روهم در دستور کار قرار دادم(تفاوت هایی مثل نداشتن 6کلید قابل برنامه ریزی سمت چپ ویا لوگو با نورپردازی و..) همین فروم تاپیک رو زدم ویک مورد کا70 هم پیشنهاد شد اما RGB نبود.راسش زور میگه بخای پول سنگینی برا یه کیبرد بدی و فقط نور پزدازی قرمز داشته باشه-بعضا شرکت های بزرگ سخت افزاری از این کارا میکنن. کم کم داشتم نا امید میشدم که خدا یدونه K95 MX SPEED رسوند(!!)از یه عزیزی که از روسیه خریداری کرده بودند خریداری شد. زبان دوم روسی حک شده روی کلیدها- –کلیدهاmx speed هستند-رنگ مشکی هست(یه رنگ دیگه هم داره که اون معرکس gunmetal) https://www.corsair.com/us/en/Color/Keyboard-Model/Key-Switches/Keyboard-Layout/k95-rgb-platinum-config-na/p/CH-9127014-NA در خصوص سوییچ هاش دو دل بودم چون طبق اون چیزی که تو بررسی ها وسایت ها دیده بودم به نظرمیومد سوییچ های قرمز یا قهوه ای گزینه های مناسب تری باشن از لحاظ نوع عملکرد.در دیدگاه دیگه ای با توجه به اینکه کلا آدم سریعی هستم(یا به تعبیری عجول) ودر مواردی مثل صحبت کردن و امتحان دادن و حتی رانندگی زیادی سرعت به خرج میدم, گفتم چرا که نه ودل روبه دریا زدم وخریدم. دیگه داستانی شد برا خودش(!!) -رویارویی باماشین جنگی کورسیر رسیدیم به اصل کار.... بسته بندی در نگاه اول زیبایی طراحی جعبه میتونه حداقل چند ثانیه ای آدمو میخکوب کنه.یک نمای کلی از کیبرد با پس زمینه مشکی که منو به وجد آورد.آرم ولوگو کورسیر وشرکت سازنده سوییچ ها ومدل کیبرد وسوییچ ها نوشته های قسمت اصلی هستند.این قسمت رو خیلی شلوغ نکرده که کار درستی هم بوده. در پشت جعبه هم توضیحات مفصل وکاملی از نوع عملکرد سوییچ ها گرفته تا اشاره به ویژگی های WRIST REST .پشت جعبه خیلی شلوغه اما توضیحات خوب و کافیه وزن محصول با جعبه و محتویات نزدیک 2ونیم کیلو میشه که خب بنظرم سنگینه.طراحی جعبه خوب و اصولیه و حفاظت خوبی فراهم میکنه برای کیبرد محتویات با باز کردن جعبه اصلی به جعبه دوم میرسیم .تمام مشکی وبا برند شرکت معظم کورسیر.اونو که باز میکنیم چشممون میفته به جمال ایشون زیر کیبرد سایر متعلقات شامل دفترچه راهنما وگارانتی-پد استراحت مچ دست-کلیدهای مخصوص بازی های FPS /MOBAوابزار مخصوص تعویض کلیدها مشاهده میشه به نظر من اقلام همراه کیبرد کمبودهایی داشت.مثلا کورسیر میتونست برای همچین مصول رده بالا وگران قیمتی حداقل استیکر یا موردی مشابه(لوگوفلزی-جاسوییچی و..)قرار میداد که خب این دوباره بر میگرده به کم لطفی هایی که بعضا شرکت ها میکنن. ظاهر کلی از نظرطراحی محصول کورسیر طبق عادت همیشگی وهمون چیزی که ازش انتظارمیرفت سنگ تموم گزاشته.حتما نیازنیست که کیبرداز نزدیک لمس ودیده بشه عکس ها وویدیو های مختلفی که قبل از خرید دیدم گویای این موارد بودن. بدنه فلزی پولیش داده شده با کلیدهای مشکلی-فونتی که من ازاون به خشک وبی روح ونظامی تعبیر میکنم وبه من حال وهوای میلیتاری میده(البته دستی نیز در مباحث نظامی دارم)-لوگوی کورسیر که درجای درستی قرار گرفته-پداستراحت مچ دست هم کامل کننده استایل خوب وجذاب کیبرد هست. پد از کیفیت خوبی برخورداره –قابلیت جالبی داره که براتون توضیح میدم. پد به صورت آهنربایی به قاب نگهدارندش متصل میشه وبراحتی میشه اونو جداکرد واز طرف دیگه پد استفاده کرد.یکی از دو وجه زبر تر از دیگری هست وبسته به سلیقه ونیاز میشه ازهرکدوم که کاربرمایل باشه استفاده بشه. بهتربود کورسیر دقت ووقت بیشتری برای طراحی مکانیزم اتصال پد به کیبرد میزاشت یا حداقل ازپلاستیک استفاده نمیکرد.چون بنظر خیلی مطمعن نمیاد وشاید یک بی احتیاطی در جدا کردن ویا متصل نمودن پد باعث شکستن گیره ها بشه پد قابلیت حرکت وبهنوعی لولا شدن رو ازمحل اتصال خودش رو داره وتاحدود20 درجه میتونه آزادی عمل داشته باشه واین برای اینه که مواقعی نیاز به استفاده از جک های زیر کیبرد بود کاربر به مشکل برنخوره میرسیم به یه قابلیت منحصربه فرد وبسیار بسیار کاربردی در زیربدنه کیبرد. در زیر بدنه شیارهای ضریدری(xمانندی)وجود داره که برای عبور سیم هدست از زیر کیبرد و جاگرفتن در این شیارهست وجلویری میکنه از ایجادمزاحمت در هنگام استفاده از هدست .پورت USB2 هم در جلو ومجاور سیم اصلی کیبرد تعبیه شده که در اصل برای اتصال هدست هست که باز هم گزینه کاربردی وخوبیه-البته نه برای من(فعلا اعتقادی به هدست ندارم-شاید ایندفعه هم متنبه شدم ?!!) اسکرول تنظیم صدا یکی دیگه از ویژگی های متمایز کننده کیبرده که ساختاری زیبا داره ودر جای خوبی هم قرار گرفته.کار کردن باهاش حس خاصی به آدم میده .کلید های مدیا هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در کل وزن کیبرد با توجه به استفاده از فلز بالاست که حس کیفیت رو منتقل میکنه و بنظر نمیاد که یه صفحه پلاستیکی خریدی وچندتا دکمه پلاستیکی هم روش چسبوندن دادن بهت گفتن اینم از کیبرد . عملکرد کلی بعد از کلی دردسر کشیدن برای یاد گرفتن کار با برنامه ICUE کورسیر وشناسوندن کیبرد به اون تمام قابلیت های کیبرد فعال وقابل اجرامیشن. در کل استفاده از این برنامه به جای کورسیر لینک رو پیشنهاد نمیکنم چون کاستی هایی حتی داره نسبت به اون و رابط کاربری CORSAIR LINKساده تر بود ومن برای کنترل رم و واترکولرم مشکلی نداشتم(یه عزیزی پیدا بشه این کابل تبدیل کورسیر لینک که توی پاورای سریRM100رو به من بفروشه چون برای مانیتورینگ پاورم هم به اون نیاز دارم) دراولین گام با فشار دادن دکمه ها همونطور که خونده بودم و همه جا اشاره میشه صدای بالای دکمه ها شنیده شد.ذات کیبردهای مکانیکال همینه. سریع نشستم باهاش یه تایپی کردم وتو این مدت واقعا لذت بردم.تایپ کردن با این کیبرد به معنای واقعی کلمه لذت بخشه.البته برای تایپ پارسی فکر میکردم به مشکلات خیلی جدی برخورد کنم اما چون اکثر کارهام رو با کامپیوتر انجام میدم(از قبیل تلگرام و..) به طور ناخودآگاهی جای کلیدهارو حفظ بودم وبرای تایپ نیازی نبود که حتما نوشته ها ویا خود کیبرد رو ببینم. حروف روسی هم که حک شده بود ویژگی خوبشون این بود که کیبرد رو شلوغ نکرده بودن مثل عربی و کلیدها کاملا عادی و خلوت هستن تنظیمات نرم افزاری خب همونطور که اشاره کردم نرم افزار کورسیر یکم بدقلق بود اما درکل راضی نگه میداره آدمو.تو بحث نورپردازی تمام مواردیو که ممکنه یه نفر دوست داشته باشه پوشش میده. از چند مدل رنگین کمان تا حساس به صدا وحساس به تایپ کردن که در ضمیمه تعدای ویدیو وعکس ازنحوه کار نرم افزار کیبرد گزاشتم.فیلم های بیشتر متعاقبا اضافه میشه. قابلیت های نورپردازی دیگه ای هم براش هست که باید دانلود وشناسونده بشه به برنامه. 6کلید قابل برنامه دهی یا همون GKEYS خیلی خیلی میتونه مفید وبه دردبخور باشه وواقعا کار راه بندازه ازجمله اینکه کلید شماره 1رو مثلابزارید برای بازکردن فلان برنامه یا شماره 2رو بزارید برای پیست کردن یک متن پر کاربردتون در هر جایی که میخاید ویا ضبط صدا و کنترل مدیا و... البته یه کوچولو کاربااین بخش و برنامه دهی سخت بود ومجبور شدم آموزش از یوتیوب ببینم برای این مورد.() یه نکته جالب دیگه اینکه دستتون برای نورپزدازی خیلی بازه وعلاوه بر اینکه میشه هر کلید رو جدا نور دهی کرد نوار بالاهم به چندبخش قابل نوردهی تقسیم شده وحتی خود بخش لوگو نیز 3تکه مجزا قابل نور پردازی داره.که خب بنظرم فراتر ازحد انتظار هست.در مجموعویژگی های نرم افزاری خوب ودر مواردی عالی هستند ولی کلیت نرم افزار ورابط کاربری جای کار داره. عملکرد در بازی بریم سراغ اصل کار.چیزی که این کیبرد برای اون ساخته شده.برای اینکار سراغ بازیBATTLEFIELD V رفتم.وخب به علت ماهیت شوتر اون عملا کمتر از 10 کلید نقش دارن در این سبک . با شروع به کار ووارد شدن به اولین درگیری حس کردم بعد از مثلا تصمیم گرفتن برای حرکت به جلو وقبل ازاینکه بخام از کیبرد استفاده بکنم این عمل انجام میشه.در واقع به خاطر ماهیت کلید هاش نیرو وفشار کمی لازمه تا عمل بکنه و تا میخام دکمه رو فشار بدم با کوچکترین اشاره سریع عکس العمل رو دریافت میکنه .بهش عادت نداشتم اما بنظرم جالبه ونیاز نیست تا آخر دکمه رو فشار داد,کاری که تو بازی شوتر با توجه به سبکش بهش عادت داشتم خصوصا تو دویدن زیادی شیفت رو فشار میدم(تند تر میدوه!!) در کل منو مجبور نکرد که به قول یانکی ها بگمWOWWW/OH MY GODاما تجربه خوب,جالب ورضایت بخشی بود. نتیجه گیری اگه به دنبال کیبرد مکانیکال هستید گزینه های ارزونتری هم هست که میتونه شمارو قانع کنه واین بستگی به خودتون وبودجه ای که میخاید هزینه کنید داره .در کل من تفاوت در بحث گیم بازی کردن توی مکانیکال نسبت به نیمه مکانیکی وکیبرد قبلیم یعنی ASUS CERBERUS رو خیلی خیلی زیاد نمی بینم اما اگه دنبال بهترین ها با نورپردازی دلنشین و ویژگی های نرم افزاری خوب وخصوصا اون6تا کلید کار راه بنداز و به دردبخور هستید .این کیبرد میتونه خیلی خوب جوابگوی شما باشه عکس ها وویدیوهای کامل از حالت های نور پردازی در آخر مطلب بارگزاری شده.و در کامل خواهد شد. امیدوارم استفاده لازم رو از این بررسی برده باشید علی مقاره عابد Video_2018-12-16_174958.wmv1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
گروهی حرفه ای از کاربران PC با نام مستعار Death ، عکس های جدیدی از کارت TITAN RTX را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشتند.این کارت متعلق به یک کاربر کره ای با نام jbn1010 بوده که تحت خنک سازی به روش مایع ، اورکلاک شده است.در این اورکلاک فرکانس هسته به حداکثر مقدار 2070 مگاهرتز و فرکانس حافظه ها هم به 2025 مگاهرتز افزایش یافته است.با رسیدن به این فرکانس ها این کارت در بنچمارک Fire Strike موفق به کسب امتیاز کلی 31,862 شد و در تست گرافیک نیز امتیاز 41,109 برای این کارت کسب شد. کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX مجهز به تراشه کامل TU102 با تعداد 4608 هسته CUDA ، تعداد 288 واحد تکسچر ، تعداد 96 واحد ROP ، تعداد 576 واحد تنسور و 72 هسته RT است.همچنین مقدار 24 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 نیز برای این کارت در نظر گرفته شده است.با توجه به این مشخصات ، مقدار پهنای باند حافظه 672 گیگابایت برای آن فرآهم شده است.با توجه به اورکلاک این کارت توسط کاربر Jbn1010 ، پهنای باند به 778 گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است. کارت گرافیک TITAN RTX بر اساس تراشه Turing هم اکنون با قیمت 2500 دلار در دسترس است.سایر بنچمارکهای مربوطه به این کارت را می توانید در لینک منبع مشاهده کنید. منبع : Videocardz مترجم : محمد فتحی1 امتیاز
-
خیر قابل تنظیم نیست و تا جایی که من اطلاع دارم از لحاظ فنی غیر ممکنه1 امتیاز
-
درود عزیز مبارک باشه خیلی خوشگل و باکلاسه من خیلی از این رقص نورش خوشم اومد. امیدوارم سالها برات مثل روز اول کار کنه..بررسی هم کامل بود و لذت بردم.1 امتیاز
-
مادربردت چیه؟ IOBIT Driver Booster نصب کن درایور ها مطمئن باشی آپدیت هستند. اتصال به زمین رو برقرار کن. اگر مشکل ادامه پیدا کنه، تغییر ویندوز و اگر بازهم نشد، احتمال میدم مشکل مادربرد یا پاور باشه.1 امتیاز
-
چون ماینر های عزیز برق رو که اینجوری قیمت کارت هم که اونجوری کردن هرچی بدبختی داریم از ماینر هاست1 امتیاز
-
سلام؛ من Freelancer کار میکنم و این مدل ها رو در وب سایت آنلاین میفروشم. کاربرد این صحنه ها متفاوت میتونه باشه بسته به مشتری، میتونه به عنوان محیط بازی استفاده بشه، میتونه برای تبلیغات باشه، محیط معماری و آموزشی و ... یا به قول شما برای landscape توی کارهای هنری استفاده بشه، من میفروشم، مشتریش به تناسب نیاز استفاده میکنه. البته چون سعی میکنیم اصول رو رعایت کنم که کامل Quad باشه سطوح، تکسچرها Multi tile . UDIM هست و هر دو نسخه PBR و non-PBR رو معمولا ارائه میدیم هم در بازی و real time قابل استفاده هست و هم در سایر موارد.1 امتیاز
-
بازی اساسین نمیذاره سیستمت برق مفتی مصرف کنه? تا بیخ و بنیه از قطعات سیستمت کار میکشه1 امتیاز
-
مشخصات سيستمت رو هم ميگفتى بد نبود... تمام درايوهاى سيستمت رو آپ كردى ويندوزت 10 هست؟1 امتیاز
-
نام Athlon ، احتمالا یکی از طولانی ترین نامگذاری هایی است که کمپانی AMD از آن برای پردازنده های خود استفاده میکند.پردازنده Athlon 200GE یکی از جدیدترین پردازنده هایی بود که دوباره نام این خانواده را زنده کرد.اما اینبار این پردازنده با انجام اصلاحات زیاد ، به سرعت کلاک بالاتر و در نتیجه عملکردکلی بهتری مجهز شد، در حالی که توانی حرارتی آن تنها 35 وات بود و از مدل های هم رده خود قیمت پایین تری نیز داشت. اکنون دو مدل جدیدتر تحت نام های Athlon 220GE و 240GE به جمع این خانواده اضافه شده اند. هر دو مدل یک تراشه دو هسته ای با چهار ترد مجازی هستند که به ترتیب به سرعت کلاک پایه 3.4 و 3.5 گیگاهرتز مجهز شده اند.(این در حالیست که فرکانس پایه مدل 200GE به 3.2 گیگاهرتز میرسد).پردازنده Athlon 200GE به یک تراشه گرافیکی یکپارچه با 3 واحد CU مجهز است که با قیمت 55 دلار به فروش میرسد.اما اکنون دو مدل جدید 220GE با قیمت 65 دلار و مدل 240GE با قیمت 75 دلار در دسترس قرار گرفته اند. منبع : Techpowerup مترجم : محمد فتحی1 امتیاز
-
تو دختره هم همینجوری هستش ! توی فال اوت 4 هم اینجوری بود مشکلی نداره کلا یوبی سافت زیاد بهینه نمیکنه و همیشه مصرف سی پی یو میچسبه به سقف !1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
سلام تردریپر عجیب غریب خفنه ولی تک هستشو بررسی نکردم ببینم چجوریه اگر بازی سازی مدنظرتونه، قدرت تک هسته رو در نظر بگیرین، اون وقت 2700 با قیمتش خیلی منطقی میشه کلا بنظرم اگر بودجتون میرسه به ترد ریپر، خیلی خفنه، ولی اگر نه، همین رایزن رو بگیرین، هر سالم هی آپدیت میشه سوکتشم عوض نمیشه خودم تو خونه 1700 دارم، به شدت راضیم1 امتیاز
-
اگه نمی خوای خیلی خرج کنی 4690 حدود 1600 بودجه متوسط 4770 بدون k حدود 2تومن بودجه تپل 4790k حدود 2200 یه سوال دیگه کارت چی می خواین خرید کنید ؟! اگه 1060 هست سی پی یو فعلی شما خوبه گلوگاه خیلی کم هست برای 1060 شش گیگ البته با 1060 سه گیگ گلوگاه نداره و موارد پایین تر هم که کاملا اوکی هست گول این حرفا رو نخورین می گن قدیمی تر هست و این حرفا مهم اینه که تو عمل چطوری هست در واقع با کارت شما چه قد فریم می ده ! که بانسل های بعدی تو بعضی موارد حتی بهتر هم بوده تو موارد زیادی یکی هست و تو یه سری موارد کم ضعیف تر این در رابطه با کارت 1060 بود 1070 هم تقریبا برای تمام i5 هانسل 4 6 7 سنگین جز موارد خاص مثه 7600k اگه مادربردتون بهتر بود پیشنهادم 100 درصد این بود که فقط سی پی یو عوض کنید 3770 بهتر نسل 2 نگیرین1 امتیاز
-
باید از بایوس مادربرد خروجی برق یو اس بی ها را در هنگام خاموش بودن سیستم، غیر فعال کنی.1 امتیاز
-
مشکل این سری در حال حاضر قیمت بالای مادر بوردشه فکر نکنم زیر ۶ تومن گیر بیاد مادر بورد مخصوص خودشه ۳۹۰ فکر کنم1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
تفاوت چندانی نداره؟ ? دادا مثل این میمونه که میگی پراید با بنز تفوتی نداره! هردو میتونن راه برن! قدرت رندر 2700x از 8700k هم بیشتره.. چه برسه به8601 امتیاز
-
بنده این 5000 تومان رو میدم به صاحب تاپیک که فقط زودتر بگن موضوع چیه ? والا مردیم از کنجکاوی و حس فوزولی ?1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
من فکر کنم همونطور که دوستمون اشاره کردن یه محصول بسیار عالی وکاربردی دیگه رو میخاید معرفی کنید وآموزش ساختشو بزارید که با 5تومن میشه درستش کرد.واحتمالا اون یه موس پد RGB هست.(البته اینو همینطوری گفتم هرجور حساب کنی 5تومن بیشتر میشه نوار5050متری 10تومن فکر کنم باشه بقیش بماند)1 امتیاز
-
داداش برا کنسول هم همون مدیوم یا لو پی سیه دیگه. جوری میگی انگار داره برات 4کی 120 فریم رو الترا تحویل میده. باید نسبت به جیب امکانات فراهم کرد.1 امتیاز
-
محض اطلاعت با گرافیک انبرد intel hd 530 روی hd روون اجرا کردم gta v رو?1 امتیاز
-
عزیز این غیبت صغری رو تمام کن و جواب اینهمه عشاق و منتظر ظهور جنابعالی رو بده1 امتیاز
-
1 امتیاز
-
دقیقاً رفیق من با پردازنده e8400 سوکت 775 و 6 گیگ رم و یه هارد زپرتی + گرافیک r7 240 جی تی ای وی تموم کرد درسته بعضی اوقات لگ میشد و تو پایینترین رزلوشن و تنظیمات بازی کرد ولی خوب لااقل تو حسرت نموند همونم بازی کرد و به همونم راضی بود1 امتیاز
-
سلام صرفا خواستم بگم که این بازی اودیسه اولین بازی از یوبیسافت بود که تونست منو درگیر خودش کنه (البته نه مثل ویچر 3 که کلی فاصله دارن!) طوری جذبش شدم که 4 ساعت پس از عرضه بازی(ریلیز اصلی) داستان اصلی رو تموم کرده بودم و تمام کالتیست ها رو هم کشته بودم و از اون موقع فقط دارم ساید کوئست ها و اچیومنت ها رو تکمیل میکنم و دزد دریایی بازی در میارم و البته حس پشیمونی هم دارم که بازی رو زود تموم کردم اما باید بگم اونطوری عجله ای هم بازی نکردم که لذت نبرم ، لذت کاملش رو هم بردم1 امتیاز
-
با درود خدمت همه دوستان عزیز ، بر و بچه های لیون کامپیوتر قبل از هر چیز به خاطر تاخیرات پیش اومده پوزش میطلبم که البته دلایل این تاخیرات تا حدود زیادی از دست بنده خارج بودن که میشه به گرمای هوا و قطعی برق و مشغله کاری اشاره کرد؟! خب به هر حال هر طوری شد انجامش دادم و الان اومدم که آموزش ساخت ترمینال رو در اختیار شما دوستان قرار بدم و امیدوارم که براتون مفید باشه و بتونید مثل آموزش فن ها ، اینو هم براحتی بسازید و ازش استفاده کنید چون این گزینه تا جایی که میدونم به صورت جداگانه و مخصوص این کار توی بازار موجود نیست و این اولین محصول ساخته شده برای این منظوره که بنده ساختمش؟! یه سری توضیحات رو هم قبل از شروع خدمتتون عرض می کنم دوستان عزیز : 1- در ساخت این وسیله یا قطعه همانند آموزش ساخت فن ها سعی شده تا با کمترین هزینه و راحت ترین روش ممکن مراحل ساخت انجام بشه که تمام کاربران بتونن اونو براحتی بسازن. 2- به دلیل اینکه این آموزش کاملا منحصر به فرد هست و مخصوص فروم لیون کامپیوتر تهیه و ساخته شده و به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده از آن ، تصاویر تهیه شده به صورت واتر مارک قرار داده شده اند؟! شاید محصولی که تولید شده در عین حال خیلی عظیم و پیچیده نباشه ولی خب برای ساختش ، از تهیه وسایل مورد نیاز گرفته تا تهیه عکس و ادیت و ...هم هزینه و هم زمان و هم انرژی صرف شده ، پس سازنده این حق رو داره که برای جلوگیری از سوء استفاده اونو واترمارک کنه و البته واتر مارک به نحوی انجام شده که خللی در مظمون و مفهوم تصاویر وارد نکنه؟! 3- در اول من میخواستم این قطعه رو به روش ساخت فیبرمدار چاپی و انجام مراحلی همچون طراحی مسیر، چاپ و اسید کاری ، بسازم ولی خب چون این روش برای همه آسان و قابل انجام نبود و همچنین بدلیل داشتن مراحل اسید کاری و خطرات مربوطه !!! و بالا رفتن هزینه ساخت ؟! این روش رو کنار گذاشتم و سعی کردم به روشی بسازم که هم بی خطر باشه و هم کم هزینه و مهم تر از اینا این که همه بتونن به راحتی بسازنش پس روش زیر رو در نظر گرفتم و ساختم و آموزشش رو در اختیارتون قرار میدم: قبل از هر چیز ابتدا باید وسایل کار رو آماده کنید همانند تصویر زیر: قطعات و لوازم مورد نیاز : 1- فیبر مدار چاپی سوراخ دار در ابعاد ( 3.5x5cm )سانتی متر ---> ( نکته :ابعاد می تواند متفاوت باشد!) قیمت = 500 الی 1000 تومان 2- پین هدر نر و مادگی نظامی یا معمولی 2000 الی 3000 تومان 3- وارنیش حرارتی قطر 8mm به اندازه 1M متر ( که البته زیاد تر از میزان مورد نیاز خواهد بود ولی به دلیل قیمت پایین، خرید یک متر جهت مصارف بعدی عاقلانه تر است؟! )300 الی 400 تومان 4- چسب قطره ای فوری 2ml قیمت = 500 تومان 5- سیم کابل آیفون یا کابل تلفن به اندازه 4 سیم 25 الی 30سانتی متری ( بهتر است سیمی تهیه شود که مغزی نسبتا ضخیم تری داشته باشد؟! )1000تومان 6- پلاکسی گلاس یا ام دی اف 3mm ( چون تا اینجای کار هنوز ابعاد مورد نیاز دقیقا مشخص نیست و در فاز بعدی ساخت مورد استفاده قرار می گیرد فعلا یک تکه به عنوان مثال در تصاویر قرار داده شده است؟!) قیمت = فعلا نامشخص؟! 7- حس و حال شروع به کار... قیمت که نداره ، فقط عشق ساختن و خلق کردن می خواد و پشتکار ؟! ----------------------- برآورد هزینه : طبق قیمت های درج شده و در صورتی که فروشنده منصف هم نباشه و قیمت های دوم رو حساب کنه ، برای فاز اول کار یعنی ساختن ترمینال 5000 الی 6000 تومان بیشتر هزینه بر نمیداره که با توجه به ارزش و کارایی قطعه ای که ساخته میشه واقعا مبلغ ناچیزیه و ارزش دست بکار شدن رو داره؟!! وارنیش حرارتی اینجا لازمه توضیحی درباره پین هدر بدم : دو نوع پین هدر در تصاویر بالا مشاهده می کنید که یک نوع نظامی و نوع دیگر معمولی هست که هر دو در شاخه های 40تایی در بازار موجود هستند، فرق این دو تا در نوع و به نحوی کیفیت ساختشون هست که بیشتر هم در قسمت مادگی با هم تفاوت دارند و البته شما برای ساخت میتونید از هر دو نوع استفاده کنید که ما در این آموزش از نوع معمولی استفاده کردیم به دلیل اینکه به پین هدر های موجود در PC ها شبیه تر هست و برای استفاده میتونه خوش دست تر و راحت تر باشه؟! خب وقتی قطعات و لوازم مورد نیاز رو آماده کردیم شروع می کنیم به ساخت و اول به سراغ پین هدر ها می رویم و از شاخه هایی که داریم مطابق تصویر زیر 7 عدد پین هدر نری و مادگی به صورت 4 پین(پایه) برش می زنیم که این کار رو میتونید به وسیله سیم چین یا کاتر که البته باید مواظب دستتون هم باشید ، انجام بدید. حالا چرا 7 عدد؟ از این 7 عدد یک پورت برای ورودی ترمینال در نظر گرفته شده و 6 تای دیگه برای پورت های خروجی ترمینال در نظر گرفته شدن که البته میشه بیشتر هم باشند ولی به شرطی که ترمینال ساخته شده توان عبور جریان بالاتر رو داشته باشه که اون نیازمند بررسی و محاسبه دقیق و یا حتی ساختن مدار میشه؟! از طرفی هم ممکنه که این 6 تا خروجی هم همه مورد استفاده قرار نگیرند و چندتا فقط استفاده بشن که ما حد میانگین رو در نظر گرفتیم و 6 تا رو انتخاب کردیم که این نکته مهم رو هم باید عنوان کنم که در پایان کار تک تک پورت های خروجی تست شدند ولی از هر 6 پورت به طور همزمان تست گرفته نشده که باید اونم انجام بدم تا مطمئن بشم که عبور جریان مشکلی پیش نمیاره که البته قصد بر انجام اینکار هم داشتم ولی چون زمان می برد و ممکن بود انتظار شما برای این آموزش از حد بگذره ، گفتم اول آموزش رو قرار بدم و در فاز بعدی نتایج تست رو بذارم؟! بعد از اینکه پین هدر ها رو مطابق شکل برش دادیم حالاباید اونا رو روی فیبر سوراخ دار بچینیم که این کار رو هم به دو حالت میتونیم انجام بدیم : حالت اول (A) ما پین هدر های نری رو روی فیبر بچینیم و پین هدر های مادگی رو به سیم های نوار ال ای دی متصل کنیم و حالت دوم (B) برعکس یعنی مادگی ها رو روی فیبر بچینیم و نری ها رو به سیم های نوار ال ای دی ها متصل کنیم که ما در این آموزش حالت اول رو انتخاب کردیم چون اگه به برد های الکترونیکی که نمونش همین مادربردهای سیستم هاتون میشه، توجه کرده باشید میبینید که پینهای روی برد معمولا نری هستند و سوکت هایی که به اونها وصل میشن مادگی هستند؟! در تصویر زیر هر دو حالت رو می بینید که البته برای هر حالت چندین نوع چینش تست شده تا به بهترین نتیجه برسیم که در آخر حالت مورد نظر با کادر زرد رنگ مشخص شده و فاصله بین پین ها هم در حالت های مختلف با کادر های قرمز رنگ مشخص شده که شما هم در هنگام ساخت به این فاصله ها در حال انتخابی دقت کنید چون این فواصل برای سیم کشی و اتصال راحت و بدون پیچیدگی خیلی مهم و تاثیر گذار هستند؟!! خب بعد از انتخاب نوع چینش و با رعایت فواصل مشخص شده بین پین ها ، برای اینکه در ادامه کار به راحتی بتونید مراحل سیم کشی و اتصال رو انجام بدید،با استفاده از چسب قطره ای فوری 2ml که در اکثر سوپرمارکت ها هم با قیمت 500 تومان قابل دسترسی هستند یا هر چسب دیگه ای که فوری باشه و کثیف کاری نکنه ، زیر هر پین رو یک دو قطره بزنید و بعد پین رو در محل مورد نظر روی فیبرقرار بدید و برای بقیه هم به همین شکل و صبر کنید تا چسب عمل کنه و محکم بشن. نکته : در هنگام جا زدن پین ها دقت کنید که پایه کوتاه پین ها رو در سوراخ های فیبر قرار بدید و پایه های بلند رو به بیرون و بالا باشند مطابق آنچه که در تصاویر مشاهده می کنید؟!البته این پایه ها رو اگر مقداری فشار بدید حرکت کرده و بالا و پایین می شوند و به عبارتی قابل تنظیم هستند البته حتی الامکان اینکار رو انجام ندید چون ممکنه که لق بشن و همون حالت استاندارد خودشون بهتره؟! بعد از نصب پین ها روی فیبر می رسیم به مرحله سیم کشی و بعد از اون لحیم کاری که در شکل زیر نقشه سیم کشی و اتصال پین ها رو به همدیگه می بینید: دقت داشته باشید، به خاطر اینکه سیم کشی نسبتا راحت و تمیز در بیاد و دچار پیچیدگی نشه حتما طبق نقشه بالا عمل کنید و سیم مشکی که ولتاژ +12 هست به اولین پین بیرونی متصل میشه که میتونه بر عکس این نقشه هم باشه و از اولین پین داخلی شروع بشه که در هر صورت شما باید حواستون به سمتی که در نظر می گیرید باشه که البته اون سمت در ادامه علامت گذاری میشه که اشتباه نکنید. بعد از اینکه نقشه رو در نظر گرفتید میریم سراغ سیم کشی و طبق تصویر پایین عمل می کنیم: شما برای سیم کشی اینطوری عمل کنید: ابتدا یک تکه سیم حدودا 25 سانتیمتری رو که آماده کردید رو بیارید و یه سر اون رو از زیر فیبر و از سوراخ هایی که با رنگ زرد مشخص کردم رد کنید و در روی فیبر اونها رو همونطور که میبینید خم کنید و بخوابونید تا برای سیم کشی بتونید راحت عمل کنید و حالا شروع به سیم کشی کنید و مطابق تصویر سیم رو یه دور ، دور پایه اول بپیچید و بکشید تا پایه بعدی الی آخر... فقط دقت کنید که سیم رو در بین پایه به انداه ای بکشید تا شل نشه و تقریبا صاف در بیاد و در محلی هم که دور میزنید به سمت پین ورودی مطابق شکل عمل کنید وحتی دقیق تر تا نتیجه کارتون بی عیب و تمیز در بیاد. نکته : قسمت های که در تصویر دوم می بینید که جای لحیم هستند به خاطر این هست که ابتدا روشی دیگر تست شد و خوب جواب نداد و دوباره این روش در نظر گرفته شد، پس اون قسمت لحیمی چیز مهمی نیست و نیاز نیست فیبر شما هم اونطوری بشه؟! بعد از سیم کشی میریم سراغ لحیم کاری که در شکل زیر مشاهده می کنید : شما در نقاطی که با دایره قرمز رنگ مشخص شده و محل پیچش سیم به پایه ها هست باید عمل لحیک کاری رو با دقت و تمیز انجام بدید که در این مرحله می تونید از روغن لحیم برای بهتر شدن و اتصال تمیز لحیم کاریتون کمک بگیرید تا لحیم کاری شما هم مثل تصویر به صورت قطره ای و براق دربیاد و دقت کنید که هنگام لحیم کاری لحیم یه قطره بیشتر استفاده نکنید و مواظب باشید بین پایه های مجاور هم اتصال برقرار نشه؟! در ادامه همونطور که در تصویر دوم می بینید من لاین ولتاژ مثبت رو سرتاسر به صورت یکدست لحیم کاری کردم که با کادر زرد رنگ هم مشخص شده و شما هم میتونید اینکار رو برای تمام لاین ها انجام بدید که حتما باید دقت و حوصله به خرج بدید تا اتصالی بین لاین ها پیش نیاد؟!! البته من خودم وقت نکردم اینکار رو برای همه انجام بدم و موکول کردم به بعد...? بعد از اتمام لحیم کاری بهتره فاصله بین لاین ها رو که خیلی باریک هم هست ، با یه وسیله ای مثل کاتر داخلشون بکشید و بعد با مسواک بلااستفاده تمیزشون کنید و میتونید از تینر10000 هم برای تمیز کردن پشت برد استفاده کنید که البته نیازی هم به این کار نیست؟! نتیجه کار از نمایی دیگر: تا اینجا ترمینال ما ساخته شده و حالاباید اونو از نظر اتصال صحیح لاین ها و همچنین عدم اتصال بین پایه ها و لاین های مجاور بررسی کنیم که اینکار رو به وسیله مولتی متر انجام میدیم و اونو روی حالت بازر میزاریم و مطابق تصویر زیر ابتدا لاین ها رو تست میکنیم که به هم اتصال صحیح دارند و صدای بوق میشنویم و بعد لاین های مجاور رو با همدیگه که اونها باید با هم اتصال نداشته باشند و ما بوقی از مولتیمتر نشنویم و تغییری در صفحه مولتی متر نبینیم و عدد یک رو ثابت نشون بده : روش تست هم به این طریقه که تست اول لاین 1 بعد 2 بعد 3 بعد 4 که باید اتصال نقطه اول تانقطه آخر هر لاین برقرار باشه و بعد تست دوم انجام میشه که 1 با 2 ، 1 با 3 و 1 با 4 و بعد 2 با 3 و 2 با 4 و بعد 3 با 4 تست میشه که نباید هیچ گونه اتصالی داشته باشند و در صورت داشتن اتصال باید محل اتصال پیدا شده و اتصالی برطرف گردد تا مشکلی در کارکرد مدار پیش نیاد؟! بعد از انجام این مرحله به سراغ مرحله بعد که ساختن سیم نوار های ال ای دی هست می رویم که طبق تصاویر زیر اگه سیم ما مثل تصویر اولی بود و خودش سوکت داشت باید اونو جدا کنیم و پین هدرهای مادگی که آماده کردیم رو به اون متصل کنیم که بعد جدا کردن سوکت سیم و قبل از اتصال پین مادگی باید یهک تکه وارنیش به اندازه 2 الی 3 سانتی متر برش بدیم و سیم ها رو از داخل اون عبور بدیم و بعد لحیم کاری رو انجام بدیم و بعد از لحیم کاری مطابق تصویر دوم وارنیش رو حرکت میدیم و تا جایی که نصف پین رو پوشش بده به جلو میاریمش و بعد با استفاده از یه فندک یا سشوار به وارنیش به طور یکنواخت حرارت میدیم و تا جایی که وارنیش مثل تصویر منقبظ بشه و سریع حرارت رو دور میکنیم که وارنیش رو نسوزونه ، توجه داشته باشید که اعمال حرارت در حد چندین ثانیه کافیه و باعث منقبظ شدن وارنیش میشه و حرارت اضافه اونو خراب می کنه، پس زیاد حرارت ندید؟!! بعد از نوار میریم سراغ کنترلرمون که میتونه یه کنترلر جدا گانه باشه مثل تصویر زیر یا اینکه ما کابلی اختصاصی برای اتصال مادبرد به این ترمینال بسازیم. همونطور که در تصویر میبینید کنترلر ما در اینجا دارای پین هدر مادگی نظامیه که سیم افزایشی نداره و به صورت وکیوم هست و قابل تعویض نیست و اینجا ما یکی از پین هدر های مادگی مون رو با یه پین هدر نری نظامی به هم متصل کردیم تا بتونیم کنترلر مون رو به ترمینال وصل کنیم. این قسمت کار خیلی مهمه و فراموشش نکنید و بدرستی انجامش بدید: پس از انجام مراحل بالا و آماده شدن سوکت ها ، حالا ما باید اونا رو جهت اتصال صحیح علامت گذاری کنیم که موقع اتصال اشتباه جا نزنیم و مشکلی پیش نیاد. برای اینکار مطابق تصاویر زیر با نوک هویه که داغ هست یه علامت کوچیک در جهت سیم ولتاژ مثبتمون از هر دو طرف روی سوکت یا همون پین هدرمون میذاریم و اینکار رو برای همه و در جهتی که گفته شد انجام میدیم و بعد با یک رنگ یا مثلا غلط گیر یا لاک ناخن اون رو رنگ میکنیم و پر میکنیم و میزاریم خشک بشه که بعدا پاک نشه و تمام. خب حالا همه چیز آمادست و کار تقریبا تو این مرحله تمومه و ما میتونیم ترمینالمون رو تست کنیم که در ادامه عکس و فیلم تست رو براتون قرار میدم: همونطور که مشاهده می کنید پس از اتصال کنترلر و فن RGB که قبلا ساخته شده به ترمینال و راه اندازی اونها می بینید که فن روشن شده و ترمینال بدرستی کار میکنه. فیلم رو هم آماده کردم و بایدحجمش کم بشه و براتون یه جا آپلودش کنم چون اینجا نمیشه و آپلود کردن همین عکس ها هم اونقدر هی ارور میداد منو کلافه کرد؟!! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ خب دوستان عزیز تا اینجا فاز اول ساخت ترمینال تموم شد و میمونه فاز دوم که میشه طراحی و ساخت یه باکس شیک برای ترمینال و علامت گذاری جهت های جا زدن سوکت ها به علاوه تست جریان کشی مدار که اون هم در دست انجامه و بزودی اضافه میشه و تا من فاز دوم رو تموم میکنم و اینجا قرارش میدم شما هم دست به کار ساخت ترمینال بشید. اتمام کار پس از ساخت و نصب باکس خواهد بود و اون موقع از نتیجه کار لذت خواهید برد... دوستان اگه مشکلی در ساخت داشتید و یا اینجا اشکالی وجود داره به بنده اطلاع بدید تا راهنمایی و یا تصحیح کنم و باز هم به خاطر تاخیر پوزش می طلبم ولی باور کنید دوستان همین تایپ کردن این آموزش و آپلود کردن و چینش تصاویر و اصلاح کردن متن ها و سعی در این که چیزی از قلم نیافته چیزی در حدود7 الی 8 ساعت بدون استراحت زمان برده تا آماده استفاده شما عزیزان بشه و امیدوارم دوستانی که منتظر بودن و دیگر دوستانی که این آموزش رو می بینن براشون مفید باشه و لیاقت انتظاری که کشیدن رو داشته باشه. در پناه حق باشید ... ?1 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد