رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. Hamed2G

    Hamed2G

    کاربر سایت


    • امتیاز

      10

    • پست

      199


  2. Devileytion

    Devileytion

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      7

    • پست

      1703


  3. invoker

    invoker

    اخراج شده


    • امتیاز

      5

    • پست

      1229


  4. Sandor

    Sandor

    کاربر سایت


    • امتیاز

      4

    • پست

      712


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 07/30/20 در همه بخش ها

  1. یکم خاطره بازی کنیم دوستان. احتمالا همتون بار ها و بار ها این بازیو تموم کردید مثل من. بعد از 12 سال دوباره نشستم بازیو تموم کردم ولی با این تفاوت که هیچ آپگریدی نخریدم برای ماشین هام و با ماشین هر باس، باس بعدیو شکست میدادم که اصلا یه دنیای دیگه ای شد بازی! ته حاله این بازی. مخصوصا کشتن کراس با ضریب 3 که 300هزارتا بانتیشه! اصن دلت خنک میشه!!! اون عکس کوچیکه هم تنظیمات 768×1024 که با گرافیک FX5500 بازی میکردم همون 12 سال پیش.
    7 امتیاز
  2. دیگه الان چین و ایران نداره :))
    4 امتیاز
  3. حتی بدون RTX هم قشنگ بود -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Assassin`s creed II
    3 امتیاز
  4. درود به همگی امروز هاب TP-link UH700 گرفتم 205ت زیر قیمت لیون. بله دیگه مقصر واردکنندس 😂 فروشنده اصلا دنبال دولا پهنا.... نیست. شما رو نمیدونم ولی من هرگز دیگه از لیون خرید نمیکنم حتی اگر قیمتاشو اصلاح کنه. چون یه مدت که آب از آسیاب بیافته مجددا شروع میکنه به گرون فروشی. پیشنهادم به همه هم این هست خرید نکنید، وقتی نتونستن جنسشونو بفروشن و سرمایشون خوابید متوجه میشن با گله احمق ها طرف نیستند. خدانگهدار.
    2 امتیاز
  5. سلام دوستان داشتم کامنت ها رو میخوندم و من خودمم جزو اون دسته از آدم ها هستم که هنوزم بعضی وقت ها از لیون خرید میکنم و کاملا بحث دوستان رو تو قیمت محصولاتشون قبول دارم. مساله ای که هست اینه که چند وقت پیش یه کولر سی پی یو خریدم که در عین ناباوری فاکتور یه مشتری دیگه رو بجای فاکتور من فرستاده بودن و تاریخ گارانتی کولر ۶ ماه ازش گذشته بود.که نهایتا با پیگیری و پاس کاری ما به گارانتی آواژنگ هیچ کس گردن نگرفت.بحثی که هست اینه که اگه خودت وارد کننده نیستی و انبار نداری اصولا باید سفارش مشتری رو به روز تهیه کنی دیگه درسته؟پس چرا ۶ ماه از گارانتی کولر من گذشته؟اگه انبار داری و جنس مال خودته چرا موقع گرون فروشی میگی ما واسطه هستیم؟اگه بعد این همه سال فکر میکنید که لیون داره تلاش میکنه که با تامین کننده های منصف همکاری کنه سخت در اشتباهید،یعنی این سایت های جدیدی که قیمت پایین تر میزنن تجربه و اعتبارشون تو بازار کامپیوتر از لیون بیشتره که لیون نتونسته اونا تونستن؟شوخی میکنید
    2 امتیاز
  6. به دلیل کمبود کالا امکان تغییر قیمت نهایی سفارش پس از ثبت سفارش وجود دارد، همچنین به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده به سبب بیماری کرونا، امکان تاخیر 48 تا 72 ساعته در ارسال سفارش‌ها وجود دارد خودتون رو گول میزنید؟! یا ما رو چی فرض کردید؟ قبلا این نوشته این طوری بود : به دلیل نوسانات شدید ارز امکان تغییر قیمت نهایی سفارش پس از ثبت سفارش وجود دارد، همچنین به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده به سبب بیماری کرونا، امکان تاخیر 48 تا 72 ساعته در ارسال سفارش‌ها وجود دارد. اون موقعه قیمت دلار تا 26 هزارتومن رفت حداکثر 30 تا 40 درصد کشیدید رو تموم کالاهاتون تو همون 2-3 روز! مثلا اسپیکر لاجیتکی که من قصد خریدش رو داشتم از 2050 کردیدش 2700 بعدش که دلار اومد پایین شد 23 هزارتومن نوشته بالا رو تغییر دادید به علت کمبود کالا! اره کمبود کالا هست!! اون وقت میلیاردی جنس وارد فروشگاه میکنید، اگر کمبود هست، چطوری بهترین مدل های مادبرد، صندلی، مانیتور، سی پی یو، صفحه کلید و غیره وارد میکنید؟؟ شما که بالا ترین رنج قیمتی رو در نظر گرفتید برای هر کالایی، دیگه چیو میخواهید افزایش بدید؟! پروفایلم رو تو سایت لیون کامپیوتر ببنید! تو این چند ماه نزدیک 7 میلیون ازتون خرید کردم، و میخواستم همین مقدار رو هم برای مانیتور و اسپیکر و هدست ازتون بخرم، ولی فقط بخاطر این کار هایی که تو این چند هفته کردید دیگه ازتون خرید نمیکنم و نخواهم کرد.
    2 امتیاز
  7. خواهش میکنم اگر برای optane درایو ساختین، درایو رو پاک کنین، نرم افزار رو Uninstall و دوباره نصب کرده، سپس مراحل فعالسازی رو طی کنین ویندوز حتما باید ۶۴ بیت باشه نوع دیسک نباید Dynamic باشه درایور چیپست اینتل مادربرد باید نصب باشه توی Bios باید Sata Controller Mode رو روی این مورد بذارین: Intel RST Premium with Intel Optane Memory گزینه CSM باید غیرفعال باشه
    2 امتیاز
  8. سلام علی عزیز. ایشالا ک کلا برای هیچ کس ناراحتیی پیش نیاد. مطمعنا 1080ti msi از همه نظر از 1080 واتر گیگا بهتره. اولین نکته تو قدرت دو کارت هست ک شاید در ظاهر تفاوت کم باشه ولی من ک جفتشون رو داشتم میگم خیلی فرقشونه. تو بازی heat افت فریم 1080 از 60 تا 30 خیلی سریع و زیاد اتفاق میفتاد تا 20 هم میومد پایین. در صورتی ک الان نهایت تا40 افت داره خیلی هم کمتر و زیر 30 نرفته. تو بازی کال اف وارزون فریم انلیمیت 1080 نهایت به 130 میرسید و تا 50 افت میکرد در صورتی ک 1080ti به راحتی 150 میشه و زیر 70 نمیاد. دوم فنی ک گیگا روی رادیات 1080 گذاشته بود ب دلیل بلبلرینگی بودن اصلا نمیشد بعد از 50 درصد صداش رو تحمل کرد. ب شدت صدای زیاد و سنگینی میداد، از 6 فن 140 موجود تو کیسم ب تنهایی صداش بیشتر بود تو دور بالای 60درصد. اما فن های ام اس ای حتی تو دور بالای 70درصد هنوز هم بی صدان، احسنت ب ام اس ای بابت طراحی این فن ها. سوم پمپ 1080 نویز عجیبی داشت. اصلا 115 کورسیر نسبت ب اون صدا نداره! همشیه ب محض روشن شدن کیس صدای ویز رو مخی شرو میشد ک البته ب خاطر کم صدا بودن کیسم شنیده میشد وگرنه تو کیس معمولی احتمالا شنیده نمیشد. ولی ب هرحال پمپش کیفیت پمپ های کورسیر رو نداشت. چارم از نظر دما ک خب طبیعتا باید واتر کمتر باشه ولی ب دلیل شرایط کنترل شده اتاقم ک دما همیشه زیر 25 هست دمای قطعاتم معمولا بحرانی نمیشه. با این اوصاف دمای ام اس ای نهایت 9 درجه از گیگا بیشتره تو فول لود، البته با دور فن 60 درصد ام اس ای و 35 درصد گیگا. ک از نظر نویز ام اس ای کمتر با این حال. تو بازی هیت دمای 1080 تا 71 میومد ام اس ای تا 73 تو بازی کال اف وارزون 1080 تا 61 میومد ام اس ای تا 70. پنجم کویل واین گیگا بیشتر از ام اس ای بود با اختلاف خیلی زیاد. ششم از نظر زیبایی و فضای اشغالی هم ک مشخصه دیگه چیزی نمیگم. تنها ایراد ایرکولینگ اینه که فن هاش باد رو میکوبن تو مین ک شما هرکاری کنی تاثیر میزاره تو دمای قطعاتی ک نزدیک گرافیکن. مثلا ssd m2 من ک بالای گرافیک نصب شده الان تو بازی زرتی میشه 78 در صورتی ک قبلا نهایت میشد 65. یا رم ها یکی دو درجه دماشون بیشتر شده چون دمای داخل کیس بیشتر شده. قبلا نهایت 39 میشد الان 40 تا 41 هم میشن بعضی وقتا. ولی همه اینا لحظه ایه. من با سیستم میشینم 6 ساعت نان استاپ بازی میکنم با نرم افزار hw مانیتور میکنم میگه این دماها تو ماکس ثبت شده ممکنه لحظه بوده باشه ولی ب هر حال دمای داخل کیس بیشتر میشه با ایر. در کل بنظر من ک میرزید. پ.ن: کل این دماهای ذکر شده برای دمای 46 درجه و اتاق گرم با کولر ابی با دمای محیط بالای 32 درجس با رطوبت بالا. در حال حاضر کولرگازی دمای محیط زیر 24 درجه رو میده ک باعث شده دماها اکثرا 20 تا 10 درصد کمتر بشن. موفق باشیم همگی.
    2 امتیاز
  9. چه زود بهت برمیخوره. تاپیک زیرخاکی بزارین rest in peace شه یه تاپیک جامع براش باز کنین.
    1 امتیاز
  10. واقعا لعنت به اداره پست بسته من سمنان رسیده باز فرستادن شاهرود باز از شاهرود برگشت دادن به سمنان. اخه چرا
    1 امتیاز
  11. درود بر همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی سری تاپیک های آموزشی DPSYS قبل از هر چیزی از همه دوستانی که این مدت منتظر بودن و بنده بدقولی کردم و دیر تاپیک رو استارت زدم پوزش میطلبم ولی این تاخیرات پیش اومده دلایل خاص خودش رو داشت و از طرفی هم بنده به علت مشغله کاری زیاد تایمی نداشتم که بتونم تاپیک رو کامل استارت بزنم و منتظر بودم یه فرصتی پیش بیاد و بتونم اینکار رو بکنم که خوشبختانه بالاخره تونستم انجامش بدم. دوستانی که حوصله دارن این قسمت رو حتما حتما حتما مطالعه کنند ، نهایت چند دقیقه وقت میبره ولی میتونه براتون مفید باشه! خب اجازه بدید براتون یه مقدار مفصل توضیح بدم که چطوری تونستم به راهی دست پیدا کنم که این پروژه رو بسازم و اینو نه به این خاطر که بخوام بگم من اینکارها رو کردم و فلان و بهمان نه ، به این خاطر میگم که دوستان وقتی خواستند یه کاری رو انجام بدن و اون کار در مرحله اول براشون امکان پذیر نبود بیخیالش بشن و دست از تلاش بردارن و بگن نمیشه ، نه اگه واقعا تلاش کنید میشه و موفق میشید. من بعد از اینکه پروژه فن آر جی بی رو انجام دادم و فن های ترمالتیک رینگ هم جزو تازه واردهای بازار بودند تو فکر این بودم که چطوری میتونم این فن ها رو هم بسازم و حتی تو همون تاپیک آموزشی هم دوستانی درخواست ساخت این فن ها رو دادن و من روی این قضیه فکر می کردم و هر چیزی و هر راهی که به ذهنم میرسید رو دنبالش میرفتم و به نتیجه ای که میخواستم نمی رسیدم و از طرفی هم حقیقتا این فن ها رو از نزدیک ندیدم و اطلاعاتم راجع به این فن ها در حد همون تصاویر وفیلم هاشون در سطح نت بود و بس و به صورت تجربی روی این پروژه کار میکردم. البته ناگفته نماند چون انجام این جور پروژه ها رو به عنوان سرگرمی و خلق یه محصول انجام میدم ، معمولا در تایم های بیکاری دنبالشون میکنم و اینطوریه که زمانبر میشه.خب بگذریم ، من راه های مختلفی رو امتحان کردم از اولیش که همون چسب حرارتی بود که دوستان هم اشاره کردن گرفته تا سیستم تابلوهای نئون و لوله های شیشه ای که دراین نوع تابلو ها استفاده میشه ، شیلنگ تراز ، شیلنگ های شفاف تحت فشار و پر کردنشون با چسب حرارتی مایع؟! ، یک نوع لوله مخصوص که در دندانپزشکی استفاده میشه ، همچنین فیبر نوری و حتی تحقیق و بررسی و تماس با شرکت هایی که در زمینه تولید محصولات ...... فعالیت داشتند ولی متاسفانه هیچ کدوم از این راه ها جواب ندادند ولی من شکست نخوردم و بیخیال نشدم و چون یه کاری که میکنم رو باید کامل انجامش بدم و به نتیجه برسم دوباره ادامه دادم و به هر چیزی که میرسیدم و اونو به این پروژه مربوط میدیدم امتحانش میکردم تا این که در طی این مدت به یه چیزی رسیدم که شاید در چند قدمی من بود ولی خب چون قبلا این مدلیش رو ندیده بودم بهش فکر هم نکرده بودم و اون چیزی نبود جز طناب ورزشی که برای این ورزش استفاده میشه و جریان از این قرار بود که یه روز بر و بچه های فامیل تو خونه مشغول بازی بودن که من نظرم به طنابشون جلب شد هر چند دقیقا این چیزی که من تهیه کردم نبود ولی باعث شد که من به دنبالش برم و چیزی که میخوام رو گیر بیارم و رفتم این نوع طناب رو در رنگ های قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی و سبز تو لوازم ورزشی فروشی ها گیر آوردم و برای این پروژه قرمزش رو انتخاب کردم و البته خیلی هم دنبال مدل سفید و در واقع بهتر بگم مدل بی رنگش بودم که بتونم پروژه رو به صورت آر جی بی بسازم ولی خب متاسفانه تا الآن که نتونستم تهیه اش کنم ولی حتما اونم گیر میارم. در مورد چسب حرارتی هم خدمت دوستان عرض کنم که مدل های مختلفی چسب حرارتی گیر آوردم ولی متاسفانه همه کوتاه بودند ( 30 سانتی متر ) و ما به بیشتر از این اندازه نیاز داشتیم که این متریال به کارمون نمیومد هرچند میشد برای فن های 8 سانتی استفاده کرد ولی خب چون کوچیک هستند و تو کیس های امروزی کاربرد کمتری دارند بیخیالش شدم و سعی کردم دنبال همون 12 سانتی باشم که خوشبختانه با به دست آوردن این متریال یعنی همون طناب ورزشی ما برای ساخت فن های بزرگتراز 12 سانت هم از این لحاظ مشکلی نداریم. خب این طناب رو تو چند سایز(از لحاظ قطر طناب ) میتونید تهیه کنید از 5میلی متر تا 15 میلیمتر که من دو مدلش رو تهیه کردم و یکی ... میلی متر و دیگری ... میلی متری که مدل ... میلی متری رو انتخاب کردم چون رو کار بهتر جلوه میده ولی مدل کوچیکتر هم خوبه و فکر کنم به اندازه واقعی رینگ فن های ترمالتیک نزدیکتر باشه ؟! دوستانی که حوصله ندارند از اینجا به بعد مراحل ساخت رو مطالعه کنند! خب حالا میریم برای ساخت پروژه و اول وسایل مورد نیاز رو میگم : ( طبق تصاویر) 1 - طناب ورزشی : به رنگ قرمز و قطر مقطع اون 8 میلیمتر هست و طول ( میتونید رنگ های دیگه رو هم انتخاب کنید ولی خب باید قبل از تهیه بررسی کنید که آیا میتونید بقیه متریال ها رو همسان با رنگ انتخابیتون تهیه کنید؟ مثلا ال ای دی ها ! ) 2 - شیلنگ تراز یا همون شلنگ شفاف تحت فشار که مقداری ضخیم تر و سفت تر هست و برای این کاربهتره ( این شیلنگ ها رو همونطور که گفتم در طی مراحل تحقیق برای رسیدن به متریال مورد نیاز تهیه کرده بودم که تونستم تو قسمت دیگه ای که در ادامه خواهید دید ازشون بخوبی استفاده کنم. ضخامت این شیلنگ یا در واقع همون پایپ حدودا 1 تا 1.5 میلیمتر و قطر اون 8 میلیمتر هست. 3 - ال ای دی : در دو نوع کلاهی و اوال و به رنگ قرمز 4 - وارنیش حرارتی : در سایز 8 یا 10میلی متر ( وارنیش سایز 2 میلیمتر هم در صورت امکان برای پایه های ال ای دی ها ، طبق تصاویر ) 5 - سیم تک زوج افشان باریک که به سیم بلندگو هم معروف هست : برای هر رینگ که میشه دو تکه سیم 15 سانتی متری که حدودا 12 سانتش مورد استفاده قرار میگیره. 6 - از همه مهمتر یه دونه فن 12 سانتی متری دارای ال ای دی که از جون خودش سیر شده و قراره ما جراحیش کنیم؟! ( فن رو میشه از مدل شفاف یا همون شیشه ای دارای ال ای دی و یا از مدل مات یا همون فن های مشکی معمولی ولی به شرطی که روی برد سیم پیچش جای نصب ال ای دی باشه انتخاب کرد که هر کدوم جلوه خودش رو داره و مدل ماتش به فن های رینگ ترمالتیک شبیه تر هست که البته من نتیجه کار رو با هر دو مدل تست کردم و تصویر نتیجه رو گذاشتم که دوستان ببینند و بهتر متوجه بشن.) ابزارهای مورد نیاز هم طبق پروژه های قبلی شامل : دستگاه هویه ، سیم لحیم ، روغن لحیم ، سیم چین ، گیره کاغذ بزرگ ، دستگاه تفنگ حرارتی و چسب حرارتی مثل پروژه قبلی ما باید فریم فن رو مورد برش قرار بدیم که روش برش رو تو تاپیک قبلی گفتم و برای اینکه مطالب زیاد نشه دوباره نمیگم و دوستان میتونن تو اون تاپیک مطالعه اش کنند! فقط اینجا یه مقداری فرق داره که فرقش رو میگم و تصاویرش رو هم قرار میدم. قبل از هر چیزی برای اینکه پره ها و سیم پیچ در زمان برش آسیب نبینند باید اون ها رو از فریم فن جدا کنیم که نحوه جداسازی پره ها رو هم چون تو تاپیک آموزشی قبلی گفتم اینجا نمیگم ولی تو این قسمت روش بیرون آوردن سیم پیچ روبه همراه تصویر آموزش میدم. طبق تصویر شما وقتی پره ها رو جدا کنید می رسید به سیم پیچ و اگه فن تون ال ای دی داشته باشه باید اون ها رو هم از سیم پیچ جدا کنید و درواقع سیم ها شون رو و همچین سیم تغذیه رو قطع کنید و بعد برای بیرون آرودن سیم پیچ دست به کار بشید و اینطوری عمل کنید: سیم پیچ رو به صورت انطباق فیت با هسته و پایه مرکزی فریم فن جا میزنن و در آوردنش مقداری نیرو و حوصله میخواد که یه مقدار سخت میشه و البته سختیش بستگی به اون فن داره که آیا با تلرانس بالا جا زدن یا با تلرانس پایین و معمولا چون من چندین مدل مختلف رو امتحان کردم و در آوردم خیلی هم سخت نیست. خب شما برای در آوردنش اینطوری طبق تصور زیر عمل کنید و با دست که البته میتونید یه تکه پارچه هم استفاده کنید بدنه سیم پیچ رومحکم بگیرید و سعی کنید در همون جای خودش مقداری به چپ و راست بهش نیروی چرخشی وارد کنید تا تکون بخوره و تکون که خورد آرام وهمزمان به سمت بالا بکشید تا در بیاد و اینطوری میتونید از هسته و پایه مرکزی جداش کنید. بعد از این که پره ها و سیم پیچ جدا شدند حالا باید فریم رو برش بزنید و فرق برش در اینجا با برش گفته شده در تاپیک آموزشی قبلی در مقطع برشمون هست که در اینجا طبق تصویر زیر مقطع برش به صورت مدور بوده تا بتونیم پروفیلمون رو که همون طناب هست از این قسمت عبور بدیم. برش رو که انجام دادیم و زائده های اضافی رو هم جدا کردیم و فریم آماده شد میریم سراغ مرحله بعد. در این مرحله ما باید اندازه ای که مورد نیازمون هست یعنی 40 سانتی متر از طناب رو برش بزنیم و به شکلی برش بزنیم که یک مقطع صاف و صیقلی مثل تصویر زیر داشته باشیم که من بعد از تست چند روش مختلف به بهترین روشی که رسیدم استفاده از سیم چین بود که باید طناب رو از محل مورد نظر با دقت و به صورت عمود و به یکباره با سیم چین قطع کنیم تا مقطع طنابمون به مانند تصویر باشه! نکته 1 : از ابزارهای دیگه مثل کاتر استفاده کردم ولی چون مقطع رو کدر و یا خش دار میکردند در ادامه کار نتیجه خوبی نمیداد! نکته 2 : درواقع اندازه ای که ما میخوایم حدودا 37 سانتی متر هست ولی 40 سانت برش میزنیم که اگه موقع برش مقطعمون خوب در نیومد جا داشته باشیم باز هم برش بدیم و متریال مصرفیمون خراب نشه! نکته 3 : توصیه میشه ابتدا از یک سر طناب چند بار تکه های کوچک برش بزنید تا روش کار دستتون بیاد و بعد اندازه گفته شده رو یه کم بیشتر برش بزنید ( همون 40 سانتی متر ) تا اگه خراب شد بتونید چند بار دیگه برش بزنید که اندازه اصلی خراب نشه و در نهایت اندازه اصلی یعنی 37 سانتی متر رو داشته باشید! بعد از این میرسیم به مرحله ساخت منبع نور : برای منبع نور شما چند مدل منبع نور و چند تا راه دارید : برای منبع نور میتونید از دو نوع ال ای دی به نام های کلاهی و اوال و یا اس ام دی استفاده کنید که در تصویر زیر دو نوع ال ای دی مشخص هست و هر دو تقریبا یک نتیجه به شما میدن ولی کاربا مدل کلاهی تو این پروژه راحت تر هست و مدل اس ام دی برای دوستان میتونه سخت باشه که اون رو در نظر نگرفتم. در مورد راه های ساخت هم شما میتونید از روش های 2 ، 4 یا 8 منبع نور ( ال ای دی ) استفاده کنید که هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند که من برای راحتی دوستان و اینکه انگیزه ساخت رو داشته باشن سختش نکردم و از 2 منبع نور استفاده کردم و اگه دوستان طالب دو روش دیگه هم بودن اون ها روهم بهشون میگم. بعد از انتخاب ال ای دی شما باید طبق تصاویر به این ال ای دی ها سیم وصل کنید و برای لحیم کاریشون اگه ابزار مناسب ندارید میتونید از گیره ای که در تصویر مشخص هست و از این روش استفاده کنید و همچنین ازوارنیش های سایز کوچکتر مثلا 3 میلی متری برای عایق بندیشون استفاده کنید. اطلاعاتی راجع به ال ای دی کلاهی : ولتاژ کاری این ال ای دی بین 1.8 تا 2 ولت هست و در بعضی مدل ها تا 2.2 ولت هم میرسه و جریان کاری هم بین 15 تا 20 میلی آمپر هست و در مورد پایه های مثبت و منفی ( کاتد و آند ) هم خدمتتون عرض کنم که شما میتونید از چند راه تشخیصشون بدید :مثلا پایه بزرگتر مثبت و پایه کوتاه تر منفیه و یا مثلا اون سمتی از ال ای دی که گرد نیست و پخ داره منفیه و طرف مقابلش که گرد هست مثبته ولی این مورد دوم رو من تجربه کردم که تو تولید اشتباهی تولید شده بودن و سمتی که گرد بود منفی و سمت پخ خورده مثبت بود پس این مورد رو حتما چک کنید؟! نکته 3 : سعی کنید لحیم کاری رو زیاد طول ندید چون گرم شدن بیش از حد باعث میشه که ال ای دی آسیب ببینه و حتی بسوزه یا نورش کم بشه؟! بعد از لحیم کاری شما باید از اون شیلنگ شفافی که گفتم طبق تصویر زیر دو تا تکه به طول 5 الی 6 میلی متر به صورت عمود و تقریبا نود درجه برش بزنید و بعد ال ای دی ها رو مثل تصویر به صورتی که نوک ال ای دی با لبه بیرونی این تکه تقریبا مماس و و عمود بر طول باشه داخل این تکه شیلنگ ها قرار بدید و بعد پشتش رو با چسب حرارتی پر کنید و اجازه بدید دقیقا تو همون حالت سفت بشه. در ادامه از وارنیش حرارتی به اندازه 10 تا 15 میلی متر برش بزنید و طبق تصاویر مراحل زیر رو انجام بدید. ( این مقدار رو سعی کنید نه خیلی زیاد باشه و نه خیلی کم و همون 15 میلیمتر میتونه کافی باشه چون اضافه که باشه تاریکی زیادی تو حلقه ایجاد کیکنه و خیلی کم هم که باشه باعث میشه که اتصال منبع نور و رینگ به خوبی برقرار نشه! ) بعد از انجام اینکار بهتره رینگمون رو که ساختیم والبته هنوز کاملا رینگ نشده رو امتحان کنیم وبرای اینکار سر سیم هایی که به ال ای دی ها وصل هست رو هر دو رو به هم وصل میکنیم یعنی مثبت ها به هم و منفی ها به هم و بعد به یه منبع تغذیه ( مثلا دو تا باتری قلمی 1.5 ولتی یا سیم نارنجی از سوکت های پاور سیستم که دارای ولتاژ 3 ولت هست ، البته دومی رو به شما دوستان توصیه نمیکنم چون ممکنه اشتباهی رخ بده و به سیستمتون آسیب بزنید ! ) با ولتاژ 2 تا 3 ولت وصل میکنیم تا روشن بشن و از سلامت و کارکردشون مطمئن بشیم و سعی کنید که به ولتاژ بالاتراز 2.2 وصلشون نکنید البته برای یه لحظه تست با 3 ولت هم میشه ولی دائم روشن نمونن چون باعث میشه ال ای دی ها داغ بشن و نورشون زود کم بشه و حتی بسوزن! خب بعد از این مرحله به یه مرحله مهم میرسیم و اونم قسمت سیم پیچ فن و تغذیه فن و ال ای دی هاست. اگه همونطور که در اول تاپیک خدمتتون عرض کردم از فن هایی که دارای ال ای دی هستند استفاده کنید و موقع برش ال ای دی ها رو قطع کنید ، اینجا راحت تر خواهید بود و طبق توضیحاتی که میدم عمل کنید. تو تصویر زیر محل اتصال سیم تغذیه فن و همچنین محل اتصال سیم تغذیه 4 تا ال ای دی که روبرد سیم پیچ وصل میشن رو مشخص کردم وهمونطور که تو تصاویر هم مشاهده می کنید ما روی برد سیم پیچ 4 تا مقاومت داریم که وظیفشون کاهش ولتاژیه که برای ال ای دی ها میره و لتاژ 12 ولت رو به و مشخصات این مقاومت ها رو با کد رنگی شون رو هم تو تصویر نوشتم. خب یکم علمی تر اینجا توضیح بدم بد نیست شاید به درد دوستان خورد. دوستان عزیز ما در اینجا ولتاژ ورودیمون 12 ولت هست و ولتاژ کاری و جریان کاری ال ای دی مون هم به ترتیب 1.8 ولت و 15 میلی آمپر هست پس طبق فرمول زیر ما به مقدار مقاومت حاصل شده نیاز داریم که میشه 680 اهم و کد رنگش هم میشه ، آبی ، خاکستری ، قهوه ای با نوار طلایی فرمول مقدار مقاومت : ولتاژ ورودی ( تغذیه ) منهای ولتاژ کاری ال ای دی تقسیم بر جریان کاری ال ای دی مساوی است با مقدار مقاومت مورد نیاز نکته : در صورتی که ما در فرمول گفته شده مقدار مقاومتی رو بدست آوردیم که اون رنج موجود نبود ، نزدیک ترین رنج به اون رو در نظر میگیرم ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اگه رنج بالاتر باشه مقاومت بیشتر میشه و ولتاژ خروجی کمتر و اگه رنج پایین تر در نظر بگیریم مقاومت کمتر میشه و ولتاژ میره بالاتر! خب یه سوال ؟ چرا من ولتاژ و جریان کاری ال ای دی مون رو 1.8 ولت و 15 میلی آمپر در نظر گرفتم با اینکه با توجه به مشخصات ال ای دی میتونستم بالاتر در نظر بگیرم؟ معمولا در چنین قطعاتی ما سعی میکنیم همیشه ولتاژ و جریان پایه یا در واقع همون مینیمم رو در نظر بگیریم چون که اینکار باعث میشه عمر قطعه بالاتر بره و داغ نشه و نسوزه هرچند مقداری نور کمتر میشه ولی ارزشش رو داره؟! خب بعد از تست رینگمون نوبت به جا زدنش تو فریم فن میرسه که طبق تصاویر زیر عمل کنید و در حین جا زدن فریم هم طبق تصاویر بعد سعی کنید سیم های مربوط به تغذیه فن و سیم های مربوط به ال ای دی ها رو هم عبور بدید و جا گذاری کنید. به مراحل پایانی کار میرسیم و حالا نوبت اینه که سیم ها رو به برد سیم پیچ لحیم کنیم و این مرحله ممکنه یه مقدار حوصله بر باشه که باید سعی کنید به دقت انجامش بدید. یه نکته : من چون خوشبختانه مقداری تجربه دارم سیم ها رو با اندازه دقیق و بدون اضافه در نظر گرفتم و خیلی با ظرافت و دقت لحیمشون کرد و سیم پیچ رو جا زدم ولی شما دوستان اگه تازه کار هستید بهتره که مقداری در حد یک سانت یا کمی بیشتر سیم ها رو بلند تر در نظر بگیرید تا برای لحیم کاری و جا زدن سیم پیچ مشکلی نداشته باشید و بعد از لحیم کاری اگه اضافه بود و مانع فیکس شدن سیم پیچ روی هسته فن میشد ، از طرف دیگه این سیم ها که میشه دو تا انتهای رینگمون و خود سیم تغذیه سیم پیچ ، اضافه این سیم ها رو بکشید و بعد تو شیار موجود جا بزنید . آخرین مرحله هم نصب پره فن هست که به راحتی و همونطوری که بیرون آوردید نصب می کنید و از طرف دیگه هم اگه لازم بود فن رو روغن یا گریس کاری می کنید و واشرهای اون رو جا میندازیم و درپوشش رو میزاریم. بعد با دست پره رو به چرخش در میاریم که ببینیم به جایی گیر میکنه یا نه و اگه به قسمتی از رینگمون گیر می کرد اون قسمت رو با هماهنگی بقیه قسمت ها به آرامی مقداری به بیرون فشار میدیم و وقتی پره بدون مشکل چرخید کار تمام هست و فقط باید فن رو به پاور سیستمون وصل منید و سیستم رو روشن کنید تا از کارکرد صحیح فن مطمئن بشید و بعد روی کیستون نصبش کنید و مثل من از چیزی که ساختید لذت ببرید. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- دوستان یه قسمتی رو هم میخوام راجع به فریم فن براتون توضیح بدم: شما اگه فنتون فریمش شیشه ای باشه و این پروژه رو انجام بدید نتیجه کار به شکل زیر خواهد بود : و اگه خواستید فریمتون رو هم رنگ بزنید به تصویر زیر حتما توجه فرمایید ( دیگه توضیح اضافی نمیدم ! ) و اینم نتیجه نهایی که راضی کننده و لذت بخش خواهد بود و در ادامه سعی میکنم تصاویر بیشتری قرار بدم تا دوستان بیشتر لذت ببرند! برآورد هزینه های ساخت : طناب ورزشی ( طول 3 متر ) : 10 الی 15 هزار تومان یه تکه شیلنگ تراز تحت فشار : 2000 تومان وارنیش نیم متر : 2000 تومان سیم تک زوج (سیم بلندگو ) 1 متر : 2000 تومان ال ای دی کلاهی 2 عدد : 500 تا 700تومان نکته : هزینه هایی که بنده برای رسیدن به چنین نتیجه ای کردم بسیار بیشتر از این مبلغ بوده که حاصلش شده یه متریال مصرفی با کمترین هزینه و بهترین نتیجه و برای شما فقط همین هزینه اعلام شده خواهد بود ؟! ----------------------------------- در صورت داشتن فن و ابزار و وسایل مورد نیاز که در آموزش گفته شد شما میتونید با هزینه ای بین 20 تا 25 هزار تومان 7 عدد فن رینگ 12 سانتی متری بسازید که اگه فنش رو هم بخواید جداگانه تهیه کنید مبلغ فن به هزینه گفته شه اضافه میشه مثلا اگه یه فن معمولی چراغدار رو هم بین 25 تا 30 هزار تومن در نظر بگیرید تقریبا برای ساخت هر فن 50 تا 60 هزار تومن هزینه میبره که میشه تقریبا یک سوم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ و اگه فنش رو داشته باشید میشه تقریبا یک ششم قیمت یک عدد فن ترمالتیک رینگ ؟! امیدوارم که از این تاپیک آموزشی لذت برده باشید و برای ساخت این پروژه دست به کار بشید. دوستانی که این پروژه رو بسازن با یه مقدار خلاقیت میتونن از این تکنیک و روش آموزش داده شده در مادینگ کیس هاشون هم استفاده کنند ، حالا اینکه چطوریش رو من نمیگم و خودتون انجامش بدید...؟! تذکر و هشدار ! تاپیک های آموزشی بنده با نام کاربری DPSYS و به صورت واتر مارک شده ، کاملا شخصی و حاصل خلاقیت ، دانش ، ابتکار ، تحقیقات و تلاش خودم بوده و از هیچ جایی یا منبعی کپی برداری نشده و فقط هم در فروم لیون کامپیوتر به اشتراک گذاشته شده و کسی هم به هیچ عنوان اجازه نشر این مطالب یا کپی برداری از این پروژه ها به نام خودش یا غیره رو نداره و درصورت انجام اینکار مورد پیگیری قرار میگیره ! ( دوستان گرامی هدف اختصاصی بودن آموزش برای فروم لیونه و اگه از این دو خط خوشتون نیومد بگید تا حذفش کنم؟! ) چون قرار بود امروز تاپیک رو بزنم و سعی کردم دیگه دیر نشه تاپیک رو به این شکل استارت زدم و تعدادی از تصاویر مونده که اونها رو هم اضافه خواهم کرد ولی تصاویر اصلی قرار داده شده. سوالی هم داشتید بفرمایید دوستان... برای همگی دوستان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- نمونه فن ساخته شده که بر روی کولر GREEN NOTUS 400 نصب شده و جلوه خاصی بهش داده و اگه دو تا فن رو از همین مدل روش قرار بدم فکر میکنم جلوه بسیار بهتری داشته باشه. (حیف که تصاویر نمیتونن زیبایی کار رو اونجور که باید نمایش بدن! )
    1 امتیاز
  12. سلام. دوستان بلاخره تونستم مشکل بالا و پایین شدم بیت ریت رو درست بکنم. مشکل از دی ان اسی بود که من استفاده میکردم و با برداشتن اون مشکل در آپارات بر طرف شد ولی در توییچ هنوز هست.
    1 امتیاز
  13. سلام دوست عزیز دیسک آخر شما (طبق تصویر) درایو آخرش قابل استفاده نیست، چرا؟ چون درایو ریکاوری ویندوزه و اینتل Optane نمی‌تونه اون رو دتکت کنه تا خودش رو تنظیم و با هارد کار کنه... به خاطر همین اگر برای این هارد نیازش دارین اینطور نمیشه... نیازه که با برنامه‌های پارتیشن‌بندی یه مقدار درایو رو کوچیک کنین و درایوی با حداقل اندازه 20 مگابایت (که البته بیشتر باشه بهتره) بسازین آخر این دیسک... (یعنی بعد از درایو ریکاوری که 534 مگابایت هست) توصیه میشه قبل از انجام این کار از اطلاعات‌تون بکاپ بگیرین چون ممکن هست ویندوز بالا نیاد
    1 امتیاز
  14. دوتا گزینه میمونه 4g و ptp بسته به شرکتی که خرید میکنی. آسیاتک از دکل های ایرانسل استفاده می‌کنه و مبین نت خودش دکل داره و به همراه اول هم وصل میشه. سرعت آپلود هردو قفل روی 5 مگابیت هست فکر کنم. Ptp سرعت متقارن تا 40 ولی اگر فاصله تا دکل زیر 3km باشه مناسبه. قیمت رو مقایسه کن به نظرم مبین نت بهتر باشه البته بستگی به منطقه ات داره. منطقه ات هم بزار که راحتر باشه
    1 امتیاز
  15. سلام. بلخره وقت کردم کیسم رو گردگیری کنم اونم با نزدیک به 70% تایم بیکاری بیشتر از قبل . . این دوتا فن هم ک از خوبای بازار مان هردوشون ولی من ترمال تیک رو بیشتر میپسندم. . دم اون کنترلر کولرمستر گرم خیلی کمکم کرد برای هرچه بیشتر کاستومایز کردن rgb هام. . و اینم اخرین تغییر داخل کیسی. ب امید برگشت روزای خوب.
    1 امتیاز
  16. به شخصه اعتقاد دارم تیپاکس و باربری ترمینال به شدت دردسر هاش کمتر از پست هست البته من خیلی خیلی کم گیرنده بودم یکبار مانیتور از باربری گرفتم که خیلی خوب بود و سریع یکبار هم از پست گرفتم که کلا پست آبا اجداد بنده رو آورد جلوی چشم بنده تا تحویل بده کالا رو ولی سر اذیت هایی که پست با ارسال کردن داره همیشه هم قید میکنم ارسال فقط با تیپاکس راحت و بی دردسر پس کرایه میکنید حتی یکبار من جنسی رو فرستادم آدرس که داشتم مینوشتم دیدم زده کیلومتر 5 مثلا جاده الف - ب که اون لحظه گفتم عمرا برسه این بسته با این آدرس جالبیش اینجا بود 48 ساعت بعد رسید پست این قضیه ساعت کاری و ظرفیت دفتر پستی خیلی اذیت کننده هست
    1 امتیاز
  17. گرونی حال حاضر به 2 بخش تقسیم میشه بخش اول یه بحثی هست به اسم ارزش پول ملی وقتی یه جنسی قیمت 100 دلار هست و به تومن میشه 100 تومن هست و فرداش ارزش پهن ملی ، ببخشد پول ملی میاد پایین در نیجه شما باید مقدار پول بیشتر قرار بدی برای خرید اون جنس. 1 نفر توی دنیا نیست که یه تیکه طلا بخره 100 هزار تومن 10 سال بعد که گرون بشه پیش خودش بگه "درسته الان قیمتش 200 تومن هست ولی من چون 100 خریدم پس 100 هم میفروشم" هر جنس نسبت به ارزش کلی اون جنس قیمت بندی میشه و ربطی هم به ارزش پول ملی نداره که با پایین امدنش اون جنس هم همراه با پول ملی ارزشش پایین بیاد. البته این در صورتی هست که در صورت بالا رفتن ارزش پول ملی اون جنس هم به قیمتش پایین بیاد (همون سرعتی که قیمتش قبلا بالا رفته بود) بخش دوم دلالی و گرون فروشی یه وارد کننده ای (حالا میخواد هر شرکت یا فردی باشه) یه جنسی رو وارد میکنه گمرک میگه "این جنس انقدر هزینه گمرکش میشه همینی که هست یا پولش رو میدی یا جنس از این جا بیرون نمیره" اون وارد کننده به پخش کننده جنس رو گرون تر از حد معمول میفروشه و میگه "این جنس رو به این قیمت میفروشم ، همینی که هست میخوای بدم نمیخوای خداحافظ" یه فردی میره جنس بخره ، فروشنده میگه "این جنس 21 تومن میشه دیگه نهایتش 20 تومن ، همینی که هست" همین میشه که یه گرافیکی که 400 دلار نهایت بهترین مدل هاش 450 دلار هست قیمتش میشه 22 میلیون تومن یعنی با دلار 50 هزار تومن قیمت گذاری شده تو این کشور همیشه و همیشه و همیشه قوانین طرفدار ظالم بود و هست ، شما میگی فلا سایت داره گرون فروشی میکنه ؟ فلان مغازه گرونی فروشی میکنه ، فلان وارد کننده داره گرون فروشی میکنه؟ همین الان برو همه تعزیرات هم پلیس ، هم پلیس فتا هم اصناف اصلا برو سازمان ملل از این ها شکایت کن اگر دستت به جایی رسید. نهایتش بهت میگن " جنسشه ، مالشه ، اختیارش رو داره ، دوست داره به هر قیمتی که میخواد بفروشه ، هیچ کسی شمارو مجبور نکرده جنس گرون بخری" میخوای گرونی نبینی ؟ میخوای قدرت خرید داشته باشی؟ میخوای جنسی که میخری قیمت منصفانه باشه؟ نه تولید ملی ، نه نخریدن ، نه مستقیم وارد کردن ، هیچ کدوم از این کار ها جواب نمیده و نخواهد داد فقط و فقط و فقط یک راه وجود داره فرار از کشور حالا میخواد یه کشور نزدیک باشه مثل ترکیه یا یه کشور ساده اروپایی یا بهترین کشور ها برای مهاجرت مثل کانادا و امریکا و... در هر صورت جمهوری گرانی ایران هرگز مسیر خودش رو به سمت آسایش و رفاه ملت کج نخواهد کرد.
    1 امتیاز
  18. ادامه ی اسکرینشات های ویچر در New Game Plus: کرافیک هنری بازی به حدی جذابه که با گذشت 5 سال هنوز بازی ای اون حس رو بهم نداده. با اینکه کیفیت تکسچرهاش معمولیه و حتی افکت بلووم هم توش بی نقص کار نشده، ولی تکنیک هایی مثل Nvidia Hairwork در کنار داستان فوقالعاده درگیر کنندش باعث شده اصلا عیب هاش به چشم نیان. مثلا من با دیدن اسکرینشات هاش متوجه کیفیت متوسط تکسچرهاش شدم، با اینکه تو بقیه بازیا اولین چیزی که تو ذوقم میزنه همینه. جان ویک 😉 شمشیر مورد علاقم اینجام یه لحظه فک کردم دارم لارا کرافت پلی میدم. نمیدونم چرا😅
    1 امتیاز
  19. میشه گفت از اتفاق های معدود و خارق العاده هستش که این کاراکتر مونث که تو دارک سولز 1 ساختم شبیه موجود فضایی ,مریض یا سادیسمی فیس نیست ,یا صورت بادمجون رنگ نداره
    1 امتیاز
  20. 1 امتیاز
  21. بعد از غیبت طولانی در انجمن گفتم یه جایی دوباره فعالیتم رو شروع کنم. امیدوارم مورد پسند دوستان واقع بشه برای مشاهده سایز اصلی عکس‌ها رو باز کنید God of War
    1 امتیاز
  22. درود کاربر Agent1369 با توجه به ارائه پیشنهاد فروش کالای مانیتور ASUS PG27AQ در پیام خصوصی به یکی از کاربران فروم به مبلغ 5 میلیون تومان و عدم قبول سیستم واسطه لیون برای معامله ، همچنین مشخص شدن منبع خارجی عکسهایی که از کالا ارائه کردند و عدم ارائه مدارک اثبات حسن نیتشون شامل عکس از کالای فروشی همراه با دست نوشته نام کاربری و تاریخ از نظر مدیریت فروم مصداق کلاه برداری تلقی شده و برای همیشه از فروم لیون اخراج شدند. از سایر کاربران خواهشمندیم که به هیچ عنوان چه در تاپیک های عمومی و چه در پیام خصوصی بدون نسنجیدن جوانب معقول معاملات ، پرداختی نداشته باشید تا خدای نکرده دچار ضرر و زیان نشوید
    1 امتیاز
  23. پشتکار و انگیزه استارتر ستودنیه هرچند که نتیجه نهایی برام دلپذیر نیست.
    1 امتیاز
  24. اصلا موضوع لیون نیست ، وارد کننده عاشق چشم و ابرویه من و شما نیست که پول میخواد پول! وسایلی مثل مانیتور وارد کردنشون مشکلاتش زیاده و هر خطای کوچیکی با ضرر زیادی روبه رو میشه طرف و مجبور میشه بکشه رو قیمت بقیه بابت چن قلم جنسی که تو حمل و نقل مشکل پیش اومده ، تعدادی که وارد میشه خیلی خیلی محدود هستش و تنها 10% برسه سهم فروشگاهای اینترنتی ، خوب میپرسید بقیش چی میشه؟ میره تو انبار دوستان ماهی 1 دونه میزارن پشت ویترین بعدم پزشو میدن این بازار ایران نیست همین یه دونس قیمتشم دوبله حساب میکنن نمیخوایم که برو یه چی دیگه بخر یا از امازون سفارش بده 2-3 ماه بعد برسه دستت اونم سالم باشه نباشه خراب بشه دیگه گارانتی ای در کار نیست و هزار تا داستان الان تک تک برندا یه مانیتورو ببین اخرین وارداتشون برمیگرده به اسفند و فروردین . مثل حرفی که جهرمی زد که بهن 98 چند ملیون موبایل وارد کشور شده که فقط 200 هزارتاش رون شده :)) همه جا به احتکار و انبار کردن ختم میشه که میرسه به جایی که انتخابا محدود میشه به جنس اشغال اونم با کلی منت که همینم نمیاوردیم هیچی نداشتین بخرین. بازارمون تا قبل کرونا بهونش تحریم بود قبل تحریم بهونشون وارد کننده بود ، حتی تحریم ورداشته بشه کرونا تموم بشه بازم بهونه پشت بهونه .
    0 امتیاز
  25. این روزا اصلا به پست اعتماد نکنید چون دزد شدن من دوستم ی چندتا عطر سفارش داده بود طرف رفته بود پست تحویل داده بود بعد که به دست دوستم رسید 2تاشو برداشته بودن..حالا یا همون مبدا برداشته بودن یا تو مقصد هر چی شکایت و پیگیری کرد جوابی نگرفت و اخر سر هم گفتن عطر شامل بیمه نمیشه...به همین راحتی چند میلیون دزدیدن رفت...الان مملکت قانونی نداره پس مواظب کالای با ارزشتون باشین جنگل قانون داره ولی این مملکت نه
    0 امتیاز
  26. سال 96 قیمت فن ماچو 154 تومان بود ، قیمت دلار 4 تومن ، الان قیمت فن 11 برابر شده ، قیمت دلار 5 برابر !!!
    0 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...