رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. EHSANRF

    EHSANRF

    کاربر سایت


    • امتیاز

      12

    • پست

      1995


  2. big VULTURE

    big VULTURE

    کاربر سایت


    • امتیاز

      3

    • پست

      9782


  3. ali-0098

    ali-0098

    کاربر سایت


    • امتیاز

      3

    • پست

      1331


  4. mh.niki

    mh.niki

    کاربر سایت


    • امتیاز

      2

    • پست

      110


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 09/26/20 در همه بخش ها

  1. ریزهزینه‌ها جهت رویت دوستان گرامی: 1. دو عدد گوشی + هزینه‌ی ارسال پستی: 5.381.857 تومان (هر گوشی 2.680.000 تومان + مبلغ 21857 تومان هزینه‌ی ارسال) 2. لوازم جانبی شامل دو عدد گارد و دو عدد گلس تمام صفحه و تمام چسب فول: 107.900 تومان ( گلس هر عدد ۱۶.۶۵۰ تومان و گارد هر عدد ۲۹.۸۰۰ تومان + هزینه‌ی ارسال 15.000 تومان) که سر جمع مبلغ 5.489.757 تومان شد از این مبلغ، 4.830.000 تومان رو دوستان نیکوکار گرامی فروم فراهم کردن با تشکر فراوان از این دوستان توضیحات دیگر: یکی از گوشی‌ها رو چون به صورت فورس نیاز داشتن خودشون کارهاش رو انجام میدن (نصب گلس و ...) و موقع عکس گرفتن در اختیار بنده نبود، البته تصویر جعبه‌اش در پست بالاتر وجود داره. یکی دیگه از گوشی‌ها که مشاهده می‌فرمائید به اندروید 9 آپدیت شد، تنظیماتش انجام شد، نرم‌افزارهای شاد و ... روش نصب شد، گلس چسبونده شد ولی مقداری حباب داره که ذات این گوشی ظاهرا اینطور هست... کاورش هم با اینکه جنس عالی داره اما به شدت اثر انگشت رو جذب می‌کنه... (این گوشی هم پنجشنبه تحویل داده شد) مقداری لوازم تحریر شامل دفتر 40 و 60 برگ، مداد، مدادتراش و مداد‌پاک‌کن هم برای این خانواده تهیه شد و هنگام تحویل گوشی‌ها، تقدیم شد بحث اینترنتشون می‌مونه که این مبحث جدایی هست و اگر ترافیک شبکه شاد رایگان بشه زیاد مهم نیست.. در کل از همکاری و مساعدت دوستان بسیار بسیار ممنونم. امیدوارم مانا و ماندگار باشید
    11 امتیاز
  2. evil 3 کرک کنه مورتال کمبات میخوام چیکار اونو تو زمان سگا شخمش زدیم رفت
    2 امتیاز
  3. درود بر همه دوستان عزیز لیونی و دیگر کابران و همچنین با عرض تبریک سال نو و با آرزوی سالی خوب و سرشار از سلامتی و شادی و موفقیت برای همه مردم ایران . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . خب طبق اطلاعاتی که قبلا به دوستان داده بودم راجع به ساخت چندین پروژه کاربردی ، الآن نوبت به این رسیده که یکی یکی پروژه ها رو براتون تاپیک کنم تا لذت ببرید و حالا هم که تو تعطیلات سال نو هستیم و فرصتی پیش اومده اینکار رو انجام میدم. ( بهترین موقع برای انجام این پروژه زمان سرویس کردن کیس هست که کیس رو هم یه صفایی بدیم ولی خب اگه کیستون نیاز به تمیز کردن هم نداره یک مرحله جلوتر هستید و سریع تر انجامش میدید.) همونطور که از عنوان تاپیک مشخصه میخوام نحوه شیشه ای کردن درب کیس رو با بررسی روشها و توضیحات و نکات فنی لازم خدمتتون آموزش بدم. ( سعی کردم زیاد طولانیش نکنم ولی حتما تا آخر بخونید بدون شک براتون مفید خواهد بود.) نکته: کیفیت عکس ها رو به خاطر مشکل آپلود کم کردم و همچنین ایجاد واتر مارک روی تصاویر بدلیل اختصاصی بودن جهت فروم لیون و حفظ حق اثر و یونیک بودن کار انجام گرفته است! در ابتدا انواع متریالی که میشه برای اینکار استفاده کرد رو خدمتتون معرفی میکنم. شما برای اینکار میتونید از چند متریال به شرح زیر استفاده کنید: 1 - پلکسی : این متریال جنسی همانند پلاستیک و شیشه دارد که در انواع مختلف شفاف ، مات و در رنگ های مختلف تولید می شود ( تا قبل از به هم خوردن قیمت ها هرچند قیمتش مقداری بالا بود ولی باز قیمت منطقی تری داشت و الان قیمتش زیاد جالب نیست). خوبی این متریال اینه که چون با لیزر برش میخوره نتیجه کار بسیار دقیق و تمیزتر درمیاد ولی بدی که داره اینه که زود دچار خط و خش میشه و بعد از مدتی ممکنه زننده بشه و باید تعویضش کرد البته بستگی به کاربر هم داره و همچنین از لحاظ ایمنی از شیشه های معمولی کم خطر تر هست و از طرفی هم نوعی از این متریال هست که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارند ولی اندکی کمیاب و مقداری گرانتر از انواع مشابه هستند. 2- شیشه حرارت دیده یا ( Tempered Glass ) : این نوع شیشه که به شیشه سکوریت هم معروفه بسیار باکیفیت بوده و برای اینکار عالی به نظر میرسه ولی طبق تحقیقات بنده و اطلاعاتی که از شیشه فروشی ها گرفتم این شیشه ها مثل شیشه های معمولی قابلیت برش ندارند و معمولا در کارخانه به ابعاد مورد نیاز ساخته می شوند که البته شیشه فروشی ها گفتند که میشه ابعاد مورد نظر رو سفارش داد تا براتون بسازند ولی خب ازطرفی قیمت بالای این شیشه ها هم ممکنه شما رو از خریدشون منصرف کنه؟! از طرفی هم این شیشها در ضخامت های پایین مثلا 4 میل به صورت یک طرفه سکوریت هستن و برای سکوریت دو طرفه باید حداقل 6 میل باشن. 3- شیشه لمینت : این نوع از شیشه همانند شیشه سکوریت بوده با این فرق که دارای لایه ی طلق PVC بوده که در هنگام شکستن ترک برده و درصورت خورد شدن از پخش شدن ذرات شیشه جلوگیری می کند( همانند شیشه اتومبیل) که این نوع نیز برای انجام پروژه ما مناسب و مقرون به صرفه نمی باشد. 4 - شیشه های معمولی در انواع و اقسام گوناگون که انوایی که به کار ما میان اینا هستن : ( اینا رو بنده در شیشه فروشی های در دسترس برای انجام پروژه یافتم و ممکنه شما عزیزان به مدل های دیگری هم دسترسی داشته باشید! ) این مدل ها از شیشه همگی برای اینکار قابل استفاده هستن ولی خب مزایا و معایب خودشون رو دارند که بهشون می پردازم: 1-4-شیشه ساده : این نوع شیشه پایین ترین قیمت رو داره ولی خب برای اینکار مناسب نیست چون داری کیفیت پایین تری نسبت به شیشه فلوت هست و در داخل این شیشه معمولا موج و حباب وجود داردو شکننده تر نیز می باشد. 2-4-شیشه ساده فلوت : این نوع شیشه مقداری ازشیشه ساده گرانتر بوده که با توجه به کیفیت بالاترش( درجه 1 . 2 و 3 دارد ) ارزش هزینه کردن دارد و از طرفی هم فاقد موج و حباب می باشد و مقاومت بیشتر از شیشه ساده دارد. 3-4- شیشه برنز فلوت : این نوع شیشه هم همان مدل فلوت می باشد که به رنگ برنز در درجه های مختلف بوده ( روشن و تیره و دودی ) که جذابیت خودش رو دارد. البته رنگ های دیگه هم مثل سبز و صورتی دارد که برای بنده در دسترس نبودند. 4-4- شیشه رفلکس و رفلکس سوپر سیلور: این نوع شیشه هم که از لحاظ قیمت از بقیه گرانتر بوده و دارای حالت انعکاسی می باشد بدین صورت که طرفی از شیشه که نور بیشتری داشته باشد به صورت منعکس کننده در آمده و مثل آینه تصاویر را منعکس میکند و مانع از دیدن پشت شیشه می شود و نمونه آن در ساختمان ها قابل مشاهده می باشد که در روز به صورت آینه در آمده و در شب که نور داخل ساختمان بیشتر و بیرون تاریک است داخل ساختمان نمایان می شود. این شیشه در رنگ های سبز ، صورتی ، آبی ، دودی ، طلایی ، برنزی و نقره ای موجود می باشد که معمولا نوع نقره ای آن که به نام سوپر سیلور شناخته می شود دارای بالاترین میزان انتقال نور می باشد و در واقع شیشه سوپر سیلور بین شیشه معمولی و شیشه رفلکس قرار می گیرد. تذکر: در ادامه روند تاپیک و ساخت این پروژه توسط دوستان ( کاربر wachmen )، استفاده از شیشه های رفلکس ساختمانی طبق توضیحاتی که داده شد برای این پروژه مناسب نبوده و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت! از لحاظ ضخامت هم شما میتونید هر کدام از این شیشه ها رو در ضخامت های مختلف تهیه کنید(2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 تا 20 میلیمتر) که البته برای بعضی مدل ها مثل سکوریت و لمینت در ضخامت های کم، مقداری محدودیت داره که در بالا بهش اشاره شد. ضخامتی که میتونه برای اینکار مناسب باشه 4 یا 6 میلیمتر هست که بنده با توجه به تستها و بررسی ها و به جهت مقاوم بودن شیشه ضخامت 6 میلیمتر رو در نظر گرفتم که خب البته شیشه 6 میلیمتر مقداری از شیشه 4 میلیمتری سنگین تر هست! (نکته : به خاطر اینکه حجم تاپیک زیاد نشه و همچنین وجود مشکل در آپلود کردن تصاویر ، فقط تصاویر مورد نیاز رو قرار میدم!) خب ، پس از معرفی شیشه ها میریم سراغ انتخاب شیشه و پیچ مناسب: با توجه به شیشه های معرفی شده و موجود در دسترس برای انجام پروژه و تست این شیشه ها ، من به دو نوع شیشه رسیدم که تصویرش رو براتون قرار میدم: هر دو نوع شیشه از نوع فلوت بوده که سمت راستی فلوت برنز و سمت چپی فلوت دودی می باشد و البته این دو تکه شیشه برای تست تهیه شدند که عکسشون رو براتون قرار دادم. من پس از تست این شیشه ها روی کیس و سنجش میزان انتقال نور و زیبایی بصری آنها ، نوع فلوت برنز رو انتخاب کردم که البته این میتونه سلیقه ای باشه ولی از دید بنده این مدل زیبایی بیشتری داشت. نکته : انتخاب شیشه کاملا به سلیقه شماست ولی خب یه سری فاکتور ها میتونه تاثیر گذار باشه ، مثلا استفاده از شیشه ساده اون حس ابهت و خفن بودن سیستم رو یه جورایی زیر سوال میبره؟! در تاپیکی هم دیدم که یکی از دوستان از شیشه سوپر سیلور برای اینکار استفاده کرده بودند! در ادامه وقتی نوع شیشه مشخص شد باید به فکر پیچ مناسب باشیم و اندازه و نوع مورد نظر رو تعیین کنیم اما برای انجام اینکار باید یک سری نکات رو در نظر بگیرم که براتون توضیح میدم: من اول قبل از انتخاب پیچ به سراغ شیشه بری ها رفتم و پرسو جو کردم تا ببینم تا چه اندازه ای میتونن شیشه رو سوراخ کنند که گفتند تا 3-4 میلیمتر رو هم میتونن سوراخ کنند ولی من با توجه به ابعاد شیشه ، ضخامت و وزن شیشه و همچنین از طرفی پیچ های موجود و در دسترس برای اینکار ، اندازه سوراخ شیشه رو 6 میلیمتر در نظر گرفتم و چند مدل پیچ رو هم که موجود بود و تهیه کردم، تصویرشون رو در زیر مشاهده می کنید: پیچ ها رو به خاطر اینکه با کیس همخوانی داشته باشه و همچنین روی کار ضایع نباشه از نوع آلن انتخاب کردم و حقیقتا تو پیچ های در دسترس و موجود این بهترین انتخاب بود. مشخصات: A - B = پیچ آلن 6 میلیمتری در دو نوع کوتاه و بلند C = پیچ آلن 4 میلیمتری D= پیچ آلن3 میلیمتری با توجه به توضیحاتی که در مورد سوراخ کردن شیشه دادم سایز پیچ رو 6mm انتخاب کردم و همچنین با در نظر گرفتن ضخامت شیشه + ضخامت ورق کیس در محل های مورد نظر برای سوراخکاری ، طول پیچ رو از نوع B یعنی کوتاه در تصویر بالا انتخاب کردم که به اندازه چند میلیمتر از ورق کیس رد میشد و نیاز به پیچاندن زیاد نداشت. خب من شیشه و پیچم رو انتخاب کردم حالاباید برم سراغ ابعاد و اندازه های لازم برای برش و سوراخ کاری شیشه: من برای یکی از کیس هام که مدل Green X6 Challenger هست این پروژه رو انجام دادم و اطلاعات دقیق مربوط به اون رو در تصویر زیر براتون قرار دادم: ذکر منبع : ( تصویر زیر با استفاده از تصاویر مربوط به کیس Green X6 Challenger که از سایت گرین گرفتم تهیه شده است .) طبق تصویر اول بهترین گزینه برای اینکه بتونید اندازه شیشه رو دقیقا مطابق با کیستون در بیارید ، درب کیستونه که در بالا با گرد کردن چند میلیمتر کم بودن اندازه ها ، ابعاد به صورت رند در نظر گرفته شدن و شده 44*45 سانتی متر در تصویر دوم هم با تست حالت های مختلف و اندازه های گوناگون بهترین حالت و موقعیت قرار گیری سوراخ ها قید شده تا اگه این مدل کیس رو دارید بتونید براحتی انجامش بدید. پس از ترسیم نقشه بالا روی کاغذ رفتم سراغ شیشه بری که قبلا باهاش هماهنگ کرده بودم و ابعاد رو بهش دادم و شروع کرد به برش و در ادامه سوراخ کاری که تصویرش رو براتون قرار میدم: قبل از برش بنده به استاد شیشه بر بسیار تاکید کردم که شیشه رو به صورت گونیا و دقیق برش بزنه که ایشون هم به بنده اطمینان خاطر دادند که درست انجام میدن ولی خب در نهایت خیلی دقیق برش نزدن ولی مراحل سوراخ کاری رو بهتر انجام دادن که البته خودم بالای سرشون وایسادم و خیلی روی دقیق بودن اندازه ها گیر دادم تا خرابش نکنه که نتیجه خوب بود و در آخر هم پس از انجام این مراحل لبه های شیشه رو برای از بین بردن تیزی با دستگاه ساب زدن که در این مرحله بهتره تاکید کنید که زیاد از حد ساب نزنند چون در غیر اینصورت از زیبایی کار کاسته میشود و یه ساب ظریف در حدی که برندگی شیشه رو از بین ببره کفایت می کنه. شیشه ما پس از انجام مراحل بالا آماده شد: البته این تصویر مربوط به یکی دیگه از کیس هاست ولی خب برای نمایش نتیجه میتونه کافی باشه!( این یکی شیشه در گوشه ها مقداری نامیزون در اومد!) خب پس ازآماده شدن شیشه به سراغ کیس میریم جهت سوراخ کاری و نصب. برای اینکار ابزار مورد نیازمون دریل ، مته ، آچار آلن و ماژیک ( مارکر) می باشد که سایز مته و آچار رو در تصویر زیر براتون گذاشتم: وقتی سایز سوراخ و پیچ شما 6mm باشه با احتساب گام پیچ و عمق رزوه جهت درست بسته شدن پیچ شما باید کیستون رو با مته 5.5mm سوراخ کنید. چند نکته در این مرحله خیلی مهمه هست که براتون توضیح میدم: در درجه اول برای اینکار حتما باید کیس رو از قطعات خالی کنید و فقط اسکلت کیس بمونه وهیچ قطعه ای داخلش نباشه چون موقع سوراخ کاری پلیسه سوراخکاری به درون کیس میریزه و اگه قطعه ای داخل کیس باشه و این پلیسه ها روی برد قطعات بریزن باعث اتصال کوتاه و در نتیجه آسیب دیدن قطعات میشن !! در درجه دوم حتما به خاطر اینکه کارتون دقیق و تمیز در بیاد و همچنین به این دلیل که در زمان سوراخکاری شیشه توسط استاد کار امکان خطا و مقداری انحراف در اندازه ها وجود داره ، سوراخ کاری کیس رو پس از آماده شدن شیشه و به روش هایی که در ادامه گفته میشه انجام بدید!! اول کیس رو به صورت افقی بخوابونید و بعد شیشه رو با رعایت محل قرار گیری سوراخ ها طبق نقشه سوراخکاریتون ، روی کیس قرارش بدید و در این مرحله جهت اینکه شیشه با پنل جلوی کیس فیکس و هماهنگ باشه پنل جلوی کیس رو باز نکنید و بزارید روی کیس بمونه .مطابق تصویر: بعد شما به دو روش میتونید سوراخ کاری رو انجام بدید: روش A = بدین صورت که محل سوراخ ها رو با یه مارکر مثل تصویر زیر علامت بزنید : بعد شیشه رو بردارید و اون نقاط رو سوراخکاری کنید: روشB = این روش که بهتره و توصیه میشه بدین صورته که وقتی شیشه رو دقیق روی کیس قرار دادید و از محل سوراخ کاری ها مطمئن شدید شیشه رو با نوار چسب یا چیز دیگه روی کیس فیکس کنید تا تکون نخوره و محکم باشه و بعد با استفاده از سوراخ های شیشه که به عنوان قید در نظر گرفته میشن شروع به سوراخکاری کنید که البته برای سوراخ کاری در این حالت باید سعی کنید زیاد به دریل نیرو وارد نکنید که وقتی اسکلت کیس شوراخ شد سه نظام دریل به شیشه برخورد نکنه و باعث شکستن یا آسیب دیدن شیشه نشه و همچنین خیلی از دور بالا استفاده نکنید که باعث بشه مته به شیشه اصابت کنه و شیشه آسیب ببینه یا لب پر بشه!! میتونیدبا رعایت نکات گفته شده و همچنین با قرار دادن یه چیزی مثل پاک کن در لبه سوراخ از برخورد ناگهانی سه نظام دریل با شیشه در هنگام سوراخ شدن کیس جلوگیری کنید. من از هر دو روش استفاده کردم که روش دوم ( B ) کارآمد تر بود. در نهایت پس از انجام سوراخ کاری برای تمیزکردن کیس از پلیسه و ذرات فلز میتونید از آهنربا و یا جارو برقی استفاده کنید و بعد شیشه رو روی کیس نصب کنید و پیچ ها رو با دقت و به آرامی ببنید و هنگام بستن پیچها در همین حد که سفت بشن کافیه و از سفت کردن بیش از حد پیچها که باعث میشه به شیشه آسیب برسه و لب پر بشه ، ترک برداره و یا بشکنه خودداری کنید!! تصویر نتیجه کار البته بدون نصب قطعات داخل کیس و نورپردازی! پس از نورپردازی تصاویر قرار داده خواهد شد... ------------------------------------ در پایان برآورد هزینه رو هم براتون قرارمیدم : هزینه شیشه با برش و سوراخکاری 20000 تومان هزینه پیچ ها 2000 تومان مته و آچار هم اگه داشته باشید که خب هزینه نداره ولی اگه بخواید تهیه کنید بسته به جنس مته 5000 تا 25000 که همون ارزونش هم کفایت میکنه. آچار هم 5000 تومان. در کل این کار در زمان تهیه و ساخت ( پایان سال 1397 ) بین 22000 تا 32000 تومان هزینه داشته که با توجه به ارزش کنونی پول زیاد نیست و نتیجه کار ارزش این هزینه رو داره. دوستان عزیز امیدوارم از این پروژه لذت و بهره کافی برده باشید و بتونید براحتی انجامش بدید و کیس هاتون رو زیبا و جذاب کنید. برای همه آرزوی موفقیت دارم.
    1 امتیاز
  4. درود ، وقت همگی به خیر همه ماها دوست داریم که بهترین قطعات و لوازم جانبی رو واسه سیستم خونگیمون داشته باشیم ، شاید تنها چیزی که اجازه این تجربه رو نده ارزش اقتصادی خرید و یا عدم موجودی وسیله مورد نظر باشه. مدت ها بود که به دنبال خرید یک اسپیکر 5.1 خوب بودم ، متاسفانه یا خوشبختانه با عدم موجودی بازار و قیمت های بسیار غیر منطقی مواجه شدم . از طرفی هم اجناسی که موجود بودن اون امکاناتی که باید رو نداشتن مگر اسپیکر های چند میلیونی که برای من منطق اقتصادی خرید نداشتن ، بنابراین تصمیم گرفتم که خودم دست به کار بشم و یک سیستم صوتی بسازم. اهداف : ۱- سیستم حداقل دارای ۵ کانال صوتی باشه ۲- از اتصال بی سیم پشتیبانی کنه ۳- ظاهری نسبتا زیبا و نسبتا منحصر به فرد داشته باشه ۴- از قطعات ارزان و صد البته با کیفیت استفاده بشه ۵- تأمین قطعات کار نسبتا ساده ای باشه (درواقع هر کسی بتونه جمع کنه این سیستم رو ) قطعات لازم: ۱- آمپلی فایر: کیت دای TPA3116D2 طبیعتا نیاز به یک امپلی فایر ۵.۱ کانال داشتم ، برای تهیه این قطعه میشه حوضه جست و جو رو به چند دسته تقسیم کرد : ۱- آمپلی فایر های خودرو ۲- کیت های diy آمپلی فایر ۳- استفاده از آمپلی فایر دستگاه های قدیمی (به دلیل ارزانی) متاسفانه بعد از ماها جست و جو مورد مناسبی پیدا نشد و تصمیم گرفتم که از سه عدد آمپلی فایر 2.1 در کنار هم استفاده کنم ، البته این کار مزیت خودشو هم داره ، برای هر کانال خروجی میشه 1 عدد ساب در نظر گرفت که تفکیک بیس بالامیره ، در واقع هر ساب فقط وظیفه داره که صرفا فرکانس های پایین همون کانال خودشو پخش کنه . بعد از جست و جوی فراوان متوجه شدم که بهترین گزینه موجود ، کیت TPA3116D2 هست ، قیمت مناسب ، کیفیت فوق العاده ، توان خروجی عالی ، تنظیم ولوم بیس و استریو به صورت مجزا ، همه ی چیزهایی که لازم هست! ************************************ ۲- بلوتوث: CSR8630 KRC-86B بهترین کیت بلوتوث صوتی موجود ، چون نسخه 4 هست ، نزدیک به 30 متر برد داره که با آزادی تمام میتونین کل خونه رو بدون قطعی صدا بگردین ، و البته هیچ نویزی روی مدار نمیندازه . ************************************ ۳- منبع تغذیه: برق مورد نیاز برای راه اندازی کیت آمپلی فایر TPA3116D2 در دامنه ولتاژی 12 الی 24 ولت هست ، در اکثر آمپلی فایر ها ولتاژ بیشتر = حجم صدای بیشتر ، در نتیجه برای مثال سعی کنید به جای منبع تغذیه 12 ولت 4 آمپر ، 24 ولت 2 آمپر تهیه کنید! این آمپلی فایر برای گرفتن حجم کامل صدای خروجی ، حدودا به 100 وات توان نیاز داره ، یعنی یک منبع تغذیه 24 ولت و 5 آمپر برای این برد کاملا مناسب هست. البته ما در این جا 3 عدد کیت داریم که مجموعا نیاز به یک منبع تغذیه 24 ولتی 15 آمپر هست. استفاده از پاور سوئیچینگ های صنعتی بهترین گزینه به نظر میرسه چون افت جریان بسیار کم و قیمت نسبتا خوبی دارن. این منبع تغذیه ای که در تصویر پایین میبینید ، سه عدد خروجی داره که مجموع توان هر سه خروجی 15 آمپر در 24 ولت است ، کاملا مناسب کیت ها ! البته به صورت ممتد ، این توان تا 13 آمپر کاهش پیدا میکنه. ************************************ ۴- کابل ها و اتصالات: ۱- aux سه عدد برای ورودی آمپلی فایر ، ( طول پیشنهادی : 2 متر ) یک عدد برای خروجی کیت بلوتوث ( طول پیشنهادی : 30 سانتی متر) یک عدد تبدیل 2 به 1 aux برای اشتراک گیری از خروجی بلوتوث و ورودی aux چنل جلویی ۲- سوکت سه پین برق یک عدد سوکت ورودی برق ، مثل ورودی تمام وسایل الکتریکی که ماژولار هستند ۳-ترمینال خروجی اسپیکر یک عدد ترمینال 12 تایی که مجموعا 6 خروجی اسپیکر میدهد ۴- کلید خاموش و روشن دستگاه یک عدد کلید ساده برای قطع و وصل کردن برق اصلی دستگاه یک عدد کلید برای قطع و وصل کردن برق کیت بلوتوث ۵- سیم شیشه ای اسپیکر سایز ۰.۵ برای گرفتن خروجی اسپیکر ها ، رو کار بوده و ظاهرش اهمیت داره ، در این پروژه به 30 متر نیازه ۶- سیم معمولی اسپیکر سایز ۰.۷۵ 4 متر برای مصارف تو کار ، مانند اتصال ساب ووفر ها و ترمینال ها ۷- ترمینال ورودی ساب ووفر یک عدد برای ورودی ساب ووفر چنل عقب که در پشت سر یوزر قرار میگیره ۸- سیم برق سایز ۲ حدود 3 متر کافی هست ************************************ ۵- درایو های صوتی (ساب ، ووفر ، مید بیس و ...) ساب ووفر : این قسمت ساده ماجرا هست ، تنوع بسیار بالا و قیمت های متنوع با توجه به بودجه شما ، من چون ارزان سازی واسم مهم بود دنبال دستگاه های قدیمی رفتم ، همون باند های بزرگی که دیگه معدود کسی طالب نگهداریشون هست و به دلیل اشغال فضای زیاد به قیمت های بسیار پایین فروخته میشن ، کم و بیش جفتی حدود ۱۰۰ هزار تومن من برای این پروژه ۳ تا درایو برای هر کانال نیاز داشتم ، کانال جلویی که عمدتا برای موزیک استفاده میشه نیاز به ساب داره که فرکانس های پایین بیس رو خوب بتونه اجرا کنه . کانال پشتی هم که عمدتا برای صدای افنجار در بازی ها استفاده میشه بازهم نیاز به درایوی داره که فرکانس های پایین رو خوب اجرا کنه اما نیاز به توان زیادی در این جا نیست . در نهایت کانال وسط که عمدتا برای پخش صدای بم انسان در دیالوگ ها استفاده میشه نیاز به یک ووفر یا میدبیس داره که بتونه فرکانس های میانی رو خوب پخش کنه. از اونجایی که دستگاه های قدیمی به صورت جفتی فروخته میشن و توانشون تقریبا پایین هست ، تصمیم گرفتم به جای یک درایو ، در هر کانال از دو درایو استفاده کنم که به حجم مورد نظر برسم نتیجه خرید ۶ عدد درایو با توان های مختلف و مهارت های مختلف در فرکانس های معین شد که میبینید: اسپیکر های اصلی: برای صرفه جویی در هزینه ها و البته عدم نیاز به ارتقا ، از اسپیکر های قدیمی خودم استفاده کردم که در واقع creative sbs a520 هست ، تنها کاری که کردم تعویض سیم هاش با سیم های با کیفیت تر و بلند تر بود. تا به این جای کار تمامی قطعات مورد نیاز تهیه شدن و تنها چیزی که مونده طراحی باکس اصلی هست ************************************ طراحی: احتمالا در جریان باشین که ساخت باکس ساب ووفر به سه حالت کلی سیلد ، پورتد و بندپس تقسیم میشه که هر کدوم چندین زیرمجموعه دارن . من تصمیم داشتم که باکس بند پس و به صورت 6 order باشه که متاسفانه به دلیل اشغال فضای بسیار زیاد ، محاسبات سخت که نیاز به جزییات زیادی از درایو ها داره و البته و نبوداین جزییات دقیق از درایو های خریداری شده ، تصمیم رو به ساخت باکس پورتد عوض کردم . به صورت کلی تا این جا تصمیم بر این بود که یک باکس برای ۴ عدد ساب کانال جلویی و میانی ساخته بشه که البته تجهیزات الکترونیکی هم در همین باکس اصلی قرار بگیره یک باکس هم برای دو عدد ساب کانال پشتی ساخته بشه و به صورت مجزا در پشت سر کاربر قرار بگیره که تجربه ای شگفت انگیز در تفکیک صدای بیس انفجار و موزیک در گیم و فیلم های ۵.۱ بده ! خلاصه شروع به کانسپت زدن کردم و تا این جا به یک طرح رسیدم که یک رندر ساده ازش گرفتم: همین طوری که میبینید تمام درایو ها داخل باکس مخفی میشن و حتی کانال های پورت صدا هم مشخص نیستن و از میان شیار هایی که میبینین صدا به بیرون میاد که بر اساس تجربه ای که دارم ، مخفی شدن در بین لایه های چوب به تقویت بیس هم کمک میکنه ، از طرفی این شیار ها به نور پردازی rgb هم مجهز میشن که به دلخواه کاربر میتونه با مادربرد و یا درایور مجزا سینک بشه . در صورت سینک شدن با مادربرد و استفاده از افکت نوری موزیک به نظرم میتونه جلوه خوبی بده ، نظر شما چیه؟ البته لیتراژ تمامی باکس ها هم حساب شده که میتونین برای محاسبش از این سایت کمک بگیرید https://rockfordfosgate.com/support/box-wizard/ این تاپیک تا پایان ساخت پروژه به صورت ممتد اپدیت خواهد شد ، منتظر پیشنهادات مفید شما هم هستم
    1 امتیاز
  5. رو حساب قیمتهایی که توی دیوار هست . این قیمت داده شده کمتر هم هست ضمن اینکه با وجود این قیمت ها ( گرچه ارزش جنس ثابته و این ارزش پول ملی است که در حال نزوله) قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرده میتونید مقداری از قیمت جنس رو کاهش بدید تا زودتر فروش بره و این بستگی به منصف بودن خودتون داره
    1 امتیاز
  6. سلام در سری رایزن فقط اونهایی که در انتهای نامشون G دارن از گرافیک داخلی بهره مند هستند . مثل 3400G یا 2400G .
    1 امتیاز
  7. سلام گرامی تا جاییکه من میدونم 3400G گرافیک داره
    1 امتیاز
  8. درود اینکه از لپتاپ خرده ریز خارج شه، نسبتا طبیعیه، من لپتاپم اصلا ضربه و ... بهش وارد نشده، اما وقتی باز کردم چند تا جای پین شکسته داخلش بود...(احتمالا بخاطر فشار های داخل کیف و... اینجور شده بود) برای باز کردن هم یه پیچ گوشتی و یه اسپاتول و چسب پهن از واجباته، بدون اسپتاتول تمام پین های لپتاپ خرد میشه...من چسب پهن رو برعکس میذارم روی میز و هر پیچی رو که باز میکنم به ترتیب روی چسب میچسبونم تا موقع بسته شدن، یادم نره کدوم پیچ مال کجاست و پیج اضافه نیاد...
    1 امتیاز
  9. بله پیگیری کردم با من درمورد شما ظهر صحبت شد و تایید شد که کارتون رو انجام بدن ، اگر موردی بود من درخدمت شما هستم
    1 امتیاز
  10. سلام دوست من ، وقت شما بخیر باشه ، رم شما مشکل فنی داره دوست من ؟ لطفا اطلاعات سفارش خودتون رو برای من داخل واتس اپ به شماره 09101423070 ارسال کنید برای شما مسئله رو پیگیری کنم
    1 امتیاز
  11. سلام اگر از لپتاپ درست استفاده شده باشه و زمین نزده باشن این تکه ها نباید داخلش باشه. باز کردن هم قلق داره که باید وسایشلو داشته باشین تا گیره ها نشکنه ولی خب بعد از مدتی چون پلاستیکه خشک میشه و گیره ها یه تعدادیش میشکنه
    1 امتیاز
  12. ایراد از نسخه ویندوز است. قبلا همچین تجربه ای داشتم با نصب نسخه دیگر ویندوز حل شد. البته ویندوز 7 بود.
    1 امتیاز
  13. سلام.سیستم رو یکبار ری استارت کن.(شات دون نمیشه فقط ری استارت.).
    1 امتیاز
  14. سرویس های غیر از سرویس نقره ایشون که بدرد لای جرز هم نمیخوره،اگه حجم کم بخوام که میرم از همون شرکت های موبایلی تهیه میکنم که سرعتشون بسیار بیشتر از اینترنت adsl هست! مجوز 30 درصد دادن در حالیکه شاتل 50 درصد افزایش داده حالا به کنار که باید برای حتی اون 30 درصد هم اعتراض کنیم! adsl یی که چند ساله کیفیتش هیچ افزایش نداشته و به بهانه نبود زیر ساخت، شرکت ها تا چند دسته تو مشتری فرو میکنن ارزش خرید نداره دیگه.
    1 امتیاز
  15. سلام مجدد دوستان به لطف شما عزیزان گوشی‌ها رسیدن: مدل: Nokia 5 https://www.gsmarena.com/nokia_5-8571.php اندروید 9 هم خیلی وقته برای این گوشی اومده، اگر نیاز بود میشه آپدیت کرد
    1 امتیاز
  16. https://pcpartpicker.com/product/tLCD4D/amd-ryzen-9-3900x-36-ghz-12-core-processor-100-100000023box سلام نداره عزیز
    0 امتیاز
  17. ممنون از هردوتون مشکلم حل شد ولی الان فهمیدم 78 گیگ دادم شبیه ساز پرواز 40 گیگ هم ویژوال استدیو همه فایل ها دمیج خوردن به برکت همراه اول باید بشینم ریپیر کنم😐😐😐😐
    0 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...