رفتن به مطلب

تخته امتیازات

  1. ARMIN

    ARMIN

    مدیر ارشد


    • امتیاز

      16

    • پست

      8849


  2. Behrouz Molaei

    Behrouz Molaei

    کاربر سایت


    • امتیاز

      6

    • پست

      782


  3. big VULTURE

    big VULTURE

    کاربر سایت


    • امتیاز

      5

    • پست

      9782


  4. Devileytion

    Devileytion

    کاربر ویژه


    • امتیاز

      3

    • پست

      1704


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در 01/19/22 در همه بخش ها

  1. سلام به همه دوستان عزیز من ۸ دی ۱۴۰۰ از نماینده رسمی اواژنگ که طلوع سبز هست در اصفهان یه سری کالا خریداری کردم که یدونش کولر Aorus waterforce x360 بود و همون روزی که تحویل گرفتم کالا پمپش خراب بود و اطلاع دادم به فروشنده و فرداش بردم طلوع سبز که تعویض بشه. چون نداشتن فرستادن گارانتی که عوض بشه. امروز ۲۹ دی هست و هنوز مشکل منو حل نکرده اواژنگ. طلوع سبز پیشنهاد کرد کولر پشت ویترینشونو بهم بدن که کارم راه بیفته که کالا ضربه خورده بود و کفایت نکرد. طبق رسیدی که دارم کالا ۱۱ دی تحویل اواژنگ شده و ۲۷ دی کالا تعویض شده به طلوع سبز تحویل داده شده بود که من رفتم بگیرم و دیدم کالا ضربه خورده و دست دوم ارسال کرده اواژنگ!!!! همه پلاستیک ها کنده شده پره های رادیاتور فرو رفتگی داره با کلی خط و خش و روی بلاک جای پردازنده که استفاده شده مشهود هست ... منم تحویل نگرفتم و گفتم جنس نو میخام. یعنی توی این مملکت ادم چیزی که براش پول داده هم نمیشه انتظار داشت... زنگ زدم اواژنگ شعبه اصفهان میگن که ما ندیدیم کالا نو بوده یا نه و تحویل دادیم و کلا هیچی بلد نبودن!!! فکر کنم انقدر ملت هیچی با این شرکت ها نگفتن واقعا مردم رو خر فرض کردن. تهران که زنگ میزنم میگن امکان نداره کالا دست دو ارسال شده باشه و طلوع سبز هماهنگ کرده که باز بشه و تست و ارسال بشه و از همون شعبه اصفهان پیگیری کنید ما کاری نمیتونیم بکنیم که با تهدید به شکایت گفتن پیگیری میکنن که بازم نکردن و تماس نگرفتن. یعنی من بعد اینهمه سال فعالیت توی این حوزه فرق نو و دست دوم رو نمیفهمم؟؟؟ به من گفتن اواژنگ موجودی نداشته که کالا رو عوض کنه و باید از نماینده هاش تامین کنه ، ولی فکر کنم همه اینا شیره مالیدن روی سر مشتری هست. و واقعا خجالت اورده که چند روز پیش این شرکت میاد رویداد معرفی محصولات جدیدش رو برگزار میکنه و کلا جنس نداره برای تحویل به مشتری... واقعا باریکلا که از کالا نداشته رونمایی کردید واقعا خنده داره. الان پیاده من رفته بودم نماینده های مختلف مشکلم حل شده بود... و توهینی که میکنن به مشتری با ارسال کردن جنس دست دوم و ضربه خورده!!! هدف از ایجاد این تاپیک اطلاع رسانی هست و اگه کسی توی انجمن میتونه پیگیری و یا کمک به بنده بکنه در این موضوع ممنون میشم. من از هر جایی که امکانش باشه از اواژنگ شکایت میکنم اگه کار منو انجام نده تا هفته دیگه. برای یه کولر ساده منو ۲۰ روزه علاف کردن هی هم گردن این و اون میندازن مثل یمشت بچه!
    6 امتیاز
  2. دادا موضوع مرگ و زندگی که نیست. اولا راه حل رو استاد Devileytion دادن. در صورت امکان یک واشر میتونه مشکل رو حل کنه. تا جاییکه میدونم شرکت Green برای کولر هاش براکت LGA1700 به زودی موجود میکنه. شرکت کولر مستر هم که همین الان براکت LGA1700 رو موجود کرده، شرکت های دیگه مثل دیپ کول و ایسوس و بقیه هم براکت موجود خواهند کرد. کولر های گیگابایت LGA1700 دارند. به نظرم تنها راه حل خلاقانه واسه چند میلیمتر اینه که صبر کنیم تا براکت اورجینالش موجود بشه. بگذریم از اینکه ملت اصلا توان خرید نسل جدید رو ندارن.
    5 امتیاز
  3. بررسی کارت 6500XT : Radeon RX 6500 XT review مموری 4 گیگ برای بازیهای امروزی کمه . قبلا ای ام دی گفته بود مموری 4 گیگ کمه که البته حرفش صحیح بود ولی الان کارت 4 گیگی لانچ کرده : AMD Quickly Deletes Blog Post Where it Disqualifies 4GB graphics cards خب همینه دیگه باید کمی هم آینده بینی داشت .
    3 امتیاز
  4. سلام اگر درگاه M.2 مادربردت سینک خنک کننده داره، GAMMIX S50 Lite رو بگیر، اگر نداره Samsung 970 Evo Plus 500G رو بگیر
    3 امتیاز
  5. برادر من کاری نکردم. انشاالله مادربرد جدید بیاد و عاری از مشکلات باشه. دعا کن خدا به ما هم کمک کنه بتونیم این قطعات نازنین رو تهیه کنیم دقیقا این دو قطعه در Wishlist منم هست.
    3 امتیاز
  6. تو نسل Am4 ما به این مشکل خوردیم که برد اتصالی میداد و این واشر جواب نداد بهترین راه بکپلیت سه بعدی هست که داریم روش کار میکنیم اگر درست بشه طرحشو میزاریم همه استفاده کنن
    2 امتیاز
  7. متاسفانه از سری قبل 1 ترابایتش در بازار نیست یا اگر باشه خیلی کمه. من خودم دو هفته پیش یک ترابایت 970Evo Plus رو تهیه کردم و نسل جدید بود. وقتی نیست، مجبوری نسل جدید تهیه کنید. بهترین گارانتی های سامسونگ آواژنگ و MIT هستند، بدترینشون الماس ایران چون همین الان یکی از دوستان SSD اش خرابه و عوض نمیکنند میگن باید کامل بسوزه تا عوضش کنیم. به صرف وجود ارور حافظه کاری انجام نمیدن. بنابراین گارانتی الماس ایران برای هارد دیسک و اس اس دی = کشک خالص. یعنی اس اس دی بی گارانتی بخرید فرقی با گارانتی الماس ایران نداره.
    2 امتیاز
  8. از امشب سرعت دانلود استیم بت شبانه همراه اول اومده رو 150kb دانلود فیلم از بستر خارجی 150kb دانلود از soft98 بالای 6 مگ! یک یکشون خیلی کار کشته هستن!
    2 امتیاز
  9. ببند بره دوست عزیز. الان مشکل صاف نبودن سطح IHS پردازنده های نسل 12 هست. ارتفاع که با یه واشر درست میشه. حالا نبود رم DDR5 تو بازار پیش کش. https://www.reddit.com/r/intel/comments/s60eqi/17_temperature_drop_using_igors_washer_mod/ https://www.youtube.com/watch?v=tUEDU6oQmzs
    2 امتیاز
  10. درود یک عدد مانیتور ASUS VX238H کاملا در حد بدون هیچ مشکلی با متعلقات کامل به فروش می‌رسد. - قیمت 3.800.000 تومان، فروش خارج از فروم برقرار هست! - هزینه ارسال به عهده خریدار محترم خواهد بود. - تعویض با کالایی امکان‌پذیر نخواهد بود. شاد باشید
    1 امتیاز
  11. با سلام به بزرگان و دوست داران شبکه یه مودم Tenda D301 هست که خودش بصورت اتوماتیک یه سری پورت ها رو به NAT اضافه می کنه، من فقط پورت 3389 رو برای ریموت اضافه کردم، لیست پورتهای اضافه شده بیشتره اما این نیمی از تصویر هست، مشاهده بفرمائید: من توی هیچ مودمی همچین رفتاری ندیدم. این چه توضیحی میتونه داشته باشه دوستان؟ مشکوک نیست آیا؟
    1 امتیاز
  12. بسیار عالی والا هنوز که نخریدم، انشاالله بخرم و با کولر فعلی به مشکل بخورم با رسم شکل و مشخصات توضیح خواهیم داد.
    1 امتیاز
  13. اولا فرمت Low level حافظه های SSD رو میخوره و از بین میره. همین کار حجم رایت عظیمی رو به اس اس دی در مدت کوتاهی تحمیل می کنه و این حجم رایت شده در SMART لاگ میشه و لاگش هم قابل خوندنه. پس اگر اس اس دی از این روش بسوزه، الماس که هیچی، هیچ گارانتی اس اس دی شما رو قبول نمیکنه. در همه جای دنیا همینطوریه، یعنی گارانتی اس اس دی اینطوری تعریف میشه که فلان مدت زمان و یا فلان میزان رایت. وقتی شما میزان رایت استاندارد رو رد کنید اتوماتیک گارانتی باطله تو همه جای دنیا. اگر قصد شما از سوختن اس اس دی تعویض گارانتیه، من روشش رو بلد نیستم. دیشب به یکی از دوستان که اصرار داشت گفتم برق 220 رو وصل کن بهش اگر خودت زنده موندی و اثری از سوختگی بر اس اس دی باقی نموند، میتونی برای گارانتی اقدام کنی. در غیر این صورت نمیشه. وانگهی، شما اگر مسئولیت پذیر باشی، با کوچکترین حرکتی اون مسئولیت پذیری رو نشون میدین، نیازی به کلک زدن و زیر آبی رفتن نیست. مثلا اینکه من بگم فقط با فلان نرم افزار اگر ارور بده من قبول میکنم، این نشون میده شما اصلا آدم مسئولیت پذیری نیستی، بعد شما به یه همچین آدمی چطوری میخوای با کلک مسئولیت پذیری یاد بدی؟ اون هزار تا کلک میزنه که نباشه، شما با کلک میخوای طرف رو وادار کنی باشه؟ نمیشه، تلاش بیهوده است.
    1 امتیاز
  14. 6500XT جانشین 5500XT محسوب میشه و حدود 10 درصد هم قویتره . 1650 سوپر پرفورمنسی تقریبا برابر 5500XT داره پس قدرت 6500XT کمی بیشتره ...................... به طور خلاصه در مهاجرت از 5500XT به 6500XT این اتفاق می افته : تعداد سایه زن از 1408 به 1024 عدد کاهش پیدا می کنه . مصرف حدود 20 وات کمتر میشه . ابعاد چیپست کاهش پیدا می کنه و فرکانس حدود 1000 مگاهتز افزایش داره پرفورمنس خام از حدود 5.2 ترافلاپ به بیشتر از 5.7 ترافلاپ افزایش پیدا می کنه لیتوگرافی از 7 به 6 نانومتر میره . ............................ اما مشکلات 6500XT : از رابط 4X تحت PCIe4.0 بهره می بره که در بردهایی که PCIe3.0 و پشتیبانی می کنند میتونه مشکل ساز بشه مقدار مموری برای کارهای فعلی کمه . قیمتش از قیمت زمان لانچ 5500XT بیشتره که البته هم ماینینگ هم فناوری جدیدتر 6 نانومتی در این ماجرا دخیل هستند
    1 امتیاز
  15. درود اتفاقا انتخابای خوبی نیست در مجموع !!! دوست عزیز میشه بفرمایید برای کاربرد : من اهل بازی های شوتر آنلاین نیستم که مانیتور با هرتز بالا بخوام من مانیتور فورکی میخوام برای دیدن فیلم و سریال و بازی و وبگردی و میخوام مانیتورم 32 اینچ باشد دقیقا ssd 1 ترا به چه دردی میخوره ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😐 دوست عزیز برای اینکه بیشترین لذت بصری رو بتونید ببرید چه توی گیم و چه توی فیلم کل کیستون روی هم 50 درصد ماجرا هست و مانیتورتون به تنهایی 50 درصد شما برداشتی 170 دلار گذاشتی برای ssd که به هیچ دردتونم نمیخوره باتوجه به نوع استفادتون اونوقت مانیتور 300 دلاری انتخاب کردید ؟!!!!! آخه با چه عقل و منطقی ؟! الان یه کیس 30 میلیونی با یک تلویزیون oled نصف بودجه شما میفته ولی کیفیت بصریش هزاران برابر بیشتره در حدی که قابل مقایسه با مانیتور انتخابیتون نیست !!! ( مانیتورتون نه به درد گیم میخوره و با داشتن pci p3 90% حتی به درد فیلم دیدنم نمی خوره !!! ) دوستانه بگم داداش طی تجربه با این بودجه هرچیزی به جز oled برداری و یا یک مانیتور بسیار رده بالا فقط میتونه بهتون بگم حیف پول !!! (امیدوارم منظورو خوب رسونده باشم 😅 ) تمرکزت روی قطعات اصلی باشه وگرنه کیس و فن و هارد کیبرو و موس و اسپیکر و هدست رو بعدا هم میتونی ارتقا بدی ولی قدرت پردازشی پردازنده و گرافیک و کیفیت بصری مانیتور رو نمی تونی کاریش کنی ! در کل پول خودته داداش هرجوری عشقته آتیشش بزن 😉 تمامی مانیتور های جدید گزینه محافظت از چشم رو دارند منتها اگر واقعا چشمتون براتون اهمیت داره باید دنبال ورزش چشم باشید این محافظتا دوزارم به درد نمی خوره خوبه ولی کافی نیست به عنوان مثال هر نیم ساعت باید چشمتون رو از مانیتور بردارید و هر چند ساعت چشمتون رو ماساژ بدید برنامه های مخصوص ویندوز هست خودش راهنمایتون میکنه در کل نباید بذارید چشمتون زیاد خسته بشه وگرنه دراز مدت روی بیناییتون تاثیر میزاره موفق باشید.
    1 امتیاز
  16. والا بستگی داره کدوم گارانتی باشه؟
    1 امتیاز
  17. سلام بهروز جان خیلی ناراحت شدم میدونم واقعا سخته اونم 20 روز منتظر موندن و هنوزم کارت رو راه ننداختن واقعا دیگه به گارانتی هم نباید دل خوش کرد امیدوارم که زودتر مشکلت درست بشه داداش
    1 امتیاز
  18. ممنون بابت توضیحات شما والا مشکل اینه که تا ساعت نه همه چی نرمال هست اما از نه به بعد پینگ میپره بالای سیصد. سرعت همیشه نرمال هست و پارامتر های خطم اوکیه. داخل همین انجمن دوستان با فیبر گفتند شب ها مشکل پینگ ندارند. الان شما فیبر دارید و این مشکلات رو ندارید؟ شب ها پینگ نرمال هست؟
    1 امتیاز
  19. سلام این رو انجام ندید. هر جایی دستگاه پروگرمر داشته باشن، هر نسخه از بایوس که مدنظر داشته باشید، براتون میریزن بدون اون محدودیتی که شرکت در نظر گرفته. خود آواژنگ هم حتی اگه بورد گارانتی نداشته باشه، براتون انجام میده.
    1 امتیاز
  20. مادربرد رو حداقلی برداشتی به نظرم strix d4 بردار نمیدونم چرا واترکولر نمیخوای شاید اطلاعات اشتباه شنیدی ولی نویز و سروصدای بادی ممکنه بعد مدتی بره رو اعصابت تازه روی دمای کیس هم تاثیر زیادی داره هارد هم همیشه یک هارددیسک برای ارشیو نیازه پس انتخابت خوبه ولی یک ssd کم حجم هم فقط برای ویندوز بردار و اون 1tr رو بزار برای گیم هات و پارتشین بندیش نکن
    1 امتیاز
  21. 1-2. کلا ffth و vdsl یکیه از لحاظ زیرساخت و باقی چیزا. فقط تنها تفاوتش اینکه vdsl تا محل فیبر نوری هست و ازونجا به بعد از درب منزل تا مودم سیم مسی ولی ftth تا مودم فیبر هست بخاطر همین هم سرعت بسیار بالاتری داره . اگر شما با vdsl مشکل سرعت و پینگ دارین احتمال زیاد برمیگرده به قسمتی که سیم مسی هست وگرنا تا قبل اون تمام شرایط با ftth یکیه ۳. بله اکثر مراکز برای اینکه براشون صرف داشته باشه این پیشنهاد رو میدن. ۴. خیر درست نیست مودم فقط باید قابلیت اون تکنولوژی رو داشته باشه برای ftth مودم هواوی تو بازار ایران زیاد هست و مودم های خود مخابرات هم همین مدل هست که خودش باز ۲مدله که یکیش یخوره از بابت امکانات بیشتری داره و در کل مثل هم هستن و تو سرعت و ... فرقی ندارن ۵. برای اینکه هزینه های راه اندازی رایگان باشه و البته بعضی شهرها مودم رایگان هم میدن باید تعرفه یکساله بگیرین دفعه اول ولی به بعد میتونین هر تعرفه ای خواستین بگیرین
    1 امتیاز
  22. انتخابای خوبی هستش در مجموع هارد بنظرم کلا بیخیال شو یه ssd تپول بگیر هدست و کیبرد موسس هم فراموش نشه چیز خوب حداقل 10 وایمیسته
    1 امتیاز
  23. اون پنل amd رو که اصلا من نصب نمیکنم، صد برابر بدتر میکنه، موقع نصب درایور من فقط درایور رو نصب میکنم.
    1 امتیاز
  24. انشالا که این پست رو ببینید! چندتا سوال داشتم راجع به فیبر نوری. 1. فرمودید اگر به کافو نور نزدیک باشیم سریعتر از همون مسیر فیبر میکشن. من VDSL دارم و سر کوچه مون کافو FTTC هست اما پشتیبان میگه که فیبر مسیرش جدا از این هست آیا این درسته یا از همون خط میارن؟ 2. من همین الان با شبکه VDSL مشکل دارم و پینگ شب ها 300 رو هم رد میکنه. اگر از همون مسیر میکشن که یعنی زیرساختش یکیه. اما من شنیدم که همین روز ها کسانی که فیبر دارند پینگشون ثابت هست و نوسان نداره. آیا خبر دارید که زیرساختش یکی هست یا خیر؟ 3. رییس مرکز فرمودند که اگر مشتری بیارید مسیر میکشیم و هزینه راه اندازی فقط همون هزینه تعرفه ها است. آیا این درسته و هزینه جانبی دیگه ای نداره؟ 4. بنده جایی خوندم که مدل مودم فرقی نمیکه و اینکه مخابرات میگه فلان مودم رو خط جواب میده درست نیست. البته این به نظر خودم هم درست هست و به نظرم یه جور بازار گرمیه برای اینکه مودم هاشون رو بفروشن. شما هم این قضیه رو تست کردید و مودم دیگه روی خططتون جواب داده؟ 5. آیا تعرفه های اولیه فرقی میکنه و مجبور میکنند مثلا یک ساله بگیریم یا امکانش هست ماهیانه انتخاب کنیم؟ ممنون میشم چه شما یا چه کسانی که فیبر دارند پاسخ بدهند, چون میخوام وقتی به همسایه ها توضیح میدم اطلاعاتم کامل باشه و دروغ نگیم بهشون 🙏
    1 امتیاز
  25. الان دیگه افت فریم ندارم تنظیمات گرافیکی پنل AMD رو دیفالت کردم (یه سری گزینه ها داشت برای عملکرد بهتر ولی در عمل بدتر میکرد) رزولوشن رو که رو فول اچدی گذاشتم فریمم 60 و vsync رو روشن کردم٬ دیگه افت فریم و لگ خاصی ندارم
    1 امتیاز
  26. اگه گارانتی داره با شرکت گارانتی کنندش (آواژنگ) صحبت کنید شاید راهکاری پیش پاتون گذاشتن یا بگن که براشون برد رو بفرستید.
    1 امتیاز
  27. سخت نیست شما اول نرم افزار اپدیت کردن یا به عبارتی UPGRADE کردن بایوس گیگابایت را از سایت خودش دانلود کن یا راحت تر اینکه از داخل DVD خود مادربرد که در قسمت Utility ها هست نسب کن بعد بایوس مورد نظر را داخل هارد یا هر حافظه ای که میخوای قرار بده بعد با نرم افزار بازش کن و اپدیت کن تمام فقط موقع اجرا سعی کن هیچ نرم افزار دیگری فعال نباشه که مشکل و تداخلی پیش نیاد از داخل خود بایوس خیلی وقتها نمیشه ولی من برای مادربرد ASUS از داخل بایوس هم انجام دادم که خودش میپرسه میخوای به نسخه پایین تر آپدیت کنی یا خیر اسم نرم افزار Bios@ هستش
    1 امتیاز
  28. دستور بدید قابلی نیست تقدیم میشه
    1 امتیاز
  29. مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard دست به کار می شود !!!! : Microsoft to buy Activision Blizzard for $68.7 billion USD مایکروسافت به دنبال خرید Activision Blizzard با حدود 70 میلیارد دلار است .
    1 امتیاز
  30. رم ها فروخته شده به آقای @M0rteza . 🌹
    1 امتیاز
  31. با درود با توجه به اینکه پردازنده 8400 دارید، ارتقا به پردازنده 11400 حدود 20-25% تفاوت قدرت براتون ایجاد میکنه که شما توی همین نسل میتونید فقط پردازنده 9600kf خریداری کنید و عملا قدرت 11400 رو داشته باشید + پتانسیل اورکلاک و بخاطر این پردازنده پیشنهاد بنده این هستش که ارزش تغییر نسل نداره پردازنده 10100 رو هم که کلا فکرشو نکنید که قدرتش دقیقا معادل پردازنده فعلیتونه و این مورد که دیگه کلا ارتقا محسوب نمیشه حالا بیایم فرض کنیم به توضیحات بالای بنده توجه نکردید و بهرحال قصد ارتقا و تغییر نسل دارید 😁 اگر قصد خرید پردازنده سری آنلاک یا همون سری K یا Kf و یا نیاز به استفاده از XMP رو دارید بهتر هست برد سری Z تهیه کنید که توانایی اورکلاک و مدیریت بهتر منابع داشته باشید. مثلا اگر قصد خرید پردازنده 11400 ویا 10100 دارید و فرکانس رمتون هم 2400 هست که به XMP نیاز نداره، توصیه نمیشه برد Z تهیه کنید چون عملا استفاده خاصی نمیتونید از برد Z کنید و تفاوتی با سری b نخواهد کرد قطعا مادربرد هیرو مادربرد بسیار عالی هستش با قابلیت های بسیار خفن که اگر شما پردازنده آنلاک نداشته باشید از بیشتر قابلیت های مربوط به اورکلاکینگش نمیتونید استفاده کنید. حالا اگر هم اصرار دارید به خرید سری Z اگر قصد خرید پردازنده نسل 10 رو دارید، برد سری 400 تهیه کنید، ولی اگر قصد خرید نسل 11 دارید حتما برد سری 500 تهیه کنید که بتونید از PCI-E نسل چهارم هم روی مادربردتون به خوبی استفاده کنید و در نهایت توصیه برادرانه اینکه سعی کنید اکثریت بودجه رو به خرید پردازنده اختصاص بدید در نهایت پردازنده هست که کار پردازش رو برای شما انجام بده و گول یسری قابلیت هایی که شاید ماهی یک بار هم استفاده نکنید و روی برد های سری ROG هست رو نخورید 😁
    1 امتیاز
  32. خیلی عذر میخام ولی پشتیبانی قشنگ معلومه ایسگاه گرفته مشتری هارو و به یه ورش هم حساب نمی کنه. هر چی توضیح میدی در مورد محدودیت سرعت جواب سربابا میده و میگه مشکلی نداریم. تنها راهش شکایت در سامانه 195 هست
    1 امتیاز
  33. ممنون.lhr میخوام.ماینر نیستم سلام. این مدل با این قیمت نه
    1 امتیاز
  34. سلام مشخصات کامل سیستم رو ذکر بکنید تا دوستان بتونن بهتر راهنمایی کنن. لزوما ممکنه مشکل از رم نباشه
    1 امتیاز
  35. شما اول خودتون با برنامه memtest86 رم ها رو تست کنید تا از سلامت رم مطمئن بشید ، بعد اگر کارت شبکه usb یا چیزی روی پورت ها هست تا جای ممکن بردارید
    1 امتیاز
  36. سلام یه نکته مهمی خارج از این مسله که انشاا.. زودتر حل بشه خواستم عرض کنم قبلا گفتم که بنظرم مهمه مسئله امتیاز هست اونم امتیاز بعنوان خریدار و فروشنده مثلا دوستی 100 امتیاز داره و خب امتیاز کمی نیست ولی وقتی نگاه میکنید میبینید امتیاز ایشان 90 تاش بعنوان خریدار بوده و نه فروشنده و شاید شخص دیگری 50 امتیاز داشته باشه و 40 تاش بعنوان فروشنده که خب این بنظر ارزشش بیشتره جهت اعتماد اینکه مسئولین محترم فروم اگر ممکنه امتیاز هارو جداگانه ثبت بکنن
    1 امتیاز
  37. با عرض سلام و درود فراوان خدمت تمام دوستان لیونی قبل از شروع یه سری توضیحات بدم خدمت دوستان عزیز: این آموزش رو بنده در پاییز 1395 شروع به تهیه کردم و قبل از ورود فن های گرین به بازار ولی متاسفانه به خاطر مشغله کاری و یه سری مشکلات که مهمترین اون گم شدن گوشی همراه بنده که تصاویر ساخت رو با اون گرفته بودم بود و به دلیل گرفتاری و وقت نکردن متاسفانه قبل از انتقال به سیستم با گم شدن گوشی بنده از بین رفتن که تعدادشون از اینها بیشتر بود و اون موقع که قصد زدن این تاپیک رو داشتم قرار بود عنوان تاپیک رو این بزارم منتظر فن های گرین نمانید، خودتان آنها را بسازید!) به هر حال با گم شدن گوشیم و نداشتن فرصت مجدد ، این تاپیک به تاخیر افتاد و دوباره اومدم همه چیز رو از اول شروع کردم ( واقعا سخته و حوصله میخواد!) البته یکم جمع و جور تر و گفتم برای سال نو انجامش بدم که این کار رو نیمه شب ها انجام دادم ولی خب بازم با وقفه آماده شد، خلاصه سرتون رو درد نیارم به اینجا رسید و حالا به عنوان عیدی(هر چند بازم دیر شده) تقدیم میشه به انجمن لیون کامپیوتر با تمامی اعضای عزیز و دوستداشتنیش. یه دو مورد رو هم قبل از شروع بگم ، اول به خاطر کیفیت تصاویر عذر میخوام چون دوربین با کیفیت تر در دسترسم نبود و دوم هم این لیبلی که روی تصاویر گذاشته شده ، جنبه واتر مارک و حفظ اصالت و رسمیت کار رو داره که اگه مورد پسندتون نبود ببخشید دوستان عزیز. ببخشید اگه زیادی صحبت کردم و میرم سر اصل مطلب: شما برای اینکه فن هاdی مثل فن های کیس Z4 گرین و یا سری جدید این فن ها LED RGB داشته باشید و در عین حال نمیخواید زیاد هزینه کنید و مهم تر از هرچیزی از محصول ساخت خودتون استفاده کنید میتونید از روشهای زیر استفاده کنید که سعی میشه ساده و روان توضیح داده بشه تا بتونید بسازیدشون ( هرچند شاید بعضی دوستان بگن این چه کاریه آدم میره همون حاضریش رو میخره ولی خب چیزی رو که خودت بسازی خیلی بیشتر ازش لذت میبری؟!!) برای این آموزش ساخت ، از دو تا فن شفاف 12cm معمولی که توی بازار موجود هستند استفاده شده که با هم یه کم فرق دارند و هر کدوم برای یه روش مناسب هستند و به اضافه چند مدل SMD نواری مختلف تک رنگ و همچنین مدل SMD RGB کنترلی که همه تو بازار به راحتی قابل تهیه هستند و طول نوار مورد نیاز ما تقریبا 40cm هست که اگه به صورت آماده تهیه کنید یه سر اون دارای سیم و سوکت مورد نیازمون هست و اگه متری تهیه کنید ، اگه اول یا آخر حلقه (هر حلقه معمولا 5 متر هست) باشه همون سیم و سوکت رو داره ولی اگه اول حلقه نباشه که باید سیم و سوکت مورد نیاز در ادامه آموزش رو هم جدا براش تهیه و با لحیم کاری بهش وصل کنید. فن ها رو تو تصاویر با نام های A & B نامگذاری کردم و با دنبال کردن تو تصاویر و خوندن مطالب به راحتی متوجه خواهید شد و اگه ایرادی سوالی چیزی بود بپرسید درخدمتم. فن مدل A فنی هست که دارای چراغ های LED در مرکز( دور هسته فن ) بوده و فن مدل B فنی هست که رایجتر بوده و LED های اون در چار گوشه بیرونی فن قرار گرفته و محل LED ها درون تصاویر مشخص شده است. روش ساخت اولی برای مدل B بوده که خیلی ساده و راحت تر هست ولی به نتیجه دلخواه 100% نزدیک نیست ولی سریعتره و کار راه بندازه . در تصویر زیر نمای بیرونی فریم فن ها رو میبینید. طبق تصویر زیر در این روش باید پره های فن شما با فریم یا همون قاب فن حدود 4 الی 5 میلیمتر فاصله داشته باشند. خب بعد از اینکه مطمئن شدیم فاصله مورد نظر وجود داره طبق تصویر زیر نوار SMD مون رو که معمولا پشتشون چسب داره رو به داخل فریم میچسبونیم و البته قبلش باید در محل به هم رسیدن سرهای نوار SMD شکافی رو در فریم فن ایجاد کنیم تا بتونیم سر خروجی SMD رو از اون عبور بدیم و بعد مراحل مربوط به تهیه ولتاژ مورد نیاز اون رو انجام بدیم. نکته: نوار SMD مورد استفاده در اینجا از نوع تک رنگ بوده است که ضخامتش از مدل RGB مقداری کمتر و اصطلاحا نازکتر است! اینم بعد از روشن شدن فن که بدون گیر کردن کار میکنه و مشکلی هم نداره.(البته من اون شکافی که گفتم رو نزدم و همین طوری نصب و روشنش کردم؟!) خب روش اول چون زیاد مد نظرمون نیست رو تا همین جا بهش اکتفا می کنم و دیگه ادامش نمیدم ، چون قصدم فقط معرفی مختصر و مفید این روش بود و بس. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ اما حالا میریم سراغ روش دوم که در وقع همون روش اصلیه ولی کمی دنگ و فنگش زیاده ، صد البته به نتیجش میارزه؟!! در این روش از فن مدل A که در ابتدا معرفی شد خدمتتون استفاده می کنیم. ابتدا ما باید پره های فن رو از هسته اون جدا کنیم که طبق تصاویر زیر انجامش میدیم.(البته همه دوستان خودشون استادن ولی ما به خاطر اون عزیزانی که ممکنه زیاد فنی کار نباشن سعی کردیم همه چیز رو روان و مفصل توضیح بدیم.) شروع میکنیم: ابتدا برچسب رو بر میداریم ، بعد میریم سراغ اورینگ و واشر یا همون خارکه به حوصله و با دقت ، جوری که گم نشن بیرونشون میاریم ، در نتیجه حاصل این کار میشه تصویر زیر که باید قطعات جدا شده رو یه جایی دور از محل قرار بدیم که گم نشن. در تصویر زیر محل LED های فن رو هم مشخص کردیم. خب حالا نوبت به کار اصلی یا همون در واقع برش محل جا گذاری نوار SMD میرسه که در تصویر زیر محل برش دور تا دور فریم (قاب) فن با خطوط قرمز مشخص شده که در چهار گوشه فریم باید مانند شکل به صورت ذوزنقه ای در محل پایه های اتصال شکاف ایجاد کنیم و برش بزنیم و دقت داشته باشید که زیاد به قسمت بیرون پایه نزدیک نشید که باعث شکسته شدن پایه و خراب شدن فریم و کل کار بشه!!! اما چطوری برش بدیم؟ من خودم برای برش چون وسیله خاصی دم دست نبود اومدم با گرم کردن تیغه کاتر روی شعله گاز آشپزخونه و البته برای دفعات زیاد ، شروع به برش کردن مه اضافه های برش رو هم بعد از پایان کار با خود همون کاتر گرفتم! اگه از کاتر استفاده کردید بهتره کاتر از نوع تمام فلزی باشه و موقع کار هم مواظب گرم شدن کاتر باشید که دستتون رو نسوزونه و همچنین بزارید خوب داغ بشه تا نیازی به فشار زیاد برای برش نداشته باشید چون ممکنه باعث شکستن تیغه کاتر و خدای نکرده آسیب دیدن شما بشه! (بنده مسئولیت خطرات و عواقب این کار رو رو به هیچ عنوان بر عهده نمی گیرم و این مطالب جهت آموزش و اختیاری می باشد!!!!!) این از روش ما و حالا شما خودتون میتونید به صلاح دیدتون از روش های دیگه ای هم استفاده کنید. یه نکته مهم دیگه هم اینکه همونطور که توی تصویر توضیح دادم ، عرض برش ما باید از عرض نوار SMD کمتر باشه تا نوار توی شکاف نیفته و در واقع روی شکاف قرار بگیره که در تصاویر بعدی نحوه قرارگیری رو هم خواهید دید! خب فریم ما باید بعد از برش به این شکل در بیاد : (تصاویر زیر) بعد از برش حالا میریم سراغ نصب نوار SMD که همانند تصویر زیر در یکی از گوشه های فریم شروع میکنیم به عبور دادن نوار در داخل شکاف و اون رو از دور تا دور فریم عبور میدیم تا به نقطه شروع که میشه نقطه اتمام نصب برسیم. همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید و در اول آموزش هم گفته شد نوار SMD ما به صورت استاندارد خودش داری سیم و سوکت مورد نیاز برای وصل شدن به کنترلر (فلاشر) می باشد که در صورت اینگونه نبودن باید قبل از نصب نوار روی فریم فن ، این سوکت رو فراهم و به نوار وصلش کنیم که معمولا جایی که نوار رو تهیه کنید احتمالا این سوکت رو خواهند داشت و اگر هم موفق به تهیه این سوکت نشدید باید سیم خروجی کنترلر رو که سوکت دارد ، بریده و سیم ها رو با توجه به علامت های روی نوار SMD ، به اون وصلش کنید که اگه دوستان خواستند این کار رو انجام بدن و مشکلی داشتند میتونند بپرسن تا راهنماییشون کنم . خب بعد از انجام مراحل فوق حالا باید نوار رو با چسب حرارتی در چهار گوشه فیکس کنیم تا خیالمون از هر نظر راحت بشه ، همانند تصاویر زیر : بعد از اینکار ما باید بریم سراغ تهیه سوکت های لازم جهت تامین برق مورد نیاز کنترلر(فلاشر) و وصل کردن اون به نوار SMD و در نهایت نصب فن روی کیس و وصل کردن به برق پاور سیستممون. ما ابرای ادامه کار به وسایل زیر نیاز داریم که به ترتیب از راست : فیش تبدیل دو سر مولکس که همه جا پیدا میشه و معمولا همه دارند ، دوم فیش مادگی سوزنی برای ساخت فیش اتصال برق به کنترلر(فلاشر)، سوم و چهارم که هر دو کنترلر یا همون فلاشر هستند که سومی مدل تختش هست که کمتر جا میگیره و دومی هم مدل رایجتر و موجودترش هست که مقداری بزرگتره و کار هر دو یکسانه و فقط ممکنه اندکی برنامه هاشون با هم فرق داشته باشند و هردو نیز دارای ریموت کنترل از راه دور هستند که نمونش رو که مربوط به چهارمی هست رو در تصویر مشاهده می کنید. حالا اول فیش تبدیل برق رو میسازیم که توضیحاتش رو در ادامه تصویر زیر خواهم داد. همونطور که میبینید و در تصویر اومده ما روی فیش مولکس چهار تا سیم به رنگهای یکی زرد، دو تا سیاه و یکی قرمز داریم که ما با دوتای اولی یعنی زرد و سیاه کناریش کار داریم چون که سیم زرد ما دارای ولتاژ 12v+ وسیم سیاه منفی می باشد و همچنین به این مسئله هم دقت کنید که طبق تصویر فیش سمت چپ تصویر که همون فیش مادگی سوزنی هست ، قسمت داخلی مثبت و قسمت بیرونی منفی هست که در ادامه به نحوه صحیح اتصالات هم میپردازیم. طبق تصویر زیر و نقاط قرمز رنگ ، شما باید سیم های ذکر شده مورد نیاز را از سمت سر نری فیش مولکس قطع کنید یعنی سمت راست تصویر و همچنین دو تا سیم نازکی رو هم که به سمت چپ یا همون مادگی فیش به سیم زرد و سیاه وصل شده اند رو هم قطع کنید. البته میشد که فیش سوزنی رو به این دو تا سیم وصل کرد اما من به دو دلیل یکی کوتاه تر بودن و دیگری ظریف تر بودن این دو سیم ، فیش رو بهشون وصل نکردم و شما هم اگه اینطوری بود وصل نکنید. نکته : برای خارج کردن دو تا سیم دیگر سیاه و قرمز از داخل سر مادگی فیش مولکس ، میتونید از اون قسمتی که با رنگ آبی مشخص کردم تو تصویر و فیش های سر سیم ها داری دو خار باز شده برای جلوگیری از بیرون رفتن از داخل سوکت مولکس هستند ، اونا رو به سمت داخل فیش فشار بدید تا بسته بشن و براحتی در بیان.( اگه این نکته اش مبهم بود و سوالی داشتید بپرسید در خدمتم و یا تصویری انجام میدم و میزارم همینجا ) بعدش باید سیم ها رو به فیش سوزنی متصل کنیم ، که ابتدا سر سیم ها رو به اندازه 5 تا 7 میلیمتر لخت کرده و سپس پوشش پلاستیکی فیش رو چرخانده و باز میکنیم و سیم ها رو از داخلش عبور میدیم و بعد طبق تصاویر زیر سیم زرد رو به پایه مرکزی فیش و سیم سیاه رو به پایه بیرونی فیش متصل کرده و به خوبی لحیم کاری میکنیم و از عدم اتصال این دو قسمت به هم دیگر اطمینان حاصل کرده و سپس پوشش پلاستیکی فیش را دوباره در جای اول می بندیم.(تصاویر مراحل کار1 تا 3 ) خب حالا همه چیز آماده شده و موقع اتصال فیش ها به یکدیگر و سپس نصب روی سیستم می باشد . همانند تصاویر زیر: نکته 1 : فن ما در تصاویر اولیه فیش مولکس نداشت و قطعش کرده بودم که در آخر دوباره بهش وصلش کردم . نکته 2 : همانطور که در تصویر بالا هم میبینید محل های اتصالات مشخص شده است ولی نیاز به یک توضیح دارد و اونم اینکه ، خود فن معمولا یه فیش دوسر مولکس با یه مادگی و یه نری دارد و فیشی هم که ما ساختیم داری مولکس مادگی است که حالا ما میتونیم این فیشی که ساختیم رو به سر نری مولکس فن وصل کنیم و بعد مادگی اون رو به خروجی پاور بزنیم و یا نه فیش سوزنی ساخته شده رو به یه خروجی پاور و مولکس فن رو هم به یه خروجی دیگه ی پاور وصل کنیم و تمام. و در آخر فن رو روی کیس نصب کرده و برق پاور رو هم بهش وصل میکنم و سیستم رو روشن میکنیم و بعد با کنترل فلاشر هم نوار SMD مون رو روشن می کنیم و رنگش رو به دلخواه عوض کرده و یا روی یک برنامه خاص تنظیم کرده و از اون لذت می بریم.(تصویر زیر) قبل و بعد از نصب خب دوستان بلاخره آموزش ما به پایان رسید و اگه زیادی طولانی شد ببخشید چون میخواستم که چیزی از قلم نیافته ولی خب در عین حال سعی شد تا جمع و جور تر باشه چون اول طولانی تر از این بود. ، بگذریم ، حالا من میخوام یه مقایسه ای بین این کار خودمون و چیزی که ساختیم با فن هایی که شرکت گرین تو بازار داده بزارم. اول بگم که فن های گرین رو من فقط تصاویرش رو از توی فوشگاه لیون دیدم و از نزدیک ندیدم و با توجه به تصاویر اینها رو میگم و قصد خاصی نسبت به محصول این شرکت ندارم. 1-نور چیزی که بنده ساختم واقعا عالیه و لذت بردم و خوبیش هم اینه که قابلیت کم و زیادکردن شدت نور رو هم داره که مسلما فن های گرین هم همینطورن. 2 - تعداد SMD های فن های گرین 21 عدد و چیزی که ما ساختم و با دقت و جا گذاری مناسب شد 24 عدد یعنی 3 تا بیشتر. 3 - هزینه محصول : قیمت پک دو تایی فن های گرین در حال حاضر 73000 تومان و قیمت تکی اون 30000 به اضافه کیت RGB 14000که باید براش خریداری بشه در مجموع 44000 تومان و حالا هزینه ساخت ما: اگه بخواید یه فن معمولی بگیرید دیگه فوقش 9000 تومان و اگه هم فن مرغوب از قبل داشته باشید که دیگه هزینه فن رو قبلا پرداختید و الان نمیپردازید ، نوار SMD هم از متری 7-8 تومان تا 11000 که دیگه قیمت آخرشه و ما 40cm برای یه فن نیاز داریم که نهایتا نیم متر بگیریم فوقش 5000 میشه و البته کمتر و کنترلر هم که قیمتش از نوع بزرگ تره که گفتم و موجودتر هستش 6000 تومان و اون که تخته کمی گرونتره و یه فیش که 500 یا 1000 تومان و چند تا وسیله جانبی برای انجام کار که اکثرا تو خونه ها پیدا میشه و در نهایت اگه جمع بندی کنیم با خرید فن میشه 20 الی 21000 تومان و اگه فن رو داشته باشید تنها با 12000 تومان و اندکی زحمت میتونید این کار رو انجام بدید که میشه کمتر یا کمتر از نصف قیمت فن های گرین. و همچنین شما میتونید با نصب نوار SMD RGB توی کیستون و وصل کردنش به خروجی کنترلری ( فلاشری ) که برای فنتون نصب کردید ، از هماهنگی و روشنایی و زیبایی بینظیر کیستون با کمترین هزینه لذت ببرید دوستان عز یز. 4 - یه مزیتی هم که فن ساخته شده ی ما داره اینه که اگه یک موقع نوار SMD ما آسیب ببینه و بسوزه و یا مشکلی داشته باشه براحتی میتونیم تعویضش کنیم و مواد مصرفی اون براحتی در دسترس و قابل تهیه است ولی درمورد فن های گرین این موضوع رو نمیدونم و مطمئن نیستم چون که نوار SMD اونها با چیزی که ما ساختیم فرق میکنه و نمیدونم تو بازار دقیقا همون موجوده یا نه. در نهایت هم قصد بنده از این مقایسه این بود که اگه دوستانی گفتن این چه کاریه و بهتره همون آمادش رو بخریم ، این موارد رو بخونن و فرقش رو بدونن ، فقط همین و چیز دیگه ای نیست . --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- از فن ساخته شده فیلم هم گرفتم که اونم آماده میکنم و اینجا قرار میدم تا دوستان ببینند و لذت ببرند. --------------------------------------------------------------------------- ایده ها و طرح های ساخت مختلفی در این زمین ها دارم که اگه وقت بشه و دوستان هم استقبال کنند سعی میکنم ادامه بدم و دوباره براتون بسازم و آموزش ها شون رو تو فروم بذارم. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- با تشکر از همه شما عزیزان که ما رو همراهی نمودید ، امیدوارم که موفق و سربلند باشید. ( به همین سادگی و خوشمزگی ، پایان ) « سلامتی آقا امام زمان(عج) صلوات » . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ( پست 29 ) درود به همه دوستان عزیز لیونی هدیه ای که دوست عزیز مون جناب Poorya_Lion فرموده بودند هفته گذشته به دست بنده رسید که به علت تعطیلات و نداشتن فرصت کافی تا الآن وقت نکرده بودم بیام و پستش رو بزارم... این مطلب رو عنوان کنم که موقع راه اندازی و نوشتن این تاپیک به هیچ وجه فکرش رو هم نمی کردم که این عزیزان چنین حرکت زیبایی انجام بدن و برای من این هدیه رو بفرستن که واقعا برای من بسیار لذت بخش و خوشحال کننده بود و در ذهن من خاطره ای خوش و فراموش نشدنی ساخت... برای این عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی در تمامی مراحل زندگی رو دارم و از همینجا از این دوست خوبمون و شرکت گرین و مجموعه لیون کامپیوتر کمال تشکر و قدردانی را دارم و از ایشان بسیار سپاسگزارم. اینم تصاویر هدیه فرستاده شده: البته من فقط بسته بندی رو باز کردم و این تصاویر رو گرفتم و هنوز وقت نکردم نصب و راه اندازیشون کنم... بزودی نصبشون میکنم و در موردشون مطالبی خواهم نوشت... با تشکر فراوان از همه دوستان.
    1 امتیاز
  38. وقتی میگن داخل ایران گارانتی معنی نداره یعنی همین دل مشتری به این خوش هست که جنسی که میخره گارانتی داره و اگر مشکلی هم پیش بیاد میشه یه کاری کرد ولی نه در اصل جنس بدون گارانتی را با حقه ای به نام گارانتی میک...ن توی پ..چه مردم و این فقط مختص آواژنگ نیست من خودم شخصا با هر گارانتی طرف شدم یا جنس نداشتن تعویض کنن یا تشخیص نمیدن مشکل از چی هست و خیلی جالبتر این که خدا را شکر همفکری هم میکنن مثلا میگن شاید مشکل از فلان جا باشه بده بیرون اگر کسی میتونه تعمیر کنه چون ارزش داره رفتم گارانتی سازگار رمی که 1 سال هم نشده بود که خریداری شده بود را نداشتن که تعویض کنن و با رم دست دوم و فرکانس پایین تر تحویل دادن گفتن برو تازه با میانجیگری مدیر بخش آواژنگ دادم مادربرد را تعویض کنن مشکل چیپ بایوس داشت مدیرش من را تحدید میکرد که اگر این را بردی و برگردوندی من میدونم و شما فقط ادبیات را داشته باشین حالش را ببرید و اینها همه بعد از این هست که اجناسی که داخل بازار داخلی بفروش میرسه از نظر کیفیت با نمونه هایی که خارج از کشور بفروش میرسه زمین تا آسمون فرق دارن ولی ظاهرشون هیچ فرقی نداره شما هم به نظر من باید بری دفتر نمایندگی
    0 امتیاز
این صفحه از تخته امتیازات بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد
×
×
  • اضافه کردن...