رفتن به مطلب

جزئیات Start Menu ویندوز 8 (امکانات و طرح)


Mahyar Curious
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

درود :

جستجوگر Start Menu یکی از ویژگی های برجسته این نسخه از سیستم عامل میباشد ، که با یک دسته تغییرات جدید همراه بوده است .

قبلا در مورد Task Manager جدید ویندوز 8 توضیحاتی را ارئه کرده بودیم ، امروز به بررسی Start Menu جدید و یندوز 8 خواهیم پرداخت .

استفاده از جستجوگر تعبیه شده در منوی شروع ویندوز سریع ترین راه برای پیدا کردن و راه اندازی برنامه های کاربردی است . با افزایش برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر استفاده از این ابزار بیشتر به چشم خواهد آمد .

3162.Search-in-Windows-Vista_thumb_294B9139.png

چگونگی روند افزودن باکس جستجو به منوی شروع داستان طولانی دارد . سرچ باکسی که امروزه ما آن را میشناسیم و از آن استفاده میکنیم برای اولین بار با آمدن ویندوز ویستا ظاهر شد . این امکان برای دسترسی راحت کاربران به آنچه که احتیاج داشتند افزوده شد ، مانند برنامه های کاربردی ، تنظیمات و یا فایل های موجود در My Documents و دسکتاپ .

به این ترتیب ، تنظیمات و برنامه ها در یک گروه به نمایش در می آمدند و با کلیک بر روی " See all results " قادر به مشاهده نتایج در ویندوز اکسپلورر بودیم .

3755.Search-in-Windows-7_thumb_7536F1E5.png

ویندوز 7 با تغییرات مفیدی همره بود . گروه بندی دقیق نتایج همچنین افزوده شدن آیتم های کنترل پنل به آن ، سبب شد تا کاربر سریع تر بر روی موضوع موزد نظر تمرکز کرده ؛ و به نتیجه برسد .

8372.Start-menu-search-usage-data_thumb_6215C539.jpg

تحقیقات نشان داده که باکس جستجوی منوی شروع در ویندوز 7 به طور عمده برای اجرای برنامه ها (67% از تمام جستجوها) مورد استفاده قرار گرفته . تنها 22 % از جستجو ها برای فایل ها و 9 % نیز برای آیتم های موجود در کنترل پنل استفاده شده اند . 2 % باقی مانده نیز برای تایپ دستورات و ... بوده است .

درود :

چیزی که بار دیگر شاهد تغییر آن در ویندوز 8 هستیم ، در ویندوز 7 تعدادی محدودی از نتایج هر جستجو نمایش داده میشود بنابراین ، شما نمیتوانید از 3 یا 4 نتیجه بیشتر برای هر گروه را ببینید .

با تغییر ابزار جستجو در منوی شروع ویندوز 8 ما قادر به دیدن نتایج بسیار بیشتری خواهیم بود ، چرا که برای جستجوی نوع دقیقی از از محتوا طراحی شده است .

یکی دیگر از ویژگی های بهبود یافته ی جستجوگر منوی شروع ویندوز 8 ، ایجاد چندین میانبر جدید برای کاهش زمان لازم برای یافتن و اجرای تنضیمات مختلف ، برنامه ها ، و یا فایل ها میباشد .

کلیدهای Win + W شما را به نتایج جستجو تنضیمات و کلیدها Win + W شما را به نتایج جستجوی فایل ها خواهد برد .

یکی دیگر از بهبود از ویندوز 8 جستجو در منوی شروع است که چندین میانبر های صفحه کلید ایجاد شده اند که به منظور کاهش تعداد کلید های مورد نیاز یا پیدا کردن و یا راه اندازی تنظیمات مختلف ، فایل ها و یا برنامه های. بنابراین، کلید پیروزی + W میانبر شما را به نتیجه های جستجو کنترل و کلید WIN + F را به نتیجه های جستجو فایل.

Windows-8-Start-Menu-Search-Apps.png

نتایج جستجوی برنامه ها در مجموعه های مجزایی به نمایش در خواهند آمد ، بنابراین امکان فیلتر کردن نتایج جستجو در گروه های مختلف شما را به سرعت به برنامه مورد نظر راهنمایی خواهد کرد .

باکس جستجو در منوی استارت اغلب مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، بنابراین برای اجرای برنامه ها استفاده از این ابزار برای شما بسیار راحت تر خواهد بود ، بنابراین دسترسی سریع شما به منوی شروع مانند قبل خواهد بود : با کلیک بر روی آیکون شروع و یا فشردن کلید WIN پس از آن شما فقط باید نام برنامه مورد نظر را تایپ کنید .

Windows-8-Start-Menu-Search-Settings.png

چیزی که قابل مشاهده هست ترکیب نتایج جستجوی تنضیمات و آیتم های کنترل پنل در یک گروه میباشد .

8372.Search-suggestions_thumb_1E11E122.png

در ابزار جستجوی منوی شروع ویندوز 8 اهمیت ویژه ای به جستجوی فایل ها داده شده است .

کاربران به طور دائم در حال افزایش فایل ها و اسناد در کامپیوتر خود هستند . بنابراین ، در جستجوگر منوی شروع سعی بر ساده و آسان کردن راه شده است .

ابزار جستجوی منوی شروع ویندوز 8 بسیار کار آمد خواهد بود ، آن کمک خواهد کرد واژه ای را که شما به دنبالش هستید بسیار سریع و راحت تر بیابید .

7382.Rich-tooltip_thumb_54335971.png

نتایج جستجوی فایل دسته بندی خواهد شد ، در نتیجه تعداد نتایجی که به دنبال آن هستید کاهش خواهد یافت .

در سمت راست هر فایل اطلاعات مفیدی همچون سایز و نوع فایل نمایش داده خواهد شد که بسیار مفید خواهد بود . اگر شما موس را بر روی فایل مورد نظر نگه دارید اطلاعات تکمیلی همچون تاریخ ایجاد ، اندازه ، مسیر و .... به نمایش در خواهد آمد .

6708.No-apps-results_thumb_32D3B3D5.png

5633.Choosing-a-settings-result-via-arrow-keys_thumb_0AC104B6.png

خوبی دیگر این جستجوگر آن است که شما میتوانید بر روی موضوعات مختلف با استفاده کلید های کیبورد سویچ کنید . همانطور که در تصویر بالا میتوانید مشاهده کنید به وسیله فشردن کلید جهت پایین کیبورد موضوه تنضیمات انتخاب شده و با فشردن کلید اینتر به آن سویچ خواهد شد و قدر به دیدن نتایج آن موضوع خواهید بود .

واضح است که ابزار جستجوی ویندوز 8 پیشرفت قابل توجهی داشته که بازدهی زیادی را بدون در نظر گیری مکانیزم وردی سیستم فراهم خواهد کرد .

گرد آوری و ترجمه : mr_mohammad

با تشکر .... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مطلب در یک پست تکمیل شد .

با تشکر ... @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...