رفتن به مطلب

Recommended Posts

سلام دوستان عزیز لیون کامپیوتری .  شرمندم که مزاحمتون شدم ، ولی اگر واقعا مشکل بزرگی نبود و من تا این حد درمانده نبودم این تاپیک رو ایجاد نمیکردم

راستش نمیدونم از کجای این مشکل شروع کنم و راستش دقیقا نمیدونم مشکل واقعا از کارت گرافیکیه که گرفتم یا نه...

تقریبا june2016   (تیر 95) بود که من یه کارت گرافیک Radeon RX460 2Gb-ASUS ROG برای سیستم قدیمی خودم گرفتم . وصلش کردم رو سیستم ، درایور هاش رو نصب کردم . همه چیز آماده تست گیمینگش بود .

برای تست یه بازی معمولی انتخاب کردم ، رو کیفیت نرمال گذاشتم . بازی رو که شروع کردم (یعنی وارد محیط گیمپلی که رندرینگ از اونجا شروع میشه ) یهو بازی فریز شد برای چندثانیه و بعد از بازی پرید بیرون و از منوی notfication ارور مشهور Display driver has been stopped working and has recovered  . تعجب کردم . چند بار دیگه هم وارد شدم و باز همین رو دیدم ، اما بعد از چند بار که تکرار شد یه اتفاق جدیدی افتاد . ناگهان تصویر وسط بازی فریز شد و یه صدای نویز وحشتناک از بلندگو ها در اومد . این صدای نویز ۳ الی ۴ ثانیه طول کشید و قطع شد . بعدش هم همون طور فریز موند . نه کیبرد کار میکرد ، نه ماوس (این رو میشد از گیر کردن چراغ capslock فهمید) نویز پس از فریز شدن تصویر (بسیار آزار دهنده . در این حالت سیستم دچار سکته میشود) (2).mp3

برای در اومدن از اون حالت هم میبایست یکبار سیستم رو ریستارت میکردم.

اولین راه حلی که به فکرم رسید این بود که سیستم رو باز کنم و دومرتبه قطعات رو  جا بندازم ؛ این کار رو کردم ولی مشکل حل نشد . کار های دیگه ای هم در این خصوص انجام دادم ، مثل چک کردن پاور ،  بردنش پیش فروشنده ، پرسش و پاسخ و .....

آزمایش های زیادی روی کارت گرافیک انجام دادم . burn in test  و furmark و تست های AIDA رو هم انجام دادم . تست سی پی یو  و مادربورد و کارت گرافیک نرم افزار های furmark  و AIDA هیچ جواب منفی ای ندادن . ولی bit واکنش نشون داد و از محیط تست پرید بیرون و نوشت device removed!

در نهایت یه سری چیز رو از کارت گرافیکم متوجه شدم که شاید در قطعیت جواب شما تاثیر بگذاره .

۱.GPU CLOCK کارت گرافیک در حالت عادی و در حالتی که به سیستم دست هم نمیزنم 1224MHz است!!!! این برای یه کارت گرافیکی مثل مال من یعنی نهایت قدرت پردازشی ، و سوال اینجاست که چرا؟

http://yekupload.ir/bc0254bb1b8e309f/GPU_Clock.mp4

۲. هنگامی که از منوی radeon setting گزینه power efficiency رو فعال میکنم ، فعالیت gpu کاهش پیدا میکنه و بعد از اون gpu clock کاهش پیدا میکنه و  روی مقدار ثابت 224 MHz میمونه. تو این حالت دیر تر diplay device remove میشم.

 

۳.بعد از هنگ کردن و پریدن به دسکتاپ ، دیگه نمیشه وارد radeon setting یا همون control Center کارت گرافیک ها شد . هنگ میکنه و مجبورم کلا ببندمش و از نو اجراش کنم .

251806211_gpuPROB1.thumb.png.fa3c9ef19b11769d6742eb0657aaffe3.png

۴.بعد از هربار فریز اساسی که با نویز همراهه و بعدش مجبور میشم ریستارت کنم ، power efficiency دو مرتبه خاموش میشه (این اتفاق از ورژن 16 به بعد درایور میفته) و پیغام default general  wattman  ظاهر میشه .

WATTMAN1.png.10047d68650a7bcbc7df4afa7a10a9dc.png

۵. بعضی اوقات هم بعد از هنگ کردن radeon setting ارور refrenced memory میاد (لازمه که اضافه کنم هنگ کردن ها اکثرا تو فضای directX اتفاق میفته ، اما بعضی اوقات در محیط Aero هم این مشکل دیده میشه )

when_i_opened_amd_R_app_shown_this.png

http://yekupload.ir/d92c7acfd5c3f7ba/when_i_opened_amd_R_app_shown_this.png

۶.وقتیکه GPU-Z رو داخل کامپیوترم Install کردم ، خیلی از جوانب کارت گرافیک براش نامشخص بود . اما در نسخه portable اون چنین مشکلی نبود .

gpuZ_with_out_install_on_system.jpg

gpuZ_when_installed_on_my_system_(its_tr

 

۷. ظاهرا کارت گرافیک به هیچ وجه gpu accelerate نداره و هیچ نرم افزاری نمیتونه ازش استفاده کنه ، اما  Dxdiag نظر دیگه ای داره .... این دیگه آخه چرا ؟؟؟؟؟؟

HARDWARE_accelration_(3D_acceleration_in

 

۸. گزارش DpcLatency نیز بدین شرح است ...

DPC_latency_test.png

۹. و  اینکه در هنگام اجرای بازی ها (که تحت DIRECTX کار میکنند ) صفحه دچار بریدگی های افقی میشه . متاسفانه برای این مورد عکس ندارم چون عملا قابل عکس گرفتن نیست و فقط این مورد رو بیننده ی حاضر میتونه ببینه. اما در مورد توصیفش اینطوریه که تو اکثر بازی ها اینطور میشه ؛ اگر تصویر بازی حرکت افقی داشته باشه ، بریدگی تصویر رخ میده و انگار نیمه ی پایین صفحه مانیتور دیرتر refresh بشه و از نیمه ی بالا عقب میمونه .

۱۰.و آخرین مورد هم اینه که این کارت گرافیک از Direct X ۱۲ پشتیبانی میکنه ؛ ولی عملا در هیچ بازی ای (حتی اونهایی که در اخبارشون اومده که ازش پشتیبانی میکنن ) ازش استفاده نمیشه ، این به نظر شما طبیعیه؟؟؟؟

.

 

.

موارد تست بازی ها و واکنش های متفاوت و همچنین تغییر رفتار در ورژن های مختلف (CRIMSON & ADRENALIN) هم هست .

اول تغییرات رفتاری ارور های سیستم رو که با آپدیت درایور کارت گرافیک تغییر میکردن رو گزارش میدم ؛

- Radeon Crimson Ver 16.30: در این ورژن سیستمم کمترین خرابی رو داره ؛ ولی برش تصویر درش بسیار زیاده؛ همچنین پرش از بازی ها نسبت به دیگر ورژن ها داره و بعد از پرش تو این ورژن ، دمای کارت گرافیک از 28C به 40C میرسه ، در حالیکه سیستم تحت کوچکترین فشاری نیست ؛ همچنین به هنگام ریبوت کردن پس از سکته ی سیستم Wattman به حالت Default بر نمیگرده.

GPU_tweakll_monitoring_test_(power_effic

- Radeon Crimson Ver 17.3.1 until 17.5.1 : در این ورژن هم خرابی کمترین حالته ؛ ولی برش تصویر زیاده (نه به اندازه ورژن قبل)؛ به هنگام ریبوت کردن پس از سکته ، Wattman به حالت Default بر میگرده.

- Radeon Crimson Ver 17.10.1 until 17.12.1 : از این ورژن به بعد که حالت chill به radeon setting افزوده شده ، هم برش تصویر زیاده ، هم خرابی بسیار زیادی داره ، به طوریکه دیگه دیگه سکته ی خفیف در سیستم وجود نداره و اگر در این حالت Display driver remove اتفاق بیفته ، دیگه از بازی نمیپره بیرون ، بلافاصله برای همیشه فریز میشه و تا زمانی که ریبوت نکنم بر نمیگرده .

در ورژنADRENALIN 17.12.1 حتی این اتفاق هم نمیفته . در این ورژن مانیتور قطع میشه و فن ها روی 100٪ شروع به کار میکنن . سیستم رو حتی اگر ریبوت کنید ریبوت نمیشه و دیگه هارد دیسک رو نمیتونه بخونه و مانیتور هم همچنان خاموش میمونه . تو این شرایط من فقط میتونم کامپیوتر رو از برق بکشم .

- Radeon Adrenalin Ver 18.3.1 until 18.9.3 : خرابی ها ازنسخه ی آدرنالین به شدت افزایش پیدا میکنه ، دقیقا سیستم دچار یک کابوس وحشتناک میشه و اتفاقات عجیب و غریبی در شناسایی کارت گرافیک بوجود میاد . همچنین فیلمش موجوده . سیستم دیگه نمیتونه کارت گرافیک و VGA اون رو تشخیص بده . همچنین اتفاقات ورژن 17.12.1 هم براش اتفاق میفته و هیچ دوام و قوامی نداره .

http://yekupload.ir/8fc57487081598c9/تغییرات_(افت_وحشتناک)کارت_گرافیک_پس_از_ریختن_radeon_adrenalin.mp4

-Radeon Adrenalin 2019 edition Ver 19.2.1 : تغییرات گسترده ای نسبت به آدرنالین های دیگه درش اتفاق میفته . اغلب مشکلات آدرنالین حل شده ، همچنین یه مقدار دیرتر به حالت سکته میره . ولی مشکلات اصلی هنوز پابرجاست . هنوز هم هنگ میکنه و میپره بیرون .

- Radeon Adrenalin 2019 edition Ver 19.2.2 : بیشترین خرابی سیستم مربوط به این ورژن آخریه که دانلود کردم . از آدرنالین 2019 به بعد حتی در وبگردی هم سیستم سکته میکنه و سکتش هم با مدل های قبلی متفاوت میشه . مانیتور به مدت چند ثانیه خاموش میشه ، بعد یه لحظه روشن میشه ولی صفحه سیاهه ، بعد دومرتبه خاموش میشه ، چند بار اتفاق قبلی میفته و در نهایت تصویر برفکی میشه ،( دقیقا مثل تلوزیون های آنالوگ که اینطور میشن ) ،‌بعدش هم هی مانیتور خاموش و روشن میشه و برفکی میشه .خوشبختانه با ریبوت کردن دوباره میتونم وارد ویندوز بشم و هادر دیسک رو میتونه بخونه ؛ اما خداوکیلی این ورژن از ۲۰۱۹ به بعدش اعصابم رو به هم ریخته ...

* تمامی این بررسی ها رو در طی سه سالی که کارت گرافیک جدیدم رو گرفتم اتفاق افتاده و هیچ دلیل مشخصی هم براش پیدا نشده . حتی فروشنده هم گفت تا به حال چنین نشکلی ندیده بوده .

.

.

و اما ارور های مختلفی که در بعضی بازیها مشاهده شده ، اگر همین تعدادن فقط به خاطر اینه که باقی بازی ها حتی پرش به سمت بیرون هم ندارن و مستقیما فریز میشن . فرقی هم نداره NFS MostWanted 2006 باشه یا اینکه Nfs Payback رو روش بالا بیاری . (قبلش هم این رو بگم که انواع راه حل های مربوط به این ارور ها رو از یوتیوب و ... نگاه کردم . هیچکدوم جواب نداد . راه حل هایی مثل وارد کردن TdrDelay و TdrLevel به رجیستری ، تغییراتی در power setting و.... )

ارور ها و بازی مورد تست رو میتونید داخل عکس ها مشاهده کنید :

*Battlefield 4*

battlefield_4_test_2.png

battlefield_4_test.png

*RE7 Biohazard *

biohazard_7_test.png

*SplinterCell Black List*

splinter_cell_B_L_test.png

*Call of Duty MW Remastered*

COD_MW_remaster.png

*COD Modern Warfare 3*

COD_MW3_DX_ERR.png

*NFS RUN*

NFS_RUN_ISSUE.png

*OutLast 2*

outlast_2_test.png

*Rainbow 6 Siege*

R6_test.png

.

.

امیدوارم اطلاعاتی که دادم ممفید واقع بشن . در نهایت هم اطلاعات سیستمی خودم رو ارسال میکنم تا نظر کارشناسی بدید :)

0101 - Operating System         : Windows 10 Enterprise 64-bit (6.2, Build 9200) (17134.rs4_release.180410-1804)
0102 - Language                 : Persian (Regional Setting: Persian)
0103 - BIOS                     : Default System BIOS
0104 - Processor                : n/a
0105 - Memory                   : 8192MB RAM
0106 - Available OS Memory      : 8192MB RAM
0107 - Page File                : 4871MB used, 12023MB available
0108 - Windows Dir              : C:\WINDOWS
0109 - DirectX Version          : DirectX 12
0110 - DX Setup Parameters      : Not found
0111 - User DPI Setting         : Using System DPI
0112 - System DPI Setting       : 96 DPI (100 percent)
0113 - DWM DPI Scaling          : Disabled
0114 - DxDiag Version           : 6.02.17134.0001


----------------------------------
02 - Processor
----------------------------------

0201 - Caption                  : AMD Athlon(tm) II X2 245 Processor x2 ~2900MHz
0202 - CurrentClockSpeed        : 2900MHz
0203 - L1-Cache                 : 256/00 KB
0204 - L2-Cache                 : 2/00 MB

----------------------------------
03 - Display Devices
----------------------------------

0301 - Card Name                : Radeon(TM) RX 460 Graphics
0302 - Manufacturer             : Advanced Micro Devices, Inc.
0303 - Chip Type                : AMD Radeon Graphics Processor (0x67EF)
0304 - DAC Type                 : Internal DAC(400MHz)
0305 - Device Key               : Enum\PCI\VEN_1002&DEV_67EF&SUBSYS_04B81043&REV_CF
0306 - Display Memory           : 4095 MB
0307 - AdapterRAM               : -2147483648 Byte
0308 - Current Mode             : 1360 x 768 (32 bit) (60Hz)
0309 - Monitor Name             : Generic PnP Monitor
0310 - Driver Name              : C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\aticfx64.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\aticfx64.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\aticfx64.dll,C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0313824.inf_amd64_cff8240637965d03\amdxc64.dll
0311 - Driver Version           : 22.19.0165.0001
0312 - Driver Language          : English
0313 - DDI Version              : 12
0314 - Driver Model             : WDDM 2.2
0315 - Driver Beta              : False
0316 - Driver Debug             : False
0317 - Driver Date              : 12/02/1396 03:30:00 ق.ظ
0318 - Driver Size              : 1675856
0319 - VDD                      : unknown
0320 - Mini VDD                 : unknown
0321 - Mini VDD Date            : Unknown
0322 - Mini VDD Size            : 0
0323 - Device Identifier        : {D7B71EE2-24AF-11CF-F273-1D2473C2DB35}
0324 - Vendor ID                : 0x1002
0325 - Device ID                : 0x67EF
0326 - SubSys ID                : 0x04B81043
0327 - Revision ID              : 0x00CF
0328 - Driver Strong Name       : oem41.inf:cb0ae414c5cebacd:ati2mtag_Polaris11DS:22.19.165.1:pci\ven_1002&dev_67ef&rev_cf
0329 - Rank Of Driver           : 00D12000
0330 - Video Accel              : ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

مشخصات سیستم کامل بنویسید

گرافیم رو سیستم دیگه تست شده ؟

ویندوز تعویض کردین ؟

ویروس کش نصب هست ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز

درایور کارت گرافیک رو به طور کامل با نرم افزار ddu حذف کرده و آخرین نسخه را نصب کنید

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Directx از سیستم حذف کنید و از طریق سایت ماکروسافت لینک پایین دان کنید و به صورت انلاین اقدام به نصب نمایید.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام رفیق

راستش من قبلا این مشکل رو داشتم البته کارت انویدیا بود.

اون ارور اول مربوط به درایور برای زمانی هست که کارت گرافیک در حالت ناپایدار قرار می‌گیره که میتونه مشکل ازموارد زیر باشه که باید دونه دونه چک کنید:

1.ویندوز (تعویض کنید) برای نصب درایورگرافیک  هم حتما راهی که دوستمون @irajshop گفتن رو انجام بدید.

2. پاور ( پاو رو تعویض کنید یا روی یک سیستم دیگه تست کنید یا سیستم فعلی رو با یک پاور جدید تست کنید، ترجیحا با واتِ بالاتر)

3. عدم دفع حرارت (چون گفتید قطعات رو از نو اسمبل کردید پس حتما گردگیری هم شده که اگه نشده حتما این کار رو بکنید چون این مورد برای من جواب داد و مشکلم حل شد، شده گرافیک رو باید باز کنید و گردگیری بشه. اگه مشکل حل نشد، گرافیک شما قطعا معیوب هست و باید روی یک سیستم دیگه تست بشه)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر مشکل درایوری هست ولی ممکنه سخت افزاریم باشه

اول از همه برنامه asus که برای تنظیمات گرافیکی هست کامل پاک کن اصن خود این مشکله

بعد با ddu از safe mod درایور گرافیک پاک کن

اقدام به نصب جدید ترین درایور کن

بعد از gpu z چک کن فرکانس های زده شده با فرکانس کارت مدل خودت یکی هست یا نه

بیشتر این مشکلات که گفتید به خاطر کرش کردن درایور یا ناپایداری سیلیکون در ولتاژ رسیده شده بهش هست

کارت گارانتی داره؟ اگه راه های بالارو تست کردید جواب نداد اول برید سیستم دیگه نصب کنید شاید کابل یا پاور ایراد داره اگه بازم همون مشکل بود باید کارتتون بره تعمیر حالا اینکه مشکل از چیه معلوم نیست

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

احتمال خرابی خود گرافیک یا دستکاری بایوسش بالاست...ماینینگ

با یک گرافیک دیگه تست کنید در صورت نبود مشکل  گرافیک رو بفرستید برای تعمیرکار

@derakulla

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به همه . ممنونم که جوابهاتون رو میشنوم . اما ظاهرا اصلا هیچکدوم متنی رو که یک شبانه روز زحمت کشیدم تا تهیه کنم و از 1800 کلمه ی حساب شده درش استفاده شده رو با دقت مطالعه نکردید .

اگر یک مقدار به متنی که نوشتم ، عکس هایی که فرستادم و ضربه فنی نهایی که در آخر مطلب زده بودم (مشخصات کامل سیستمم*) دقت میکردید ، قطعا متوجه میشدید که اکثر این راه حل ها خیلی زودتر انجام شدن.

اما ایرادی نداره ، همینجا در همین یه پست جواب تک تک دوستان رو میدم . (میبخشید اینطور صحبت کردم ، ولی بیش از پانصد نفر مشکل بنده رو دارن ، من به شدت مصمم هستم این مشکل رو برای همیشه ریشه کن کنیم)

behnamalizade69

پاسخ:

به شخصه خیر ، ولی فروشنده گفت که تست کرده و به ظاهر مشکلی ندیده .

ویندوزم رو عوض کردم .

آنتی ویروس دارم (واقعا چطور از Kaspersky در عکس ها متوجه نشدید دوست عزیز؟)

pedi9004

پاسخ : همون اول کار ویندوزم رو عوض کردم

irajshop

پاسخ :

دوست عزیز DirectX به هیچ عنوان پاک نمیشه ، من پارسال سعی کردم با happy directX uninstaller پاکش کنم ، اما حتی اونم نتونست.

DDU خوراک هر روز و شب کامپیوترم شده ، یادم هست تو یه روز سه بار ازش استفاده کردم . آخرین استفادم ازش مربوط به دو روز پیش بود (سه شنبه ، 7 اسفند 97) . کلا برای اینکه متوجه عملکرد هر ورژن AMD software بشم ، مجبور بودم مرتبا ورژن قبلیش رو با این نرم افزار حذف کنم .

Sandor

پاسخ:

1.ویندوزم رو عوض کردم

2.پاورم از نظر توان مشکلی نداره ، فروشنده گفته بود : حتما پاورت برای این کارت نباید کمتر از درگاه شش پین داشته باشه ، و خوشبختانه همینطوره

3. گردگیری به طور کامل انجام شده و خمیر سیلیکون سی پی یو رو هم تعویض کردم

memex

پاسخ :

ASUS GPU TWEAK II نرم افزاری بود که خود کارت گرافیک با سی دی ای که داشت نصب کرد و برنامه سازمانی خودش بود. قبلا هم پاکش کردم و درایور جدید هم نصب کردم ، مشکل به قوت بیشتر باقیه.

درمورد DDU پاسخ بنده به irajshop رو یه نگاهی بندازید .

نظریه شماره 1 شما ایرادش خیلی زیاده و نمیتونه از کرش کردن درایور باشه . کرش کردن درایور خودش معلول یک علت دیگس .(قبل از هر کاری بهتر بود به عکسها با دقت بیشتری نگاه میکردید و گزارش DPC Latency رو هم مورد توجه قرار میدادید) . اما در خصوص نظریه 2 تا حدودی با شما موافقم . من احساس میکنم این ناپایداری دلیلش از مادربورد باشه و بخاطر قدیمی بودن مادربورد این اتفاق میفته ، حتی ممکنه از کابل تبدیل رابط HDMI که برای وصل کردن به مانیتور ازش استفاده میکنم هم بی تاثیر نباشه. مادربورد من ASROCK N68-S3 هست و بایوسش هم جدید ترین و آخرین آپدیتشه (1.20)

گارانتی باقیموندش 1 ساله دیگست . میترسم گارانتیش تموم بشه و تازه بفهمم مشکل از خود کارت گرافیک بوده . :(

Sabertooth

پاسخ:

میبخشید . اما درمورد بایوسش بایستی چند نکته رو به شما عرض کنم . اولا اینکه  بعد از نصب کارت گرافیک بایوس مادربورد من آپدیت نشده بود . من فکر میکردم که مشکل از همین آپدیت نبودن بایوسه . شخصا اون رو آپدیت کردم ؛ ولی متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیدم و مشکل با قدرت هرچه تمام تر باقیه.

راستش کارت گرافیک قبلیم Radeon HD 5450 1Gb بود . سعی کردم یکبار دیگه برای تست اون و به کامپیوتر وصل کنم ، اما متاسفانه انگار خراب شده و صفحه سیاه نشون میده . هرچقدر هم سعی کردم با محکم کردن رابط ها این مشکل حل بشه نشد . ظاهرا که خراب شده .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تشکر بابت اینکه وقت گرانبهاتون رو در اختیار بنده قرار دادید .

                   سپاس مجدد

                                              F1X3R

 

ویرایش شده توسط Fix3r
رفع ایرادات تایپی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

@Trickster

ایشون فرد با تجربه ای هستن اگه به فروم سر بزنن و وقت داشته باشن میتونن کمکی بکنن

شما خودت هر چی بود انجام دادی ، فعلا اگه به سیستم دیگه ای دسترسی دارید روی اون تست کنید احتمالش کمه ولی با کابل دیگه ای هم تست کنید درسته قدرت کارتهای amd به مرور بهتر از انویدیا جواب میده مخصوصا برای ما ایرانی ها اما بعضا مشکلات عجیب غریب پیش میارن که آدم میمونه چیکار کنه 

وقتی هم ویندوز عوض کردید هیچ نرم افزاری اضافه ای و غیره نریزید و مستقیم درایور خود گرافیک و درایورهای مربوطه ویندوز بریزید و با یک بازی تست کنید شاید بعضی از نرم افزارها حتی خود آنتی ویروس باعث مشکل بشن که در اینصورت اگه مشکل بازم پابرجا بود میتونید مطمئن بشید که تداخل نرم افزاری ندارید و ترجیحا از نصب نرم افزارهای شرکت سازنده بپرهیزید چون گزارشهای متعددی از ایراد و تداخل اینجور برنامه ها دیدم

تنظیمات بازیها هم روی کمترین حالت قرار بدید

ویرایش شده توسط Hassan.SK
لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش شما مدل دقیق پاورتو بگو لطفا. اینکه شش پین داشته باشه پاورای فیک هم شش پین دارن ولی مسئله  ی اصلی توان اون پاوره. شما مدل دقیق پاورتونم بگید لطفا.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

کدوم شهر تشریف دارید

- اکثر موارد گرافیک های نسل جدید روی باندل های قدیمی به درستی کار نمیکنن بر فرض مثال rx 550 روی برد ddr2 ارتیفکت میده در صورتی که کاملا سالمه و روی سوکت های جدیدتر کاملا اوکیه.

- فرکانس های مختلف gpu و مموری گرافیک در حالت های مختلف کاملا طبیعیه و این از طرف شرکت سازنده به عنوان CLOCK PROFILE در نظر گرفته شده و برای بعضی کارت ۳ سطح و برای بعضی بیشتر .

- دستکاری بایوس توسط افراد بی تجربه هم برای این موارد زیاده متاسفانه !

- نسخه DIRECT X نصب شده هم میتونه تاثیری در مشکل ایجاد شده داشته باشه 

- همانند گفته ی حسن عزیز ، تداخل نرم افزاری بشدت روی درایور های AMD تاثیر گذار هست باید توی ویندوز خام و بدون نرم افزار اضافی تست بشه

ویرایش شده توسط Hamed2G
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 دقیقه قبل، Fix3r گفته است :

اولا اینکه  بعد از نصب کارت گرافیک بایوس مادربورد من آپدیت نشده بود .

دوست عزیز منظور دوستمون بایوس کارت گرافیکه نه مادربورد. البته بهتره خودتون دست به این کار نزنین ممکنه به مشکل جدی بخورین بهتره یه فرد با تجربه نه فروشنده این کار رو براتون انجام بده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فایل صدایی که گذاشتی دقیقا لپ تاپ منم تو بازی اینجوری میشد خلاصه صدارو پلی کردم ترسیدم فکر کردم باز این مشکل امد سراغم🤣خلاصه منم تو بازی فریز میشد صفحه سیاه میشد یا ریستارت میشد یا جوری قفل میکرد دیگه هیچی کار نمیکرد 90 درصد مشکلاتت مثل منه ،منم با کلی بررسی فهمیدم از رم  لپ تاپه خلاصه مشکلم حل شد بهتره رم هارو هم در بیاری با یکی دیگه تست کنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما  خودت کارت روی مادربرد و سیستم دیگه تست کن امکان داره از اسلات pci e باشه

شما بایوس کار ت گرافیک دوباره  فلش بزن 

اگر نشد ریبال 

اگر نشد فاتحه بخوان رو رو سرش 

البته قبلش اگر دوست داشتی یک فلش از کارت بگیر با gpu-z 'گذینه save bios بایوس اینجا بفرست با مدل دقیق کارت من به شما بگم فلش کارت شما دستکاری شده یا نه

ورژن بایوسم بنویس 

ویرایش شده توسط mahdix3
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مشکل احتمالا از خود directx هست ، این ارورها مربوط به توابع directx بعد از کرش کردن سیستم

این نسخه از دایرکت ایکس که روی ویندوز شما نصبه مشکل داره ، علاوه بر اون  DX Setup Parameters چیزی پیدا نکرده 

با نرم افزار Msi afterburner گراف رو اندرکلاک کنین ، نتیجه رو اعلام کنین 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز 

همون طور که کاربر Hamed2G گفتن مشکل از نا هماهنگی کارت شما با مادربرد DDR2 است

برای بنده که گیمنت دارم این اتفاقا زیاد میفته برای مثال کارت گرافیک R5 240 روی مادربرد P31 و 945 و P41 اصلا تصویر نمیده ولی روی 965 بدون هیچ گونه مشکل کار میکنه  

اگر میخواهید از کارت جدید روی مادربرد های DDR2 استفاده کنید حتما باید یه مادربرد قوی و نامدار باشه مثل خوانواده P5Q و P5B یا خانواده UD3R و خانواده های گیمینگ مانند Extereme Furmula و Rampage Furmula و یا حد اقل از چیپست های رده بالای DDR2 استفاده کنه مثل P965 و X38 و P43 و P45 و X48 و nVidia 780i 

من زیاد AMD کار نکردم و دقیقا نمی دونم کدوم چیپا میتونه کمکت کنه 

و پیشنهاد هم می کنم که بری سراغ یه نسل بهتر پردازنده شما اصلا مناسب گیمینگ نیست 

و اگر نمیخوای زیاد هزینه کنی پیشنهاد می کنم همینجا باندلت رو بفروشی و یه مادربرد Ep43 همراه با Xeon E5310 خریداری کنی 

من توی گیمنتم با GTX 650 و پردازنده E5310 و 4 گیگ رم DDR2 اکثر بازی هارو بالا میارم مثل RainBow Six Siege و CS Go خیلی راحت با FPS + 90 بالا میارم 

ویرایش شده توسط M4t1n
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی هم عالی .

باز هم خوشحالم که جوابهاتون رو می‌شنوم.  راستش یه سری توضیحات تکمیلی در خصوص سیستم ظاهرا ندادم. 

مادربردبنده یه مادربرد قدیمیه،  ولی ddr3 هست ( asrock n68-s3 ddr3 ).  رم هاش هم دوتا ADATA 4gb 1600 . مدل پاورشم next 16000mV یا 1600mV ،خیلی یادم نیست ولی همینه.

کارت گرافیک رو هم آک خریدم و از ابتدا این مشکل باهاش بوده . از اونجایی که توسعه دهندش ASUS بوده و گارانتی ۴ ساله داره ( ۱سال دیگه گارانتیش تموم میشه) فکر نمیکنم مشکل از بایوس کارت گرافیک بشه . در خصوص نقل قولی که کردید ho3einsa  دلیل اینکه اصلا فکرم به بایوس کارت گرافیک نرفته اینه که من اون رو آک گرفتم و هیچ جایی هم اجازه ندادم تغییری توش ایجاد بشه . اما یکی از ویژکی های این کارت گرافیک اینه که تغذیه ی مستقیم از پاور نداره و از طریق مادربرد انرژیش رو تامین میکنه ْ از اونجایی که بایوس مادربرد خیلی در تغذیه برق میان قطعات تاثیر داره ْ من هم بایوس مادربرد رو گفتم .

mahdix3

عزیز دل !!!! اگر به عکسا نگاه میکردی راحت میدیدید که من از GPU-Z هم عکس گذاشتم و بایوسش هم به راحتی دیده میشه .

ترو به خدا خوب نگاه کنید و زحماتی که در طی این سه سال برای جمع آوری اطلاعات به این جزئیات دقیق صرف کردم رو نادیده نگیرید.من جزئیات موبه مو  از تغییرات Amd Software و تغییرات رفتاری کارت گرافیک در مقابل ورژن های جدیدش و همچنین رفتارش در رابطه با بازی های تحت DirectX و محیط ویندوز Aero تهیه کردم . عکس هایی که ارسال کردم خیلی چیز ها رو نشون میده ؛ ولی متاسفانه نادیده گرفته میشه!!!!!!

بایوس کارت گرافیکم هم اینه :015.050.000.000.000000

 

irajshop

احتمالش خیلی خیلی زیاده که مشکل از دایرکت ایکس ها باشه .

باتوجه به اینکه دایرکت ایکس دوازده با وجود اینکه تحت RX460 ساپورت میشه ولی تو هیچ بازی ای ازش استفاده نمیشه ، و اینکه GPU ACCELERATION یا 3D acceleration در بازی ها غیر فعاله ، من هم بسیار مشکوکم .

برای همین این گزارش رو از دایرکت ایکس ها تهیه کردم و امیدوارم مفید واقع بشه :

DirectX 12

General
Feature Level    12.0

Architecture
Shader Model    5.1
Tile-based Renderer    No
UMA Supported    No
Cache Coherent UMA    No
Isolated MMU    Yes
Max Virtual Address Bits (Process)    40
Max Virtual Address Bits (Resource)    40

Shader Cache
Supports Single PSO    Yes
Supports ID3D12PipelineLibrary    Yes
Cache in Memory    Yes
Cache on Disk    Yes

Capabilities
Double Precision Shader Ops    Yes
Logic Ops in Blend States    Yes
Pixel Shader Stencil Ref    Yes
Typed UAV Additional Formats    Yes
Raster Order Views    No
64K Texture Swizzle    No
Cross-Adapter Row-Major Copy only    Yes
VP and RT Array Index without GS Emulation    Yes
Minimum Shader Precision    32-bit
Tiled Resources    Tier 2
Resource Bindings    Tier 3
Conservative Rasterization    Not supported
Cross Node Sharing    Not supported
Resource Heap    Tier 2
Wave Ops    Yes
Wave Lanes    64 to 64
Total Lane Count    896
Expanded Compute Resource States    Yes
Int64 Ops    Yes
Depth Bounds Tests    Yes
Programmable Sample Positions    Tier 2

..........................................

DirectX 11

General
Feature Level    11.0
Driver Concurrent Creates    Yes
Driver Command Lists    No
Double-Precision Shaders    Yes
Compute Shaders    5.0

Direct3D 11.1
Supported    Yes
Logic Ops in Blend State    Yes
UAV Only Rendering Forced Sample Count    Yes
Discard Supported    Yes
New Copy & Update Semantics    Yes
ClearView Supported    Yes
Copy with Overlap    Yes
Partial Updates of Constant Buffers    Yes
Offsets in Constant Buffers    Yes
Map w/o Overwrite on Dynamic Constant Buffer    Yes
Map w/o Overwrite on Dynamic Buffer SRV    Yes
Multisamples with bound RTVs    Yes
Supports msad4    Yes
Supports fma    Yes
Extended Resource Sharing    Yes
Tile-based Renderer    No
Shader Minimum Precision    
All other Stages Minimum Precision    

Direct3D 11.2
Supported    Yes
Tiled Resources    Tier 1
Min Max Filtering    Yes
ClearView on Depth Formats    Yes
Map on Default Buffers    Yes
Data Marker Profiling    Yes

Direct3D 11.3
Supported    Yes
PS Specified Stencil Ref    No
Typed UAV Additional Formats    Yes
ROVs Supported    No
Conservative Raster    Not Supported
Tiled Resources    Tier 1
Map on Default Textures    Yes
Standard Swizzle    No
Unified Memory    No

Direct3D 11.4
Supported    Yes
Set VP & RT Array Index from any Rasterizer-feeding Shader    Yes

Direct3D 11.5
Supported    Yes
Share NV12 Textures across Processes and Devices    Yes


..............................................

DirectX 10

DirectX 10
Supported    Yes

DirectX 10.1
Supported    Yes
Feature Level    10.1

..............................................

DirectX 9

General
Adapter Index    0
Vertex Shader Version    3.0
Pixel Shader Version    3.0

Texture Limits
Max Texture Width    16384
Max Texture Height    16384
Max Volume Texture Extent    8192
Max Texture Repeat    8192
Max Texture Aspect Ratio    8192
Max Anisotropy    16
Max Texture Blend Stages    8
Max Simultaneous Textures    8

Limits
Max Active Lights    10
Max User Clip Planes    6
Max Vertex Blend Matrices    4
Max Point Size    256.0
Max Primitives for DrawPrimitive    5592405
Max Streams    16
Max Stream Stride    508
Max Vertex Shader Constants    256
Max Simultaneous Render Targets    4

Caps
Read Current Scanline    Yes
Overlay DDI    No
Autogen Mipmap    Yes
Calibrate Gamma    No
Share Resource    Yes
Manage Resource    No
Dynamic Textures    Yes
Fullscreen Gamma    Yes
Flip/Discard width Alpha    Yes
Copy to Vidmem    Yes
Copy to Sysmem    Yes
DXVA-HD DDI    No
Windowed sRGB Gamma Correction    Yes
Presentation Intervals    Immediate, One, Two, Three, Four
Hardware Cursor    High-res

Device Caps
Blit from Sys to Nonlocal    Yes
Can render after Flip    Yes
DirectX 5 Compliant    Yes
DirectX 7 Compliant    Yes
DrawPrimitive-aware    Yes
Execeute Buffers from Sysmem    Yes
Execeute Buffers from Vidmem    Yes
Hardware Rasterization    Yes
Hardware Transform and Lighting    Yes
N Patches    No
Hardware Rasterization, Shading, Transform and Lighting    Yes
Quintic Bézier Curves and B-Splines    No
Rectangular and Triangular Patches    No
Uncached Patches drawn efficiently    No
Separate Texture Memories    No
Retrieve Textures from Sysmem    No
Retrieve Textures from Vidmem    Yes
T&L Vertices from Sysmem    Yes
T&L Vertices from Vidmem    Yes

Raster Caps
Anisotropic Filtering    Yes
Interates Color Perspective correctly    No
Dithering    No
Depth Bias    No
Range Fog    Yes
Lookup Fog    No
Vertex Fog    Yes
LOD Bias    No
Multisample toggle    No
Scissor Test    No
Slope-Scale based Depth Bias    No
W-Buffer    Yes
W-Based Fog    Yes
Z-Bufferless HSR    Yes
Z-Based Fog    Yes
Z-Test    Yes

Texture Caps
Alpha in Texture Pixels    Yes
Draw Alpha from Texture Palette    No
Cube Textures    Yes
Cubemaps must be Power of Two    No
Mipmapped Cube Textures    Yes
Mipmapped Textures    Yes
Mipmapped Volume Textures    Yes
Conditionally not Power of Two Textures    No
Projected bump-env Lookups    Yes
Perspective Correction    Yes
Textures must be Power of Two    Yes
Projected Texture Transformations    Yes
Square Textures only    No
Tex Repeat not Scaled by Size    Yes
Volume Textures    Yes
Volume textures must be Power of Two    No

Shader Caps
Alpha for Gouraud-blending    Yes
Colored Gouraud-shading    Yes
Fog with Gouraud-shading    Yes
Goraud-shaded Specular Highlights    Yes

Source Blending
Blend Factor    Yes
Both Inv Src Alpha    Yes
Both Src Alpha    Yes
Dest Alpha    Yes
Dest Color    Yes
Inv Dest Alpha    Yes
Inv Dest Color    Yes
Inv Src Alpha    Yes
Inv Src Color    Yes
Inv Src Color 2    No
One    Yes
Src Alpha    Yes
Src Alpha Sat    Yes
Src Color    Yes
Src Color 2    No
Zero    Yes

Destination Blending
Blend Factor    Yes
Both Inv Src Alpha    Yes
Both Src Alpha    Yes
Dest Alpha    Yes
Dest Color    Yes
Inv Dest Alpha    Yes
Inv Dest Color    Yes
Inv Src Alpha    Yes
Inv Src Color    Yes
Inv Src Color 2    No
One    Yes
Src Alpha    Yes
Src Alpha Sat    Yes
Src Color    Yes
Src Color 2    No
Zero    Yes

Z-Buffer Comparison
Always    Yes
Equal    Yes
Greater    Yes
Greater Equal    Yes
Less    Yes
Less Equal    Yes
Never    Yes
Not Equal    Yes

Alpha-Test Comparison
Always    Yes
Equal    Yes
Greater    Yes
Greater Equal    Yes
Less    Yes
Less Equal    Yes
Never    Yes
Not Equal    Yes


..................................

AMD BIOS

General
Version    015.050.000.000.000000
Build Date    2016-08-17 04:07
Part #    115-C994PI00-100
GPU    BAFFIN
Bus    PCI_EXPRESS
Memory    GDDR5
Bootup Message    67EFHB.15.50.0.0.AS25
Filename    AS25.bin
Changelist    1303803
Build #    356565
Config File    ASUS_BAFFIN_DUAL_RX460OC_A1_GDDR5_2G_PCB100\config.h
Temperature Target    70°C

CCC Overdrive Limits
GPU Clock    1800 MHz
Memory Clock    2000 MHz

Memory Support
Entry 1    GDDR5
    Autodetect
    2048 MB
    
Entry 2    GDDR5
    Hynix
    2048 MB
    H5GC4H24AJR


...............................

GENERAL

General
Driver Date    2019-02-01
DCH/UWD Driver    No
Power Limit    +0%
Power Limit Adjustment Range    -12% to +12%
Board Power Limit    48 W
ULPS    N/A


.............................

OPENCL

General
Platform Name    AMD Accelerated Parallel Processing
Platform Vendor    Advanced Micro Devices, Inc.
Platform Profile    FULL_PROFILE
Platform Version    OpenCL 2.1 AMD-APP (2766.5)
Vendor    Advanced Micro Devices, Inc.
Device Name    Baffin
Version    OpenCL 2.0 AMD-APP (2766.5)
Driver Version    2766.5
C Version    OpenCL C 2.0
Profile    FULL_PROFILE
Global Memory Size    2048 MB
Clock Frequency    1224 MHz
Compute Units    14
SIMD per Compute Unit    4
Device Available    Yes
Compiler Available    Yes
Linker Available    Yes
Preferred Synchronization    User
CMD Queue Properties    Profiling
SVM Capabilities    Coarse, Fine
DP Capability    Denorm, INF NAN, Round Nearest, Round Zero, Round INF, FMA
SP Capability    INF NAN, Round Nearest, Round Zero, Round INF, FMA
Half FP Capability    
Address Bits    64
Preferred On-Device Queue    256 KB
Global Memory Cache    16 KB (RW Cache)
Global Memory Cacheline    0 KB
Preferred Global Atomic Alignment    0
Preferred Local Atomic Alignment    0
Preferred Platform Atomic Alignment    0
Local Memory    Local (32 KB)
Memory Alignment    2048 bits
Pitch Alignment    256 pixels
Built-in Kernels    
Little Endian    Yes
Error Correction    No
Execution Capability    Kernel
Unified Memory    No
Image Support    Yes

Limits
Max Device Events    1024
Max Device Queues    1
Max On-Device Queue    8192 KB
Preferred Max Variable Size    2147483648 Bytes
Max Memory Allocation    1523 MB
Max Constant Buffer    1559756 KB
Max Constant Args    8
Max Pipe Args    16
Max Pipe Reservations    16
Max Pipe Packet Size    1597190963
Max Read Image Args    128
Max Write Image Args    64
Max Read-Write Image Args    64
Max Samplers    16
Max Work Item Dims    3
Max Write Image Args    64

Native Vectors
Native Vector Width (CHAR)    4
Native Vector Width (SHORT)    2
Native Vector Width (INT)    1
Native Vector Width (LONG)    1
Native Vector Width (FLOAT)    1
Native Vector Width (DOUBLE)    1
Native Vector Width (HALF)    1
Preferred Vector Width (CHAR)    4
Preferred Vector Width (SHORT)    2
Preferred Vector Width (INT)    1
Preferred Vector Width (LONG)    1
Preferred Vector Width (FLOAT)    1
Preferred Vector Width (DOUBLE)    1
Preferred Vector Width (HALF)    1

Extensions
cl_khr_fp64 cl_amd_fp64 cl_khr_global_int32_base_atomics cl_khr_global_int32_extended_atomics cl_khr_local_int32_base_atomics cl_khr_local_int32_extended_atomics cl_khr_int64_base_atomics cl_khr_int64_extended_atomics cl_khr_3d_image_writes cl_khr_byte_addressable_store cl_khr_fp16 cl_khr_gl_sharing cl_khr_gl_depth_images cl_amd_device_attribute_query cl_amd_vec3 cl_amd_printf cl_amd_media_ops cl_amd_media_ops2 cl_amd_popcnt cl_khr_d3d10_sharing cl_khr_d3d11_sharing cl_khr_dx9_media_sharing cl_khr_image2d_from_buffer cl_khr_spir cl_khr_subgroups cl_khr_gl_event cl_khr_depth_images cl_khr_mipmap_image cl_khr_mipmap_image_writes cl_amd_liquid_flash cl_amd_planar_yuv


.........................................

Vulkan

General
Version    1.1.96
Driver Version    2.0.68
Device Name    67EF:CF
Device Type    Discrete GPU

Sparse Properties
Single-Sample 2D Sparse uses Standard Shapes    Yes
Multi-Sample 2D Sparse uses Standard Shapes    No
3D Sparse uses Standard Shapes    No
Residency Aligned Mip Size    No
Residency Non Resident Strcit    Yes

Memory
Memory 1    1792 MB
    Device-Local
Memory 2    3840 MB
    Host-Visible, Host-Coherent
Memory 3    256 MB
    Device-Local, Host-Visible, Host-Coherent
Memory 4    3840 MB
    Host-Visible, Host-Coherent, Host-Cached

Queue Families
Family 1 Capabilities    Graphics, Compute, Transfer, Sparse Resources
Family 1 Queue Count    1
Family 1 Timestamp Bits    64
Family 1 Image Transfer Granularity    1 x 1 x 1
Family 2 Capabilities    Compute, Transfer, Sparse Resources
Family 2 Queue Count    2
Family 2 Timestamp Bits    64
Family 2 Image Transfer Granularity    1 x 1 x 1
Family 3 Capabilities    Transfer, Sparse Resources
Family 3 Queue Count    2
Family 3 Timestamp Bits    64
Family 3 Image Transfer Granularity    8 x 8 x 8

Device Features
Bounds-checked Buffer Accesses    Yes
Indexed Draw Calls Full 32-Bit Range    Yes
Cube Array Image Views    Yes
Independent Blend    Yes
Geometry Shaders    Yes
Tessellation    Yes
Per-Sample Shading & Multisample Interpolation    Yes
Blend Ops with two Sources    Yes
Logic Operations    Yes
Multi Draw Indirect    Yes
Indirect Draw Calls w/ firstInstance    Yes
Depth Clamping    Yes
Depth Bias Clamping    Yes
Point & Wireframe Fill Modes    Yes
Depth Bounds Tests    Yes
Line Width other than 1.0    Yes
Point Sizes other than 1.0    Yes
Alpha-to-One    No
Multiple Viewports    Yes
Anisotropic Filtering    Yes

Texture Formats
ETC2 & EAC Compressed Textures    No
ASTC LDR Compressed Textures    No
BC Compressed Textures    Yes

Precise Occlusion Queries    Yes
Pipeline Statistics Queries    Yes
Stores & Atomics (Vertex/Tesselation/Geometry Shaders)    Yes
Stores & Atomics (Fragment Shaders)    Yes
PointSize in Tesselation & Geometry    Yes
Extended Image Gather Ops    Yes
Extended Storage Image Formats    Yes
Multisampled Storage Images    Yes
Storage Image Read w/o Format    Yes
Storage Image Write w/o Format    Yes

Dynamic Indexing
Into Uniform Buffer Arrays    Yes
Into Sampled Image Arrays    Yes
Into Storage Buffer Arrays    Yes
Into Storage Image Arrays    Yes

Shader Code Features
Clip Distances    Yes
Cull Distances    Yes
Float64    Yes
Int64    Yes
Int16    No
Return Residency Information    Yes
Specify min LOD    Yes

Sparse Binding    Yes
Sparse Residency Buffer    Yes
Sparse Residency Image2D    Yes
Sparse Residency Image3D    Yes
Sparse Residency Image2D (2 samples per Pixel)    No
Sparse Residency Image2D (4 samples per Pixel)    No
Sparse Residency Image2D (8 samples per Pixel)    No
Sparse Residency Image2D (16 samples per Pixel)    No
Access Data Aliased into Multiple Locations    Yes
Variable Multisample Rate    Yes
Execute Secondary Command Buffers    Yes

Limits
Dimension 1D    16384
Dimension 2D    16384
Dimension 3D    2048
Dimension Cube    16384
Image Array Layers    2048
Texel Buffer Elements    4294967295
Uniform Buffer Range    4294967295
Storage Buffer Range    4294967295
Push Constants Size    128
Memory Allocation Limit    4096
Max Samplers    1048576
Buffer Image Granularity    1
Address Space for Sparse Resources    40 Bits
Max Bound Descriptor Sets    32

Shader Stage Limits
Max Samplers    4294967295
Max Uniform Buffers    4294967295
Max Storage Buffers    4294967295
Max Sampled Images    4294967295
Max Storage Images    4294967295
Max Input Attachments    4294967295
Max Resources    4294967295

Descriptor Binding Limits
Max Samplers    4294967295
Max Uniform Buffers    4294967295
Max Dynamic Uniform Buffers    8
Max Storage Buffers    4294967295
Max Dynamic Storage Buffers    8
Max Sampled Images    4294967295
Max Storage Images    4294967295
Max Input Attachments    4294967295

Max Vertex Input Attributes per Pipeline    64
Max Vertex Input Bindings per Pipeline    32
Max Vertex Input Attribute Offset    4294967295
Max Vertex Input Binding Stride    16383
Max Vertex Output Components    128

Tessellator Limits
Tesselation Generation Level    64
Tesselation Patch Size    32 Vertices
Components per Vertex Input (Control)    128
Components per Vertex Output (Control)    128
Compoents per Patch Output (Control)    120
Components Output Total (Control)    4096
Components per Vertex Input (Eval)    128
Components per Vertex Output (Eval)    128

Geometry Shader Limits
Max invocation Count    127
Components Input    128
Components Output    128
Vertices Output    1024
Components Output Total    16384

Fragment Shader Limits
Components Input    128
Output Attachments    8
Dual Src Attachments    1
Combined Resources Output    4294967295

Compute Shader Limits
Shared Memory Size    32768 Bytes
Workgroup Count    65535 / 65535 / 65535
Workgroup Invocations    1024
Workgroup Size    1024

Subpixel Precision    8 bits
Subtexel Precision    8 bits
Mipmap Precision    8 bits
Highest Indexed Draw Call Index    4294967295
Max Draw Count for Indirect Draw Calls    4294967295
Max Sampler LOD Bias    16
Max Sampler Anisotropy    16

Viewports
Number of Viewports    16
Viewport Dimensions    16384 x 16384
Viewport Bounds    -32768 x 32767
Viewport Subpixel Bits    8

Memory Map Alignment    64 Bytes
Texel Buffer Alignment    1
Uniform Buffer Alignment    16
Storage Buffer Alignment    4
Sample/Fetch Offsets    -64 to 63
Gather Offsets    4294967264 to 31
Interpolate Offsets    -2 to 2
Subpixel Interpolation Offsets    8 Bits
Framebuffer    16384 x 16384
Framebuffer Layers    2048

Framebuffer Sampling
Color Sample Counts    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Depth Sample Counts    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Stencil Sample Counts    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Not Attached Sample Counts    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits

Color Attachments    8

Sample Counts for 2D-Images
Non-Int Color Format    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Int Color Format    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Depth Format    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Stencil Format    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits
Storage    1 Bit, 2 Bits, 4 Bits, 8 Bits

Max SampleMask Array Elements    1

Timestamps
Timestamp Queries    Yes
Timestamp Period    40 ns

Max Clip Distances    8
Max Cull Distances    8
Max Clip & Cull Distances    8
Discrete Queue Priorities    2
Point Size Range    0 to 8191.875
Line Width Range    0 to 8191.875
Point Size Granularity    0.125
Line Width Granularity    0.125
Strict Line Rasterization    No
Rasterizes with Standard Sample Locations    Yes
Optimal Buffer Copy Offset Alignment    1
Optimal Buffer Copy Row Pitch Alignemnt    1
Non-Coherent Atom Size    128

Extensions
VK_KHR_surface, VK_KHR_win32_surface, VK_KHR_get_physical_device_properties2, VK_KHR_get_surface_capabilities2, VK_KHR_external_memory_capabilities, VK_KHR_device_group_creation, VK_KHR_external_semaphore_capabilities, VK_KHR_external_fence_capabilities, VK_EXT_debug_report, VK_EXT_debug_utils


-------------------------------------------------------------------------

 

کمک هاتون رو از بنده دریغ نکنید 

     سپاس فراوان

ویرایش شده توسط Fix3r
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان ْ شاید یه اطلاعات دیگه ای هم که قبلا از نرم افزار های AIDA و Furmark  وBurn In Test  گرفتم هم کمکتون بکنه .

گزارش AIDA و Furmark هیچ جوابی در خصوص خرابی سیستم نداد . قبلا هم این رو گفته بودم .

- تست furmark به این صورت بود که یه دونات پشمالو با رزولوشن های مختلف در یک محیط مارپیچ حرکت میکرد (حتما در جاهای دیگه مثل تست های رندرینگ دیدید) ، در این تست دما نهایتا تا 54 درجه رسید (در خود بازی ها دما از 38 درجه تا 40 درجه هست و بیشتر نمیره ؛ اما هنگ میکنه ، در صورتیکه در این نرم افزار بدون مشکل دما تا این حد میرسه و هنگ و مشکلی هم در کار نیست .

- تست burn in test هم به این صورت بود که در یک محیط شبیه سازی که کاملا بی کیفیت طراحی شده ، یه گروه آلفا از جت تو آسمون حرکت میکنه . تکرار میکنم که کیفیتی که حتی Radeon Hd هم میتونه اون رو با رزولوشن full HD بالا بیاره رو کارت گرافیک RX460 وسطش هنگ میکنه و میپره بیرون . عکسش رو هم در ویرایش بعدی میفرستم ....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، Fix3r گفته است :

دوستان ْ شاید یه اطلاعات دیگه ای هم که قبلا از نرم افزار های AIDA و Furmark  وBurn In Test  گرفتم هم کمکتون بکنه .

گزارش AIDA و Furmark هیچ جوابی در خصوص خرابی سیستم نداد . قبلا هم این رو گفته بودم .

- تست furmark به این صورت بود که یه دونات پشمالو با رزولوشن های مختلف در یک محیط مارپیچ حرکت میکرد (حتما در جاهای دیگه مثل تست های رندرینگ دیدید) ، در این تست دما نهایتا تا 54 درجه رسید (در خود بازی ها دما از 38 درجه تا 40 درجه هست و بیشتر نمیره ؛ اما هنگ میکنه ، در صورتیکه در این نرم افزار بدون مشکل دما تا این حد میرسه و هنگ و مشکلی هم در کار نیست .

- تست burn in test هم به این صورت بود که در یک محیط شبیه سازی که کاملا بی کیفیت طراحی شده ، یه گروه آلفا از جت تو آسمون حرکت میکنه . تکرار میکنم که کیفیتی که حتی Radeon Hd هم میتونه اون رو با رزولوشن full HD بالا بیاره رو کارت گرافیک RX460 وسطش هنگ میکنه و میپره بیرون . عکسش رو هم در ویرایش بعدی میفرستم ....

دوست عزیز سلام

بهترین کار اینه که به شرکت گارانتی اطلاع بدید و موضوع رو ب اونا بگید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 35 دقیقه قبل، CyrusTheGreat10 گفته است :

دوست عزیز سلام

بهترین کار اینه که به شرکت گارانتی اطلاع بدید و موضوع رو ب اونا بگید

داغ دلم رو تازه کردی . اطلاعرسانی کردم  ولی ظاهرا گرفتن به ....................شون . هیچ اقدامی نکردن ْ آخر سر هم بهم گفتن باید بره شرکت و اونجا تست بشه ْ اگر ایرادی داشته باشه با هزینه درست میشه.

من به شخصه فکر میکنم مشکل از خود کارت نباشه و تا مطمئن نشدم نمیتونم بفرستمش شرکت :( (>.<)

ویرایش شده توسط Fix3r
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 دقیقه قبل، Fix3r گفته است :

داغ دلم رو تازه کردی . اطلاعرسانی کردم  ولی ظاهرا گرفتن به ....................شون . هیچ اقدامی نکردن ْ آخر سر هم بهم گفتن باید بره شرکت و اونجا تست بشه ْ اگر ایرادی داشته باشه با هزینه درست میشه.

من به شخصه فکر میکنم مشکل از خود کارت نباشه و تا مطمئن نشدم نمیتونم بفرستمش شرکت :( (>.<)

سلام روی یه سیستم دیگه تست کردین؟

تست کنید اگه مشکل داشت کارت خراب شده دیگه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، Fix3r گفته است :

داغ دلم رو تازه کردی . اطلاعرسانی کردم  ولی ظاهرا گرفتن به ....................شون . هیچ اقدامی نکردن ْ آخر سر هم بهم گفتن باید بره شرکت و اونجا تست بشه ْ اگر ایرادی داشته باشه با هزینه درست میشه.

من به شخصه فکر میکنم مشکل از خود کارت نباشه و تا مطمئن نشدم نمیتونم بفرستمش شرکت :( (>.<)

مادربرد شما ddr2 هست؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مشکل یا از درگاه PCI-E مادربرد هست یا از پاور (شاید هم از هر دو). یا درگاه PCI-E یا پاور، یک کدومشون نمیتونن انرژی مورد نیاز رو تأمین کنن. صمن اینکه کارت های RX سری 400 بعصی مواقع در کسری از ثانیه بیشتر از 75 وات انرژی استاندارد درگاه PCI-E هم استفاده می کنن.

دلیل اینکه می بینید در تست های Synthetic (مثل FurMark) هم مشکلی گزارش نمیشه به خاطر اینه فشار فقط متمرکز بر کارت گرافیک هست اما در بازی ها چون پردازنده هم درگیر میشه و مصرف انرژی کل سیستم افزایش پیدا می کنه، این مشکل برای کارت بوجود میاد.

از جاییکه چیزی در مورد فیلم نگاه کردن نگفتین، حدس میزنم در اون موقع مشکلی ندارید که به خاطر اینه اون موقع فشار کمتری روی قطعات هست که باز هم دلیلی بر عدم تأمین انرژی مورد نیاز سیستم در هنگام بازی کردن هست. در حالت عادی یا بار کم پاور مشکلی نداره ولی زیر بار زیاد کم میاره.

در 15 ساعت قبل، Hassan.SK گفته است :

@Trickster

ایشون فرد با تجربه ای هستن اگه به فروم سر بزنن و وقت داشته باشن میتونن کمکی بکنن

مثل همیشه لطف داری حسن جان. :$ شما که خودت استادی ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 21 دقیقه قبل، Trickster گفته است :

مشکل یا از درگاه PCI-E مادربرد هست یا از پاور (شاید هم از هر دو). یا درگاه PCI-E یا پاور، یک کدومشون نمیتونن انرژی مورد نیاز رو تأمین کنن. صمن اینکه کارت های RX سری 400 بعصی مواقع در کسری از ثانیه بیشتر از 75 وات انرژی استاندارد درگاه PCI-E هم استفاده می کنن.

دلیل اینکه می بینید در تست های Synthetic (مثل FurMark) هم مشکلی گزارش نمیشه به خاطر اینه فشار فقط متمرکز بر کارت گرافیک هست اما در بازی ها چون پردازنده هم درگیر میشه و مصرف انرژی کل سیستم افزایش پیدا می کنه، این مشکل برای کارت بوجود میاد.

از جاییکه چیزی در مورد فیلم نگاه کردن نگفتین، حدس میزنم در اون موقع مشکلی ندارید که به خاطر اینه اون موقع فشار کمتری روی قطعات هست که باز هم دلیلی بر عدم تأمین انرژی مورد نیاز سیستم در هنگام بازی کردن هست. در حالت عادی یا بار کم پاور مشکلی نداره ولی زیر بار زیاد کم میاره.

مثل همیشه لطف داری حسن جان. :$ شما که خودت استادی ^_^

بله. حق با شماست. 

اتفاقا پارسال بود که به این فکر افتادم. چون بعد از اینکه این مشکلات برام پیدا شد و بعد از دیدن و بررسی مشکلات و تست furmark دقیقا به همین نتیجه رسیدم ، کاملا تفاوت این دو تست واضحه. به علاوه نزدیک به صد سایت خارجی و داخلی در خصوص مشکلم با راه حل هاش مطالعه کردم.متوجه هم شدم که بعضی از کسایی که این مشکل مشترک رو دارن بعضا هنگام فیلم دیدن یا باز کردن فوتوشاپ هم مشکل پیدا میکنن و من اون رو ندارم (البته در مورد فوتوشاپ و تری دی مکس به ندرت این اتفاق می افتاد).

در خصوص متمرکز شدن انرژی در کارت گرافیکم هم مطالعه اندکی داشتم . مشکلات خیلی از اونهایی که حتی یکی از مشکلات من رو داشتن رو هم دیدم ؛ نتیجه اینکه احتمالا مشکل من از جایی غیر از کارت گرافیک بوده یا هست.

تصمیم هم گرفته بودم پاور و مادربردم رو عوض کنم اما همونطوری که میدونید این قضیه تبعات زیادی به دنبال داره.  منظورم اینه که اگر من این دوتا رو عوض کنم باید به تبعش cpu رو هم عوض کنم و یه چیز متناسب با اون بگیرم.  مشخصات سیستمم رو که هم تو بخش نظرات و هم در اول تاپیک گذاشتم ، میبینقد که اگر بخوام مادر و پاور رو عوض کنم،  دیگه cpu amd Athlon x2 که خیلی قدیمیه نمیتونه رو سیستم سوار بشه.  حتی اگر به جنس دسته دومش هم متوسل بشم نمیتونم هزینش رو تامین کنم.الان مادربرد مناسب یه تومن به بالاست.

به علاوه اینکه همونطوری که اول تاپیک در بخش تغییرات رفتاری کارت گرافیک در ورژن های مختلف amd software عرض کردم که از آنلاین به بعد حتی تو دسکتاپ و هنگام وبگردی هم همون بلاها سرم میاد و بدترش هم میاد،  چون تو ورژن های قبل از آدرنالین، به ندرت (شاید یکی دوبار)و هنگام اجرای بازی صفحه برفکی میشد‌‌؛ اما الان که آدرنالین هست با کوچکترین فشاری حتی در محیط دسکتاپ (محیط aero) هم به مشکل بر میخورم .

پس این نمیتونه صد در صد و قطعی از پاور باشه.

همین یعنی یک ریسک بزرگ مالی. اگر به فرض محال من بتونم از پس هزینه خرید یک مادربرد و یک پاور جدید بر بیام، ممکنه که مشکل حل نشه و بیجهت چنین هزینه ی کمرشکنی رو که تهیش برام غیر ممکنه رو متحمل بشم.

اول همین پاسخم هم گفتم که پارسال به این نتیجه رسیدم، اما با اومدن ورژن آدرنالین ورق برگشت و شک بنده تشدید شد.

متاسفانه سیستم دیگه ای هم برای تست ندارم. به نظر شما باید چکار کنم؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آهاااان!!!!  پیداش کردم!!!!!  

موقع نوشتن تاپیک احساس کردم یه چیزی از قلم افتاد . الان یادم اومد!

هنگام اجرای بازی ها رو هر رزولوشنی که عرض 768 یا 480 نداشته باشه (رزولوشن استاندارد مانیتور) ، رو مانیتور و به هنگام بازی خطوط عمودی فرضی ایجاد میشه که در این خطوط فرضی نور کمتره،  احتمالا خودتون دیدید اما به عکس هم ضرری نداره . اصلا یکی از دلایل مشکوک بودن بنده همینه

DSC_0046.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...